26/8/17

Οχημα λαϊκισμού (και συνέχισης της πολιτικής εξαπάτησης)* και ο ΟΑΣΘ

Σταύρος Τζίμας
Η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα θέματα αντιπαράθεσης στη φετινή ΔΕΘ. Οι εξελίξεις είναι λίγο πολύ γνωστές: η κυβέρνηση κρατικοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, όρισε διοικητικό συμβούλιο με επικεφαλής διακεκριμένο κομματικό στέλεχος και πατέρα υπουργού, και με ύφος λαϊκού τιμωρού ο κ. Σπίρτζης «απείλησε» ότι δεν θ’ αφήσει «ούτε γωνιά» του ΟΑΣΘ που να μην ψάξει, λες και θα μπορούσε να μην γίνει αυτό στο πλαίσιο της εκκαθάρισης. Το ΣτΕ, βέβαια, ήρθε να βάλει, έστω προσωρινά, φρένο στον αρμόδιο υπουργό, που όμως διαβάζει όπως εκείνος θέλει τους νόμους και έτσι εμφανίζεται ασυγκράτητος.
Ολα δείχνουν ότι η δημόσια συζήτηση γύρω από τον ΟΑΣΘ θα κυλήσει σε ατμόσφαιρα καταγγελιών και αποκαλύψεων ή «αποκαλύψεων» για σκάνδαλα και ρουσφέτια. Η αντιπολίτευση θα ανεβάσει και εκείνη τους τόνους, καταγγέλλοντας οικογενειοκρατία στην περίπτωση της τοποθέτησης νέου προέδρου, συγκρότηση του νέου Δ.Σ. από ακατάλληλα και άσχετα με το αντικείμενο άτομα –στ’ αλήθεια, δεν βρέθηκε ούτε ένας ειδικός συγκοινωνιολόγος από τους τόσους που έχει το ΑΠΘ να συμπεριληφθεί στη νέα διοίκηση;–, λαϊκισμούς με προσφορά δωρεάν εισιτήρια σε ανέργους κ.ά.
Σε μια τέτοια αντιπαράθεση κινδυνεύει να μείνει εκτός συζήτησης αυτό που καίει το 1,5 εκατομμύριο πολίτες της Θεσσαλονίκης, και που δεν είναι άλλο από το μοντέλο των συγκοινωνιών που θα υπηρετεί τις μετακινήσεις τους. Η κυβέρνηση επέλεξε να κρατικοποιήσει τον ΟΑΣΘ. Εσπευσε μάλιστα να ανακοινώσει πως οι άνεργοι δεν θα πληρώνουν εισιτήριο, φορτώνοντας τη ζημιά στους υπόλοιπους πολίτες και όπως μεταδίδεται θα ακολουθήσουν και άλλα «φιλολαϊκά» μέτρα.
Υπάρχουν όμως ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν πειστικά, με πρώτο απ’ όλα ποιος εγγυάται ότι το κράτος θα είναι καλύτερος διαχειριστής των συγκοινωνιών από τους προηγούμενους «αμαρτωλούς» και δεν θα φουσκώσει τον νέο οργανισμό με κομματικούς εγκάθετους και ρουσφέτια ημετέρων. Και ακόμα: μπορεί ένα χρεοκοπημένο κράτος να αποζημιώσει τους μετόχους για τα εκατοντάδες λεωφορεία τους και τις υποδομές του ΟΑΣΘ, και, κυρίως, να ανανεώσει τον γερασμένο στόλο; Μένει να δούμε εάν η αντιπολίτευση θα υποχρεώσει την κυβέρνηση σε επί της ουσίας συζήτηση, αναδεικνύοντας τον ορατό κίνδυνο πλήρους απαξίωσης των συγκοινωνιών, ή θα βολευτεί και εκείνη με αψιμαχίες γύρω από πρόσωπα.
Καθημερινή
*Το εν παρενθέσει δεν είναι της εφημερίδας

7 σχόλια:

  1. Αν κρατικοποιησει εναν χρεωκοπημενο οργανισμο (αλα ΠΑΣΟΚ του 1981) τα χρεη θα εγγραφουν στον κρατικο προυπολογισμο.Σωστα;

    Δηλαδη θα πληρωνουμε φορους εμεις για να διοριζει ο μπαρμπα Παππας τα συντροφια και τους καρανικες και να φτιαξει αλλον εναν πυρηνα εκλογεων που θα φιλαει το χερι του πατερουλη που τους "εσωσε".

    Τελικα ο νεολληνας δεν μαθαινει με τιποτα...

    Σημ. διαβασα σημερα οτι οι φοιτητες θα εχουν επιδοτηση σε δωρεαν ιντερνετ...Ποιος το πληρωνει?Απο ποια κονδυλια?Ειναι αυτη η λυση για την οικονομια?Να μαθαινουν οι πιτσιρικαδες στο τζαμπα και την κρατικη επιδοτηση αλλα χωρις φραγκο στην τσεπη και προοπτικες αναπτυξης?Δηλαδη νεοπρολεταριος...Αυτο που ψαχνεο ο Σπιρτζης και ο Πολακης για να εχουν προσβαση στη βουλη και το κρατικο χρημα.Καποιο μετρο για τους 500000 πτυχιουχους που εγιναν μεταναστες προβλεπεται απο τα συντροφια?



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγαλος πονος για τους ξενιτεμενους ...
      Μεγαλος πονος για ΟΑΣΘ που επι χρονια βοα η πολη απο την μποχα που αναδυεται απο τον ΜΟΝΑΔΙΚΟ φορεα μεταφορων τροχοπεδη για την Θεσσαλονικη ,θερμοκηπιο ανομιων και ξεπλυματος χρηματος, αρωγο στην επανεκλογη της νομεκλατουρας των "χρησιμων" ....για ολα αυτα χαμπαρι δεν ειχε κανεις ....τωρα ξυπνησατε πουλακια μου?

      Διαγραφή
    2. Χαιρετε.

      Ασφαλως και ο μεγαλος πονος ειναι για τους ξενιτεμενους, γιατι θελει μεγαλη δυναμη να αφησει καποιος τον τοπο του και να εργαστει αλλου,επειδη η πατριδα του δεν του εδωσε την ευκαιρια να εργασθει και να ζησει αξιοπερπως με τα εργαλεια που τον οπλισε (σπουδες-γνωση),ακυρωνοντας στην πραξη τα μεγαλα λογια που ακουμε συχνα απο τους ΠτΔ,τους πρωθυπουργους και αλλα δημοσιοσυντηρητα αξιοθρηνητα πλασματα που δεν εχουν ιχνος αξιοπρεπειας.

      Οσο για τον ΟΑΣΘ,η μοιρα του και η μοιρα μας σαν πολιτες ειναι προδιαγραμενη απο την στιγμη που ακολουθηθηκε η ιδια λαικιστικη τακτικη απο τον πρωθυπουργο-κωλοτουμπα: προστασια του κρατους και μαλιστα με προεδρο του οργανισμου τον πατερα του υπουργου Προπαγανδας.Ξερετε αυτουν που ηθελε να κανει καναλαρχη τον τραχανοπλαγια της Ιθακης που εμφανιζονταν ιδιοκτητης και στα ...χωραφια του γειτονα...

      Οσο δεν ξυπναμε σαν λαος για να καταλαβουμε οτι αυτοι που κυβερνουν τωρα την χωρα (τροπος του λεγειν) ειναι ο πατος της κοινωνιας μας, οτι εχουμε φτασει σε σημειο να αθωωνουμε η να εξομοιωνουμε το παλιο με το καινουργιο το οποιο ειναι το ιδιο σαπιο δεν αλλαζει τιποτα...

      Η μαλλον αλλαζει: οπως δειχνουν οι πραξεις της κυβερνησης,θα ζησουμε μερες του 1981 οταν τα λιγουρια του ΠΑΣΟΚ εκαναν ΔΕΚΟ τις χρεοκωπημενες εταιρειες που βρηκαν για να φτιαξουν τον κομματικο στρατο των συντροφων για το συμφερον των Τσουκατου,Τσοχοτζοπουλου, Μαντελη και αλλων αμετρητων γνωστων και αγνωστων απατεωνων,
      εξουσιαζοντας τον Ελληνα πανω απο τριαντα χρονια, ποτε απο την κυβερνηση,ποτε απο τα σωματεια και ποτε απο το πεζοδρομιο
      στο ονομα του Σοσιαλισμου και της απατης...Σημερα,δυστυχως για την κουστωδια ΣΥΡΖΑΝΕΛ αλλα και για τους πολιτες της, η Ελλαδα δεν εχει φερεγγυοτητα στις διεθνεις αγορες οπως το 1981 και κανεις δεν μας δανειζει.Παρολα αυτα η εμμονη τους σε αθλιες πρακτικες κρατικοποιησης συνεχιζεται...

      Ο εχων νου βλεπει και κρινει...

      Διαγραφή
  2. Ο αρθογράφος επαναλαμβάνει πρός εμπέδωση την βασική υπερασπιστική γραμμή της κομματικής κλεφτοκρατίας που κυβέρνησε την χώρα εδώ και χρόνια, για το όζον θέμα του ΟΑΣΘ, ειδικώτερα δε της κλεφτοκρατίας των χρόνων από το 2009 και μέχρι το 2014.

    Ο ΟΑΣΘ δεν κρατικοποιήθηκε τώρα διότι από το 1957 ήταν ήδη κρατική εταιρεία στα έξοδα και ιδιωτική εταιρεία άπληστων και ιδιοτελών ιδιωτών στα έσοδα. Και φυσικά οι μέτοχοι της πέρασαν από καλά ώς θαυμάσια, αλλά την εταιρεία την έκλεψαν και χρεωκόπησε.

    Τώρα είναι μία εξ ολοκλήρου κρατική εταιρεία και για έξοδα και για τα έσοδα. Το κράτος (ώς έχον συνέχεια) υποχρεούται να εξηγήσει κατ΄ελάχιστον στους πολίτες, που ακριβώς πήγαν οι κρατικές επιδοτήσεις ύψους περίπου 800.000.000 Ευρώ από το 2009 και μετά. Ενδεχομένως κάποιος υπομονετικός να ψάξει και για το που πήγαν οι επιδοτήσεις τα προηγούμενα χρόνια μετά το 1957 (52 χρόνια συνολικά).

    Αν δε πάρουμε σαν μέτρο σύγκρισης το μόνο διαθέσιμο στοιχείο που έχουμε, δηλαδή το κόστος των επιδοτήσεων των συγκοινωνιών στην Αθήνα προκύπτει ότι για τον ΟΑΣΘ οι επιδοτήσεις αριθμητικά είναι σε τριπλάσιο ποσό για την ίδια δουλεία. Συνεπώς υπάρχει ερώτημα διαχείρισης για ποσά της τάξεως των 500 εκ. και μόνον για την τελευταία 9ετία.

    Μήπως τρομάζει λίγο η υπόθεση, και η αδέκαστος δημοσιογραφία ασχολείται απλώς με τον ποιός έχει αναλάβει πρόεδρος του Οργανισμού, για να αποφύγει την ουσία του θέματος ;

    Μήπως αυτή είναι ουσιαστικά και η επιχειρούμενη πολιτική εξαπάτηση ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειπαν οτι δεν θα αποζημιωσουν , για λεωφορεια που εχει γινει αποσβεση.Ουτε σαν παλιοσιδερα.Δηλαδη κατασχεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτός ο κ. Σταύρος Τζίμας αν ζούσε στη Θεσσαλονίκη , αν έγραφε σε εφημερίδα της Θεσσαλονίκης δεν θα δημοσίευε ένα άρθρο σαν αυτό. Η συντριπτική πλειοψηφία των Θεσσαλονικιών που χρησιμοποιεί το αστικό ανεξάρτητα με την πολιτική τοποθέτηση τους έχει αγανακτήσει με τον ΟΑΣΘ. Αλήθεια αν είχε τοποθετηθεί άλλος πρόεδρος τι θα έγραφε ο κάθε κ. Σταύρος Τζίμας:

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για εμας που δεν γνωριζουμε προσωπα και καταστασεις,η απαιτηση ειναι μια : Στειλτε στον Εισαγγελεα τους παρανομισαντες ωστε να αποδωθει δικαιοσυνη και να καγκελλωθουν οι κλεφτες.
    Ολα τα αλλα ειναι αποπροσανατολισμοι του κω@@@λου.
    Φυσικα αυτο επρεπε να ειχε γινει πολυ πριν και οχι μονον οταν σκανε οι φουσκες με το πυον και μας αναγκαζει η βρωμα να τρεξουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.