6/12/15

Πτήσεις πάνω από το Αιγαίο


Οι πρώτες παραβιάσεις του ελληνικού εναερίου χώρου από τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη σημειώθηκαν τον Μάιο του 1964. Συνεχίσθηκαν πιο συστηματικά το φθινόπωρο του 1967. Είχε προηγηθεί η παταγώδης αποτυχία της ελληνοτουρκικής συναντήσεως κορυφής του Εβρου τον Σεπτέμβριο του 1967. Η τρίτη περίοδος των παραβιάσεων ήταν τον Μάρτιο του 1974, οπότε ανακοινώθηκε ότι είχαν ανακαλυφθεί πετρελαϊκά κοιτάσματα έξω από τη Θάσο.
Και στις τρεις περιπτώσεις, οι Τούρκοι έπαιζαν ένα ψυχροπολεμικής αντιλήψεως παιχνίδι νεύρων. Οι παραβιάσεις ήταν περιστασιακές και δεν συνοδεύονταν από τις ευρύτερες αμφισβητήσεις ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων ή διεθνών διοικητικών αρμοδιοτήτων. Το πιο σοβαρό περιστατικό εκείνης της περιόδου συνέβη κατά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο. Ενα ελληνικό μαχητικό ενεπλάκη σε αερομαχία με ζεύγος τουρκικών. Το ένα τουρκικό μαχητικό επλήγη από πύραυλο και κατερρίφθη, ενώ το δεύτερο κατέπεσε λόγω ελλείψεως καυσίμων.

Για τη συνέχεια Kathimerini

2 σχόλια:

  1. 21 Ιουλίου 1974 κοντά στη Λήμνο, δύο Τούρκοι πιλότοι με F-102 έχουν την ηλίθια ιδέα να εμπλέξουν δυο Ελληνικά F-5. Το ζήτημα "αναλαμβάνει" ο εμπειρότερος απο τους δύο Ελληνες χειριστές Υποσμηναγός Γιάννης Δινόπουλος. Χωρίς πολλά λόγια ,το αποτέλεσμα , μείον δύο Τουρκικά τζέτ και δύο Τούρκοι πιλότοι νεκροί...

    Τα ανθρωπάκια που φαίνεται πως πάντα φτάνουν στις ηγετικές θέσεις σε αυτή τη δόλια χώρα, καταδίωξαν ανελέητα τον ήρωα Δινόπουλο, και τη δεκαετία του '90 τον υποχρέωσαν να αποστρατευτεί σαν απλός Αντισμήναρχος...

    Κάθε ομοιότητα με την συμπεριφορά απέναντι στον Χανδρινό του Λέσβος (δεν) είναι συμπτωματική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.