6/1/19

Εάν περάσουν... οι Πρέσπες, καμία δυνατότητα επαναδιαπραγμάτευσης

Εάν περάσουν... οι Πρέσπες, καμία δυνατότητα επαναδιαπραγμάτευσης
Του Νίκου Μελέτη
Πλέον ανοίγει ο δρόμος για να αναλάβει η πλειοψηφία η οποία θα διαμορφωθεί στην ελληνική Βουλή την ιστορική ευθύνη οριστικού κλεισίματος του ονοματολογικού, με όρους που πάντως δεν έχουν πείσει ότι θέτουν τέλος στον αλυτρωτισμό και αφήνουν γκρίζες ζώνες στην αναγνώριση εκ μέρους της Ελλάδας της «μακεδονικής γλώσσας και ταυτότητας», που αποτέλεσαν διαχρονικά τον πυρήνα του «μακεδονισμού».
Την επόμενη Τετάρτη 9 Ιανουαρίου συγκαλείται η Ολομέλεια της Βουλής στα Σκόπια για να συζητήσει και να εγκρίνει με ενισχυμένη πλειοψηφία 2/3 (80 ψήφων) τις συνταγματικές αλλαγές, οι οποίες έχουν ήδη περάσει από τις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής.
Αυτή είναι η τελευταία φάση της διαδικασίας εφαρμογής της συμφωνίας των Πρεσπών σε ό,τι αφορά τη σκοπιανή πλευρά και παρά το γεγονός ότι η συνεδρίαση προβλέπεται να διαρκέσει μέχρι τις 15 Ιανουαρίου, μπορεί να επισπευσθεί λόγω του ότι η αντιπολίτευση του VMRO-DPMNE έχει δηλώσει ότι θα απέχει από τη συνεδρίαση.
Έτσι υπολογίζεται ότι μέχρι τις 20 Ιανουαρίου η άλλη πλευρά θα ενημερώσει, όπως προβλέπεται από τη συμφωνία, την Αθήνα ότι έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία σε ό,τι αφορά το δικό της σκέλος και έτσι αυτομάτως θα αρχίσουν να μετράνε οι προθεσμίες για την κύρωση της συμφωνίας από την ελληνική πλευρά και να δρομολογηθεί επίσης και η οριστικοποίηση του πρωτοκόλλου ένταξης της χώρας με το νέο όνομα πλέον, «Βόρεια Μακεδονία», στο ΝΑΤΟ, το οποίο επίσης πρέπει να εγκριθεί από την ελληνική Βουλή.
Στη συμφωνία των Πρεσπών, καθώς προβλέπεται ότι θα έρθει στην ελληνική Βουλή χωρίς καθυστέρηση, ο εύλογος χρόνος δεν μπορεί να είναι περισσότερος από μερικές ημέρες. Αμέσως μετά, αναλόγως του αν θα επιλέξει η κυβέρνηση να την εισαγάγει με τη διαδικασία του κατεπείγοντος η όχι, θα χρειασθούν από δύο ημέρες έως δύο εβδομάδες για να έρθει προς ψήφιση στην Ολομέλεια με πλειοψηφία επί των παρόντων.
Ταυτόχρονα, στο ΝΑΤΟ θα έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη του πρωτοκόλλου προσχώρησης, καθώς τυπικά θα πρέπει να προηγηθεί η κύρωση της συμφωνίας των Πρεσπών από την ελληνική Βουλή, ώστε να μπορεί να αναφέρεται το πρωτόκολλο σε «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας», μια και η προϋπόθεση για να προχωρήσει η διαδικασία και το ΝΑΤΟ είναι να γίνει με τη νέα ονομασία.
Είναι σαφές ότι η κύρωση των δύο κειμένων, ενώ συνδέεται ευθέως, δεν είναι υποχρεωτικό να προχωρήσει ταυτόχρονα. Όμως δεν μπορεί να υπάρχει μεγάλη χρονική απόσταση, καθώς έτσι θα πληγεί η «καλή πίστη», που αποτελεί βασικό στοιχείο της διαδικασίας σύναψης μιας διεθνούς συμφωνίας.
Η διαδικασία επικύρωσης των πρωτοκόλλων ένταξης της «Βόρειας Μακεδονίας» στο ΝΑΤΟ μπορεί να διαρκέσει συνολικά έως και ενάμιση χρόνο, αλλά καθώς το μοναδικό εμπόδιο που υπήρχε (τουλάχιστον μέχρι αυτή την ώρα) ήταν η ελληνική στάση, αυτό που έχει σημασία είναι η εκπλήρωση των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η Ελλάδα με τη συμφωνία των Πρεσπών. Να εγκρίνει, δηλαδή, την ένταξη της χώρας με τη νέα ονομασία στο ΝΑΤΟ, όπως επίσης να μην εγείρει και στο μέλλον ενστάσεις για προσχώρηση σε άλλους διεθνείς οργανισμούς.
Από το ΝΑΤΟ υπάρχει πίεση να ολοκληρωθεί σύντομα η διαδικασία αυτή, καθώς υπάρχει ανησυχία μήπως εμπλακεί περαιτέρω σε εσωτερικές πολιτικές αντιπαραθέσεις και μάλιστα, εάν διεξαχθούν πρόωρες εκλογές, να μην ολοκληρωθεί η κύρωση του πρωτοκόλλου ένταξής από την ελληνική Βουλή.
Ένα ιδιαίτερα λεπτό ζήτημα αφορά την πρόσφατη συνταγματική τροπολογία στα Σκόπια που προβλέπει ότι όλες οι αλλαγές θα ισχύσουν μόνον εφόσον κυρωθεί η συμφωνία των Πρεσπών από την ελληνική Βουλή, καθώς και το πρωτόκολλο ένταξης στο ΝΑΤΟ.
Αυτό αφήνει ένα κενό χρονικό και ουσιαστικό, κατά το οποίο η ελληνική Βουλή θα κληθεί να ψηφίσει συμφωνία η οποία τυπικά δεν έχει πλήρως ολοκληρωθεί από την άλλη πλευρά (όπως προβλέπεται από τη συμφωνία). Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται να υπάρξει κάποια ρύθμιση στα Σκόπια, που νόμος θα προβλέπει ότι θα τεθούν σε ισχύ οι συνταγματικές τροποποιήσεις αυτομάτως με τη γνωστοποίηση της κύρωσης της συμφωνίας από την ελληνικη Βουλή.
Η συμφωνία των Πρεσπών έχει αρχίσει ήδη να παράγει έννομα αποτελέσματα και φυσικά δεσμεύει τις δυο χώρες βάσει της Σύμβασης της Βιέννης για το Δίκαιο των Συνθηκών (1969), καθώς προβλέπεται ότι μια χώρα η οποία έχει υπογράψει μια διεθνή συνθήκη υποχρεούται να μη συμπεριφέρεται κατά τρόπο αντίθετο προς το αντικείμενο και τον σκοπό αυτής. Επίσης, υποχρεούται να επιχειρεί, καλή τη πίστει, να κάνει ό,τι είναι σε θέση, προκειμένου η διεθνής αυτή σύμβαση να τεθεί σε ισχύ.
Συνεπώς, η Ελλάδα με την υπογραφή της συμφωνίας πέρυσι τον Ιούνιο και νομικά έχει αναλάβει τη δέσμευση να μην αντιστρατεύεται τον σκοπό και το αντικείμενο της συμφωνίας, αλλά και πολιτικά θα είναι εκτεθειμένη, εάν, ενώ θα έχει υπογραφεί η συμφωνία, δεν ληφθούν όλα τα μέτρα ώστε να τεθεί σε ισχύ και να εφαρμοσθεί.
Η συμφωνία των Πρεσπών ορίζει αναλυτικά τη διαδικασία τόσο της κύρωσής της από τα δυο μέρη, τον τρόπο που θα τεθεί σε ισχύ αλλά και τη διαδικασία κύρωσης του πρωτοκόλλου ένταξης στο ΝΑΤΟ.
Στο άρθρο 1 παρ. 4 (ζ) η συμφωνία των Πρεσπών ορίζει την υποχρέωση της Ελλάδας για κύρωση της συμφωνίας:
«Μόλις το Δεύτερο Μέρος γνωστοποιήσει την ολοκλήρωση των προαναφερόμενων συνταγματικών τροποποιήσεων και όλων των εσωτερικών νομικών διαδικασιών του προκειμένου να τεθεί σε ισχύ η παρούσα συμφωνία, το Πρώτο Μέρος θα κυρώσει χωρίς καθυστέρηση την παρούσα συμφωνία».
Με το άρθρο 2 της συμφωνίας, η Ελλάδα δεσμεύεται να μην αντιταχθεί στην υποψηφιότητα ή την ένταξη του «Δεύτερου Μέρους» με το νέο όνομα σε διεθνείς, πολυμερείς ή περιφερειακούς οργανισμούς, ενώ συγχρόνως το «Δεύτερο Μέρος» δεσμεύεται ότι θα επιδιώξει την ένταξη στους διεθνείς οργανισμούς υπό το νόημα και τις ορολογίες του άρθρου 1(3) της συμφωνίας, δηλαδή με το όνομα «Βόρεια Μακεδονία».
Επίσης, η Ελλάδα με το άρθρο 2(3) δεσμεύεται ότι από τη θέση σε ισχύ της συμφωνίας «θα κυρώσει οποιαδήποτε συμφωνία εισδοχής του Δεύτερου Μέρους σε διεθνείς οργανισμούς στους οποίους είναι μέλος».
Ειδικά όμως για το ΝΑΤΟ υπάρχουν συγκεκριμένες προβλέψεις, όπου επισημαίνεται ότι το Δεύτερο Μέρος με την ολοκλήρωση όλων των εσωτερικών διαδικασιών (μετά δηλαδή και τη συνταγματική αλλαγή) ενημερώνει το ΝΑΤΟ:
«Με τη λήψη της γνωστοποίησης από το Δεύτερο Μέρος αναφορικά με την ολοκλήρωση όλων των εσωτερικών νομικών διαδικασιών του για τη θέση σε ισχύ της παρούσας συμφωνίας, περιλαμβανομένου ενδεχόμενου εθνικού δημοψηφίσματος με έκβαση συνάδουσα με την παρούσα συμφωνία και με την ολοκλήρωση των τροποποιήσεων στο σύνταγμα του Δεύτερου Μέρους, το Πρώτο Μέρος (σ.σ. η Ελλάδα) θα κυρώσει το πρωτόκολλο για την ένταξη του Δεύτερου Μέρους στο ΝΑΤΟ. Η εν λόγω κυρωτική διαδικασία θα ολοκληρωθεί μαζί με τη διαδικασία κύρωσης της παρούσας συμφωνίας».
Με όλο αυτό το συμβατικό πλαίσιο, το οποίο θα δεσμεύει απολύτως τη χώρα από τη στιγμή που κυρωθεί η συμφωνία από την Βουλή, είναι σαφές ότι δημιουργείται αμετάκλητη κατάσταση και δεν υπάρχει καμία δυνατότητα πλέον επαναδιαπραγμάτευσης της συμφωνίας των Πρεσπών (καθώς αποκλείεται ρητά η οποιαδήποτε τροποποίηση των άρθρων 1(3) και 1(4) που ορίζουν την ονομασία, την εθνικότητα και τη γλώσσα κ.ά.), η οποία θα παραγάγει άμεσα νομικά, πολιτικά και διπλωματικά τετελεσμένα.
Αναδημοσίευση από τον Φιλελεύθερο Παρασκευής 04 Ιανουαρίου

7 σχόλια:

  1. Ποῦ τό βρήκανε μερικοί καί ὑποστηρίζουν ὅτι ὑπάρχουν διεθνεῖς συμφωνίες πού δέν εἶναι δυνατόν νά ἀνατραποῦν;
    Τά συμφωνηθέντα μέ διεθνεῖς συνθῆκες δέν πρέπει νά τηροῦνται πάντα, ἀλλά μόνο ἐάν καί ἐφ'ὅσον ὑπάρχει νομιμότητα συνταγματική καί βούληση πολιτική.
    Ἀκόμη καί μονομερής καταγγελία διεθνοῦς συμβάσως ὑπάρχει κατά τό διεθνές δίκαιο, ἄρα ὑπάρχει πάντα δυνατότητα ἐπαναδιαπραγματεύσεως.
    Κυρίαρχες χῶρες εἶναι, ὄχι δοῦλοι. Οἱ δεσμεύσεις τους ἐντίμως γίνονται, ἀλλά καί ἐντίμως ἀνατρέπονται.
    Ἡ συμφωνία τῶν Πρσσπῶν καταρτίσθηκε ἀτίμως, στά κρυφά. Ὑπογράφηκε ἀτίμως, μέ ἀστυνομία νά προστατεύῃ τούς χαριεντιζόμενους ἀναισθήτως τουρίστες τῶν Πρεσπῶν καί χωρίς καμία ἐξουσιοδότηση.
    Ἄν δέν τηρηθοῦν οἱ ἐλάχιστοι ὅροι ἑκάστου Συντάγματος τῶν συμβαλλομένων μερῶν, τίποτα δέν ἰσχύει. Καί τό ΝΑΤΟ γνωρίζει καί ἡ Γερμναία γνωρίζει ὅτι κατά τό ἙλληνικόΣύτναγμα τό επριεχόμενο τῆς συμφωνίας τῶν Πρσπῶν δέν μπορεῖ νά κυρωθῆ πράγματι ἀπό τήν Ἑλληνική Βουκή. Δέν φτάνουν οἱ 151 ψῆφοι τοῦ ἄρθρου 28 παρ. 1 τοῦ Συντάγματος, δέν πρόκειται γιά μιά συμφωνία ἀνταλλαγῆς πρεσβευτῶν, ἤ κάτι τό ἔλασσον, ἀλλά χρειάζεται ἡ τήρηση καί τῆς παραγράφου 3 τοῦ ἄρθρου 28 τοῦ Συντάγματος, δηλαδή καί ἀμοιβαιότητα.
    Ἀδύνατη ἡ ἀμοιβαιότητα κατά τά κοινῶς γνωστά (τί θά δώσουν οἱ Σκοπιανοί, γιά τό ὀνομα Μακεδονία;).
    Ὅλο τό οἰκοδόμημα, ὅτι τάχα δέν γίνεται τίποτα μετά τούς τυχόν 151 βουλευτές τοῦ Τσίπρα στήν Βουλή, εἶναι μία ἀπίστευτη νομική μπαρούφα! Προπαγάνδα! Βρώμικη προπαγάνδα.
    Διότι ὅλοι οἱ νομικοί καταλαβαίνουν τά παραπάνω, καί ἄλλα λέγονται....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν μπορούν να ανατραπούν, τότε και οι Τούρκοι καλώς (γι αυτούς) ζητούν να επικαιροποιήσουν (=> ανατρέψουν) την Συνθήκη τής Λωζάννης.
      Από την άλλη, πού το βρήκες εσύ ότι διεθνείς συμφωνίες μπορούν ν' ανατραπούν; Μπορείς να μού δώσεις ένα παράδειγμα;
      Αραδιάζεις άρθρα τού Συντάγματος με μία βεβαιότητα, που ούτε ο μακαρίτης ο Σγουρίτσας δεν θα είχε, εξάγεις συμπεράσματα κι ... απο δω παν κι άλλοι.
      Για την (επι)κύρωση τής Συμφωνίας των Πρεσπών αρκούν 151 ψήφοι και όταν (επι)κυρωθεί, ασφαλώς δεν μπορεί να ανατραπεί μονομερώς.

      ΥΓ: Σε ρώτησα κάποτε, αν έχεις σπουδάσει νομικά και μού είπες ότι είσαι απόφοιτος τού δημοτικού, αλλά είχες καλό δάσκαλο... Το εκτιμώ, αλλά αυτό δεν σε καθιστά και αυθεντία επί παντός επιστητού, όπως θέλεις να παρουσιάζεσαι εδώ μέσα. Και άλλοτε ανέφερες κάποια άρθρα τού Συντάγματος, τα οποία προφανέστατα δεν είχες διαβάσει, σού παρέθεσα το περιεχόμενο και σού έδειξα ότι είναι άσχετα μ' αυτά που γράφεις. Δεν είπες τίποτε, ως συνήθως, αλλά επανέρχεσαι, ως συνήθως.

      Διαγραφή
  2. κατά τό ἄρ. 28 παρ. 3 τοῦ Συντἀγματος τῆς Ἑλλάδος
    "3. H Eλλάδα προβαίνει ελεύθερα, με νόμο που ψηφίζεται από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, σε περιορισμούς ως προς την άσκηση της εθνικής κυριαρχίας της, εφόσον αυτό υπαγορεύεται από σπουδαίο εθνικό συμφέρον, δεν θίγει τα δικαιώματα του ανθρώπου και τις βάσεις του δημοκρατικού πολιτεύματος και γίνεται με βάση τις αρχές της ισότητας και με τον όρο της αμοιβαιότητας".
    _ Στήν συμφωνία τῶν Πρεσπῶν, πού εἶναι ἡ ἀμοιβαιότηττα; Τί μᾶς δίνουν οἰ Σκοπιανοί σέ ἀντιστάθμισμα γιά τήν χρήση τοῦ Ἑλληνικοῦ ὀνόματος τῆς Μακεδονίας στό ὄνομα τοῦ κρατιδίου τους; _ Ποῦ εἶναι ἡ ἐλευθερία τοῦ Ἑλληνικοῦ Κοινοβουλίου; (ἀφοῦ μεθοδεύεται ἐπί μῆνες τό πῶς Δέν θά ψηφίσουν ἐλεύθερα οἱ βουλευτές;) _ Ποῦ εἶναι ἡ πολιτική ισότητα σέ δικαιώματα καί σέ τυχόν διεκδικήσεις; Ποῦ εἶναι ἡ νομική ἰσότητα τῶν συμβαλλομένων; Πρόκειται για ὑπαγόρευση ὅρων κράτους νικητή σέ ἠττημένο κράτος, μετά ἀπό Πόλεμο.

    Τό ὅτι δῆθεν θά προσθέτουν τήν λέξη Βόρεια πρίν ἀπό τήν ὀνομασία "Μακεδονία", τό ἔχουν ἤδη ξεχάσει οἱ Σκοπιανοί, ἀλλά καί δέν δεσμεύονται ἀπό τήν "συμφωνία" ἔτσι ὥστε ὑποχρεωτικά νά τό θυμοῦνται.
    Ἄν αὐτό δέν εἶναι ἐθνική προδοσία τότε τί εἶναι ἡ ἐθνική προδοσία; Τό νά ποῦν οἱ Τσίπρας καί λοιποί στούς Σκοπιανούς, πάρτε την Μακεδονία μας ἀπό τώρα; Μόνο αὐτό;
    Ἔ δέν εἴμαστε βλάκες!
    Καί ὁ ποινικός Κώδικας δέν ἀστειεύεται, πού θεωρεῖ καί τίς προπαρασκευαστικές πράξεις για ἐκχώρηση ἐθνικῶν ἐδαφῶν ὡς ἐθνική προδοσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως δεν καταλαβαίνεις τι διαβάζεις; Μάλλον. Υπάρχει εδώ περιορισμός στην άσκηση εθνικής κυριαρχίας τής χώρας μας; Η χρήση τού ελληνικού ονόματος δεν είναι περιορισμός στην άσκηση εθνικής κυριαρχίας -από πού κι ως πού;-, γι αυτό σού λέω ότι δεν καταλαβαίνεις τι διαβάζεις. Άστοχο το άρθρο, που διάλεξες, άστοχα και ασυνάρτητα τα όσα ρωτάς παρακάτω.

      Και βέβαια δεσμεύονται από την Συμφωνία να το θυμούνται υποχρεωτικά, αφού θ' αλλάξουν συνταγματικό όνομα.

      Εθνική προδοσία συντελουμένη με την έγκριση τής Βουλής, δεν υπάρχει. Ήδη από το 2007, είχε αποφασισθεί να δεχτούμε σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό erga omnes (τα έχω γράψει επανειλημμένως αυτά, αλλά δεν φαίνεται να δίνει κανείς σημασία) και δεν είδα τότε καμμία αντίδραση.

      Συνεχίζεις να μιλάς για Π.Κ., για παραχωρήσεις εδαφών κλπ., ενώ δεν γίνεται καμμία παραχώρηση εδάφους. Βρε αδελφέ, δεν το "πιάνεις" το θέμα και κατασκευάζεις θεωρίες δικές σου, που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα.

      Κακώς, κάκιστα, επιτρέπομε στα Σκόπια να ονομάζονται Μακεδονία, έστω με γεωγραφικό προσδιορισμό, διότι θ' ανοίξει ο Ασκός τού Αιόλου κι εμείς δεν είμαστε Ισραήλ, να τούς βάλομε με μία σφαλιάρα στην θέση των. Αλλά άπαξ κι αυτά γίνονται με την έγκριση τής Βουλής, δεν γεννάται θέμα εθνικής προδοσίας. Είναι απλώς εσφαλμένη εξωτερική πολιτική.

      Διαγραφή
    2. "από το 2007, είχε αποφασισθεί να δεχτούμε σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό erga omnes" : Δέν κατάλαβες πόσο πολύ ἀμύνθηκε τότε ὁ Καραμανλής γιά νά φανῆ μόνο ὅτι τό δεχόμαστε; Καί ἄν ὁ Ἑλληνικός λαός καταλάβαινε ὅτι δέν προσπαθοῦσε ἀληθινά, πάλι γιά προδοσία θά μίλαγε καί ευλόγως.
      "δεν γίνεται καμμία παραχώρηση εδάφους. ": Ἐδῶ γελᾶνε.
      "δεν γεννάται θέμα εθνικής προδοσίας. Είναι απλώς εσφαλμένη εξωτερική πολιτική" λείπει κάτι, δέν νομίζεις; αἴσθηση δικαίου λέγεται.

      Διαγραφή
    3. Κε Νάτιβιστ, λές ὅτι "Η χρήση τού ελληνικού ονόματος δεν είναι περιορισμός στην άσκηση εθνικής κυριαρχίας -από πού κι ως πού;-":
      Ἄς ποῦμε ὅτι σέ λένε στά ἀληθινά Χαράλαμπο Θαμνάκο, καί δίπλα στό σπίτι σου καί στά χωράφια σου, ἔρχεται κάποιος Κολοκυθόπουλος πού ἀποφασίζει νά ὀνομάζεται Χαράλαμπος Θαμνάκος, καί ἐπικαλουμενος αὐτό τό όνομα, διεκδικεῖ τήν περιουσία σου στήν θέση σου!
      Τί λές, ἄν βάλης κάποιον νά σέ ἀντιπροσωπεύει, καί αὐτός κόντρα μάλιστα στήν θέλησή σου, ἀλλά μέ γενικό πληρεξούσιο άπό σένα, καί λέγοντας ὅτι δέν δικαιοῦσαι νά τοῦ τό ἀνακαλέσης ἀκόμη, αὐτός λοιπόν ἄν γιά λογαριασμό σου, ἀναγνωρίσῃ ὡς Χαράλαμπο Θαμνάκο τόν γείτονά σου,
      καί τοῦ δώσῃ βεβαίωση ὅτι μπορεῖ παντοῦ νά ἐμφανίζεται ὡς Χαράλαμπος Θαμνάκος ἀντί για σένα,
      καί ὄχι μόνο αὐτό, ἀλλά καί ὅτι ἄν ἐμφανισθῆς δίπλα του σέ κάποιους που χρεωστᾶνε στόν Χαράλαμπο Θαμνάκο, αὐτοί ξοφλᾶνε μόνο ἄν καταβάλουν στόν γείτονά σου τόν Χαράλαμπο Θαμνάκο,
      ἀλλά καί ὅτι στό Ὑποθηκοφυλακεῖο ὅ,τι ἔχει ἐκεῖ γραμμένο στό ὄνομα Χαράλαμπος Θαμνάκος, θά ἀνήκει ἐφ'ἐξῆς στόν φέροντα πλέον τό ὅνομα Χαράλαμπος Θαμνάκος ἀλλά πού κατοικεῖ στό γειτονικό ἀκίνητο,
      καί ὄχι σέ σένα πού μέχρι τήν μέρα ἐκείνη εἶχες μοναδικό δικαίωμα στό ὄνομα αὐτό καί μοναδικό δικαίωμα στά κτήματα που άναγράφονται στό Ὑποθηκοφυλακεῖο στό δικό σου ὄνομα,
      δέν εἶναι ἴδιο μέ τό νά τοῦ μεταβιβάζης διά αἰσχρῶς ξεδιάντροπου ἀντιπροσώπου σου τήν περιουσία σου;

      [Βέβαια στό ἰδιωτικό δίκαιο, αὐτά δέν μποροῦν νά γίνουν, διότι ἁπλούστατα ἀνακαλεῖς τό πληρεξούσιο ἄν κατάλαβης τί πάει νά σοῦ σκαρώσῃ ὁ ἀντιπρόσωπός σου σέ συνεργασία μέ τόν δόλιο γείτονά σου].

      Διαγραφή
    4. Άρες μάρες....

      Αμύνθηκε ο Καραμανλής; Μάλλον δεν καταλαβαίνεις τι λες, διότι δεν ξέρεις το θέμα και γράφεις άσχετα. Η πρόταση έγινε στις 30/9/2007, κατά τις προγραμματικές δηλώσεις τής κυβερνήσεως Καραμανλή και υπερψηφίστηκε απ' όλα τα κόμματα τής Βουλής, πλην ΛαΟΣ. Όπως είπα, τα έχω γράψει πολλές φορές, αλλά φρόντισε κι εσύ να ενημερωθείς.

      Ποια παραχώρηση εδάφους γίνεται με την Συμφωνία των Πρεσπών; Βέβαια, γελά ο μωρός ...

      Τι πάει να πει "αίσθηση δικαίου" και τρίχες κατσαρές. Δεν γεννάται θέμα προδοσίας, εφ' όσον όλα γίνονται νομίμως με την έγκριση τής Βουλής.

      Μη μπορώντας να απαντήσεις επί τής ουσίας, αμολάς ανούσια σεντόνια.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.