15/9/09

Κοίτα αδελφέ Χριστόφια.

Μήπως αντιλήφθηκες και εσύ τελικά τους μιναρέδες του χωριού που πηγαίνουμε;
Κοίτα αδελφέ Χριστόφια.


Ο 'Αγγλος λόρδος που με είχε επισκεφτεί μια μέρα μού είπε το εξής: «Δεν θα ήθελα καθόλου να είμαι στα παπούτσια σου». Δεν ξέρω πώς λέγεται αυτό στα ελληνικά, αλλά αν μεταφραστεί επί λέξει όπως μου το είπε, ότι δηλαδή «δεν θα ήθελα να είμαι στα παπούτσια σου», στη δική μας γλώσσα δεν είναι και πολύ σωστό. Ακριβώς όπως η κουβέντα που είπε ο Ταγίπ Ερντογάν στον Βρετανό πρέσβη στη δεξίωση στην 'Αγκυρα. Τι είχε πει; «Μην μου κάνεις νούμερα»! Ο μεταφραστής του Ερντογάν το μετάφρασε στα αγγλικά ως εξής: «DonΆt pull a number on me»! Αυτή είναι η λέξη προς λέξη μετάφραση.

Συνήθως είναι γελοία. Αυτό που μου είπε ο 'Αγγλος λόρδος μπορεί να μεταφραστεί στη γλώσσα μας μόνο ως «δεν θα ήθελα να ήμουν στη θέση σου».

Με συγχωρείς αδελφέ. Έκανα μια μακροσκελή εισαγωγή. Αυτό που ήθελα να πω είναι κοντολογίς το εξής: «Ούτε εγώ θα ήθελα να ήμουν στη δική σου θέση αδελφέ»! Αντιλαμβάνομαι ότι είσαι πολύ στριμωγμένος. Δεν πάνε καλά τα πράγματα. Μοιάζεις με τιγράκι που έπεσε στην παγίδα ή κλείστηκε σε κλουβί. Νομίζω πως και εσύ το γνωρίζεις πλέον αυτό. Αναζητάς διέξοδο. Για να σωθείς από αυτή την παγίδα, από αυτό το κλουβί.

Όμως, σαν να είναι λίγο αργά. Διανύθηκε περισσότερη από τη μισή απόσταση. Έπρεπε να τα είχες αντιληφθεί όλα από την αρχή της υπόθεσης. Γιατί στήθηκε αυτό το τραπέζι. Για ποιον στήθηκε. Ποιος το έστησε. Σε αποκοίμισαν λέγοντάς σου συνεχώς ότι «οι Κύπριοι θα λύσουν το πρόβλημα». Ότι «αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία». Μάλιστα ξεχάστηκες και εσύ με αυτές τις μελωδίες. Και εσύ έλεγες σε όποιον σε ρωτούσε ότι «αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία». Δεν αντιλήφθηκες το κακό παιχνίδι που παιζόταν πίσω από αυτό. Εμπιστεύτηκες πολύ τον συνομιλητή σου, τον οποίο θεωρούσες «σύντροφο». Νόμιζες ότι θα συμφωνούσες εύκολα μαζί του αν τον άφηνε η 'Αγκυρα. Παρηγορούσες συνεχώς τον εαυτό σου σάμπως και η 'Αγκυρα έθετε συνεχώς όρους και εκείνος ήταν αντίθετος με αυτούς. Ακόμη έτσι είσαι ε;..

Δεν ξέρεις ότι ακόμη και αν η 'Αγκυρα τραβηχτεί από το τραπέζι, αν δεν αναμειγνύεται καθόλου, ο Ταλάτ θα τη σύρει με το ζόρι σε αυτό. Τώρα σε έβαλαν μέσα σε αυτό το κλουβί και σε πιέζουν από παντού, έτσι δεν είναι; Διπλωμάτες. Επιχειρηματίες. Και εκείνοι οι παλιοί λύκοι που είναι πλέον συνδρομητές για το νησί μας. Οι «Σοφοί». Να που δεν μπορείς να επιβάλεις τίποτε που είναι δίκαιο κατά τη γνώμη σου σε αυτό το τραπέζι. Ούτε αν πάρεις το δρόμο για το Παρίσι ωφελεί, ούτε το δρόμο για τη Ρώμη. Πάλι χιόνισε στα βουνά που έλπιζες (να σε βοηθήσουν). Έκλεισαν οι δρόμοι, έστω και αν είναι Σεπτέμβριος ακόμη.

Έπαψαν πλέον να υπάρχουν ελπίδες ότι θα ασκήσουν πιέσεις πάνω στην 'Αγκυρα εκείνοι πάνω στους οποίους είχαν εναποτεθεί τέτοιες ελπίδες. Δεν ξέρω ούτε εγώ πλέον πώς θα γλιτώσεις από αυτή την υπόθεση με τις πιο ελαφρές πληγές. Αφού δέχτηκες αυτό το παιχνίδι μέσα σε τέτοιες συνθήκες. Ακριβώς όπως οι προκάτοχοί σου. Έπεσες και εσύ σε αυτή την παγίδα. Και τώρα δεν προστρέχει σε βοήθειά σου ούτε η μπλε ευρωπαϊκή σημαία με τα πολλά αστέρια που θεωρούσες ότι θα κοιμόσουν ήσυχος κάτω από τη σκιά της. Για παράδειγμα θα μπορούσες να είχες δικαιολογημένους όρους για να καθίσεις σε αυτό το τραπέζι.

Θα μπορούσες να πεις ότι πρέπει να ανοίξει το Βαρώσι που είναι κλειστό και να επιστραφεί στους ιδιοκτήτες του. Θα μπορούσες να πεις να αποσυρθούν τουλάχιστον οι δέκα χιλιάδες από τις σαράντα χιλιάδες Τούρκων στρατιωτών. Να σταματήσει η ροή των εποίκων. Να τερματιστεί η λεηλασία των περιουσιών. Να ανοιχτούν χωρίς όρους οι ομαδικοί τάφοι. Όλα αυτά θα μπορούσαν να ήταν λογικοί λόγοι.

Αλλά δεν πρόβαλες τίποτα από αυτά ως όρο για συνομιλίες. Και στο τέλος εσύ έχασες. Μαζί με εσένα έχασαν και όλοι οι Κύπριοι που θέλουν την επανένωση του νησιού. Εμείς εδώ σε αυτή την πλευρά θα συνεχίσουμε να ζούμε κάτω από τη διοίκηση της Τουρκίας. Ως Τουρκοκύπριοι θα αφανιζόμαστε καθημερινά όλο και πιο πολύ. Και εσείς σε εκείνη την πλευρά θα ζείτε με το φόβο ότι μια μέρα θα χάσετε τη Λάρνακα κλπ.

Διάβασα στις εφημερίδες ότι θα μπορούσες να αποσυρθείς από τις συνομιλίες. Τι έγινε; Τι συμβαίνει; Μήπως αντιλήφθηκες και εσύ πλέον τους μιναρέδες του χωριού στο οποίο πηγαίνουμε;

Κωδικός άρθρου: 896301
ΠΟΛΙΤΗΣ - 15/09/2009, Σελίδα: 13

5 σχόλια:

  1. θα ηθελα να μεταφερεται στον κυριο SKAL οτι για αντικειμενικη ενημερωση απο τον τουρκοκυπριακο τυπο εκτος του αριστερου εκδοτη της Αφρικα Σενερ Λεβεντ υπαρχουν και αλλες γνωμες διαφορετικες γνωμες διοτι δεν σκεπτονται ολοι οι Τ/κ οπως ο Σενερ. ο Σενερ εκπροσωπει ενα μικρο ποσοστο των Τ/κ και αυτο φαινεται απο την ημερησια πωληση της εφημεριδας του 1,500 περιπου φυλλα εναντι 8,500 της Κibris π.χ σε συνολο 60.000 Τ/κ πολιτων.Αν θελατε την γνωμη μου ο Ahmet Tolgay(Κibris)Mehmet Hasgüler(Κibris)FUAT VEZİROĞLU(volkan) Cenk Mutluyakalı(Ortam) ακομα και του RAUF RAİF DENKTAŞ (http://www.volkangazetesi.net/koseyazisi2.asp?id=25549 ).Για να μην παρεξηγηθώ το λεω καλοπροαιρετα.

    την ταμπελα αριστερος στον Σενερ δεν την εβαλα εγω αλλα ο ιδιος πολλες φορες το επισημαινει απο την στηλη του ενω σπουδασε στην σοβιετικη ενωση και εζησε για πολλα χροναι εκει.ενω συμμετειχε στην τουρκανταρσια του 1963 ''βλεποντας την οδο Ληδρας μεσα απο τις πολεμιστρες στην σκοπια με το μπρεν στο χερι'' οπως εχει γραψει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και εγώ για να μην παρεξηγηθώ για μια ακόμη φορά να πώ ότι για μένα ο όρος Τουρκοκύπριος είναι αδόκιμος (πρόκειται για Τουρκους και έχουν αποδειξει διαχρονικά ότι λειτουργούν σαν προφυλακή του Τουρκικού Στρατού) αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να λαμβάνουμε υπόψην μας τις θεσεις αρθρογράφων όπως ο Σενέρ Λεβέντ και να εμπλουτίζουμε την κριτική μας σκέψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. δηλαδη ρε κουμπαρε να τους πεταξουμε στην θαλασσα; Δεν εχεις το δικαιωμα να πεις σε ενα Τουρκοκυπριο οτι δεν ειναι κυπριος και οτι δεν του ανηκει η γη του διοτι μενει εκει απο το 1571δηλ καποιες γενιές πισω . Μην μπερδευεσαι με του εποικους.ΜΗΝ εισαι ακραιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με τους Τ/κ ζουσαμε αρμονικα και καποιοι καλαμαραδες ηρθαν στο νησι με την στολη του στρατιωτικου να μας διχασουν-χωρισουν κανοντας τους Νταηδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. SUB 92, γι αυτα που γραφω εχεις να απαντησεις επι της ουσιας; να λαμβανουμε υπ'οψιν και τις αποψεις αλλων Τ/κ αρθρογραφων να δουμε τις αποψεις τους και να τις κρινουμε ασχετα αν μπορει να διαφωνονουμε μαζι τους.Οι τρεις Τ.κ που ανεφερα ειναι οι κορυφαιοι στην Τ/κ κοινοτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.