2/10/19

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Άδεια τρένα πηγαινοέρχονται

Στη μακρά πορεία του προς τη χρεοκοπία το ελληνικό κράτος δεν τσιγκουνεύτηκε τα χρήματα για τους σιδηροδρόμους.
Το χρεοκοπημένο ελληνικό κράτος δεν είχε χρήματα για γάζες στα νοσοκομεία, αλλά έβρισκε χρήματα για να επιδοτεί να πηγαινοέρχονται άδεια τρένα



Ταξίδευα με την αμαξοστοιχία Ακρόπολις Εξπρές από τη Θεσσαλονίκη για το Μόναχο το 1985 και μετά τα σύνορα με την τότε Γιουγκοσλαβία το τρένο σταμάτησε και άλλαξε τη μηχανή από ντιζελοκίνητη σε ηλεκτροκίνητη. Σκέφτηκα τότε ότι σε λίγα χρόνια τα τρένα και στην Ελλάδα θα γίνουν ηλεκτρικά.
Χρειάστηκε να περάσουν δεκαετίες και να χρησιμοποιηθούν πόροι από τέσσερα προγράμματα στήριξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να γίνει η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης κατάλληλη για ηλεκτροκίνητα τρένα.
Στη μακρά πορεία του προς τη χρεοκοπία το ελληνικό κράτος δεν τσιγκουνεύτηκε τα χρήματα για τους σιδηροδρόμους. Κάθε άλλο. Προτιμούσε, όμως, να τα διαθέτει σε λειτουργικές δαπάνες, παρά σε υποδομές. Σε μια χώρα με υποτυπώδες σιδηροδρομικό δίκτυο οι σωρευτικές ζημίες του ομίλου ΟΣΕ έφτασαν το 2010 τα δέκα δισ. ευρώ, ενώ οι μέσες ετήσιες απολαβές των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν κοντά στις 50.000 ευρώ.

Για τη συνέχεια AthensVoice

5 σχόλια:

  1. Πολύ καλό το άρθρο σας !!!
    Μπράβο σας γιατί κανείς δεν ασχολήθηκε με αυτό το θέμα !!
    Θα σας πω την δική μου εμπειρία διότι το χρησιμοποιώ αρκετά !!!
    Όντως τα 45 εκατομμύρια ευρώ που επωληθη στους Ιταλούς είναι μια απάτη! !!! Με αυτα τα χρήματα ούτε τις πέτρες για τις γραμμές δεν αγοράζεις και αυτοί οι προδότες την πούλησαν τσάμπα !!!!
    Για να κόψω ένα εισιτήριο με επιστροφή πρέπει να τους πω και πότε θα επιστρέψω , μέρα και ώρα !!!!Και τους λέω ... Μα δεν ξέρω πότε θα τελειώσει η δουλειά μου !!!
    Επίσης, έκοψαν σχεδόν όλες τις στάσεις από τα χωριά προς Φλώρινα! !
    Τον ΟΣΕ τον κατέστρεψαν οι ανθελληνες προδότες, αυτοί που κυβερνούν τον τόπο !!!!!!
    Δυστυχώς για τον Έλληνα !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όλοι αυτοί οι οργανισμοί θα εχουν την τυχη των αντίστοιχων της Ανατολιηκς Γερμανίας ! Οποίος κατάλαβε κατάλαβε,Ακομα τωρα η Ανατολική Γερμανία δεν εχει συνέλθει απο τα μέτρα που εφάρμοσαν εκει οι Δυτικοί μετα την ενωση,Ζούμε μια ενωση κι εμείς.Το δεύτερο πειραματόζωο ειμαστε , το πρωτο ηταν οι ίδιοι οι Γερμανοί....Ειδικώς οι σιδηρόδρομοι ειναι πολυ σημαντικοί για όποιον θελει να ενώσει με την Ευρώπη τα μεγάλα λιμάνια της Ελλαδος εφάμιλλα εν δυνάμει των ολλανδικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το θέμα είναι πολύ βαθύ. Θα χρειαζόταν διδακτορική αμοιβή για να το ακουμπήσεις. Θα κάνω κάποιες επιφανειακές παρατηρήσεις

    1) Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί μια αντίληψη που είναι εύλογη. Ότι το πιο σημαντικό αποτρεπτικό όπλο είναι οι πύραυλοι, και αυτό που μετράει είναι η ποσότητα και όχι η ποιότητα. Γιατί για κάθε πύραυλο θα πρέπει να απαντήσεις με έναν ποιοτικό αντί-πύραυλο που κοστίζει περισσότερα. Το όλο ζήτημα βέβαια είναι ένα ζήτημα Operation Research (μην ξεχνάμε ότι αυτός ο κλάδος ξεκίνησε στον 2ον Παγκόσμιο Πόλεμο στο Αμερικάνικο Γραφειο Βομβαρδισμών). Θα πρέπει να γίνει μια μελέτη operation research τι είναι προτιμότερο για αποτροπή πύραυλοι ή φρεγάτες.

    2) Το Ελληνικό Δημόσιο έδινε 9 χιλιάδες σε μηχανοδηγούς του ΟΣΕ. ( https://www.kathimerini.gr/329129/article/epikairothta/ellada/mhxanodhgos-me-amoivh-109000-eyrw-ethsiws ). Περίπου 500 έπαιρναν πάνω από 70 χιλιάδες τον χρόνο. Το μέσο ετήσιο κόστος ήταν (2007) περίπου 62.000 ευρώ Το Περισσότερα από όσα δίνει η Space X για rocket sciensists

    3) Η δουλειά του μηχανοδηγού είναι πολύ πιο απλή από αυτή του νταλικέρη γιατί έχει, το φορτηγό έχει 2 βαθμούς ελευθερίας ενώ το τραίνο έχει 1 (πάει σχεδόν πάντα μόνο μπροστά)

    4) H Space X προσλαμβάνει μέσω προκηρύξεων σε sites τύπου Χρυσής Ευκαιρίας (εννοείτε εξειδικευμένα για επιστήμονες). Θα μπορούσε πολύ απλά το κράτος να δώσει 1200 ευρώ στον μηχανοδηγό και τα υπόλοιπα να τα βγάλει διεθνή προκήρυξη για πυραυλικούς επιστήμονες και να τους «προσαρτήσει» σε Πολυτεχνεία και Ινστιτούτα. Από εκεί θα έβγαζε νέους Έλληνες επιστήμονες πυραυλικής. Και έτσι θα είχε λυθεί πλήρως το ζήτημα της ασφάλειας της χώρας

    5) Τα λεφτά αυτά πουθενά (9 χιλιάρικα τον μήνα) στον πλανήτη όλο δεν δίνονται για τόσο απλοϊκές δουλειές. Το Harvard πρώτος να το τελείωσες (και μεταπτυχιακό) δεν τα παίρνεις. Πρέπει να ΑΝΑΛΑΒΕΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ. Να έχεις project oriented δουλειά.

    6) Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι τα λεφτά αυτά τα έπαιρναν για αγορά ψήφων. Αν ήταν έτσι ο κομματικός εγκάθετος του Τραινοσε θα προτιμούσε να προσλάβει 5-6 μηχανοδηγούς στην θέση του ενός. Έτσι θα εξαπλασίαζε σε ψήφους την απόδοση της δαπάνης.

    7) Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε την οικονομία εάν δεν χρησιμοποιήσουμε την θεμελιώδη έννοια της διαφθοράς. Το δημόσιο ήταν διεφθαρμένο και γι’ αυτό έπαιρναν τόσα λεφτά. Αλλιώς θα έδιναν 1200 -1300 στους μηχανοδηγούς και στους υπαλλήλους του ΟΣΕ και θα προσελάμβαναν 6 πλάσιους υπαλλήλους.

    8) Το 1979 φίλος του πατέρα μου, διοικητής στα ραντάρ στην Πάρνηθα, είχε μονιμοποιήσει σμηνίτη (όπως προβλεπόταν). Έρχεται σε κάποιον από τους πρώτους μήνες να πληρωθεί ως πολίτης υπάλληλος και φαίνεται απολαβές ένα μεγάλο πόσο. Ο διοικητής αρνήθηκε να του τα δώσει κατευθείαν και τα κατέθεσε στο Ταμείο Παρακαταθηκών Και Δανείων και του συνέστησε να πάει στο Υπουργείο και να αιτηθεί εκεί τα χρήματα. Εάν είχε δει μισθό του τύπου 9 χιλιάδες θα είχε πάθει έμφραγμα. Στις επόμενες δεκαετίες, αυτό το συναίσθημα άρχισε να αμβλύνεται στο Δημόσιο. Είναι η τυπική διαδικασία διαφθοράς. Θυμίζει την εξαιρετική ταινία «Ημέρα Εκπαιδεύσεως» με τον Denzel Washington. Το βλέπουμε κυρίως στο πως αμβλύνεται το αίσθημα της ντροπής.

    9) Η οικονομία της Ελλάδας έγινε σαν τα Πυραμιδικά Σχήματα Επενδύσεως. Ο κάθε ένας πίστευε ότι έπαιρνε πρόσοδο καλύτερη από τον μέσο όρο και ότι θα κατάφερνε να αποχωρήσει πριν γίνει κάτι κακό.

    10) Φυσικά οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ δεν προσφέρθηκαν να πάρουν αυτοί τον ΟΣΕ στα 45 εκατομμύρια. Ούτε που τους πέρασε από το μυαλό ότι όταν παίρνεις τόσα λεφτά θα πρέπει να επενδύσεις σε παραγωγικές επενδύσεις.

    Όλα αυτά είναι απλώς η επιφάνεια. Δεν έχουμε ακουμπήσει καν την ουσία.

    Αλλά αυτά είναι μόνο η επιφάνεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 45 εκατομμύρια στα χαρτιά .
    Τα υπόλοιπα 300 εκατομμύρια μπήκανε σε βαθειές τσέπες με χαμόγελο.
    Οι Ιταλοί βγήκαν πολύ κερδισμένοι ούτως η άλλως .
    Οι Έλληνες πρέπει να πάρουν τη πατρίδα τους πίσω .
    Χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το θέμα του τραίνου μια πολύ πονεμένη ιστορία. Βασική υποδομή κάθε κράτους που σέβεται τον εαυτό του. Οικολογικά πολύ φιλικότερο. Παραγωγικά πολύ αποδοτικότερο. Τι φταίει για την κακοδαιμονία; Το μυαλό μας το κλούβιο και μόνο. Τίποτα άλλο δεν είναι ούτε καν οι μισθοί. Πριν από ένα χρόνο ο Σπρίντζης ανακοίνωσε ένα φαραωνικό έργο της “Σιδηροδρομική Εγνατία” που υποτίθεται θα πάει με καινούργια χάραξη παράλληλα λίγο – πολύ με την οδική Εγνατία. Ανακοίνωσε και την σύνδεση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με αυτό της Καβάλας. Πολύ ωραία... Πως θα γίνει αυτή; Απευθείας έλεγε ο τότε υπουργός. Μα του λένε δεν υπάρχουν άλλα αστικά κέντρα στον απευθείας άξονα. Η μελέτη μιλούσε για τουριστική ανάπτυξη στις ενδιάμεσες παραλίες. Από κει λέει θα ερχόταν το πρόσθετο μεταφορικό έργο. Ξέρει κανείς κάποιον να πάει για μπάνιο με το τραίνο; Και όμως αυτό ακριβώς περιγράφουν οι “μελέτες”. Η γραμμή νοτίως της Δράμας είναι σε ευθεία νοητή γραμμή πόσα 10-15 χιλιόμετρα από την Καβάλα. Δεν είναι πιο λογικό να γίνει σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμανιού της Καβάλας (του νέου ανατολικά απ’ την πόλη) με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο; Να γίνει επιτέλους μια καινούργια χάραξη στα υψώματα του Λαχανά κρατώντας σε κυκλοφορία και την Παλιά γραμμή μειώνοντας την απόσταση Σέρρες – Θεσσαλονίκη σε λογικά πλαίσια από 124 χλμ σε περίπου 90 χλμ; Ταυτόχρονα θα έχεις ένα νοητό Δ όπου κάποιο εμπορικό τραίνο από Σόφια θα μπορεί να πάει σε λογικό χρόνο είτε Θεσσαλονίκη είτε Καβάλα. Όλα αυτά φαίνεται πως οι “μελετητές” δεν μπορούν να τα σκεφτούν. Για να μην πιαστούμε με όσες βελτιώσεις μπορούν να γίνουν μέχρι Αλεξανδρούπολη. Σε μια περιοχή με σιδηροδρομική κουλτούρα και υποψήφιους πελάτες. Αντί γι’ αυτό προσπαθείς να ανεβάσεις το τρένο στην Πίνδο. Ποιος φταίει για την κακοδαιμονία οι μισθοί ή οι μίζες για τις αμέτρητες σήραγγες και γέφυρες που χρειάζονται;
    ΥΓ Για να λένε τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση οι Ιταλοί αγόρασαν μεταφορικό έργο και όχι υποδομή. Τα 45 εκατομμύρια μετά βίας φτάνουν για μια αμαξοστοιχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.