12/11/10

«Αιώνιοι» οι μισοί φοιτητές


Σύμφωνα με πρόσφατα αποκαλυπτικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, από τους 596.000 φοιτητές των πανεπιστημίων και των τεχνολογικών ιδρυμάτων, οι 300.000 χαρακτηρίζονται μη ενεργοί, είτε γιατί έχουν εγκαταλείψει οριστικά τις σπουδές τους είτε γιατί έχουν καθυστερήσει σημαντικά να πάρουν το πτυχίο τους.
Το φαινόμενο επιχειρεί να καταγράψει το υπουργείο Παιδείας και ζητεί τώρα από όλα τα ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης να στείλουν ηλεκτρονικά μέχρι την Τετάρτη 24 Νοεμβρίου τον αριθμό των πτυχιούχων ανά τμήμα και ανά έτος από το 2000 μέχρι σήμερα και επίσης τον μέσο χρόνο απόκτησης των πτυχίων.
Προσπάθεια καταγραφής του πραγματικού φοιτητικού πληθυσμού έχει γίνει και κατά το παρελθόν, με σκοπό να ληφθούν μέτρα ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο, το οποίο έχει επιπτώσεις στην αποδοτικότητα των ΑΕΙ, αλλά δεν είχε στεφθεί με επιτυχία, καθώς πάντα υπάρχουν αντιδράσεις από τις φοιτητικές παρατάξεις.
Αξιόπιστα στοιχεία δεν υπάρχουν, ούτε όσον αφορά τους εργαζόμενους φοιτητές, οι οποίοι εκ των πραγμάτων αδυνατούν να πάρουν το πτυχίο μέσα σε προκαθορισμένο χρόνο. Βέβαια οι συγκεκριμένοι φοιτητές δεν θα έπρεπε να μπαίνουν στο ίδιο «τσουβάλι» με τους πραγματικά αιώνιους.
Το πρόβλημα των αιώνιων φοιτητών είναι υπαρκτό, αλλά τα ίδια τα ιδρύματα και το υπουργείο Παιδείας δεν έβαλαν ποτέ κανόνες όσον αφορά τη διάρκεια των σπουδών, την απόκτηση των πτυχίων και των υποχρεώσεων των φοιτητών.
Και οι ίδιοι οι πρυτάνεις παραδέχονται ότι πουθενά αλλού στον κόσμο δεν υπάρχουν αιώνιοι φοιτητές, καθώς τα ΑΕΙ διαγράφουν από τους καταλόγους τους εκείνους που μέσα σε προκαθορισμένα όρια δεν καταφέρνουν να αποκτήσουν πτυχίο.
Οσον αφορά τη χώρα μας, πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αιώνιων φοιτητών κατέχουν ορισμένα τμήματα των Πανεπιστημίων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και το μικρότερο τα τμήματα των ΤΕΙ.
Το περίεργο είναι ότι τα τμήματα με τους περισσότερους «αιώνιους» φοιτητές είναι τα Νομικά, τα Οικονομικά, αλλά και τα Φυσικομαθηματικά, στα οποία εισάγονται αριστούχοι, παιδιά δηλαδή που έκαναν τεράστιο αγώνα για να τα κατακτήσουν. Αντίθετα, οι πιο... γρήγοροι φοιτητές εντοπίζονται σε καλλιτεχνικά τμήματα, σε Πολυτεχνικές Σχολές, αλλά και σε Σχολές των Επιστημών Υγείας.

ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ - ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
ethnos

27 σχόλια:

  1. Δεν πρόκειτε για σχόλιο στο άρθρο, είναι ένα link, που ενδεχομένως έχει πολύ φαντασία, αλλά βλέπω ότι υπάρχει μια μερίδα που δίνει βάρος σε τέτοιες προσεγγίσεις. Αν θες γράψε στο blog σου ένα σχόλιο για αυτού του τύπου τα άρθρα, η γνώμη σου είναι πάντα ευπρόσδεκτη και σημαντική για εμάς.
    Το Link είναι:
    Ινφογνώμων Πολιτικά http://www.votegreece.gr/archives/6265

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μεγάλο θέμα οι αιώνιοι φοιτητές.
    Πρέπει όμως να γίνει ένας διαχωρισμός. Όχι όλοι στο ίδιο τσουβάλι. Υπάρχουν παιδιά που εργάζονται. Κατά την άποψη μου είναι καλό ένας φοιτητής να εργάζεται έστω και αν καθυστερήσει να πάρει το πτυχίο του κατά 6 μήνες εως και 24 μήνες (2 χρόνια). Δεν έγινε και τίποτα. Σημασία έχει η γενική επίδοση στα μαθήματα να ναι καλή άσχετα αν καθυστερεί η λήψη του πτυχίου. Εγώ για παράδειγμα δεν ντρέπομαι να το πω ότι από την αρχή σχεδόν είμαι 6 μήνες πίσω από τη "φουρνιά" μου αλλά πιστεύω ότι είμαι από τους καλούς. Υπάρχουν και μερικοί ψευτόμαγκες που πίσω από τη πλάτη μου με λένε "φυτό" αλλά μπροστά παίρνουν τηλέφωνο για να με συμβουλευτούν για sos θέματα κατά την κρίση μου.
    Επίσης, σημασία έχει να ναι δραστήριος ο φοιτητής...δουλειά, εργασίες, προαιρετικά μαθήματα κ.α. Να αποκτά εμπειρίες που θα τις αξιοποίήσει στο μέγιστο ως επαγγελματίας αργότερα. Πολλοί γίνονται αιώνιοι φοιτητές είτε επειδή εργάζονται και κόβονται σε 1-2 μαθήματα είτε επειδή βάζουν όριο στη βαθμολογία πχ "Παρακαλώ αν ο βαθμός μου είναι κάτω από 7 να με κόψετε. Ευχαριστώ" είτε από συνδυασμό όλων όσων αναφέρθηκαν. Πολλοί οι λόγοι. Αυτοί οι οποίοι είναι απαράδεκτοι είναι όσοι καθυστερούν τη λήψη του πτυχίου παραπάνω από 6 μήνες λόγω κλασσικής φοτητικής ζωής των πάρτι κτλ. Όταν όλα σου είναι απολύτως έτοιμα από τον μπαμπά και τη μαμά και είσαι "άρχοντας"( και δεν θέλεις να δοκιμάσεις από τα φοιτητικά σου χρόνια την εμπειρία της δουλειάς) τότε μόνο από αυτοσεβασμό πρέπει να μην καθυστερήσεις τη λήψη του πτυχίου παραπάνω από 6 μήνες από το κανονικό χρονικό διάστημα που απαιτείται. Τους 6 μήνες εξτρά τους δίνω επειδή σε κάθε σχολή υπάρχει και ένα στραβόξυλο καθηγητής.
    Έχω έναν παλιό καλό φίλο από το γυμνάσιο τον ξέρω που είναι στο Πολυτεχνείο...ε χρωστάει 16 μαθήματα. Το παραξύλωσε με τις γκομενοδουλειές και τα πάρτι. Όποιο πάρτι υποδοχής πρωτοετών γινόταν εκεί αυτός. Να καμακώσει στις μικρές απονήρευτες(λέμε τώρα..."απονήρευτες").
    Όλα με όριο. Έλεος. Τώρα έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται ότι ξέφυγε ο αριθμός των μαθημάτων και πρέπει να τον μειώσει και σε αυτό το εξάμηνο έγινε άλλος άνθρωπος. Νομίζουμε ότι είναι "άρρωστος".Δεν τον αναγνωρίζουμε αχαχα :). Ξυπνάει πρωί πρωί στις εξίμιση- εφτά. Σχολή όποτε έχει μάθημα..δεν χάνει ούτε λεπτό, μαγειρεμένο φαγητό σε κάθε γεύμα, σπίτι που νοικιάζει σημαζεμένο λοκατζίδικο έτοιμο για στρατιωτική επιθεώρηση, γκόμενες κομμένες και διάβασμα ασταμάτητο σχεδόν.Το μόνο που λείπει είναι cd με ψαλμωδίες να το βάζει να παίζει και το μπεταντίν για τα μικρόβια αχαχαχα :). Κατακουζινός(από το γνωστό παλιό σήριαλ "Κωνσταντίνου και Ελένης") μας έγινε ξαφνικά. Για καφέ μια φορά τη βδομάδα τον βλέπουμε και αφού τον πάρουμε κανά 3-4 τηλέφωνα. Υπερβολικό υπόδειγμα φοιτητή! Έφτασε στο άλλο άκρο δηλ. Θα τον πάμε σε γιατρό τελείωσε! :)
    Κλείνοντας, το θέμα είναι τα κομματόσκυλα των παρατάξεων και οι αιώνιοι... "παππούδες"(συχνά είναι και κομματόσκυλα). Υπάρχουν μερικοί 26 χρονών και ακόμα να πάρουν πτυχίο. Χρωστάνε μαθήματα μικρών εξαμήνων κιόλας! Εκείνη είναι ηλικία για δεύτερο πτυχίο άλλης σχολής ή για μεταπτυχιακό όχι για βασικό πρώτο πτυχίο. Δηλ έλεος. Το 99% εξ αυτών είναι τύποι που έχουν μείνει για πάντα στα 17 τους.

    Φιλικά,
    Γιώργος, φοιτητής Γεωπονίας, Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γνωρίζω ανθρώπους που υπήρξαν για διάφορους λόγους αιώνιοι φοιτητές και ωστόσο κάποιοι από αυτούς έγιναν επιτυχημένοι,καταρτισμένοι,ευσυνείδητοι και υπεύθυνοι επαγγελματίες στον κλάδο τους και γνωρίζω και άλλους που δεν υπήρξαν αιώνιοι φοιτητές και που η ασχετοσύνη τους δεν έχει όρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι αιώνιοι φοιτητές ΔΕΝ επιβαρύνουν τα πανεπιστήμια μας,σε καμιά περίπτωση.
    Όλοι ξέρουμε ότι βιβλία και πάσσο δικαιούσαι μόνο για δύο επιπλέον έτη κι όχι για παραπάνω.

    ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ.
    Από εκεί υποβαθμίζονται τα πανεπιστήμια μας.

    Αν π.χ. πάρουμε μόνο τους πρωτοετείς κάθε χρονιάς της νομικής θεσσαλονίκης,θα δούμε ότι είναι πάρα πολλοί,δεν χωράνε στις αίθουσες,οι θέσεις δεν επαρκούν και κάθονται στα σκαλοπάτια και στα περβάζια των παραθύρων,αν είναι τυχεροί και τα προλάβουν!

    ΓΙΑΤΙ καμιά κυβέρνηση έως τώρα δεν μειώνει δραστικά τον αριθμό των εισακτέων, αφού τόσο πια θέλουν να αναβαθμίσουν τα ΑΕΙ μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @12 Νοεμβριου 2010 10.08

    Αφού δε χωράνε στις αίθουσες οι φοιτητές,τότε ας φτιάξουν καινούριες αίθουσες και ας αυξήσουν το διδακτικό προσωπικό.
    Το πρόβλημα των πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν είναι ούτε οι αιώνιοι φοιτητές,ούτε ο αριθμός των εισακτέων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΙΩΝΙΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

    Η φράση κλειδί είναι «μέσο χρόνο απόκτησης των πτυχίων».
    Υπάρχουν πολλά τμήματα φτιαγμένα για να παράγουν αιώνιους φοιτητές.
    Πως φτιάχνεις αιώνιους φοιτητές:
    1. Κοματοποιηση: φτιάχνει ένα τμήμα στα χαρτιά, χωρίς εργαστήρια και αίθουσες διδασκαλίας. Λες στους φοιτητές ελάτε στο κόμμα να διαμαρτυρηθούμε ώστε το τμήμα να γίνει αληθινό.
    2. Ανίκανοι καθηγητές: Υπάρχουν αρκετοί καθηγητές ανά τμήμα που κόβουν το 70-80% των φοιτητών για πλάκα. Δεν δικαιολογούν την βαθμολογία τους, βλέπεις ξαφνικά 80 φοιτητές με 18 στα 20 στην Φυσική στις πανελλαδικές να παίρνουν ξαφνικά μόνο 3 στα 10.
    3. «Επιστήμονες»: Μερικοί καθηγητές σε κάθε τμήμα στην προσπάθεια τους να αναδειχθούν ως καλοί παγκόσμιοι καθηγητές του χώρου βάζουν τους φοιτητές να κάνουν διπλωματικές επιπέδου PhD(2 χρόνια δουλειά) για να πάρουν βασικό πτυχίο(6 μήνες δουλειά).
    4. «Επιστήμονες 2»: Άλλοι καθηγητές σε κάθε τμήμα ανακατεύονται με ξένα αντικείμενα χωρίς να συνεργάζονται με τους συναδέλφους τους «δεν καταλαβαίνουν», π.χ. ο φυσικός ασχολείται με πληροφορική logistics. Όποιος παίρνει πτυχιακή σε αυτούς καίγεται.
    5. Υπερφόρτωση μαθημάτων: Στο εξωτερικό κάνουν λιγότερα μαθήματα ανά εξάμηνο. Εδώ όποιος έχει «βύσματα» στο υπουργείο παιδείας γεμίζει το πρόγραμμα σπουδών με μαθήματα, βολεύονται και τα «δικά μας Ms-PhD παιδιά».

    Ελπίζω η κυβέρνηση να κάνει κάτι καλό και να κλείσει τα τμήματα των αιώνιων φοιτητών.
    Ο κόσμος θα γλυτώσει πολλά, δεν θα πληρώνουν οι γονείς νοίκια για παιδιά που δεν θα πάρουν πτυχίο και τα «παιδιά» θα σταματήσουν να χάνουν τον χρόνο τους αφού δεν πρόκειται να πάρουν ποτέ πτυχίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η παραλογία του άρθρου σε όλο της το μεγαλείο. Απο τη μια λέμε ότι θέλουμε ανοικτά πανεπιστήμια και δια βίου εκπαίδευση, και από την άλλη κλαιγόμαστε για τους "αιώνιους φοιτητές"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βρήκαμε το γνωστό αποδιοπομπαίο τράγο: τους αιώνιους φοιτητές. Αντί να ασχολούμαστε με τα πραγματικά προβλήματα, όπως την υποχρηματοδότηση, τις ελλείψεις στις υποδομές, τους υπεράριθμους εισακτέους, τις κομματικές παρατάξεις, τα ένα σωρό άχρηστα τμήματα χωρίς αντικείμενο κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κάθε χρόνο εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 90.000-100.000 φοιτητές, επί 4 χρόνια που είναι οι περισσοτερες (εξαίρεση αποτελούν τα πολυτεχνία, οι ιατρικές κ.α.) άρα 400.000 περίπου κανονικοί φοιτητές. Άρα το άρθρο είναι αναληθές και ανακριβές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Γιώργος-φοιτητής γεωπονικής
    Γιώργο, το ένα εξάμηνο ή τα δύο χρόνια είναι μια φυσιολογική καθυστέρηση. Δεν θεωρείται "αιώνιος" κανείς σε τέτοια περίπτωση. Αν όμως "το τραβάει" για δεκαετία και βάλε.
    Ο τύπος που αναφέρεις (ομοίωμα Κατακουζηνού) δείχνει ότι ξαφνικά το πήρε ζεστά το πράγμα.Εστω, ποτέ δεν είναι αργά. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ 13 Νοεμβρίου 2010 12:13 π.μ.

    Σε καταλαβαίνω απόλυτα.Και εγώ έκατσα έναν χρόνο παραπάνω για να κάνω μία διπλωματική εργασία μεταπτυχιακού επιπέδου και με δημοσίευση, ως προπτυχιακός φοιτητής, για να μπορέσω να μπω σε διδακτορικό χωρίς να βασανιστώ με δύο χρόνια σε μεταπτυχιακά.Ποιος βλακέντιος θα μπορούσε να με χαρακτηρίσει αιώνιο φοιτητή για αυτό;;;

    ΥΓ Υποψιάζομαι ότι είσαι φυσικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είναι εντυπωσιακό πόσο η πολιτεία (99% της ευθύνης),αλλά και ορισμένοι που καλούνται να ενημερώσουν προκαλούν την παραπληροφόρηση και την διαιώνιση του προβλήματος.
    Είναι πασίγνωστο, ότι οι περισσότεροι νεοεισερχόμενοι φοιτητές καλούνται να αντιμετωπίσουν προβλήματα στέγης – διαβίωσης κλπ., που ξεπερνούν τις αρχικώς προβλεπόμενες δαπάνες κι για αυτό μέσα στο Α’ ή Β’ εξάμηνο αναζητούν εργασία για να ανταποκριθούν στα στοιχειώδη…και εκεί που πήγαν να επιλύσουν το ένα πρόβλημα δημιουργούνται 10 άλλα…
    Η διαχείριση των φοιτητικών εστιών (Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας) είναι ένα άλλο πεδίο για να ασχοληθεί ο εισαγγελέας με την πολυετή ανεξέλεγκτη παραμονή τρίτων και νοίκιασμα δωματίων. Το πώς οι υπάλληλοι και οι συνδικαλιστές φοιτητές είναι εκτός ελέγχου-ευθύνης είναι άλλο ένα μυστήριο…Ι.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Γιώργο, το ένα εξάμηνο ή τα δύο χρόνια είναι μια φυσιολογική καθυστέρηση. Δεν θεωρείται "αιώνιος" κανείς σε τέτοια περίπτωση. Αν όμως "το τραβάει" για δεκαετία και βάλε.
    Ο τύπος που αναφέρεις (ομοίωμα Κατακουζηνού) δείχνει ότι ξαφνικά το πήρε ζεστά το πράγμα.Εστω, ποτέ δεν είναι αργά. Ελίνα"

    Ελίνα,τα δυο χρόνια επιτρέπονται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που προανέφερα. Αυτό που με κάνει να οργίζομαι μερικές φορές είναι όταν βλέπω καλομαθημένους τύπους ή κοπέλες που τα έχουν όλα έτοιμα και είναι αραχτοί στη καφετέρια και πατάνε μόνο στα εργαστήρια που έχουν και υποχρεωτική παρακολούθηση άλλωστε. Όταν τα έχεις όλα έτοιμα δεν δικαιούσαι να απουσιάζεις από τη σχολή ακόμα και σε θεωρίες. Ακόμα και έτοιμα να ναι(πχ σε μένα δόξα το θεό είναι, σε άλλα παιδιά όχι) όλα πρέπει ο άνθρωπος με το που κλείνει τα 18 και (συνήθως) γίνεται ακαδημαϊκός πολίτης να αντιληφθεί ότι δεν έχει μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις. Η δουλειά παράλληλα με τις σπουδές βοηθάει τον φοιτητή. Βλέπει πως λειτουργεί αυτό που λέμε "πιάτσα". Κάθεσαι σε ένα πόστο σε οποιαδήποτε δουλειά και παρατηρείς και έρχεσαι σε λεκτική καθημερινή επαφή με βαρεμένους, έξυπνους, δραστήριους, τεμπέληδες, πονηρούς, ηλίθιους κτλ. Και πρέπει να σαι άψογος. Ευγενικός, ενίοτε να κάνεις ότι δεν κατάλαβες και να "αγοράζεις" το κάθε καλό στοιχείο που έχει ο καθένας από αυτούς και να το προσαρμόζεις στις καταστάσεις που θα αντιμετωπίσεις αργότερα. Είναι βέλη στη φαρέτρα.
    Πιστεύω ότι ένας άνθρωπος κλείνοντας τα 25 του πρέπει να ναι 100% αυτάρκης στον οικονομικό τομέα και να δει τι θα κάνει για ακόμα περισσότερες σπουδές. Μέχρι τα 27 μάξιμουμ πρέπει να μένει και σε ξεχωριστό σπίτι. Αυτό εξαρτάται και από την γενικότερη οικονομική κατάσταση. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα έχει καθημερινή επαφή με τους γονείς του. Όλα με μέτρο.
    Όταν όμως βλέπω φοιτητές "παππούδες" 26 χρονών οργίζομαι. Είναι δυνατόν να αργούν τόσο πολύ στις σπουδές τους? Δεν μπορώ να μπω στη λογική τους να είναι πχ 26 χρονών και να ναι στο "χαλαράααα".
    Όσο για το φιλαράκι μου Ελίνα..αυτό που κάνει τώρα δεν είναι σωστό. Θα τον βαρέσει στο κεφάλι άσχημα. Έφτασε στο άλλο άκρο. Μετά από ένα εξάμηνο παίζει να ξαναγίνει όπως ήταν. Αν δεν υπάρχει μόνιμη ισορροπία πας από το ένα άρκο στο άλλο. Μια "Κατακουζινός" και μια "Μάνθος" αχαχαχα :) Τα βιβλία του είχαν πιάσει σκόνη και τώρα θα φθαρούν από την υπερχρησιμοποίηση.
    Μ αρέσει που έλεγε εμένα "Γερμανό" αλλά εγώ είμαι αυτό που λένε "ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο". Μου αρέσει η μυστική δράση σε ότι κάνω και θέλω να μένει κρυφό :)
    Μια φορά βλέπαμε όλοι μαζί
    (4 φίλοι) μια κατασκοπευτική ταινία με Γερμανούς, Βρετανούς κτλ και έπαιζε ένας νέος ξανθός ηθοποιός στον μικρό ρόλο του τυπικού σοβαρού οργανωτικού Γερμανού βοηθού ανακριτή που κρατά σημειώσεις λεπτομερώς κτλ. Κάποια στιγμή είχε πει(επειδή είμαι άνθρωπος πολύ της λεπτομέρειας δεν το αρνούμαι) "Ρε Γιώργο παίζεις και συ?"(γελάσαμε όλοι οκ το είπε ωραία). Τώρα όμως να δεις πόσες σημειώσεις έχει. Ντοσιέ ολόκληρα.

    Φιλικά,
    Γιώργος, φοιτητής Γεωπονίας, Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. 12 Νοεμβρίου 2010 10:51 μ.μ.,

    και θεωρείς απλό και εύκολο πράγμα να χτιστούν νέες εγκαταστάσεις και να 'χει το κράτος να πληρώνει κι άλλους καθηγητές;;;

    και φυσικά πρέπει να λάβεις υπόψιν σου, ότι οι νομικοί είναι ένα κορεσμένο επάγγελμα και εδώ και χρόνια αποφοιτούν άνεργοι πτυχιούχοι,όπως και από πολλές άλλες σχολές.

    τόσο δύσκολο ήταν να το σκεφτείς αυτό;μάλλον είσαι πολύ νέος ηλικιακά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Γιώργο Φοιτητή Γεωπονίας Θεσσαλονίκη

    Λοιπόν Γιώργο άκουσε και έναν άλλον ο οποίος δεν είναι πολύ μεγαλύτερος σου και για την ακρίβια πέρυσι πήρε το πτυχίο του στα 6 χρόνια μαζί με στρατιωτικό μέσα.Το να παρακολουθείς μαθήματα αν δεν σε εμπνέει ο καθηγητής ή το μάθημα δεν έχει καμία απολύτος σημασία.Εγώ προσωπικά τέλειωσα την σχολή με με βαθμό 7.76 χωρίς να πηγαίνω στο 80% των μαθημάτων, εξαιρώντας βέβαια τα εργαστήρια.Για την ακρίβεια έχοντας δοκιμάσει τις παρακολουθήσεις, οι οποίες με εξαντλούσαν και με έκαναν να βαριέμαι, αποφάσισα απλά να διαβάζω μόνος μου και όπως φαίνεται τα κατάφερα μια χαρά.
    Από εκεί και πέρα το να παρακολουθεί κάποιος ένα μάθημα ή όχι είναι και πρέπει να είναι αποκλειστικά στην κρίση του και σίγουρα δεν τον κάνει τεμπέλη και άλλα τέτοια αστεία.Άλλες φορές δεν σου αρέσει το μάθημα, τις περισσότερες φορές ο καθηγητής.Το να σκοτώνεις την ώρα σου πηγαίνοντας απλά και μην προσέχοντας ή χειρώτερα κάνοντας φασαρία και αποσπώντας την προσοχή αυτών που θέλουν να παρακολουθήσουν, δεν είναι λύση αλλά κατασπατάλιση χρόνου, είτε αυτός είναι από διάβασμα είτε από διασκέδαση.

    Και μια και είσαι από Θεσσαλονίκη, για να καταλάβεις για τι τμήμα μιλάμε, έβγαλα το Φυσικό που γενικά θεωρείται και είναι από τα 5 πιο δύσκολα τμήματα στο Αριστοτέλειο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Προς ανώνυμο 14 Νοεμβρίου 2010 12:43 π.μ

    1) Είπες:
    "Το να παρακολουθείς μαθήματα αν δεν σε εμπνέει ο καθηγητής ή το μάθημα δεν έχει καμία απολύτος σημασία. Εγώ προσωπικά τέλειωσα την σχολή με με βαθμό 7.76 χωρίς να πηγαίνω στο 80% των μαθημάτων, εξαιρώντας βέβαια τα εργαστήρια.Για την ακρίβεια έχοντας δοκιμάσει τις παρακολουθήσεις, οι οποίες με εξαντλούσαν και με έκαναν να βαριέμαι, αποφάσισα απλά να διαβάζω μόνος μου και όπως φαίνεται τα κατάφερα μια χαρά."

    Μπράβο για τον βαθμό αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Κι εγώ αν έπαιρνα τώρα πτυχίο με τα μαθήματα(και είναι πολλά) που έχω περάσει θα το έπαιρνα με 8,35(βαθμός επί ΔΜ δια σύνολο ΔΜ των περασμένων μαθημάτων.). Αυτό όμως δεν σημαίνει τίποτα. Αν ήταν έτσι δεν θα υπήρχαν οι ώρες της θεωρίας έτσι? Θα πατούσαμε μόνο για τις εξετάσεις και θα καταργούσαμε και τις εγκαταστάσεις των σχολών να μην πιάνουν χώρο τόσα κτίρια.
    Δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να πατάμε στις θεωρίες ακόμα και αν διαβάζουμε στο σπίτι.
    Στις θεωρίες όσο στραβόξυλο και να τύχει να ναι κάποιος καθηγητής(οι "κλινικές" περιπτώσεις καθηγητών είναι 5-25% επί του συνόλου των διδασκόντων) κάτι παραπάνω θα μάθουμε. Θα "ψαρέψουμε" για θέματα χωρίς καν να χρειαστεί να τον ρωτήσουμε. Επίσης, ακούγοντας και βλέποντας χρειάζεται πολύ λιγότερος χρόνος για διάβασμα στο σπίτι.

    2) Είπες:
    "Από εκεί και πέρα το να παρακολουθεί κάποιος ένα μάθημα ή όχι είναι και πρέπει να είναι αποκλειστικά στην κρίση του και σίγουρα δεν τον κάνει τεμπέλη και άλλα τέτοια αστεία."

    Δεν είπα τελπέλη σόνι και καλά άντε όλοι σε ένα σακί. Είπα τεμπέλη όποιον τα χει όλα έτοιμα από μπαμπά και μαμά, δεν δουλεύει και δεν πατάει στη σχολή παρά μόνο στα εργαστήρια. Το να χάνεις κάποιες ώρες επειδή πας στη βιβλιοθήκη ή επειδή εργάζεσαι δεν είναι το ίδιο με το να κάθεσαι "χαλαράαα". Προσοχή λοιπόν στο τι χαρακτηρίζουμε αστεία διότι και ο συνομιλητής σου θα μπορούσε κατά την κρίση του να σου απαντήσει ότι άλλα είναι τα αστεία που λέχθηκαν.

    3) Είπες: "Το να σκοτώνεις την ώρα σου πηγαίνοντας απλά και μην προσέχοντας ή χειρώτερα κάνοντας φασαρία και αποσπώντας την προσοχή αυτών που θέλουν να παρακολουθήσουν, δεν είναι λύση αλλά κατασπατάλιση χρόνου, είτε αυτός είναι από διάβασμα είτε από διασκέδαση."

    Κάνεις λάθος. Είπα να πηγαίνει ο άλλος και να ναι εκεί. Όχι η ώρα του παιδιού. όπως έχει δικαιώματα έχει και υποχρεώσεις. Να στο κάνω πιο απλό...ένα πολύ απλό παράδειγμα...αν πας σε πόλεμο και βάλεις, ως καταδρομέας, ΤΝΤ και τινάξεις στον αέρα τις λιμενικές εγκαταστάσεις(αποθήκες, γερανούς κτλ) του αντιπαλου και γυρίσεις πίσω θριαμβευτής φέρνοντας και ένα ταψί μπακλαβά (γι αυτούς που δεν ήρθαν στην αποστολή;)) και πάρεις άδεια και βγεις έξω να ξεσκάσεις και αργήσεις να γυρίσεις στη μονάδα ή γυρίσεις τραγουδώντας ή κάνοντας "οχτάρια" ποιος λοχαγός θα γυρίσει να σου πει "10 μέρες στερηση εξόδου" ή κάποια άλλη ποινή? Κι αν σου δώσει ή κάνει κάποιο αρνητικό σχόλιο θα σε νοιάξει? Όχι γιατί εσύ θα είσαι άψογος σε όλες τις υποχρεώσεις σου όταν πρέπει ως μαχητής, θα σου κάνει με τα δάχτυλα 10 μέρες στέρηση εξόδου και συ θα του κάνεις με το χέρι: "Και μια από μένα για σένα αυστηρά φυλάκιση γιατί αύριο θα μαι Γερμανός στις υποχρεώσεις μου και θα τους αλλάξω τα φώτα απέναντι ξάνά" ;)
    Αν όμως εσύ την ώρα που πρέπει να τους αλλάζεις τα "φώτα" απέναντι κάθεσαι και διασκεδάζεις ή βλέπεις ΤV στο ΚΨΜ τότε θα σαι εσύ ο μακάκας και ο άλλος θα ναι βέβαια αν δεν σε ξηλώσει.
    Όπως βλέπεις έχει διαφορά. Όλα με μέτρο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. 4) Είπες:
    "Και μια και είσαι από Θεσσαλονίκη, για να καταλάβεις για τι τμήμα μιλάμε, έβγαλα το Φυσικό που γενικά θεωρείται και είναι από τα 5 πιο δύσκολα τμήματα στο Αριστοτέλειο."

    Το Φυσικό είναι αξιόλογο και δύσκολο τμήμα. Αυτό όμως δεν σημαίνει φίλε μου ότι πρέπει να περηφανεύεσαι έτσι. Θα σου εξηγήσω γιατί. Πλην του σεβαστού και δύσκολου Φυσικού υπάρχει η πολύ δυσκολότερη Ιατρική, το επίσης δύσκολο τμήμα Πολιτικών μηχανικών, Χημικών Μηχανικών, η Πληροφορική, το Χημικό, το Βιολογικό, το Οικονομικό, η Γεωπονική, η Δασολογική κ.α. Ή μήπως θεωρείς το Φυσικό ανώτερο από μερικές σημαντικότατες θεωρητικές σχολές που δεν τις ανέφερα καν? Αλλά έστω ότι το συγκρίνεις μόνο με τις θετικές σχολές που ανέφερα πιστεύεις πάλι όσα είπες? Μην μου πεις ότι έχεις και εσύ το σύνδρομο των κλασσικών "θετικόπληκτων" ? Η επιστήμη δεν λειτουργεί έτσι.
    Μην έχεις και πολύ μεγάλη ιδέα για τη σχολή σου. Όχι ότι δεν είναι σπουδαία και δύσκολη. Είναι. Οι άλλοι όμως τι να πούμε δηλ? Θα αρχίσουμε ο καθένας να λέει για τη δικιά του? Εσείς ταλαντώσεις, διάστημα, θεωρίες κτλ ε και εμείς φυτά χημεία γενετικές. Χωρίς εμάς οι φυσικοί θα πεθάνουν της πείνας και δεν θα ξέρουν που παν τα πέντε. Ας πάει κάποιος να σπουδάσει γεωπόνος και τα λέμε. Να δει τι δυσκολία έει το πρόγραμμα σπουδών. Έχεις δει το πρόγραμμα σπουδών της Γεωπονικής? Ρίξτο μια ματιά...ανόργανη και οργανική Χημεία, Βιοχημεία τα ξέρουμε καλά όπως στο χημικό, έχουμε επίσης πολλά βιολογικά μαθήματα πχ Φυτοπαθολογίες, εντομολογίες, Ιολογίες κ.α. Έχουμε πχ γνώσεις να φτιάξουμε μέχρι και βόμβες μεγάλης ισχύος από δυο απλά σακιά λίπασμα. Φεύγουμε από τα γεωπονικά πλαίσια. Κάνουμε και από θεωρητικά μαθήματα πχ αγροτική κοινωνιολογία, οικονομικά μαθήματα, νομοθεσία κ.α. Επίσης γενετική...εκεί να δεις βάθος που έχει στα φυτά η γενετική.Ποια φυσική..δες το dna και θα αναθεωρήσεις απόψεις σου. Ξέχωρα τα κλασσικά γεωπονικά μαθήματα πχ Σιτηρά, Γενική δενδροκομία, Λαχανοκομία κ.α. Πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα. Αρχίζεις πχ Γεωπόνος και τελειώνεις πχ Γεωπόνος οικονομολόγος ή Γεωπόνος Γενετιστής ή Γεωπόνος φυτοπαθολόγος ή Γεωπόνος με εξειδίκευση στη νομοθεσία. Έχουμε 7 κατευθύνσεις σπουδών! Τελειώνουμε δηλ σχεδόν με επίπεδο μεταπτυχιακού. Να πάρεις ανάλογη κατεύθυνση χωρίς όμως να σημαίνει ότι υστερείς καθαρά ως κλασσικός Γεωπόνος. Η εξειδίκευση δεν γίνεται εις βάρος του "κορμού".
    Αυτό υπάρχει σε ελάχιστες σχολές για τα Ελληνικά δεδομένα.
    Θα αρχίσουμε να λέμε ο καθένας μας "εμείς είμαστε στο TOP 5" και οι άλλοι από κάτω μας?
    Ε όχι.
    Είμαστε και 5 έτη πρόγραμμα σπουδών ενώ το φυσικό 4 αν το πάμε κόντρα.
    Ιατρική 6, Πολυτεχνικές 5, Γεωπονική και Δασολογική 5 και όλοι οι άλλοι 4. Αυτό από μόνο του λέει κάτι νομίζω αν θες τώρα να...βγάλουμε έξω και να μετρήσουμε τις δυσκολίες της κάθε σχολής σε σχέση με την άλλη. Αυτά όμως τα κάνουν οι κομπλεξικοί που κατά τη γνώμη μου δεν είναι και πραγματικοί επιστήμονες(οποιαδήποτε επιστήμη..θετική, θεωρητική..οτιδήποτε)
    Οι επιστήμες και οι σχολές δεν είναι να λέμε "είμαστε στις 5 πιο δύσκολες". Αυτό δεν ισχύει. Αυτό μου θυμίζει βαρεμένα παιδάκια από τη πληροφορική που αφήνουν μούσι από το πρωτο έτος, κάθονται στο Pc και "απογειώνουν πύραυλο" με ειρωνικό στυλάκι νομίζοντας ότι είναι θεοί ενώ απλώς είναι μακάκες. Έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους και τη σχολή τους. Η επιστήμη και οι επιστήμονες δεν λειτουργεί και δεν λειτουργούν αντίστοιχα έτσι.
    Σε μερικές σχολές τους βαράει από τα πειράματα σε κλειστούς χώρους και μετά νομίζουν ότι είναι κάποιοι. Δεν κρατάνε την ισορροπία πως το λένε. Οργίζομαι όταν ακούω απόψεις του στυλ "Είμαστε genius".
    Ψάξτο λίγο.

    Πολύ φιλικά,
    Γιώργος, φοιτητής Γεωπονίας, Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ Γιώργος Γεωπονία Θεσσαλονίκη

    Φίλε μου ο συγκάτοικος μου ήταν γιατρός και ο ίδιος έλεγε ότι η σχολή του δεν ήταν σαν το φυσικό.

    Δεύτερον, τα τμήματα φυσικής σε Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία και νομίζω Γαλλία είναι 5 έτη.Τι σήμαινει αυτό;;;Ότι αλλάζει κάτι;;;Τα τμήματα μηχανολόγων μηχανικών και χιμικών μηχανικών έχουν κατά δύο λιγότερα μαθήματα από το τμήμα φυσικής και όμως είναι 5 χρόνια.Τι σημαίνει αυτό λοιπόν;;;Προφανώς ότι τα χρόνια δεν έχουν σημασία αλλά η δυσκολία στο αντικείμενο και αυτό δυστυχώς δεν αλλάζει όσα χρόνια και να είναι μία σχολή.Η Γεωπονία είναι μία σεβαστή σχολή (Γεωπόνος είναι και ο πατέρας μου) αλλά δεν συγκρίνεται με αυτές των θετικών επιστημών σε δυσκολία λόγο πιο εύκολων και χειροπιαστών εννοιών που εξετάζει.Το ίδιο φυσικά υσχύει και για όλα τα τμήματα θετικών επιστημών και το τονίζω θετικών επιστημών για να μην υπάρχει καμία παρερμεινία με το πολυτεχνίο, όπου και εκεί είναι δύσκολα τα πράγματα δύο σχολές κυρίως (μηχανολόγοι και ηλεκτρολόγοι) και αυτό γιατί το γνωστικό τους αντικείμενο είναι αρκετά συναφές με αυτό του φυσικού.

    Τρίτον, μην πεις σε χημικό ότι ξέρεις καλύτερα από αυτόν ανόργανη και οργανική Χημεία γιατί θα πέσει κάτω από τα γέλεια...Γενικά ακούγονται πολλά αστεία σε διάφορες σχολές επειδή έκαναν ένα δύο ή πέντε μαθήματα αλλά με πολύ μικρότερη εμβάθυνση από τα τμήματα που είναι ουσιαστικά και τυπικά το γνωστικό τους αντικείμενο.Για την ιστορία, και εγώ έχω κάνει οργανική και ανόργανη χημεία στο Φυσικό...Φαντάζομαι με κάνει τόσο καλό χημικό όσο τους χημικούς τους ίδιους...

    Τέταρτον, έχουμε 9 κατευθύνσης εξιδείκευσης...Και πραγματικά θα μπορούσαμε να έχουμε άλλες τρεις...
    Αυτά που γράφεις περί εξειδίκευσης ισχύουν σε όλες τις σχολές και καμία δεν έχει τις κατευθύνσεις εις βάρος των μαθημάτων κορμού.Άρα όχι δεν υπάρχει σε ελάχιστες σχολές στην Ελλάδα...Ψάξε το γιατί θα εκπλαγείς το πόσο λάθος νομίζεις κάποια πράγματα...Οδηγοί σπουδών για όλες τις σχολές υπάρχουν παντού.

    Πέμπτον, σκέψου ότι αν νομίζεις ότι τελειώνεις σε υποτηθέμενο επίπεδο μεταπτυχιακού, εγώ που κάνω διδακτορικό αυτή την περίοδο χωρίς καν να είναι η σχολή μου 5 χρόνια (τυπικά δηλαδή γιατί στην πραγματικότητα έχει ξεφύγει το πράγμα) εμείς στο φυσικό (ή χημικό ή μαθηματικό ή πληροφορική ή βιολογικό ή γεωλογικό) τι πρέπει να λέμε;;;

    Οπότε όταν αναφέρεις τα χρόνια σπουδών για να στηρίξεις τις απόψεις σου μάλλον εσύ εκφράζεις κομπλεξισμό και σου ανέφερα τι γίνεται σε πανεπιστήμια στο εξωτερικό που προφανώς δεν έχεις πάει.Και από μαθήματα που συγκρίνεις, σου λέω απλά ότι ένας φυσικός πέρα από την φυσική που έχεις μάθει στο λύκειο κάνει σχεδόν όλα τα μαθηματικά του μαθηματικού (ανάλογα με την κατεύθυνση ίσως και λίγο περισσότερα-αν είσαι λίγο κολημένος), σεβαστή χημεία, λίγο-γεωλογία, λίγο βιολογία-βιοφυσική σε επίπεδο επιλεγόμενων μαθημάτων, πολύ ηλεκτρονική (ψηφιακά συστήματα,μικροηλεκτρονική, αρχιτεκτονική υπολογιστών κλπ) και ηλεκτρολογία σε κορμό και κατεύθυνση, πολύ πληροφορική-προγραμματισμό σε κορμό και κατεύθυνση, μετεωρολογία κλιματολογία σε κορμό και κατεύθυνση, πυρινική φυσική σε κορμό και πυρινική ιατρική σε κατεύθυνση,ανάπτυξη υλικών σε κορμό και κατεύθυνση(και νανοτεχνολογία παρακαλώ), αστρονομία σε κορμό και κατεύθυνση και πράγματα στην θεωριτική φυσική όπως κβαντομηχανική τα οποία έχουν 30 χρόνια ζωής και που συνεχώς ανατρέπονται.Ίσως δεν είναι τυχαίο ότι έχουμε το μεγαλύτερο, μαζί με τους ηλεκτρολόγους μηχανικούς, μέσο όρο φοίτησης στο ΑΠΘ μετά την κτηνιατρική.

    Δεν υπάρχει σύγκριση.Επιστήμες είναι μόνο οι θετικές (ψάξε στο wiki αν θέλεις για το ποιες θεωρούνται ως επιστήμες) και όλη η ανάπτυξη του κόσμου στηρίχθηκε, στηρίζεται και θα στηρίζεται σε αυτές.

    Φιλικά απλά κάποια πράγματα που στο εξωτερικό τα θεωρούνε αυτονόητα, στην Ελλάδα λόγο λάθος νοοτροπίας και παιδείας δεν τα ξέρουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @Γιώργο Γεωπονία θεσσαλονίκη

    ΥΓ Και επειδή ξεφύγαμε τελείως, η δική μου ένσταση συνεχίζει να είναι ότι δεν χρειάζονται οι υποχρεωτικές παρακολουθήσεις, που στο κάτω κάτω δεν είναι πουθενά υποχρεωτικές εκτός από το αγγλοσαξωνικό σύστημα που δεν είναι ιδιαίτερα πετυχημένο με εξαιρέσεις κάποια πανεπιστήμια που πέρνουν χοντρές χρηματοδοτήσεις.
    Αν δεν θέλεις να παρακολουθείς δεν το κάνεις και δεν είναι τροχοπέδι στις σπουδές σου όπως έχει αποδείξει η πράξη για εκατομύρια φοιτητές.Αν θέλεις πας αν δεν θέλεις όχι.Απλά τα πράγματα.
    Δεν γίνεται φοιτητές να πηγαίνουν κάθε μέρα στο πανεπιστήμιο 8-10 ώρες και καμιά φορά με τα εργαστήρια να φτάνεις και τις 12 (τουλάχιστον στο δικό μου τμήμα).
    Έτσι φτάνεις να συχένεσαι τις σπουδές σου και το διάβασμα.

    Οπότε ανακεφαλαιώνω λέγοντας όχι στην υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων.Σε αυτόν που δεν θέλει να παρακολουθήσει, δεν θα προσφέρει κάτι.Με το ζόρι δεν γίνεται τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΊΗΣΗ ΠΡΟΣ ΑΝΑΓΝΏΣΤΕΣ:
    «ΣΕΝΤΟΝΙ Α CLASS» ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΤΕΞΕΙ! ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΩ! 

    Α’ ΜΕΡΟΣ

    Προς ανώνυμο 16 Νοεμβρίου 2010 2:56 π.μ. και 16 Νοεμβρίου 2010 11:11 π.μ (ίδιος)

    1) Είπες:
    "Δεύτερον, τα τμήματα φυσικής σε Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία και νομίζω Γαλλία είναι 5 έτη.Τι σήμαινει αυτό;;;Ότι αλλάζει κάτι;;;Τα τμήματα μηχανολόγων μηχανικών και χιμικών μηχανικών έχουν κατά δύο λιγότερα μαθήματα από το τμήμα φυσικής και όμως είναι 5 χρόνια.Τι σημαίνει αυτό λοιπόν;;;Προφανώς ότι τα χρόνια δεν έχουν σημασία αλλά η δυσκολία στο αντικείμενο και αυτό δυστυχώς δεν αλλάζει όσα χρόνια και να είναι μία σχολή."

    Τα παραπάνω έτη σπουδών δείχνουν μεγαλύτερη εμβάθυνση στο αντικείμενο ανεξαρτήτως αριθμού μαθημάτων. Πως να το κάνουμε δηλ? Αυτό είναι κοινώς αποδεκτό. Είναι μια πραγματικότητα. Μπορεί να είναι πχ 2 μαθήματα λιγότερα που λες αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση. Ο χρόνος είναι περισσότερος πράγμα που σημαίνει ότι κάνουν πιο πολλά πειράματα και πιο πολλές εργασίες. Άρα είναι πιο ολοκληρωμένοι ως συνάδελφοι σου σε Γερμανία που ανέφερες επειδή η σχολή τους και το κράτος τους έχει φροντίσει ο ένας χρόνος παραπάνω εκτός από μπλα μπλα χιλίων καρδιναλίων και ασκήσεις και θεωρίες να κάνουν και κανα πείραμα της προκοπής, να ψάξουν και πιο πολύ στη τεράστια βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου...και ο φοιτητής που τον βάζουν να πειραματίζεται πιο πολύ και να κάνει πιο εφαρμόσιμα πράγματα (εκτός από μπλα μπλα με υφάκι όπως εδώ) βγαίνει πιο ολοκληρωμένος επιστήμονας και ήδη με πιο πολλές εμπειρίες από άλλον συνάδελφο του. Αυτό αντιπροσωπεύει φίλε μου ο ένας χρόνος παραπάνω που ανέφερες σε Ελβετία και Γερμανία γι αυτό και έχουν μεγάλη παράδοση εκεί στον τομέα. Επίσης γι αυτό η χώρα μας βγάζει πιο καλούς γεωπόνους βασικών σπουδών. Φέρε έναν Άγγλο με τα τρια χρόνια σπουδών στη Γεωπονική τους..έρχονται με το Erasmus και είναι πίσω σε σχέση με μας στο αντικείμενο. Το λένε και καθηγητές δηλ αλλά φαίνεται και στη πράξη. Είναι μια πραγματικότητα. Είναι η κοινή λογική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Β ΜΕΡΟΣ

    2) Είπες:
    "Τρίτον, μην πεις σε χημικό ότι ξέρεις καλύτερα από αυτόν ανόργανη και οργανική Χημεία γιατί θα πέσει κάτω από τα γέλεια...Γενικά ακούγονται πολλά αστεία σε διάφορες σχολές επειδή έκαναν ένα δύο ή πέντε μαθήματα αλλά με πολύ μικρότερη εμβάθυνση από τα τμήματα που είναι ουσιαστικά και τυπικά το γνωστικό τους αντικείμενο.Για την ιστορία, και εγώ έχω κάνει οργανική και ανόργανη χημεία στο Φυσικό...Φαντάζομαι με κάνει τόσο καλό χημικό όσο τους χημικούς τους ίδιους..."

    Δεν το είπα σε Χημικό. Μας το χουν πει παιδιά ακομπλεξάριστα από το Χημικό. Το Γεωπονικό με το Χημικό είμαστε πρώτα ξαδέλφια για να μην πω ότι είμαστε αδέλφια. Το ίδιο και με το βιολογικό. Μια ματιά στο πρόγραμμα θα πείσει και τον πιο επίμονο με αντίθετη άποψη.
    Γεωπονία χωρίς Χημεία δεν υπάρχει τουλάχιστον στο σήμερα(παλαιότερα πριν 20-30 χρόνια δεν ξέρω..τότε η Γεωπονία ήταν μόνο κήρυγμα για τα φυτά και θεωρητικό πιο πολύ). Σήμερα όμως είναι μια επιστήμη που κυριολεκτικά έχει απογειωθεί στον τομέα της Γενετικής και της Χημείας. Η εξέλιξη της είναι τέτοια που πλέον οι νέοι Γεωπόνοι μπαίνουμε στα πολύ βαθιά νερά σε σχέση με πτυχιούχους πριν από 20 χρόνια.
    Τα πάντα στα φυτά είναι Χημεία και δεν κάνουμε 2 ή 5 μαθήματα όπως αναφέρεις με υφάκι στο κείμενο σου. Αν δεν είμαστε 100% χημικοί είμαστε 85% λιγότερο όμως όχι. Κανείς Χημικός δεν γελάει. Αντίθετα γελάνε οι κολλημένοι που μιζεριάζουν ζηλεύοντας όσους γυρνάνε από έξω με τον αέρα που υπάρχει έξω. Όχι του κολλημένου "Πυρηνικού" που υπάρχει εδώ και μεταδίδεται από μερικούς μακάκες καθηγητές. Το χειρότερο στυλ δηλ αυτό.
    Χημεία, Βιοχημεία, Φυσιολογία κτλ πάνε κατά κύματα στη Γεωπονική με πολλά μαθήματα. Το μισό και παραπάνω πρόγραμμα σπουδών. Καλημέρα. Καλημέρα σε όσους δεν το ξέρουν και έχουν μείνει κολλημένοι στο 1980 όπως συμβαίνει πάντα στη πατρίδα μας δυστυχώς.
    Εμείς στη Γεωπονική εκτός του ότι κάνουμε πολύ περισσότερα στη Χημεία από του φυσικούς(στη Χημεία λέω μόνο...χώνεψε το και μην επιμένεις, δεν θα επέμενα αν δεν είχα δει)αρχίζουμε πειράματα από το πρώτο εξάμηνο στο φουλ. Η Γεωπονία είναι γεμάτη πειράματα από την αρχή. Και δεν μιλάω ρίξε ένα σπόρο και κράτα σημειώσεις όπως κάποιοι κολλημένοι νομίζουν. Αυτά είναι τα κλασσικά απλά πειράματα. Μιλάμε για Χημεία. Ρίξε δραστική ουσία, πάρε δείγμα, ξετίναξε το στη χημική ανάλυση και συμπέρασμα. Όταν μπαίνει στη μέση και επιλογή συγκεκριμένου γενότυπου μπαίνει δηλ η γενετική και μετά μπαίνουν και τα κλασσικά γεωπονικά(τύπος εδάφους, καιρικές συνθήκες και μπλα….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Γ ΜΕΡΟΣ
    …μπλα μπλα). Όπως βλέπεις τα πειράματα έχουν ξεφύγει σε σχέση με τους παλιούς γεωπόνους και πλέον είμαστε κατά ένα μεγάλο ποσοστό(85%) Βιολόγοι και Χημικοί. Όχι των δυο μαθημάτων αλλά καθημερινά σε όλα τα μαθήματα. Σε κάθε μάθημα η Χημεία και η Βιολογία μας μπαίνει σφήνα θέλοντας και μη. Επιπλέον Γεωπόνος που δεν ξέρει καλή Χημεία τη Γεωπονική δεν μπορεί να την τελειώσει πλέον. Έχεις μείνει επαναλαμβάνω στο 1980.
    Εσείς στο φυσικό κάνετε δυο τρία μαθήματα Ανόργανη και οργανική Χημεία όπως λες. Είστε βεβαίως φοβεροί αποκλειστικά στις φυσικές θεωρίες και μαθηματικά και ασκήσεις και ενίοτε πειράματα. Ακόμα βέβαια ένα συμπέρμασμα για το τι είναι σύμπαν δεν έχετε καταλήξει. Φαγώνεστε και συνεχώς μεταξύ σας και βγαίνει ο άλλος ο Ιάπωνας θεωρητικός φυσικός και λέει τα δικά του για παράλληλα σύμπαντα και μετά ο Άγγλος και λέει τα δικά του. Συμπέρασμα μηδέν και αν δεν είχατε τον Καραθεοδωρή να σας λύσει το μαθηματικό μοντέλο που έπρεπε ακόμα στη Θεωρία θα είναι μείνει ο Αινστάιν. Ποιοι κατηγορούν δηλ τις Θεωρητικές επιστήμες που ισχυρίζεσαι ότι ανήκει εκεί η Γεωπονία(τι άλλο θα ακούσουμε..από τη φυσικομαθηματική του ΑΠΘ βγήκε η Γεωπονική…καλημέρα στο φυσικό hello..θα το αναλύσω εκτενώς παρακάτω). Θα τρελαθούμε εντελώς.

    3) Είπες:
    «Πέμπτον, σκέψου ότι αν νομίζεις ότι τελειώνεις σε υποτηθέμενο επίπεδο μεταπτυχιακού, εγώ που κάνω διδακτορικό αυτή την περίοδο χωρίς καν να είναι η σχολή μου 5 χρόνια (τυπικά δηλαδή γιατί στην πραγματικότητα έχει ξεφύγει το πράγμα) εμείς στο φυσικό (ή χημικό ή μαθηματικό ή πληροφορική ή βιολογικό ή γεωλογικό) τι πρέπει να λέμε;;;»

    Πες μου ότι κάνεις διδακτορικό και νιώθεις καθηγητής. Λοιπόν φίλε μου, προσγειώσου λίγο. Πήρες πολύ φόρα. Μην γίνεις κλασσικός θετικόπληκτος που «απογειώνει πύραυλο».Έχεις πολύ μεγάλη ιδέα για τη σχολή σου. Προσγειώσου. Είναι σημαντικότατη αλλά προσγειώσου. Δεν πρέπει να λέτε τίποτα απλούστα διότι Βιολογικό και γεωλογικό είναι αδέλφια της Γεωπονικής και τα πάμε πολύ καλά μαζί τους ενώ πληροφορική και Φυσικό έχετε μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σας οι 9 στους 10. Σας έχουν πάρει χαμπάρι όταν αρχίζετε το κήρυγμα, ενίοτε και από πριν. Επειδή ανέφερες το διδακτορικό σου(θερμά συγχαρητήρια, μπράβο…προχώρα) σε πληροφορώ ότι πλέον θα δίνεται με το πτυχίο της Γεωπονικής και βεβαίωση ισοτιμίας με επίπεδο μεταπτυχιακού και θα μπορούμε απευθείας διδακτορικό. Δεν είναι υποτιθέμενο επίπεδο μεταπτυχιακού. Είναι και με την βούλα. Πρώτα να ψάχνεις και μετά να

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δ ΜΕΡΟΣ

    σνομπάρεις. Θα τελειώνουμε με δυο πτυχία και το τρίτο θα το αρχίζουμε αμέσως όσοι θέλουν δηλ. Καλημέρα αφού το πας κόντρα και επαναλαμβάνω οι Γεωπόνοι είμαστε πάντα ανοιχτοί σε συνεργασίες με βιολογικό, χημικό, γεωλογικό, δασολογικό. Τα πάμε πολύ καλά μαζί τους και έχει αποδειχτεί και από κοινές εργασίες κτλ. Αντίθετα επειδή οι φυσικοί…εχμ έχετε μια τάση…δεν τα πάμε καλά μαζί σας και νομίζω επιβεβαιώθηκε και εδώ μέσα αυτό.

    4) Είπες:
    «Οπότε όταν αναφέρεις τα χρόνια σπουδών για να στηρίξεις τις απόψεις σου μάλλον εσύ εκφράζεις κομπλεξισμό και σου ανέφερα τι γίνεται σε πανεπιστήμια στο εξωτερικό που προφανώς δεν έχεις πάει.»
    Κάνεις λάθος. Δυο φορές έχω πάει έξω. Γαλλία (πρόγραμμα Erasmus) και ένα τρίμηνο καλοκαίρι Ιταλία(θυσίασα το καλοκαίρι αλλά χαλάλι) αποκλειστικά για άσκηση πάνω σε εντομολογία. Αντικείμενο άσκησης ήταν η βιολογική μελέτη και η χημική αντιμετώπιση εντόμων. Εκεί να δεις Βιολογία και Χημεία αγαπητέ. Πόσα μαθήματα είπες Χημεία στο φυσικό? Καλημέρα στους κολλημένους από τα πολλά μαθηματικά. Πάρτε λίγο αέρα ρε…δείτε φύση...προσγειωθείτε εκεί μέσα. Θα σας κρεμάσουμε κουδούνες σε λίγο.
    Για τα χρόνια σπουδών σου εξήγησα πριν λίγο το σκεπτικό μου. Δεν υπάρχει κανένας κομπλεξισμός. Οι γεωπόνοι είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασίες. Μας χτυπάει το καθαρό αεράκι ρε παιδί μου πως το λένε. Εσύ μας άρχισες το κήρυγμα και σου είπα τι σημαίνει ο ένας χρόνος παραπάνω ή τα δυο χρόνια παραπάνω. Μιλάω δηλ για ποσότητα αλλά μη εννοώντας αυτή. Δεν με έπιασες ακριβώς επειδή το αντιλήφθηκες εγωΪστικά με την επιστήμη σου. Ο ένας χρόνος παραπάνω δεν είναι η ποσότητα. Όχι αυτό που αντιλήφθηκες το ξαναλέω και το εξήγησα και πριν ξανά δηλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ε ΜΕΡΟΣ
    5) Είπες: «Και από μαθήματα που συγκρίνεις, σου λέω απλά ότι ένας φυσικός πέρα από την φυσική που έχεις μάθει στο λύκειο κάνει σχεδόν όλα τα μαθηματικά του μαθηματικού (ανάλογα με την κατεύθυνση ίσως και λίγο περισσότερα-αν είσαι λίγο κολημένος), σεβαστή χημεία, λίγο-γεωλογία, λίγο βιολογία-βιοφυσική σε επίπεδο επιλεγόμενων μαθημάτων, πολύ ηλεκτρονική (ψηφιακά συστήματα,μικροηλεκτρονική, αρχιτεκτονική υπολογιστών κλπ) και ηλεκτρολογία σε κορμό και κατεύθυνση, πολύ πληροφορική-προγραμματισμό σε κορμό και κατεύθυνση, μετεωρολογία κλιματολογία σε κορμό και κατεύθυνση, πυρινική φυσική σε κορμό και πυρινική ιατρική σε κατεύθυνση,ανάπτυξη υλικών σε κορμό και κατεύθυνση(και νανοτεχνολογία παρακαλώ), αστρονομία σε κορμό και κατεύθυνση και πράγματα στην θεωριτική φυσική όπως κβαντομηχανική τα οποία έχουν 30 χρόνια ζωής και που συνεχώς ανατρέπονται.Ίσως δεν είναι τυχαίο ότι έχουμε το μεγαλύτερο, μαζί με τους ηλεκτρολόγους μηχανικούς, μέσο όρο φοίτησης στο ΑΠΘ μετά την κτηνιατρική.»

    Συγκρίνω επειδή άρχισες εσύ. Πετυχημένη πάντως η σύγκριση με την Κτηνιατρική μια που το ανέφερες. Ταιριάζει. Μπράβο για τα μαθήματα αλλά είστε κολλημένοι με φυσική και έχετε υφάκι…θα το τσαλαπατήσω αυτό το υφάκι. Κόντρα? Οκ… Χημεία Βιοχημεία γενετική οι φυσικοί απέναντι στους γεωπόνους είναι ένα τίποτα. Σας κατεβάζουμε τα σώβρακα που λένε. Γενετική δεν ξέρετε τίποτα ενώ εμείς μπαίνουμε στα βαθιά από νωρίς. Ορίστε το χοντρύναμε τώρα. Έλεος δηλ. Κόντρα? Ε κόντρα. Μια ζωή κολλημένοι φυσικοί ψόνια. Σας βαράνε τα μαθηματικά και τα αποκλειστικά φυσικά μαθήματα και εσάς και τους πληροφορικάριους με τα μουσάκια(με το που μπαίνουν στη σχολή..»απογειώνονται») και το pc ενσωματωμένο στο χέρι σχεδόν αν μπορούσαν. Είστε αθεράπευτοι καλά λέει ο κολλητός. Είπα να κρατηθώ αλλά δεν άντεξα. Έλεος!

    6) Είπες:
    «Η Γεωπονία είναι μία σεβαστή σχολή (Γεωπόνος είναι και ο πατέρας μου) αλλά δεν συγκρίνεται με αυτές των θετικών επιστημών σε δυσκολία λόγο πιο εύκολων και χειροπιαστών εννοιών που εξετάζει.»

    Άρες μάρες κουκουνάρες.. τρία πουλάκια κάθονταν και κελαηδούσαν έπεσε η κουτσουλιά και ο γεωπόνος έπιασε τη καραμπίνα  (έχω και ποιητικές τάσεις..ξέρω τραγικές αλλά δεν πειράζει)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΣΤ ΜΕΡΟΣ
    Είπαμε άνθρωπε μου. Η Γεωπονία είναι θετικότατη επιστήμη. Που ζεις? Πόσο κολλημένο πια? Πόσο σας βαράνε τα μαθηματικά εκεί μέσα?
    Δεν μπορώ να πείσω έναν κολλημένο κλασσικό φυσικό ή πληροφορικάριο (όχι όλοι αλλά οι περισσότεροι είστε…το λένε..το λένε). Ποιες εύκολες και χειροπιαστές έννοιες? Εσύ έχεις στο νου σου δηλ
    κήρυγμα περί φυτών και μπλα μπλα? Είσαι στο 1980…έλα στο 2010. Άιντε! Έλεος!
    Έλα να σου κάνουμε μάθημα για περιοριστικές ενδονουκλέασες, για μεταλλάξεις, για διάφορες χημικές αντιδράσεις στο φουλ, σύνθετα βιολογικοχημικά πάνω σε φυτά πειράματα και μετά ίσως αλλάξεις γνώμη αν και είστε κολλημένοι εσείς εκεί μέσα. Αθεράπευτοι.
    Λοιπόν, φυσικέ, άνοιξε τα βιβλία και δες ποιες λένε θετικές επιστήμες γιατί μόλις άκουσα τη πατάτα της χρονιάς και μάλιστα πατάτα άκρως ακατάλληλη προς κατανάλωση. Η Γεωπονία όχι απλώς ανήκει στις θετικές αλλά είναι και από τις βασικές. Δεν με πιστεύεις?Οκ δες:
    «Η Γεωπονική Σχολή ιδρύθηκε το 1927 στα πλαίσια της Σχολής Φυσικών και Μαθηματικών Επιστημών». Από τα σπλάχνα των θετικών επιστημών δηλ.
    Μπες στο αρχείο του ΑΠΘ και ξεστραβώσου.
    7) είπες: «Το ίδιο φυσικά υσχύει και για όλα τα τμήματα θετικών επιστημών και το τονίζω θετικών επιστημών για να μην υπάρχει καμία παρερμεινία με το πολυτεχνίο, όπου και εκεί είναι δύσκολα τα πράγματα δύο σχολές κυρίως (μηχανολόγοι και ηλεκτρολόγοι) και αυτό γιατί το γνωστικό τους αντικείμενο είναι αρκετά συναφές με αυτό του φυσικού.Δεν υπάρχει σύγκριση.Επιστήμες είναι μόνο οι θετικές (ψάξε στο wiki αν θέλεις για το ποιες θεωρούνται ως επιστήμες) και όλη η ανάπτυξη του κόσμου στηρίχθηκε, στηρίζεται και θα στηρίζεται σε αυτές»
    Στο είπα πριν λίγο να δεις το αρχείο του ΑΠΘ. Διεθνώς θεωρούμαστε θετική επιστήμη με βιολογία Χημεία κτλ. (Το wiki τι μου το κοπανάς? Επειδή σε συμφέρει τι έγραψε ένας εκεί? Είναι επιχείρημα αυτό?) Με εκείνους τα πάμε μια χαρά. Από κοινού πειράματα, δημοσιέυεσεις, καφεδάκι…λίγο απ όλα και ισορροπημένα…εσείς άστο. Καταλήξτε σε μια ομόφωνη θεωρία για το σύμπαν μεταξύ σας και μετά τα λέμε. Από τα πολλά κβάντα σε λίγο θα λέτε «Είμαι ο Μέγας Ναπολέων». Εσείς πάτε μπροστά τον κόσμο και οι άλλοι όχι που μας λες ότι στηριζόμαστε σε σας? Κολοκύθια μας λες και προσγειώσου. Γεωπόνοι μαζί με βιολόγους και χημικούς κάναμε πάρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ!
    πολλά για την ανθρωπότητα ιδίως από τη λεγόμενη πράσινη επανάσταση του 70 και μετά αλλά και πριν ήδη. Εσείς μια ατομική βόμβα φτιάξατε για τα καημένα κίτρινα παιδάκια και την ισορροπία του τρόμου. Προσφέρατε φυσικά και αργότερα πολλά αλλά μην μας τη μπαίνεις έτσι. Όσα κάναμε κάνατε. Γενετικές τροποποιήσεις δεν κάνατε, ούτε νέες δραστικές χημικές ουσίες. Οι γεωπόνοι κάναμε αλλά δεν βγήκαμε να πούμε «Είμαστε genius». Χωρίς εμάς φυσικέ δεν ζείτε. Όσο σημαντικοί είστε εσείς είναι όλοι. Σας έχει βαρέσει η επιστήμη σας. Φίουυυ. Είστε σημαντικοί αλλά ρε παιδάκι μου είστε έλεος. Και εμείς όλοι οι άλλοι έχουμε κάνει τόσα ως θετικές επιστήμες αλλά δεν κάνουμε έτσι. Προσγειωθείτε τα παιδάκια της φυσικής και της πληροφορικής. Το χετε χάσει. Επιπλέον είσαι κλασσικός θετικόπληκτος επειδή ειρωνεύεσαι εμμέσως του θεωρητικούς τους οποίους συμπαθώ. Είναι επιστήμονες ίσως μάλιστα πιο πολύ από κάτι κολλημένους. Δεν μου κάνει εντύπωση τα στυλ σου. Είμαι σίγουρος ότι έχεις καθηγητές με τα ίδια μυαλά. Καλημέρα εκεί μέσα μπας και αλλά δεν το κόβω. Είστε τόσο ψόνια και… τόσο κολλημένοι που νομίζετε ότι είστε το επίκεντρο. Προσγειωθείτε. Είστε ένας σημαντικός κρίκος των επιστημών αλλά υπάρχουν πολλοί άλλοι σημαντικοί κρίκοι είτε το χωνεύετε είτε όχι.
    8) Είπες:
    «ΥΓ Και επειδή ξεφύγαμε τελείως, η δική μου ένσταση συνεχίζει να είναι ότι δεν χρειάζονται οι υποχρεωτικές παρακολουθήσεις, που στο κάτω κάτω δεν είναι πουθενά υποχρεωτικές εκτός από το αγγλοσαξωνικό σύστημα που δεν είναι ιδιαίτερα πετυχημένο με εξαιρέσεις κάποια πανεπιστήμια που πέρνουν χοντρές χρηματοδοτήσεις.
    Αν δεν θέλεις να παρακολουθείς δεν το κάνεις και δεν είναι τροχοπέδι στις σπουδές σου όπως έχει αποδείξει η πράξη για εκατομύρια φοιτητές.Αν θέλεις πας αν δεν θέλεις όχι.Απλά τα πράγματα.
    Δεν γίνεται φοιτητές να πηγαίνουν κάθε μέρα στο πανεπιστήμιο 8-10 ώρες και καμιά φορά με τα εργαστήρια να φτάνεις και τις 12 (τουλάχιστον στο δικό μου τμήμα).
    Έτσι φτάνεις να συχένεσαι τις σπουδές σου και το διάβασμα.
    Οπότε ανακεφαλαιώνω λέγοντας όχι στην υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων.Σε αυτόν που δεν θέλει να παρακολουθήσει, δεν θα προσφέρει κάτι.Με το ζόρι δεν γίνεται τίποτα.»
    Οι θεωρίες είναι για να τις παρακολουθούμε και έχω εξηγήσει ήδη γιατί από χθες. 8-12 ώρες εργάζεται ένας μέσος άνθρωπος. Το φυσιολογικό είναι. Δεν είπα με το ζόρι και σε όλες τις περιπτώσεις. Αν διάβαζες τα προηγούμενα σχόλια μου θα είχες καταλάβει. Αλλά εδώ μας είπες ότι η Γεωπονία δεν είναι θετική επιστήμη τι λέμε τώρα. Άστο.

    Γιώργος, φοιτητής Γεωπονίας, Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.