7/1/10

Η συνέχεια του ελληνισμού και οι αμφισβητίες

Μέσα σέ ὅλη τήν πνευματική σύγχυση τῆς ἐποχῆς μας παρατηροῦμε ὁρισμένους διανοητές νά ἀμφισβητοῦν τή συνέχεια τοῦ Ἑλληνισμοῦ καί νά ἰσχυρίζονται ὅτι ὁ Νέος Ἑλληνισμός «κατασκευάσθηκε» τόν 19ο αἰῶνα καί ὅτι ἡ σχέση μας μέ τούς Ἀρχαίους Ἕλληνες καί τό Βυζάντιο-Ρωμανία εἶναι μύθος «ἐθνικιστικός». Βεβαίως στή χώρα μας ἔχουμε καί ὀρθῶς ἐλευθερία ἐκφράσεως.

Ὅμως ἡ ἀνησυχία μας αὐξάνεται ὅταν τέτοιες ἀνιστόρητες ἀπόψεις ἐκφράζονται ἀπό συγγραφεῖς σχολικῶν βιβλίων καί ἀπό στελέχη πού διορίζονται σέ καίριες θέσεις τοῦ πάλαι ποτέ Ὑπουργείου Ἐθνικῆς Παιδείας καί Θρησκευμάτων. Οἱ ἄνθρωποι αὐτοί δογματίζουν αὐθαιρέτως καί ἀγνοοῦν ἤ διαστρέφουν τίς πάμπολλες ἱστορικές πηγές, οἱ ὁποῖες ἀποδεικνύουν τήν ἐθνολογική καί πολιτιστική συνέχεια τοῦ Ἑλληνισμοῦ. ὑπενθυμίζουμε μερικές χρήσιμες ἱστορικές ἀλήθειες:

Μπορεῖ τό Βυζαντινό κράτος νά ἦταν πολυεθνικό καί ὁ Αὐτοκράτωρ νά διατηροῦσε γιά πολιτικούς λόγους τόν τίτλο «Βασιλεύς Ρωμαίων», ὅμως μέσῳ τῆς παιδείας καί τῆς γλώσσας τό κράτος διεκήρυττε τήν ἑλληνικότητά του. Ἡ Αἰνειάδα τοῦ Βιργιλίου, τό ἔπος τῆς λατινικῆς Ρώμης, οὐδέποτε ἐδιδάχθη σἐ ὁποιαδήποτε βαθμίδα τῆς ἐκπαιδεύσεως, ἐνῷ ἀντιθέτως μικροί καί μεγάλοι μάθαιναν ἀπό στήθους τά Ὁμηρικά ἔπη.

Τό 1250, μετά τήν κατάληψη τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἀπό τούς Σταυροφόρους, ὁ Αὐτοκράτωρ τῆς Νικαίας Ἰωάννης Γ΄ Δούκας Βατάτζης γράφει πρός τόν Πάπα Νικόλαο Θ΄ ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί Αὐτοκράτορες χρησιμοποιοῦν τόν τίτλο «Βασιλεύς Ρωμαίων», ἀλλά κατάγονται ἀπό τό ἀρχαῖο γένος τῶν Ἑλλήνων, τό ὁποῖο γέννησε τή σοφία τοῦ κόσμου. Προσθέτει δέ ὅτι στούς Ἕλληνες ἐδόθη ἀπό τόν Μέγα Κωνσταντῖνο ἡ Πόλις καί ὅτι οἱ οἰκογένειες Δούκα καί Κομνηνῶν εἶναι ἑλληνικές. (1)

Κατά τή συγκινητική τελευταία ὁμιλία του πρός τούς πολιορκημένους στίς 28-5-1453 ὁ Κωνσταντῖνος Παλαιολόγος -ὅπως καταγράφει ὁ Φραντζῆς- χαρακτηρίζει τούς ὑπηκόους του ἀπογόνους Ἑλλήνων καί Ρωμαίων καί τήν Κωνσταντινούπολη καταφύγιο τῶν Χριστιανῶν, «ἐλπίδα καί χαράν πάντων τῶν Ἑλλήνων».

Στή διάρκεια τῆς Τουρκοκρατίας ἡ ἑλληνική συνείδηση διατηρεῖται στίς ψυχές τῶν κατατατρεγμένων προγόνων μας χάρις κυρίως στούς ἐκκλησιαστικούς ἄνδρες. Γύρω στό 1700 ὁ φλογερός ἱεροκῆρυξ καί Ἐπίσκοπος Κερνίτσης καί Καλαβρύτων Ἠλίας Μηνιάτης ὁμιλῶν στή Βενετία παρακαλεῖ ὡς ἑξῆς τήν Παναγία: «Ἕως πότε πανακήρατε Κόρη τό τρισάθλιον Γένος τῶν Ἑλλήνων ἔχει νά εὑρίσκεται εἰς τά δεσμά μιᾶς ἀνυποφέρτου δουλείας....». (2)

Κατά τήν περίοδο αὐτή χρησιμοποιοῦνται καί τά τρία χαρακτηριστικά ὀνόματα:Ἕλλην, Ρωμηός, Γραικός. Τό Γραικός στό στόμα τῶν ξένων δέν ἔχει πάντα θετική σημασία, ὅμως χρησιμοποιεῖται καί ἀπό πολλούς Ὀρθοδόξους Ἕλληνες συγγραφεῖς. Π.χ. Ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης στά τέλη τοῦ 18ου αἰῶνος ὀνομάζει τήν Ἑλλάδα Γραικία (3). Τήν σύνθεση καί τῶν τριῶν ὀνομάτων βλέπουμε στό ποίημα «Ἅλωσις Κωνσταντινουπόλεως» τοῦ Ἐπισκόπου Μυρέων Ματθαίου τό 1619:

Ἀλλοίμονον, ἀλλοίμονον στό γένος τῶν Ρωμαίων....

Ὦ, πῶς ἐκαταστάθηκε τό γένος τῶν Ἑλλήνων...

Σ’ἐμᾶς εἰς ὅλους τούς Γραικούς νά ἔλθῃ τούτ’ τήν ὥρα. (4)




Οἱ Ἕλληνες ἀκόμη καί μέσα στή δυστυχία καί τή μερική ἀγραμματωσύνη λόγῳ δουλείας- δέν λησμονοῦν τίς ἀρχαῖες ἑλληνικές ρίζες τους. Ἀπό τό 1529 μέχρι τό 1821 τό δημοφιλέστερο λαϊκό ἀνάγνωσμα εἶναι «Ἡ Φυλλάδα τοῦ Μεγαλέξανδρου» πού θυμίζει τή δόξα τῶν Ἑλλήνων Μακεδόνων. Στούς νάρθηκες πολλῶν ναῶν καί μοναστηριῶν ζωγραφίζουν οἱ ἁγιογράφοι τούς ἀρχαίους Ἕλληνες σοφούς γιά νά δείξουν στό ἐκκλησίασμα καί στούς μαθητές τῶν Κρυφῶν Σχολειῶν ποιά εἶναι ἡ πραγματική καταγωγή τους. Λίγα χρόνια πρίν ἀπό τήν Ἑλληνική Ἐπανάσταση οἱ ναυτικοί μας τοποθετοῦν στά πλοῖα τους ὡς ἀκρόπρωρα τά κεφάλια μεγάλων μορφῶν τῆς Ἀρχαιότητος, ὅπως τοῦ Θεμιστοκλέους κ.ἄ.

Ἀλλά καί ἡ σύνδεση μέ τή βυζαντινή Ρωμηοσύνη ( ὁ ὅρος ἀπό τή Νέα Ρώμη- Κωνσταντινούπολη) παραμένει σταθερή καί διατρανώνει τή συνέχεια τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Τά Συντάγματα τῶν Ἐθνοσυνελεύσεων τοῦ Ἀγῶνος (1821-1827) καθιερώνουν ὡς νομοθεσία τῆς Νέας Ἑλλάδος «τούς νόμους τῶν Χριστιανῶν ἡμῶν Αὐτοκρατόρων». Ὁ Ἰωάννης Καποδίστριας, ὁ πρῶτος Κυβερνήτης τῆς ἐλεύθερης Ἑλλάδος, θεσμοθετεῖ τήν Ἑξάβιβλο τοῦ Κωνσταντίνου Ἀρμενοπούλου, ἕναν βυζαντινό κώδικα τοῦ 1345, ὡς τό ἀστικό δίκαιο τῆς χώρας καί τοῦτο ἴσχυσε μέχρι τό 1946!

Οἱ ἀγωνιστές τοῦ 1821 αἰσθάνονταν ὅτι συνεχίζουν καί τήν ἀρχαία ἑλληνική καί τή βυζαντινή παράδοση. Σέ ἰταλική ἐφημερίδα τοῦ 1821 ἀναφέρονται τά λόγια τοῦ Ἀθανασίου Διάκου ὅτι ἀγωνίζεται «γιά τόν Χριστό καί γιά τόν Λεωνίδα» (5). Καί ὁ Θεόδωρος Κολοκοτρώνης συζητῶντας μέ τόν Ἄγγλο Ναύαρχο Χάμιλτον θεωρεῖ ἑαυτόν ὡς συνεχιστή τοῦ Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, ὁ ὁποῖος οὐδέποτε συνθηκολόγησε, καί χαρακτηρίζει τό Σοῦλι καί τή Μάνη μαζί μέ τούς κλεφταρματολούς ὡς τή φρουρά τοῦ τελευταίου Βυζαντινοῦ Αὐτοκράτορος.

Εἶναι, λοιπόν, ἀντεπιστημονική θέση καί φανατική ἰδεοληψία ἡ προσπάθεια νά μᾶς πείσουν κάποιοι ὅτι δῆθεν μέχρι τό 1821 δέν ξέραμε ποιοί εἴμαστε καί ὅτι ὁρισμένοι διανοητές δημιούργησαν ἕνα τεχνητό νεοελληνικό ἔθνος. Ὅσοι ψάχνουν γιά τεχνητά ἔθνη ἄς μήν ματαιοπονοῦν ἀλλοιώνοντας τήν ἐλληνική Ἱστορία. Ἄς κοιτάξουν λίγα πρός βορρᾶν καί θα βροῦν τό τεχνητό «μακεδονικό ἔθνος» τῶν Σκοπίων. Ἐμεῖς θά μελετοῦμε τήν ἱστορική ἀλήθεια χωρίς φόβο καί πάθος καί θά διατηροῦμε τήν ἑλληνική μας συνείδηση ἐνθυμούμενοι ὅτι ὡς Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί δεχόμαστε τόν γνήσιο πατριωτισμό καί ἀπορρίπτουμε τά δύο ἄκρα:Τόν ἐθνοφυλετισμό καί τόν ἐθνομηδενισμό.


(1) Ἀπ. Βακαλοπούλου, Πηγές Ἱστορίας τοῦ Νέου Ἑλληνισμοῦ, Α΄τόμος, Θεσσαλονίκη 1965, σελ. 50-53.

(2) Πρωτοπρ. Γεωργίου Μεταλληνοῦ, Τουρκοκρατία, ἐκδόσεις ΑΚΡΙΤΑΣ, Ἀθήνα 1988, σελ. 207.

(3) Στό ἔργο του «Ὁμολογία Πίστεως». Κυκλοφορεῖται ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη Παροναξίας σέ πανομοιότυπη ἔκδοση τῆς Α΄ ἐκδόσεως

τοῦ 1819, Νάξος 2009.

(4) Ἀνθολογεῖται στή «Βυζαντινή Ποίηση» τοῦ Γεωργίου Ζώρα. Τό βρῆκα στό βιβλίο τοῦ Γιώργου Καραμπελιᾶ:1204, ἡ Διαμόρφωση τοῦ Νεωτέρου Ἑλληνισμοῦ, Ἐναλλακτικές Ἐκδόσεις, Ἀθήνα 2007 ( Β΄ἔκδοση), σελ. 44.

(5) Κωνσταντίνου Σάθα «Ἕλληνες Στρατιῶται ἐν τη Δύσει», ἐκδόσεις ΦΙΛΟΜΥΘΟΣ, Ἀθήνα 1993, σελ. 65.

Συντάκτης: Κωνσταντίνος Χολέβας
Antibaro.gr

20 σχόλια:

  1. Ο εθνοφιλετισμός και ο εθνομηδενισμός έχουν μεν αντίθετα εξωτερικά χαρακτηριστικά, αλλά στις μέρες μας έφτασαν να υπηρετούν με αξιοθαύμαστο τρόπο τον ίδιο σκοπό. Γνωρίζω άτομα που η πολιτική τους συγκρότηση τους πέρασε από το εθνοδημενιστικό στρατόπεδο στο εθνοφυλετικό με αξιοθαύμαστη ευκολία.
    Από την πλευρά του εθνοφυλετισμού έχουμε μια προσκόλληση στο αρχαίο μεγαλείο το οποίο σύμφωνα με την ανάλυση αυτού του ιδεολογικού ρεύματος εξακολουθεί να φέρει σε ψήγματα το ελληνικό αίμα το οποίο είναι ανώτερο και πρέπει να το αποκαθάρουμε από τις «κακές» πολιτισμικές επιδράσεις «επενελληνιζόμενοι». Από την άλλη ο εθνομηδενισμός υποστηρίζει πως δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα έθνη αλλά φαντασιακές καταστάσεις που τις βιώνουμε συναισθηματικά και διαμορφώνουν όλη αυτή την πραγματικότητα που ονομάζουμε έθνος. Και οι δύο αναλύσεις υπηρετούν τον ίδιο σκοπό στο σούπερ μάρκετ της παγκοσμιοποίησης που είναι η αποδυνάμωση της εθνικής έννοιας στον πυρήνα της και μάλιστα το αξιοθαύμαστο είναι ότι η μία έκφανση απευθύνεται σε «αριστερό» κοινό και η άλλη σε «δεξιό».
    Αν αποκαθάρεις τον σημερινό έλληνα από το πολιτισμικά στοιχεία των πολλών τελευταίων αιώνων και δεν μπορείς να τον δεχτείς όπως είναι τότε τον περιορίζεις σε πολύ μικρό μέρος της σύγχρονης Ελλάδας με πολύ αυστηρά κριτήρια δημιουργώντας ρήγμα στις εκφάνσεις του ελληνισμού που αναπτύχθηκαν στους αιώνες μετά την αρχαιότητα. Πώς μπορεί να χωρέσει στην καθαρή κλασσική έννοια της ελληνικότητας του αίματος αν αφαιρεθούν μέσα από αυτή για λόγους «καθαρότητας» διάφορες πολιτισμικές ελληνικές εκφάνσεις από τον Πόντο την Καππαδοκία την Μαριούπολη της Ουκρανίας την Ανατολική Ρωμυλία την Θράκη και την Μακεδονία μέχρι τους αστούς της Αλεξάνδρειας και τους γρεκάνους της Ιταλίας; Ακόμα από τα χρόνια του Μεγάλου Αλεξάνδρου η έννοια της ελληνικότητας έγινε πρωτίστως πολιτισμική. Όλοι γνωρίζουμε πως ο Παύλος ήταν τέκνο αυτής της πολιτισμικής ενότητας αν και φυλετικά ήταν Εβραίος. Πώς θα μπορούσε κάποιος φορώντας τις παρωπίδες του εθνοφιλετισμού να παραβλέψει την πολιτισμική διάσταση αυτής της έννοιας που εμείς είμαστε φορείς της;
    Από την άλλη η μηχανιστική ανάλυση του εθνομηδενισμού πάσχει στο σημείο όπου θεωρεί πρώτιστη κινητήριο δύναμη της δημιουργίας των εθνών την θέληση κάποιας ελίτ υποβαθμίζοντας την έμφυτη συναισθηματική ανάγκη των ανθρώπων να συγκροτούν κοινωνικές ομάδες με κοινά πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Ένας Πόντιος ρωμιός θα αισθανόταν πολύ κοντύτερα σε ένα Κωνσταντινουπολίτη ρωμιό παρά σε ένα τουρκόφωνο μουσουλμάνο από κοντινό χωριό. Ε, τι να κάνουμε αυτή είναι η ανθρώπινη φύση. Και σαν άνθρωποι και εμείς με αυτά τα κριτήρια συγκροτήσαμε ένα έθνος. Αλλά αυτά τα κριτήρια είναι κυρίως πολιτισμικά και όχι κριτήρια DNA. Γι’ αυτό ας μην κάνουμε την ανοησία να προσπαθούμε να χτίσουμε κάτι μεγάλο γκρεμίζοντας συστηματικά αυτό που έχουμε γιατί στο τέλος θα μείνουμε με τα ερείπια. Δεν χρειαζόμαστε κάτι μεγαλύτερο από την κληρονομιά που έχουμε αρκεί να καταφέρουμε να συμβιβαστούμε μαζί της.-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επιτρέψατέ μου να προσθέσω στην αναρτώμενη βιβλιογραφία του Φίλου Ελευθερίου Β., το τελευταίο βιβλίο της Καθηγητρίας και διαπρεπούς Βυζαντινολόγου κ. Γλυγκάτζη Αρβελέρ "Γιατί το Βυζάντιο", καθώς και το βιβλίο του Γιώργου Καραμπελιά "1204 Η Διαμόρφωση του Νεώτερου Εληνισμού".

    Ο κ. Καραμπελιάς που εκδίδει το περιοδικό ΑΡΔΗΝ, αφού μελέτησε και διεπίστωσε το τελείως αβάσιμο, ανιστόρητο και διεστραμμένο σκεπτικό των "εθνοδολοφόνων και λυσσαλέων φασιζόντων της Νέας Τάξης (και του Χίτλερ Neue Ordnung = Νέα Τάξη ονομαζόταν)", κάθησε και συνέγραψε αυτό το βιβλίο.

    Από τότε τον εξαφάνισαν από όλα τα κανάλια της τηλεόρασης. Γιατί ;;;

    Οι δυτικοί εμίσουν παν τι το ορθόδοξο Ελληνικόν. Έτσι ο Ιερόνυμος Βόλφ, καλόγερος και φιλόσοφος, ονόμασε την Ανατολική Αυτοκρατορία των Ρωμαίων, η οποία αγωνιζομένη κατά του Ισλάμ κράτησε Χριστιανική την Ευρώπη (*), περιφρονητικά "Βυζάντιο".

    (*) Σχετική βιβλιογραφία, Βασίλιεφ, Ράνσιμαν, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου ("Υψηλή Βυζαντινή Στρατηγική").

    Η κα Αρβελέρ θεωρεί σήμερα φυσική πρωτεύουσα των Ελλήνων την Κωνσταντινούπολη, και δεν είναι Ελληναρού, επιστήμων είναι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το βυζάντιο ήταν Ρωμαϊκή κατοχή! Ο ιουδαιοχριστιανισμός που είναι ο νεκροθάφτης του Ελληνισμού αποκρύβει την αλήθεια γιατί έτσι τους κάθεται.

    Αλλά για πες μου πότε το βυζάντιο έγινε Ελληνικό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ορθή Επανάληψη

    Όχι "Εληνισμού" αλλά Ελληνισμού με δύο λάμδα! Ζητώ συγνώμη !

    Ο αείμνηστος Heinrich Kopetz, Βιενέζος φίλος μου, αφού μελέτησε επισταμένως την Ιστορία στις αξιόλογες βιβλιοθήκες της Βιέννης, κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα, δηλαδή ότι η Ανατολική Αυτοκρατορία είχε μετατραπεί σε Ελληνική Αυτοκρατορία που όπως έλεγε κράτησε 1000 χρόνια - τύφλα να έχει το Χιλιόχρονο Γερμανικό Ράϊχ του Αδολφάκου!

    Είχε καταργηθεί στο "Βυζάντιο" η Λατινική γλώσσσα και επίσημη γλώσσα ήταν πλέον η Ελληνική. Δυστυχώς ο κ. Κόπετς δεν ζει πλέον, οπότε μην με βάζεις στον κόπο να μελετώ τέσσερα ή πέντε βιβλία για μπορώ να Σου απαντήσω.

    Αν έχεις την ευγενή καλωσύνη το ψάχνεις και Εσύ.

    Είχα και έναν εξάδελφο ποιητή, που όταν πέθανε σκόρπισαν τις στάχτες του στον Όλυμπο !

    Θέμα προσωπικής επιλογής !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Είχε μετατραπεί από Ρωμαϊκή σε Ελληνική"!
    Αυτό είναι μάλλον ένα από τα θαύματα του ιουδαιοχριστιανισμού!
    Ο .. φίλος σου Heinrich Kopetz, μήπως σε είπε ότι κανείς από τους αυτοκράτορες δεν ήταν Έλλην και μισούσαν την Ελλάδα?

    Πιστεύω όταν θα πεθάνεις, θα ζητήσεις να σκορπίσουν την σταχτη σου στο άγιο israel και όχι στον Ελληνικό Όλυμπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. k.Καλεντερίδη γιατί δεν ιδρύετε ενα κόμμα;ο Κοραντής που είναι μέλος του ΛΑΟΣ καλύτερος είναι;Η Ελλάδα χρειάζεται ανθρώπους όπως εσείς σε επιτελικά πόστα και όχι στην αφάνεια.Τα χρόνια περνούν,και δεν είναι σίγουρο πως στο μέλλον η Ελλάδα θα γεννά ανθρώπους που θα σκέπτονται όπως εσείς.ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΟΙ ΝΕΑΡΕΣ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΝΑΙ Η ΟΧΙ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ?
    ΚΑΠΟΙΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ ΟΜΩΣ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ (Π.Χ. Ο ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ).
    ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΟΧΙ ΟΤΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ
    ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΥΠΟΔΕΧΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΩΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΕΣ (ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ)?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Ζανγλος

    Απορώ που οσφραίνεσαι ότι μπορείς να ρίξεις το δηλητήριό σου κατά του χριστιανισμού και μπαίνεις για να γράψεις. Δεν έχεις σχολιάσει ποτέ τίποτε άλλο.
    Εκτός από ανιστόρητος, είσαι θρασύς και προκλητικός.

    @ 3:10 μ.μ.

    "Αι Νεαραί" (Novelae), όπως και ο "Ιουστινιάνειος Κώδιξ" (Codex Iustinianus) ασφαλώς γράφτηκαν στα Λατινικά, αφού αυτή ήταν η επίσημη γλώσσα του κράτους. Οι περισσότεροι, όμως, από τους νέους νόμους του Ιουστινιανού (σε αντίθεση με τον Κώδικα, τον Πανδέκτη και τις Εισηγήσεις, που ήταν γραμμένοι στα Λατινικά) γράφτηκαν στα Ελληνικά.

    Όμως, και όσα γράφτηκαν στα λατινικά, συντόμως μεταφράστηκαν στα Ελληνικά, διότι αττή ήταν πια η de facto ομιλουμένη γλώσσα στην Αυτοκρατορία.

    >ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΟΧΙ ΟΤΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ
    ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΥΠΟΔΕΧΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΩΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΕΣ (ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ)?<

    ΟΧΙ, πού το βρήκες αυτό; Το κακώς επονομαζόμενο "Βυζάντιο", όρος που εισήχθη τον 17ο αιώνα στην Δύση, ήταν μία εξελληνισμένη αυτοκρατορία. Γιατί να δεχτούν τους Τούρκους σαν ελευθερωτές; Ελευθερωτές από ποιους;

    Διαβάστε κανένα σοβαρό βιβλίο Ιστορίας και όχι ανιστόρητες φυλλάδες.



    Το 643 μ.Χ. ο Ηράκλειος καθιέρωσε την Ελληνική ως επίσημη γλώσσα του κράτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σαν απλός πολίτης μπορείς να βοηθήσει περισσότερο ο κος. Σάββας παρά σαν αρχηγός κόμματος ΄βλέπεις στην Ελλάδα αυτό που υπερισχύει δεν είναι το ποιος είσαι για να σε χαρακτηρίσουν αλλά το τι είσαι.
    Κύριε Σάββα καλά κάνετε άλλωστε απο κομματικούς πήξαμε απο Ελληνες πολιτικούς δεν έχουμε για να μη πω απο άντρες που είναι και πολιτικοί εκεί πρέπει να αποτανθούμε στην WWF
    είναι είδος προς εξαφάνιση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θρασύτητα είναι όταν βρίζεις χυδαία κάποιον κρυβόμενος στην ανωνυμία της στήλης και αυτός είσαι εσύ γενίτσαρε. Δηλητήριο και ταφόπλακα έριξε ο χριστιανισμός στον Ελληνισμό.

    Δεν είχα την τύχη στην ζωή να παραμορφωθώ σαν και σένα αλλα είχα την τόλμη και την διαίσθηση να ερευνήσω και να μάθω τη αλήθεια που τόσο σας καίει όταν κάποιος την φέρνει στο φως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. άλλο η εδαφική περιοχή άλλο η ανθρωπολογική αντίληψη για τον νέο ελληνισμό και άλλο η θρησκευτική κορύφωση τις ανατολικής ρωμυλίας.αυτά που λέγονται εδώ είναι λόγια νέο ταξικών δίχως να θέλω να μειώσω το πρόσωπο του καυκάσιου γιατί τον διαβάζω και δεν αμφισβητώ τον πατριωτισμό του ούτε για πλακα,προς αποφυγή παρεξηγήσεων, τα ίδια λόγια χρησιμοποιούν οι νέο ταξικοί και σήμερα και θα το αποδείξω απλά μέσα από το κείμενο.Μπορεῖ τό Βυζαντινό κράτος νά ἦταν πολυεθνικό ὅμως μέσῳ τῆς παιδείας καί τῆς γλώσσας τό κράτος διεκήρυττε τήν ἑλληνικότητά του.αυτά λέει και το νέο νομοσχέδιο τις ιθαγένειας,αν ξέρεις ελληνικά ακολουθείς και τα θρησκευτικά δρώμενα είσαι έλληνας. Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί Αὐτοκράτορες χρησιμοποιοῦν τόν τίτλο «Βασιλεύς Ρωμαίων», ἀλλά κατάγονται ἀπό τό ἀρχαῖο γένος τῶν Ἑλλήνων-σαν τον Κωνσταντίνο δηλαδή τον ρωμαίο αυτοκράτορα στην ρωμυλία αλλα ας πάμε παρακάτω αφού όπως λέει και ο Ζανγλος ήμασταν κατεχόμενοι o πολύς όμως κόσμος ήταν ελληνικής καταγωγής να μην νιώθει ξεχωριστός ο αυτοκράτωρ από τους υποτελείς του και τον φάνε λάχανο οι συνωμότες,κάτι που ήταν αρκετά συνηθισμένο εκείνα τα χρυσά χρονια τις χριστιανοσύνης.
    Οἱ Ἕλληνες ἀκόμη καί μέσα στή δυστυχία καί τή μερική ἀγραμματωσύνη λόγῳ δουλείας(όπως και σήμερα δηλαδή)- δέν λησμονοῦν τίς ἀρχαῖες ἑλληνικές ρίζες τους.η εθνικιστική χρήση του ορου έλληνες κατά την ορθοδοξία θεωρείτε αίρεσης και πολύ περισσότερο σε μια ανοιχτή παγκόσμια κοινωνία,όπως και στις μέρες μας δηλαδή,αλλα αφού είχε κάποιους πονηρούς σκοπούς χρησιμοποιήθηκε για να δώσει την διαφορετικότητα εντός στην οθωμανική αυτοκρατορία που ήταν και αυτή ανοιχτή κοινωνία.πολιτική και θρησκεία.Οἱ ἀγωνιστές τοῦ 1821 αἰσθάνονταν ὅτι συνεχίζουν καί τήν ἀρχαία ἑλληνική καί τή βυζαντινή παράδοση-που το ένα κατάστρεψε το άλλο, αντίφαση μεγάλη και μην πείτε ότι είναι συκοφαντίες εναντίον τwv χριστιανών.η ουσία είναι μια,οι ρωμαίοι κατακτητές καταστρέψανε ουσιαστικά ότι δήποτε ελληνικό στοιχειο μέσο τις νέα θρησκείας τον χριστιανισμό.η νέα τάξης πραγμάτων τις εποχής εκείνης κατάφερε να επιβίωση στο σταυροδρόμι των πολιτισμών για πολύ καιρό έως την ημερα που εμφανιστήκανε οι μογγόλοι μαζί με τους σταυροφόρους και όλα τα κακά τις γης.ρωμιός ραγιάς,γραικός,τελικά ποιος είναι o έλληνας;αυτός που έχει εθνολογικά φυλετικά χαρακτηριστικά η αυτός που μιλάει την γλώσσα πιστεύει στην κρατούσα θρησκεία δηλαδή τον χριστιανισμό και φυσικά έχει την περιβόητη Nεo ελληνική παιδεία.stef

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτά τα άρθρα, το πιό βασικό που υποκινούν εκτός από την ανταλλαγή απόψεων, είναι η αναφορά σε σημαντικές βιβλιογραφικές πηγές στις οποίες πρέπει να ανατρέξει ο κόσμος για να βάλει τις σκέψεις του σε μια τάξη ώστε να αντικρούει τα κρωξήματα των αποδομητών της Ιστορίας. Το θέμα "έθνος" και "Ελλην" έχει αναλυθεί και περιγραφεί με πολύ κατανοητό τρόπο στο βιβλίο της κας Αρβελέρ "Η πολιτική ιδεολογία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας" και το"Γιατί το Βυζάντιο". Η ιστορική γνώση είναι το ισχυρότερο όπλο που έχουμε σήμερα για να προστατέψουμε την εθνική μας συνείδηση, η οποία βάλλεται δυστυχώς...και από Ελληνες. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Ζανγλος

    >κρυβόμενος στην ανωνυμία της στήλης<

    Βέβαια, ενώ εσύ γράφεις με ονοματεπώνυμο, διεύθυνση και αριθμό τηλεφώνου! Εδώ γελά και το παρδαλό κατσίκι!

    Απάντηση δεν έδωσες σ' αυτά που έγραψα, διότι απλούστατα είσαι ένας ημιμαθής, που το μόνο που ξέρει κα κάνει είναι να βάζει κατά του χριστιανισμού, όπως έμαθε από διάφορες φυλλάδες. Άνοιξε κανένα βιβλίο Ιστορίας σοβαρό (π.χ. Ράνσιμαν, Βασίλιεφ, Αρβελέρ) μπας και ξεκολλήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συνεχίζοντας την κουβέντα για τις ΝΕΑΡΕΣ, θέλω να προσθέσω πως, τα νομοθετήματα αυτά, σκοπό είχαν να εισαγάγουν ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΙΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ στο επίσημο δίκαιο του κράτους και πως στη συνέχεια άρχισαν να γράφονται ΜΟΝΟ στην Ελληνική.
    Αυτό τουλάχιστον δίδασκε ο αείμνηστος
    δάσκαλός μου Ν.Πανταζόπουλος.
    Κρατερός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η αμφισβήτηση της συνέχειας του Ελληνισμού μέσα από την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία , την Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και την Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν έχει νόημα να αμφισβητηθεί. Σε όλη αυτή τη μεγάλη χρονική περίοδο ο Ελληνισμός τελούσε υπό κατοχή . Ποτέ ο Εληνισμός δεν άσκησε κρατική εξουσία μέχρι την επανάσταση του 1821 .Τελούσε πάντοτε σε συνθήκες σκλαβιάς και οι κατακτητές τους , Ρωμαίοι και Οθωμανοί , προκειμένου να αποτρέψουν την απελευθέρωση των αξιών του Ελληνισμού κύρια , χρησιμοποίησαν τον θρησκευτικό φανατισμό χριστιανών και Μωαμεθανών στο έπακρο. Με την άλλωση των Ελληνικών πόλεων κρατών από τους Ρωμαίους και μέχρι την επανάσταση του 1821 , δεν έχομε καμιά μορφή Ελληνικής κρατικής ή σοβαρής διοικητικής μορφής εξουσία ως αποτέλεσμα απελευθέρωσης. Η σκλαβιά συνεπώς είναι συνεχής. Η ενσωμάτωση από τους κατακτητές αξιών του Ελληνικού πολιτισμού ή η προσαρμογή , βίαια τις περισσότερες φορές , στα ιδεολογικά υποκατάστα του χριστιανισμού και του Μωαμεθανισμού δεν είναι τίποτα περισσότερο από συνέχιση του πολέμου κατά του Ελληνισμού. Η χρησιμοποίηση , από τους κατακτητές ,της γλώσσας ως εργαλίου επικοινωνίας σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί απελευθέρωση . Ακόμα και η κατάληξη της επανάστασης του 1821 στη δημιουργία ενός Νεοελληνικού Ελληνορθόδοξου κράτους , παρα τα θετικά στοιχεία του , δεν αποτελεί απελευθέρωση του Έλληνισμού ! Απλά ο Ελληνισμός αποτελεί συνιστώσα του νέου κατ΄απονομήν Ελληνορθόξου κρατικού μορφώματος. Υπό τις συνθήκες αυτές το νέο Ελληνικό κρατος (greece) συνεχίζει να υπάρχει και μόλις μετά το 1974 αρχίζει μια περίοδος μελέτης του και προβληματισμού του ίδιου του λαού σε μια κάπως ευρύτερη έκταση και ένταση . Χρειάζεται χρόνος προκειμένου να επανασυνδεούν τα "κομάτια" και τα "θρύψαλα" του Ελληνισμού ! Η δύναμή του είναι τεράστια !! Απείλησε την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία με αυτό που λέγεται Βυζάντιο και με το κράτος της Νίκαιας παρα λίγο να πετύχει την ανάστασή του. Απελευθέρωσε τον δυτικό κόσμο με όσα προσέφερε στο Διαφωτισμό . Επιβίωσε από τη λαίλαπα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας .Θέμα συνέχειας του Ελληνισμού συνεπώς δεν υπάρχει. Τώρα αρχίζει μιά νέα ανατολή για τον Ελληνισμό !! Όλα τα παραπάνω γιατί πιστεύω πως ο Ελληνισμός δεν είναι θέμα DNA αλλά πολιτισμού!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τάδε έφη @ Ζανγλος:

    "Απάντηση δεν έδωσες σ' αυτά που έγραψα, διότι απλούστατα είσαι ένας ημιμαθής, που το μόνο που ξέρει κα κάνει είναι να βάζει κατά του χριστιανισμού, όπως έμαθε από διάφορες φυλλάδες. Άνοιξε κανένα βιβλίο Ιστορίας σοβαρό (π.χ. Ράνσιμαν, Βασίλιεφ, Αρβελέρ) μπας και ξεκολλήσεις."

    Συνήθως απαντώ όταν έχω να κάνω με λογικούς ανθρώπους. Με ανθρώπους που είναι υβριστές δεν ασχολούμαι!
    Ούτε εθνομηδενιστής είμαι, ούτε άθεος είμαι.
    Απεναντίας είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος και ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, με καταγωγή από την Ανατολική Θράκη,- παιδί της διασποράς και αυτός -, όπως τόσοι και τόσοι καλοί Έλληνες με συγκινούσε μέχρι δακρύων ! Πιστεύω από πεποίθηση στην Ελληνική Εκκλησία!

    Να μάθης να μην υβρίζεις, αλλά να συζητάς με τους άλλους με επιχειρήματα !

    Δεν μου λες, μήπως είσαι και εσύ από τους γνωστούς "εγκαθέτους" που γράφουν, προκαλώντας σκόπιμα και εμβόλιμα, ανοησίες και βρίζουν σε διάφορα πατριωτικά ιστολόγια ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Mάλλον υπάρχει σύγχιση εννοιών καί άγνοια. Τό Βυζάντιο είναι η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία πού απέμεινε μετά τήν απώλεια τού δυτικού τμήματός της, ονομάζεται υποτιμητικά Βυζάντιο γιά νά μήν προκαλεί ιστορική σύγχιση μέ τήν "Ρωμαϊκή αυτοκρατορία" τών γερμανικών φύλων.
    Ελληνική συνείδηση, όπως τήν γνωρίζουμε σήμερα, δέν έχει τό Βυζάντιο. Είναι απλώς ελληνόφωνο. Οπως η Ινδία είναι ήταν αγγλόφωνη, χωρίς οί Ινδοί νά γίνουν Άγγλοι!
    Μήν ξεχνάτε ότι όταν ο Πήθων Γεμιστός γράφει ότι "Ελληνες εσμέν τήν γλώτταν καί τήν καταγωγήν", καίγονται τά βιβλία του καί καταδιώκεται.
    Οί Παλαιολόγοι-Ασέν είναι σερβικής καταγωγής.
    Πρέπει νά συνειδητιποιήσουμε ότι Ελλάδα είναι η ιστορική Ελλάδα καί όχι το Αλεξανδρινό καί Ρωμαϊκό διοικητικό μόρφωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Οι αρνητές της Ελληνικότητας του Βυζαντίου.

    1) Ο Αριστερός:

    Το Εθνικό κράτος είναι εφεύρεση του 19ου αιώνα μπλά μπλά μπλά Το Βυζάντιο ήταν Ρωμαική Αυτοκρατορία γιαυτό το λένε Βυζάντιο μπλά μπλά μπλά οι Βυζαντινοί ήταν Ελληνόφωνοι Ρωμαίοι μπλά μπλά μπλά ¨Ολοι εσείς που είσαστε ΑΕΚ, ΠΑΟΚ ή κατάγεστε απο την Πόλη ή την Μ Ασία είσαστε Εξελληνισμένοι Τούρκοι που εξελληνιστήκατε μέσω του Ελληνικού Εθνικισμού μπλά μπλά μπλά Οι ¨Ελληνες εξαφανίστηκαν τον 5ο Αιώνα μπλά μπλά μπλά Ο Κροπότκιν είπε μπλά μπλά μπλά ο Μπακούνιν είπε μπλά μπλά μπλά η Ρόζα Λούξεμπουργκ είπε μπλά μπλά μπλά και μυαλό ούτε στη φτέρνα.

    2) Ο Ελληνόπληκτος:

    Ιτε παίδες Ελλήνων μπλά μπλά μπλά ο Θεοδόσιος ήταν καθήκι μπλα μπλά μπλά Αρχεσθαι μαθείν αρχείν επιστήσει μπλά μπλά μπλά Οι Ρωμαίοι ήταν διώκτες του Ελληνισμού (αντίθετα οι ¨Αραβες διατήρησαν τον...Ελληνικό Πολιτισμό χαχα) μπλά μπλά μπλά Δία πατέρα μπλά μπλά μπλά Ο Σωκράτης είπε μπλά μπλα μπλά ο Ισοκράτης είπε μπλα μπλά μπλα ο Αρχίδαμος είπε μπλά μπλά μπλά.

    3) Ο Μαλάκας:

    Ο φίλος μου ο Paco Valencia που είναι ινστρούχτορας στα εξάρχεια μου είπε μπλά μπλά μπλά Αν δεν το πεί η ΚΝΕ δεν ισχύει μπλά μπλά μπλά Είσαστε φασίστες, οπορτουνιστές, ρεφραξιονιστές και εχθροί της εργατικής τάξης μπλά μπλά μπλά Προλετάριοι όλου του κόσμου ενωθείτε μπλα μπλα μπλα

    4) Ο Ιστορικός της Κακιάς ¨Ωρας και του Κακού Συναπαντήματος:

    Σύμφωνα με την θεωρία των Μπεκενπάουερ και Πουλόφσκι μπλά μπλά μπλά ο Χοχάιμερ είπε μπλά μπλά μπλά ο Επιφανής Καθηγητής Ντελα Πιάστον και Ντελά Κούνα τον Ορες του Πανεπιστημίου της Villa Rica de Vera Cruz de Estremadura y Concepcion de Castilla De Leon στο σύγγραμα του η Ανατολική Ρωμαική Αυτοκρατορία και οι Γραικοί υποστηρίζει ότι μπλά μπλά μπλά.

    Και πάει λέγοντας. Είμαστε ο μοναδικός λαός του κόσμου στον οποίο αρνούνται την ιστορία του για 15 αιώνες, επειδή άν τη δεχόντουσαν δεν συμφέρει τα υπερατλαντικά αφεντικά τους. Αυτά τα ολίγα και πολύ σας είναι που ασχολήθηκα μαζί σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ελληνόφωνοι γιαχβεδιστές προσκυνητές των Ρωμαίων αυτοκρατόρων, Τούρκων σουλτάνων, Εθνικοσοσιαλιστών Γερμανών, και κάτοχοι τουρκικής υπηκοότητας.

    Ποια η σχέση τους με το ΔΙΑ;

    ΕΙ ΔΙΑ ΕΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.