13/11/09

Κουβέλης για Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη

Σημαντικό έργο, με γεωπολιτική, οικονομική και ενεργειακή σημασία, χαρακτήρισε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Σπύρος Κουβέλης, το έργο του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, σε δηλώσεις του, στο περιθώριο του Παρευξείνιου Επιχειρηματικού Φόρουμ, που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.

Ερωτηθείς σχετικά με τη θέση της Βουλγαρίας για το έργο, ο κ. Κουβέλης ανέφερε πως σε συνάντηση που είχε με την υπουργό Εξωτερικών της Βουλγαρίας, Ρουμιάνα Ζέλεβα, πριν από περίπου έναν μήνα, στην υπουργική συνάντηση του ΟΣΕΠ, στο Αζερμπαϊτζάν, "παρατηρήθηκε ταύτιση απόψεων για το θέμα" και "έντονο ενδιαφέρον για να υλοποιηθεί το έργο".

Εκτίμησε πως ούτε με τη Ρωσία θα υπάρξει πρόβλημα σχετικά με το έργο και πρόσθεσε:

"Σε συνεννόηση με το υπουργείο Περιβάλλοντος, χρειάζεται να διασφαλίσουμε τους περιβαλλοντικούς όρους, όχι με την έννοια της παρεμπόδισης, αλλά με την έννοια της διευκόλυνσης, με τέτοιο τρόπο ώστε να μην τρέχουμε μετά να διορθώσουμε πιθανές αβλεψίες που υπάρχουν σήμερα. Από την αρχή, να κάνουμε ένα έργο που θα είναι σωστά σχεδιασμένο, προς όφελος και του ενεργειακού χώρου και των πολιτών, συνολικά της Ελλάδας".

Για την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, ο υφυπουργός ανέφερε πως είναι "η φυσική γειτονιά της Ελλάδας και έχουμε ανάγκη να αυξήσουμε τη συνεργασία σε επιχειρηματικές δραστηριότητες με τις γύρω χώρες και τη συνεργασία για την αειφόρο και πράσινη ανάπτυξη αυτής της περιοχής".

Ειδικότερα, για τον Οδικό Δακτύλιο της Μαύρης Θάλασσας, σημείωσε:

"Θέλουμε, με διμερείς και περιφερειακές συμφωνίες να προωθήσουμε αυτό το έργο, που έχει υιοθετήσει και η Ρωσία. Στόχος μας είναι να διευκολύνουμε, μέσω της διπλωματίας, επιμέρους ζητήματα, ώστε να προχωρούν τα πολύ σημαντικά έργα υποδομών και ανάπτυξης της περιοχής".

Ήδη, υπογράμμισε ο υφυπουργός, "ξενικά η λειτουργία του ταμείου υποστήριξης και αναπτυξιακής βοήθειας της Μαύρης Θάλασσας. Η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας είναι πλούσια, πρέπει να στηρίξει την ανάπτυξη της όχι μόνο σε εξωγενείς δυνάμεις, αλλά και στις δικές της δυνάμεις".

Το μνημόνιο συνεργασίας για τον Οδικό Δακτύλιο υπεγράφη το 2007 από τους υπουργούς Εξωτερικών των χωρών - μελών του Συμφώνου Οικονομικής Συνεργασίας της Μαύρης Θάλασσας και αφορά την ανάπτυξη, κατασκευή και ενοποίηση του εν λόγω αυτοκινητοδρόμου. Η "Εγνατία Οδός Α.Ε.", έπειτα από σχετική πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης, ανέλαβε τη Μόνιμη Τεχνική Γραμματεία υλοποίησης του έργου. Το μνημόνιο κυρώθηκε από την ελληνική Βουλή με το Νόμο 205/3703/08-10-2008.

Ο αυτοκινητόδρομος έχει μήκος περί τα 7.000 χλμ και κάθετους άξονες για το Αζερμπαϊτζάν τη Σερβία και την Αλβανία. Όταν πραγματοποιηθεί η οριστική χάραξή του, πολλά από τα τμήματά του θα συμπίπτουν με τμήματα των αναγνωρισμένων ευρωπαϊκών αξόνων.

Τέλος, ο κ. Κουβέλης αναφέρθηκε και στον τρόπο λειτουργίας των γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Ακολούθων (ΟΕΥ), σημειώνοντας:

"Θέλουμε να βελτιώσουμε και όχι να αλλάξουμε τα γραφεία ΟΕΥ, βελτίωση που έγκειται στο να ξέρουμε και σε κεντρικό επίπεδο και σε κάθε γραφείο ΟΕΥ, ποιο είναι το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα σε κάθε χώρα που δραστηριοποιούμαστε, να μπορέσουμε να δώσουμε ξεκάθαρη κατεύθυνση και στόχους για τα επόμενα τρία-τέσσερα χρόνια, για να ξέρουμε τι πάμε να πουλήσουμε, τι πάμε να διαπραγματευτούμε".
athina984.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.