7/8/15

Εγκαίνια Σουέζ: Τον καλύτερο πελάτη σου που σου δίνει πάνω από $1 δισ. το χρόνο, τον βάζεις στη πίσω σειρά;

Toυ Πετρου Δίπλα
Έβλεπα τα εγκαίνια της νέας Διώρυγας του Σουέζ ζωντανά στο ίντερνετ και ξαφνικά δεν πίστευα στα μάτια μου.
Όταν κάθισαν οι επίσημοι προσκεκλημένοι του Αιγύπτιου Προέδρου Ελ-Σίσι, δίπλα του κάθισε φυσικά ο τιμώμενος Γάλλος πρόεδρος Ολάντ και αριστερά και δεξιά στη πρώτη σειρά πλήθος Αράβων και Αφρικανών αξιωματούχων.
Τον Έλληνα πρωθυπουργό τον κάθισαν στη πίσω σειρά των επισήμων (!) όταν από πλευράς Ευρώπης ο Ολάντ και ο Τσίπρας ήταν οι μόνοι αρχηγοί κρατών που παραβρέθηκαν.

Και αυτό από μόνο του θα μου δημιουργούσε κάποια έκπληξη. Όταν από τις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έρχονται στα εγκαίνια του μεγάλου αυτού αιγυπτιακού έργου  για να σε τιμήσουν  μόνο 2 αρχηγοί κρατών, τότε λογικά τους βάζεις να καθίσουν στη πρώτη σειρά.
Όμως η τοποθέτηση του πρωθυπουργού της Ελλάδας στη δεύτερη (και με λίγα καθίσματα) σειρά με πείραξε πάρα πολύ και για ένα εξίσου σοβαρό λόγο.
Τη Διώρυγα του Σουέζ, την εθνικοποίησε ο Νάσερ επειδή δεν μπορούσε να βλέπει τα δισεκατομμύρια έσοδα από τη διέλευση των πλοίων να τα παίρνουν οι Άγγλο-Γάλλοι.
Και ο λόγος που ο ελ-Σίσι μεγάλωσε τη Διώρυγα (και μπράβο του που έκανε τέτοιο έργο σε ένα χρόνο) είναι για να μπορούν να περνούν μεγαλύτερα και περισσότερα πλοία, για να εισπράττει έτσι η Αίγυπτος περισσότερα χρήματα.
Άρα η νέα Διώρυγα του Σουέζ έγινε για να αυξήσει η Αίγυπτος τα έσοδα της σε πολύ περισσότερα από τα 5.5 δισ. δολάρια που εισέπραξε το 2014.
Μόνο που κάποιος έπρεπε να έχει πληροφορήσει τον Αιγύπτιο πρόεδρο ότι από τα 5.5 δισ. δολάρια που εισέπραξε πέρυσι η διώρυγα, το 20% δηλαδή 1,1 δισ δολάρια το πλήρωσαν στη Αίγυπτο οι Έλληνες πλοιοκτήτες.
Αφού πάνω από το 20% του παγκόσμιου συνόλου των πλοίων άρα και των πλοίων που περνάνε από το Διώρυγα ανήκει σε Έλληνες.
Κάθε πέντε πλοία που περνούν τη Διώρυγα, το ένα είναι Ελληνικό. Σήμερα στα 50 πλοία που περνούν ημερησίως, τα 10 είναι Ελληνικά. Αύριο με την νέα Διώρυγα στα 100 πλοία ημερησίως, τουλάχιστον τα 20 θα είναι Ελληνικά.
Μόνο για σύγκριση, στα 50 πλοία που περνούν σήμερα, ζήτημα είναι αν την ημέρα το ένα είναι Γαλλικό (βλέπε Ολάντ) και ζήτημα είναι αν ένα…την εβδομάδα είναι Ρωσικό (βλέπε Μεντβέντεφ).
Μάλιστα στα μεγαλύτερα πλοία, οι Έλληνες έχουν πάνω από το 20% του συνόλου. Δηλαδή τελικά πληρώνουν ακόμα περισσότερα στην Αίγυπτο αφού τα διόδια είναι ανάλογα με τη χωρητικότητα.
Κατά μέσο όρο κάθε ελληνικό πλοίο που περνάει την Διώρυγα πληρώνει από 200.000 μέχρι 400.000 χιλιάδες δολάρια τη φορά.
Άρα ο Έλληνας πρωθυπουργός στα εγκαίνια δεν εκπροσωπούσε μόνο τη μικρή Ελλάδα αλλά ταυτόχρονα εκπροσωπούσε τον δυνατότερο και μεγαλύτερο πελάτη της Διώρυγας.
Που δίνει στην Αίγυπτο πολύ περισσότερα από 1 δισ. δολάρια κάθε χρόνο.
Και που για τον οποίο πελάτη έγινε η διαπλάτυνση της Διώρυγας.
Γι’αυτό έπρεπε τον Έλληνα πρωθυπουργό  να τον καθίσουν στη πρώτη σειρά, δίπλα στον Ελ-Σίσι.

10 σχόλια:

  1. Κοιτάζοντας τη φωτογραφία βλέπω ότι ο Τσίπρας είναι ο νεότερος, ίσως γιαυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και τι με νοιαζει εμενα,που τον εβαλε τον πρωθυπουργο μας,να καθισει ο Αιγυπτιος,μακαρι να τον εβαζε και στον περιβολο.
    Ετσι και αλλιως,εκπροσωπει τους κλεφτες τους συμμοριτες,και τους,φοροκλεφτες εφοπλ(η)στες!!!
    Δεν θα απαντουσα,σε τυχον ανοητες ερωτησεις.
    Την καλημερα μου.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επιπλέον η δεύτερη σειρά όπως φαίνεται στην φωτογραφία, δεν έχει τόσο καλή σκιά όπως η πρώτη, και απορώ πως κατάπιε και αυτή την προσβολή, ο εξαιρετικός αυτός πολιτικός αναλυτής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για έναν άνθρωπο της στρατιωτικής τιμής και της αναλήψεως των ευθυνών που τον βαραίνουν, όπως τον πρόεδρο της Αιγύπτου Σίσση, η συνέπεια λόγων και έργων όσων του παρουσιάζονται ως φίλοι, πάντα ήταν και σήμερα ιδιαίτερα είναι το πιό σημαντικό στοιχείο προσωπικής του επικοινωνίας.
    Συνεπώς, ο μόνος λόγος που ἔβαλαν νά καθήσει στην πίσω σειρά ο κ. Τσίπρας είναι (άς είμαστε ρεαλιστές) το γεγονός ότι ΟΛΟΙ οι άλλοι θεωρήθηκαν πολύ αξιόπιστότεροι αυτού, μετά το όχι πού ο ίδιος ζήτησε, και το οποίο μετέτρεψε σε ναι. Κανονικά, όχι στην δεύτερη σειρά, αλλά στήν όγδοη θα τον έβαζε ο Σίσση, αλλά κρατήθηκε από τα εμπορικά που λέει το παραπάνω άρθρο...
    ΥΓ. Όσο για το αν έχει σημασία το πού κάθεται ο καθένας σε τέτοιες εκδηλώσεις, έχει τεράστια σημειολογική σημασία. Μπορεί αυτό να φαίνεται ανόητο ή δευτερεύον στην κοινή λογική, αλλά φαίνεται πρωτεύον στην χυδαία λογική του πλήθους, την οποία σέβονται οι απανταχού κυβερνώντες και δοκούντες άρχειν των εθνών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τις σχέση έχουν οι πλοιοκτήτες που έχουν τα συμφέροντά τους στο εξωτερικό με το ελληνικό κράτος; Καμία απολύτως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πολλές φορές αυτοί οι ιδιώτες δημιουργούν προβλήματα στα σχέδια του κράτους,όπως για παράδειγμα οι Ελληνες επιχειρηματιες στα Σκόπια ..ενω στην Τουρκία εξυπηρετούν τα συμφέροντα του κράτους,όπως οι τουρκοι που αγοράζουν ελληνικές μαρινες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Κώστας Τσιαφίτσας
    Όσοι χαρακτηρίζετε τους εφοπλιστές φοροκλέφτες και συμμορίτες, είστε οι καλύτεροι γερμανοτσολιάδες της Μέρκελ, που επίσης ζητάει τα ίδια με εσάς.
    Οι Έλληνες εφοπλιστές βγάζουν τον πλούτο τους στα πέρατα της οικουμένης. Γιατί να τον φέρουν εδώ να φορολογηθεί; Για να κάνει ο κάθε σύριζα προσλήψεις κομματόσκυλων; Για να παίρνουν πολλοί ΔΥ σύνταξη στα 50 τους; Για να συντηρούν όλο αυτό το φαύλο διεφθαρμένο κρατικό μηχανισμό; Τους περνάτε για ηλίθιους;
    Δεν έχετε καταλάβει ότι οι κοινωνίες ευημερούν όταν παράγεται πλούτος και όταν υπάρχει λογική φορολογική επιβάρυνση για τους επιχειρηματίες. Δεν έχετε συνειδοτοποιήσει το τι προσφέρει η Ελληνόκτητη ναυτιλία σε αυτήν την χώρα. Στο τέλος θα φύγουν εντελώς και οι εφοπλιστές από αυτήν την χώρα και μετά άντε να επιβιώσουμε με τον πλούτο που καταναλώνει το Ελληνικό δημόσιο.
    Όσο για την ουσία του άρθρου συμφωνώ με τον SOCRATES. Δεν ενδιαφέρει τον Σίσι, η ανύπαρκτη αξιοπιστία του Τσίπρα στην εσωτερική πολιτική. Τον θεωρεί προφανώς παντελώς αναξιόπιστο και όσον αφορά την εξωτερική πολιτική της χώρας. Ο Σίσι ξέρει ότι ο Τσίπρας είναι φύσει και θέσει εθνομηδενιστής και ως εκ τούτου θα είναι πάντα υποχωρητικός και ενδοτικός απέναντι στην Τουρκία, που είναι ο μεγάλος εχθρός του Σίσι. Είναι και αυτές οι ψήφοι των μουσουλμάνων στην Θράκη, άντε μετά να κρατήσει αξιοπρεπή εθνικά στάση ο Τσίπρας απέναντι στην Τουρκία.
    Αντε μετά να τον εμπιστευθεί ο Σίσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προσωπικά αισθάνομαι άσχημα διότι δεν ....υπήρχε !! καμία αναφορά για την παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού στην τελετή των εγκαινίων.
    Είναι χαρακτηριστικά δύο δημοσιεύματα:
    1.
    http://www.atlanticcouncil.org/blogs/egyptsource/international-delegations-arrive-in-egypt-for-new-suez-canal-ceremony-sinai-state-threatens-to-execute-croatian-abducted-in-egypt
    2.
    http://english.ahram.org.eg/NewsContent/1/64/137051/Egypt/Politics-/-Who-is-attending-the-new-Suez-Canal-inauguration-.aspx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΣΩΣΤΑ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ. ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΑ ΔΙΝΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΔΙΩΓΜΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΚΑΘΕ ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΣΙΜΗΤΗΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΛΠ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΕΞΟΝΤΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.