15/10/09

Cosco: Όταν σπέρνεις ανέμους, θερίζεις θύελες (2)

ΝΕΑ «ΓΡΑΜΜΗ ΑΜΥΝΑΣ» ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΤΣΕΛΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΕΖΟ ΠΡΕΣΒΕΥΤΗ
Διάλογος για τροποποίηση στα εργασιακά

Του ΘΑΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ετοιμοι να ξεκινήσουν διάλογο, όχι για την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ Νέου Ικονίου, αλλά για την τροποποίησή της σε ορισμένα εργασιακά θέματα, φαίνεται ότι είναι η κυβέρνηση και η κρατική κινεζική εταιρεία Cosco.
Την ίδια στιγμή οι 1.500 λιμενεργάτες όχι μόνο εμμένουν στις απεργιακές τους θέσεις, που κρατούν κλειστό το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά για 15 ημέρες, αλλά σκληραίνουν τη στάση τους, αφού μέσω των συνδικαλιστών τους ζητούν πλέον την ολική επαναδιαπραγμάτευση, που, όπως τονίζουν, ήταν προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης.
Πάνω από δύο ώρες η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, που από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων της δίνει «μάχη» προκειμένου να επανέλθει το λιμάνι στους κανονικούς του ρυθμούς, συνομιλούσε στο γραφείο της με τον Κινέζο πρεσβευτή στην Αθήνα, Luo Linguan, προσπαθώντας να τον πείσει ότι ένας διάλογος μεταξύ των στελεχών της διοίκησης της Cosco και της κυβέρνησης θα έλυνε τον «γόρδιο δεσμό» της απεργίας.

«Τήρηση κατά γράμμα»
Την εφαρμογή της σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου με την κρατική εταιρεία Cosco ζήτησε ο Κινέζος πρεσβευτής Luo Linguan, που προσέρχεται στη συνάντηση με τη Λούκα Κατσέλη Την εφαρμογή της σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου με την κρατική εταιρεία Cosco ζήτησε ο Κινέζος πρεσβευτής Luo Linguan, που προσέρχεται στη συνάντηση με τη Λούκα Κατσέλη Απαντώντας στην υπουργό, ο Κινέζος πρεσβευτής επεσήμανε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι «το μόνο που επιζητεί η Cosco από την ελληνική κυβέρνηση είναι να τηρηθεί κατά γράμμα η υπογραφείσα σύμβαση παραχώρησης και να ξεκινήσει η εγκατάσταση των υπαλλήλων της ΣΕΠ Α.Ε. στις τεχνικές εγκαταστάσεις και τα γραφεία του ΣΕΜΠΟ», ενώ άφησε να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται η Cosco να προχωρήσει σε απαιτήσεις εναντίον του ΟΛΠ, η διοίκηση του οποίου, όπως είπε χαρακτηριστικά, δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα τα νομικά μέτρα εναντίον των εργαζομένων.
Βγαίνοντας δε από το γραφείο της υπουργού ο Κινέζος πρεσβευτής, ο οποίος, σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους, από την μέρα των απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών έχει ειδοποιήσει ανώτατα κυβερνητικά στελέχη στο Πεκίνο, αλλά και τον πρόεδρο της Cosco, Capt. Wei Jiafu, δήλωσε ότι «η κινεζική πλευρά πιστεύει ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει τη θέληση να λύσει το πρόβλημα και ελπίζει ότι αυτό θα γίνει, έτσι ώστε το λιμάνι να επανέλθει στην εύρυθμη λειτουργία του».
Μετά τη συνάντηση η κ. Κατσέλη δήλωσε ότι «με τον Κινέζο διπλωμάτη είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε για όλα τα θέματα της συνεργασίας μας, στην οποία προσβλέπουν και τα δύο μέρη. Θέλουμε να αναπτύξουμε την οικονομική συνεργασία με την Κίνα, να ενισχύσουμε τις εμπορικές και τις επενδυτικές μας σχέσεις για αμοιβαίο όφελος και των δύο χωρών» και κατέληξε: «Πιστεύουμε σε αυτή τη φιλία και τη συνεργασία και θα κάνουμε τα αδύνατα-δυνατά και οι δύο για να επιλύσουμε όποια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και να προχωρήσουμε μπροστά για μια αποδοτική συνεργασία».
Από τη δήλωση της κ. Κατσέλη και μόνο φαίνεται ότι ο διάλογος έχει ανοίξει μεταξύ της κυβέρνησης και των ανθρώπων της Cosco, οι οποίοι -σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες- στις πιέσεις που ασκούν προς την κυβέρνηση έχουν επιστρατεύσει και Ελληνες εφοπλιστές που χρόνια τώρα «δουλεύουν» με την Κίνα, ενώ κάποιοι από αυτούς -και μάλιστα από τα μεγάλα ονόματα του εφοπλισμού- εκτός από την εμπορική συνεργασία, «χτίζουν» πάνω από 200 εμπορικά πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία.

Συνεργασία προβλήτων
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, οι Κινέζοι έχουν δεχτεί όχι μόνο τον διάλογο αλλά και κάποιες τροποποιήσεις, κυρίως στα εργασιακά θέματα. Επίσης οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι ένα από τα θέματα που έχει θέσει η υπουργός είναι και η στενότερη συνεργασία της Cosco και του ΟΛΠ στην προβλήτα Νο1 που έχει παραμείνει στον Οργανισμό και στη Νο2 που έχει περάσει στα χέρια των Κινέζων.
ΕΝΕΤ

10 σχόλια:

  1. Πενήντα κομμουνιστές στο λιμάνι κρατούν όμηρο όλη την Ελλάδα. Με τους κομμουνιστές του λιμανιού είσαι κύριε Καλεντερίδη; Διότι δεν έβγαλα νόημα απ΄ αυτή την ανάρτηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μεχρι και εφοπλιστες εχουν επιστρατευσει γαι τον διαλογο με την κυβερνηση ;

    εδω ο νομικος συμβουλος της cosco για την συμφωνια ειναι μελος της κυβερνησης

    καλυτερα δεν γινεται

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με την Ελλάδα και με την ίδια την κοινωνία είμαι φίλε μου.
    Πιστεύω στην ελεύθερη οικονομία και τον επιτελικό ρόλο του κοινωνικού κράτους σ' αυτήν.
    Ο συνδικαλισμός στην Ελλάδα, ένα παγκόσμιο παράδοξο, σε γενικές γραμμές λειτουργεί παρασιτικά και εν τέλει είναι εις βάρος των εργαζομένων, της αγοράς και της ίδιας της κοινωνίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η ΧΟΥΝΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΨΕΥΤΟ-ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΞΑΝΑΧΤΥΠΑ.

    Βάλτε τους ένα τέλος επιτέλους. Αρκετά πια!
    'Οποιος δεν θέλει να αποδόσει συνδικαλίζεται στις μέρες μας.
    Νήμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επιτέλους κάποιοι σταματίστε να ταμπελοποιήτε επειδή κάποιες αναρτήσεις δε σας αρέσουν ή δε θέλετε να τις βλέπετε και να τις θυμάστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν ξέρω ποιός έχει δικιο στον Πειραιά. Πάντως μέχρι το 1992 που σταμάτησε ο τελωνισμός των ευρωπαϊκων προϊόντων, αλλα και στην συνεχεια με το ΣΕΜΠΟ, οι εργατες του ΟΛΠ μας έγδυναν κυριολεκτικά, απλώνοντας το χέρι τους για κάθε κίνηση και υπογραφή, χιλιάδες τα μαύρα λεφτά, το να μπείς και να γίνεις εργάτης τότε ήταν σαν να κέρδιζες λαχείο, ξέρω γιατί πλήρωνα, και μαζί τους πλούτισαν και οι εκτελωνιστες που χρέωναν αυτά που έδιναν δεκαπλάσια.
    Σήμερα αν 1500 εργάτες που προσποιούνται οτι το κάνουν για το καλό των Ελληνικών συμφερόντων να παραμεριστούν και ας μπούν οι κινέζοι.

    Εκείνο όμως που δεν μπορώ να καταλάβω, είναι αυτή την Νο. 2 προβλήτα δεν μπορούσε να την εκμεταλευτεί Έλληνας? δεν μπορούσε ο ΟΠΛ, τόσο χρυσοφόρα και πανάκριβη ήταν που ήρθαν οι κομμουνιστές κινέζοι? και γιατί η νέα κυβέρνηση δεν εφαρμόζει αυτά που είπε πριν τις εγκλογές, οτι θα ακυρώσει την σύμβαση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κατ'αρχας ας διορθωσουμε εκεινο το λυπησιαρικο τιτλο λιμενεργατες με το λιμεναρχοντες.Πριν καιρο ειχαν βγει τα ετησια εσοδα τους και πολλοι εργαζομενοι πραγματικα λιποθυμησαν διαβαζοντας τα.Ελεος πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θυμόσαστε τους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας όσων εργάζονται εκεί;

    Ευμένης ο Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Τα παλληκαρια του λιμανιού" ειναι μια Κομματοσυνδικαλιστικη ΜΑΦΙΑ.

    Μακκις Φριςς Τσιαβόλο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. απίστευτο μίσος για τους "τεμπέληδες" αχθοφόρους!

    Μακάρι ένα τέτοιο μίσος να εκδηλωνόταν και εναντίον των τραπεζών που ζούνε εις βάρος όλης της κοινωνίας των εργοδοτών και των εργαζομενων συμπεριλαμβανομένων.

    Ούτε έμποροι ναρκωτικών να ήταν δεν θα εκφραζατε ενα τέτοιο μίσος.

    Ελλας το μεγαλείο σου!!

    Αντι να κοιτάξετε ποιός οφελείται τελικά απο το ξεπούλημα του εθνικού μας πλούτου, όσο μικρός και άν είναι, φωνάζετε εναντίον των αχθοφόρων.

    Ανοίξαμε τις πόρτες πρώτα στους Αλβανούς, μετά στους Πακιστανούς, γλύφουμε τους Τούρκους, χαρίζουμε προβλήτες στους Κινέζους, καθόσον εμείς είμαστε ανικανοι να διαχειριστούμε το λιμάνι και ποιός φταίει: Ο έλληνας αχθοφόρος!!!
    Αλλη μια φορά εύγε σας!!!

    Θυμάμαι ένα μπλακ αουτ κάποτε. Ποιός τιμωρήθηκε; Μα βέβαια ενας κακομοίρης που κατέβασε έναν διακόπτη! Τι να πεις, τέτοιος ηλίθιος λαός που καταντησαμε καλά να πάθουμε, ότι παθαίνουμε και ότι θα πάθουμε!

    αν

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.