25/10/09

Κατσέλη : Η ναυτιλία στον πυρήνα της αναπτυξιακής προσπάθειας


Μήνυμα της υπουργού στην απονομή βραβείων AMVER
Στον πυρήνα της μεγάλης αναπτυξιακής προσπάθειας της χώρας τοποθετεί τη ναυτιλία η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη.
Η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη.
«Σε ένδειξη της αναγνώρισης της σημασίας της ναυτιλίας διεθνώς θελήσαμε να την τοποθετήσουμε στον πυρήνα της μεγάλης αναπτυξιακής μας προσπάθειας.
Με τη δημιουργία του νέου υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας συνδέουμε άμεσα την εμπορική μας ναυτιλία με σημαντικές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, την προώθηση υποστηρικτών επενδύσεων, την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, τη στήριξη του θαλάσσιου τουρισμού αλλά και της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στη χώρα, υπογράμμισε η κ. Κατσέλη στο μήνυμά της που εστάλη στην απονομή βραβείων AMVER, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη το βράδυ στην Αθήνα.
Σύνθημά μας η ναυτιλία στο επίκεντρο της μάχης για βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς και ανάπτυξης πρόσθεσε η κ. Κατσέλη η οποία απαντώντας εμμέσως σε αιχμές που έχουν διατυπωθεί όλο το προηγούμενο διάστημα από την κατάργηση της αυτονομίας του πρώην ΥΕΝ συμπλήρωσε ότι «τόσο εγώ και οι συνεργάτες μου, όσο και οι συνάδελφοι μου στο υπουργικό συμβούλιο έχουμε ήδη συνειδητοποιήσει το μέγεθος της ευθύνης μας ως προς την υλοποίηση αυτής της μεγάλης πρόκλησης.
Ήδη μελετάμε τις προτάσεις που μας έχετε καταθέσει. Προσβλέπω στη συνέχιση της εποικοδομητικής διαβούλευσης και συνεργασίας με όλους τους φορείς της ναυτιλίας».
Η υπουργός αναφέρθηκε και στην κρίση που πλήττει τη ναυτιλία τονίζοντας την ανάγκη μίας συντονισμένης παρέμβασης ώστε να αντιμετωπισθούν από κοινού «τα προβλήματα που ανακύπτουν: την κυκλικότητα της αγοράς, τη σημασία του timing κατά την αγορά και πώληση των πλοίων, την παραμονή στην ανοικτή αγορά, η την χρονοναύλωση, τις δυσχέρειες που παρουσιάζει ο κλάδος της χρηματοδότησης επί του παρόντος, την αναμενόμενη είσοδο πολλών πλοίων στις ναυλαγορές τα δυο επόμενα χρόνια».
Αναγνώρισε επίσης ότι ο ελληνικός εφοπλισμός έχει μπει για τα καλά «στο μονόδρομο της ποιοτικής ναυτιλίας», ότι «οι αμοιβές των άξιων Ελλήνων αξιωματικών, ίσως των καλύτερων στον κόσμο, δεν είναι πλέον χαμηλές» και ότι «ο στόλος μας σήμερα είναι πολύ νεώτερος και η μέση ηλικία του θα μειωθεί κι άλλο».
Αυτό είναι θετικό αν το δει κανείς από την πλευρά της προοπτικής απασχόλησης των πλοίων, αλλά θα χρειαστεί τεράστια προσοχή στο ζήτημα της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών για να μπορέσουν τα νέα και ακριβά μας βαπόρια που ξεπληρώνουν τα δάνεια τους να πείσουν τους ναυλωτές για την πληρωμή καλύτερων ναύλων, σημείωσε η κ. Κατσέλη.
Σ' αυτό το σημείο τόνισε ότι αποκτά ιδιαίτερη σημασία η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό και στις παρεχόμενες υπηρεσίες από τους αξιωματικούς και τους συνεργάτες στα γραφεία, τους εξωτερικούς συνεργάτες και η συμβολή τους στη συνολική προσπάθεια να γίνει ο Πειραιάς ακόμα μεγαλύτερο ναυτιλιακό κέντρο.
Η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας διαβεβαίωσε τους παριστάμενους στην εκδήλωση ότι «η παρουσία της χώρας μας στο ΙΜΟ, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα διεθνή ναυτιλιακά fora θα είναι διαρκής και αναβαθμισμένη, πάντοτε σε συνεργασία με εσάς και τα συλλογικά σας όργανα, όπως άλλωστε έγινε ήδη εν όψει των προπαρασκευαστικών συναντήσεων στην Ε.Ε. για την Κοπεγχάγη».
Αναφερόμενη στον ΟΛΠ αναγνώρισε τον σπουδαίο οικονομικό και αναπτυξιακό ρόλο του, όπως και όλων των λιμανιών, και υπογράμμισε ότι θα στηρίξει την ανάπτυξή του καθώς και την εξασφάλιση όλων των προϋποθέσεων για την ανταγωνιστική του λειτουργία.
Καταλήγοντας η κ. Κατσέλη δεσμεύτηκε ότι το νέο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας θα κάνει ό,τι απαιτείται ώστε η ελληνική ναυτιλία να συνεχίσει να βρίσκεται στην πρωτοπορία της Διεθνούς Ναυτιλίας συνεισφέροντας στην προβολή της χώρας μας και στην ελληνική οικονομία.
Nαυτεμπορική

1 σχόλιο:

  1. Κα Κατσελη..λιαν επιεικως λες αερολογιες.
    Η Ελληνικη Εμπορικη Ναυτιλια μεγαλουργησε χαρη στο δαιμονιο των Ελληνων Εφοπλιστων και τα αξια πληρωματα της.
    Και αναφερομαι στην Ποντοπορο.
    Οπου το τοτε υπουργειο ανακατευτηκε τα εκανε ..κοινως θαλασσα.
    Απο το 1981 αρχισαν να ψηφιζονται νομοι που ουτε η χουντα δεν τολμουσε να περασει.Γεμισαν τα καραβια μας με αλλοδαπους και εδιωξαν τον Ελληνα ναυτικο.
    Η δραχμοποιηση των μισθων εφερε το τελος στην προσελκυση νεων ναυτικων καθως και η υποβαθμιση των διπλωματων των ναυτικων.
    Πρωτος Μηχανικος με 20 χρονια υπηρεσια και δεν ειχε....τα προσοντα για να βρει δουλεια στην ΔΕΗ.
    Να αφησεται την ναυτιλιακη επιχειρηση μακρυα απο κυβερνητικες επεμβασεις και οι νομοι της αγορας θα διορθωσουν τα παντα.
    Οι δημοσιες σχολες Αξ/κων Ε.Ν (αν υπαρχουν ακομα) να γινουν πανεπιστημιακου επιπεδου.
    Αυτο θα ειναι μια βοηθεια για την ναυτιλια.
    Την δεκαετια 70-80 το ναυτιλιακο συναλλαγμα ηταν πενταπλασιο του τουριστικου.
    Μεγα το της θαλασσης κρατος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.