14/11/13

Έλεος αγαπητή, όχι και ελλαδικό «κουσούρι» το Κυπριακό!

Ένα κλασικό επιχείρημα, όσων κατά καιρούς έχουν υποστηρίξει την αναγκαιότητα μιας υποχωρητικής τακτικής απέναντι στις ακόρεστες διεκδικήσεις της Τουρκίας, είναι ότι αυτό επιτάσσει ο πολιτικός ρεαλισμός.
Ταυτοχρόνως, όμως, οι ίδιοι απορρίπτουν μετά βδελυγμίας ότι ο «ρεαλισμός» τους μας οδηγεί, εν τέλει, στην απώλεια εθνικής κυριαρχίας και της αλλοτρίωσής μας ως έθνους. Ενίοτε, όμως, οι λέξεις που επιλέγουν για να «ντύσουν» την επιχειρηματολογία τους αποκαλύπτουν τον πυρήνα της σκέψης τους.
Σωτήρης Δημόπουλος (Δρ. Κοινωνιολογίας, Διεθνολόγος)
Χαρακτηριστικό, και θλιβερό συνάμα, παράδειγμα, συνιστά το κείμενο της κας Κέζα στο ηλεκτρονικό ΒΗΜΑ (13.11) με τον, διαφωτιστικό για το περιεχόμενο του άρθρου, τίτλο «Κύπρος, μια άλλη χώρα».
Αφορμή, για το σχόλιο της αρθρογράφου, αποτέλεσε το αίτημα, του ευρωβουλευτή κ. Κουμουτσάκου, για παρέμβαση της Κομισιόν στις άθλιες και αχαρακτήριστες δηλώσεις τού, διολισθαίνοντος συνεχώς σε απροκάλυπτο εσωτερικό και εξωτερικό αυταρχισμό, Ερντογάν για την Κύπρο. Του ζητά, λοιπόν, να καθίσει στα αυγά του και να μην δημιουργεί ζητήματα με την γείτονα για μια «κακοδιατύπωση» (ο όρος και τα εισαγωγικά της συντάκτριας).
Το ίδιο ζητά και από την κα Δούρου, του Σύριζα, η οποία, δυστυχώς, θύμωσε και αυτή με τον «σουλτάνο», και έτσι αναγκάζει τη δημοσιογράφο να μην δύναται να περιορίσει τις νουθεσίες της στους «δεξιούς» με τις πατριωτικές εμμονές…
Ποιοι είναι οι λόγοι, σύμφωνα με το σκεπτικό του άρθρου, που κάνουν τις συγκεκριμένες ελλαδικές αντιδράσεις υπερβολικές και ζημιογόνες;
Ο πρώτος είναι ότι, η Ελλάδα και η Κύπρος είναι διαφορετικά κράτη και «δεν συζητείται η προοπτική συνένωσης».
Ο δεύτερος ότι, η Ελλάδα δεν έχει τις δυνάμεις να προστατεύσει την Κύπρο.
Και ο τρίτος, κι ο «φαρμακερός», ότι, τέλος πάντων, «η ιδέα του έθνους είναι ρευστή»(!).
Να, λοιπόν, η ουσία, να ο πυρήνας του ιδεολογικού οικοδομήματος που γεννά διαρκώς ανάλογες αντιλήψεις, που φαντάζουν παράλογες. Δεν είναι οι Κύπριοι τμήμα του ελληνικού έθνους. Δεν υπάρχει πλέον το ελληνικό έθνος που πιστεύαμε ότι υπάρχει. Είναι κάτι άλλο, «ρευστό», και προφανώς εξαρτάται από το φαντασιακό «δοχείο» που δημιουργούν οι «ειδήμονες».
Οι προτροπές, λοιπόν, να μείνουμε μακριά από το Κυπριακό και τα απειλητικά μουγκρίσματα του Ερντογάν δεν προέρχονται από την επιθυμία για μια πιο συνετή -ας το δεχθούμε- διπλωματική τακτική. Ούτε σκοπεύουν σε μια πιο ευέλικτη, σύμφωνα με αυτή τη λογική, στρατηγική ώστε να αντιμετωπισθεί η απροκάλυπτη επιθετικότητα της Τουρκίας, η οποία οραματίζεται την ανασύσταση της οθωμανικής αυτοκρατορίας, με την Κύπρο και την Ελλάδα- βιλαέτια της. Άλλωστε το κυπριακό περιγράφεται στο κείμενο ως «κουσούρι» (!), ελάττωμα δηλαδή της ελληνικής διπλωματίας. Οπότε, αν αφαιρεθεί, προφανώς, η τελευταία θα γίνει και πιο εμφανίσιμη
Η Κύπρος, σύμφωνα με την κα Κέζα, δεν είναι μόνον μια άλλη χώρα, και άρα δεν είναι ορθό να αναμειγνυόμαστε στα «διεθνή» της ζητήματα. Το σπουδαιότερο είναι ότι υποστηρίζει πως πρόκειται για τη χώρα ενός άλλου, από το ελληνικό, έθνους και έτσι τα λάβαρά του, δηλαδή τα λάβαρα του τρισχιλιετούς κυπριακού ελληνισμού, μάς είναι «ξένα» -ναι, αυτό γράφει…
Αποδεικνύοντας ότι περισσότερο και από τις ιδέες, ακόμη πιο ρευστές και πιο γλοιώδεις μπορούν να καταντούν οι συνειδήσεις.

1 σχόλιο:

  1. Η Μεγάλη ιδέα έσβησε τα υπολείμματα της Τουρκοκρατίας στην Ελληνική πολιτική σκέψη.

    Η Μικρασιατική καταστροφή η γενοκτονία του Μικρασιατικού και Ποντιακού Ελληνισμού αποτέλεσαν επώδυνα γεγονότα για τον Ελληνισμό. Ομως αυτό που είχε καταλυτική επίδραση στην ψυχολογία των προσφύγων αλλά και όσων απέμειναν ήταν η ανταλλαγή των πληθυσμών και των περιουσιών, αλλά μόνο των προσφύγων

    Οι Πρόσφυγες δεν θεωρήθηκαν Ελληνες απο πολλά φωτισμένα πνεύματα της Εποχής, τα οποία και διαδραμάτιζαν καταλυτικό ρόλο στην διαμόρφωση της Ελληνικής Κοινής Γνώμης.Βαπτίστηκαν Τουρκόσποροι και πολλοί εφυγαν με την φράση Αχ Πατρίδα και Πατρίδα στα χείλη. Η πίκρα απο την άδικη μεταχείριση τους οδηγησε σε μια σοβαρή πολιτική στροφή η οποία και επιδείνωσε ακόμα περισσότερο την εσωτερική αντιπαλότητα στον Ελλαδικό χώρο

    Απο εκεί και μετά τα όσα έλαβαν χώρα με τον νόμο περί Φόρου Περιουσίας, γνωστό και ως Βαρλίκ Βεργκισί (Varlik Vergisi)
    , τα Σεπτεμβριανά του 1955 επηρέασαν αρνητικά ακόμα περισσότερο την Ελληνική Κοινή Γνώμη

    Πολλοί Ελλαδίτες αδυνατούν ακόμα και σήμερα να κατανοήσουν την αξία των Καρτερικών Ελληνικών Ονομάτων και την σημασία τους στην πραγμάτωση της ιστορικής αποστολής του Ελληνισμού

    Η Τουρκία αμφισβητεί την Ελληνικότητα των Δωδεκανήσων, τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδος στο Αιγαίο, την Κύπρος ως Ανεξάρτητο και Κυρίαρχο κράτος, την Θράκη και την σύξευξη Ελληνικού και Κυπριακού Θαλάσσιου χώρου.

    Κατά συνέπεια η Εισβολή στην Κύπρο το 1974 και η Κρίση των Ιμίων το 1996 αποτέλεσαν νομοτελιακή εξέλιξη.

    Αυτή είναι η βάση του πολιτικού ρεαλισμού των θιασωτών της Ελληνοτουρκικής φιλίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.