13/10/09

Cosco: Όποιος σπέρνει ανέμους, θερίζει θύελλες

-«Παγώστε την Cosco» επιμένουν οι απεργοί του ΟΛΠ
-Συνεχίζονται για 12η μέρα οι κινητοποιήσεις στο λιμάνι
-Δήλωση Μπακογιάννη για το θέμα


«Εδώ και τώρα πάγωμα της συμφωνίας με την Cosco, για να βγούμε από το αδιέξοδο. Καλούμε την κυβέρνηση να κόψει κάθε ομφάλιο λώρο με τη διοίκηση του ΟΛΠ που οικοδόμησε το ξεπούλημα». Mε αυτή την κατηγορηματική θέση, η οποία μεταφράζεται σε σκλήρυνση της στάσης, ο κ. Γιώργος Γεωργακόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, έστειλε το μήνυμα της συνέχισης των απεργιακών κινητοποιήσεων στον ΟΛΠ.

Aυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη συνέλευση των εργαζομένων στο λιμάνι, προκειμένου να αποφασισθεί η στάση τους από εδώ και στο εξής, ενώ για τις 6 το απόγευμα είναι προγραμματισμένη νέα συνάντηση με την υπουργό Οικονομίας κ.Λούκα Κατσέλη. Μιλώντας σήμερα το πρωί στον ρ/σ του Δήμου Αθηναίων ο πρόεδρος των εργαζομένων πάντως έκανε λόγο για «λεόντειο αποικιοκρατική σύμβαση» αναφερόμενος στη στρατηγική συνεργασία που υπογράφηκε με την Cosco, για την εκμετάλλευση του ΟΛΠ τα επόμενα 35 χρόνια.

Μετά από όλα αυτά, η στάση της κυβέρνησης απέναντι στην απεργιακή κινητοποίηση αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα μετά την ιδιαιτέρως «θερμή» συζήτηση που έγινε χθε το βράδυ στο Μέγαρο Μαξίμου, αναφορικά με το ζήτημα. Το βάρος των διαπραγματεύσεων έχει αναλάβει τελικά η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ.Λούκα Κατσέλη, αν και αρχικά τέθηκε εν αμφιβόλλω κι αυτό. Παρόντες στη σύσκεψη, ήταν - πέραν της κ.Κατσέλη - και οι κ.Πάγκαλος, Ραγκούσης και Παπακωνσταντίνου. Η τελική «γραμμή» που αποφασισίσθηκε ήταν να τερματιστεί το συνοτμότερο δυνατό η απεργιακή κινητοποίηση, η οποία μπήκε στη 12η μέρα κι έχει «μπλοκάρει» την ομαλή λειτουργία της αγοράς.

Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ παραμένουν στοιβαγμένα χιλιάδες κοντέινερς με πάνω από 250.000 τόνους εμπορευμάτων, που περιμένουν να προψθηθούν στην αγορά. Οι απεργοί, από την άλλη, περιμένουν να οριστεί νέο ραντεβού με την κ.Κατσέλη κι ως τότε δηλώνουν ανυποχώρητοι στις θέσεις τους.

ΠΑΡΕΜΒΑΣH ΝΤΟΡΑΣ

Στο μεταξύ, το θέμα του ΟΛΠ στάθηκε η αφορμή για την πρώτη αντιπολιτευτική κριτική από πλευράς της ΝΔ. Την άσκησε με δήλωση της η υποψήφια για το αξίωμα του προέδρου κ.Ντόρα Μπακογιάννη, από το Γραφείο της οποίας εκδόθηκε πριν λίγο η παρακάτω ανακοίνωση:

«Είχα επανειλημμένα επισημάνει προεκλογικά ότι τα ανεύθυνα λόγια και οι διακηρύξεις έχουν συνέπειες όταν ένα κόμμα κληθεί να κυβερνήσει. Λυπάμαι πολύ που επαληθεύτηκα.

Ήδη, εξαιτίας των ανεύθυνων διακηρύξεων περί επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με την COSCO αναφορικά με την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένος Πειραιώς, έχουμε τις εξής αρνητικές συνέπειες:

· Μια απεργία των λιμενεργατών που ξεπέρασε ήδη τις 12 ημέρες.

· Κίνδυνο να επεκταθεί και στους λιμένες Ελευσίνας και Λαυρίου.

· Αναστάτωση και έντονες διαμαρτυρίες των παραγωγικών τάξεων.

· Απώλεια έργου του λιμένος Πειραιώς προς όφελος άλλων, ανταγωνιστικών, ευρωπαϊκών λιμένων.

· Προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς.

· Τις πρώτες τριβές και διαφωνίες στους κόλπους της κυβέρνησης.

· Η κυριότερη, όμως, συνέπεια είναι το πλήγμα στην επενδυτική αξιοπιστία της χώρας. Ήδη, προ των εκλογών, είχε καταστεί ευρύτερα γνωστό ότι το θέμα προκάλεσε την αυτόβουλη παρέμβαση του Αντιπροέδρου της κινεζικής κυβέρνησης.

Οι εξελίξεις αυτές στο λιμάνι και οι συνέπειες, που είναι ήδη πολύ σοβαρές σε συνδυασμό με την εσπευσμένη και χωρίς μελέτη κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής που προκαλεί απορία -για να το θέσω ήπια - των φορέων της Ναυτιλίας, δίνουν ένα ιδιαίτερα αρνητικό πρώτο δείγμα γραφής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στον ζωτικό τομέα της οικονομίας.

Ελπίζω ότι η κατάσταση αυτή θα δώσει έγκαιρα το μήνυμα στην κυβέρνηση ότι τα ζητήματα αυτά πρέπει να αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερη σοβαρότητα, ώστε να αποφύγουμε και άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις στο μέλλον, ιδίως δε κάποια δραματική επιδείνωση του επενδυτικού κλίματος”

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

9 σχόλια:

  1. Ο συνδικαλισμός, κάνει καθαρή πολιτική.
    Στα κατσαμπέλια του η ζεστή πρόσφατη κορυφαία πολιτική ετυμηγορία(!!) του Ελληνικού λαού.
    Κανονικά, μόνο ένα Βενιζέλειο ιδιώνυμο και τυφεκισμός, αρμόζει σε αυτές τις ύαινες που λυμαίνονται την Ελλάδα, δεκαετίες τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς δεν είναι μόνο αυτό… Είναι πολλά τα θέματα που εκκρεμούν και που μέσα στους αλαλαγμούς της «κατάληψης των χειμερινών ανακτόρων» ξεχάστηκαν. Αλλά όλα θα τα βρούμε μπροστά μας και δεν εννοώ μόνο την κυβέρνηση αλλά όλους μας. Όταν έχουμε εθιστεί σαν λαός στα παραμύθια δεν μας μένει παρά να ξυπνήσουμε σ’ ένα μόνιμο εφιάλτη. Όλοι προσωποποίησαν την αιτία της κρίσης στην αδυναμία δανεισμού της Ελλάδας εξ’ αιτίας κάποιου Αλμούνια. Δαινομοποίησαν τον Αλμούνια και όλοι νομίζουμε πως το μόνο που μας μένει είναι να απαλλαγούμε απ’ αυτόν για να γλυτώσουμε… Αλλά ο δαίμονας είναι μέσα μας και είναι η αδυναμία μας να δούμε το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει αρκετή παραγωγή ώστε να μπορεί να συντηρηθεί το κράτος στο μέγεθος που έχει πάρει τώρα. Είναι τόσο απλό. Στήθηκε ένα κρατικό σύστημα μέσα την δεκαετία του ‘80 με την προοπτική ότι θα αυξηθεί και η παραγωγή ώστε να συντηρηθεί αυτό το κράτος. Αλλά όπως βλέπουμε η παραγωγικότητα είναι τραγική και φτάσαμε να είμαστε αναξιόπιστοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως προς την ικανότητα μας να μειώσουμε τα ελλείμματα και ως προς την ικανότητα να πάρουμε μέτρα. Τι μένει… Τίποτα. Αν δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι τουλάχιστον ας μην τα κάνουμε χειρότερα. Αλλά δυστυχώς αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί από ανθρώπους που με ιεραποστολικό μένος ήρθαν να αλλάξουν τα πάντα υποσχόμενοι τα πάντα στους πάντες. Αλλά όπως λέει και ο τίτλος «όποιος σπέρνει ανέμους θερίζει θύελλες». Καλό το επικοινωνιακό «τρέξιμο» του κου Παπανδρέου αλλά αυτό που μετράει τώρα είναι αν υπάρχουν χρήματα για να κινηθεί η αγορά. Έτσι κι αλλιώς είναι θέμα ζωής και θανάτου ο δανεισμός για να μην καταρρεύσουμε παταγωδώς και αυτά τα δανεικά πλέον θα αγοραστούν τόσο ακριβά και με τέτοιους όρους ώστε δεν μπορούν χρησιμοποιηθούν για να ικανοποιηθούν οι ημέτεροι. Ίσως μας φτάσουν για να μην έχουμε ευρύτερη κοινωνική έκρηξη. Αλλά τίποτα παραπάνω.
    Καλώς ήρθατε κύριε Παπανδρέου στην πραγματικότητα.-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οχι στην ομηρία της πατρίδας μας από επαγγελματικές κάστες .....

    Λιμενεργάτες, συμβολαιογράφους, μηχανικούς, δικηγόρους, ΔΕΗτζίδες,
    ΤραπεζοΕλλαδίτες κτλ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "ΒΛΑΞ"
    Σαν Έλληνας βλάξ που είμαι (επειδή δεν γνωρίζω τίποτα από ΟΛΠ), θα ήθελα να ξέρω, όλη αυτή η πρεμούρα των ανθρώπων του ΟΛΠ, είναι από αγάπη στην πατρίδα τους;
    Είναι από αισθήματα αντί-Κινεζικά;
    Είναι από πατριωτισμό;
    Εγώ σαν βλάκας πιστεύω ότι είναι για τσεπάρα τους και μόνο.
    Είχα ακούσει κάποτε για εξωφρενικούς μισθούς. Α, ρε βολεμένοι κομματόσκυλα, ήρθε η ώρα να διεκδικήσετε πάλι γεμάτες και ξεχειλωμένες τσέπες, αυτή είναι η αλήθεια και δεν ενδιαφέρεστε καθόλου για την στρατηγικής σημασίας συμφωνίας με τους Κινέζους που θα είχε πολλαπλές ωφέλειες για την πατρίδα μας.
    Ο αγώνας σας λοιπόν, τώρα δικαιώνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανυπολόγιστες ζημιές από την απεργία, λένε οι εμπορικοί αντιπρόσωποι

    Ανυπολόγιστες ζημιές θα δημιουργήσει στις επιχειρήσεις και στην αγορά, γενικότερα, η απεργία στο λιμάνι του Πειραιά, σε περίπτωση που δεν ληφθούν μέτρα από την κυβέρνηση προκειμένου να ανασταλούν.

    Την επισήμανση αυτή κάνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπορικών Αντιπροσώπων Αθηνών κ. Ι. Παπαγεωργάκης με αφορμή την συνεχιζόμενη απεργία των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, που δημιούργησε, ήδη, τα πρώτα προβλήματα σε εισαγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις.

    Όπως τονίζει ο κ. Παπαγεωργάκης η συνεχιζόμενη απεργία στο λιμάνι του Πειραιά επιβαρύνει τις εισαγωγικές επιχειρήσεις με πρόσθετο κόστος μεταφοράς των προϊόντων, δεδομένου ότι τα εμπορικά πλοία αναγκάζονται να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους σε άλλα ελληνικά λιμάνια, όπως στον Αστακό ή και στο εξωτερικό, όπως στην Μάλτα και στη συνέχεια να μεταφερθούν με φορτηγά (στην περίπτωση της Μάλτας μέσω Ιταλίας).

    Το κόστος αυτό, προσθέτει ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ, μεταφέρεται στην τελική τιμή των προϊόντων, που σημαίνει επιβάρυνση του καταναλωτή.

    Ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι εξαγωγές, αφού τα προϊόντα βρίσκονται καθηλωμένα στα φορτηγά, στο λιμάνι του Πειραιά, τα δε ευπαθή κινδυνεύουν με ολική καταστροφή. Η αναγκαστική ασυνέπεια των εξαγωγέων τους οδηγεί και στην απώλεια ξένων αγορών σε περίοδο οικονομικής κρίσης, ύφεσης και έντασης του ανταγωνισμού. Ήδη οι τζίροι των εισαγωγικών και εξαγωγικών επιχειρήσεων βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθιστώντας πολλές από τις εμπορικές επιχειρήσεις ζημιογόνες για την περίοδο αυτή.

    Χαρακτηριστικά, όπως σημειώνει ο κ. Παπαγεωργάκης, ήδη από τις προηγούμενες απεργίες στα λιμάνια έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές οι εισαγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας. Ειδικότερα οι εξαγωγικές επιχειρήσεις έχουν απολέσει σημαντικές αγορές του εξωτερικού για την προώθηση των προϊόντων του, σε μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού.

    Παράλληλα, οι εισαγωγικές επιχειρήσεις αδυνατούν να τροφοδοτήσουν τις εγχώριες επιχειρήσεις με εισαγόμενα προϊόντα και τις εξαναγκάζουν να στρέφονται σε μεγάλα πολυεθνικά συγκροτήματα προκειμένου να «γεμίσουν» τα ράφια των καταστημάτων τους. Και στην περίπτωση αυτή η σχέση των συναλλασσόμενων διαταράσσεται, καταλήγει ο κ. Παπαγεωργάκης, ο οποίος επαναλαμβάνει την ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων από την κυβέρνηση.

    www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΡΕ ΦΙΛΕ ΕΣΥ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΠΕΡΙ ΤΟΥΦΕΚΙΣΜΟΥ, ΚΟΛΥΜΠΑΣ ΜΕΣ΄ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΡΕ ΣΥ.
    ΠΡΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΦΑΝΑΤΙΚΟΣ ΟΠΑΔΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ.
    ΜΑΛΛΟΝ ΕΤΣΙ ΟΠΟΩΣ ΛΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
    ΒΡΕΓΜΕΝΗ ΣΑΝΙΔΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ!!!!
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Απο το 1992 που γνωρίζω το θέμα το Λιμάνι που λέγεται Πειραιάς είναι στην ίδια κατάσταση και πάντα κάτι θα φταίει όπως κιαν λέγεται (Cosco,ΠΑΣΟΚ,ΝΔ,ΟΛΠ)Λυπάμαι που το λέω αλλά η προοδευτική συντεχνία των εργαζομένων έχει γίνει ανσχετικός παράγοντας των εξαγωγικών δραστηριότητων πολλων επιχειρήσεων της χώρας.Θα ήθελα πολύ να πιάσω στα χέρια μου έναν απο αυτούς και να του πώ ρε μέγιστε τό ξέρεις ότι περασαμε κάποια χρόνια μαύρες γιορτές απο τα τερτιπια σας;Ξέρουν πόσο χάνει η Ελλάδα απο αυτά σαν κοινωνία και οικονομία απο αυτά; Μάλλον θα πληρωνονται με νόμισμα ΑΛΛΗΣ ΧΩΡΑΣ (εξαιτιας της ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ και που παντα κάλυπτε την ανομη συνδικαλιστική τους συμπεριφορά που αναπτυσουν εκει).Τα λιμάνια είναι μέσο και εργαλείο Εθνικής Ανάπτυξης.Ενα μεγάλο εύγε στους επι χρημασι αμειβομενους οι οποίοι ως εγκάθετοι λειτουργούν ως κράτος εν κράτει και παραλύουν την πορεία αυτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γιατί τα βάζετε με τους απεργούς; Το ΠΑΣΟΚ είπε ότι θα επαναδιαπραγματευτεί τη συμφωνία και οι συνδικαλιστές ζητούν να υλοποιήσει την υπόσχεσή του. Η κύρια ευθύνη για ό, τι συμβαίνει ανήκει στην κυβέρνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σωστος ο προλαλησας. Αφου υποσχεθηκαν επαναπραδιαγματευση (που στα συνδικαλεζικα σημαινει ``οξω οι Κινεζοι``), τι περιμεναν τωρα; Ιδου πεδιο λαμπρο (και ουσιαστικο) για τον ΓΑΠ να ξεκινησει να σπαζει αυγα, διαλυοντας την μαφια των λιμανιων, ξερετε, αυτους που απολαμβανουν ``τον μεσο ορο απολαβων των εργαζομενων``... Αυτο κι αν ειναι για to Λαζοπουλο (αλλα που να τολμησει ο μαγκας, το που μενει ειναι γνωστο, και αυτοι δερνουν...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.