27/1/10

«Η παγκοσμιότητα του Ελληνισμού ή η αμερικανοποίηση του πολιτισμού;»

Είναι σωστή από πρώτη άποψη η αντίληψη μιας παγκοσμιότητας του πολιτισμού. Η ιδέα πως κάθε έργο πολιτισμού, κάθε αριστούργημα τέχνης ανεξάρτητα από το χώρο που ανήκει και το λαό που το δημιούργησε αποτελεί κοινό κτήμα της ανθρωπότητας. Είναι κομμάτι της συλλογικής, διαχρονικής προσπάθειας του ανθρωπίνου πνεύματος. Στην κοινή αυτή πνευματική και διαλεκτική σχέση των πολιτισμών, ο κάθε λαός και δημιουργός καταθέτουν τη δική τους προσφορά και παρουσία.

Κατάθεση πολιτισμική που έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα, το δικό της πνευματικό άρωμα, τις δικές της φόρμες έκφρασης και βαρύτητα. Όλες αξιοσέβαστες και άξιες εκτίμησης, όμως διαφορετικές σε ότι αφορά τις καταβολές τους που οφείλονται σε ποικίλες παραμέτρους, και σε αυτό έγκειται η γνησιότητα και η πρωτοτυπία τους.

Με το ίδιο σκεπτικό ο αριστουργηματικός Παρθενώνας κι όλα τα κάλλιστα μνημεία του Ελληνικού πολιτισμού, αποτελούν προσφορά των Ελλήνων στον παγκόσμιο πολιτισμό. Η ανάταση του ανθρωπίνου πνεύματος που επιτελέσθηκε στο δικό μας γεωγραφικό χώρο, ανήκει πρώτα στους Έλληνες, που δίκαια εκτιμώνται για αυτό από όσους γνωρίζουν Ιστορία, ανήκει όμως δευτερευόντως και στην ανθρωπότητα. Το ελληνικό θαύμα λειτούργησε και συνεχίζει να λειτουργεί, για περισσότερα από 2500 χρόνια, ως μοντέλο σε κάθε επίπεδο της ζωής και της φιλοσοφίας της Ευρώπης και της Αμερικής, έως τις ανατολικές εσχατιές της Κίνας και της Ινδίας, όπου τα υπέροχα ελληνοπρεπή γλυπτά των Βουδιστικών ναών. Αυτό δεν είναι υπερβολή, ούτε έχει σχέση με κάποια αυθαίρετη προγονολατρική υπεροχή. Είναι ένα αναμφισβήτητο γεγονός. Αν υπάρχει κάποιος που αμφισβητεί το εύρος, τη διαχρονικότητα, αλλά και την οικουμενικότητα του Ελληνικού πολιτισμού, δεν έχει παρά να διαπιστώσει, ότι τα πλέον σημαντικά δημόσια κτίρια και πολυτελείς κατοικίες των μεγαλουπόλεων της Ευρώπης και της Αμερικής, είναι αντιγραφές της αρχαιοελληνικής αρχιτεκτονικής, ή βασίζονται στην σύνθεση στοιχείων της με ντόπια αρχιτεκτονικά στοιχεία. Αποτελούν στολίδια αυτών των πόλεων. Το ίδιο συμβαίνει στη διανόηση, στις τέχνες και στις επιστήμες. Η ιταλική γλώσσα περιέχει 10.000 αυτούσιες ελληνικές λέξεις, το ίδιο συμβαίνει και με άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες, στις επιστημονικές ορολογίες, στις έδρες κλασικών σπουδών των μεγαλυτέρων Πανεπιστημίων του κόσμου που δυστυχώς συρρικνώνονται.

Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας. Μόνο μετά από χρόνια μπόρεσα να ερμηνεύσω τον πόνο, στο βαθύτερο νόημα του στίχου του Γ. Σεφέρη «όπου κι αν ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει..». Γιατί βρήκε την Ελλάδα παντού όπου ταξίδεψε, έπεφτε πάνω της σε κάθε του βήμα, σε κάθε συζήτηση με ευρωπαίους διανοούμενους ένοιωθε το μεγαλείο της αρχαίας πατρίδας. Της ίδιας πατρίδας που άφηνε πίσω του σπαραγμένη από έναν εμφύλιο πόλεμο. Ενός ευγενικού λαού, που εξαντλημένος από κατοχές αιώνων, εισβολές και πολέμους, από την ξενομανία της αστικής του τάξης και την σκόπιμη αμορφωσιά που του επέβαλλαν, απέμεινε ο ξεπεσμένος ευγενής που τίποτα δεν έχει πλέον να χάσει, εκτός από τη μνήμη της ιστορίας του.

Τα γλυπτά του Παρθενώνα μέσα στο αρχαιοπρεπές Βρετανικό Μουσείο είναι κοσμήματα στην γκρίζα πόλη του Λονδίνου. Μακριά όμως από το χώρο όπου πραγματικά ανήκουν. Η παγκοσμιότητα του πολιτισμού, όταν εννοείται ορθά αποτρέπει την άσκηση βίας πάνω στην ιστορία και τα μνημεία του Πολιτισμού. Πόσο μάλλον την κλοπή τους! Ωστόσο, η παγκοσμιοποίηση λειτουργεί σαν άλλοθι για εκείνους, που παρεξηγώντας το γεγονός της κοινής πολιτιστικής κληρονομιάς, οικειοποιούνται με το έτσι θέλω, τα εθνικά μνημεία των λαών. Τα μεταχειρίζονται ως επικαλύμματα της ιστορικής και πολιτιστικής τους ένδειας. Τα διαστρεβλώνουν επίσης, όπως π.χ την ελληνική μυθολογία στις κακής ποιότητας παιδικές σειρές, όπου εξευτελίζονται οι μυθικοί ήρωες, ή στις δηλώσεις των ανιστόρητων κινηματογραφιστών αδελφών Κοέν που δηλώνουν πως, «κάπου έχουν ακούσει για έναν Όμηρο και πως ο Όμηρος είναι στην Αμερική ένα αστείο...που φέρνει γέλια». ( ΤΑ ΝΕΑ 10-6-00). Όπως κάθε τι, όταν γίνεται αντικείμενο σφετερισμού απαξιώνεται, έτσι και τώρα. Ο Όμηρος είναι «όμηρος» στα χέρια εκείνων που «κάνουν πολιτισμό» για εμάς. Υπάρχουν χιλιάδες τέτοια παραδείγματα. Είναι νωρίς ακόμα για να κτυπήσουν τα καμπανάκια του κινδύνου;

Ο Ελληνικός πολιτισμός ήταν και παραμένει παγκόσμιος, όπως αποδεικνύει το εύρος της επίδρασής του. Δυστυχώς όμως δεν ωφελήθηκαν όλοι από αυτόν. Γιατί πως αλλιώς οι σχεδιαστές της Νέας Τάξης θα οδηγούσαν τον οδοστρωτήρα της ισοπέδωσης επί των εθνικών πολιτισμών, θέτοντας τις βάσεις ενός τεχνητού, Κιτς μετα-πολιτισμού; Πάνω στην «προκρούστια κλίνη» σχεδιάζουν να δημιουργήσουν ένα νέο μόρφωμα, συναρμολογώντας διάφορα κομμάτια πολιτισμών με την ψυχρή καρδιά ενός παρανοϊκού Φρανκεστάϊν και μιας σκληρής τεχνοκρατικής αντίληψης, που θέλει να αυτοαποκαλείται προοδευτική.

Έτσι γίνεται επίκαιρη η αναφορά του Μπουλκάκωβ στο θεατρικό του έργο η καρδιά του σκύλου, όπου «η μεταμόσχευση με νυστέρι και μαχαίρια του πολιτισμού, ισοδυναμεί με βίαιο έγκλημα κατά της ανθρωπότητας». Στις μέρες μας που οι έννοιες έχουν χάσει πια το νόημά τους, συμβαίνει το αληθινά παράδοξο, οι προοδευτικές και επαναστατικές δυνάμεις, και τα κινήματα εναντίον της παγκοσμιοποίησης που αρχίζουν να κάνουν τη δυναμική τους εμφάνιση σε όλο τον κόσμο, να θεωρούνται ότι βρίσκονται από την πλευρά του δήθεν «συντηρητικού», ως προς την αντιπαράθεση τους με το δήθεν «προοδευτικό» που είναι πλέον ένα σκληρό κατεστημένο και κατατρώγει από άποψη οικολογική τον πλανήτη, εξαντλώντας χάριν της «προόδου» τους φυσικούς πόρους. Ενώ το πραγματικό κίνητρο είναι το δίχως όρια και με κάθε τίμημα ΚΕΡΔΟΣ των παγκόσμιων εταιρειών.

Μια τέτοια τακτική, ως τεχνητή, δεν είναι καθόλου φυσική. Είναι επιπλέον επικίνδυνη, αφού προσπαθούν να υποκαταστήσουν τους φυσικούς νόμους και να ρυθμίσουν τη ζωή, σύμφωνα με τις ερμηνείες που έχουν για αυτούς και τη λειτουργία τους και προς όφελος δήθεν της ανθρωπότητας. Είναι σαν να καταστρέφει κάποιος ένα φυσικό δάσος για να το αναπλάσει τεχνητά, εμπιστευόμενος τις επιστημονικές γνώσεις του για αυτό. Η επιστημονοποίηση των πάντων είναι μια ακόμη παγίδα που αποτέλεσμα έχει την απομυθοποίηση της ζωής και την αδιάκριτη παρεμβατικότητα στην φυσική εξέλιξη. Η στενή σχέση πολιτισμού- έθνους- θρησκείας, είναι ένα εμπόδιο στην παγκοσμιοποίηση του πολιτισμού, όπως τον σχεδιάζει η Νέα Τάξη, για αυτό όλο και περισσότερο στο μέλλον θα παρατηρείται μια πολεμική εναντίον των εθνικών ιδεωδών και των θρησκειών. (Huntington)

Η παγκοσμιότητα του πολιτισμού, έτσι κι αλλιώς, δρα και επηρεάζει με τρόπο φυσικό, μέσω της επικοινωνίας των λαών, πολιτισμούς επί πολιτισμών χιλιάδες χρόνια τώρα. Αργά, βέβαια, λόγω της έλλειψης τεχνολογικών μέσων, αλλά δίχως την επίσπευση και την αυθαίρετη παρέμβαση κάποιου σχεδιαστή. Οι καταλυτικές αυτές διαδικασίες γίνονταν ουσιαστικές βάσει της φυσικής ροπής μιας εξέλιξης που επέτρεπε σε λαούς και πολιτισμούς να αλληλο-οσμωθούν. Η όσμωση όμως, γινόταν έχοντας τον απαραίτητο χρόνο - ο χρόνος είναι η καταλυτική διάσταση μέσα στην οποία εξελίσσεται το κάθε τι - να προσλάβουν και να αποβάλλουν στοιχεία και δεδομένα. Η αφομοίωση λαών και πολιτισμών, μικρότερης ιστορίας από τη δική μας, από την παγκοσμιοποίηση της Νέας Τάξης είναι απαράδεκτη μεν, αλλά είναι λίγο-πολύ αναμενόμενη. Όμως η Ελλάδα μόνο να ζημιωθεί μπορεί, γιατί σε αντίθεση με άλλες χώρες έχει πολλά να χάσει. Αυτό που χρειαζόμαστε πραγματικά είναι μια «επιθετική προβολή» του δικού μας πολιτισμού. Γιατί μόνο το πνεύμα είναι αποδεδειγμένα σε θέση να βοηθήσει ουσιαστικά την ανθρωπότητα. Οι πρόσφατες αιματηρές συγκρούσεις στο Γκαίτεμπουργκ, στο Μπουένος Αϊρες, στο Τορόντο στη Βαρκελώνη και αλλού, είναι μόνο η αρχή μιας ογκούμενης αντίστασης των λαών, απέναντι στο παγκόσμιο σκοτάδι που κάποιοι θέλουν να επιβάλλουν. Αρκεί μόνο να δει κανείς, ποιες δυνάμεις εκφράζουν οι δύο πλευρές για να καταλάβει τι σημαίνουν τα μηνύματα των καιρών. Από τη μια απλοί άνθρωποι, φοιτητές, εργάτες, υγιείς διανοούμενοι. Από την άλλη το πολιτικό-οικονομικό κατεστημένο και οι εξαρτημένοι από αυτό λακέδες διανοούμενοι. Ποτέ μια επανάσταση δεν ξεκίνησε από το κατεστημένο και ποτέ το κατεστημένο δεν επεκράτησε για πάντα. Η αντίσταση αυτή των λαών θα γραφτεί κάποτε στην ιστορία του μέλλοντος σαν νίκη του ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ενάντια στην παγκοσμιοποίηση που σημαίνει κυρίως «αμερικανοποίηση». Γιατί ποτέ στην ιστορία, κανένας λαός δεν υπήρξε πρόθυμος να εγκαταλείψει από μόνος του την μνήμη της εθνικής και πολιτισμικής του ταυτότητας, ακόμα κι αν εξαναγκάστηκε με τη βία να το κάνει.

του ζωγράφου
Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου
(Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΕΝΝΕΑΔΑ-Τεύχος 6ο,
Μάιος-Ιούνιος 2001).

33 σχόλια:

  1. Καλημέρα
    Συγχαρητήρια για το Blog
    Θα ήθελα να ρωτήσω αν γίνετε να το ρυθμίσετε της εκτύπωσης έτσι ώστε να εκτυπώνετε και τα σχόλια των φύλων του Blog

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1.Παγκοσμιοποίηση είναι η επιβολή της Δύσης (και συγκεκριμένα των ΗΠΑ) σε ΟΛΟ τον πλανήτη.

    2.Το παιχνίδι δεν παίζεται μεταξύ παγκοσμιοποίησης και έθνους. Αλλά μεταξύ Δύσης και όσων δεν θέλουν να υποταχθούν σε αυτήν με πρωταγωνιστή την Ρωσία κι συμμάχους Κίνα-Ινδία.

    3.Η Ελλάδα ήταν πλανητάρχης όταν έβαζε πρώτα την Ορθοδοξία. Όταν ασπάστηκε τους εθνικισμούς της Δύσης, έγινε μια κουκίδα στο χάρτη και προτεκτοράτο της Δύσης.

    http://www.vimeo.com/8150226

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τετοια αρθρα μας κανουν να ελπιζουμε και μας δινουν δυναμη να αγωνιζομαστε εναντια των λακεδων, ανακαλυπτοντας πως υπαρχουν πολλοι που αναγνωριζουν και σεβονται τις υπερτατες αξιες του Ελληνισμου,που και διαχρονικες ειναι και αναντικαταστατες και μπορουν να δειξουν το δρομο για το μελλον της ανθρωποτητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. East ειπε:

    '1.Παγκοσμιοποίηση είναι η επιβολή της Δύσης (και συγκεκριμένα των ΗΠΑ) σε ΟΛΟ τον πλανήτη.'

    Λαθος, η παγκοσμιοποιηση ξεκινησε με την χριστιανικη λαιλαπα εξ' Ανατολων, συνεχιστηκε με την ισλαμικη, την κομμουνιστικη κι εσχατως με τον φιλελευθερο καπιταλισμο (μιας κι οι αλλες προσπαθειες απετυχαν). Τα λεφτα κανεις δεν εμισησε, ιδιως η εκκλησια.

    '2.Το παιχνίδι δεν παίζεται μεταξύ παγκοσμιοποίησης και έθνους. Αλλά μεταξύ Δύσης και όσων δεν θέλουν να υποταχθούν σε αυτήν με πρωταγωνιστή την Ρωσία κι συμμάχους Κίνα-Ινδία.'

    Το παιχνιδι παιζεται ακριβως αναμεσα στις εθνικες κουλτουρες και στα διεθνιστικα σκυλια (ιουδαιο-χριστιανο-ισλαμο-κομμουνιστο-καπιταλιστικα). Το 2050 η Ρωσια θα εχει λιγοτερους κατοικους απο το Βιετναμ (γυρω στα 100 εκατομμυρια), ειναι δε σιγουρο οτι θα συνεχισει να αποδομειται. Οι Κινεζοι χρειαζονται 'ζωτικο χωρο' που μπορουν να τον βρουν στην αδεια Σιβηρια. Οποτε...


    '3.Η Ελλάδα ήταν πλανητάρχης όταν έβαζε πρώτα την Ορθοδοξία. Όταν ασπάστηκε τους εθνικισμούς της Δύσης, έγινε μια κουκίδα στο χάρτη και προτεκτοράτο της Δύσης.'

    Μπερδευεις και συσκοτιζεις (οπως κανουν και τα ξαδελφια σου οι κομμουνιστες) τα πραγματα. Η Ελλαδα εγινε για λιγο 'πλανηταρχης' (τουλαχιστον απο εδω ως την Ινδια) οταν ηταν εθνικη. Ελλαδα πλανηταρχης κι ορθοδοξη δεν υπηρξε ποτε, εκτος κι αν μιλας για την πολυεθνικη ανατολικη Ρωμαικη αυτοκρατορια που για διοικητικους λογους κρατησε ως επισημη γλωσσα την ελληνικη, μιας και στην περιφερεια της ηταν ακριβως εκεινες οι περιοχες που ειχε κατακτησει ο εθνικος Μεγας Αλεξανδρος. Η μηπως ξεχασες οτι καποτε μας κατακτησαν οι Ρωμαιοι, οι οποιοι αντιθετα με τους Τουρκους, δεν εκδιωχθηκαν ποτε? Το αν αυτη η αυτοκρατορια προς το τελος της ζωης της επανανακαλυψε την 'ελληνικοτητα' δεν αλλαζει και πολυ τα πραγματα.

    ANTI-EAST

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε μου,
    Αν έχεις προβλήματα κατά την εκτύπωση, κάνε το εξής:

    Μάρκαρε το κείμενο που θέλεις να εκτυπώσεις.

    Πήγαινε απάνω στο μαρκαρισμένο κείμενο τον κέρσορα, κάνε κλικ στο δεξί πλήκτρο του ποντικιού, ανοίγει ένα μενού, εκεί και πάτησε την Αντιγραφή.

    Πάτησε το - επάνω δεξιά για να γίνει ελαχιστοποίηση της σελίδας του ΙΝΦΟΓΝΩΜΟΝΟΣ, άνοιξε το WORD, άνοιξε νέα κενή σελίδα, πάτησε το δεξί πλήκτρο του ποντικιού και από το μενού που εμφανίζεται πάτησε Επικόλληση.

    Το κείμενό που επέλεξες θα εμφανισθεί και αν θέλεις μπορείς όχι μόνο να το εκτυπώσεις αλλά και να το αποθηκεύσης με ένα νέο File Name !

    'Ενας φίλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. κάθε αριστούργημα τέχνης ανεξάρτητα από το χώρο που ανήκει και το λαό που το δημιούργησε αποτελεί κοινό κτήμα της ανθρωπότητας……………………..
    Με το ίδιο σκεπτικό ο αριστουργηματικός Παρθενώνας κι όλα τα κάλλιστα μνημεία του Ελληνικού πολιτισμού, αποτελούν προσφορά των Ελλήνων στον παγκόσμιο πολιτισμό…………………………
    Δηλαδή ? όταν οι Αθηναίοι αποφάσιζαν την κατασκευή του Παρθενώνα ήταν για να γίνει παγκόσμια προσφορά στους βαρβάρους ? αυτές οι απόψεις είναι από την πλευρά του κλέφτη ,για να δικαιολογήσει την κατοχή, και πολλές φορές την καταστροφή, ελληνικών ναών .Ο Παρθενώνας ήταν δημιούργημα προς την θεότητα Αθηνά! Από τους Αθηναίους για τους Αθηναίους .! Νόμιμοι κληρονόμοι και διαχειριστές είναι οι απόγονοι τους , οι οποίοι στερούνται όλα αυτά τα χρόνια την χρήση τους , με το πρόσχημα τις παγκόσμιας κληρονομιάς !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα εργα τεχνης καθε εθνικης κουλτουρας ανηκουν αποκλειστικα και μονο σ'αυτη την εθνικη κουλτουρα. Οι υπολοιποι μπορουν να τα χαιρονται αλλα ποτε δεν θα τους ανηκουν.

    ΑΝΤΙ-ΕΑSΤ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. To μελλον της Ελλαδας, ειναι πολυεθνικη κοινωνια, οπως ειπε εχθες ο Πρωθυπουργος.


    Αλλωστε πλεον το δηλωνουμε προς πασα κατευθυνση.

    Το μήνυμα πως η Ελλάδα δίνει σχετικά εύκολα ιθαγένειες θα φθάσει στις χώρες προέλευσης των παράνομων μεταναστών και θα τροφοδοτήσει το ρεύμα πα­ράνομης μετανάστευσης. Αυτή τη φορά, μάλιστα, θα έρχονται ζευγάρια και οικογένειες.
    http://dhmopshfisma.blogspot.com/2010/01/blog-post_27.html

    Eξοχο αρθρο του κ. Λυγερου, που ισως θα επρεπε να εξετασετε αν πρεπει να τυχει χωριστης αναρτησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς Αντι-εαστ: Δες ιστορία, και ύστερα να γράφεις!

    Η Ρώμη, όταν κατέλαβε τους Έλληνες ήσαν βάρβαροι. Πήραν τον πολιτισμό από τους Έλληνες, και στο Ανατολικό κομμάτι μιλούσαν Ελληνικά! Τον 4ο αιώνα, μεταφέρθηκε η πρωτεύουσα στην Κωνσταντινούπολη, και έγινε ολόκληρη η Ρωμαική Αυτοκρατορία Ελληνική, πράγμα που ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο στο τέλος του 4μΧ αι όταν διασπάστηκε σε Ανατολική και Δυτική, και το Δυτικό-λατινόφωνο κομμάτι διαλύθηκε.

    Ρωμαική Αυτοκρατορία σημαίνει Ελλάδα!

    Το Βυζάντιο (Ανατολική Ρωμαική Αυτοκρατορία-Νέα Ρώμη) ήταν πολυεθνική Ορθόδοξη Αυτοκρατορία, με κυρίαρχια των Ελλήνων. Όπως οι ΗΠΑ σήμερα είναι πολυεθνική Δυτική Αυτοκρατορία με κυριαρχία των Άγγλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η εθνοεκμηδενιστική στρατηγική περιλαμβάνει την χρεωκοπία. Με το πολυθρυλούμενο από τους διεθνείς οίκους, την Κομισιόν, αλλά από γιωργάκη και ΣΙΑ φαλιμέντο μας επισπεύδονται εξελίξεις που προετοιμάζουν το έδαφος για την επέμβαση σε Ιράν και στη Μ. Ανατολή. Πρέπει να κερδίσουν την ολόπλευρη συμπαράταξη της Τουρκίας και ο καλύτερος τρόπος είναι η επιτάχυνση των εδώ εξελίξεων που επιτρέπουν τον διαμελισμό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΙ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙ-ΕΑST. ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ...ΓΡΑΦΕΙ...

    ΤΡΙΣΣΟΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Προς ανώνυμο 12.43 και ΑΝΤΙ-ΕΑΣΤ:

    Αγαπητοί φίλοι, εκ του μη όντος διαφωνούντες, είστε σίγουροι ότι καταλάβατε όλα όσα διαβάσατε; Παραθέτετε αποσπάσματα που μέσα στο κείμενο έχουν απαντηθεί σαφώς με τις παρακάτω φράσεις:

    "..Η ανάταση του ανθρωπίνου πνεύματος που επιτελέσθηκε στο δικό μας γεωγραφικό χώρο, ανήκει πρώτα στους Έλληνες, που δίκαια εκτιμώνται για αυτό από όσους γνωρίζουν Ιστορία, ανήκει όμως δευτερευόντως και στην ανθρωπότητα".

    Και ακόμη, σχετικά με τις απόψεις για τους κλέφτες:

    "..Μακριά όμως από το χώρο όπου πραγματικά ανήκουν. Η παγκοσμιότητα του πολιτισμού, όταν εννοείται ορθά αποτρέπει την άσκηση βίας πάνω στην ιστορία και τα μνημεία του Πολιτισμού. Πόσο μάλλον την κλοπή τους!"

    Αν έχετε την γνώμη ότι τον Παρθενώνα θα πρέπει να τον βλέπουν μόνο οι Έλληνες, τι να πω; Είστε μάλλον της άποψης κουβέντα να γίνεται, δηλ. αντιρρησίες καθ΄έξιν και κατά σύστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΙ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙ-ΕΑST. ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ...ΓΡΑΦΕΙ...

    ΤΡΙΣΣΟΝ

    Δημοκρατικές οδηγίες προς το "Ορθόδοξο Πλήρωμα";
    ρε τι πάθαμε με σας EAST και ΑΝΤΙ-ΕΑSΤ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @1.57κατα την γνώμη σου η κατασκευή του Παρθενώνα έγινε για να κόβεις εσύ σήμερα εισιτήρια ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αν το πρόβλημα σου, είναι μόνο τα εισιτήρια, τότε εγώ προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα για την δωρεά είσοδο. Επί της ουσίας όμως δεν απαντάς, αποδεικνύοντας ότι όντως είσαι ένας κατά συνείδηση αντιρρησίας.
    Ο Παρθενώνας μπήκε στη λίστα των Παγκόσμιων Μνημείων της UNESCO, θα προτιμούσες όμως να μην είχε συμπεριληφθεί. Σε χαλάει που πολλοί ξένοι λατρεύουν την Ακρόπολη και που έχουν ανέβει εκεί 2 και 3 φορές στη ζωή τους, ενώ εσύ αμφιβάλλω, αν έχεις ανέβει έστω και μία. Η διαφορά μας αγαπητέ, είναι πως εσύ θέλεις μια πατρίδα μίζερη και περιχαρακωμένη, επαναπαυμένη στις αρχαίες δάφνες και ξεχνάς φυσικά, ότι αυτή η Ακρόπολη, η παγκόσμια παρακαταθήκη, μας τρέφει ακόμα ως Έθνος και ως Κράτος. Γιατί, εσύ μπορεί να περιφρονείς τα εισιτήρια, αλλά τα εισιτήρια αυτά σου δίνουν να φας και γεμίζουν τα ταμεία του Κράτους από τα οποία θα πάρεις και εσύ το κάτι τι σου, είτε υπο τη μορφή επιδόματος ή οτιδήποτε άλλο. Ή έχεις την εντύπωση, ότι όλα αυτά τα εκατομμύρια κάθε καλοκαίρι και όλο το χρόνο, έρχονται μόνο για τη θάλασσα και τον ήλιο ή τους Greek Lovers, όπως του λόγου σου;
    Ξεχνάς ακόμη και την ίδια την υπερηφάνεια των αρχαίων Αθηναίων για το "κλεινόν άστυ" τους = την όμορφη πόλη τους. Μια πόλη, που ναι, μέσω αυτής ήθελαν να θαμπώσουν όλους τους άλλους για τη δύναμη και το κύρος της. Ο Παρθενώνας μπορεί να κτίστηκε για τη θεά Αθηνά, αλλά συνειδητά γνώριζαν και οι ίδιοι το μεγαλείο της, που, όπως το φως του ήλιου που λάμπει και κανείς δεν μπορεί να το εμποδίσει από το να φωτίζει και τους βάρβαρους, έτσι και η Ακρόπολη δε μπορούσε παρά να γίνει ένας φάρος για του λαούς της γης. Οι αρχαίοι Αθηναίοι δεν ήταν τόσο στενόψυχοι, όσο εμφανίζεσαι εσύ, που κάνεις τον δικηγόρο τους. Ήταν πολύ πιο προχωρημένοι από όσο φαντάζεσαι και σίγουρα περισσότερο από εσένα εν έτει 2010.
    Τέλος, εγώ θέλω μια Ελλάδα μεγάλη, ανοικτή προς τα έξω στο ζήτημα του Πολιτισμού, επιθετική, υποστηρικτική της ιστορίας και της πνευματικής κληρονομιάς της. Μια ελλάδα, που περισσότερο θα εκπέμπει, παρά θα ρουφάει τις ξένες επιροές. Εκατομμύρια εισιτήρια μπορεί να κόβει; Εμένα δε μου φτάνει. Για όσα δεν ξέρουν εκείνοι για εμάς, ευθυνόμαστε μόνο εμείς. Θέλω να βγαίνω στην Ευρώπη και όταν θα λέω ότι είμαι Έλληνας να βλέπω πρόσωπα που θα με θαυμάζουν (και το εννοώ ως συλλογικότητα). Αυτό θέλω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ''Προς Αντι-εαστ: Δες ιστορία, και ύστερα να γράφεις!''

    Δεν λες τιποτα νεο, γνωστα ολα αυτα απο το Δημοτικο, ουτε εχω ωρα να γραφω δοκιμια, σχολια γραφω. Απο κει και περα, οτι αλλο λεω δεν το αντικρους γιατι δεν μπορεις. Ο ιδιος παραδεχεσαι οτι το Βυζαντιο (γιατι αραγε δεχεσαι εναν ορο που εφηυρε ενας κακος δυτικος, ο Γερμανος ιστορικος Ιερωνυμος Βολφ το 1557?) ηταν πολυεθνικο. Οχι ευχαριστω δεν θα παρω αλλη χριστιανικη πολυεθνικη κουλτουρα. Και μονο ελληνικο δεν ηταν το 'Βυζαντιο' στο οποιο η λεξη Ελληνας σημαινε ειδωλολατρης.

    ''ΤΡΙΣΣΟΝ είπε...

    ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΙ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙ-ΕΑST. ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ...ΓΡΑΦΕΙ...

    ΤΡΙΣΣΟΝ''

    Ενω εσυ δεν ξερεις καν να γραφεις απ'οτι φαινεται, κι αν κρινω απο τα κεφαλαια εισαι μαλλον ο ΕυΑγγελος του κατηχητικου.

    ''Αν έχετε την γνώμη ότι τον Παρθενώνα θα πρέπει να τον βλέπουν μόνο οι Έλληνες, τι να πω; Είστε μάλλον της άποψης κουβέντα να γίνεται, δηλ. αντιρρησίες καθ΄έξιν και κατά σύστημα.''

    Φιλε λεω ξεκαθαρα οτι ολοι οι λαοι μπορουν να χαιρονται πχ τον Παρθενωνα. Αυτο δεν σημαινει οτι ο Παρθενωνας ανηκει στους Τουρκμενους, το Στοουνχετζ στους Αλβανους και το Ταζ Μαχαλ στους Νεοζηλανδους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Προς ανώνυμο 4:43 μ.μ

    Συμπεραίνω ότι για όλα τα προηγούμενα σε έπεισα αφού κάνεις την ....πάπια για αυτά, και το μόνο που μένει είναι να σου εξηγήσω, ότι στην απλή καθημερινή ζωή οι λέξεις έχουν συχνά πολλαπλά μυνήματα και εκφράζουν ιδιαίτερες έννοιες. Ένας καλός γνώστης της γλώσσας, οφείλει να το γνωρίζει αυτό και μόνο τότε μπορεί να θεωρείται ότι είναι γνώστης της γλώσσας αυτής.
    Ας πάρουμε, λοιπόν, την επίμαχη λέξη "ανήκει", όπου και έχεις κολλήσει, μπας και ξεκολλήσουμε. Έχει διαφορά π.χ να λέει η ερωμένη στον εραστή της σου "ανήκω" από το να λές, αυτό το αυτοκίνητο μου "ανήκει". Το πρώτο είναι μεταφορική έκφραση, ενώ το δεύτερο κυριολεκτική. Εσύ, τώρα τί κάνεις; και πες μου με το χέρι στην καρδιά, ότι δεν είσαι πράγματι μ....ας, αλλά ότι το παίζεις μ....ας, είναι δυνατόν να ανήκει ο Παρθενώνας στους Μαορί ή το Στόουν Χετζ στους Αλβανούς; Από που συμπέρανες εσύ, ότι το άρθρο κυριολεκτούσε, όταν ανέφερε "ανήκει σε όλη την ανθρωπότητα";
    Και ακόμη. Οι αμερικανοί πήγαν στο φεγγάρι, δεν είναι δίκαιο αν πούμε, ότι έστω και συμβολικά η ίδια η ανθρωπότητα πάτησε μαζί τους εκεί ως συλλογικότητα ; Το ίδιο αγαπητέ μου φίλε, συμβαίνει και στην περίπτωση μας. Όπου έφτασαν οι Έλληνες και ο πολιτισμός τους, μαζί μας έφτασαν και αυτοί. Ανακαλύψαμε, δημιουργήσαμε και τους δώσαμε. Ο Παρθένωνας, κατά κάποιο τρόπο, είναι κάτι για το οποίο και αυτοί υπερηφανεύονται.
    Άνοιξε λίγο, μη σφίγγεσαι τόσο, ο ελληνικός πολιτισμός είναι ακαταμάχητος και φτάνει και περισσεύει για όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @4:43 μ.μ.
    ΑΝΤΙ-EAST
    Ὄπως σοῦ ἔχω ξαναπεῖ, ἔχω τινάξει τά παπούτσια μου....
    Γράφω ὄπως πρέπει ὄταν πρέπει γιά αὑτούς πού πρέπει....
    Με ἐσένα δέν ξανά ἀσχολούμαι...ὄσο καί νά ψάχνεσαι,ὄ,τι καί νά λές...
    ΕΥ,ΑΓΓΕΛΟΣ

    ΥΓ: ΔΗΛΑΔΗ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟΥ ΤΡΙΣΣΟΝ;;´...
    ΕΧΕΙΣ ΠΛΑΚΑ ΦΙΛΑΡΑΚΟ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @4:43 μ.μ.
    ΑΝΤΙ-EASΤ
    Καί κάτι ἄλλο. Εἷμαι Ἁγιορίτης, μέ βιωματική πίστη(πού δέν ἔχεις ἰδέα,τί σημαῖνει..)καί ὄχι τοῦ κατηχητικοῦ μέ τήν εἰρωνική σου ἔννοια.
    Σοῦ εὔχομαι ἀπό καρδίας νά βιῶσης καί ἐσύ, τόν Χριστό,ἄν καί κακοπροαίρετος...

    ΕΥ,ΑΓΓΕΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Παντού Ελλάδα παιδιάαααα....
    παντού Ελλάδααα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ANTI-ΕΑST
    .....ΑΕΤΟΣ ΕΙΣΑΙ!!!!.....
    ΚΑΙ ΜΑΝΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΒΛΕΠΩ.....

    ΤΡΙΣΣΟΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @αππελις 4.36 Ο Παρθενώνας μπήκε στη λίστα ….τς.τς. περιχαρακωμένη, επαναπαυμένη στις αρχαίες δάφνες ……….. παγκόσμια παρακαταθήκη …… Ο Παρθενώνας μπορεί να κτίστηκε για τη θεά Αθηνά,…. ? Θέλω να βγαίνω στην Ευρώπη ……..ναι αντιλαμβάνομαι τις ενοχές σου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τελικά,έχουν δίκιο οι υπόλοιποι. Αδίκως έχασα τον χρόνο μου, είσαι διαπιστωμένα στόκος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ΕυΑγγελος
    'μέ βιωματική πίστη'

    Δεν μ'ενδιαφερει η βιωματικη πιστη παρα μονον η Πλατωνικη νοηση.

    @ΤΡΙΣΣΟΝ
    'ANTI-ΕΑST
    .....ΑΕΤΟΣ ΕΙΣΑΙ!!!!.....'

    Το πιασες μεγαλε, εσυ παντως σιγουρα σπουργιτι.

    ANTI-EAST

    ΥΓ. Ακομα περιμενω διαψευση οτι η λεξη 'Ελλην' στην Ανατολικη Ρωμαικη αυτοκρατορια ΔΕΝ σημαινε 'ειδωλολατρης'

    http://www.scribd.com/doc/17711031/-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αν δεχτούμε οτι το Ε είναι το αρχαιότερο γράμμα της αλφαβήτου και αν δεχτούμε ότι το όνομα Ελλάς δόθηκε στη χώρα μας με την έννοια της χώρας γεμάτη φως (ερμηνία) πως γίνεται Ελλην να σημαίνει αυτό που λες ανώνυμε 10:12 .Εκτός αν κάνω τόσο λάθος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αν δεχτούμε οτι το Ε είναι το αρχαιότερο γράμμα της αλφαβήτου και αν δεχτούμε ότι το όνομα Ελλάς δόθηκε στη χώρα μας με την έννοια της χώρας γεμάτη φως (ερμηνία) πως γίνεται Ελλην να σημαίνει αυτό που λες ανώνυμε 10:12 .Εκτός αν κάνω τόσο λάθος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. APELLIS
    'θα προτιμούσες όμως να μην είχε συμπεριληφθεί. Σε χαλάει που πολλοί ξένοι λατρεύουν την Ακρόπολη και που έχουν ανέβει εκεί 2 και 3 φορές στη ζωή τους, ενώ εσύ αμφιβάλλω, αν έχεις ανέβει έστω και μία.'


    Το ξαναλεω (φαινεται οτι 2 φορες δεν φτανουν). Οι ξενοι μπορουν να κανουν οτι θελουν με την Ακροπολη, να τη φωτογραφιζουν, να τη λατρευουν, να την παινευουν, να κανουν σεξ κατω απο το ποστερ της, να την επισκεπτονται καθε χρονο, αλλα παραμενει ελληνικη δημιουργια και μονο, και θα παραμεινει. Το καταλαβες τωρα? Τωρα για τα: 'και πες μου με το χέρι στην καρδιά, ότι δεν είσαι πράγματι μ....ας, αλλά ότι το παίζεις μ....ας,' θα σε συμβουλευα η να κοψεις τα σχολια η τη λαμακια.
    Κι εχω παει στην Ακροπολη (κι οχι μονο) οχι μια, αλλα δεκα+ φορες.

    ΑΝΤΙ-EAST

    http://www.scribd.com/doc/17711031/-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Με το που καποιος κραζει τους χριστιανουληδες ολοι να τον φανε. Τι ωραια καποτε τον Μεσαιωνα οταν "χριστιανος επινε, χριστιανος κερναγε"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. 2:39 π.μ.
    ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΜΑΚΑΚΙΕΣ 2.39 ΠΜ, ΕΧΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ,ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΣΕ ΣΩΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ....

    ΤΡΙΣΣΟΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @28 Ιανουαρίου 2010 2:39 π.μ.
    ''Τι ωραια καποτε τον Μεσαιωνα οταν "χριστιανος επινε, χριστιανος κερναγε"''

    Συλλογίσου -εάν διαθέτεις το κατάλληλο εργαλείο που δεν φαίνεται ΔΥΣΤΥΧΏΣ να διαθέτεις-

    1. Ο Μεσαίωνας που; Δεν ήταν ίδιος σε όλη την Ευρωπαική 'Ηπειρο.
    'Εχεις στον νού σου τις Παπικές ανοησίες;

    2. Σκέψου μήπως αυτή η λιωμένη καραμέλα πια περί Μεσαίωνα δεν σε αφήνει να δεις κατάματα τον Μεσαίωνα που διάγουμε στις αρχές του 21ο αιώνα.


    ΝΗΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Για τους όλα τα σφάζουν όλα τα μαχαιρώνουν της Ελληνικής Ιστορίας
    Τσιμπήστε και αυτό:

    ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Ορθοδοξία και ορθολογισμός

    NHMA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. 'Δεν μ'ενδιαφερει η βιωματικη πιστη παρα μονον η Πλατωνικη νοηση' έγραψε ο 'μορφωμένος' ANTI EAST.τό πόσο βλάξ,αδιάβαστος,άφρων καί ανόητος είσαι πέρα από συμπλεγματικός,κτλ,κτλ,αποδεικνύεται άν διαβάσεις απλώς τόν Πλάτωνα πού επικαλείσαι! ο οποίος υποστηρίζει πώς(παραθέτω χονδρικώς τό νόημα,τράβα βρές το άν αμφιβάλλεις) 'τό θείο όν προσεγγίζεται μέ δύο τρόπους:α)μέ τή λογική καί τό νού πού οδηγούν στήν επιστήμη καί β)μέ τη βιωματική εμπειρία πού οδηγούν στήν δόξα/γνώμη'.Νά προσθέσω επίσης πώς ο Σωκράτης θεωρούσε παράφρονες αυτούς πού δέν πιστεύουν στό Θείον Όν καί ο Πλάτων θεωρούσε αχώριστες τήν Επιστήμη καί τό Βίωμα,ως προβολή τού θείου όντος επί εκάστου ανθρώπου μέσω τού συνεχούς αγώνος διά τήν κατάκτησιν τής Αρετής. ελπίζω βλακάκο νά μήν τολμήσεις νά ξαναγράψεις τέτοιες ανοησίες. όταν δέν γνωρίζουμε κάτι βγάζουμε τόν σκασμό καί κυρίως δέν σπιλώνουμε ονόματα καί Ιδέες πού δέν μας ανήκουν.Άσε τούς αρχαίους φιλοσόφους ΜΑΣ ήσυχους.Βρές αλλού 'επιχειρήματα' στήν παράνοιά σου.

    γραφικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.