9/11/10

Το Πανεπιστήμιο των κολλητών



Του Θοδωρη Πελαγιδη*

Φανταστείτε μια ευθεία γραμμή με δύο άκρα. Στο ένα άκρο αυτοί που ερευνούν και δημοσιεύουν, στο άλλο αυτοί που απλώς με τη συνδικαλιστική συσπείρωσή τους επιδιώκουν την ακαδημαϊκή τους ανέλιξη και τα ευρύτερα οφέλη του «ακαδημαϊκού τίτλου». Οι πρώτοι αναλώνουν το χρόνο τους στην ερευνητική προσπάθεια και στην καλή διδασκαλία που απορρέει μόνο από αυτήν. Οι δεύτεροι, μειωμένων προσόντων είναι σουλατσαδόροι των γραφείων. Κατανέμουν τον χρόνο τους αποκλειστικά σχεδόν στην αναζήτηση συμμαχιών, αλληλοεξυπηρετήσεων, εκβιασμών, αδιαφανών συμφωνιών. Ασταμάτητα, μέχρι να επιτύχουν τις καλύτερες δυνατές συμμαχίες στη βάση των προσωπικών τους συμφερόντων.

Η αξιοκρατία και η ακαδημαϊκή τάξη και συμπεριφορά χαρακτηρίζει τη μικρότερη σε αριθμό και ισχύ πρώτη ομάδα. Η αδιαφάνεια και η διαφθορά, την πολυάριθμη και ισχυρότερη δεύτερη. Τώρα υποθέστε ότι ένας καλός καθηγητής δύναται (λέμε τώρα…) να εκλεγεί στο Τμήμα και έχει να διαλέξει ένα από τα δύο άκρα. 


Πρέπει να κατανοήσετε ότι θα διαλέξει την ομάδα εκείνη που θα του εξασφαλίσει την ακαδημαϊκή προαγωγή και όλα τα «καλά» της ήσυχης ακαδημαϊκής ζωής. Το σύστημα, και γενικότερα όλο το θεσμικό περιβάλλον που το διαμορφώνει, θα τον οδηγήσει στο άκρο των μετρίων. Και σιγά σιγά, πιθανώς θα τον αλλοτριώσει κιόλας με την πάροδο των ετών. Αλλωστε, θα χρειαστεί πολύ σθένος για να αντιδρά μια ζωή σε εκείνη την ισχυρή ομάδα που μετέρχεται αδίστακτα κάθε μέσο χωρίς ενοχές και χρησιμοποιεί όλο τον χρόνο για να δημιουργεί καθημερινή φθορά και προβλήματα στους άλλους…


Αυτό στην καλύτερη περίπτωση που ο δρόμος πρόσληψης είναι ανοικτός ή έστω υπάρχουν κάποια διόδια όπως «…θα σε εκλέξουμε αλλά εσύ θα κάνεις ένα, δύο, τρία… δώρα κ.λπ.». Συνήθως μπορεί να βρεθεί κάποιος καθηγητής από ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού όπως το Rutgers, το ΜΙΤ, το Bristol, το Southampton μ’ ένα κάρο δημοσιεύσεις και ετεροαναφορές στο έργο του, που έχει το θράσος να υποβάλει στην ανοικτή προκήρυξη θέσης, η οποία, εννοείται ότι είναι «φωτογραφία» από κάποιο άθλιο ελληνικό βιβλίο του «εσωτερικού συναδέλφου» Α… δυστυχώς ατύχησε ο ξενιστής! Προτεραιότητα έχει ο «ντόπιος» με το ανύπαρκτο έργο, τα σπασμένα αγγλικά, το «κοινωνικό έργο» και το «δημοκρατικό ήθος» (δηλαδή τη …«συνδικαλιστική δράση»)


Ο τρόπος είναι πάντα ο ίδιος.  Συγκροτείται μια στημένη επιτροπή που συντάσσει μια άθλια έκθεση η οποία βγάζει ένα αστείο πόρισμα που εξυμνεί τον εξωτερικό αλλά… δυστυχώς τον βγάζει εκτός γνωστικού αντικειμένου. Εκλέγεται ο «ντόπιος» (insider). Αλλωστε έχει την ψήφο του για την οποία ενδιαφέρονται οι πρόεδροι, οι διευθυντές και κυρίως οι διακομματικές πρυτανίες, οι οποίες μονίμως παρεμβαίνουν. Τι στο καλό, τόσα χρόνια οικοδομούνται οι σχέσεις, σφυρηλατούνται οι προσοδοθηρικές ομάδες, γίνονται οι αλληλοεξυπηρετήσεις.


Ολα μέχρι εδώ αφορούν ένα μέρος της Γενικής Συνέλευσης (Γ.Σ.). Το άλλο είναι οι φοιτητές. Σχεδόν 50% της Γ.Σ. (!). Ενας σοβαρός υπουργός δεν έχει βρεθεί να καταργήσει αυτήν την αθλιότητα. Σθεναρά αντιστέκονται όλοι, και ιδίως οι «εσωτερικοί τρόφιμοι-σουλατσαδόροι». Και όχι τυχαία! Δείτε τι γίνεται:
H συνδικαλιστική μαφία (μην σοκάρεστε από τον όρο, θα καταλάβετε στη συνέχεια), έχει στην κατοχή της τις ψήφους των φοιτητών. 


Τι διδάσκει η «ορθολογική επιλογή»; Διδάσκει ότι το κίνητρο που έχουν είναι να προχωρήσουν στην ανταλλαγή των ψήφων με οτιδήποτε διευκολύνει την αναπαραγωγή των ιδίων. Ωπ, εδώ υπάρχει βαρέλι με «χοιρινό λίπος» (pork-barrel politics), θα έλεγε ένας καθηγητής «θετικής πολιτικής οικονομίας». Η αδίστακτη φάρα των σουλατσαδόρων θα κοιτάξει να πουλήσει τους φοιτητικούς βαθμούς ώστε να κερδίσει ψήφους. Ενα πολύ ωραίο εμπόριο ορθολογικών παικτών. Η ομάδα φοιτητών που θα βρεθεί κάτω από την «παράταξη» θα περάσει με ευκολία τα μισά μαθήματα. Ακόμη και οι απλοί, ανυποψίαστοι φοιτητές θα έχουν ισχυρό κίνητρο να συνταχθούν στη συνδικαλιστική νεολαία. 


Οι δε συνδικαλιστές που διακρίνονται για τη δουλειά αυτή, προβιβάζονται σε υπαλλήλους του Πανεπιστημίου συνήθως στο Ταμείο, στον λεγόμενο «ειδικό λογαριασμό» της διοίκησης, ο οποίος είναι γεμάτος από αργόσχολα και άχρηστα παιδιά καθηγητών (νεποτισμός), συγγενείς και πρώην συνδικαλιστές. 


Ολοι λοιπόν αυτοί συγκροτούν μια ωραία, μεγάλη ομάδα/παρέα των κολλητών. Να μην ξεχάσουμε όμως το πιο σημαντικό, την πιο ισχυρή κολλητική ουσία. Το χρήμα. Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση έχει αγριέψει και οι πόρτες έχουν κλείσει γιατί τα συμφέροντα έχουν μεγαλώσει από τα τεράστια έσοδα των «μεταπτυχιακών-μούφα». Ναι, μούφα, άμα διδάσκουν αυτοί με τα «σπασμένα αγγλικά» και το «δημοκρατικό ήθος». Δέκα χιλιάδες ευρώ δίδακτρα το κεφάλι. Πενήντα ή εκατό οι μεταπτυχιακοί φοιτητές (έχουν κι αυτοί εκπροσώπηση στη Γ.Σ.) σε κάθε κύκλο. Πολλαπλασιασμό ξέρετε.


Τα χρήματα αυτά λιπαίνουν πολλές τρύπες, διαφθείρουν συνειδήσεις. Η κυρίαρχη ομάδα των «σουλατσαδόρων» έχει αποκτήσει των έλεγχο των πόρων και κάνει το παιχνίδι πιο σκληρό. «Μόνον οι δικοί μας μπαίνουν». Ο ένας δίνει στον άλλο και πάει λέγοντας. Αδύνατο να βρεις άκρη από τις μικροσυμφωνίες, τις ανταλλαγές, τα μικρά εγκλήματα (μεταξύ τους).


Τώρα, σίγουρα θα νομίσετε ότι είμαι κάποιος ριγμένος, δυσαρεστημένος, οργισμένος, τύπος, τέλος πάντων έχω κάποιου είδους εμμονή ή προκατάληψη. Πιθανόν. Πάντως, έγινα χωρίς ταλαιπωρίες τακτικός καθηγητής 39 χρονών. Λατρεύω την έρευνα και την ενασχόληση με τις ιδέες και είμαι ευτυχής που είμαι ακαδημαϊκός, δηλαδή δεν έχω απωθημένα. Να σας πω επίσης ότι στο τέλος, κι εμένα με βολεύει αυτή η κατάσταση, έστω βραχυχρονίως. Καταλήγω να κάνω μόνο τα εντελώς απαραίτητα, διοικητικά, κλπ. Ομως, χάνει η κοινωνία, οι οικογένειες, τα παιδιά. Το δε σύστημα αναπαράγει τον εαυτό του.


Να σας πω επίσης ότι η μικρή ομάδα των πραγματικών ακαδημαϊκών που έχει με πολύ κόπο τρυπώσει στο σύστημα από το εξωτερικό τα τελευταία χρόνια είναι συνήθως καταπληκτικής ποιότητας, διεθνούς επιπέδου (δεν έχετε με μια ματιά στο διαδίκτυο να δείτε τα βιογραφικά τού καθενός), αλλά δυστυχώς όλοι ταλαιπωρούνται από το προσοδοθηρικό, αναχρονιστικό, άθλιο πλαίσιο που κανείς πολιτικός δεν τολμά να αγγίξει. Επίσης, να πω ότι υπάρχουν και λίγα Τμήματα, τουλάχιστον στη δική μου επιστήμη, κορυφαία (!), που αδικούνται κατάφωρα από τη γενική εικόνα.


Βασανιστικά ερωτήματα δημιουργούνται 


Γιατί δεν αντιγράφουμε το θεσμικό πλαίσιο των καλύτερων πανεπιστημίων διεθνώς; 


Γιατί δεν εφαρμόζουμε την ακαδημαϊκή αξιολόγηση άμεσα; 


Γιατί δεν στέλνουμε στα σπίτια των οικογενειών των υποψηφίων φοιτητών, μαζί με το μηχανογραφικό, και μια λίστα με την αξιολόγηση των Τμημάτων; 


Γιατί δεν μισθοδοτούμε τους καθηγητές κατευθείαν από τα ιδρύματα κι όχι από το κράτος; 


Γιατί δεν απελευθερώνουμε το πανεπιστήμιο από τα κρατικά δεσμά των αστείων, δημοσιοϋπαλληλικών διατάξεων και των προσοδοθηρικών διακομματικών ομάδων και δεν τα μετατρέπουμε σε μη-κερδοσκοπικά δημόσιου συμφέροντος ιδρύματα σε μια ανταγωνιστική και διαφανή, αποκλειστικά δημόσια αγορά; 


Μετά από όλα αυτά, καταλάβατε γιατί στις διεθνείς λίστες αξιολόγησης τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι χαμένα σε βαθύ πηγάδι;

* Ο κ. Θοδωρής Πελαγίδης είναι καθηγητής οικονομικής ανάλυσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

12 σχόλια:

  1. Θα ήθελα να στείλω μια είδηση,ενα γεγονός που συνέβει σήμερα στο GCR(Greek Council for Refugees)μιας και το γεγονός δεν καλύφθηκε από κανενα μ.μ.ε. παρα τη σημασία του.Δεν γνωρίζω πως μπορω να επικοινωνήσω σχετικα με το ιστολόγιο αν και καιρό αναγνώστης του.Σαββα, αν υπάρχει καποιο mail επικοινωνίας σε παρακαλώ ενημέρωσε με σε αυτό το σημειο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητηρια στον Καθηγητη κ,Πελαγιδη για το σθενος του να τα δωσει εγγραφως αυτα.
    Εμενα το μοναχοπαιδι μου που ειναι ανερχομενο αστερακι στο Εξωτερικο μου ειπε πριν φυγει"πατερα δεν θα γυρισω πισω αν δεν ξεδοντιαστουν οι
    υαινες που καταδυναστευουν την Πατριδα".Καλημερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΗ Η ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΝΕΠΟΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΘΟΡΑ.
    ΠΡΙΝ 4 ΧΡΟΝΙΑ Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΥΠΕΒΑΛΕ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΣΤΟ ΑΠΘ ΓΙΑ ΛΗΨΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ,ΣΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΡΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ, ΠΗΓΕ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ (ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ) ΦΟΡΩΝΤΑΣ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΚΑΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΩΜΟ ΤΟΥ...
    Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΗΤΑΝ ...ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΑΥΤΗ ΓΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ;;;
    KAI H ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΜΟΥ >>> ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΚΡΙΒΩΣΕΤΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΟΥ ΗΡΘΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ ΝΤΥΣΙΜΟ ΜΟΥ ...ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΡΟΝΤΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ.
    ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΝΕΙ ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΡΙΕΡΑ ΣΑΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ SURREY ΑΓΓΛΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο καθηγητής μου στην Αμερική ένας Κινέζος ονόματι Chi Tien, ερχόταν στο γραφείο του κάθε μέρα στις 8:00 έφευγε για δύο ώρες το μεσημέρι και έμενε στο γραφείο μέχρι τις 8:00 έως και 10:00 το βράδυ. Η μεγαλύτερη του απόλαυση ήταν η εργασία το καλοκαίρι, τότε που δεν είχε διδακτικό έργο, αλλά μπορούσε να αφιερώσει όλο τον χρόνο στην έρευνα μαζί τους μεταπτυχιακούς φοιτητές και τους post doctor της ομάδας του.

    Δεν θυμάμαι να είχε πάρει ούτε μια μέρα άδεια το καλοκαίρι για διακοπές!

    Οι δικοί μας στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, εκτός του ότι τεμπελιάζουν όλο το ακαδημαϊκό χρόνο, όλο το καλοκαίρι κάνουν διακοπές και παραθερίζουν με ιδιαίτερη προτίμηση στην Μύκονο.

    Ο μόνος τρόπος για να αλλάξει η ανώτατη παιδεία στη χώρα μας είναι η ίδρυση ανταγωνιστικών Ιδιωτικών Πανεπιστημίων με πλήρη απαξίωση, κλείσιμο και επανίδρυση των Δημοσίων Πανεπιστημίων με κανόνες που λειτουργούν τα πιο επιτυχημένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού.

    Κώστας Σταματάκης, Ph.D.
    Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ
    Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Kimon
    Τα παιδια αυτα ειναι αυτα που θα φερουν την αλλαγη στην Πατριδα οταν
    ελθει η ΣΤΙΓΜΗ. ΥΠΟΜΟΝΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θά συμφωνήσω μέ τόν κ. Πελαγίδη, εκτός από τίς προτάσεις του, γιατί απλώς θά ανακυκλώσουν τό υπάρχον σύστημα! Η σωστή, κατά τήν γνώμη μου, λύση είναι η επανεκλογή όλων τών υπηρετούντων ΔΕΠ από διεθνείς επιτροπές κριτών. Οσοι απομείνουν, ούτε τό 2% τών σήμερα "υπηρετούντων", ίσως μπορέσουν νά αποτελέσουν τήν μαγιά γιά τό νέο πανεπιστήμιο. Αλλά προφανώς ονειρεύομαι!
    Οί εκάστοτε υπουργοί (μή)Παιδείας προτείνουν καί λίγα θετικά, τά οποία όμως ποτέ δέν εφαρμόζονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το άρθρο αναφέρει κάποια πράγματα που ισχύουν αλλά από την άλλη μου φαίνεται πολύ απαξιωτικό προς το σύνολο του ελληνικού πανεπιστημίου. Δεν είναι όλοι στο πανεπιστήμιο έτσι. Μη μηδενίζετε τα πάντα.

    Επιπλέον οι συνεντεύξεις για την επιλογή υποψήφιων διδακτόρων δεν γίνονται από μόνο 3(!) καθηγητές. Και το Surrey δεν συγκαταλέγεται στα καλύτερα της Αγγλίας.

    Και υπάρχουν και καθηγητές σαν τον Chi Tien στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ σωστά ΟΛΑ και συγχαρητήρια ΚΑΙ στον κύριο καθηγητή που τολμάει να μιλήσει!!!
    Αλλά, το θέμα είναι απλό, όσο το 1+1=2: ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΡΑΤΟΣ ΓΕΝΙΚΑ;
    Και η απάντηση είναι ΜΙΑ: ΜΑ, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ!!!
    Οι ξενόφερτοι "κυβερνήτες" ήρθαν για να αποξηλώσουν και να καταστρέψουν! Λέτε να είναι ΤΟΣΟ ανίκανοι (ο Τζέφφρυ ΕΙΝΑΙ !!! Για τους λοιπούς μιλάω!) που να μην καταλαβαίνουν ;;;
    ΕΧΟΥΝ ΟΜΩΣ ΤΟ ΑΛΛΟΘΙ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ! Ή ΜΗΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ;;;
    Δημοσθένης ο Μακεδών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ας μην ισοπεδώνουμε.
    1. Η κατάσταση στο ελληνικό πανεπιστήμιο είναι λίγο πολύ αυτή που περιγράφει ο Θοδωρής Πελαγίδης (και δεν είναι ο μόνος που τα περιγράφει).
    2. Η σιωπηρή πλειονότητα των ελλήνων ακαδημαϊκών είναι ασκητικοί επιστήμονες που εργάζονται υπό αντίξοες συνθήκες χωρίς δομές και υποδομές.
    3. Στο πεδίο των πολιτικών επιστημών-οικονομικών σπουδών ισχύει ότι για πολλούς έλληνες επιστήμονες ο καθείς εξ αυτών ξεχωριστά χρειάζεται δέκα χιλιάδες αρλουμπολόγους των ιδεολογικοπολιτικών εκπαιδευτηρίων της Αγγλίας και της Αμερικής στον άλλο δίσκο για να ισορροπήσει η πλάστιγγα. Ο Θοδωρής, ένας εργατικός και διακεκριμένος ακαδημαϊκός γιατί σπεύδει τόσο εύκολα να υιοθετήσει τις θέσεις του κόμματος μέσα στο οποίο περιδιαβάζει για να μας πει ότι «κάθε ξένο και καλύτερο»!!. Ξεχνά μήπως μια μεγάλη αλήθεια; Ότι τα τμήματα, τα επιστημονικά περιοδικά και τα ινστιτούτα στην Αγγλία και Αμερική α) είναι επιστρατευμένα στις υπηρεσίες των κρατών τους (ενώ σε εμάς συχνά σε ξένες), β) η συντριπτική πλειονότητα συγκροτεί ομοϊδεάτες που μονολογούν μεταξύ τους, γ) τα «περιοδικά αξιολογητών» συχνά είναι αλωμένα από μαφίες!! ομοϊδεατών, για να χρησιμοποιήσω την φράση του.
    4. Σχετικά με το προηγούμενο δεν είναι όλα τα πανεπιστήμια και όλα τα περιοδικά το ίδιο στο εξωτερικό και ας μην ισοπεδώνει!!. Και ας μην σπεύδει να μας πει ότι οποιουδήποτε μπορούν έτσι απλά να εφορμήσουν και απλά επειδή είναι ξένοι να κρίνουν όλους τους έλληνες. Έλεος …
    5. Τα περισσότερα από αυτά που λέει φταίει αποκλειστικά το κόμμα στο οποίο είναι από χρόνια είναι συνστρατευμένος (το άλλο, των ερασιτεχνών της ΝΔ απλά προσπάθησε να τους μιμηθεί και κατάντησε πολιτικά τραβεστί).
    6. Οι έλληνες ακαδημαϊκοί είναι προικισμένοι με ότι πολυτιμότερο έχουν, μια θαυμαστή και αξιοζήλευτη ακαδημαϊκή ελευθερία, που επιπλέον κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα. Για αυτό επειδή ο Θοδωρής είναι καλό παιδί και καλών προθέσεων ας μην παρασύρεται στα δίκτυα των ισοπεδωτικών κρίσεων στις οποίες κάποια στελέχη της πολιτικής ηγεσίας διολισθαίνει ροκανίζοντας έτσι την ακαδημαϊκή ελευθερία.
    7. Το ζήτημα των ελλήνων ακαδημαϊκών είναι α) αυτορρύθμιση, β) επιστημονική αυτοσυγκρότηση γ) αυτοδιοίκηση επί επιστημονικών και ακαδημαϊκών θεμάτων και δ) εντατικότεροι ακαδημαϊκοί, επιστημονικοί και δεοντολογικοί έλεγχοι στο εσωτερικό της ακαδημαϊκής κοινότητας.

    Καλά κάνει ο Θοδωρής να ξανασκεφτεί αυτά που έγραψε και να μιλήσει ξανά λιγότερο ισοπεδωτικά. Τον ρωτώ μάλιστα με νόημα!!!!: Τι θα έλεγε «εάν» αυτές οι παθογένειες που περιγράφει εισρεύσουν στον ιερό χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων (πχ διάφορες επιτροπές). Αν οι ΕΔ ροκανιστούν όχι μόνο χάνουμε αυτό που η ιστορία-διεθνές δίκαιο μας προσφέρει αλλά επιπλέον το ελληνικό κράτος καταλύεται.
    Φίλος ακαδημαϊκός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ "ΕΛΛΗΝΑΣ" ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

    Βγαίνει τις νύχτες, όπως «τα σκυλιά του Μπάσκερβιλ», συχνάζει σε επιδοτούμενες για διενέργεια «μελετών» επί «εθνικών μειονοτήτων» πανεπιστημιακές έδρες, τρέφεται με αίμα «παρωχημένων» πιστών σε πατριωτικές ιδέες, απειλεί με ψυχιατρικό γκουλάγκ τους επιμένοντες «εθνικιστές», τα κοφτερά του δόντια ροκανίζουν κονδύλια διεθνών «ιδρυμάτων δημοκρατίας» και τα μετατρέπουν στο ευθύ εντερικό του σύστημα σε περιττώματα «επιστημονικών ιστορικών πονημάτων».

    Όχι παράδοξα είναι μηρυκαστικό : αναμασά το ανάθεμα για τον 19ο Αιώνα που γέννησε τους βαλκανικούς εθνοπροσδιορισμούς, σε βάρος της γαλήνιας Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, η οποία αναγορεύεται στο ύψιστο πολίτευμα που γνώρισε η ταλαίπωρη νοτιοευρωπαϊκή χερσόνησος.

    ΚΟΥΡΗΤΗΣ
    isxys.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ ωραία τα λέει ο κ. Πελαγίδης, δεξί χέρι της κας Λούκας Κατσέλη, ο οποίος από βοηθός της στο γραφείο της του Παν/μίου Αθηνών (Σταδίου 5), έγινε σε dt Καθηγητής!

    Γιατί δεν τα είπε όταν ο κ. Ανδρίκος Παπανδρέου έγινε παράνομη μεταγραφή σε ένα βράδυ από Παν/μιο της βόρειας Ελλάδας (στο οποίο βρέθηκε ως αλεξιπτωτιστής) στο Παν/μιο Αθηνών, στο ίδιο τμήμα με την κα. Κατσέλη, υπό την προστασία του κ. Βαΐτσου, τότε υπουργού του ΠΑΣΟΚ, του κ. Γιαννίτση, τότε υπουργού του ΠΑΣΟΚ, και της κας. Κατσέλη;

    Γιατί πρώτα περίμενε να πάρει τη θέση του Καθηγητή, και μετά να πετάξει τη σοφία του - πόσο μάλλον τώρα που περίμενε ότι θα πάρει κάποια μεγάλη θέση στο Κράτος λόγω ΠΑΣΟΚ αλλά ατύχησε και δεν βλέπει φως εδώ για τα επόμενα 10 χρόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.