22/12/10

Ως που θα φτάσει η ξεφτίλα;



Η άμυνα της χώρας είναι μέγιστο καθήκον των εκάστοτε υπουργών Αμύνης. Επί δεκαετίες τώρα αγοράζουμε σύγχρονα οπλικά συστήματα για να αντιμετωπίσουμε τους κακούς που επιβουλεύονται την εδαφική μας ακεραιότητα. Αγοράζουμε τανκς, αεροπλάνα, πλοία. Αγοράζουμε και υποβρύχια. Ακόμη κι αν αυτά γέρνουν. Ακόμη κι αν σε μία θαλασσοταραχή 7-8 μποφόρ αποκολλούνται τα κομμάτια του, σαν να πρόκειται για  πλαστικά Playmobil...
Την είδηση την βρήκα στο www.DefenceNet.gr και ομολογώ ότι την διάβασα πολλές φορές. Δεν μπορούσα να πιστέψω στα μάτια μου. Λοιπόν, το «θρυλικό», πλέον, υποβρύχιο Παπανικολής κατά το παρθενικό του ταξίδι από το Κίελο στο Σκαραμαγκά έπαθε «αβαρίες». Δηλαδή, ξεκόλλησαν κάποιες βίδες και αποκολλήθηκαν πλάκες από το εξωτερικό τοίχωμα του. Επίσης, ξεκόλλησε και χάθηκε στα βάθη του ωκεανού ο αισθητήρας του αντιναρκικού σονάρ.

Από κάτω διάβασα την ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ΓΕΝ: «Το υποβρύχιο «Παπανικολής» προσορμίστηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα χθες, ώρα 21:00, στα ναυπηγεία ΕΝΑΕ (Σκαραμαγκάς) προκειμένου να αντικατασταθεί μικρό τμήμα επικαλυπτικής λαμαρίνας που αποκολλήθηκε από τον πυργίσκο του υποβρυχίου λόγω εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών στη Βόρεια Θάλασσα και στο Βισκαϊκό Κόλπο (άνεμοι 8-9 Μποφόρ και ύψος κύματος μεγαλύτερο των έξι μέτρων)».

Μάλιστα! Συνηθισμένες, λοιπόν, οι ζημίες. Τα 8 και τα 9 μποφόρ ξέραμε μέχρι σήμερα ότι ήταν απαγορευτικά για γιωτ και μικρά πλοία. Τώρα μαθαίνουμε ότι είναι επικίνδυνα και για τα υποβρύχια...

Όποιος συνέταξε και υπαγόρευσε αυτή την ανακοίνωση θα πρέπει να μας πει τι θα έκανε ο ίδιος αν είχε παραλάβει ένα ολοκαίνουργιο και πανάκριβο Mercedes και την πρώτη ημέρα του έφευγε η σκεπή, λόγω του δυνατού αέρα. Προφανώς θα πήγαινε στην αντιπροσωπεία και θα απαιτούσε τα λεφτά του πίσω. Αλλά η Mercedes θα ήταν δική του, ενώ το υποβρύχιο είναι περιουσία του ελληνικού λαού.

Πάντως, είμαστε large τύποι. Εδώ κινδυνεύουμε να μην έχουμε φαγητό στο τραπέζι, αλλά την ίδια ώρα  πετάμε από το παράθυρο μερικά εκατομμύρια. Προσέξτε μία άλλη παράγραφο της ανακοίνωσης του ΓΕΝ: «κάποιοι κύκλοι κάνουν την ύστατη προσπάθεια να υπονομεύσουν και να απαξιώσουν το πιο σύγχρονο και άρτιο πλοίο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Η μυθολογία όμως «περί του υποβρυχίου που γέρνει» διαψεύστηκε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο».

Ρε, θα μας τρελάνετε; Έγερνε ή δεν έγερνε το υποβρύχιο; Δεν καταλαβαίνετε ότι σε λίγο θα γίνετε σενάριο για κωμωδία στο Χόλυγουντ; Δεν μπορούσατε να πείτε κάτι άλλο; Εντάξει, το καταλαβαίνουμε. Δεν μπορείτε να πείτε ότι οι δανειστές της χώρας μας επέβαλλαν, πέραν των  υψηλών τόκων, να αγοράζουμε τα προϊόντα τους ακόμη κι αν αυτά δεν μας ικανοποιούν πλήρως. Αλλά να προσπαθείτε να κάνετε το μαύρο άσπρο, αυτό ξεπερνά κάθε όριο.

ΥΓ: Καλή συνέχεια σε όλο το «αντιπαραγωγικό» προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων. Τώρα καταλαβαίνουμε υπό ποίες συνθήκες εργάζονται και κάτω από τις διαταγές ποίων...


Θανάσης Μαυρίδης
thanasis.mavridis@capital.gr


Πηγή:www.capital.gr

10 σχόλια:

  1. Μιά Μίζερη Ελλάδα,η άλλη ελλάδα το ε δεν γράφτηκε τυχαία με μικρό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν καταλαβαινω τα πικροχολα σχολια σας. Εμεις δεν το πηραμε για την αγρια Βορεια θαλασσα, αλλα για το Αιγαίο, που ουτως η αλλως θα το βγαζουμε στη γυρα οταν εχει καλο καιρο για ηλιοθεραπεια. Επειτα θα μας βοηθησει και ο Νικος να το πουλησουμε (με το αζημειωτο φυσικα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σαν σήμερα πριν 70 χρόνια, την 22 Δεκεμβρίου 1940, το "Παπανικολής" βυθίζει το ιταλικό ιστιοφόρο "Antonietta".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ...
    - Επειδή είμαστε σχετικά λίγοι... κι’ ελάχιστοι ψυχωμένοι, σαν εκείνους που μπορούν να υπηρετούν σε υποβρύχια, θα το προσέγγιζα πολύ -μα πολύ- διαφορετικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ 22 Δεκεμβρίου 2010 10:52 π.μ.

    Σωστός! Με κυβερνήτη τον Μίλτο Ιατρίδη, αν θυμάμαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ 22 Δεκεμβρίου 2010 10:52 π.μ.

    Βεβαίως ήταν ο Μίλτος Ιατρίδης, από τους πιο άξιους ανθρώπους που έχει βγάλει η Ηλεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο καθένας γράφει το μακρύ και το κοντό του για το Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ U214 χωρίς να προσθέτει οποιαδήποτε τεχνολογική εξήγηση ή σχόλιο, ή να ρωτά τις κατάλληλες ερωτήσεις. Κατ' αρχάς Υ/Β ακριβώς του ιδίου τύπου της Γερμανικής HDW έχουν με επιτυχία και χωρίς προβλήματα ενταχθεί σε αριθμό ΠΝ ξένων κρατών (άρα εκείνοι είναι κουτόφραγκοι που τ' αγόρασαν ή έκαναν συμπαραγωγή).

    Νεότευκτα πολεμικά σκάφη επιφανείας καθώς και Υ/Β πάντα υποφέρουν από τεχνικά προβλήματα. Ένα νεότευκτο μεταφορικό-ανεφοδιαστικό σκάφος του ΠΝ Η.Π.Α. (τύπου SAN ANTONIO) υπέφερε από διάφορα κατασκευαστικές αστοχίες οι οποίες διαγνώσθηκαν μετά την καθέλκυση, εξοπλισμό, δοκιμές και παράδοση του σκάφους στο ΠΝ Η.Π.Α. Αυτά τα πολυδάπανα προβλήματα τεχνολογικώς απεκατεστάθησαν.

    Είχε γραφεί παλαιότερα ότι ο σχεδιασμός του Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ είχε μόνον βασισθεί σε σχεδιασμό Η/Υ (CAD/CAM), αλλά πραγματικά μοντέλα του σχεδίου ΔΕΝ είχαν ναυπηγικώς δοκιμαστεί σε κατάλληλες δεξαμενές. Το πιθανό αποτέλεσμα ήταν ότι οι επιρροές των ροπών της κινητήριας έλικας του Υ/Β να μην αναγνωρίσθηκαν επαρκώς, έγινε απόπειρα επίλυσης του σχεδιαστικού προβλήματος με ερματισμό, κ.λ.π. Αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι το Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ ΔΕΝ είναι αξιόμαχο. Άς μην ξεχνάμε την τεχνική κατάσταση που διαβίωσαν τα παλαιά Γαλλικής κατασκευής Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και ΚΑΤΣΩΝΗΣ στον Β' ΠΠ όταν είχαν διαφύγει από την κατεχόμενη Ελλάδα στην Αλεξάνδρεια, Αίγυπτος, και με γενναιότητα συνέχισαν τον αγώνα με τα λίγα εκείνα ανταλλακτικά που είχε καταφέρει να περισώσει ο ΗΦΑΙΣΤΟΣ.

    Λάμπρος Ε.Π.-εν Η.Π.Α. μετανάστης
    22 Δεκεμβρίου 2010 - τοπική ώρα 12:48 - ώρα Ελλάδος 19:48

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Λάμπρο, το θέμα με το "Παπανικολής" δεν είναι για πολιτική εκμετάλλευση.
    Ο Βενιζέλος παραδέχεται στην ομιλία του ότι υπήρξαν ΣΟΒΑΡΑ προβλήματα που οδήγησαν την Ελλάδα να σκεφτεί το ενδεχόμενο το υποβρύχιο αυτό τελικά να μεταπωληθεί.
    Κάτι που τελικά δεν θα γίνει αφού άλλαξαν γνώμη.

    Ο γερμανικός όμιλος (ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) -στον οποίο ανήκουν τα ναυπηγεία HDW) έχει την ευθύνη για την μεγάλη καθυστέρηση παράδοσης αφού δεν παραδέχθηκαν από την αρχή κάποια σημαντικά προβλήματα που παρουσίασε το υποβρύχιο.
    Και εγώ ανάφερα αυτό που είχα παληότερα διαβάσει ότι για να διορθωθεί η κλίση (που δημιουργείται από την ροπή του έλικα όπως σωστά λες) έγινε ερματισμός του με μετάθεση βαρύτερων στοιχείων του σκάφους, σε χαμηλότερο σημείο.
    Όμως το ακουστικό ίχνος αυξήθηκε κι άλλο σε σχέση με το αρχικό.
    Ίσως να οφείλεται και στην διεύρυνση των σχισμών αποστράγγισης του περιβλήματος που κρίθηκε απαραίτητο να γίνει.

    Μπορεί η αύξηση του ίχνους να μην είναι τέτοια ώστε να ξεπερνά τις προδιαγραφές που είχαμε θέσει και έτσι αυτό που παραλάβαμε να είναι πραγματικά αυτό που ήθελε το ΠΝ.

    Το οποίο πιστώνεται θετικά με την σθεναρή του στάση να μη το παραλάβει, η οποία ανάγκασε τους Γερμανούς τελικά να διορθώσουν τα προβλήματα που εκτός των άλλων είχαν να κάνουν και με τα ζητήματα του ίχνους θορύβου σε συγκεκριμένη περιοχή χαμηλών συχνοτήτων, των κραδασμών του περισκοπίου, της απόδοσης του συστήματος διοίκησης και ελέγχου βολής ISUS 90-15, της αξιοπιστίας του Συστήματος Πρόωσης (ΑΙΡ) και για περιστατικό εισροής θαλάσσιου ύδατος στα υδραυλικά του.
    ---------------
    Όπως και να έχει το πράγμα, το υποβρύχιο αυτό είναι ένα εντυπωσιακό σκάφος, πραγματικός γίγαντας των βυθών.
    Ακολουθούν άλλα τρία του ιδίου τύπου, τα "ΠΙΠΙΝΟΣ" και "ΜΑΤΡΩΖΟΣ" που η κατασκευή τους στα ελληνικά ναυπηγεία έχει προχωρήσει σε ικανοποιητικό επίπεδο και το "ΚΑΤΣΩΝΗΣ" που βρίσκεται στα σκαριά.
    Να είναι καλοτάξιδα!!!


    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς Τζίμη,

    Ευχαριστώ για την εμπεριστατωμένη απάντηση. Καλά Χριστούγεννα κι Ευτυχές το Νέον Έτος σε όλους τους συναναγνώστες από τις μακρυνές Η.Π.Α.

    Λάμπρος Ε.Π.-εν Η.Π.Α. μετανάστης
    23-12-2010, τοπική ώρα 01:50 - ώρα Ελλάδος 08:50

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.