19/11/18

Τη 17η Νοεμβρίου δεν αποκαταστάθηκε η δημοκρατία

Τη 17η Νοεμβρίου δεν αποκαταστάθηκε η δημοκρατία

  • (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Συμέλα Παντζαρτζή)
Σταύρος Καλεντερίδης
Πολλοί κάνουν το μέγα ιστορικό λάθος να συγχέουν την εξέγερση του Πολυτεχνείου με τη δήθεν αποκατάσταση κάποιας υποτιθέμενης δημοκρατίας. Αυτό όμως εκτός από ανιστόρητο, είναι χειριστικό και ύπουλο για τους πολίτες και τα δικαιώματά τους.
Η δημοκρατία λοιπόν, δεν αποκαταστάθηκε τη 17η Νοεμβρίου, όχι επειδή η επέτειος του Πολυτεχνείου κατέληξε να είναι η μοναδική γιορτή βίας και τρομοκρατίας στον δυτικό κόσμο, ούτε επειδή η εν λόγω ημέρα έχει συνδεθεί με καταστροφές, ανομία, εμπρησμούς, λεηλασίες και καθεστώς ζούγκλας στο κέντρο της πιο ιστορικής πρωτεύουσας της Ευρώπης.

Η δημοκρατία δεν αποκαταστάθηκε τη 17η Νοεμβρίου. Και αυτό δεν συνέβη, όχι διότι οι πλέον προβεβλημένοι ηγέτες του Πολυτεχνείου καπηλεύτηκαν και εκμεταλλεύτηκαν την εξέγερση των φοιτητών για να κάνουν καριέρα στις βουλευτικές πίστες και να «ερημώσουν» πολιτικά, οικονομικά και ηθικά την Ελλάδα. Ούτε επειδή οι πρωτεργάτες της εξέγερσης μεταμορφώθηκαν εν μία νυκτί, και πάνω στα άρματα του δικομματισμού, του κρατισμού και της διαφθοράς, στους μετέπειτα ολετήρες της χώρας.
Όχι, η δημοκρατία δεν αποκαταστάθηκε τη 17η Νοεμβρίου διότι η χώρα μας δεν οδηγήθηκε ποτέ σε πολίτευμα δημοκρατίας. Δηλαδή δημοκρατικό σύνταγμα και νόμους. Αυτό που στην πραγματικότητα συνέβη, ήταν η πολιτειακή μετάβαση από ένα αυταρχικό, στρατοκρατικό και χουντικό καθεστώς, σε ένα κλειστό, αναξιοκρατικό και ολιγαρχικό μοντέλο διακυβέρνησης. Με άλλα λόγια, οι δικομματικοί κληρονόμοι των συνταγματαρχών δεν υπήρξαν «τέρατα» δημοκρατίας, αλλά η «Σκύλλα» και η «Χάρυβδη» του ελληνισμού.
Το αυτό άλλωστε αποδεικνύει και η πολιτική επιστήμη, η οποία ορίζει το διάδοχο πολίτευμα της χούντας ως μία συνταγματική ολιγαρχία και μάλιστα θλιβερού τύπου.
Αναφορικά, στο αυταπόδεικτο της ολιγαρχικής εποχής που ξημέρωσε την επαύριο των γεγονότων του Πολυτεχνείου συνηγορούν οι μέχρι και σήμερα ανελεύθερες και αντιδημοκρατικές πρακτικές, τις οποίες πρώτοι θέσπισαν και εφάρμοσαν οι ολιγαρχικοί επαναστάτες - πατέρες του έθνους με το σύνταγμα του 1975. Η απολύτως ελεγχόμενη δικαστική εξουσία από την κλίκα των πολιτικών, η αφαίμαξη του κρατικού χρήματος από τα κόμματα, οι ασυλίες, οι κομματικά προεπιλεγμένοι υποψήφιοι και τα χρίσματα ρίχνουν άπλετο φως στη μεταχουντική και συλλήβδην αντιδημοκρατική μορφή τής πράγματι απεχθούς Μεταπολίτευσης. Απεχθούς βέβαια για όλους πλην των επιφανών πολιτικών ηρώων του Πολυτεχνείου.
Όλα τα ανωτέρω πραγματοποιήθηκαν με την πλήρη συνταγματική υποστήριξη και κάλυψη, και γι’ αυτό ακριβώς τα ανεχόμαστε μέχρι σήμερα. Διότι οι πολίτες δεν απέκτησαν ποτέ το δικαίωμα της συνταγματικής αναθεώρησης και βρίσκονται διαχρονικά στο έλεος των εχθρών της δημοκρατίας. Έχοντας το σύνταγμα για εχθρό, είναι τόσο δύσκολο να φέρεις τη δημοκρατία μέσα στο ελληνικό Κοινοβούλιο όσο άπιαστο όνειρο αποδείχθηκε το να πολεμήσεις τα τανκς και έπειτα να ελπίζεις για δημοκρατικές αλλαγές στη χώρα. Η απογοήτευση των αληθινών εξεγερθέντων του Πολυτεχνείου για την εποχή ξεπεσμού που ακολούθησε, είναι αντίστοιχη με την απογοήτευση και το αδιέξοδο που νιώθουν οι νέες και οι νέοι σήμερα.
Η Ελλάδα έχει ανάγκη για μια πραγματική πολιτική επανάσταση την οποία δεν θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν και να εξευτελίσουν οι πρωτεργάτες της, και η οποία θα οδηγήσει επιτέλους σε πραγματική δημοκρατία.
Θέτοντας τον πολίτη στο επίκεντρο. Ούτε το στρατό, ούτε τους καρεκλοκένταυρους βουλευτάδες.
Για να μαθαίνουν λοιπόν οι παλιοί, τη 17η Νοεμβρίου γλιτώσαμε από τον «μονάρχη» και καταλήξαμε, εξαπατημένοι, με τους «αριστοκράτες». Από τον Λουδοβίκο 16ο μέχρι και τον Λαφαγιέτ, οι πολίτες δεν απέκτησαν ποτέ ούτε ελευθερία ούτε δημοκρατία.
Συνεπώς καμία δημοκρατία δεν αποκαταστάθηκε.
Αυτός πρέπει να είναι ο επόμενος στόχος του ελληνισμού.

24 σχόλια:

  1. Τη "δημοκρατία" στην Ελλάδα την έφεραν το 1974 οι Τούρκοι... Τότε που ο ελληνικός λαός έκανε γαργάρα την εθνική προδοσία του Καραμανλή (που ακολούθησε αυτή της Χούντας) και με πρωτοπόρα την Αριστερά πανηγύριζε την έλευση της δημοκρατίας και τη νομιμοποίηση του ΚΚΕ καθώς και την εθνικά αυτοκτονική έξοδο από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ του σοσιαλμανή Καραμανλή που παρέδωσε τον επιχειρησιακό έλεγχο του Αιγαίου στους Τούρκους. Η συνέχεια ήταν ανάλογη. Ήδη τότε εχθροί και φίλοι πήραν το μήνυμα. Αυτοί το κλείνουν το μαγαζί. Τι θέλει ο ελληνικός λαγός; Μισθούλη, συνταξούλα, επιδοματάκια και σιγά σιγά θα φύγει από τη μέση μόνος του ήσυχα και ωραία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστὲς οἱ ἐπισημάνσεις τοῦ ἄρθρου. Ἐγὼ σμπληρώνω ὅτι τὴν 17 Νοεμβρίου 1974 πῆραν τὴν ρεβάνς οἱ κομμουνιστὲς ἀπὸ τὸ 1949, τὴν ρεβάνς στὸ ἐπίπεδο τοῦ πνεύματος, μετὰ τὴν στρατιωτικὴ ἤττα τους στὸ Γρᾶμμο καὶ Βίτσι. Ἀπὸ τότες, δηλαδὴ τὸ 1974 δὲν θέλουνε νὰ ξαναπάθουνε ἄλλη ἤττα καὶ γι᾽αὐτὸ προσπαθοῦνε μὲ νύχια καὶ δόντια νὰ κρατηθοῦν στὴν έξουσία. Ἡ ἀποκαθἠλωση τους ὅμως θὰ εἶναι παταγώδης τὴν ἐπόμενη φορὰ καὶ δὲν θὰ ὑπάρχει οὔτε Καραμανλὴς οὔτε Παπανδρέου γιὰ νὰ τοὺς σώσουν. Θὰ εἶναι καὶ ἡ τελευταία τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό που συνέβη ήταν όντως «η πολιτειακή μετάβαση από ένα αυταρχικό, στρατοκρατικό και χουντικό καθεστώς, σε ένα κλειστό, αναξιοκρατικό και ολιγαρχικό» όπως γράφει το άρθρο, και σήμερα μετά από δεκαετίες σκληρής πολιτικής αυταπάτης, πόλωσης, και ταύτισης ιδεών και ιδανικών, με συγκεκριμένες ιδεολογίες, ή απλά μόνο με ορολογίες (αριστερά-δεξιά-ακροδεξιά κτλ..), έχουμε φτάσει σήμερα στην απόλυτη πολιτική σύγχυση (ο Σαλβίνι π.χ. θεωρείται ακροδεξιός), χωρίς να μπορούμε να καθορίσουμε ακριβώς ούτε τα εκλογικά μας κριτήρια, αλλά ούτε και το περιεχόμενο που αντιστοιχεί στους πολιτικούς όρους που χρησιμοποιούνται..
    Έχουμε σήμερα 2 βασικές κατηγορίες πολιτικών, από τη μία τους άθεους εθνομηδενιστές, εθνοαποδομητές,[μια εκφυλισμένη Αριστερά, που κατέληξε και φανερός πλέον εχθρός του έθνους], και από την άλλη τους νεοταξίτες οπαδούς της παγκοσμιοποίησης και του νεοφιλελευθερισμού, που δεν διστάζουν να παίρνουν και εθνομηδενιστές όπως ο Τατσόπουλος που από τον ΣΥΡΙΖΑ πήγε στο ΠΟΤΑΜΙ και τώρα στη Ν.Δ.. Προσπαθώντας να απαλλαγούμε απ΄τους μεν πέφτουμε στους δε. Από τη Σκύλλα στη Χάρυβδη όπως λέει και το άρθρο.
    Αν δούμε όμως τα μεγάλα ζητήματα της Πατρίδας μας, σε αυτά συμφωνούν.Για παράδειγμα, όλοι σχεδόν ήταν εναντίον των Συλλαλητηρίων και υπέρ της Συμφωνίας των Πρεσπών.
    Λοιπόν το κριτήριό δεν μπορεί να είναι πια ούτε οι εκφυλισμένες ιδεολογίες ούτε οι ξεπερασμένες ορολογίες, αλλά πρέπει να βγουν στο προσκήνιο οι πολίτες και τα κατάλληλα πρόσωπα, που θα έχουν ένα υγιή καθαρό τρόπο σκέψης μακριά από τον εκφυλισμό της πολιτικής ορθότητας και τις δεσμεύσεις από συμφέροντα.
    Η ιδέα της Δημοκρατίας με την αληθινή της έννοια, (γιατί όντως εμείς ειδικά σήμερα δεν έχουμε Δημοκρατία), είναι γέννημα της Αρχαίας Ελλάδας και όπως ξέρουμε ο μεγαλύτερος των φιλοσόφων, ο Πλάτωνας (ουσιαστικά δηλ. ο Σωκράτης) εμβάθυνε στο ιδανικό πολίτευμα (όπως αποτυπώνεται στην «Πολιτεία»), αντιστοιχίζοντας το Τριμερές της ανθρώπινης ψυχής (όπως προσδιορίζεται από τους φιλοσόφους και από τους έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας), δηλ. το επιθυμητικό (υλικές επιθυμίες), το θυμοειδές (επιθυμία κυριαρχίας), και το νοητικό-λογιστικό που σχετίζεται με το Νου και τις λειτουργίες του, με τις 3 κατηγορίες Πολιτευμάτων: Ολιγαρχία-Τυραννία-Δημοκρατία.
    Η Πολιτεία (όπως και η ανθρώπινη ψυχή) έχει μία αντίστοιχη τριαδική σύσταση: πολίτες-στρατός-κυβερνήτες, ανάλογα με το ποιο μέρος της ψυχής κυριαρχεί περισσότερο στην καθεμία: επιθυμητικό-θυμοειδές-νοητικό, αντίστοιχα. Για να το πούμε διαφορετικά, βλέπει αν κάποιος είναι κατάλληλος για κυβερνήτης ή φύλακας, ή παραγωγός αγαθών.
    Αν οι κυβερνήτες κυριαρχούνται από το το πάθος της κυριαρχίας του αυταρχισμού και της επιβολής (που είναι κατάλληλο για τον στρατό), θα δημιουργήσουν δικτατορικά καθεστώτα, όπως έγινε με τη Χούντα, ενώ αν κυριαρχούνται από τις υλικές επιθυμίες και το χρήμα, θα δημιουργήσουν μία διεφθαρμένη Ολιγαρχία-Πλουτοκρατία (όπως έγινε στην Ελλάδα μετά την μεταπολίτευση).Φυσικά από αυτά τα ίδια τα ανθρώπινα πάθη που υπάρχουν στην ψυχή, εξαρτάται και η ιδεολογία ή η κάθε είδους ιδεοληψία που θα ενστερνιστεί ο άνθρωπος (φασισμός, υλισμός, αθεϊα, εθνοαποδομητισμός, εκφυλισμός πολιτικής ορθότητας και διαστροφής κ.ο.κ..) που ως επιστέγασμα θα ολοκληρώσει την πολιτική μορφή του ίδιου και των έργων του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολυ καλη αποψη Μαρια.Ομως χρειαζομαστε και το δεον γενεσθαι τωρα...στην πολυ καλη αυτη βαση...Ομαδικη...μαζικη..σε μεγαλους αριθμους πολιτων αναδομηση δεν ειναι δυνατη τωρα..Ειναι ουτοπια.Ουτε στον Παραδεισσο δεν γινεται αυτο μαζικα.Και ο χρονος τρεχει αμιληκτα στην κλεψυδρα..θελει συστημα η σναδομηση και σνεση χρονου..Μακαρι να τα ειχαμε...
      Καποιος πρεπει να ..αρει τον σταυρο αυτον ...

      Διαγραφή
    2. Ἀγαπητὴ maria p αὐτὰ ποὺ ἔγραψε ὁ Πλάτωνας στὴν ΠΟΛΙΤΕΙΑ τὰ ἔγραψε διότι ἤθελε νὰ ἐκθειάσῃ τὴν ἀνρὠπινη φύση. Δὲν σημαίνει ὅτι πίστευε στὴν ΔΗΜΟΚΡΤΑΤΙΑ. Ἡ Ἑλλαδα ἔχει 9.000 χρόνια ἱστορία τοὐλάχιστον, μόνον καὶ μόνον ἀπο τὸν βιβλίο ΤΙΜΑΙΟΣ τοῦ Πλάτωνα, ἔχει ἀκόμα περισσότερη ἱστορία. Ἡ ῾Ἀθήνα εἶχε μόλις 40 χρόνια Δημοκρατία. Τὰ ὑπόλοιπα 8.960 χρόνια τί εἶχε; Γιατί ἔχετε κολήσει στὰ 40 χρόνια ἱστορίας καὶ ὄχι στὰ 8.960 χρόνια; Τί ἔχει πιάσει 10.000.000 Ἕλληνες μὲ τὰ 40 χρόνια ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ; 'Αλτσχάϊμερ ἔχουν πάθει ὅλοι; Ἡ Ἑλλαδα μόνοΝ μὲ τὰ 40 χρόνια Δημοκρατίας μεγαλούργησε; Ὁ ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ποὺ ὅλοι θαυμάζουμε τί πολίτευμα εἶχες στὸ βασίλειό του; Μπορεῖ κάποιος ἀπόφοιτος του Χάρβαρντ νὰ μᾶς πῇ. Τί ἔχουν πάθῃ ὅλοι μὲ τὰ 40 χρόνια ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ; Τὸ πολίτευμα ἐξυπηρετεῖ τὸν λαό, ἢ ὁ λαὸς τὸ πολίτευμα;
      Εἰρησθῳ ἐν παρόδω, Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ.
      Γιὰ νὰ βάζῳμεν τὰ πράγματα στὴν θέση τους.
      Πρέπει ὅταν διαβάζουμε τὴν Ἑλληνικὴ Γραμματεία νὰ εἴμαστε περισσότερο προσεκτικοὶ και νὰ μὴν μᾶς συνεπαίρνει τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ ἄνθρωποι αὐτοὶ
      ἔφτασαν τὸ ἄνθρώπινο πνεῦμα στὸ ἀπόγειο τῆς δόξας.

      Διαγραφή
    3. @ DIMOKLITOS
      Σχετικά με τον Πλάτωνα, έχετε δίκιο ότι ήταν αυστηρός επικριτής, αλλά στη μορφή της άμεσης Δημοκρατίας Αθηναϊκού τύπου, όταν ταυτόχρονα απέρριπτε πολύ περισσότερο την Τυραννία και την Ολιγαρχία. Θεωρούσε ότι οι πολίτες οδηγούνται από το επιθυμητικό και παρασύρονται σε λάθος αποφάσεις, επηρεασμένος κυρίως από την απόφαση θανάτωσης του δασκάλου του Σωκράτη.
      Εφόσον απέρριπτε όμως ήδη την Τυραννία και την Ολιγαρχία, το ιδεατό πολίτευμα δεν θα μπορούσε να περιέχει ούτε ολοκληρωτισμό, ούτε εκμετάλλευση των ανθρώπων. Δεν είναι λοιπόν Δημοκρατία Αθηναϊκού τύπου κατά τον Πλάτωνα, αλλά έχει το πνεύμα της Δημοκρατίας με την έννοια της αξιοκρατίας της ελευθερίας και της δικαιοσύνης.
      Στο σχόλιο αναφέρθηκα στην αρχή στο «ιδεατό πολίτευμα» του Πλάτωνα, θέλοντας κυρίως να παραλληλίσω όσα γράφει με τη σημερινή κατάσταση, και στο τέλος του σχολίου θα ήθελα να παραθέσω, τον Ι. Καποδίστρια, ως παράδειγμα ιδανικού κυβερνήτη όπως τον φαντάζεται ο Πλάτωνας, με νόηση, σύνεση, ολιγάρκεια, θυσιαστικότητα ανιδιοτέλεια και άλλες ψυχικές αρετές, για να τον αντιπαραβάλω με τις άλλες δύο περιπτώσεις (των δικτατόρων και των φαύλων ολιγαρχών).
      Στον Πλάτωνα αναφέρθηκα κυρίως για να δούμε τελικά τι ανθρώπους ψηφίζουμε, και αν είναι κατάλληλοι να κυβερνήσουν. Η Δημοκρατία είναι γέννημα της Αρχαίας Ελλάδας. Σαφώς μπορεί να πάρει διάφορες μορφές ανάλογα και με την πραγματικότητα.
      Λέτε για τον Μ. Αλέξανδρο, θεωρώντας ότι χρειαζόμαστε ας πούμε μία Μοναρχία;
      Αν υπήρχε ένας άνθρωπος τόσο καλός κυβερνήτης όπως ο Καποδίστριας, δεν νομίζω ότι θα είχε κανείς κανένα πρόβλημα, ίσα ίσα που θα ησυχάζαμε και δεν θα ασχολούμασταν και καθόλου αφού όλα θα γινόταν σωστά.
      Όμως αγαπητέ κ. Διόκλητε, υπάρχει αυτός ο άνθρωπος; Δηλ. πως είναι δυνατόν να απεμπολήσουμε έστω και αυτή τη 'Δημοκρατία' και να εμπιστευτούμε με κλειστά μάτια μία Μοναρχία που μας στερεί έστω και αυτό το δικαίωμα της ψήφου, ακόμα και αν είναι κατευθυνόμενο, ή κάτω από εκβιαστικά γεγονότα κτλ..
      Αυτά είχα να σας πω έτσι καλοπροαίρετα και με τη μορφή του προβληματισμού..

      Διαγραφή
    4. Ἀγαπητὴ maria p ἔκανες διάνα μὲ τὴν ἀναφορὰ τοῦ Μεγίστου τῶν Ἐλλήνων Ἰωάννη Καποδίστρια. Τοῦ μόνου ἁγνοῦ καὶ πραγματικοῦ Ἕλληνα ποὺ διάθεσε τὴν ζωή του καὶ τὴν περιουσία του γιὰ την δημιουργία τοῦ πρώτου Ἑλληνικοῦ κράτους. Τοῦ μοναδικοῦ ἀνθρώπου στὸ πλανήτη ΓΗ ποὺ ὁ φάκελος τῆς δολοφονίας του δὲν ἔχει ἀνοίξει 187 χρόνια καὶ πρέπει νὰ περιμένουμε μέχρι το 2099. Ποῦ ἀκούστηκε αὐτό. Αὐτοὶ ποὺ τὸν σκότωσαν καὶ ζοῦνε ἀκόμη τὸν φοβοῦνται καὶ πεθαμένο. Γιὰ νὰ ἐπανέλθῳ στὸ σχόλιο-ἀπάντησή σου σωστὰ εἶπες γιὰ τὸν Ἰωάννη Καποδίστρια.
      Ξέρεις τί πράγμα ζήτησε ὅταν ἦλθε στὴν Ἑλλαδα, νὰ κλείσῃ ἡ βουλή. Ἄρα τί; Ἤταν αὐταρχικὸς, δεσποτικὸς ἢ ἠξερε τί ἔκανε καὶ τί σημαίνει κοινοβουλευτικὴ δημοκρατία. Ἡ Ὁλιγαρχία καὶ ἡ Τυρανία εἶναι παρεκβάσεις τῆς Ἀριστοκρατίας ἡ πρώτη καὶ τῆς Μοναρχίας ἡ δεύτερη. Ἡ ἰδεατὴ Πολιτεία δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξῃ γιὰ πολλοὺς καὶ διάφορους λόγους οἱ ὁποῖοι ξεφεύγουν τοῦ θέματος κατὰ πολὺ καὶ κυρίως γιατὶ ἡ ἄνθρώπινη φύση εἶναι ἀτελής. Ὁ θεσμὸς τῶν αἱσυμνητῶν τί ἠταν; Δημοκρατία; Φυσικὰ κὰι ὄχι. Περίανδρος, Πιττακὸς κ.ο.κ Ἡ Δημοκρατία ἔτσι ὅπως ὑπάρχει στὸν σημερινὸ Δυτικὸ κόσμο, δηλαδὴ κοινοβούλια εἶναι Δημοκρατία τῶν Lobbies καὶ τῶν ἱσχυρῶν οἰκονομικῶν συμφερόντων. Ἡ πραγματικὴ Δημοκρατία, ἄμεση δηλαδὴ ὅπως εἶναι σήμερα οἱ κονωνίες, ἂσ πάρουμε τὴν Ἑλληνικὴ κονωνία εἶναι ἀδύνατη γιατὶ πρἐπει πρῶτα νὰ δημιουργήσουμε Ἕλληνες καὶ αὐτὸ ἀπαιτεῖ τεράστια προσπάθεια. Θὰ προτιμοῦσα στὴν ἀρχὴ μία δικτατορία τῶν Ἀρίστων ἕως ὅτου δημιουργηθοῦνε Ἕληνες καὶ μετὰ ἂς πᾶμε στὴν ἄμεση Δημοκρατία. Οἱ λεξεις δὲν πρέπει νὰ μᾶς φοβίζουνε, ὅπως ἡ δικτατορία. Τὸ πρόβλημα εἶναι ποὺ θὰ βρεθοῦνε οἱ Ἄριστοι νὰ μᾶς ἄνεχτοῦνε καὶ νὰ μᾶς κυβερνήσουν. Ὅταν τὸ παληκάρι ποὺ εἶναι στὴν ἐξουσία ἔχει τὴν Ἀριστεία σὰν ἐλλάτωμα, σὰν γρουσουζιά . Σήμερα ἡ Δικτατορία εἶναι στὴν ἔσχατη μορφή της ἀλλὰ ἐπειδὴ τὸ πόπολο πάει καὶ ψηφίζει τὴν νιώθει καλά. Ἂς τὴν γευτεῖ μέχρις ὅτου τοῦ πάρουν καὶ τὸ τελευταῖο κεραμίδι τῆς οἰκίας του.

      Διαγραφή
    5. Αγαπητέ κ. Δημόκλητε, φυσικά δεν μπορεί να υπάρξει ιδεατή Πολιτεία, ούτε ιδεατή κοινωνία, ούτε ιδεατό Πολίτευμα γιατί ακριβώς δεν υπάρχουν ιδεατοί άνθρωποι.Πρόκειται για την πτώση της ανθρώπινης φύσης (όπως είπατε).
      Οι πολιτικοί είναι και αυτοί κομμάτι δικό μας, και καθρέφτης μας.
      Όμως από την άλλη δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι όσο περνούν οι δεκαετίες το πολιτικό σύστημα προκύπτει από το χειρότερο κομμάτι της κοινωνίας (σε ιδεολογικό επίπεδο κυρίως), και αυτό οφείλεται ξεκάθαρα, σε αυτό που είπατε:
      «Ἡ Δημοκρατία ἔτσι ὅπως ὑπάρχει στὸν σημερινὸ Δυτικὸ κόσμο, εἶναι Δημοκρατία τῶν Lobbies καὶ τῶν ἱσχυρῶν οἰκονομικῶν συμφερόντων.»
      Επομένως σαφώς προωθούνται με διάφορους τρόπους συγκεκριμένοι άνθρωποι που τους εξυπηρετούν. Kοιτάζουμε όμως τα ιδεατά πρότυπα, μέσα και από τον πλούτο της ελληνικής σοφίας, όχι γιατί θεωρούμε ότι μπορούμε να τα δημιουργήσουμε (δεν έχουμε αυταπάτες), αλλά σαν αστέρια που ενώ είναι τόσο ψηλά, και άφθαστα, εν τούτοις, μας δείχνουν τον δρόμο, για να μην πάρουμε λάθος κατεύθυνση (όπως έχει συμβεί με τα δύο κυρίαρχα συστήματα σήμερα τον κομμουνισμό και τον νεοφιλελευθερισμό), ή έστω αν δεν μπορούμε ούτε αυτό, τουλάχιστον να έχουμε ένα σωστό τρόπο σκέψης για να αντιλαμβανόμαστε όσα συμβαίνουν ακόμα και αν είμαστε αναγκασμένοι να τα δεχόμαστε, και να μην πέφτουμε στην παγίδα της ταύτισης.
      Η δικτατορία από τη φύση της είναι στέρηση ελευθερίας. Δεν είμαι οπαδός της πολιτικής ορθότητας ώστε να θεωρώ ότι όλων η γνώμη έχει ίση αξία. Φυσικά δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τα σωστά κριτήρια, γιατί τότε, όλα θα ήταν σωστά παρά το ότι είναι διαφορετικά.. και θα καταλήγαμε στο ότι δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια.
      Επαναλαμβάνω όμως αγαπητέ κ. Δημόκλητε ότι αυτό για να συμβεί, δηλ. να παραδώσουμε συνειδητά την ελευθερία μας, πρέπει να πρόκειται για έναν Καποδίστρια που δεν υπάρχει, ή μάλλον δεν θα αφήσουν να υπάρξει τέτοιος κυβερνήτης, γιατί αγνοί και ανιδιοτελείς άνθρωποι σαφώς υπάρχουν.
      Προσωπικά σας λέω ότι δεν εμπιστεύομαι κάποιους ανθρώπους που είναι σήμερα στην πολιτική σκηνή. Όσο για εμάς ειλικρινά... δεν ξέρω τι να πω... δεν ξέρω πως θα εξελιχθεί η δική μας στάση... Είπε κάποια πράγματα ο Δημήτρης Κ. που με βρίσκουν σύμφωνη.. Τα πράγματα είτε το θέλουμε είτε όχι δεν είναι απλά.. για διάφορους λόγους..

      Διαγραφή
    6. Να κάνω μια διευκρίνιση στα προηγούμενα. Αυτά που λέμε είναι στη σφαίρα του θεωρητικού και στα πλαίσια του «ρητορικού ερωτήματος» που περιέχει και την απάντηση (με την εις άτοπον απαγωγή).
      Λέμε «αν υπάρχει ο ιδανικός κυβερνήτης του παραχωρώ την ευθύνη της ελευθερίας μου». Επειδή όμως δεν υπάρχει καταλαβαίνουμε ότι αυτό δεν μπορεί να σταθεί. Επομένως είναι αναγκαίο να σηκώσουμε αυτό το «βάρος της ελευθερίας μας» και «την ευθύνη των επιλογών μας» όπως τα χαρακτήριζε και ο Μ.Ιεροεξεταστής του Ντοστογιέφσκι όταν πρότεινε να απαλλαγούμε από αυτά (παραχωρώντας τα ώστε να «ησυχάσουμε»).
      Την ελευθερία του ανθρώπου δεν την στερεί ούτε ο ίδιος ο Θεός, όσο κακή χρήση και αν κάνει. Όλοι δικαιούνται να έχουν γνώμη, αλλά προφανώς δεν έχουν ίδια αξία όλες οι γνώμες. Σαφώς κάποιων τα μυαλά είναι χαλασμένα, και εκεί έγκειται και η σημασία και η αξία της υγιούς κοινωνίας που θα πρέπει να έχει την ικανότητα να στηρίζει και να προβάλει τις σωστές φωνές που την βελτιώνουν, και να απομονώνει τις λανθασμένες που την εκφυλίζουν.
      Σχετικά με το θέμα της εκλογικής διαδικασίας στη Δημοκρατία με οποιαδήποτε μορφή, εφόσον δεν υπάρχουν οι ιδανικοί κυβερνήτες, δεν γνωρίζω ποιος άλλος τρόπος θα μπορούσε να υπάρχει. Προσπαθούμε μέσα απ΄τη συλλογική συμμετοχή να προχωρήσουμε. Έστω και αν όπως είπα στο άλλο σχόλιο είναι ως ένα βαθμό όλα κατευθυνόμενα. Το ζητούμενο είναι να μπορέσουν να αποκτήσουν μεγαλύτερη δύναμη οι υγιείς φωνές που θα ωφελήσουν και θα οδηγήσουν προς τη σωστή κατεύθυνση, και αυτό σαφώς περνάει μέσα απ΄την διεύρυνση της συμμετοχής τους.

      Διαγραφή
  4. είναι κρίμα μια τόσο σπουδαία επέτειος να λογιζεται σαν γιορτή βίας και ασυδοσίας μερικών χρησιμων ηλιθιων.
    Την ωρα που σε παγκόσμιο επιπεδο γιορταζεται η γιορτή της πατάτας, της μπύρας, της ντοματας και των ζόμπι.
    Εμείς καταφεραμε να "καψουμε" το νοημα μιας εξεγερσης του λαου μας, που ενωμένος μαχοταν την χούντα και την εξάρτηση.
    Πραγματικά κρίμα που 50-100 βλαμενοι κατορθωσαν να αμαυρωσουν την δίψα ενος λαού για ελευθερία, σε παρτυ ηλιθιων ενθεν κακειθεν, και οι "αντιπαλοι" των βλαμενων αυτοί που απο άγνοια και αγραμματοσυνη έμαθαν από το facebook ότι το πολυτεχνείο ειναι μια αριστερή π@παριά που εξυπηρετεί τους μαύρους σκοπους των κομμουνιστων και των συνοδοιπορων αυτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ναταν και ..κομμουνιστες να το συζητουσαμε τελος παντων..Δεν εχουν ανοιξει βιβλιο...Αλητοσυμμοριες ειναι αγραμματων εκτοξευτων συνθηματων ειναι..Οι αρχηγοι τους ειναι τα λαμογια των...αγορων.

      Διαγραφή
  5. Άλλος ένας γοργοποταμος για λογαριασμό του City of London, από τότε προσδιορισαν, φανταστικα, την πολιτικη εξέλιξη των γεγονότων του ενεργειακου ολοκαυτοματος της Μεσογειου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι Έλληνες μάχονται συνεχώς και συνεχώς προσπαθούν,γιατί έχουν Φ Ι Λ Ο Τ Ι Μ Ο .
    Στις 17 του Νοέμβρη είναι η μέρα της Ο Ρ Γ Η Σ του Ελληνικού Έθνους, του Ελληνικού Λαού,του Ελληνικού D.Ν.Α.
    Αυτό μνημονεύουμε την 17η του Νοέμβρη, την ΟΡΓΗ μας απέναντι στους δυνάστες ιμπεριαλιστές Αμερικανούς.
    Αναδείχνομε μια φορά τον χρόνο, αυτήν ειδικά τη μέρα,σαν Ελληνικό συνειδητό την ΟΡΓΗ μας,αυτήν του προγόνου μας ΑΧΙΛΛΕΑ,και παρελαύνουμε μπροστά απ΄την πρεσβεία τους βροντοφωνάζοντας το ΔΙΚΙΟ μας,που καταπάτησαν και καταπατούν οι γιάνκηδες στην χώρα μας,στην Πατρίδα μας την Ελλάδα.
    Για πολλά χρόνια τα αμερικανάκια εισέπρατταν την ΟΡΓΗ μας κάνοντάς την γαργάρα....
    Τώρα είναι μερικά χρόνια,που μηχανεύτηκαν τους ληστές-κουκουλοφόρους, για να μας δημιουργήσουν αντιπερισπασμό και αποσυντονισμό.Μαζί δε με τους εγκάθετους πολιτικούς προσπαθούν να αμαυρώσουν την ΕΠΕΤΕΙΟ της Ο Ρ Γ Η Σ .
    Είναι αστείοι,πλησιάζει η Ώρα της συντριβής τους,η ώρα της ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΗΣ
    Μπροστά πατριώτες Έλληνες,μπροστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στις 17 Νοεμβρίου 1973 η ειρηνική εξέγερση των φοιτητών συνέβαλλε αποφασιστικά στην επάνοδο της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας στην χώρα μας. Τιμούμε κάθε χρόνο την μνήμη των άοπλων φοιτητών που δολοφονήθηκαν από τους ελεύθερους σκοπευτές και τα στελέχη της χούντας.
    Η επάνοδος αυτή συνέπεσε δυστυχώς χρονικά με το εγκληματικό στρατιωτικό πραξικόπημα της χούντας στην Κύπρο που οδήγησε αμέσως στην εισβολή και κατάληψη του 38% του νησιού από τα στρατεύματα του Τούρκικου φασιστικού, ρατσιστικού και επεκτατικού. κράτους.
    Η σημερινή Δημοκρατία μας πρέπει να διευρυνθεί με συνταγματικές και με νομικές διατάξεις ώστε να γίνουν οι πολίτες συμμέτοχοι στην λήψη πολιτικών αποφάσεων της Βουλής των Ελλήνων.
    Στις μέρες μας όμως είναι ολοφάνερη η προσπάθεια ακροδεξιών, φασιστικών, και νεοναζιστικών κύκλων για να δικαιωθεί η φασιστική χούντα του ψυχασθενή πράκτορα της CIA συνταγματάρχη Παπαδόπουλου . Η ΝΔ οφείλει να επιβάλλει στην ακροδεξιά πτέρυγα της την αποστασιοποίηση της για να μη συμμετέχει αυτή στις προσπάθειες για την δικαίωση της φασιστικής χούντας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι Χουντες ηταν δυο ..οχι μια.Οπως τα αφηνεις εδω να φαινονται..ο Παπαδοπουλος εκανε οτι εγινε στην Κυπρο.Ομως δεν ειναι αληθες.Ο Ιωαννιδης της χουντας Νο 2 τα εκανε ..και μαλιστα ανατραπηκε ο Νο 1 διοτι αρνηθηκε να τα κανει.Η αφορμη για την δημιουργια της.Χουντας Νο2 του Ιωαννιδη και για τα γεγονοτα της Κυπρου ..ηταν το ...Πολιτεχνειο.Δοθηκε συτο σαν αφορμη αλλαγης καθεστωτος.( με οτι αυτο συνεπαγεται σαν συμπερασμα αληθινο για ..το Πολυτεχνειο και τους ηγετες του.)....Κατα ενα τροπο οσα ειπα..αλλαζουν αρδην το συμπερασμα που βγαινει απο οσα λες.αν δεχτουμε ...και ειναι σαφως αληθεια...οτι οι Αμερικανοι εκαναν
      και τις δυο Χουντες....αρα και τις ...αφορμες για ολα !! Δηλ.....το ....Πολυτεχνειο !! Δηλ...πορειες αργοτερα ...κατα των δημιουργων ..ολων....απ τους ανθρωπους που...δουλεψαν ...γιαυτους !!! Και μη ...χειροτερα....δυστυχως.Αρα..οθ χουντες ηταν δυο...οχι μια...εκ των οποιων η μια εκανε την Κυπρο...το Πολυτεχνειο...κι ολα που ακολουθησαν...εως σημερα.Κατα διαβολικη συμπτωση ...το ΚΚΕ ..και ολοι ...εδρασαν υπερ ...των Αμερικανων '!!!!!! Οσο και να μας ...ξεκουφαινει αυτο....Οσο και να τα αναλυσεις λογικα ..οσο χαζος και νασαι η φανατικος...η ωμη αληθεια ειναι αυτη...διοτι στο κλασικο ερωτημα ...ποιος κερδισε απ ολα (?) ....δειχνει τους ενοχους...ολους...Οπως και το ποιος εχασε δειχνει το θυμα...τον Ελληνικο λαο.

      Διαγραφή
  8. Ξέχασες να αναφέρεις ότι η ολιγαρχία κυβερνά με βάση το κληρονομικό δικαίωμα, μόνο γιοι και εγγόνια πολιτικών και εργολάβων με στενή σχέση με πολιτικούς, έχουν δικαίωμα να κυβερνούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Dimitris D (19/11/18 12.09 μμ)
    Για την ολιγαρχία απέφυγα να αναφερθώ ευθέως.Όμως γράφοντας ότι «Η σημερινή Δημοκρατία μας πρέπει να διευρυνθεί με συνταγματικές και νομικές διατάξεις ώστε να γίνουν οι πολίτες συμμέτοχοι στην λήψη των πολιτικών αποφάσεων της Βουλής των Ελλήνων» προφανώς εννοώ ότι πρέπει η ολιγαρχία να υποχωρήσει υπέρ μιας πιο άμεσης δημοκρατίας έναντι της σημερινής αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας όπου οι λίγοι ασκούν την εξουσία.
    Όσον αφορά τώρα για «το κληρονομικό δικαίωμα βάσει του οποίου οι γιοί και τα εγγόνια έχουν δικαίωμα να κυβερνούν» που γράφεις, σου απαντώ ότι εγώ περιορίστηκα να αναφερθώ με το σχόλιο μου
    α) Στην ανάγκη διεύρυνσης της Δημοκρατίας μας και
    Β) Στην ανάγκη για την ανάγκη για την αντιμετώπιση με πολιτικά μέσα των ακροδεξιών των φασιστών και των νεοναζιστικών κύκλων που προσπαθούν να δικαιώσουν τη φασιστική χούντα.Εννοείται ότι αυτό είναι το κυρίαρχο μήνυμα του ειρηνικού λαού που διαδηλώνει στις 19 Νοεμβρίου.
    Δυστυχώς ένα από τα αρνητικά στοιχεία της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας μας είναι και το κληρονομικό δικαίωμα των πολιτικών οικογενειών .Αναφέρω εδώ δυο πολιτικές οικογένειες τις πιο μακρόβιες στη χώρα μας. Ποιες είναι αυτές;
    1) Η οικογένεια Μητσοτάκη.Στη Βουλή των Ελλήνων το όνομα Μητσοτάκης ήταν πάντα παρόν από το 1860 μέχρι σήμερα. Πρωταθλητές κληρονομικού δικαίου (με εκλογικές διαδικασίες)
    2) Η οικογένεια Βαρβιτσιώτη. Στη Βουλή των Ελλήνων το όνομα Βαρβιτσιώτης ήταν παρόν από το 1865 μέχρι σήμερα.Δευτεραθλητές κληρονομικού δικαίου (με εκλογικές διαδικασίες)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η δημοκρατία είναι ούτως ή άλλως,ένα ουτοπικό πολίτευμα.
    Και αυτό γιατί μία κοινωνία δεν μπορεί να είναι κοινωνός σε όλα τα δεδομένα γιά να μπορεί να πάρει τις σωστές αποφάσεις.
    Εξάλλου,η απολυτότερη δημοκρατία της ανθρώπινης ιστορίας,η Αθηναϊκή του 5ου αιώνα,έχασε τον πόλεμο και καταλήθηκε από την ολιγαρχία της Σπάρτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. marios K (19/11/18 4.28 μμ)
      Η κοινωνία αδυνατεί να είναι κοινωνός σε όλα τα ζητήματα μόνο εφόσον οι έχοντες την κυβερνητική εξουσία
      - αποκρύπτουν πολιτικές εξελίξεις,
      -αποκρύπτουν πολιτικές αποφάσεις,
      -παρέχουν μειωμένη παιδεία,
      -συντηρούν ΜΜΕ που παραπληροφορούν
      -συντηρούν κρατικό δίκτυο προπαγάνδας.
      Τότε ασφαλώς η κοινωνία δεν είναι σε θέση να λάβει τις σωστές αποφάσεις.
      Η Αθηναϊκή Δημοκρατία εξελίχθηκε σε μια πολύ μεγάλη δύναμη στην περίοδο της κλασσικής αρχαιότητας.
      Όποιος διαβάζει την ιστορία της κλασσικής αρχαιότητας μαθαίνει ότι η Αρχαία Αθήνα νικήθηκε από τους Σπαρτιάτες στην εκστρατεία της Σικελίας
      Όποιος διαβάζει την ιστορία της αρχαίας Ελλάδας μαθαίνει ότι οι Σπαρτιάτες δεν κατέλυσαν την Αθηναική δημοκρατία η οποία συνέχισε να υπάρχει και να λειτουργεί χωρίς να είναι η μεγαλύτερη δύναμη του Ελληνισμού. ΄.
      Όποιος διαβάζει την ιστορία της αρχαίας Ελλάδας μαθαίνει και για την διαπαιδαγώγηση των μικρών Σπαρτιατών, για τον τρόπο ζωής των κατοίκων της Σπάρτης και ασφαλώς τότε κάθε νοήμων πολίτης διατηρεί αποστάσεις από το συγκεντρωτικό, απολυταρχικό, στρατοκρατικό , απάνθρωπο σπαρτιατικό καθεστώς.
      Όποιος διαβάζει την ιστορία της Σπάρτης μαθαίνει και για την κρυπτία που αποδέχονται σήμερα οι νεοναζί.
      Όποιος διαβάζει την ιστορία της αρχαίας Ελλάδας μαθαίνει ότι η Αρχαία Σπάρτη δεν ήταν απλά και μόνο ολιγαρχία.
      Η αρχαία Αθήνα υμνείται εδώ και χιλιάδες χρόνια για τον πολιτισμό που ανέπτυξε και διαδόθηκε σε όλο τον δυτικό κόσμο.
      Μόνο σε δημοκρατικά πολιτεύματα μπορεί να ανθίσει ο πολιτισμός , όπως μόνο σε αυταρχικά πολιτεύματα συναντούμε τις ρεματιές που έριχναν οι βάρβαροι ζωντανά τα ασθενικά μωρά.

      Διαγραφή
    2. Καλά...μπορεις να ξαναδιαβάσεις την ιστορία,μήπως δεν έχεις καταλάβει κάτι.
      Η γνώση όλων των θεμάτων που αφορά ένα κράτος,ατυχώς ή ευτυχώς,είναι αδύνατη,γιατί οι περισσότεροι χειρισμοί γίνονται εν κρυπτώ.
      Και γιά φαντάσου να δίνεται πλήρης αναφορά γιά όλα τα θέματα,είναι σίγουρο ότι αυτά θα ήταν απόλυτα γνωστά και στους "δυνητικούς" εχθρούς.
      Εκτός κι'αν νομίζουμε ότι όλοι οι άλλοι είναι επιστήθιοι φίλοι μας.

      Διαγραφή
  11. Εξαιρετικό άρθρο.


    Υ.Γ. Ακόμη δεν έχει ξεκαθαρισθεί εάν η επί τριήμερο περίπου, μέχρι το βράδυ τής 16/11/1973 , ανοχή των αρχών που επέτρεψε την γιγάντωση τής συγκέντρωσης μέσα στον οιονεί οχυρό χώρο τού οικοδομικού συγκροτήματος τού Πολυτεχνείου ήταν επιλογή τής τότε Κυβέρνησης Μαρκεζίνη , ή μήπως , ενδεχομένως τρικλοποδιά εγκαθέτων τού Ιωαννίδη για να μεθοδευθεί η μετά μιάν εβδομάδα εγκαθίδρυση τής δικής του δικτατορίας.
    Και από στα ραδιόρωνα πολλών μονάδων να ακούγεται το τραγούδι "κράτα μάννα και θα γίνει το μεγάλο πήδημα , Λευτεριά και Ρωμιοσύνη είν’ αδέρφια δίδυμα".
    https://www.youtube.com/watch?v=7mXxR1lIRvU
    Τυχαία ;
    Πάντως μέχρι να ολοκληρώσουν το έργο τους στην Κύπρο μας οι "εγγυήτριες (sic!) δυνάμεις", διατηρήθηκε στην Ελλάδα ο στρατιωτικός νόμος και η απαγόρευση όλων των δράσεων που σχετίζονται προς στοιχειώδεις ελευθερίες και υποτυπώδη έστω
    λειτουργία (όποιας) δημοκρατίας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οταν η ..Μοσαντ εχει σταθμαρχειο εναντι Πολυτεχνειου .στην κλινικη την γνωστη ..ξερεις ποια ηταν η ..Δαμανακη..ο Λαλιωτης...κλπ...οπως και οι ελευθεροι σκοπευτες στις ταρατσες...( αλλα Μεινταν πλατεια)
      ...και δεν υπηρχε λογος ναναι ο Μσρκεζινης κι ο Παπαδοπουλος που θα ανατρεπονταν ακριβως για τους ως ανω λογους.. οπως εγινε ..ακαριαια....Δεν ηθελαν να αυτοκτονησουν νομιζω ..

      Διαγραφή
  12. Υπαρχει κατι που δεν εχει απαντηθει επαρκως..Ηταν η Χουντα Παπαδοπουλου Αμερικανικο δημιουργημα ...ναι η οχι ??
    Ηταν..!!! Οκ....Αλλα τοτε....γιατι τον ανετρεψαν με τον ...Ιωαννιδη ?????? Οι Αμερικανοι παλι !!! Δεν στεκει ετσι...λογικα....Αρα κατι κακο τους εκανε...τοσο ωστε να ..αναγκαστουν να τον ανατρεψουν...Τι ??? Αυτονομηθηκε σε καποιο θεμα καιριο...Ποιο ?? Λογικα η συνεχεια δειχνει ...ποιο....Αυτο που εκανε ο ...αλλος !! Στην ..Κυπρο... Και σοφα...για να μην χαθει ο ελεγχος εσωτερικα...που ηταν βεβαιος ..τοσο απ τον εξαλο λαο με την εισβολη...οσο και στο στρατευμα απ τους εξαλους ..πατριωτες αξιωματικους ... εφεραν ελεγχομενα τον...Καραμανλη....την Δημοκρατια....να εχει ο κοσμος μ αυτο το αναπαντεχο δωρο ..να ασχοληθει...κι οχι τοσο με την ..Κυπρο...μεθυσμενος απ την αλλαγη πιο πολυ....απ την εθνικη ντροπη στην Κυπρο...Κι συτο εγινε με ..απολυτη επιτυχια στους καταπιεσμενους ....Τοσο μεγαλη κιολας ...που αδιαφορησαν και για τον ...Αττιλα δυο....οπως ειπε και ο ...Σωτηρ ...ο ...πατριωτης....διαδοχος προκατ....Οι λαοι παντα ακολουθουν εναν Μεσια αρτιφισιελ....Τον αληθινο δεν ακολουθησαν....γιατι εβαζε δυσκολα....Ο αλλος εβαζε ευκολα παντα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.