4/11/15

«Μάθημα» για την τραγωδία στο Σινά ένα δυστύχημα πριν από 20 χρόνια

Λαμπρόπουλος Βασίλης Γ. 
Τα περιστατικά, όπως στη Νέα Υόρκη, ξαφνικής διάλυσης επιβατικών χωρίς «εγκληματική ενέργεια»
Ένα πολυσυζητημένο αεροπορικό δυστύχημα πριν από περίπου 20 χρόνια, με τη διάλυση στον αέρα ενός Boeing 747 της εταιρείας TWA κοντά στη Νέα Υόρκη, καθώς και περίπου επτά παρόμοια περιστατικά σε επιβατικά αεροσκάφη «ορίζουν» και τις έρευνες των ρωσικών αρχών σχετικά με τις συνθήκες της καταστροφικής πτώσης του Airbus της ρωσικής εταιρείας Κogalymavia στη χερσόνησο του Σινά που κόστισε τη ζωή σε 224 ανθρώπους. Οι ερευνητές της υπόθεσης εξετάζουν το ενδεχόμενο η πτώση του αεροσκάφους να έχει προκληθεί από πλήγμα πυραύλου ή από έκρηξη βόμβας.
Ωστόσο όπως εξηγούν στο «Βήμα» οι ειδικοί, «και τότε στην ξαφνική καταστροφή του αμερικανικού αεροσκάφους είχαν διατυπωθεί αρχικά εκτιμήσεις ότι προερχόταν από βόμβα τρομοκρατών ή από εσφαλμένη εκτόξευση πυραύλου από γειτονική ναυτική βάση. Όμως στη συνέχεια αποδείχθηκε ότι η έκρηξη προκλήθηκε από βραχυκύκλωμα στις δεξαμενές του αεροσκάφους.
 »Επιπλέον και σε άλλες περιπτώσεις έχουν υπάρξει διαλύσεις αεροσκαφών στον αέρα, στη μέση μία απόλυτης “ήρεμης” πτήσης λόγω τεχνικών προβλημάτων και ανάπτυξης ισχυρών δυνάμεων στη φάση της πτώσης οι οποίες να σπάνε την άτρακτο. Χωρίς απαραίτητα να υπάρχει αρχική έκρηξη αλλά δημιουργώντας στη συνέχεια τετοιου είδους λανθασμένες εκτιμήσεις.
 »Εξάλλου οι ρουκέτες που εκτοξεύουν οι ισλαμιστές του ISIS, που ανέλαβαν την ευθύνη για την κατάρριψή του, δεν φτάνουν στο ύψος των 30.000 ποδιών που πετούσε το ρωσικό Airbus. Ούτε βεβαίως θα μπορούσαν να διακρίνουν την προέλευση και την εθνικότητα του ρωσικού αεροπλάνου, και μάλιστα μιας ιδιωτικής εταιρείας, από απόσταση 10.000 μέτρων, όταν και το βλέπουν από κάτω σαν μία κουκκίδα.
 »Όσον αφορά την έκρηξη βόμβας, πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι εκείνοι που έσπευσαν να αναλάβουν την “ευθύνη” μίλησαν για κατάρριψη με πύραυλο και όχι με εσωτερική βόμβα. Τουλάχιστον άλλες 10-15 φορές έχουν πέσει επιβατικά αεροσκάφη κοντά σε εμπόλεμες ζώνες ή σε “ταραγμένες” περιοχές και παρότι επιχειρείται αρχικά να συνδεθεί και υπάρχουν αναλήψεις ευθυνών για σκόπιμες ενέργειες, τελικά η πτώση διαπιστωνόταν ότι προερχόταν από μηχανικά προβλήματα ή λάθη των πιλότων.
 »Επιπλέον, μεγάλο ερώτημα για όλους μας παραμένουν τα αίτια της πτώσης του μαλαισιανού αεροσκάφους πριν από δύο χρόνια στον Ινδικό. Συνεπώς πράγματι και στην περίπτωση του ρωσικού Airbus υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας. Όμως δεν πρέπει να είμαστε βιαστικοί».
 Η τραγωδία της Νέας Υόρκης
 Η «συγκρίσιμη υπόθεση» με την τραγωδία του ρωσικού Airbus είναι η ξαφνική καταστροφή στον αέρα της πτήσης 800 της ΤWA (η εταιρεία δεν υφίσταται πλέον) στις 17 Ιουλίου 1996, 12 λεπτά μετά την απογείωσή της με προορισμό τη Ρώμη και ενδιάμεσο σταθμό το Παρίσι, από το αεροδρόμιο Κένεντι της Νέας Υόρκης. Από την καταστροφή του αεροσκάφους 230 άτομα έχασαν τη ζωή τους.
 Και τότε είχε θεωρηθεί αρχικά βεβαιότητα ότι ήταν είτε βομβιστική επίθεση ισλαμιστών ή «λάθος» εκτόξευσης πυραύλου. Οι αμερικανικές αρχές προχώρησαν σε περισυλλογή των χιλιάδων κομματιών του αεροσκάφους από τη θάλασσα και στην επανασυναρμολόγησή του. Κατέληξαν ύστερα από τέσσερα χρόνια ερευνών ότι αιτία της καταστροφής ήταν πυρκαϊά που διαδόθηκε γρήγορα σε δεξαμενή καυσίμων που βρισκόταν στο ύψος των φτερών του αεροπλάνου.
 Ύστερα από αυτό το δυστύχημα λήφθηκε σειρά μέτρων για να αποφεύγονται τέτοιου είδους μοιραίες αναφλέξεις καυσίμων. Όμως υπήρξαν και άλλα παρόμοια δυστυχήματα, όπως εκείνο της πτήσης 891 της TWA που είχε απογειωθεί στις 26 Ιουνίου 1959 από την Αθήνα με προορισμό το Μιλάνο, στο οποίο επέβαιναν 68 άτομα. Και εκεί φέρεται να σημειώθηκε έκρηξη, το αεροσκάφος να διαλύθηκε στον αέρα και να συνετρίβη με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους όλοι οι επιβάτες. Πάλι τότε είχε εκτιμηθεί ότι το δυστύχημα οφειλόταν σε έκρηξη στις δεξαμενές.
 Ίδια αιτία είχε και η έκρηξη στην πτήση 214 της PanAm (δεν υφίσταται και αυτή η εταιρεία πλέον) που ταξίδευε στις 8 Δεκεμβρίου 1963 από τη Βαλτιμόρη στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ και στην οποία επέβαιναν 81 άτομα (σκοτώθηκαν όλοι).
 Επιπλέον υπάρχουν αεροπορικά δυστυχήματα που οφείλονται σε τοποθετήσεις βομβών. Πέρα από τη γνωστή τραγωδία του Λόκερμπι, όταν η πτήση 103 της PanAm ανατινάχτηκε από βόμβα λίβυων εντολοδόχων του καθεστώτος Καντάφι στις 21 Δεκεμβρίου 1988, ενώ εκτελούσε την πτήση Λονδίνο - Νέα Υόρκη με αποτέλεσμα τον θάνατο 270 ατόμων.
 Στις 27 Νοεμβρίου 1989 είχε σημειωθεί μοιραία έκρηξη από βόμβα που αποδόθηκε σε ενέργεια του διωκόμενου «βαρόνου» των ναρκωτικών Πάμπλο Εσκομπάρ σε εσωτερική πτήση 203 της κολομβιανής εταιρείας Avianca που εκτελούσε το δρομολόγιο από την Μπογκοτά στο Κάλι, μεταφέροντας 101 επιβάτες που έχασαν τη ζωή τους. Τρία ακόμη άτομα σκοτώθηκαν στο έδαφος από πτώση τμημάτων του αεροσκάφους.
 Επιπλέον στις 23 Ιουνίου 1985 βόμβα είχε τοποθετηθεί στην πτήση 182 των Ινδικών Αερογραμμών που εκτελούσε το δρομολόγιο από το Μόντρεαλ του Καναδά στο Νέο Δελχί, στο οποίο επέβαιναν συνολικά 309 άτομα. Η βόμβα εξερράγη όταν το αεροπλάνο βρισκόταν σε ύψος περίπου 10.000 μέτρων και τα συντρίμμια έπεσαν στον Ατλαντικό ωκεανό. Η βόμβα φέρεται τότε να είχε τοποθετηθεί από φανατικούς Σιχ που τότε πολεμούσαν το καθεστώς της ινδής προέδρου Ίντιρα Γκάντι και την οποία αργότερα δολοφόνησαν.
Μια «περίεργη» υπόθεση
 Όμως η πιο περίεργη «εκκρεμής» υπόθεση είναι η εκρηξη στον αέρα και η πτώση στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σαρδηνίας και Ιταλίας, κοντά στο νησί Ούστικα, της πτήσης 870 της ιταλικής εταιρείας Aerolinee Itavia στις 27 Ιουνίου 1980, που εκτελούσε πτήση από την Μπολόνια στο Παλέρμο και στο οποίο επέβαιναν 71 άτομα. Από την αρχή διαπιστώθηκε ότι η αιτία της έκρηξης δεν προερχόταν από κάποιας μορφής τεχνικό πρόβλημα. Για την πτώση του εν λόγω αεροπλάνου αναπτύχθηκαν δύο θεωρίες. Η πρώτη, από ιταλικής πλευράς, που υιοθέτησε και ο τότε ιταλός πρόεδρος Φραντσέσκο Κοσίγκα ήταν ότι το αεροπλάνο χτυπήθηκε κατά λάθος από πύραυλο που εκτόξευσε γαλλικό πολεμικό αεροσκάφος το οποίο συμμετείχε σε γυμνάσια λόγω της κρίσης τότε στον Κόλπο της Σύρτης με το καθεστώς Καντάφι.
 Όμως έρευνα των ανεξάρτητων βρετανών ερευνητών απέρριψε το ενδεχόμενο, ύστερα από επανασυναρμολόγηση του αεροπλάνου, να κτυπήθηκε από πύραυλο αφού τα τμήματα στα οποία υποτίθεται ότι είχε χτυπηθεί βρέθηκαν άθικτα. Οι συγκεκριμένοι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η καταστροφή του αεροπλάνου στον αέρα έγινε από έκρηξη βόμβας που μετέφερε κάποιος επιβάτης ή είχε τοποθετηθεί στο αεροπλάνο.Οι βρετανοί ειδικοί ζήτησαν να γίνει ενδελεχής έρευνα στη λίστα επιβατών του αεροσκάφους, όμως κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ.
 Αναφέρεται, τέλος, ότι σε έξι περιπτώσεις αεροσκάφη από το Ισραήλ, τη Νότια Κορέα, τη Γαλλία κ.ά. καταρρίφθηκαν από εκτοξεύσεις πυραύλων.
ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.