13/10/09

Τριβές στην κυβέρνηση για το λιμάνι

Αρχίζει διάλογος με την Cosco για όλα τα εκκρεμή ζητήματα που έχουν σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ

Του Κ. Π. Παπαδιοχου
Τον πρώτο της σκόπελο καλείται να διαχειριστεί η κυβέρνηση με τη συνεχιζόμενη απεργιακή κινητοποίηση στο λιμάνι του Πειραιά, η οποία έχει ήδη επιπτώσεις στην οικονομική ζωή, αλλά και στη διεθνή εικόνα της χώρας, καθώς «εστία» των αντιδράσεων αποτελεί η συμφωνία του ελληνικού κράτους με την κινέζικη εταιρεία COSCO.

Το θέμα απασχόλησε τη χθεσινή «άτυπη» συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου, κατά την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, ακούστηκαν «φωνές κριτικής» για τους έως τώρα χειρισμούς από την υπουργό Οικονομίας κ. Λούκα Κατσέλη. Κατά τις ίδιες πηγές, τη συζήτηση «άνοιξε» ο αντιπρόεδρος κ. Θεόδ. Πάγκαλος. Ομως, αποστάσεις από τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση αντιμετώπισε μέχρι τώρα την απεργία τήρησαν και ορισμένοι άλλοι υπουργοί, όπως ο κ. Μ. Χρυσοχοΐδης. Πάντως, ο κ. Γ. Παπανδρέου κάλυψε πολιτικά την κ. Λούκα Κατσέλη, κυρίως σε σχέση με την πρόταση που κατατέθηκε να ανοίξουν, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η αγορά, αλλά και να σταλεί μήνυμα προς τους εργαζομένους ότι δεν μπορεί να «εκβιάζουν», τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ελευσίνας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στον πυρήνα των ενστάσεων που ακούστηκαν σε σχέση με τον έως τώρα χειρισμό της υπόθεσης, ήταν το επιχείρημα πως το ΠΑΣΟΚ είναι πλέον κυβέρνηση και θα έπρεπε να εκπέμψει σαφές μήνυμα ότι «το λιμάνι πρέπει να ανοίξει». Οπως αφέθηκε να εννοηθεί, αυτό το «μήνυμα» δεν έχει περάσει στην κοινή γνώμη από τις μέχρι τώρα δημόσιες τοποθετήσεις της υπουργού Οικονομίας. Επίσης, ερωτηματικά διατυπώθηκαν για το κατά πόσο έχει διασφαλιστεί από τις έως τώρα διαπραγματεύσεις με την πλευρά των εργαζομένων το ότι η απεργία θα ανασταλεί μέσα στο επόμενο διήμερο, καθώς η κ. Κατσέλη εμφανίστηκε βέβαιη ότι τούτο θα συμβεί.

Μάλιστα, στο συγκεκριμένο πλαίσιο, ο κ. Θεόδ. Πάγκαλος φέρεται να ζήτησε να εξεταστεί, όπως προαναφέρθηκε, να ανοίξουν τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ελευσίνας. Κατά πληροφορίες, η κ. Λούκα Κατσέλη σημείωσε πως τα συγκεκριμένα λιμάνια δεν υπάγονται στη δική της δικαιοδοσία, καθώς και ότι θα ήταν λάθος η κυβέρνηση να προβεί σε μια κίνηση που θα μετέδιδε τακτική μετωπικής αντιπαράθεσης με τους εργαζομένους. Με τη συγκεκριμένη τοποθέτηση συμφώνησε και ο κ. Γ. Παπανδρέου, σημειώνοντας πως θα πρέπει να δοθεί εύλογος χρόνος προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση.

Μάλιστα, ο κ. Γ. Παπανδρέου ζήτησε αμέσως μετά το πέρας του άτυπου υπουργικού να συνεχιστεί η συζήτηση με τη συμμετοχή μόνον των κ. Θ. Πάγκαλου, Χαρ. Παμπούκη, Λούκας Κατσέλη, Γ. Παπακωνσταντίνου και Μ. Χρυσοχοΐδη, στον οποίο υπάγεται το Λιμενικό Σώμα. Σύμφωνα με ανώτατη κυβερνητική πηγή, στη σύσκεψη αποφασίστηκε να δοθεί περιθώριο δύο ημερών και, εάν δεν λυθεί η απεργία, τα δεδομένα να επανεξεταστούν εξαρχής.

Πάντως, η χθεσινή «ένταση» στο άτυπο υπουργικό συμβούλιο από πολλούς ερμηνεύθηκε ως έχουσα ευρύτερη πολιτική σημασία. Πρώτον, γιατί κατέστη σαφές ότι το ΠΑΣΟΚ θα βρεθεί αντιμέτωπο με προεκλογικές του δεσμεύσεις, καθώς στο πρόγραμμά του περιλαμβάνονταν η επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας με την COSCO. Kαι δεύτερον, ότι οι συζητήσεις στα κυβερνητικά όργανα δεν θα είναι ανέφελες, καθώς σε κομβικά ζητήματα πολιτικής και διαχείρισης υπάρχουν αποκλίνουσες προσεγγίσεις.
Ναυτεμπορική

5 σχόλια:

  1. Σχετικά με τα λιμάνια αντιγράφω για την εμπορική κίνηση διεθνώς το 2009 και τα ωφελήματα της σύμβασης

    {Τι συμβαίνει διεθνώς;

    Στα μεν λιμάνια: Αμστερνταμ -40, Ροτερνταμ -15%, Αμβέρσα -18,5%, Χάβρη – 8%, Αγ, Πετρούπολη-26%, Klaipeda -32%, Οδησσός – 41,7%, Μπουσάν – 17,8%, Ιντσόν – 13,6%, Σαγκάη , - 7,6%, Γιανγσάν -7,7%, Μουμπάι -50%, Λογκ μπήτς -28,4%, Λος Αντεζλες – 17%, Νιού Τζέρζευ – 21%

    Όσον αφορά τις εταιρείες οι ζημιές τους εξαμήνου Maesrk 540 εκ , δολ, OOCL, 232 εκ. ζημιές, Cosco 670 εκ. δολ, NOL, 393 εκ. δολ, Happag Lloyd 627 εκ. δολ, Hanjin 400 εκ. δολ, Evergreen 143 εκ. δολ, CMA CGM 515 εκ. δολ

    Τα μόνα λιμάνια που είχαν άνοδο ήταν ο ΟΛΠ και η Μασσαλία. Μη βιαστείτε να πανηγυρίσετε. Η βελτίωση είναι στρεβλή και παραπλανητική γιατί οφείλεται στο γεγονός πως η σύγκριση γίνεται με το 2008 όταν είχαν υποστεί καταστροφικές απεργίες

    Εν τω μεταξύ σύμφωνα με τη συμφωνία στα 35 χρόνια εκμετάλλευσης του ΣEMΠO από την Cosco, ο OΛΠ θα εισπράξει συνολικά 4,3 δισ. ευρώ, ενώ η καθαρή παρούσα αξία του τιμήματος είναι 830,7 εκατ. ευρώ. Tο εγγυημένο αντάλλαγμα στην 35ετία είναι 3,388 δισ. ευρώ και η καθαρή παρούσα αξία του εγγυημένου ανταλλάγματος είναι 664,7 εκατ. ευρώ.}

    Αντί γι' αυτά απ΄ την παρούσα κυβέρνηση αναλήφθηκαν υποχρεώσεις έναντι των συνδικαλιστών να λυθούν οι συμφωνίες με την COSCO για να μην χάσουν τα προνόμια που έχουν. Φυσικά λύση συμφωνιών από πλευράς μας συνεπάγεται κυρώσεις εις βάρος της Ελλάδας που θα τις πληρώσουμε όλοι μας.

    Όλα αυτά τίθενται στην κρίση των Ελλήνων πολιτών για τις μελλοντικές επιλογές τους.

    Όλο το κείμενο στο:
    http://www.reporter.gr/default.asp?pid=16&la=1&art_aid=225747

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα καλοί μου φίλοι, γιατί πως τους πείθεις ότι άλλα έλεγες πριν βγεις κυβέρνηση (για να σε ψηφίσουν) και άλλα θα κάνεις ως κυβέρνηση (γιατί δεν μπορείς να πάρεις πίσω την υπογραφή σου;). Εδώ είναι ο γόρδιος δεσμός του πράγματος και φυσικά άλλο Αλέξανδρος άλλο Παπανδρέου.

    Ελευθερία Αγωνιζομένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τελικά πόσο εύκολο είναι κάποιος να βάλειτα πράγματα σε τάξη . Σενάριο ανατριχιαστικό αλλά δεν νομίζω ότι δεν μπορεί να αποβεί και πραγματικό.
    Ο Καραμανλής έκανε για τους Αμερικάνους δυο σημαντικά λάθη:
    1. Σύμβαση με Ρώσσους Μουργκάς-Αλεξ/πολη
    2. Σύμβαση με Κινέζους , με πολλά οφέλη για το λιμάνι.
    Αν γινόντουσαν πραγματικότητα ποιος θα τολμούσε να πειράξει ή να εκβιάσει για τα σύνορα θαλάσσια εναέρια ή επίγεια....κανείς.
    Ετσι λοιπόν τι έπρεπε να γίνει να φύγει από την μέση ο Καραμανλής αλλά όχι μόνο να διασπαστεί και η ΝΔ. Τι πιο εύκολο λοιπόν ή φεύγεις ή έχεις πολύ θερμό επεισόδιο που κανείς δεν θα ξέρει την κατάληξη.
    Οχι απλά φεύγεις αλλά διαλύεται και η ΝΔ καθότι το 70% Καραμανλικοί άρα σε θέση προέδρου η Μπόρα αυτοί διασπώνται.
    Τέλος λοιπόν η αντίσταση.
    Ελα Γιωργάκη εμείς θα σε ανεβάσουμε , εξού και το άμεσο ταξίδι μετά την ανάληψη καθηκόντων στην Τουρκία όπου συνομίλησε με τον Εντρογάν 70 λεπτά περίπου.
    Αναλαμβάνουμε λοιπόν τα καθήκοντα παγώνουμε τις Συμβάσεις για το φυσικό αέριο.
    Τώρα το λιμάνι μια πολύ πονεμένη ιστορία δεν γίνεται και εδώ να μπει ο Γιωργάκης στην μέση άρα τι πιο εύκολο οι συνδικαλιστές.
    Ανέκαθεν ο πρόεδρος τους ήταν γραμμένος σε κάποιο από τα δυο κόμματα και μετά την θητεία του γίνεται βουλευτής (γνωστό παράδειγμα με τον πρόεδρο των παραγωγών αν δεν κάνω λάθος στην Λάρισσα )...
    Σε όλα αυτά προσθέτουμε και λίγο από τον Δρούτσα και το Κυπριακό και καταλήγουμε στο εξής συμπέρασμα:
    Η Ελλάδα έχει ήδη κοπεί σε κομμάτια κάποιοι θα πάρουν τα νησιά κάποιοι την βορ. Ελλάδα (ΘΡάκη) η Κρήτη μπορεί και να ανεξαρτοποιηθεί .
    Ολα τα έχουν τακτοποιημένα στο μυαλό τους το μόνο που μένει είναι ή να πραγματοποιηθούν ή να τους τα ανατρέψουμε .Αυτοί έχουν το καρπούζι το μαχαίρι αλλά εμείς την πατρίδα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τόν Ελληνα δέν υπολογίζουνε πού μπορεί τό μυαλό του νά αρχίση νά παίρνη ανάποδα τίς στροφές,καί τότε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τελικά, ό,τι κι αν επιχειρήθηκε με τους Κινέζους, απέτυχε.

    Αρχικά ήθελαν να κάνουν λιμάνι στην Ν. Κρήτη, αλλά δεν έγινε. Ήθελαν να κάνουν μεγάλες εισαγωγές ελαιολάδου, αλλά ούτε αυτές έγιναν. Ενδιαφέρθηκαν για τα λιμάνια Πειραιά και Θ/νίκης, ούτε εκεί έγινε τίποτε.

    Το μόνο που γίνεται είναι να ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια τα κινέζικα μαγαζιά και να κλείνουν τα λίγα ελληνικά που έμειναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.