25/6/09

Επικρίσεις Τούρκου διεθνολόγου κατά των ελληνικών ΜΜΕ

Ο διεθνολόγος Μενσούρ Ακγκιούν για τα ελληνοτουρκικά, τον ελληνικό Τύπο και τη Θεολογική Σχολή. «Δεν μου αρέσουν οι γενικεύσεις, αλλά δεν μπορούμε να αποσιωπήσουμε ότι ο ελληνικός Τύπος δεν μπορεί να αντιληφθεί πόσα πράγματα έχουν αλλάξει στις σχέσεις των δύο χωρών, τα τελευταία δέκα χρόνια», σχολιάζει ο διεθνολόγος κ. Μενσούρ Ακγκιούν για όσα δημοσιεύθηκαν στον ελληνικό Τύπο για την συνάντηση Καραμανλή- Ερντογάν που δεν έγινε ποτέ.

Ο Τύπος «αδυνατεί να καταλάβει τη σημασία των συναντήσεων, που γίνονται στο επίπεδο Γενικών Διευθυντών των Υπουργείων Εξωτερικών, τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ), αλλά και την σημασία των πολλών σχέσεων που έχουν δημιουργηθεί σε όλα τα επίπεδα».

«Ίσως να μην είναι εφικτή, υπό τις παρούσες συνθήκες, η εξεύρεση της λύσης των (ελληνοτουρκικών) προβλημάτων. Αν λοιπόν, δεν μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα, ας προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τον τρόπο που η ελληνική κοινή γνώμη αντιμετώπισε την Τουρκία. Είναι σαφές πλέον ότι το εκκρεμές γυρίζει ανάποδα. Έχει εξαντληθεί και η συμπάθεια, που ξεκίνησε με τους σεισμούς. Ακόμη και οι σοβαρές εφημερίδες στην Ελλάδα παράγουν ψευδείς ειδήσεις, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι στις σχέσεις των δύο χωρών υπάρχει ψυχρότητα».

Ο σχολιαστής προτείνει να αρχίσουμε τις προσπάθειες αντιστροφής αυτού του κλίματος από τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης. «Τι θα λέγατε εάν αρχίζαμε από τη Θεολογική Σχολή; Ένα θέμα, που δεν εντάσσεται στην αμοιβαιότητα, ένα εσωτερικό πρόβλημα της Τουρκίας, που είναι εξίσου σοβαρό και για την Ελλάδα λόγω εθνοτικής συνάφειας;

Ένα τέτοιο «άνοιγμα» δεν θα έστρωνε το δρόμο για την ανάπτυξη της συνταγματικής αντίληψης περί ιθαγένειας στην Τουρκία, αλλά και στην άρση ενός ακόμη εμποδίου στις σχέσεις μας με την Ε.Ε."

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ


13 σχόλια:

  1. Aσε Μενσούρ μου, μη το ζορίζεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ξεκιναμε με την αρση του casus belli και την αναγνωριση της μειονοτητας της Θρακης ως μουσουλμανικης?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. > Ακόμη και οι σοβαρές εφημερίδες στην Ελλάδα παράγουν ψευδείς ειδήσεις, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι στις σχέσεις των δύο χωρών υπάρχει ψυχρότητα». <


    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ,

    οι τυποποιημενες δηλωσεις πολιτικων προσωπον που αποτυπωνουν οι εφημεριδες εκφραζουν

    ΤΟΥΣ ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΠΟΘΟΥΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ,

    λενε αυτα που θα ηθελε να ακουσει ο κοσμος , την δεδομενη στιγμη για αιγαιο , μεταναστες κτλ,

    συνεχεια προσπαθουν να δειξουν οτι θελουν να κανουν κατι ,
    αλλα μονο με λογια ,

    οι ουσιαστικες πραξεις τους και συμφωνιες κινουνται παντα προς την αντιθετεη κκαατευθυνση απο το εθνικο συμφερον,

    πραγματι το ρεπορταζ του βηματος δεν θα απειχε και πολυ αν πραγματοποιουνταν η συναντηση ,
    εχουν γινει ολα τυποποιημενα και προβλεψιμα σαν ενας σικε αγωνας κατσ ,

    εμεις καθομαστε και ακουμε και ετσι γεμιζουμε το χρονο μας ,

    την αδρανεια μας αλλοι φροντιζουν να την εκμεταλευονται ,

    εχουμε ετοιμο το παραμυθι μας πουλανε οι συμμαχοι κτλ , ενω ανεχομαστε τον καθε καραγκιοζη στο ρολο που εμαθε απο μικρο παιδι,

    καλα παμε , ας συνεχισουμε ετσι

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. O Kirios Mensur,
    isos den echi siniditopiisi to ginete edo kai peripou ta teleftaia 30-40 chronia pano apo tous galanolevkous ellinikous Ouranous. Kaname ipomoni afta chronia, skotothikane ellines stratiotiki oste na iperaspisthoune tin patrida mas. Tora echi ksechilisi to potiri dilitirio me to opoio mas potizate ola afta ta chronia, kai gemato dilitiro sta sothika mas to opoio den mas skotose alla antitheta mas ekane akoma pio etoimi na sas antimetopisoume, na iste sigouri oti tha erthi i mera na plirothoune oli i logariasmi pou kanate choris ton ksenodocho Elliniko Lao, giati emeis san Laos Ellinikos, tha to zitisoume borei meriki Politki mas kai Stratiotiki na poulithikane, emeis ochi, den poliete i Ellada, i filia sas apodichtike skarti kai thanatifora gia mas, den tin theloume. Makria apo emas. Alla opos leei i Grafi min pesis sta cheria zontos Theou.

    O Kairos gar Egis, as gini oti ipe o Pater Paisios kai oli Agii mas. Osi ontos iste diaforetiki kata tin gnomi sas, as ginete Christiani Orthodoxi oste na sas lipithi o Theos, idalou tha katastrafite oli sas.

    Thrakiotis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προσεξτε οτι στην καινουργεία διατυπωση εκ τουρκιας δεν αναφερεται η λεξις "Αμοιβαιοτης" αλλα περιγραφεται σαν μια "εκ Παραλλήλου" διαδικασία μεταξυ Τουρκιας και Ελλαδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εχει και ....τετοιους η Τουρκια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οσο καιρο οι Ταταρομογγολοι μας ζαλιζουν τα ουμπαλα, τοσο καιρο εμεις δεν θα τους γουσταρουμε. Μοναδικη λυση η επαναπροωθηση αυτων πισω στα ορη Αλται και καθ'οδον πακετο τους Ντορα/Πακη/Τσιπρα/Κανελλη μαζι με ολους τους 'αντι'εξουσιαστες και πακιστανοαφγανομεταναστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για άλλη μια φορά το λέω αλλά θα το ξαναπώ για όσες χρειαστεί. Όπως λέει και ο Τούρκος διεθνολόγος το θέμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης είναι εσωτερικό μονομερές θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και λειτουργίας των δημοκρατικών θεσμών εντός της Τουρκίας. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η αναγνώριση της Οικουμενικότητας του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και η λειτουργία του ως διεθνούς θεσμού στο έδαφος της Τουρκίας. Η Ελλάδα είναι ένα πολύ μικρό υποσύνολο του πνευματικού συνόλου που αντιπροσωπεύει το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Δεν τίθεται κανένα θέμα εθνωτικής συνάφειας γιατί απλούστατα θεσμός που είναι Οικουμενικός αυτόματα δεν είναι εθνικός. Υπάρχει θέμα μόνο στο ότι το Πατριαρχείο είναι ελληνόφωνο αλλά αν ο τούρκος διεθνολόγος έκανε τον κόπο να μελετήσει την Ορθόδοξη παράδοση θα γνώριζε ότι η πνευματική του διάσταση υπερκαλύπτει την εθνωτική και λόγο της φύσης του κηρύγματος του Χριστού. Εξ’ άλλου ένα σημαντικό μερίδιο έχουν οι Ελληνόφωνοι μεν Ορθόδοξοι ανά τον κόσμο που δεν είναι είναι έλληνες πολίτες και φυσικά δεν είναι λίγοι αυτοί που είναι αμερικανοί πολίτες. Με το σκεπτικό λοιπόν της εθνικής συνάφειας γιατί να μην διαπραγματευτεί η Αμερική για αυτά τα θέματα του Πατριαρχείου με την Τουρκία; Δεν υπάρχει λοιπόν κανένας λόγος η Ελλάδα σε διμερές επίπεδο να προβεί σε διαπραγματεύσεις με την Τουρκία για αυτά τα θέματα γιατί αφορούν τους Ορθοδόξους ανά τον κόσμο αλλά και την Χριστιανοσύνη ευρύτερα μη εξαιρουμένης της Καθολικής εκκλησίας και των Προτεσταντικών ομολογιών, γιατί είναι ένα σημάδι ελευθερίας δραστηριοποίησης αυτών των δογμάτων στην Τουρκία (Να θυμίσω εδώ τις πολύ πρόσφατες δολοφονίες πιστών αυτών των χριστιανικών δογμάτων στην Τουρκία. Λόγω της πίστης τους!!!). Το μόνο όντως εθνωτικό θέμα που υπήρχε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’50 έχει λυθεί με μονομερείς ενέργειες της Τουρκίας οι οποίες ήταν αντίθετες στις αρχές του ανθρωπισμού και φυσικά καλώς οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν την ακολούθησαν ενώ είχαν το δικαίωμα στα πλαίσια της αμοιβαιότητας και έτσι τώρα έχουμε μόνο εμείς μουσουλμανική μειονότητα η οποία ανθεί και ακμάζει υπό την προστασία του Ελληνικού κράτους και δεν χρειάζεται πλέον εξωτερικές παρεμβάσεις από μια χώρα που είναι εθνικά ξένη προς τους έλληνες μουσουλμάνους μιας και οι πρόγονοί τους δεν υπήρξαν ποτέ πολίτες της Τουρκικής δημοκρατίας αλλά υποκείμενα της Οθωμανικής διοίκησης όπως και σχεδόν το σύνολο όλων των ελλήνων άλλωστε. Φυσικά είμαι βέβαιος ότι αν υπάρχουν κάποιοι μειονοτικοί μουσουλμάνοι που αισθάνονται καταπιεζόμενοι μπορούν να ζητήσουν άσυλο στην Τουρκία αλλά απ’ όσο γνωρίζω κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει συχνά. Άρα εδώ απολαμβάνουν όλων των δικαιωμάτων και εξ’ άλλου πως θα ζητήσουν άσυλό από μια χώρα στην οποία είναι ξένοι;-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. KALO THA HTAN O IERARXIS NA APOSIROTANE STO AGIO OROS DILONONTAS OTI ADINATI NA EKTELESI TA TRISKEFTIKA TOY KATHIKONTA .MEXRI NA ALAKSOYN TA DEDOMENA THA EPISKOPEVI EK TOY AGIOY OROUS.KI AS ARXISI PROSORINI SXOLI THN NEA XALKI XALKIDIKIS.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τώρα τελευταία, όλο και πιο συχνά, με τα ΜΜΕ μας τα βάζουν οι Τούρκοι.Τι ακριβώς θέλουν;Δεν τα βρίσκουν αρκετά ισλαμοκεμαλιστικά, σαν τους πολιτικούς μας ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. O Ιεράρχης, γενικώς σαν θεσμός, έπρεπε να έχει φύγει σε ελεύθερο ορθόδοξο χώμα από το 1453 και να κηρύξει ιερό πόλεμο...αλλά τι να περιμένεις από αυτούς που στην ουσία άνοιξαν τις πόρτες για την 500χρονη νύχτα και τον εξισλαμισμό εκατομμυρίων συνορθοδόξων μας απανταχού της αυτοκρατορίας...Δεν έχω εμπιστοσύνη σε οτιδήποτε προέρχεται εκ της νέας ρώμης του βοσπόρου, μόνο σκλαβιά μας επιφύλαξε... Δεν έχω τίποτα εναντίον του χριστιανισμού και της ορθοδοξίας ως πνευματικές έννοιες, με τους εκπροσώπους τους τα βάζω...
    ΙοΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κατά την διάρκεια Πανελληνίου Συνεδρίου στο οποίο, μετά από πιέσεις των ΗΠΑ, είχε προσκληθεί και Τούρκος αξιωματούχος, ήμουν ο μεταφραστής του (Σημ.: εάν δεν γνώριζε τα Ελληνικά!).

    Κάποια στιγμή, εκμεταλλευόμενος την ευγένειά μου που "σκιζόμουνα" να τον περιποιηθώ, μου λέγει:
    - Γιατί δεν μπορούμε να τα βρούμε ;
    - Έχουμε την ίδια μουσική και χορούς, γιατί δεν μπορούμε να συννενοηθούμε ;

    Ομολογώ ότι πάγωσα και, ίσως αγριεύοντας λίγο, χωρίς να τον προσβάλω, κατάφερα να αποφύγω να απαντήσω.

    Αν του τα έλεγα "χύμα", και θα δημιουργούσα επεισόδιο, και θα γινόμουν δυσάρεστος σε όλους!

    Τέτοιοι είναι οι όμοροι γείτονες, την μια στιγμή κυριολεκτικά σε *σφάζουν* και την άλλη σου κάνουν "επιθέσεις φιλίας".

    Τώρα τι είδους σαχλαμάρες επιθέσεις "φιλίας" είναι αυτές ...;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ισα ισα τα ειπε πολυ ευγενικα ο διεθνολογος.Τι θελετε να βγαλει στην δημοσιοτητα το τι εχουμε υπογραψει γονατιστοι?.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.