30/7/11

Αν δεν αντιληφθούμε τί έφταιξε, δεν πρόκειται να σωθούμε ως χώρα και ως έθνος.


NAMCO PONY: Μια διδακτική ιστορία, για το γιατί η Ελλάδα δεν αξίζει να σωθεί !

Η περιπέτεια της NAMCO στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι χαρακτηριστική για την σύγκρουση των μεγάλων συμφερόντων που «έπνιξαν» όλες τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας (και όχι μόνο!) στην Ελλάδα.
Οι ιδρυτές της εταιρείας, βίωσαν την απόλυτη επιτυχία έχοντας καταφέρει να παράγουν στο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη 8- 10 αυτοκίνητα ημερησίως, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα και με προστιθέμενη ελληνική αξία 67%, οι πωλήσεις ξεπερνούσαν τις 18.000, ενώ ο Ελληνικός Στρατός, η αεροπορία και το Ναυτικό έδειχναν την προτίμησή τους στα... άλογα των Pony, αφού το κόστος λειτουργίας και συντήρησης πέντε εξ αυτών ήταν μικρότερο από ένα τζιπ μεγάλου κυβισμού.


Ξεκίνησαν πριν από τριάντα χρόνια την κατασκευή αυτοκινήτων σε μια ρομαντική εποχή, όπου οι πολυεθνικοί κολοσσοί δεν είχαν αλώσει τον κλάδο και που η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία φαινόταν ικανή να διατηρήσει την αυτοχθονία της, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην οικονομική ανάπτυξη.

Μάλλον όμως, οι επικεφαλής της λογάριαζαν χωρίς... τον ξενοδόχο, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν τα πολιτικά προσκόμματα που έβαζαν κυβερνητικά στελέχη της εποχής κατόπιν πιεστικών αιτημάτων ανταγωνιστών εμπόρων και εισαγωγέων που εποφθαλμιούσαν την εμπορική επιτυχία του θρυλικού Pony το οποίο είχε κατακλύσει τους ελληνικούς δρόμους και προμήθευε τα Σώματα Ασφαλείας.

Οι πιέσεις ακόμη και υπουργών έγιναν αφόρητες, οι απεργίες στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης όλο και συχνότερες, οι μηχανές έμειναν σβησμένες για πάνω από 120 ημέρες και το αποτέλεσμα ήταν μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα η μονάδα ελληνικής παραγωγής να μην είναι βιώσιμη και να κλείσει, βάζοντας μια ακόμη «ταφόπλακα» στο ελληνικό επενδυτικό όνειρο για τη δημιουργία μιας κραταιής εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ίσως ούτε και οι ίδιοι οι πολιτικοί να μην πίστευαν πως η «εθνικά υπερήφανη» κατά τ' άλλα Ελλάδα θα μπορούσε να φτιάξει τα δικά της αυτοκίνητα. Διαφορετικά δεν εξηγείται, όταν κατασκευάστηκε στην τελική του μορφή το πρώτο Pony και η οικογένεια Κοντογούρη κάλεσε τον τότε υπουργό Βιομηχανίας Κωνοφάγο για να το δει, εκείνος δεν μπήκε καν στον κόπο, διαμηνύοντας πως η Ελλάδα δε θα φτιάξει ποτέ δικό της αυτοκίνητο. Στη συνέχεια όμως, αφού ο ίδιος είχε εμπλακεί στο εργοστάσιο μπαταριών ΠΑΚ, πούλαγε στην μονάδα τα προϊόντα του.

Οι συνδικαλιστές

Μια από τις αιτίες της κατάρρευσης της NAMCO ήταν και ο κακώς εννοούμενος συνδικαλισμός. Εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης έκαναν απεργία- κατάληψη, η οποία κράτησε 4 μήνες, ζητώντας αύξηση ημερομισθίων κατά 35%.

Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας δεν την αρνήθηκαν, αλλά τους πρότειναν να δουν τι αύξηση θα τους έδινε ο κλάδος του μετάλλου. Όμως, εκείνοι επέμεναν να ικανοποιηθεί το αίτημά τους «εδώ και τώρα», υποκινούμενοι και από ένα μετέπειτα σημαίνον πολιτικό πρόσωπο της Μακεδονίας, του οποίου ο ρόλος στην περίπτωση αυτή μάλλον ήταν «σκοτεινός», κάνοντας πολλούς να μιλήσουν για «το ότι παρακινείτο από ανταγωνιστικά της οικογένειας Κοντογούρη συμφέροντα».
η κυβέρνηση της "επαράτου δεξιάς" χρηματοδότησε το εργοστάσιο, αλλά βρήκε δυναμική
αντίσταση της "προοδευτικής αριστεράς" που κατήγγειλε τις ΕΟΚικές χρηματοδοτήσεις, ως "δωρεές σε μονοπώλια".
Έτσι το "μονοπώλιο" έκλεισε.....λίγο αργότερα, το 1983.
Δημιουργήθηκε μεγάλη ένταση γιατί οι υπάλληλοι δεν άφηναν να μπει κανείς στο εργοστάσιο, ακόμη και στους ιδιοκτήτες απαγόρευαν την είσοδο. Δεν επέτρεπαν ούτε καν να σταλούν τα ετοιμοπαράδοτα οχήματα στους πελάτες της εταιρείας και άλλα 600 στον ελληνικό Δημόσιο τομέα. Έδειραν μάλιστα, πολύ άσχημα τον διευθυντή πωλήσεων Γιώργο Ζωγράφο. Τότε ανέλαβε δράση ο Πέτρος Κοντογούρης, ερχόμενος από τη Γερμανία, ο οποίος διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι η εταιρεία θα τους αποζημίωνε από πάνω, αρκεί να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Πράγμα που έγινε, αλλά μόνο για πέντε μέρες, καθώς μετά ζήτησαν να... πάνε διακοπές. Απίστευτο; Κι όμως αληθινό! Πράγματι πήγαν τις διακοπές τους και μετά πέρασαν από την οδό Αγίας Σοφίας 26 για να λάβουν τις αποζημιώσεις τους. Το εργοστάσιο είχε κλείσει.

Ήταν καλοκαίρι του 1983 και η Ελλάδα ζούσε στιγμές σοσιαλιστικού παροξυσμικού συνδικαλισμού, τις συνέπειες του οποίου πληρώνουμε σήμερα και θα πληρώνουμε για 50 τουλάχιστον χρόνια ακόμη...Τους δυναμικούς "μουσάτους" συνδικαλιστές της δεκαετίας του ΄80, που κατήγγειλαν την "ΕΟΚ των μονοπωλίων" και ζητούσαν να αποδοθεί στην κοινωνικοποίηση, ο παράνομος πλούτος που συσωρεύει το ληστρικό μεγάλο κεφάλαιο ....Έτσι, οι "καπιταλιστές" έκλεισαν τα εργοστάσιά τους, αλλά όλως περιέργως ο "συσωρευμένος πλούτος" άλλαξε χέρια. Πέρασε σε αυτά των "μαχητικών συνδικαλιστών"...
Πηγή: ΤΑΧΑΛΙΑ

18 σχόλια:

  1. Τι λείπει από αυτό το άρθρο;
    Τα αρχικα Πα.Σο.Κ , η λεξεις πασοκος/Πασοκικος/πρασινοφρουρος/ ΚΤΛ . εκφράσεις όπως πράσινη λαίλαπα/ πράσινη ακρίδα κτλ
    Ξέρω , ξέρω . Ολοι ίδιοι είναι.
    Και ο καραμανλής δεν τόλμησε (ή μήπως τόλμησε και δεν το καταλάβαμε;) και ο Σαμαράς είναι λίγος(μήπως και πολύς να ήτανι θα μας ένοιαζε;) Γιαυτό λοιπόν ΠΑΣΟΚ μέχρι τελικής πτώσης. Γιατί έτσι μας αρέσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Διαβάστε Jean Ziegler - Der Hass auf den Westen « Το μίσος για τη Δύση »
    μπορεί να μην αναφέρετε στο βιβλίο του για την Ελλάδα, αλλά εξηγεί με αποδείξεις το πώς λειτουργούν και τη πράττουν οι μεγάλες βιομηχανικές χώρες & οι φίλοι μας ευρωπαίοι ώστε να μην έχουμε ποτέ πραγματική ανάπτυξη και ευημερία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΔΩ! ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ! Συγκρότηση Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου του Ελληνικού Δημόσιου Χρέους.
    http://www.gopetition.com/petition/43171/sign.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ξέρετε κάποια πράγματα είναι διακομματικά.

    Μακριά λοιπόν απο αντιπαραθέσεις οι καλοί του τάδε οι κακοί του δείνα

    Ας ψάξουν όσοι έχουν τα κότσια τον τομέα των Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων και θα βρούν πιότερα

    Και εκεί δεν θα βρούν μια απλή επιχείρηση θα δούν Νομούς ολάκερους απο την μια μέρα στην άλλη να βγαίνουν πρωταθλητές σε ποσοσστά ανεργίας

    Τα Χάλια λοιπόν ξεκίνησαν απο την στρεβλή αντίληψη της Δεξιάς την οποία και υιοθέτησαν οι του ΠΑΣΟΚ αναφορικά με το κράτος, απο την στρεβλή αντίληψη της Δεξιάς για το συνδικαλισμό την οποία υιοθέτησαν ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ

    Απουσία Εθνικής Συνείδησης αυτή είναι η αιτία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάτι παρόμοιο έγινε και με τα Μεταλλεία Σιδηροπυρίτη της Θάσου που ήσαν ιδιοκτησία του αείμνηστου Αριστείδη Χονδροδήμου.

    Θέλησε να τα πάρει η Γερμανική εταιρεία Κρούπ (!!!) (τότε ο σιδηροπυρίτης χρειαζόταν για την παραγωγή χάλυβα!)και κατήγγειλε τον Χονδροδήμο, διότι όπως ισχυριζόταν, η εξόρυξη από αυτόν δεν γινόταν σωστά (sic!).

    Την προσπάθεια της Γερμανικής εταιρείας Κρούπ να του πάρει τα μεταλλεία, στήριξε αρχικά η Κυβέρνηση της ΕΡΕ και αργότερα η Ένωση Κέντρου!

    Ο ικανότατος επιχειρηματίας Αριστείδης Χονδροδήμος καταστράφηκε οικονομικά, διότι ξόδεψε μεγάλα ποσά, μετακαλώντας επιστήμονες από άλλες χώρες για να αποδείξει ότι καλώς γινόταν η εξόρυξη του σιδηροπυρίτη!

    Έτσι η Κρουπ κατάφερε να του πάρει το ορυχείο της Θάσου, το οποίο δεν εκμεταλλεύτηκε ποτέ διότι χρησιμοποίησε μιά άλλη μέθοδο παραγωγής χάλυβα (νομίζω την LD).

    Το ορυχείο έκλεισε και ένα ολόκληρο χωριό που εργαζόταν εκεί έμεινε χωρίς δουλειά!

    Και το κερασάκι στην τούρτα . . . . ο αείμνηστος Χονδροδήμος ήταν άκληρος και στην διαθήκη του είχε αφήσει το ορυχείο του στους εργαζομένους του . . . . ! !


    Ευμένης ο Καρδιανός

    Υ.Γ. Πριν από πολλά χρόνια η ΕΡΤ είχε μια σχετική εκπομπή για το ορυχείο Θάσου στην οποία εκπρόσωποι των εργαζομένων επιβεβαίωναν τα όσα σας εξιστόρησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ακρίτα

    Τα περισότερα προβλήματα μας είναι υπερκομματικά ενώ ταυτόχρονα πηγάζουν ΟΛΑ απο τα κόμματα/αιρέσεις.

    Ελπίζω και εύχομαι να έρθει επιτέλους η στιγμή που οι Έλληνες θα βάλουμε την Πατρίδα μας πάνω απο τις αιρέσεις τις οποίες πιστέψαμε τόσα χρόνια,με αποτέλεσμα την πολυεπίπεδη Εθνική καταστροφή που βιώνουμε σήμερα,και να τους αποδώσουμε τα του Καίσαρος όπως τους αξίζει,δίχως σάλιο...

    Αν δεν γίνει αυτό και μάλιστα σύντομα,θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας και θα μείνουμε στην ιστορία ώς ένας λεκές στην πορεία του Γένους.

    Βέβαια,οφείλω να ομολογήσω ότι παρατηρώ με ιδιαίτερη ικανοποίηση την σταδιακή αφύπνιση,οι Έλληνες έχουμε αρχίσει να συνειδητοποιούμε-αν και αργά- το κακό που προκάλεσε στην Πατρίδα μας ο θεσμός των αιρέσεων/κομμάτων,οι φωλιές αυτές μέσα στις οποίες έδρασε και αναπτύχθηκε ο συρφετός με τις γραβατωμένες πόρνες,πάροχοι υπηρεσιών πρός πάσης φύσεως νταβατζήδες.

    Ώς εδώ όμως,ΑΡΚΕΤΑ με τον πολιτικό/Δημοκρατικό ευνουχισμό των Ελλήνων,ΤΩΡΑ είναι η ώρα που θα πρέπει να συζητάμε και να προβληματιζόμαστε,να προτείνουμε και να σχεδιάζουμε για την επόμενη ημέρα,ώστε να έχουμε δικαίωμα να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο.

    Προσωπικά ντρέπομαι να αφήσω στο παιδί μου μια χώρα μπουρδέλο,με ηγέτες πόρνες και ελίτ νταβατζήδες,τουλάχιστον θα φροντίσω απο εδώ και στο εξής να μην αποτελώ μέρος/αιτία της Εθνικής μας κατάπτωσης και κατάντιας,συμέτοχο στον ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟ της Ελλάδας μας δεν θα με έχουν.

    ΥΓ
    Ο ιδιοκτήτης και διαχειριστής του Ινφογνώμωνα κάποτε βρέθηκε σε μια πολύ δύσκολη θέση,πιεζόμενος να πράξει κάτι που ήταν ενάντια στο Εθνικό μας συμφέρον και το Ήθος του,τότε τους έδωσε μια απάντηση που μου έχει μείνει χαραγμένη στην καρδιά -ΔΕΝ ΘΑ ΜΕ ΚΑΝΕΤΕ ΓΕΝΙΤΣΑΡΟ ΕΜΕΝΑ-,μήπως θα πρέπει να πούμε και ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ το ίδιο σε ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ που μας θέλουν ακόμη συνεργάτες στα εγκλήματά τους κατά της Ελλάδας μας;

    Καλή λευτεριά να έχουμε Αδέλφια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μια απλη ερωτηση θα κανω.Αν αρχισουν να παραγουν καποιο ελληνικο αυτοκινητο ή μοτοσυκλετα ποσοι απο εμας θα ειμαστε διατεθιμενοι να το αγορασουμε?Την ιδια τυχη με την ΝΑΜCO ειχε και ο ΓκορΓκολης με την ΜΕΓΚΟ καθως και οι κατασκευαστες τρικυκλων μοτοσυκλετων.Φυσικα το πανταχου απων ελληνικο κρατος δεν στηριξε καμμια προσπαθεια οπως και ποτε δεν προωθησε καποια καινοτομο ιδεα.Για να δοουμε βεβαια και το μεγεθος της καταστροφης ας ανατρεξουμε στην ιστορια και να μαθουμε για την ξεχασμενη εταιρεια ΤΕΧΝΙΚΑ ΜΑΛΚΟΤΣΗΣ οι βραβευμενοι απο TUV κινητηρες του οποιου λειτουργουν ακομη και σημερα.Το εργοστασιο εκλεισε περιπου το 1980.Ποτε δεν λογοδοτησε καποιος,ποτε δεν τιμωρηθηκε κανεις.Τα συμφεροντα στην Ελλαδα εχουν καταστρεψει τον τοπο.Το μονο που μπορω ναπω ειναι οτι λυπαμαι που δεν βρεθηκε καποιος πολιτικος φορεας που θα σκεπτονται με γνομωνα το συμφερον του τοπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να μερικές τέτοιες περιπτώσεις για τις οποίες πήρα το 2009 συνέντευξη από τους ιδιοκτήτες τους;
    -ΧΡΩΠΕΙ /Σοφιανόπουλος
    -ΒΙΑΜΑΞ / Φωστηρόπουλος
    -FI.MI.SCO /Σκαλιστήρης
    -ΙΖΟΛΑ /Γ. Δράκος
    -ΟΥΖΟ ΣΑΝ ΡΙΒΑΛ/Θωμόπουλος
    -ΕΡΙΟΥΡΓΙΑ ΜΟΛΟΚΟΤΟΥ
    κι΄άλλες, κι΄άλλες..
    Ολοι στον ίδιο παρανομαστή με περίπου την ίδια διαδικασία.
    Η καταστροφή του παραγωγικού ιστού της χώρας της αποστερεί την οικονομική της αυτοδυναμία μια ώρα αρχύτερα. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ως προς τα τρίκυκλα, θυμάμαι τα moto-emil, που τα φωτογράφιζαν ενθουσιασμένοι ιδίως οι Άγγλοι τις δεκαετίες του 60 και 70 και έλεγαν ότι τέτοια μεταφορικά είναι ό,τι πρέπει για τους στενούς δρόμους των Αγγλικών πόλεων αλλά και της Αγγλικής επαρχίας και εξέφραζαν την απορία πώς είναι δυνατόν τέτοια δουλειά να μην εξάγεται στην Αγγλία. Άντε να τους εξηγήσεις τι θα πει Ελλάδα και ...επάρατος!! Με κάτι τέτοια φτάσαμε στο 1981 όπου με χέρια και πόδια ψηφίσαμε "Αλλαγή" για να γίνουμε κάποτε σοβαρό κράτος. Και ήρθε κάποια Δαμανάκη στην δεκαετία του 2000 και κήρυττε ότι δεν θα φτιάξουμε ποτέ αυτοκίνητο και να γίνουμε καλά γκαρσόνια. Και μετά κάποιος Γιωργάκης που μας χρεωκόπησε και τριγυρνάει χαμογελών ευτυχισμένος. Κρατάει πάρα πολλά χρόνια αυτή η κολώνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ελίνα, ο Σκαλιστήρης να μας πεί τι έκανε τα δάνεια που πήρε επι Κυβέρνησης Κωνσταντίνου Καραμανλή.

    Για το μετά το 1982 ας μιλήσουν οι Τοπικές οργανώσεις οι Βουλευτές του τότε ΠΑΣΟΚ που όλως τυχαίως κάποια απο τα ονόματα των οποίων (ωε οικογενειακή παράδοση) φιγουράρουν στην λίστα Βουλευτών τςη Νέας Δημοκρατίας

    Ας μιλήσουν τα επιχειρησιακά συμβούλια των εργαζομένων και οι μέντορες της Κοινωνικοποίησης

    Ιδιο νόμισμα άλλη όψη και τον λογαριασμό τον πλήρωσε όλος ο Νομός (υπάρχει η Λάρκο ακόμα διακομματικό επίτευγμα το μπάχαλο της, τα μεταλλεία ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΗΣ)

    Να δώ τον Σκαλιστήρη Θύμα διαπλοκής και διαφθοράς και θα τα έχω δεί όλα στο κόσμο

    Περιμένω με αγωνία την συνέντευξη του όσο παλιά και αν είναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Ακρίτα

    Τις συνεντεύξεις αυτές τις έχω σε ένα βιβλίο που εκδόθηκε πέρυσι σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων (δεν κυκλοφορεί στην αγορά).
    Η περίπτωση Σκαλιστήρη, αναφέρεται όπως μου την περιέγραψε. Τα δάνεια που είχε πάρει, τα είχε επενδύσει για επέκταση της βιομηχανίας του στο Μαντούδι (μου είχε δώσει περιγραφή των μονάδων παραγωγής εκεί).
    Αν θέλεις να σου δώσω φωτοτυπία το βιβλίο ή τη συνέντευξη. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "Ας μιλήσουν τα επιχειρησιακά συμβούλια των εργαζομένων και οι μέντορες της κοινωνικοποίησης"...

    Εκεί επικεντρώνεται το θέμα.
    Αλλά ο Σκαλιστήρης δεν παρουσιάστηκε θύμα διαπλοκλής και διαφθοράς, τουλάχιστον σ΄εμένα δεν ανέφερε κάν κάτι τέτοιο. Μου είπε την ιστορία της βιομηχανίας του από την απαρχή έως την κατάληξη, δηλ. την είσοδο της εταιρείας στον Οργανισμό Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων "προς εξυγίανση".
    Ξέρεις φαντάζομαι τι κόστισαν αυτές οι "εξυγιάνσεις" στο ελληνικό δημόσιο από το 82 και μετά. Κι΄ύστερα σου λέει πώς δημιουργήθηκε το χρέος!
    Οσο για τα "ονόματα" που λές, είδαμε την ανέλιξη πολλών με αυτούς τους τρόπους. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ελίνα Παπαστρατής και Σκαλιστήρης πέρασαν απ οτους ιδρυτές στην δεύτερη γενιά.

    Το 1980 ως του θαύματος και οι δύο πήραν δάνεια η νίκη του ΠΑΣΟΚ προδιαγραφόταν.Τα λεφτά των δανείων δεν έπεσαν στις επιχειρήσεις.Το 1983 άρχισε το κρυφτούλι.

    Τοπικές και εργατικά συμβούλια ασκούσαν πολιτική κομματική, βουλευτές επίσης πολιτική μέσω των μεταλλευτικών επιχειρήσεων ΟΙ ΧΡΕΩΜΈΝΕΣ επιχειρήσεις έγιναν καταχρεωμένες ή υπερχρεωμένες.

    Το 1987 άρχισαν οι εξυγιάνσεις.

    Ω του θαύματος με Κυβέρνηση Μητσοτάκη το 1992 ο νομός μετρά 62 επιχειρήσεις να κλείνουν απο τις οποίες τα μεγαθήρια ήταν οι μεταλλευτικές.

    Ο νομός θεωρείται Κάστρο του ΠΑΣΟΚ ακόμα και σήμερα μόνο που είναι φάντασμα πιά ενός ένδοξου παρελθόντος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Επείδή βλέπω ότι υπάρχει ενδιαφέρον για σοβαρή συζήτηση, να θυμηθούμε και την ΕΛ.ΒΙ.ΡΑ. (Ελληνική Βιομηχανία Ραδιοφώνων) που ιδρύθηκε αμέως μετά την Κατοχή.

    Στην αρχή κατασκεύαζε ραδιόφωνα τοπικής λήψης αλλά τις λυχνίες και τους πυκνωτές κ.τ.λ. ανταλλακτικά τα έφερνε απ' έξω.

    Όταν αργότερα άρχισε να κατασκευάζει ραδιόφωνα παγκοσμίου λήψεως, κατάφεραν οι έμποροι εισαγωγείς ραδιοφώνων να περάσει μια τροπολογία στην Βουλή, με την οποία όλα τα ανταλλακτικά ραδιοφώνων φορολογούνταν υπέρμετρα!

    Αναγκάζονταν οι επισκευαστές ραδιοφώνων να αγοράζουν καινούργια ραδιόφωνα για να αφαιρέσουν τα ανταλλακτικά τους προκειμένου να επισκευάσουν τα χαλασμένα.

    Έτσι έκλεισε η ΕΛΒΙΡΑ . . . .

    Ευμένης ο Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ευμένη η πρώτη γενιά επιχειρηματιών είχε Εθνική συνείδηση ή δεύτερη γενιά η οποία την διαδέχτηκε χάθηκε.

    Μην πάς μακριά πριν λίγο καιρό Ελληνική Συνεταιριστική Οργάνωση εισήγαγε ελιές Τουρκίας.Είναι η ίδια Συνεταιριστική Οργάνωση ή οποία τότε ήταν κολοσσός στον τομέα της και ουσιαστικά αποτελούσε την αιχμή του δόρατος της αγροτικής παραγωγής μας.

    Σήμερα απραπαίει η ηγεσία της ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΆ διόλου προσκείμενη φιλικά προς το ΠΑΣΟΚ-συνδικαλιστικά στελέχη της Ν.Δ.

    Σήμερα η Τουρκία χτυπάει την ονομασία ΠΟΠ χάρις και την ενέργεια εκείνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ακρίτα, σχετικό (εν μέρει) με τη συζήτηση: Η κυβέρνηση, στα πλαίσια συγχωνεύσεων και καταργήσεων δημόσιων οργανισμών, μεταξύ άλλων κλείνει και το ΙΓΜΕ (Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών). Δεν το εντάσσει κάπου αλλού ούτε το συγχωνεύει με άλλο φορέα (με την ανάλογη περικοπή θέσεων), αλλά το κλείνει! Λουκέτο, κατέβασμα ρολών, πάει και τελείωσε. Σε στυλ: Τι να το κάνουμε τώρα ένα τέτοιο Ινστιτούτο εμείς; Λές κι έχουμε πλούσιο υπέδαφος...

    Κατάλαβες τώρα.

    Υ.Γ. Ελίνα, εάν υπάρχει σε διαθεσιμότητα, θα με ενδιέφερε να αγοράσω το βιβλίο σου που ανέφερες πιο πάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Ακρίτα
    Για Σκαλιστήρη το 1980, ήταν η ύστατη προσπάθεια να σωθεί η επιχείρηση. Οι τριγμοί με τις απεργίες και άλλα...είχαν αρχίσει από το 1976. Το 79, χτυπήθηκε όπως και άλλες βαριές βιομηχανίες από την πετρελαική κρίση. Μετά προσπάθησε να αποτρέψει την κακή εξέλιξη, κάνοντας μια επέκταση-αυτό κρίνει ο ίδιος ότι μάλλον ήταν λάθος. Τότε του ζήτησαν γερμανοί να αγοράσουν το 51% αλλά εκείνος θα συμφωνούσε μόνο με το 49%.
    Για Παπαστρατή δεν έχω γνώμη γιατί δεν ασχολήθηκα.
    Πάντως, οι βιομήχανοι, αν και μπορεί να έτυχαν κάποιας ευνοικής μεταχείρισης από κυβερνήσεις, σημασία έχει ότι έκαναν δουλειά και έδωσαν προιόντα και δουλιές στους έλληνες.
    Μετά το κλείσιμο τόσων βιομηχανιών, οι πιό πολλοί απολυμένοι πήγαν στο Δημόσιο. Επηξε το Δημόσιο, βγήκαν τόσοι από το ΙΚΑ και να γιατί γονάτισε.

    @ Πιγκουίνος
    Εχω μόνο 3-4 αντίτυπα ακόμα. Να σου αφήσω ένα στο βιβλιοπωλείο του Σάββα;
    βλ. άρθρο μου "Η αποδόμηση της ελληνικής βιομηχανίας" στο Ινφογνώμων, Φεβρουάριος 2010-είναι σχετικά με αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Για το ΙΓΜΕ, μάλλον έχουν έτοιμη την απάντηση. Θα μας πούνε ότι "αρκεί ο Φορέας Διαχείρισης Ορυκτού Πλούτου" και άρα, το ΙΓΜΕ δεν χρειάζεται.
    Οι έρευνες που έχουν γίνει τόσα χρόνια από επιστήμονες, δεν χρειάζονται...
    Τα πετρέλαια και το χρυσό που έχουν εντοπιστεί, δεν χρειάζονται...
    Σωστά, αφού θα περάσουν σε άλλα χέρια, τι να το κάνουμε;
    Αλήθεια, τα αρχεία του ΙΓΜΕ τι θα γίνουν, είμαι πολύ περίεργη !!!

    Ψάχνω κάτι σ΄αυτή τη φάση, αν βρώ καθοδηγητικά στοιχεία, θα προσπαθήσω να το συνεχίσω.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.