18/1/10

Αύριο ελληνική άσκηση σε δεσμευμένη από την Άγκυρα περιοχή - ΓΕΑ: "Σκύρος και Καστέλλι, εκτός μάχης"

Σε μαζικές παραβιάσεις προχώρησε η τουρκική Αεροπορία σήμερα στο Αιγαίο (14 συνολικά) από σχηματισμό 16 αεροσκαφών, από τα οποία τα μισά ήταν οπλισμένα. Η τουρκική αεροπορική δραστηριότητα απλώθηκε και στους τρεις τομείς του Αιγαίου (βόρειο, κεντρικό και νότιο).

Αύριο ξεκινάει η ελληνική αεροναυτική άσκηση που περιλαμβάνει τμήμα των περιοχών Μυκόνου-Ικαρίας-Φούρνων που έχει δεσμεύσει η Άγκυρα για δικές της αεροναυτικές ασκήσεις και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση.

Την ίδια στιγμή η ΥΠΑ εξέδωσε την ακόλουθη ΝΟΤΑΜ που «μπλοκάρει» τουλάχιστον νομικά την Άγκυρα:

A0084/10 - REF (A) GREEK NOTAM A0061/10 LGGGYNYX
REF (B) GREEK NOTAM A2435/09 AND A2441/09 LGGGYNYX
REF (C) TURKISH NOTAM A0184/10 LTAAYNYX (151208 EUECYIYN JAN 2010)
NAVIGATIONAL WARNING TO ALL CONCERNED:
THIS NOTAM IS ISSUED TO STATE THAT THE REF (C) TURKISH NOTAM
A0184/10 LTAAYNYX IS NULL AND VOID SINCE IT REFERS TO TURKISH
MILITARY ACTIVITIES WITHIN ATHINAI FIR, WHERE THE ONLY COMPETENT
AUTHORITY TO PROMULGATE NOTAMS IN ACCORDANCE WITH THE INTERNATIONAL
RULES AND REGULATIONS IS THE HELLENIC CAA THROUGH THE HELLENIC ATS,
AIS UNITS.
FURTHERMORE THE HELLENIC POSITIONS REGARDING THE SAID MILITARY
ACTIVITIES, WHICH HAD BEEN ANNOUNCED BY TURKISH NOTAM A3914/09, HAVE
ALREADY BEEN EXPRESSED IN OUR REF (B) NOTAMS A2435/09 AND A2441/09
LGGGYNYX, THEY REMAIN UNCHANGED AND ARE THE ONLY VALID AND EFFECTIVE
WITHIN ATHINAI FIR, AS WELL AS OUR REF (A) NOTAM A0061/10 LGGGYNYX). 19 JAN
05:00 2010 UNTIL 21 JAN 08:30 2010. CREATED: 18 JAN 08:27 2010

Άμεση η Άγκυρα ανταπέδωσε με δική της ΝΟΤΑΜ:

A0216/10 (Issued for LTBB LGGG) - REFERENCE (A)TURKISH WARNING NOTAM A3914/09
REFERENCE (B)TURKISH WARNING NOTAM A0184/10
REFERENCE (C) GREEK WARNING NOTAM A0061/10 LGGGYNYX
REFERENCE (D) GREEK WARNING NOTAM A0084/10 LGGGYNYX

NAVIGATIONAL WARNING TO ALL CONCERNED:
THE VIEWS EXPRESSED IN TURKISH NAVIGATIONAL WARNING NOTAMS IN REF
(A) AND REF (B) WITH RESPECT TO TURKISH FIRING TASMO EXERCISE WITHIN
INTERNATIONAL AIRSPACE REMAIN UNCHANGED AND THE NOTAMS IN REF (A)
AND REF (B) ARE EFFECTIVE. THE GREEK NOTAMS IN REF (C) AND REF (D)
ARE NULL AND VOID.
TURKEY ALSO WOULD LIKE TO UNDERLINWE THAT NO FURTHER EXPLANATION
WILL BE GIVEN TO ANY OBJECTION RAISED TO TURKISH WARNING NOTAMS
A3914/09 AND A0184/10. SFC - FL999, 19 JAN 05:00 2010 UNTIL 21 JAN 08:30 2010.
CREATED: 18 JAN 12:44 2010



Πέρα από αυτά, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι πληροφορίες από το ΓΕΑ που θέλουν για «λόγους οικονομίας» να προτείνεται η κατάργηση των δύο εκ των τριών προωθημένων αεροδρομίων επιφυλακής: Καστέλλι και Σκύρος, είναι τα «προτεινόμενα», με την Λήμνο να επιβιώνει, απλώς γιατί είναι αναντικατάστατη λόγω θέσεως.

Η Σκύρος, αν καταργηθεί ως προωθημένη βάση, θα αντικατασταθεί από αυξημένη επιφυλακή της Τανάγρας και της Αγχιάλου και το Καστέλλι από την 115 Πτέρυγα Μάχης της Σούδας. Βέβαια στην εξίσωση αυτή δεν λαμβάνονται υπ’όψιν κάποιοι παράμετροι: Η Τανάγρα για τα Mirage 2000 και τα Mirage 2000-5, είναι μία βάση με πολλά πλεονεκτήματα και ένα βασικό μειονέκτημα: Είναι μακριά από το κεντρικό Αιγαίο και οι χρόνοι παραμονής των Mirage στις εμπλοκές θα είναι αρκετά μειωμένοι.

Όλα αυτά αν δεχθούμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα χρόνου άφιξης, αφού η προειδοποίηση επερχόμενων αεροσκαφών από τα ανατολικά είναι 30’ περίπου. Αλλά και στο Καστέλλι, η προωθημένη βάση βοηθάει πολύ στην αποσυμφόρηση της Σούδας…

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

5 σχόλια:

  1. Χωρις βασεις στο Αιγαιο = ΤΕΛΟΣ καθε δυνατοτητας αεροπορικης υπεροχης πανω απο το ανατολικο Αιγαιο σε περιπτωση κρισης και επιχειρησιακο προβαδισμα στην Τουρκια σε περιοδο ειρηνης, για τον απλο λογο, πως οι Τουρκοι θα μπορουν να πετουν περισσοτερο χρονο με το ιδιο καυσιμο ή τον ιδιο με λιγοτερο καυσιμο απ ο,τι τα ελληνικα που απογειωνονται απο την ηπειρωτικη Ελλαδα ή Σουδα.

    Ειναι τοσο απλο. Αν γινει αυτο, το ανατολικο Αιγαιο παραδιδεται επιχειρησιακα στην Τουρκια.

    Ειναι να απορει κανεις, πως εξεταζεται καν σαν ιδεα κατι τετοιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάλλον είναι σκέψη κάποιου ανίδεου πολιτικάντη που διέρευσε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μεγάλο μπουρδέλλο είμαστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για να κατασκευαστεί το αεροδρόμιο της Σκύρου, εκεί κατά τα μέσα της 10ετίας του`70, κάποιοι εργάστηκαν με νύχια και με δόντια,24 ώρες το 24ωρο. Και μόνο η ονομασία της περιοχής "ΤΡΑΧΥ", δείχνει τι δυσκολίες αντιμετώπισε το κλιμάκιο της ΜΑΚ, που είχε αναλάβει το εθνικά αναγκαίο αυτό έργο, αλλά και τα κλιμάκια της ΠΑ και της ΔΑΚ που κατασκέυασν, μέσα σε χρόνο ρεκόρ,τον αγωγό καυσίμων (βλέπετε τα τρωκτικά δεν είχαν πάρει είδηση και μπόρεσε να ολοκληρωθεί το έργο, διαφορετικά το αεροδρόμιο θα ήταν ακόμη υπό κατασκευή).
    Έγινε λοιπόν η Σκύρος ΚΑΡΦΙ στα μάτια των Τούρκων και για το λόγο αυτό έπρεπε να περιληφθεί στο σχέδιο ΥΠΟΧΩΡΗΣΗΣ. Κι αν σήμερα δεν τολμήσουν, οι πολιτικάντηδες, να καταργήσουν αυτο το προωθημένο αεροδρόμιό μας, να είστε βέβαιοι θα το επιχειρήσουν αργότερα,επικαλούμενοι ίσως λόγους οικονομίας.
    Το θέλει η Τουρκία, οφείλουμε να συμμορφοθούμε!
    Κατά τα λοιπά, ο σεβαστός πρόεδρός μας τα είπε χθες με τον Ερντογάν, ενώ, την ίδια ώρα, τα "καρτάλια" του αλώνιζαν στο Αιγαίο.
    Κρατερός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μετά τήν κατάργηση τῶν Ὑπουργείων
    Μακεδονίας-Θράκης,Αἰγαίου,Ἐμπορικῆς
    Ναυτιλίας,τήν κατάργησιν-πώλησιν
    [στρατοπέδων,τή συρίκνωση τῶν ἐξω-
    πλιστικῶν προγραμμάτων καί πολλῶν
    ἄλλων,ὧν οὐκ ἔστι τόπος,ἡ αὐτοκτονι
    κή ὑποχώρηση συνεχίζει...
    Νά προσέχουν ὅσοι εἰσηγοῦνται καί
    βάζουν ὑπογραφές σέ τέτοια θέματα.
    Θά τούς κρεμάσουν οἱ ἴδιοι οἱ ἀπατε
    ῶνες πολιτικοί προϊστάμενοί των.
    Τό σενάριο εἶναι παλαιό καί βρίσκει
    τήν ἐφαρμογή στίς συμφορές.Πρόσφατο
    παράδειγμα τά Ἴμια ,ὅπου ὁ ἐκ τῶν
    κυρίως ὑπευθύνων τότε ὑπουργός ἐξωτ
    Πάγκαλος ,ἐντελῶς ἀδιάνδροπα ἐπεχεί
    ρησε νά ἐνοχοποιήση τό Ναύαρχο Λυμ
    πέρη.Βλέπετε..ἐπικρέμαται ἡ θηλιά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.