13/10/09

H Ακαδημία Επιστημών της Αλβανίας και το αλβανικό εγκυκλοπαιδικό λεξικό

του Φάνη Μαλκίδη

1. Ο εθνικιστικός ρόλος της Αλβανικής Ακαδημίας Επιστημών
Σχετικά νεοσύστατη- ιδρύθηκε το 1972- η Αλβανική Ακαδημία Επιστημών, είναι το πιο σημαντικό επιστημονικό ίδρυμα της χώρας. Περιλαμβάνει επιστημονικά ιδρύματα, κέντρα και οργανισμούς, και παρότι η νομοθεσία μετά το 1991 καθορίζει το καθεστώς της ως ανεξάρτητο ίδρυμα, εντούτοις συνεχίζει να χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση.
Οι κύριοι στόχοι της Ακαδημίας είναι η ανάληψη και η δημοσιοποίηση μελετών και ερευνών σε διάφορους τομείς της επιστήμης, η συνεργασία με το δίκτυο των ιδρυμάτων της και άλλα επιστημονικά ιδρύματα και πανεπιστήμια στην Αλβανία, η συμμετοχή του επιστημονικού της δυναμικού σε ποικίλες δραστηριότητές τους, η συγκρότηση των διαδικασιών για την απόκτηση επιστημονικών βαθμών και τίτλων, η οργάνωση εθνικών και διεθνών δραστηριοτήτων, η δημιουργία και η σύσφιγξη σχέσεων καθώς και η συνεργασία με τις ξένες Ακαδημίες.
Η Ακαδημία Επιστημών ήδη επί καθεστώτος Χότζα και Κόματος Εργασίας της Αλβανίας, είχε δείξει κάποιες τάσεις προς την κατεύθυνση τεκμηρίωσης και ανάληψης της πρωτοπορίας στο εθνικό ζήτημα, όταν σε έκδοσή της με τον τίτλο «Οι Αλβανοί και οι περιοχές τους» (1982) είχε συμπεριλάβει κείμενα πανεπιστημιακών από το Κοσσυφοπέδιο. Στη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, η ίδια Ακαδημία θα έλθει πολλές φορές σε αντιπαράθεση με την ομόλογή της του Βελιγραδίου, πάνω στο ερώτημα, κατά πόσον οι σημερινοί Αλβανοί είναι απόγονοι των αρχαίων Ιλλυριών, συνεπώς οι αλβανικοί πληθυσμοί του Κοσσυφοπεδίου είναι αυτόχθονες πριν από την κάθοδο των σλαβικών φύλων. Η αποφασιστική όμως τομή στη δράση της Ακαδημίας ήρθε με τη δημοσίευση της «Πλατφόρμας για την επίλυση του Αλβανικού Ζητήματος». (στα ελληνικά βλ. Μαλκίδης Θ. Ιωάννινα 2006).
Το βιβλίο αυτό- αντίτυπα του οποίου θα πουληθούν σε μαζική κλίμακα στην Αλβανία, στο Κοσσυφοπέδιο, τις αλβανικές επαρχίες της πΓΔΜ, και στην αλβανική Διασπορά- χαρακτηρίζεται από αλυτρωτισμό, αφού υποστηρίζεται η «ένωση όλων των Αλβανών σε ένα εθνικό κράτος» και γίνεται λόγος για «το σύνολο του Κοσσυφοπεδίου, με την πρωτεύουσά του τα Σκόπια», ενώ τα όρια του «ιστορικά εθνικού αλβανικού χώρου» απλώνονται πολύ πέρα από τις κατοικούμενες από Αλβανούς περιοχές της πρώην Γιουγκοσλαβίας, για να περιλάβουν την «μείζονα Τσαμουριά» (μέχρι την Πρέβεζα), την Καστοριά και τη Φλώρινα.

2. Ο εθνικισμός και ανθελληνισμός συνεχίζεται
Πρόσφατα, η Ακαδημία Επιστημών της Αλβανίας κυκλοφόρησε τον πρώτο και δεύτερο τόμο του Αλβανικού Εγκυκλοπαιδικού Λεξικού. Στη εισαγωγή του Λεξικού η Αλβανική Ακαδημίας, υπογραμμίζεται ότι το συγκεκριμένο λεξικό είναι «εθνικού χαρακτήρα». Το περιεχόμενό του «αφορά το αλβανικό έθνος και την πατρίδα του».
Στους δύο πρώτους τόμους το Αλβανικό Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό δεν παραιτείται από τους γνωστούς εθνικιστικούς ισχυρισμούς «επιβεβαίωσης» της αλβανικής καταγωγής και εθνικότητας της Ηπείρου, της Άρτας, των Ιωαννίνων, Πρέβεζας και Ηγουμενίτσας, περιοχές οι οποίες, σύμφωνα με το Λεξικό, παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τη χάραξη των Ελληνο-αλβανικών συνόρων.
Επίσης, έντονη είναι η παραχάραξη και η οικειοποίηση της ελληνικής ιστορίας κυρίως σε σχέση με την Ήπειρο, ενώ δυσφημιστική είναι η στάση του Λεξικού προς την εθνική ελληνική μειονότητα, την καταγωγή και τον πολιτισμό της. Το λεξικό δεν έχει διαφορετικό λήμμα για τον εθνικό, δημογραφικό και γεωγραφικό προσδιορισμό της εθνικής ελληνικής μειονότητας και ούτε για το ρόλο της στο αλβανικό κράτος.
Στο λήμμα «Δρόπολη» μια από τις περιοχές με συμπαγή ελληνικό μειονοτικό πληθυσμό, περιοχή στην οποία στο καθεστώς Χότζα, αναγνωρίστηκε ως μειονοτική περιοχή και προπαγανδιστικά δόθηκε ρόλος συμβόλου εκπροσώπησης του συνόλου της εθνικής ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία, οι Έλληνες κάτοικοί της δεν θεωρούνται αυτόχθονες, αλλά ερχόμενοι, χωρίς να προσδιορίζει χρονικά το πότε εγκαταστάθηκαν εδώ οι Έλληνες.
Ειδικότερα στη σελίδα 537, (Α΄τόμος) επισημαίνονται τα εξής: « Σε σχέση με το πότε και τις συνθήκες κατά τις οποίες εγκαταστάθηκε ελληνικός πληθυσμός στη Δρόπολη, καθώς και με το μέρος καταγωγής τους, έχουν εκδηλωθεί διάφορες απόψεις». Επίσης το Λεξικό αναφέρει ότι δύο χωριά της Δρόπολης είναι αλβανικής εθνικότητας και ειδικότερα η Φράστανη και η Λιούγκαρη.
Για άλλες περιοχές με αμιγή ελληνικό πληθυσμό, όπως η Φοινίκι, το Αλίκο, η Δίβρη, το Μεσοπόταμο κλπ, δεν αναφέρεται η καθαρότητα του ελληνικού στοιχείου. Για τη δημογραφική σύσταση αυτών των περιοχών αναφέρεται ότι «στην πλειοψηφία ο πληθυσμός ανήκει στην ελληνική μειονότητα».
Για τον πληθυσμό της περιοχής της Λιβαδιάς με αμιγή ελληνικό πληθυσμό, δεν αναφέρεται καν η ελληνική του εθνικότητα, ενώ το αποκορύφωμα αυτής της ιστορικής διαστρέβλωσης αποτελεί η περιοχή της Χιμάρας, η οποία αποτελεί διαχρονικό στόχο της αλβανικής εθνικιστικής και ανθελληνικής πολιτικής.
Εντούτοις παρατεταμένη είναι η προσπάθεια που καταβάλλεται στο Λεξικό να κατασκευαστεί τεχνητά η εικόνα ότι στις σημερινές περιοχές με αμιγή ελληνικό πληθυσμό, ιστορικά ήταν έντονο το αλβανικό στοιχείο.
Οι συντάκτες του λεξικού σε καμιά περίπτωση δεν λησμονούν να αναφέρουν τα ονόματα που οι Αλβανοί είχαν δώσει στα ελληνικά χωριά, παραχωρημένα σ΄ αυτούς από την οθωμανική αυτοκρατορία. Ή τα αναφέρουν με τα αλβανικά ονόματα που έδωσε στα το καθεστώς του Κόμματος εργασίας της Αλβανίας, το οποίο παραχάραξε την ιστορία της περιοχής.
Στο λεξικό δεν αναφέρονται οι προσωπικότητες της εθνικής ελληνικής μειονότητας , ενώ στις ελάχιστες αναφορές προς τέτοιες προσωπικότητες, ή αναφέρεται απλώς ότι «κατάγεται από οικογένεια με γονείς ελληνικής εθνικότητας» , ή παρουσιάζονται ως Αλβανοί.
Ο εθνικισμός και ο ανθελληνισμός όπως αναλύεται στα κείμενα της Ακαδημίας Επιστημών των Τιράνων συμπίπτει με τα οράματα των Αλβανών λίγο πριν τη δημιουργία του αλβανικού κράτους για ένωση των αλβανικών πληθυσμών της Βαλκανικής και την παραχάραξη της ιστορίας. Η Ακαδημία εκφράζει στο ιδεολογικό επίπεδο, το όραμα και τους εθνικούς πόθους, καθώς και το διαχρονικό ανθελληνισμό έναντι της ελληνικής μειονότητας. Ζήτημα σοβαρό το οποίο απειλεί την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των λαών και συνεχίζει την πολιτική καταπίεσης και εξαφάνισης μίας από τις καταπιεσμένης εθνικής ομάδας στην περιοχή. Της ελληνικής εθνικής μειονότητας.


Ο Φάνης Μαλκίδης είναι διδάκτωρ κοινωνικών επιστημών και διδάσκει στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Έχει γράψει τα βιβλία «Η εθνική ελληνική μειονότητα στην Αλβανία» (στην ελληνική, αγγλική, και αλβανική γλώσσα), «Οι ελληνοαλβανικές σχέσεις» και «Το αλβανικό εθνικό ζήτημα».

20 σχόλια:

  1. Η μόνη Ακαδημία που δέν είναι εθνικιστική, είναι η Ελληνική. Πώς το εξηγείτε αυτό, κύριε Καλεντερίδη; Μήπως φταίει η κυριαρχία της Αριστεράς και της σημερινής Μαζοχιστικής Ορθοδοξίας στην Ελλάδα; Η οποία Μαζοχιστική Ορθοδοξία, το μόνο που κράτησε από την διδασκαλία του Ιησού είναι να τρώμε σφαλιάρες από παντού και να μήν διαμαρτυρόμαστε για να σώσουμε την ψυχή μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτά γίνονται, όταν ένα κράτος δεν διαφυλάττει τα συμφέροντά του όπως πρέπει ναι όταν πρέπει.

    Το 1949, μετά τον Γράμμο και το Βίτσι, έπρεπε ο ελληνικός στρατός να κάνει ένα ντου στην Αλβανία και απελευθερώσει μια και καλή την Β. Ήπειρο. Τότε μπορούσε, διότι ουδείς υποστήριζε την Αλβανία, ενώ η Ελλάδα είχε την στήριξη των Αγγλοαμερικάνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. οι αγγλοαμερικανοί ήταν που δεν άφησαν τον στρατό μας να μπει στην βόρειο ήπειρο για δικούς τους λόγους που ουσιαστικά τους βλέπουμε τώρα,ενώ αυτά περί μεγάλης αλβανίας είναι πολύ παλιά,δυστυχώς η χωρα μας πάντα ήταν υπό την εποπτεία και κυριαρχία ξένων δυνάμεων και γι αυτό δεν αντιδράσαμε στρατιωτικά, πρόσφατο γεγονός τα ιμια,είχαμε κάθε δικαίωμα αφού η μειονότητα δεν είχε τις ελευθερίες που θα έπρεπε να είχε και το έδαφος θεωρείτε συνέχεια τις ηπείρου και τέλος μην ξεχναμε και όλες τις προκλήσεις περί τσαμουριάς .Η άρση τις εμπόλεμης κατάστασης έγινε πριν λίγα χρονια νομίζω το 88 με τον παπούλια υπουργό εξωτερικών.όμως θέλω να μάθω τι λένε οι αλβανοί για την Ολυμπία την μητέρα του M.Αλεξάνδρου.stef

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι απανταχού ακαδημίες δεν πρέπει να είναι εθνικιστικές, αλλά πρέπει να υπηρετούν την αλήθεια, την ιστορία και τις επιστήμες γενικότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 1:01 μμ
    Έχεις πάθει πατατράκ....και εν γένη έχεις πολύ πλάκα..
    καντάντησες γραφικός πια.....

    +

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ skal

    Συμφωνώ.

    @ stef

    Βάσει του πρωτοκόλλου της Κέρκυρας (1915, αν δεν απατώμαι), η Β. Ήπειρος έπρεπε να είναι αυτόνομος. Το κράτος της Αλβανίας ιδρύθηκε και υποστηρίχθηκε από τους Ιταλούς, για να έχουν μία βάση στα Βαλκάνια, την οποία είδαμε το 1940 πώς χρησιμοποίησαν. Δεν νομίζω ότι οι Αγγλοαμερικανοί μας εμπόδισαν να εισβάλουμε, μα κι έτσι να είναι, αν εμείς το είχαμε κάνει, θα τους είχαμε φέρει προ τετελεσμένων. Δυστυχώς, μια ζωή είμαστε τσιράκια κάποιων και γι αυτό δεν έχουμε τίποτε καταφέρει σαν κράτος.

    Το εμπόλεμο ήρθη ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ και χωρίς κανένα αντάλλαγμα, ένα σοβαρό λάθος του Παπανδρέου. Όντως ο Παπούλιας ήταν ΥπΕξ και υπέγραψε αυτή την συμφωνία καίτοι Ηπειρώτης ο ίδιος.

    Δεν ξέρω ούτε εγώ τι λένε για την Ολυμπία οι Αλβανοί, αλλά έχω την εντύπωση ότι αυτοί δεν ασχολούνται με αρχαίες ιστορίες, σαν τους Σκοπιανούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. χολή γιά τόν Εθνικισμόν,χολή γιά τήν Ορθοδοξίαν...ύστερα περιμένουμε καλλίτερες μέρες...από πού ορέ Έλληνες;από τά ΑΤΙΑ;είπαμε: αυτά προσγειώθησαν ήδη καί τά μικρά πράσινα ανθρωπάκια βγήκαν από μέσα...
    Περικλής.
    Υ.Γ.Ο Λεωνίδας,ο Μιλτιάδης,ο Θεμιστοκλής,ο Αλέξανδρος,ο Βουλγαροκτόνος,ο Παλαιολόγος,ο Καστριώτης,ο Κολοκοτρώνης,ο Νικηταράς,ο Μακρυγιάννης,οι Ήρωες τού 40,οι Ήρωες τού 74,άν όχι 'εθνικιστική' πρακτική,τί ακολούθησαν;
    Υ.Γ.2.ειλικρινώς πιστεύουν κάποιοι πώς άνευ ΠΙΣΤΕΩΣ-τώρα είναι η Χριστιανική Ορθοδοξία-θά μπορέσει ο όποιος άπιστος νά τά βάλει μέ πλείονες εχθρούς πού πιστεύουν φανατικώς σέ κάτι(π.χ.Ισλάμ...); ή μήπως θεωρούν πώς 'πιστεύοντας' στούς εαυτούς των ή σέ κάποια θολούρα θά επιβληθούν;ο Έλλην κάθε εποχής δέν θά συμφωνούσε μαζί τους πάντως.άν νομίζετε πώς έχω άδικον αναφέρατε ΕΝΑ(1) ιστορικόν αντιπαράδειγμα από τήν μακρόχρονη ελληνική Ιστορίαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Οι απανταχού ακαδημίες δεν πρέπει να είναι εθνικιστικές, αλλά πρέπει να υπηρετούν την αλήθεια, την ιστορία και τις επιστήμες γενικότερα."

    Προσυπογράφω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. skal έχω μιλήσει με αλβανό και μου έχει πει ότι είναι ιλίρια και φυσικά είναι δικια τους και γι αυτόν τον λόγο γελάνε με τα σκοπια για θεωρούν ότι τότε έχουν και αυτοί μερίδιο στην ιστορία,όταν όμως τους εξηγείς ότι ολυμπια είναι ελληνικό όπως ολυμπιάδα και άλλα και ότι η ιλλυριοί είναι μεσογειακό φύλο και δεν είναι ξένο φύλο με τα ελληνικά τότε ψάχνονται και αυτό δείχνει τα ιστορικά κενά των λαών στην περιοχή μας,αφού οι διάφοροι λαοπλάνοι πολιτικοί και ιστορικοί έχουν παραποίηση τα πάντα στην ιστορία τις περιοχής.όσο για το αγγλοαμερικανούς,είχαμε όπως με το γεγονός από την μεριά τις γιουγκοσλαβίας στην δημιουργία μακεδονικού ζητήματος ίδια περίοδο δηλαδή 46-53 ήταν η χρονική περίοδος που είχαμε τέτοιες καταστάσεις από μεριάς αλβανίας,κλείσιμο συνόρων εκστρατεία φίμωσης μειονοτήτων,που η πολιτικο στρατιωτική ηγεσία ήθελε να κάνει κίνηση,λόγο του πολέμου ήταν σε εμπόλεμη κατάσταση και υλικά και ψυχολογικά,και οι μάχες του 40 στα βουνά δεν ήταν μακρινές αναμνήσεις για τους περισσοτερους από αυτούς,όμως οι αμερικανοι δεν θέλανε να ασχοληθούν με αυτό μιας και το ζήτημα τον συνόρων και επιρροών είχε κλείσει στην γιάλτα.φιλικά.stef

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συμφωνώ 100% με τον Περικλή!!
    Τα έχουμε πει χιλάδες φορές. Χωρίς πίστη και υπέρβαση του θανάτου δεν γίνετε τίποτα!!
    Αλλά σε ποιόν τα λέμε;;
    ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ, ΕΥΚΟΛΟΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ,ΠΛΑΣΤΟΣ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΣ,είναι η αιτία όλων των κακών...ας συμπληρώσουμε και αριστερή πολυπολιτισμικότητα,και ανεξιθρησκεία,μαζί με ωχαδελφισμό και λίγη τρομοκρατία,και προπαγάνδα,αλλαγή της ιστορίας και χρηματισμός πολιτικών μέσα από "λέσχες"και "έδεσε" το γλυκό.

    ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΡΓΑ ΞΥΠΝΑΜΕ..ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΩ ΕΙΜΑΣΤΕ ΗΔΗ ΣΕ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ!!!ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΑΛΛΗΛΟΥΣ, ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΟΙ....ΚΟΠΙΑΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ!!!!

    ΕΥ,ΑΓΓΕΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φίλε, το 1949, μετά την συντριβή των αναρχοκομμουνιστών δεν ήταν εύκολο για την καθημαγμένη Ελλάδα να εισβάλει στην Αλβανία, η οποία δεν είχε έλθει σε ρήξη με την Μόσχα. Αυτό έγινε το 1961. Η τελευταία ευκαιρία για στρατιωτική κατάληψη της Β. Ηπείρου (διάβαζε απελευθέρωση) ήταν το 44, αλλά ο εθνικός ήρως Βελουχιώτης έπληξε τις δυνάμεις του Ζέρβα στην περιοχή, οι οποίες θα μπορούσαν να είχαν καταλάβει την Β. Ήπειρο, δημιουργώντας τετελεσμένο γεγονός, το οποίον θα μπορούσαμε να εκμεταλλευόμαστε διπλωματικώς (εάν δεν επακολουθούσε η σλαβοκίνητος αναρχοκομμουνιστοσυμοριτική ανταρσία).

    Κωνσταντίνος εκ Κύπρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κωνσταντίνε εκ Κύπρου, από τα σχόλιά σου φαίνεται σαν το επίθετό σου να είναι Προδοτοσαμψών. Δεν ασχολείσαι καλύτερα με την πατρίδα σου και ν'αφήσεις την Ελλάδα ήσυχη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμε 14 Οκτώβριος 2009 9:23 πμ

    αντί νά κατηγορείς τόν Κωνσταντίνον εκ Κύπρου,δέν πηγαίνεις νά αγοράσεις κανένα χρήσιμον βιβλίον,νά τό διαβάσεις,νά ξεστραβωθείς(ή,έστω,νά μετριάσεις τήν εμπάθειά σου,νά σκεφτείς λίγο πώς ίσως δέν σού τά έχουν πεί καλώς)καί μετά κάνε 'υψηλή κριτική' μέ αφορισμούς στόν οιονδήποτε.ποιό είναι τό ψέμμα πού έγραψε ο φίλος;όσο γιά τά περί 'πατρίδος' του καί άλλες αηδίες,γιά εμάς πού είμαστε Έλληνες,η Κύπρος είναι η μεγαλόνησός ΜΑΣ καί ανήκει στήν ΙΔΙΑ Πατρίδα,όπως καί η Β.Ήπειρος,η Ιωνία,ο Πόντος,καί όλες οι ως τώρα Σκλάβες Πατρίδες ΜΑΣ.εσύ είσαι Έλλην;μάλλον όχι.τό γεγονός πώς μέ χίλιους τρόπους έχουν σπείρει-οι γνωστοί...-διχόνοια μεταξύ τών Ελλήνων δέ σημαίνει πώς ΟΛΟΙ έχουν πέσει στήν παγίδα.
    Περικλής.
    Υ.Γ.Γιά τόν Σαμψών πού ευκόλως καλείς 'προδότη',είσαι τόσο σίγουρος;γιατί έχω εντελώς άλλη πληροφόρησιν.αλλά τί περιμένεις,εδώ υπάρχουν άνθρωποι πού καλούν τόν Γρίβα προδότη.Ω καιροί!Ω ήθη!ΑΙΔΩΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φίλε, η πατρίδα μου είναι η Ελλάδα. Η ιδιαιτέρα μου πατρίς είναι η Κύπρος, όπως κάποιου άλλου μπορεί να είναι η Κρήτη, η Μακεδονία, η Ρόδος κ.ο.κ.. Γιατί μπλέκεις τον Σαμψών (ο οποίος δεν ήταν καθόλου προδότης, αλλά φάνηκε αφελής κατά την περίοδο του προδοτικού πραξικοπήματος), δεν μπορώ να καταλάβω.

    Κωνσταντίνος εκ Κύπρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κωνσταντίνε εκ Κύπρου, από όσο ξέρω, η Κύπρος είναι ανεξάρτητο κράτος, ένα από τα 27 μέλη της Ευρωπαικής Ένωσης, με ζηλευτή ευημερία, εργατικότητα, και πρόοδο πιό μεγάλη από την Ελλάδα. Η Μακεδονία, η Κρήτη, η Πόδος κλπ. δεν νομίζω ότι είναι ανεξάρτητες χώρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "...εδώ υπάρχουν άνθρωποι που καλούν τον Γρίβα προδότη"! Μα αν ο συνεργάτης των Γερμανών Χίτης δεν είναι προδότης, τότε ποιός είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. κώστα και περικλή με καλύψατε γενικά συγγνώμη για την λάθος ημερομηνία δεν θυμόμουν καλά.stef

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. 14 Οκτώβριος 2009 6:53 μμ

    τό γουστάρει ο οργανισμός σου νά φάς βρίσιμο έτσι;άντε ξεστραβώσου ρέ καραγκιοζάκο καί άσε τούς ήρωες τού Γένους ήσυχους.άκου συνεργάτης τών γερμανών ο Γρίβας!!!γελοίο υποκείμενον.τί ήσαν οι 'χίτες' αφού όλα εσύ τά ξέρεις;διάβασε κανένα βιβλίον πέρα από κομμουνιστική προπαγάνδα καί μετά πέτα λάσπη.αλλά δέν φταίς εσύ,ένα ολόκληρον σύστημα κρύβεται πίσω από τήν ασχετοσύνη σου.δέν θά επανέλθω διότι όντως θά σέ βρίσω καί θά μού κόψουν-δικαίως-τό σχόλιον.
    Περικλής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. (Κωνσταντίνε εκ Κύπρου, από όσο ξέρω, η Κύπρος είναι ανεξάρτητο κράτος, ένα από τα 27 μέλη της Ευρωπαικής Ένωσης, με ζηλευτή ευημερία, εργατικότητα, και πρόοδο πιό μεγάλη από την Ελλάδα).

    Φίλε, δεν ξέρω αν είσαι ο ίδιος που με ύβρισε προηγουμένως. Αν δεχθούμε κατ΄ αρχήν τον συλλογισμό σου, τότε οι Έλληνες που κατοικούν στην Πόλη, στην Ίμβρο, στην Τένεδο, στην Βόρειο Ήπειρο, στην Γεωργία κ.α. δεν είναι Έλληνες.
    Πιστεύεις ότι είναι έτσι τα πράγματα;

    Κωνσταντίνος εκ Κύπρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. konstantine file mou poso dikaio exeis.i alazonia kapoiwn elladitwn den exei oria.kapoiwn omws oxi olwn.den mporoun na katalaboun oti o ellhnas ,katoikos tis ellados se sxesi me ton ellhna katoiko tis kuprou prepei kai apokalite elladitis kai oxi ellhnas pou einai koinos xaraktirismos.to idio atopima prattoun kai ellhnes tis kuprou suxna .emeis pou xeroume kalitera prepei na to paleoume kai na epimenoume oso mporoume gia tin apokatastasi tou orou mexri na ginei antilipto.h ellinikotita den einai kati pou mporei na xrisimopoiite me epipoleotita kai proxeirotita.alla posoi arage boutan tin glwssa tous sto mualo tous prin xestomisoun anakribies?ATHINA PALLAS..ps.anonime 14-10.6.45 an oloi aspastoume tis apopseis sou kai den antidroume sta eutrapela pou sxediastikan kai sxediazonte, osonoupw tha idrioume proxenia kai sta meri tis ellados sta opoia anaferesai.anatheórise twra gia na min noiwtheis ewnoxes katopin.ATHINA PALLAS

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.