21/11/10

Αλλάχ Ακμπάρ στα Προπύλαια

Tου Nικου Γ. Ξυδακη
Oλη η Αθήνα θα γίνει Ισλαμαμπάντ, σου το ’χα πει... Ο φίλος από την Αχαρνών έκανε πικρό χιούμορ: Ας μάθουν και οι κάτοικοι του Κολωνακίου τι σημαίνει Ραμαζάνι και Μπαϊράμι, εμείς οι στις κάτω γειτονιές τα ξέρουμε απέξω· έχουμε μάθει να μένουμε άγρυπνοι όταν τρωγοπίνουν οι γείτονες τις νύχτες του Ραμαζανιού, έχουμε μάθει να υπομένουμε τα γλέντια τους μετά μουσικής το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης...
Μου τα είχε πει, τα θυμόμουν. Είχα υποψιαστεί τι σημαίνει να ζεις στις «από κάτω» γειτονιές το 2010, είχα διασταυρώσει τις εξιστορήσεις του με εξιστορήσεις άλλων φίλων από τα Κάτω Πατήσια, από την Κυψέλη, την Πλατεία Αττικής. Ηξερα επίσης ότι κατ’ έτος οι Μουσουλμάνοι της Αθήνας συγκεντρώνονται σε στάδια για να προσευχηθούν συλλογικά. Παρ’ όλ’ αυτά, όταν είδα τη δημόσια προσευχή για τη Γιορτή της Θυσίας στην καρδιά της πρωτεύουσας της Ελληνικής Δημοκρατίας, στο σημείο με τον υψηλότερο πνευματικό συμβολισμό για τις κλασικιστικές, διαφωτιστικές και ρομαντικές ρίζες του νεοελληνικού κράτους, όταν ακούστηκαν οι προσευχές του Αιγύπτιου ιμάμη με φόντο την Αθηναϊκή Τριλογία των Χάνσεν, με φόντο το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, την Εθνική Βιβλιοθήκη και την Ακαδημία Αθηνών, δηλαδή με φόντο τα καθιδρύματα του καθ’ ημάς Διαφωτισμού, ε, τότε ναι, έπεσα σε άλλο συλλογισμό.
Σκέφτηκα ότι τελειώνει μια εποχή και αρχίζει μια νέα. Η συμπαγής εθνοτικά, θρησκευτικά και πολιτισμικά Ελλάδα, κράτος κοσμικό, με επικρατούσα θρησκεία και ανεξιθρησκία κατά το Σύνταγμα, με πολίτες που παντρεύονται σε αστικούς ναούς και βαφτίζονται σε ξωκλήσια, που είναι πολιτιστικά Ορθόδοξοι χωρίς ποτέ να είναι ζηλωτές ή τυπικά θρήσκοι, με πολίτες που αγαπούν αλλά και κοροϊδεύουν τους παπάδες τους, με την Ακρόπολη πάνω στην οποία προσευχήθηκαν ο Σατωβριάνδος, ο Φρόιντ και ο Χάιντεγκερ, αυτή η Ελλάδα δίνει τη θέση της σε ένα πολυπολιτισμικό αμάλγαμα, με επιβαλλόμενη θρησκεία τα οικουμενικά δικαιώματα, αυτά που όλοι επικαλούνται για τους εαυτούς τους και κανείς δεν εφαρμόζει για τους άλλους.
Η θρησκευτική λατρεία είναι τέτοιο οικουμενικής απήχησης δικαίωμα. Αυτό επικαλέστηκαν οι χιλιάδες μουσουλμάνοι της Αθήνας και συναθροίστηκαν στα συμβολικά Προπύλαια, επειδή δεν υπάρχει τέμενος στην πόλη. (Επικαλέστηκαν επίσης ότι δεν έχουν αρκετά χρήματα για να νοικιάσουν στάδιο.) Ορθώς επικαλούνται την αδικαιολόγητη απουσία τεμένους. Αλλά η θρησκευτική κατάληψη των Προπυλαίων έχει συμβολικό βάρος που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Με αυτόν την κατάληψη οι συνήθως αόρατοι μουσουλμάνοι, νοικοκυραίοι, μεροκαματιάρηδες μαύρης εργασίας, νομάδες των φαναριών, ως επί το πλείστον λαθρομετανάστες χωρίς χαρτιά, δήλωσαν εμφατικά την παρουσία τους, και τη δύναμή τους· τη δύναμή τους να απαιτούν. Κατά τούτο, η προσευχή στα Προπύλαια είναι πράξη πολιτική.
Εδώ αρχίζουν τα δύσκολα για την ελληνική πολιτεία. Καταρχάς, έρχεται αντιμέτωπη με μια πολιτική δήλωση και μια πράξη ισχύος, προερχόμενες από ένα άτυπο σύνολο ανθρώπων εντός της επικράτειας, για τους οποίους μόνος συνδετικός ιστός είναι η θρησκεία, για τους οποίους ελάχιστα πράγματα γνωρίζει: για την προέλευσή τους, το νόμιμο της εισόδου και της παραμονής τους, για το εργασιακό καθεστώς τους, για τις συνθήκες διαβίωσης, για την εκπροσώπησή τους. Η πολιτεία καλείται να διαχειριστεί ένα πολιτισμικό άλμα: από την εθνοθρησκευτική συμπάγεια στο πολυπολιτισμικό ρευστό. Και δεν διαθέτει ούτε εργαλεία ούτε σχέδιο ούτε στρατηγική. Ούτε ενιαία βούληση. Η επί εικοσαετία απουσία μεταναστευτικής πολιτικής, υποκαθιστάμενη από σπασμωδικές επαναπροωθήσεις και ανθρωπιστικά μπαλώματα, φέρνει τώρα την πολιτεία αντιμέτωπη με μια παγιωμένη κατάσταση δυσχερή και με μια δυναμική που είναι αδύνατον να ανατραπεί.
Οι μουσουλμάνοι δεν θα φύγουν. Πολλοί θα ήθελαν να φύγουν, να προχωρήσουν προς την Δυτική Ευρώπη· όμως δεν μπορούν, τα σύνορα είναι κλειστά, κι αυτοί χωρίς χαρτιά· βρίσκονται λοιπόν στάσιμοι, λιμνάζοντες, στον χώρο τράνζιτ που λέγεται Ελλάδα. Πώς όμως δεξιώνεται η ελληνική κοινωνία, το κοσμικό κράτος, η ανεξίθρησκη δημοκρατία, η χριστιανοδιαφωτιστικής κουλτούρας κοινωνία, τους λιμνάζοντες ετερόδοξους, ιδίως τους ζηλωτές μεταξύ αυτών; Πώς τους εντάσσει; Πώς τους ενσωματώνει; Πώς εξασφαλίζει ότι σέβονται το ελληνικό Σύνταγμα; Προ πάντων όταν αυτούς τους ανθρώπους δεν τους συνδέει καμία κοινή πολιτική συνείδηση, παρά μόνον η πίστη στο Κοράνι και στη σαρία.
Η Ελληνική Δημοκρατία, κουρασμένη ήδη από δικά της προβλήματα, οικονομικά και ηθικά-πνευματικά, ώριμη παρ’ όλ’ αυτά και πλούσια σε εμπειρίες, καλείται τώρα να αφομοιώσει την προσευχή του ιμάμη και του μουσουλμανικού πλήθους στην Αθηναϊκή Τριλογία, και να απαντήσει πειστικά και τελεσφόρα: τόσο προς τους επήλυδες όσο και προς τους ιθαγενείς
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_21/11/2010_1293327

15 σχόλια:

  1. Τωρα με την FRONTEX ομως δεν προκειται να ξαναμπουν αλλοι .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. H Ελληνες ως εθνος εχουν τελειωσει. Αυτοι στη φωτογραφια ειναι το μελλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παιδιά η αλήθεια είναι ότι οι πολιτικοί που κυβερνάνε τα τελευταία χρόνια αναγκάζουν τους Έλληνες να μεταναστεύσουν στον εξωτερικό..Δυστυχώς σε 10 χρόνια απο τωρα η Ελληνική κοινότητα θα αποτελείται κυρίως απο αριστερούς έλληνες και απο ακραίους μουσουλμάνους...
    Ήδη τα πρώτα δείγματα τα πήρατε απο τις περιφεριακές εκλογές...Έρχονται χειρότερες μέρες...
    Καλό κουράγιο Έλληνες,ψηλά το κεφάλι και τη σημαία όσο μπορείτε ακόμα!!!

    Ένας διωγμένος απο το τριτοκοσμικό σύστημα παιδείας,Έλληνας του εξωτερικού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω πως οι μουσουλμάνοι καθοδηγούνται από κάποιους δικούς μας,...ελληνόφωνους απλώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ 21 Νοεμβρίου 2010 9:28 μ.μ.ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΝ ΣΑΓΙΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ PUN

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ε καλά, τριάντα χρόνια τσιφτετελο-θύελλα αραπιά και ανατόλα μας τάϊζαν τα κανάλια και οι δισκογραφικές εταιρείς, να μην πιάσουν τόπο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η εικόνα με την προσευχή των μουσουλμάνων στα Προπύλαια αλλά και αλλού έχει κατά την γνώμη μου τα ακόλουθα μηνύματα α) είμαστε συγκροτημένη κοινότητα με συγκεκριμένες αξίες β) δεν είμαστε 2-3 είμαστε 1013… γ) είμαστε υπερήφανοι γι αυτό που είμαστε - δεν δεχόμαστε ταπεινώσεις.
    Εδώ δεν υπάρχει χώρος για μελαγχολίες ή φυλετικά και θρησκευτικά μίση… Η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να αναλάβει επιτέλους τον ρόλο της.
    Επίσης, θα πρέπει να μάθουμε λίγο και από τις μουσουλμάνικες πρακτικές για να αντιμετωπίζουμε τα επεισόδια όπως αυτό με τον Αιγύπτιο λαθροπωλητή με τα «κείμενα» του Κορανίου.
    Οι μουσουλμάνοι πρέπει να έχουν το Κοράνι σε τιμημένο σημείο, απαγορεύεται να έχεις τα κείμενα του στην κωλότσεπη, ή να το πουλάς λαθραία καταγής…αυτά θεωρούνται σοβαρά εγκλήματα και τιμωρούνται!
    Με τόσες θεολογικές σχολές στην χώρα μας δεν δικαιολογείται αυτή η άγνοια. Η ΕΛ.ΑΣ. και η Δημοτική Αστυνομία δεν μπορούν να κάνουν το έργο τους αγνοώντας τα βασικά πολιτιστικά ή θρησκευτικά χαρακτηριστικά των πολιτών(νόμιμων ή μη). Αυτό για να μην μας στήνουν διεθνείς γκάφες με διαδηλώσεις αγανακτισμένων μουσουλμάνων κλπ. Ι.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς διαμαρτυρόμενους:

    Ο Πάγκαλος είχε πει οτι είναι φθηνότερο να εισαχθουν εργαζόμενοι παρά να υποστηριχθει η Ελληνική οικογένεια να γεννηθούν περισσότεροι Έλληνες....

    Σε μια ευνομούμενη πολιτεία αυτός ο άνθρωπος θα έπρεπε να εξαφανιστεί από την πολιτική σκηνή να μην πω τίποτε χειρότερο.


    ΑΖ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ειλικρινα ελπιζω ο Ιστορκος του μελλοντος να μην χρονολογησειτην απαρχη της πτωσεως της Ελληνικης Δημοκρατιας και του Ελληνικου Εθνους απο αυτη την "προσευχη"(Αληθεια ποιος εδωσε το δικαωμα στους μουσουλμανους να την κανουν στα Προπυλαια?)Οπως ελπιζω οτι ο Τομ κρατμαν, ο συγραφεας του "Caliphate" να μην αποδεικτει οτι ειχε δικιο τελικα
    Χρηστος Βουλγαρης απο Λονδινο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πρέπει επειγόντως να γίνουν τζαμιά. Ένα στο Κολωνάκι, ένα στην Εκάλη κι ένα υπαίθριο τα καλοκαίρια στη Μύκονο. Να πηγαίνουν να μαζεύονται εκεί πέρα και τότε υποψιάζομαι ότι θα αποκτήσουμε ξαφνικά το πιο αποτελεσματικό κράτος του κόσμου σε θέματα λαθρομετανάστευσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλή η ιδέα σου Πιγκουίνε, αλλά δεν πιστεύω να αφήσουν οι κάτοικοι αυτών των περιοχών να γίνει κάτι τέτοιο εκεί. Εχουν προ πολλού λάβει τα μέτρα τους- και ξέρουν αυτοί που τους ρίχνουν.
    Η αθρόα εισροή, έχει το ένα σκέλος της στο δουλεμπόριο και το άλλο στην υποβάθμιση περιοχών της πόλης που έχουν βάλει κάποιοι στο μάτι. Αμα βλέπετε ΄φαινόμενα σαν του Αγ. Παντελεήμονα, ετοιμαστείτε να δείτε σε μερικά χρόνια, αναβάθμιση και αξία ακινήτων που θα ξεπερνάει ακόμα και το Κολωνάκι. Μόνο που θα βρίσκονται σε χέρια άλλων, ενώ οι παλιοί ιδιοκτήτες θα έχουν φύγει κακήν κακώς.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Χρήστο Βούλγαρη.
    Ποιόν να ρωτήσουν για να κάνουν προσευχή; Με το έτσι θέλω την κάνουν και ξέροντας ότι οι νέες τοπικές μας αρχές, δεν πρόκειται να τους ενοχλήσουν διόλου.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Προς αγαπητη Ελινα Γαληνου:τοτε δεν μιλαμε για ελευθερια αλλα για ασυδοσια!Και οπως ανεφερα και πριν ελπιζω ο Ιστορικος του μελλοντος να μαην περιγραψει αυτα τα γεγονοτα παραφραζοντας τον Εδουαρδο Γιβωνα (Παρακμη και πτωση της Ρωμαικης Αυτοκρατοριας): γραφω για τον θριαμβο της Ισλαμικης θρησκειας και της βαρβαροτητας!Παρεπιντοντως πριν παω στην Αγγλια κατοικουσα στα Ανω Πατησια (διπλα στο σταθμο του Ηλεκτρικου) οπου και γεννηθηκα.Μηπως οι "καποιοι" που αναφερεστε εχουν σχεδια και για αυτη την περιοχη?
    Χρηστος Βουλγαρης απο Λονδινο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ Χρήστο Βούλγαρη

    Δεν γνωρίζω συγκεκριμένα σχέδια "κάποιων" για τα Ανω Πατήσια και τα Κάτω, αλλά ακούω ότι κάτι σύννεφα έχουν αρχίσει να μαζεύονται και εκεί.
    Μακάρι να διαψευστούμε, αλλά πολλά φοβάμαι.
    Το περίεργο είναι ότι μάλλον στοχοποιήθηκαν αστικές γειτονιές κατοίκων νοικοκυραίων όπως και η μεσαία τάξη. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.