8/4/13

Τα λιμάνια της Ελλάδας ως πύλες εμπορίου ανάμεσα σε Ευρώπη και Ασία

 Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΙΑ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ Τα λιμάνια της Ελλάδας ως πύλες εμπορίου ανάμεσα σε Ευρώπη και Ασία
Ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις αναμένεται να ξεπεράσει ο Πειραιάς όσον αφορά την κίνηση εμπορευμάτων μέσα στην επόμενη διετία φτάνοντας να είναι το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου.

Παρόμοιες προβλέψεις υπάρχουν και για τον λιμένα της Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει μεγάλη τάση για μετατόπιση της εμπορικής δραστηριότητας από τα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης προς τον νότο.
Το παραπάνω είναι εμφανές από τα στοιχεία της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά και από παρατηρήσεις διεθνών εμπορικών οργανισμών και χρηματοοικονομικών οίκων. Επισημαίνουμε πως την ερχόμενη Παρασκευή λήγει και η προθεσμία για την ανακοίνωση του σχεδίου ΤΑΙΔΕΠ για την αξιοποίηση των ελληνικών λιμανιών. Γίνεται κατανοητό λοιπόν πως το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι μεγάλο, όπως και τα έσοδα από τις επενδύσεις. Συγκεκριμένα η Cosco φέρεται να έχει προσφέρει ανεπισήμως πόσο της τάξης του ενός εκ. ευρώ για μετοχές. Το 2008 υπήρξε προφορά 400 εκ ευρώ. της Hutchinson για την Θεσσαλονίκη.
Για να μιλήσουμε με αριθμούς, αναμένεται σε δύο χρόνια και μετά τις επενδύσεις της Cosco τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια να αγγίξουν τα 4,7 εκ. ενώ το 2012 κινήθηκαν περίπου στα 3 εκ. . Έτσι ο Πειραιάς θα ξεπεράσει το λιμάνι της Βαλένθια που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη κορυφή όσον αφορά την κίνηση στη Μεσόγειο. Στη δεύτερη θέση είναι το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου, στην τρίτη η Αλτζεσίρα της Ισπανίας και στην τέταρτη το τουρκικό Αμπαρλί. Ο Πειραιάς είναι μέχρι στιγμής στην 10η θέση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr η διακίνηση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί την τελευταία τριετία, ενώ η αντίστοιχη ανάπτυξη στα λιμάνια της Μεσογείου την ίδια περίοδο περιορίστηκε στο 20%. Ενδεικτικά τα ελληνικά λιμάνια απορρόφησαν το 5,5% της μεσογειακής διακίνησης το 2012 από 2%την περίοδο 2008-2010. Τα παραπάνω στοιχεία έχουν προκύψει πριν ακόμα αναδρομολογηθούν τα ασιατικά προϊόντα με προορισμό την Ευρώπη από τη διώρυγα του Σουέζ και μέσω Πειραιά. Αυτό αναμένεται να εξοικονομήσει χρόνο και χρήματα σε σχέση με τα μέχρι τώρα δρομολόγια μέσω Γιβραλτάρ και λιμάνια της βόρειας Ευρώπης.
Στα πλαίσια αυτών των νέων επενδύσεων , υπάρχουν παρεμβάσεις από την πλευρά της ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού. Μάλιστα σύμφωνα πάλι με πληροφορίες του capital.gr η κλιμάκωση της διαδικασίας που έχει ήδη ξεκινήσει η επιτροπή για την σύμβαση με την Cosco μπορεί να αποδειχθεί μείζον αντικίνητρο για τους ενδιαφερομένους επενδυτές, να πιέσει χαμηλότερα το τίμημα και σε κάθε περίπτωση να καθυστερήσει την αξιοποίηση με αποτέλεσμα άλλοι ανταγωνιστές να σπεύσουν προς όφελός τους. Επίσης υπάρχει έντονος προβληματισμός σχετικά με το αν οι ξένοι σύμβουλοι που εργάζονται για λογαριασμό του δημοσίου με σκοπό την αξιοποίηση των λιμανιών αντιπροσωπεύουν καθαρά ελληνικά συμφέροντα.
Έχοντας ως μοχλό ανάπτυξης τις μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων από την Ασία και την σιδηροδρομική διασύνδεση με την υπόλοιποι Ευρώπη, τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας μας έχουν όλα τα εχέγγυα για να γίνουν οι μεγαλύτερες πύλες εμπορίου ενώνοντας την Ασία με την Ευρώπη. Μάλιστα η Εθνική τράπεζα υπολόγισε πως τα άμεσα έσοδα από την αξιοποίηση των λιμένων θα φτάσουν ακόμα και τα 0,9 δις ευρώ, ανεβάζοντας το ΑΕΠ κατά 0,4% και δημιουργώντας 9.000 νέες θέσεις εργασίας. Μεγάλη άνθηση αναμένεται να σημειωθεί και στον τομέα των επιχειρήσεων που έχουν σχέση με τον ναυτιλιακό και εμπορικό τομέα.
Αν και σε γενικές γραμμές υπάρχει ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια, η αξιοποίησή τους έχει καθυστερήσει σημαντικά λόγω αναβολών από τους εκάστοτε υπευθύνους, αποτελώντας τροχοπέδη στα εθνικά συμφέροντα.

1 σχόλιο:

  1. Κόσκο μου θυμίζει Κοσκωτά, αλλά από το διεστραμμένο μου μυαλό μη περιμένετε καλύτερους συνειρμούς!

    Εξ ου λοιπόν και τα διεστραμμένα ερωτήματα:

    1) Όσο και αν αυξηθεί η κίνηση, το καταβαλλόμενο ενοίκιο αλλάζει άραγε;; (βοηθάω: η απάντηση έχει 3 γράμματα αρχίζει από Ο και τελειώνει σε ΧΙ..)

    2) Επί πλέον άντε κι έρχονται στον Πειραιά... με ποιό μέσο μεταφοράς θα φεύγουν προς Ευρώπη;
    Με το τραίνο;;;; ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
    Θα αποθηκεύονται στις ανύπαρκτες αποθήκες του Θριασίου και θα διακινούνται επί της ανύπαρκτης διπλής γραμμής προς Θεσσαλονίκη...

    3) Όσο για την πολυδιαφημισμένη Χιούλλετ Πάκαρντ... καλά κρασιά..
    Πόσα είπαμε είναι τα κοντέινερ; 5-6; Τι να σας πω, δεν είμαι και στο Λιμάνι να ξεφορτώνω...

    4) Πόσα λεφτά παίρνουμε από την ΗΡ;;
    Καθόλου επειδή τα παίρνουν οι Κινέζοι;; Λέεεεεες;;

    5) Ελέγχει κανείς τί γίνεται στις προβλήτες της Κόσκο ή έχουν μετατραπεί σε κινεζικό έδαφος και γι' αυτό λυσσάξανε όλοι Κινέζοι να ζητάνε ίδιες συμβάσεις;;
    Για ξαναδιαβάστε την σύμβαση με την Κόσκο και τα ξαναλέμε...

    6) Οι διακρατικές συμφωνίες;
    Αντιγράφω από το ΔΟΛερό ΒΗΜΑ:
    "Ηδη η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυτή την περίοδο «τρέχει» όλες τις απαραίτητες διακρατικές συμφωνίες με τις Αρχές της Ουγγαρίας, της Τσεχίας, των Σκοπίων και της Σερβίας."
    Δηλ. δεν έχει γίνει καμμία κίνηση τόσον καιρό που είναι εδώ η ΚΟΣΚΟ;;;;;;;;;;;;;;;!



    ΥΓ. Πραγματικά ο Γκαίμπελς ζει και καθοδηγεί τα ελληνικά ΜΜΕ, ιδίως όταν διάβασα τα περί 50 δις $ τα οποία θα έρθουν στον Πειραιά δηλ. η όλη μεταφορική ικανότητα της HP άρα συνεκδοχικά δεν θα τα τζιράρει η χώρα του Μάο αλλά η χώρα των Μάο-Μάο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.