8/11/11

Τ. Στίγκλιτς: Οι αγανακτισμένοι έχουν αιτία



Το κίνημα των διαδηλώσεων που ξεκίνησε στην Τυνησία τον Ιανουάριο και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Αίγυπτο και την Ισπανία, έχει καταστεί πλέον παγκόσμιο – με τις διαδηλώσεις να συνταράσσουν τη Wall Street και άλλες μεγάλες πόλεις της Αμερικής. Η παγκοσμιοποίηση και οι σύγχρονες τεχνολογίες δίνουν τη δυνατότητα στα κοινωνικά κινήματα να υπερβαίνουν τα σύνορα, με την ίδια ταχύτητα που τα υπερβαίνουν και οι ιδέες.

Και η κοινωνική διαμαρτυρία βρήκε παντού πρόσφορο έδαφος: Ένα αίσθημα ότι το “σύστημα” έχει αποτύχει και την πεποίθηση ότι ακόμα και σε μια δημοκρατία, η εκλογική διαδικασία δεν θα διορθώσει την κατάσταση – τουλάχιστον όχι χωρίς μια ισχυρή πίεση από τις φωνές στους δρόμους. 


Τον Μάϊο, έζησα από κοντά τις διαμαρτυρίες στην Τυνησία. Τον Ιούλιο, μίλησα με τους “indignados” της Ισπανίας. Από εκεί μετακινήθηκα στην Αίγυπτο όπου συναντήθηκα με τους νεαρούς επαναστάτες στην πλατεία Ταχρίρ του Καϊρου. Και πριν από λίγες εβδομάδες συζήτησα με τους διαδηλωτές του κινήματος “Καταλάβετε την Wall Street” στη Νέα Υόρκη. Παντού υπάρχει ένα κοινό αίτημα, το οποίο συνοψίζεται από το κίνημα της Wall Street σε μια απλή φράση : “Είμαστε το 99%”.

To σλόγκαν αυτό απηχεί τον τίτλο ενός άρθρου που δημοσίευσα πρόσφατα “Του 1%, για το 1% και από το 1%”, περιγράφοντας την εντυπωσιακή αύξηση στην ανισότητα στις ΗΠΑ: Το 1% του πληθυσμού ελέγχει περισσότερο από το 40% του πλούτου και λαμβάνει πάνω από 20% του εισοδήματος. Και αυτοί που βρίσκονται σε αυτό το απλησίαστο επίπεδο, επιβραβεύονται τις περισσότερες φορές τόσο πλουσιοπάροχα, όχι γιατί έχουν προσφέρει περισσότερο στην κοινωνία – τα bonus και τα πακέτα διάσωσης των τραπεζών δεν επιτρέπουν πια μια τέτοια δικαιολόγηση της ανισότητας – αλλά γιατί είναι, για να το θέσω ωμά, επιτυχημένοι (και κάποιες φορές διεφθαρμένοι) αναζητητές- δανείων.

Αναμφίβολα, ορισμένοι από αυτό το 1% έχουν προσφέρει πολλά. Πράγματι, τα κοινωνικά οφέλη από πολλές πραγματικές καινοτομίες (σε αντίθεση με τα νέα χρηματοοικονομικά “προϊόντα” τα οποία οδήγησαν στον όλεθρο την παγκόσμια οικονομία) υπερβαίνουν συνήθως κατά πολύ αυτά που παίρνουν σαν αντάλλαγμα οι εμπνευστές τους.

Ωστόσο, η πολιτική επιρροή και οι μονοπωλιακές πρακτικές έχουν οδηγήσει παντού στην αύξηση της οικονομικής ανισότητας. Και η τάση αυτή ενισχύεται από φορολογικά συστήματα όπου δισεκατομμυριούχοι όπως ο Γουόρεν Μπάφετ πληρώνουν λιγότερους φόρους (ως ποσοστό του εισοδήματος του) από την γραμματέα τους ή όπου οι κερδοσκόποι οι οποίοι βοήθησαν στην κατάρρευση της παγκόσμιας οικονομίας, φορολογούνται με μικρότερους συντελεστές από αυτούς που δουλεύουν για το εισόδημα τους.

Η έρευνα τα τελευταία χρόνια έχει δείξει πόσο σημαντική και βαθιά εδραιωμένη είναι η ιδέα της κοινωνικής δικαιοσύνης. Οι διαδηλωτές της Ισπανίας και αυτοί στις υπόλοιπες χώρες, δικαιούνται να είναι αγανακτισμένοι: Ζούμε σε ένα σύστημα στο οποίο διασώθηκαν οι τραπεζίτες, ενώ αυτοί τους οποίους κατασπάραξαν, αφέθηκαν να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους. 

Ακόμα χειρότερα, οι τραπεζίτες έχουν επιστρέψει πλέον στα γραφεία τους, κερδίζοντας bonus τα οποία είναι πολύ μεγαλύτερα από όσα ελπίζει να βγάλει σε μια ζωή το μεγαλύτερο μέρος των εργατών, ενώ οι νέοι άνθρωποι που διάβασαν σκληρά και έπαιξαν σύμφωνα με τους κανόνες, δεν έχουν προοπτικές για μια εποικοδομητική εργασία. 

Η αύξηση των ανισοτήτων είναι το αποτέλεσμα ενός φαύλου κύκλου : Οι πλούσιοι αναζητητές-δανείων χρησιμοποιούν τον πλούτο τους για να διαμορφώσουν τους νόμους έτσι ώστε να προστατέψουν και να αυξήσουν τον πλούτο τους και την επιρροή τους. Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ, στην διαβόητη απόφαση “Citizens United”, έδωσε στις εταιρείες την ελευθερία να χρησιμοποιούν τα χρήματα τους για να επηρεάζουν τις πολιτικές εξελίξεις. Αλλά, ενώ οι πλούσιοι μπορούν να χρησιμοποιούν τα χρήματα τους για να ενισχύουν την επιρροή τους, η αστυνομία δεν μου επέτρεψε να απευθυνθώ με μεγάφωνο στους διαδηλωτές της Wall Street.

Η αντίθεση ανάμεσα στην υπέρ – ρυθμισμένη δημοκρατία και τους αχαλίνωτους τραπεζίτες δεν πέρασε απαρατήρητη. Αλλά οι διαδηλωτές είναι αρκετά επινοητικοί: Αντηχούσαν ότι έλεγα μέσα από το πλήθος, έτσι ώστε όλοι να μπορούν να ακούσουν. Και για να μην διακόψουν το “διάλογο” με χειροκροτήματα, έκαναν διάφορες χειρονομίες για να δηλώσουν την συμφωνία τους.

Έχουν δίκιο ότι κάτι δεν πάει καλά στο “σύστημα” μας. Σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν ανενεργές παραγωγικές δυνάμεις – άνθρωποι που θέλουν να δουλέψουν, μηχανές που παραμένουν αδρανείς, κτίρια που είναι άδεια – και τεράστιες ανεκπλήρωτες ανάγκες: Την καταπολέμηση της φτώχειας, την προώθηση της ανάπτυξης, την ανασύνταξη της οικονομίας για το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Στις ΗΠΑ, μετά από εφτά εκατομμύρια κατασχέσεις κατοικιών, βλέπουμε σπίτια σε εγκατάλειψη και ορδές αστέγων. 

Οι διαδηλωτές έχουν επικριθεί γιατί δεν έχουν πολιτική ατζέντα. Αλλά η κριτική αυτή δεν πιάνει το πραγματικό νόημα των διαδηλώσεων. Αποτελούν μια έκφραση της αγανάκτησης με την εκλογική διαδικασία. Είναι ένας συναγερμός.

Οι διαδηλώσεις κατά της παγκοσμιοποίησης στο Σιάτλ το 1999, όπου υποτίθεται ότι θα εγκαινιαζόταν ένας νέος κύκλος εμπορικών συζητήσεων, στρέφονταν ενάντια στις αποτυχίες της παγκοσμιοποίησης και των διεθνών θεσμών και συμφωνιών που την καθορίζουν. Ο τύπος κάλυψε τα γεγονότα, δικαιολογώντας εν μέρει τους διαδηλωτές. Οι Σύνοδοι που ακολούθησαν, ήταν διαφορετικές - τουλάχιστον επί της αρχής, υποτίθεται ότι αποτελούσαν ένα γύρο ανάπτυξης, ώστε να αποκατασταθούν ορισμένες από τις αδικίες που είχαν στηλιτεύσει οι διαδηλωτές – και στη συνέχεια το ΔΝΤ προέβη σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις.

Τη δεκαετία του 1960, οι διαδηλωτές του κινήματος για τα πολιτικά δικαιώματα επέκριναν τον κυρίαρχο θεσμοποιημένο ρατσισμό της αμερικανικής κοινωνίας. Η κληρονομία αυτή δεν έχει ακόμα ξεπεραστεί, αλλά η εκλογή του προέδρου Μπάρακ Ομπάμα καταδεικνύει πόσο μπροστά οδήγησαν οι διαδηλωτές αυτοί τις ΗΠΑ.

Από μια άποψη, οι σημερινοί διαδηλωτές ζητούν πολύ λίγα: Μια ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τις ικανότητες τους, το δικαίωμα να έχουν μια δουλειά με αξιοπρεπή μισθό, μια δίκαιη κοινωνία και οικονομία. Η ελπίδα τους είναι εξελικτική και όχι επαναστατική. Αλλά, από μια άλλη άποψη, ζητούν πάρα πολλά: Μια δημοκρατία όπου θα έχουν τον λόγο οι πολίτες και όχι τα δολάρια και μια οικονομία της αγοράς που θα προσφέρει αυτά που υποτίθεται ότι πρέπει να προσφέρει.

Τα δύο αυτά συνδέονται μεταξύ τους: Όπως έχουμε δει, οι απορυθμισμένες αγορές οδηγούν σε οικονομικές και πολιτικές κρίσεις. Οι αγορές λειτουργούν με τον τρόπο που θα έπρεπε να λειτουργούν, όταν πλαισιώνονται από τις κατάλληλες κυβερνητικές ρυθμίσεις: και το πλαίσιο αυτό μπορεί να αναδυθεί μόνο σε μια δημοκρατία που αντανακλά το γενικό καλό – και όχι μόνο το καλό του 1%.

Η καλύτερη κυβέρνηση που τα χρήματα μπορούν να αγοράσουν, δεν είναι πια αρκετά καλή.

Euro2day.gr

6 σχόλια:

  1. >>έχουν οδηγήσει παντού στην αύξηση της οικονομικής ανισότητας.<<

    >>Η ελπίδα τους είναι εξελικτική και όχι επαναστατική.<<

    Αριστοτέλης, Schumpeter, βήμα-βήμα θα φτάσει και στο επίπεδο να αναπαράγει τα ήδη αναλυθέντα στα κείμενα τού MP.

    ΥΓ. Τόσο κακό παιδί είναι ο JS πού δεν του δίνουν τα μεταφρασμένα ραβασάκια; Στο CFR τα έχουν βάλει σε κορνίζες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ἀξίζει νὰ εἰπωθῇ,σήμερα,πώς οἱ Ἀγανακτισμένοι ἀποκατεστάθησαν (καὶ) 'στὸ σύνολό των:ἔγιναν ἐρημωμένοι(ἄμμος καὶ κονιορτός ποδοχοί-ή-ρων).Οἱ ἔσχατες ῥανί(ῖ)δες αὐτοσῳτηρίας(αὐτοπροστασίας)ἑνός λαοῦ ποὺ φεύγει κ’ἑνός ἄλλου ποὺ ἔρχεται νὰ τὸν ἀνθυποκαταστήσῃ,νὰ ἐπαναφέρῃ καὶ ἀποκαταστήσῃ τὴν ὑπερβάλλουσα,ὑπερ-βολική ἡρεμία/νηνεμία(δόγμα τάξεως καὶ αὐτ-ἀσφαλείας ἐξαποδ.α.π.ανέκαθέ μας)τοῦ(ξένου)τόπου,τόπου ἐξορίας/αὐτ-ο-εξορίας/αὐτοεξορισμοῦ καὶ ἀποξενώσεως,ἀγραναπαύσεως ἀλλά καὶ ἀνησυχίας χωρίς λόγο(οὔτ’ἔργο..)καὶ μὲ τ’ἀνεκμετάλλευτ’,ἀναπάντ(λ)ητα,ἀναπορρ(ρ)όφητ(ήSim/i-ιSim)α ποσά τοῦ θεογκωδεστάτου καὶ,πάντως,ἀξιολογησίμου ἔργου τῆς μιᾶς κάποιας ἀντ(ι)ανθρωπίνου πολιτικῆς ποὺ παρακολουθοῦμ’,εὐχάριστοι καὶ παν(θ)υ(ὑ)γιεῖς,(ἁ)παντ(αχ)οῦ,πιὰ(τι ἄλλο ‘θέλετ’ἐδῶ;)..
    Ἡ κατοχή ἐπί τῆς χώρας ἀπό κάστες,τράστ συμφερόντων δὲ χωρεῖ ἄλλη συζήτησιν οὔτε ἀμφιβολίες ἐγείρονται ἐν ᾧ τὰ μακάρια γηρατειά προετοιμάζονται ἀπό καιρόν καὶ καιροῦ εἰς καιρόν καὶ/νὰ ἔχουν τὴν τιμητικήν των ποὺ καὶ τοὺς ἁρμόζει ποὺ δὲν εἶναι ἀπό τὴ ζῳοῦλα(αὐτοσυντήρηση)τῶν νέων ἀνθρώπων(αὐτοσυντήρησις καὶ/τῆς αὐτοσυντηρήσεως).Σχεδόν τίποτα δὲν καθίσταται ἱκανόν,ἱκανή καὶ ἐπαρκής συνθήκη ἀνασχέσεως,μεταβολῆς,προσκόμματος τῆς διαρροῆς ἐπ’ὠφελείᾳ καὶ ὑπεράσπισιν/προάσπισιν(ὠφελῶντας καὶ ὀφείλοντας)τοῦ ἐθνικοῦ(ἑνιαίου)σώματος(ἑνιαίου)ἑνός νεομεσοξυλοκόπου νεοαναγεννηθέντος συμμοριτοπολέμου(τῶν παραγοντίσκων καὶ ἀρχηγίσκων).Βδούρου,Μαμικο(ω)λλ(ητη-υ)ρ-ι-ο-μπουρδάκης,Ψωμιάδης/ΚουΛούβα(ά)ρης,Δι(ί)μῆ(ή)νης/Χαν(ι)οπανηγυρτζικόπουλος ἡ πεντάχρυσος τετραλογία τοῦ ἔργου ἑνός Αἰσχύλου πρός ἀπάντησιν,ἐπανιδωμένου,ἀναποκαλυπτικοῦ μ(σ)ας.
    Η πενταπληγική διασημότης*,το μπρανντ νέιμ(και συμπεριλαμβανομένων όλων και ανεξαιρέτως ευτυχώς ή και δυστυχώς),το προσωπείο,είδωλο και/με το συμφέρον της(τα καλά και τ’άσχημα συμφέροντά μας των ψυχών)εξακολουθεί να κυριαρχή και σκιάζη τον άνθρωπο από του παρασκηνίου(‘στην Ελλάδα του…’’Εικοστού’’..)’η χωριατιά ‘βρίσκετ’εκτός συναγωνισμού,πέρ’από κάθε προηγούμενο και προσδοκώμενο’πράγματι ά(ν)εργοι χωρίς το…’’απεργοί’’’δεν αδικείται κάποιος λόγω της πραγματικότητος,εκείνη είναι που και το(ν) διαψεύδει και,μάλιστα,πανηγυρικότατα’(φῶτο)Φίνις Ἑλλένε και…Σουῖτ Ντρῆ(ά)μς!
    *Και δ ε ν εννοείται,κατ’ανάγκην(πάντοτε…-και-…τουλάχιστον..!),ο υποφαινόμενος,υποκρυπτόμενος αλλά ο τηλεαστερισμός και το κάκιστό του συναπάντημα(και ο υ μόνον…).
    Η μεσσιανικότης του Νεογελλαδιστάν συνεπάγεται και την κατάληξίν του(άδοξον πολύ).Η αγαπολογία το τελευταίο(έσχατον..!)συναίσθημα(ανάχωμα)της βλακείας(επανάληψις κρινομένη προς εμπέδωσιν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πόσο διαφέρ’ἡ ἀνάλυσις(τὰ Ἐφαρμοσμένα Οἰκονομικά/Μαθηματικά τῶν Οἰκονομικῶν)τῆς πραγματικότητος καὶ ἡ διαφορετικότης ὡς πρὸς τὴν ἄγνοια(τὰ σημεῖα καὶ οἱ στιγμές τοῦ ψεύδους τοῦ ἀνθρώπου)(θρίαμβος/θριαμβικός τυφών ἀλήθεια..!)(http://amethystosbooks.blogspot.gr/2014/06/750.html)!Θεωρούμενοι καὶ θεωρῶντας ἡγέτες χωρίς στόχο καὶ βασιλεῖς θρόνο(θέαμα ὁλόγυμνον πολύ…τὸ πολύ-πολύ νὰ εἶναι-τι ἄλλο;-ἀλλά καὶ "Δέν τοῦ πηγαίνει-/καὶ-πολύ."..)!Ἐκεῖ ὅπου τὰ συστήματα,οἱ ἀριθμοί τῶν ἐποχῶν τοῦ κόσμου τῆς δουλείας(ἕνας νέος πολυαναδυόμενος καὶ…"πολύπλευρος" καὶ..."πολυ-αναμενόμενος" ὁλοκληρωτισμός/σκοταδισμός)καὶ τῆς δουλείας τοῦ κόσμου ἀποτυγχάνουν(νὰ κατεξουσιάσουν τοῦ ἀνθρώπου καὶ νὰ τὸν ἐλέγξουν),ἐναλλασσόμενα καὶ ἀλληλοδιαπλεκόμενα(ἀλληλοαυτοαναιρούμενα),ἔρχεται ὁ ἀδιάψευστος μάρτυς(κριτής)τῆς προγενεστέρας ἐμπειρίας(σοφίας καὶ ἀπελευθερώσεως τοῦ βίου)νὰ ἐπανεπιβεβαιώσ’,ὑπογραμμίσῃ,ἐπισημάν',ὑπενθυμίζοντας,πὼς ἡ προδοσία δὲ συσχετίζεται οὔτε πρὸς θέσεις/(/-)ἀξιώματα(ἕνας ψυχαναγκασμός ἐπιτελέσεως καὶ παροχῆς/-ῶν διατεταγμένων καὶ ἐπὶ μονίμου/σαρανταοκταώρου βάσεως ὑπηρεσιῶν-χορηγιῶν ἀνθυγιεινῆς τῶν πάντων πρὸς τοὺς πάντες -καὶ- κατ-ἔναντι πάντων)οὔτε κίνητρ’-ἀντικίνητρα καὶ προθέσεις(καλές ἤ/καὶ/ἤ καὶ μὴ)ἀλλά μὲ τὴ συντήρησιν(ἡ μόνη ἑλληνική ἐπένδυσις//-ἐπ-ἀνα--να-κάλυψις σήμερα),τὸ χάος(-καὶ;-χρέος;)τῆς πληροφορίας,τὴ φρεναπάτη τῆς ἐλευθερίας(κατ'εὐφημισμόν ὅπως θυμηδίαν)καὶ,ἐν τέλει,ἐν πολλοῖς καὶ ὀλίγοις,ἐδῶ,τὶς ψηφιακή/ἡλεκτρονική ζῳή-πραγματικότητα.Πόσα φαινόμενα εἶναι ἀμιγῶς,ἀκραιφνῶς οἰκονομικά ‘στὴν Ἑλλάδα,σήμερα;Καὶ ἄν ναὶ,ἐξηγοῦνται τὰ πάντα(μέσῳ αὐτῶν τούτων)καὶ μὲ τὴν πολιτικήν,ἀκόμη,τέχνην ἐφικτοῦ ἤ (καὶ/καὶ;) ἀριθμοῦ,τὴν τέχνη τοῦ ἐφικτοῦ,ὁρατοῦ,ἀκόμα;Εἶναι γνώριμο τὸ πεδίον,ἀντικείμενον προσβάσιμον;Τι ἰσχύει καὶ τι δ ὲ ν ἰσχύει;Τι σημαίνουν αὐτά;Παράδοσι;Δικαιοσύνην καὶ ἀλήθειαν;Ἐλευθερίαν ἀνθρώπου;Ἡ ὑπουργία;Ἡ θήτευσις/θητεία;Ἡ κλοπή καὶ τὸ ψεῦδος,δὲ,εἶν’εὐεργεσία,συνιστοῦν ἀγαθότητα(πρὸς τὴν ἀνθρωπότητα πλήρη καὶ πλήρως);Τὰ κατά συνθήκην καὶ κατ’οἰκονομίαν π ο ῦ…(")πηγαίνουν(>ὁδεύουν)("),ἐντάσσονται,ἀνήκουν;’Στὴ σφαῖρα τῆς φαντασίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ἡ ὑπόκρισις εἶναι καὶ ὁ τελευταῖος μεγάλος σταθμός 'στὴν πορεία τῆς ἱστορίας τῆς ἀλλοιώσεως,ἐκτραχύνσεως,μετα(α)λλ(λ)άξεως(ἀπὸ παχύδερμον πρὸς ἡμίδερ-σ-μον καὶ ἐξ-ἀπα-νέκαθέ-ν μας).Ἐλάχιστα πράγματ’(ἀπότοκ’ἀδιαφορίας ἐπί συλήσει τῶν τάφων καὶ ἀπο-α!-γοητεύσεως ἐλ-κ-λ-λείψ’ἡγεσίας ὁράματος-ἐμπνεύσεως).Ὁλοκλήρωσις τοῦ φαύλου κύκλου(ζωῆ-ς..!)!Τετραγωνισμός τοῦ ἑπταγώνου!Δεκαπλασιασμός τῆς βαρείας(μήτρας..!)!Δεσμευόμεθ’…ἀκραδάντως πὼς/πῶς θ’ἀνέλθουμε τῆς ἐπιφανείας(καὶ…ἐπιγαμίας..),ὅτι θὰ ‘βροῦμ’,ἔστω,ἑαυτὸν,ἐντός αἰσχύνης τόσης ἀνακαταποπεριπλέοντες;Ὡς πρός τι καὶ πῶς καὶ νὰ ἐνδιαφέρουν,ἂλλως τε,αὐτά;Πρόκειται ν’ἀγωνισθοῦμε,νὰ ἐλπίσουμε,νὰ παύσουμε νὰ παρακολουθοῦμ’ἐμμανῶς(ἐμπαθῶς)τὸ διπλανό μας,τὸν πλησίον(καὶ-κ α ὶ κατὰ τὴ-ν συν-α/ἀνταλλαγή-των-τῶν μηνυμάτων/καὶ-κ α ὶ κατὰ τὴ-ν συν-α/ἀνταλλαγή-των-τῶν μηνυμάτων;);ΝΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΗΘΟΥΜΕ;Τι αἴσχη πού εἶναι αὐτά;Πού ζοῦμε;"Ἀσφάλεια" ἤ…"Ὑ(/ὑ-)περπροστατευτισμός/-ικότης"καλεῖται αὐτὸ;Ἐν ὥρᾳ(τῆς)(διδασκαλίας)(τῆς)Δημοκρατίας;Σσέ γκαραντί-ε;Ἐγγύησις ἑξαμήνου ἤ…-καὶ;-πολυχρόνιος/πολυχρονίζουσα;Ἐγγυητήρια(συμβόλαια/"Ὁ λόγος μ(σ-)ας συμβόλαιον καὶ,μάλιστα,διαρκείας.";),ἐγγυητήριος ἐπιστολή…καὶ…πέραν τοῦ βεβαίου κάτι τέτοιου,ἑνός τέτοιου γεγονότος(αὐταποδείκτου);Πολύ-πολύ πολύ,πολύ βαρύ τὸ κρ(τ-β-λ-.)ί(ῖ)(ή/ύ)(ύ)μ(μμ)α ποὺ οἱ πύργοι δὲν ἔχουν ὀπαδούς(θὰ τὸ 'θέλατε-ς…πολύ-καὶ-ὅμως..!),ποὺ οἱ πύργοι ἔχουν…τὸ πολύ…(μόνο)…νεκρούς(θύματ’ἀναπ-τ--ε/έ/εί--ρώ-ήρων-///καὶ ἐγκλημάτων πολέμου).Οἱ σπουδαιότερες(=εὐγενέστερες)μάχες,πάντως,πού(καὶ)ἔχουν δοθῇ,ἐπισυμβῇ,κατά-λάβῃ χώρα("καθιερωθῇ"..!)'στὴν ἀνθρωπότητα ἔχουν κ’ἐπικεντρωθῇ ‘στὴ διαμάχη(ἀντιπαράθεσις ἐπιχειρημάτων οὐσίας-κάτι διάφορον τῆς κ ά θ ε καὶ ἑκάστης/ἑκάστου τῆς τοῦ περιουσίας…-),παλαιά(παλαιολιθική),τώρα,πιά,τῆς θεμελιώδους διακρίσεως μεταξύ κτιστοῦ καὶ/- ἀκτίστου(χάρι θεολογίας καὶ ἐπιστήμης της καὶ/τῆς χριστιανικῆς πίστεως καὶ…κατ’ἀποκλειστικότητα πρώτη καὶ…ἐσχάτη…καὶ μόνον..).Ἂλλος λόγος δ έ ν ὑπῆρξ(χ)ε κάποτε,ἄλλοτε,κάποτε ἄλλοτε καὶ ἄλλοτε κάποτε.ΑΙΔΩΣ,ΑΙΣΧΟΣ,’ΝΤΡΟΠΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το έθνος,ούτως ή άλλως,είναι κάτι το επίγειο,χο’ι’κό,υλι(στι)κό.Δ ε ν έχει μέλλον.Οι ἀναρχοτοιοῦτοι(http://hellenicinterest.blogspot.gr/2014/06/blog-post_20.html),τώρα,έμαθαν να τα απωθούν όλ’αυτά,προς ανα-παράστασιν,απλώς,απλώς εξ εσπευσμένης των κλήσεως προς το παγκόσμιο μέλλον(συμπεριλαμβανομένου εδώ…αν-ασφαλώς αλλά και…βεβαίως-βεβαίως…και…απολύτως και του νεο-ελληνικού//-ελλαδικού-υβριδίου..-).Το ελληνικό κρατίδιο(προτεκτοράτ-ο-ν…υψίστης σημασίας όπου και κυριαρχεί η συμμορία με τη συμμορία/οι συμμορίτες με τους συμμορίτες που τα πάντα όλα με τη σειρά εξ-ισούνται και με σειράν…προτεραιότητος μετά του πηλικίου του μηδέν του μηδενός…),το ελληνικό πρόβλημα,εξάλλου,υφίσταται και λειτουργεί μόνον (και) κατά το βαθμό των πολυσύνθετων παραγόντων της εξάρτησης(=αυτο-προ-φυλάκισης)που διορίζει/αυτοδιορίζει τους τοπάρχας και φυ(ι/ί)λάρχα(ά)ς του(αυτό και πρόκειται-//κ’…εμμένεται προβλεπόμενο…να…μείνει..).Προχωρώντας οι γενιές,κάθ’επαφή με την πραγματικότητα,τις ρίζες,τις πηγές εξανεμίζετ’,εξαλείφεται(απαλοιφή>ντιλίτ..)στο άψε-σβήσε(θα αναδεικνύει και νεότερες -αλλά- και τραγικότερες τις συνέπειες των ελλείψεων/μιας υπερανεπάρκειας)και τα πάντα καταλαμβάνονται από το πνεύμα του ευδαιμονισμού(ηγεμονισμός και μικρομεγαλισμός)των τριών με τεσσάρων δεκαετιών οπισθοδρόμησης(υπ-ο-ανάπτυξης και πρωτογονισμού)και υπαναχώρησης που τόσο αγαπήσαμε και κοπιάσαμε να αποκτήσουμε και να διατηρηθή ακέραιο,ανόθευτο,στην πληρότητα και το σύνολό του(-η/Η άγνοια-έν’από τα πρώτα-πρώτα σημάδια της κατάληξης μετά και από τον ευρύ ψυχολογικό πόλεμο και το συστηματικό και διευρυμένο βιασμό…της υποπροσ-μονής που επακολουθεί ε ρ ή μ η ν Έθνους και Λαού).Μοναδικό συστατικό ελληνικότητας,σήμερα,η βούληση,η κατοχή,η προσωπικότητα/διασημότητα(χαρακτηριστικό μιας νεο-γερμανικής υποδούλωσης του ανθρώπου στη χοάνη των λέξεων και της συνεπακόλουθης κατασκευής των εννοιών τους και των μύθων)(http://amethystosbooks.blogspot.gr/2011/03/blog-post_5066.html): (")Τα μωρά παιδία…την…παίζει.(").Ζητούντ(θ)’υπερκατεπειγόντως οι συμπαραπροτεινόμενοι(προ’ι’στάμενοι)διαμεσολαβητικοί παραμυστικοσύμβουλοι Μεσσίαι(ομιχλώδεις αγροτικοί ιατροί)να επιβάλλουν τη σιωπήν και την τάξιν στους λαθρενιπαρεπιμετοίκους,λοιπούς και υπο-λοίπους(Μεσσίας αλλά και μη και/-//κοινούς θνητούς)καθώς και να αναλ(β)άβ(λ)ουν τις συν-αρμόζουσες/πρέπουσες/τιμητικές(ευθύνες)θέσεις(ευθύνης)που και τους…αναλογούν.Ούτως ή αλλέως πως,αλλαγές,μεταρρυθμίσεις προοπτικής(δ ε ν)έχουν(δεν)γίν’εις το...έπακρον(η γη δεν είναι περίπτερος/-ον αλλ’ασφαλώς προφανώς επιπέδου και δη δια λόγους ανωτέρας βίας)•υπό τα παρασκήνια πιθανότατα-υπάρχει μια…-πιθανότητα…κατά πάσα..!).ΚΟΙΝΟΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ(ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ).ΒΡΩΜΟΚΩΛΟΠΑΙΔΙΑ(ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΙ/ΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΜΗ)(και αυτό δεν είναι υστερία/υστερικότητα αλλά…εσείς..)*.
    *Υ(.)Γ(.)/Υ(υ).γ.(:)Δ ε ν αποστέλλονται ‘στο κύριο ιστολόγιο για να μη μιανθεί.ΤΕΛΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. O Κολοσσός της Ρόδου μετατρέπετ’εξ αίφνης ‘σε ‘Κολοσσό’-πληροφοριοδότη(δήμιο λαών και ολετήρα της ελαχίστης δυνατής ιδιωτικότητος κάθε πολίτη και όπου γης σήμερα)και τα ‘’Νόου(χάου-εκζάκτλυ--χίαρ-?)πλέισσσςςς τ-σ-ου χάιντ’’και’’Φον Νέβερ φορ έβερ –εστ χάιντ φορέβερ εν έβερ…αγκαίιην’’της(,)σχετικής(,)διαφημίσεως/δια(ευ)φημι(υ)στικότητος δεν φαίνεται να έχουν θέση και βρίσκουν ανταπόκριση,απήχηση στην Ευρασία(≠Ευραρα-βο-φο-βία).Προστατεύεται η διαδοχή(των εποχών ίσως εδώ αλλά και μόνων εκείνων)με κανονιστικές διατάξεις να προεπιβάλλουν την άτακτη προσαρμογή των εθνών του κόσμου στο πλαίσιο της/μιας απόλυτης διάχυσης(=εκσπερμάτωσης)της πληροφορίας στο ανεμοελικόπτερο της μαφίας της(παγκόσμιας)κατασκοπείας(άλλου είδους αυτή..).Μιας απογύμνωσης(φοβερής και τρομερής αποστέρησης)αυτού του μέλλοντος,και αυτού του μέλλοντος από δικαιώματα και υποχρεώσεις που δεν ήρθαν και έχουν τηρηθεί,στους αιώνες,φέροντας άνθηση,ακμή,δημιουργικότητα(ψευδο-/μη πολιτισμός και – φύση).Το συνδικάτο της ελεύθερ’αφοδεύουσας σύγχρονης ηλεκτρονικής κοινωνίας(πομφόλυγας)( http://amethystosbooks.blogspot.gr/2013/04/blog-post_7774.html).Οι…καλλιτέχνες της Νέο-Ελλάδας οι διανοούμενοι του παρελθόντος(της Ευρώπης)’και ευτυχώς αλλά και από τα καλύτερα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.