22/10/09

Ο όμιλος Νεωρίου εκδηλώνει ενδιαφέρον για τον Σκαραμαγκά


Ενδιαφέρον για την εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εκδηλώνει ο όμιλος Νεωρίου, ο οποίος ελέγχει τα Ναυπηγεία Σύρου και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Η διοίκηση του Ομίλου επιβεβαιώνοντας σχετικές πληροφορίες που κυκλοφορούσαν στην αγορά ανακοίνωσε χθες ότι εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγοράς των Ελληνικών Ναυπηγείων (ναυπηγεία Σκαραμαγκά).

Ειδικότερα με ανακοίνωση προς το Χρηματιστήριο, ο όμιλος κάνει γνωστό ότι «έχει εισέλθει σε διαδικασία διαπραγματεύσεων προκειμένου να διερευνηθούν οι όροι για την πιθανή αγορά από εταιρεία του Ομίλου της, των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά».

«Μέχρι όμως να ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή δεν δύναται να κάνει άλλες δηλώσεις», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Η εξέλιξη αυτή συνδέεται αμέσως με την επικείμενη αποχώρηση από το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας, της γερμανικής εταιρείας ThyssenKrupp.

Η προοπτική αυτή διαμηνύθηκε ήδη στην κυβέρνηση, η οποία επιθυμεί να δοθεί λύση στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του ναυπηγείου, χωρίς να υπάρξει καμία συμμετοχή του Δημοσίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η γερμανική πλευρά ενδιαφέρεται ιδιαίτερα η συμφωνία μεταβίβασης του Σκαραμαγκά να ολοκληρωθεί πριν από την 31 Οκτωβρίου.

Ωστόσο είναι πολύ νωρίς να υπάρξουν εκτιμήσεις για το κατά πόσο μπορεί να επιτευχθεί η συμφωνία μέσα στο ιδιαίτερα ασφυκτικό πλαίσιο. Πάντως το γεγονός ότι και μέσα στο καλοκαίρι είχαν γίνει συζητήσεις μεταξύ των δύο εταιρειών (Νεώριο-ΤhysenKrupp), επιτρέπουν συγκρατημένη αισιοδοξία.

Αισιοδοξία για την εξεύρεση λύσης, εξέφρασε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γιώργος Πεταλωτής. Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, τόνισε ότι «είναι ένα ζήτημα το οποίο αντιμετωπίζουμε.

Είναι ένα ζήτημα που παραλάβαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία πεντέμισι χρόνια δεν έκανε τίποτε στο θέμα αυτό». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος συνέχισε λέγοντας ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να επιλύσει το θέμα.

«Προσπαθούμε μέσα από επαφές που έχουμε και με τη γερμανική εταιρεία Τhyssen, να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο επίλυσης του θέματος. Και είμαστε αισιόδοξοι ως προς αυτό», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πεταλωτής.


Α. Παπαρήγα: Στην κόψη του ξυραφιού όλα τα ναυπηγεία στην Ελλάδα.
Επίσκεψη Παπαρήγα


Επίσκεψη στο Σκαραμαγκά πραγματοποίησε χθές και η γ.γ. του ΚΚΕ κ. Αλέκα Παπαρήγα. Μιλώντας στους εργαζόμενους, είπε ότι «μας ενδιαφέρει να μην βρεθείτε στο δρόμο και να μείνουν ανοικτά όλα τα ναυπηγεία».

«Για εμάς είναι ένας κλάδος με άμεση σημασία και με προοπτική στην Ελλάδα» συμπλήρωσε η κ. Παπαρήγα και τόνισε ότι το κράτος πρέπει να αναλάβει τόσο τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά όσο και το σύνολο της ναυπηγοεπισκευής στη χώρα μέσω της δημιουργίας ενιαίου δημόσιου φορέα.

Μ.ΚA.
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

{Η προοπτική αυτή διαμηνύθηκε ήδη στην κυβέρνηση, η οποία επιθυμεί να δοθεί λύση στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του ναυπηγείου, χωρίς να υπάρξει καμία συμμετοχή του Δημοσίου.}

Είπα σε άλλο σχόλιο σχετικά με τις εμπορευματικές προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά ότι η νέα κυβέρνηση έδωσε υποσχέσεις σε συνδικαλιστές ώστε να εκλεγεί. Οι υποσχέσεις αυτές είναι άκυρες διότι δεν μπορεί να κάνει αυτά που υποσχέθηκε λόγω και των διεθνών υποχρεώσεων της χώρας αλλά και λόγω της αντιπαραγωγικής λειτουργίας των εταιρειών που πιθανόν να περάσουν σε κρατικό έλεγχο. Ούτε ο ΟΤΕ θα επανακρατικοποιηθεί, ούτε η Ολυμπιακή, ούτε θα γίνει πάγωμα της ενοικίασης του λιμανιού και δεν μπορεί φυσικά το ναυπηγείο να υπαχθεί στο ελληνικό δημόσιο. Τα μηνύματα όμως που δίνονται απ’ την κυβέρνηση είναι ψεύτικα εν γνώσει της και φέρει ακέραια την πολιτική ευθύνη. Διότι ενώ γνωρίζει πως δεν μπορεί να παρέμβει. Ψευδός, ισχυρίζεται το αντίθετο για να κερδίσει ψήφους. Αντί λοιπόν να κάνει το στοιχειώδες δηλαδή να κάνει σαφές με λόγια και με πράξεις ότι στην Ελλάδα το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι ασφαλές και σταθερό αυτή προβαίνει σε ενέργειες που έχουν σαν αποτέλεσμα την δημιουργία επιχειρηματικής ανασφάλειας με όλη αυτή την θεωρία της «επανεξέτασης». Η κυβέρνηση θα μπορούσε αντί όλων αυτών, να προσεγγίσει επιχειρηματίες για να δει πως μπορεί να τονώσει τον παραγωγικό κλάδο των ναυτιλιακών υποδομών. Είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με δημοσιεύματα προ λίγων ημερών η κυβέρνηση της Κίνας ζήτησε από έλληνες εφοπλιστές που χτίζουν μεγάλο αριθμό νέων καραβιών σε κινέζικα ναυπηγία να παρέμβουν για να «λογικέψουν» την κυβέρνηση. Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν… Ας πάρει εκείνες τις πολιτικές αποφάσεις ας κάνει τις κατάλληλες επιχειρηματικές επαφές και ας εφαρμόσει εκείνες τις πολιτικές ώστε ο ναυπηγικός κλάδος να γίνει ανταγωνιστικός αφού ένας πολύ μεγάλος αριθμός ελλήνων εφοπλιστών χτίζουν έτσι κι αλλιώς νέα καράβια στην Κίνα. Και ας μην βιαστεί κάποιος να υποθέσει ότι αυτό θα σημάνει κατάρρευση του μεροκάματου… Υπάρχουν χιλιάδες άλλες λύσεις για να αυξήσεις την παραγωγικότητα κρατώντας ψηλά το μεροκάματο.-

Ελευθέριος Β.

Ανώνυμος είπε...

Καμια μεγαλη δεκο δεν πρεπει να δοθει εκτοσ ελληνικων χεριων και

και αυτεσ που δοθηκαν θα πρεπει να επανελθουν σε Eλληνικα χερια και στον ελεγχο του δημοσιου...

κανεισ δεν νοιαζεται απο τις πολυεθνικες για τους ελληνες εργαζομενους και για τα
Eλληνικα συμφεροντα το μονο που θελουν ειναι να μας ξεζουμισουν σαν τριτοκοσμικη αποικια......

Ο ο.τ.ε. και ο σκαραμαγκας πρεπει να επανελθουν σε ελληνικα χερια.......

ο νεοφιλελευθερισμος ειναι για τις παγκοσμιες υπερδυναμεις και οχι για τα μικρα κρατιδια με περιορισμενοι οικονομια και πλυθησμο.................

τη ειμαστε για της Ηνωμενες πολιτειες το 1 εκατοστο της πολεις της Νεας Υορκης.........

Η πολη του παρισιου ποσο ποιο ισχυρη οικονομια ειναι σε σχεση με ολοκληρη την Ελλαδα

το ιδιο και η πολη του Βερολινου
στη Γερμανια

Ειμαστε ψιλα γραμματα για αυτους........................

και δυστηχως οσο χρειαζομαστε δανεικα
τοσο θα μας εξαναγκαζουν να ξεπουλιομαστε και να πρατουμε στα εξωτερικα θεματα εναντια στα συμφεροντα μας και στα εσωτερικα θεματα να ξεπουλαμε ολα τα μονοπωλεια (νερο, Ο.Τ.Ε. , Δ.Ε.Η. οορυκτους πορους, διοδεια σε δρομους)