8/2/12

Ισραήλ: Εγκρίθηκε η σιδηροδρομική γραμμή RedMed

του David Koskas 
Η κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής από το Εϊλάτ στο Τελ Αβίβ εγκρίθηκε την Κυριακή ομόφωνα από το υπουργικό συμβούλιο του Ισραήλ. 

Η δημιουργία αυτής της σιδηροδρομικής γραμμής 350 χιλιόμετρα μήκους, με 63 γέφυρες και 9,5 χλμ σήραγγες, αναμένεται να κοστίσει 8,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Κόστος αστρονομικό, αλλά τεράστιες δυνατότητες: άμεση ανταγωνίστρια της διώρυγας του Σουέζ, η οποία απέδωσε 4 δις. ευρώ το 2011, σύμφωνα με τη διοίκηση της, θα συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο και θα αποτελούσε νέος άξονας για το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. 

Προοριζόμενη τόσο για μεταφορά επιβατών όσο και εμπορευμάτων μέσω παράλληλων γραμμών, θα μείωνε σημαντικά τον χρόνο της διαδρομής μεταξύ των δύο πόλεων, από πέντε ώρες με αυτοκίνητο σε δυο ώρες με το τρένο.  Ο Πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου, εκτιμά ο ίδιος ότι για το λόγο αυτό, αυτός ο σιδηρόδρομος «θα αλλάξει την όψη της χώρας».

Ο Επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού Harel Locker, προβλέπει τρία διαφορετικά σενάρια για τη χρηματοδότηση του έργου: συμφωνία με άλλη χώρα που να ενδιαφέρεται για τις οικονομικές και στρατηγικές επιπτώσεις, δημόσια χρηματοδότηση ή την συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα όπως έγινε για την εθνική οδό Αρ. 6.

Ο Ισραηλινός υπουργός Μεταφορών Ισραέλ Κατζ, ανακοίνωσε ότι οι Κινέζοι έχουν δείξει ενδιαφέρον για συνεργασία. Ο Katz, για τον οποίον γνωρίζουμε τον ενθουσιασμό για οικονομικές συνεργασίες με την Κίνα, δήλωσε ότι ευνόει αυτή τη λύση.

«Η εμπειρία δείχνει ότι οι επαγγελματικές ικανότητες των κινεζικών εταιρειών για την κατασκευή σιδηροδρόμων και των συστημάτων διαμετακόμισης είναι από τις καλύτερες στον κόσμο », δήλωσε.

Ο Νετανιάχου προωθεί και αυτός συνεργασίες με τις αναδυόμενες δυνάμεις όπως τη Κίνα και την Ινδία. «Κατά την επόμενη δεκαετία», είπε, «νέες δυνάμεις θα αναδύουν, και από την άποψη της προοπτικής της εθνικής στρατηγικής, το Ισραήλ πρέπει να αναπτύξει ζωτικά συμφέροντα με αυτές τις χώρες».

Και για τη περίπτωση που κλείνει η Διώρυγα του Σουέζ, αυτή η γραμμή θα είναι ένα «ασφαλιστήριο συμβόλαιο», πρόσθεσε. Θα μπορούσε επίσης να είναι μια λιγότερο δαπανηρή εναλλακτική λύση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.