27/10/09

Tα ΟΧΙ του μητροπολίτη Τραπεζούντος και μετέπειτα αρχιεπισκόπου Αθηνών, Χρύσανθου



Αυτός ο τόπος βγάζει δύο πράγματα ελιές και παλικαριά.

ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ (1881-1949)
Στα 1881 γεννήθηκε στην σκλαβωμένη Κομοτηνή, η ζωή του πέρασε μέσα από συμπληγάδες μα θα μείνει βαθειά στην μνήμη της ιστορία το βήμα του, γιατί ο ιεράρχης των Ποντίων, ο Μητροπολίτης Τραπεζούντας Χρύσανθος, στήθηκε στητός και είπε ΟΧΙ, όταν όλοι λέγανε ΝΑΙ απ’ άκρου σ’ άκρου στην Ευρώπη.
Τιμημένος όσο κανένας, ως Μητροπολίτης Τραπεζούντας στα δύσκολα χρόνια (1913-1923), στάθηκε στον Ελληνισμό του Ευξείνου Πόντου και στις πατρογονικές εστίες αλλά και μετά στην προσφυγιά. Πρωταγωνίστησε για την σωτηρία του Ελληνισμού στην Μακεδονία. Αποκρισάριος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Αθήνα, υπεύθυνος σε πολλές αποστολές εθνικής σημασίας στην Τιφλίδα, την Αλβανία, το Βελιγράδι, την Συρία και αλλού. Λόγιος και γλωσσομαθής, αφιέρωσε το ταλέντο του σε μελέτες για την εκκλησία της Τραπεζούντας (1933), το 1937 αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου των Αθηνών και το 1940 ονομάστηκε Ακαδημαϊκός. Από το 1938 – 1941 ήταν Αρχιεπίσκοπος Αθηνών. Ο Αρχιεπίσκοπος του '40.

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΟΥ 40
Ο Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος σ’ αυτόν τον πόλεμο πολέμησε μαζί με το μαχόμενο έθνος από την πρώτη στιγμή και κατά του Ιταλού αλλά και κατά του Γερμανού εισβολέα. Δεν υπήρξε ενέργεια πού έπρεπε να κάνει Ορθόδοξος Ιεράρχης που να μη την έκανε, δίπλα στον μαχητή αλλά και δίπλα στον τραυματία. Παρηγορητής της χήρας και εμψυχωτής του πολεμιστή, ακούραστα στήριξε τον άνισα μαχόμενο Ελληνισμό, και όταν πλησίαζαν τα δύσκολα πιο πεισματικά πύκνωνε τις γραμμές μη και περάσει ο εχθρός.

ΣΥΝΘΗΚΟΛΟΓΗΣΗ
Ας δούμε τι γράφει στο ημερολόγιο του ο Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος:
29/4/1941
«Πληροφορούμαι ότι ο στρατηγός Τσολάκογλου αφού σύνηψε την επονείδιστον συμφωνία με τους Γερμανούς επάνω στο μέτωπο, κατελθών εις Αθήνας πρόκειται εντολή των Γερμανών να σχηματίσει Κυβέρνησιν. Τούτο με στεναχωρεί πολύ διότι θα περιπέσωμεν εις δεινά, .... Προτιμότερον μόνοι οι Γερμανοί να έχουν την ευθύνη της διοικήσεως οπότε θα είναι προσεκτικότεροι».
Πράγματι λοιπόν, οι Γερμανοί, ευθύς μόλις μπήκαν στην Αθήνα και ενώ ακόμα η Ελλάδα πολεμούσε στην Κρήτη, πραγματοποίησαν συναντήσεις με πρόθυμους παράγοντες για να φανεί η κατοχή μια ομαλή συνέχεια, όλα να ξεχαστούν. Σα να μη χύθηκε ποτέ αίμα στα οχυρά, μήτε η Ελλάδα είπε ΟΧΙ, μια παρένθεση που πρέπει να πάρουμε μια γόμα και να την σβήσουμε. Δεν έγινε τίποτα, όλοι πρόθυμοι, στρατιωτικοί, κάθε είδους παράγοντες, ακόμα και η εκκλησία θα κάνουμε μια μασκαράτα και θα ξυπνήσουμε με τον μηχανισμό όπως ήταν με μια κυβέρνηση που διέθετε Ελληνικά πιστοποιητικά γέννησης, και όλα θα είναι καλά αγγελικά πλασμένα. Κάποιοι Ιταλοί και Γερμανοί θα παρακολουθούσαν και θα έλεγχαν τα πάντα, κάποιες μικρές αλλαγές στα σύνορα υπέρ των Βουλγάρων κα των Ιταλών (πάει η Θράκη, η Μακεδονία, τα Επτάνησα, η Ήπειρος και οι Κυκλάδες), και πια σύμμαχοι είμαστε βοηθήστε και εσείς τώρα με το αίμα σας την επιβολή της νέας τάξης του Χίτλερ....
Και οι νεκροί στο Έλλη; Και τα παιδιά με τα κομμένα πόδια; Και οι χήρες και τα ορφανά της βομβαρδισμένης Πάτρας;

ΤΟ ΟΧΙ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ
27/4/1941
Ο Αρχιεπίσκοπος ήρθε πρωί στην Αρχιεπισκοπή «Δεν θα λειτουργήσω σήμερα για να είμαι έτοιμος για ό,τι προκύψει» και έστειλε τον Αρχιδιάκονο Νικόδημο (μετέπειτα Μητροπολίτη Πατρών) να τελέσει την λειτουργία λέγοντας του «Πρόσεχε παιδί μου έχε το νου σου μη και σε ειδοποιήσω». Κυριακή του Θωμά λοιπόν κήρυξε απ’ άμβωνος ο Αρχιδιάκονος και κάποια στιγμή είδε μαντατοφόρο να του κάνει νόημα: γρήγορα στον Αρχιεπίσκοπο. Τελείωσε την λειτουργία και πήγε στο γραφείο του, τον βρήκε να κλαίει βλέποντας την σημαία των Ναζί να κυματίζει στον Παρθενώνα.
Σύντομα κάθε είδους μαντατοφόροι άρχισαν να φτάνουν στο γραφείο του Χρύσανθου, με κάθε είδους προτάσεις, απειλές, εκβιασμούς, γλυκόλογα. Και ο Χρύσανθος εκείνες τις ημέρες θυμήθηκε τον Μητροπολίτη Τραπεζούντας και με Ποντιακό πείσμα είπε τέσσερα βασικά ΟΧΙ.

ΠΡΩΤΟ ΟΧΙ
Ήρθε μια επιτροπή και πρότεινε για το καλό του Ελληνικού λαού και για να καλοπιάσουμε τον κατακτητή, να πάμε με μπροστάρη την θρησκευτική μας ηγεσία να παραδώσουμε την πόλη των Αθηνών στους Γερμανούς, και Χρύσανθος απάντησε:
«Οι Έλληνες Ιεράρχες δεν παραδίδουν πόλεις στον εχθρό, καθήκον έχουν να εργαστούν δια την απελευθέρωση».

ΔΕΥΤΕΡΟ ΟΧΙ
Ήρθαν κάποιοι και είπαν ας κάνουμε κάτι να μας πάρουν από καλό μάτι οι κατακτητές, μη τους πάμε πια κόντρα, τελείωσε ο πόλεμος. Και τι να κάνουμε βρε παιδιά; Δεν κάνουμε μια δοξολογία στην Μητρόπολη! Και αγρίεψε το μάτι του Μητροπολίτη Τραπεζούντας:
«ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ! Δοξολογία δεν έχει θέσιν επί τη υποδουλώσει της Πατρίδος μας, η ώρα της δοξολογίας θα είναι άλλη».

ΤΡΙΤΟ ΟΧΙ
Μιας και οι ραγιάδες δεν μπορούσαν να τον πείσουν να σκύψει, είπαν να τον θαμπώσουν, του ζήτησαν να πάει να δει τον στρατηγό Στούμμε και τότε «υποχώρησε» ο Χρύσανθος είπε: «Θα τον αναμένω». Ο στρατηγός πήρε τα πόδια του και πήγε στο Αρχιεπισκοπικό γραφείο. Από την πρώτη στιγμή κατάλαβε ο Γερμανός στρατηγός ότι δεν είχε να κάνει με προσκυνημένο ανθρωπάκι αλλά με ηγέτη που υπερασπιζόταν Θερμοπύλες και το ξεκίνησε μαλακά, να δει που θα του βγει. «Όμορφη η πατρίδα σας», «Οι Γερμανοί λατρεύουν τον Όμηρο». Και ο Αρχιεπίσκοπος ευγενικά, σεμνά, εκπροσωπώντας τους Έλληνες:
«Ελπίζω να σεβαστείτε την Χώρα. Στρατηγέ μη θίξετε την φιλοτιμία του Ελληνικού λαού».

ΤΕΤΑΡΤΟ ΟΧΙ
Τέλος, ο στρατηγός Στούμμε, την επόμενη τσούπ ξανά στο Αρχιεπισκοπικό γραφείο και τι του ζήτησε λες; Να ορκίσει την κυβέρνηση Τσολάκογλου!!! Την απάντηση δεν χρειάστηκε να την μεταφράσει διερμηνέας, την είπε στα Γερμανικά ο πρώην Τραπεζούντας και νυν Αρχιεπίσκοπος Αθηνών:
«Δεν μπορώ να ορκίσω Κυβέρνηση προβληθείσα από τον εχθρό. Εμείς γνωρίζουμε ότι τις Κυβερνήσεις τις ορίζει ο λαός ή ο Βασιλεύς. Εδώ τώρα ούτε ο λαός εψήφισε την Κυβέρνηση, ούτε ο Βασιλεύς την όρισε. Πως ζητάτε να ορκίσω Κυβέρνηση υποδειχθείσα υπό του εχθρού; Δια να είναι όργανό των;»
Αναψοκοκκίνησε ο στρατηγός από το χαστούκι που δέχτηκε, χαιρέτησε, έκανε μεταβολή και βγαίνοντας από την πόρτα της Αρχιεπισκοπής σίγουρα κατάλαβε ότι ο πόλεμος δεν είχε τελειώσει.
Τώρα ήταν η σειρά των σκουλήκων, οι οποίοι για το 'καλό' της Πατρίδας και του λαού και το δικό του, τον εκλιπαρούσαν να μην αρνηθεί την πρόταση που του έκανε ο Στούμμε. Ο Ιεράρχης απάντησε:
«Εν γνώσει των συνεπειών που με αναμένουν, δεν δέχομαι την προτεινομένη πρόταση. Εμμένω εις τας αρχάς μου».
Και όταν τον παραπίεσαν:
«Ο πρωθυπουργός που όρκισα βρίσκεται και αγωνίζεται στην Κρήτη» είπε και σίγασε πια κάθε άλλη κουβέντα.
Απ’ ό,τι καταλαβαίνεις αυτή η πράξη του Αρχιεπισκόπου Χρύσανθου ήταν η πρώτη πράξη εθνικής αντίστασης στην κατεχόμενη Ευρώπη.
Ο Τσολάκογλου πως ορκίστηκε;
Στις 29/4/1941 11πμ ορκίστηκε η πρώτη κατοχική κυβέρνηση από τον διάκονο της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου Καρύτση …. Φυσικά ούτε ο Θεσσαλός Τσολάκογλου, ούτε οι Γερμανοί λησμόνησαν αυτή τη συμπεριφορά του Χρύσανθου. Στις 2/6/1941 επαύθη με Συντακτική Πράξη της ψευδοκυβέρνησης Τσολάκογλου, για να τοποθετηθεί κάποιο πιο βολικό άτομο στη θέση του Αρχιεπισκόπου.
Ο Χρύσανθος πέθανε το 1949, πάμφτωχος, χωρίς ακίνητη περιουσία και με ελάχιστα κινητά υπάρχοντα.
Από το ιστολόγιο ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ

14 σχόλια:

  1. Ο ίδιος, πάντως, ετόνιζε : «Αρκεί εις εμέ η βαθεία ικανοποίησις ότι υπήρξα ο Αρχιεπίσκοπος της ελευθέρας Ελλάδος, που την εστεφάνωσεν η αμάραντος δάφνη του έπους 1940-1941 !».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΕΜΠΤΟ ΟΧΙ
    Όμως ο ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ έγινε ο πνευματικός αρχηγός της Εθνικής Αντιστάσεως στην Ελλάδα. Γιατί ο μυστικός ασύρματος, με τον οποίο η αγωνιζομένη Ελλάδα επικοινωνούσε με την Ελληνική Κυβέρνηση στο Εξωτερικό, λειτουργούσε μέσα στο ιστορικό σπιτάκι του ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ στην οδό Σουμελά 4, στην Κυψέλη. Ήταν ο γνωστός στους μαχητές της Κατοχής «ασύρματος του Δεσπότη», ο οποίος λειτουργούσε υπό την επίβλεψη του ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ μέχρι την απελευθέρωση, ενώ ματαίως τα ραδιογωνιόμετρα των Γερμανών προσπαθούσαν να τον ανακαλύψουν. Η τυχόν ανακάλυψή του θα εσήμαινε την άμεση θανατική εκτέλεση του Αρχιεπισκόπου ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ, ο οποίος, εν τούτοις, έλεγε ήδη άλλο ένα βροντόφωνο «ΟΧΙ» στον Γερμανό κατακτητή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ακριβώς έτσι θα έκανε και ο "παπά-Ζερόμ" σήμερα. Αλήθεια, ζει αυτός ακόμη, πού είναι; Θα περάσει στην Ιστορία ως ο άφαντος αρχιεπίσκοπος. Βέβαια, η χριστιανική ταπείνωση αυτό επιβάλλει, αλλά το ποίμνιο χρειάζεται να αισθάνεται την παρουσία του, ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις.

    @ sub92

    Ωραίο αυτό με τον ασύρματο. Δεν το ήξερα. Ήταν μεγάλος ιεράρχης και πατριώτης ο κυρός Χρύσανθος.

    Γράφεις "ΠΕΜΠΤΟ ΟΧΙ". Το ένα είναι του Μεταξά, το άλλο του Κορυζή, το τρίτο του Χρύσανθου, να βάλω σαν τέταρτο και αυτό του Τάσσου Παπαδόπουλου. Το πέμπτο; Τι ξεχνάω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγνώμη, δεν είχα διαβάσει όλο το άρθρο. Βλέπω τι εννοείς, sub92. Παρανόησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μεγάλοι Άνθρωποι, Μεγάλοι Πατριώτες.

    Μήπως ο τότε Μητροπολίτης Κρήτης, ο αοίδιμος Βασίλειος Ε' ο Μαρκάκης πήγαινε πίσω; Μετά από κάθε κήρυγμα και μεσούσης της Γερμανικής Κατοχής, βροντοφώναζε "Και του χρόνου λεύτεροι"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γράφετε ότι :

    - "Στις 29/4/1941 11πμ ορκίστηκε η πρώτη κατοχική κυβέρνηση από τον διάκονο της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου Καρύτση …. Φυσικά ούτε ο Θεσσαλός Τσολάκογλου, ούτε οι Γερμανοί λησμόνησαν αυτή τη συμπεριφορά του Χρύσανθου. Στις 2/6/1941 επαύθη με Συντακτική Πράξη της ψευδοκυβέρνησης Τσολάκογλου, για να τοποθετηθεί κάποιο πιο βολικό άτομο στη θέση του Αρχιεπισκόπου." -

    Ο Δαμασκηνός, είχε προσπαθήσει να γίνει αρχιεπίσκοπος το 1938 αλλά δεν εδικαιούτο τον θώκο και δεν μπόρεσε. Το θέμα έφθασε έως το Συμβούλιο της Επικρατείας.

    Ο Εισηγητής του Σ.της Ε. Αντώνιος Γαζής, σπουδαίος Νομομαθής Νομικός της εποχής του, στην Εισήγησή του απέρριπτε την παύση του Εξαίρετου Πατριώτη Αρχιεπισκόπου Χρυσόστομου.

    Τότε, ο "πεφιλημμένος" Δαμασκηνός που εποφθαλμιούσε την θέση του Αρχιεπισκόπου πάσης Ελλάδος, αξιώνει από τον "πρωθυπουργό (sic!) Τσολάκογλου" να απολύσει τον Πρόεδρο του Σ .της Ε. Στ. Παπαφράγκο, επειδή το 1938 είχε, ορθότατα, ακυρώσει την εκλογή του Δαμασκηνού ως Αρχιεπισκόπου. Συνέπεια της στενοχώριας ως εκ της άδικης απολύσεως του, ο Παπαφράγκος, που σε λίγο καιρό έφευγε λόγω ορίου ηλικίας, πέθανε από καρδιακή προσβολή.

    Βλέπετε, τότε οι δημόσιοι άνδρες ήσαν άνδρες, όχι μόνον βιολογικά αλλά και ηθικά!

    Ο Δαμασκηνός όμως, δεν ικανοποιείται, απαιτεί την απομάκρυνση και του Αντωνίου Γαζή, του Εισηγητή της Απόφασης του Σ. της Ε. που ακύρωνε την πράξη διορισμού του.
    Ο Τσολάκογλου πείθεται και τον απολύει. Λίγο αργότερα, , πεθαίνει από την καρδιά του από τον καϋμό του για την άδικη μεταχείρισή του και ο θείος μου Σύμβουλος της Επικρατείας Αντώνιος Γαζής (πατέρας του αείμνηστου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Ανδρέα Γαζή .. Νόμος Γαζή , πρώτου εξαδέλφου της Μητέρας μου!).

    Κατά τα άλλα η ζωή συνεχίζεται, με το άγαλμα του Δαμασκηνού να δεσπόζει στην πλατεία της Μητροπόλεως των Αθηνών ....., με τους παγκάλους, τους σημίτηδες και άλλους ....... πολύ πετυχημένους άνδρες ... ;;; σπουδαίους .... ;;;; μεγάλους....;;; «πολιτικούς» …..;;;

    Ευμένης ο Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλέ...μην γράφετε τέτοια "πράγματα" για τον ιερό κλήρο......
    .. θα στεναχωρηθούν τα νεοταξικά "καλόπαιδα" ,και οι δωδεκαθειστές...και δεν θα ξέρουν τι θα γράφουν!!!!!......

    Ολοι οι επαναστάτες ιερείς και αρχιερείς, σε όλες τις ιστορικές επαναστάσεις ήταν μπροστάρηδες και ξεσήκωναν τον λαό.
    Που έβρισκαν την δύναμη άραγε;
    Μα από την πίστη στον Τριαδικό μας Θεό, με προστάτιδα την Στρατηγό Θεοτόκο, και πάνω από όλα με την νίκη κατά του θανάτου, μέσα από τα Μυστήρια της Εκκλησίας, και πάνω από όλα την Θεία Κοινωνία.

    Σγχαρητήρια SYB..πάντα τέτοια..να παραδειγματιζόμαστε και να προχωρούμε με πίστη και δύναμη....


    ΕΥ,ΑΓΓΕΛΟΣ

    ΥΓ:ΑΣ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ:
    http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=3788

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δυστυχώς στο ρου της ιστορίας μια ισχνή μειοψηφία από τους ιεράρχες είχε το σθένος του Χρύσανθου. Μεγάλο το θέμα, αλλά αυτή είναι δυστυχώς η αλήθεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κάποια χωρίς τάξιν σχόλια:
    1ον) Μαζί με τον Βενιζέλο, τον Μεταξά και τον Μαρκεζίνη, αναμφίβολα μέσα στην κορυφαία πεντάδα των Ελλήνων πολιτικών ηγετών του 20ου αιώνος ευρίσκονται οι αρχιερείς Ιωακείμ Β΄ (Οικουμενικός Πατριάρχης) και Χρύσανθος Φιλιππίδης (ο από Τραπεζούντος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών).
    2ον. Το πώς εξελέγησαν τόσον ο Δαμασκηνός (το πρώτον) όσον και ο Χρύσανθος είναι υπόθεση πολύ μπλεγμένη. Αυτά γίνονται όταν το κράτος εμπλέκεται στα της Εκκλησίας. Δεν μπορούμε όμως να λέμε ότι ο Δαμασκηνός δεν έδρασε πατριωτικά κατά την περίοδο της κατοχής. Άλλο πράγμα το πώς ανέβηκε στον αρχιεπισκοπικό θρόνο το 1941.
    3ον) Για όσους ισχυρίζονται ότι η οργάνωση Χ ήταν συνεργαζόταν με τους Γερμανούς, έστω υπ΄ όψιν ότι ο Χρύσανθος ήταν ο πολιτικός αρχηγός της οργανώσεως.

    Κωνσταντίνος εκ Κύπρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η συνεχεια του οθωμανικου ζυγου είναι η ορθοδοξια...Μας καθηλωνει και μας αποκαθοριζει πολιτισμικα..Μας οδηγει στην μοιρολατρεια και ατην ανατολιτικη νοοτροπια..Μπορει να καβαλησε την νεοπλατωνικη φιλοσοφια κατα την αλωση του ελληνισμου, αλλα στην συνεχεια μετετρεψε την ελληνικη σκεψη σε αχυρωνα, κατα την προσφιλη μεθοδο των γειτονων της τουρκων οταν βρισκονται σε κατασταση οιστρο πλιατσικου......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αντιπροοδευτικέ, σύνελθε. Αν δεν ήταν η ορθοδοξία, εσύ θα ήσουν Τούρκος σήμερα. Δεν χρειάζεται να αναπττύξω το αυτονόητο.
    Γράψε μας όμως, αν έχεις την ευγενή καλωσύνη, ποια είναι η συνέχεια του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.

    Κωνσταντίνος εκ Κύπρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αντιπροοδευτικέ, εκτός από ανιστόρητος, φαίνεται να έχεις πρόβλημα και με τα μαθηματικά. Η ορθοδοξία υπάρχει εδώ και 2000 περίπου χρόνια, ενώ η οθωμανοκρατία ξεκίνησε τον 11ο περίπου αιώνα. Πώς γίνεται λοιπόν η πρώτη να είναι συνέχεια της δεύτερης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ἀδριάντας τοῦ μακαριστοῦ Χρύσανθου πρέπει νά τοποθετηθεῖ μπροστά στόν καθεδρικό ναό Ἀθηνῶν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οταν ο τσαρικός στρατός μπήκε στόν ανατολικό Πόντο (1916), ο τούρκος βαλής παρέδωσε τήν διοίκηση στον επίσκοπο Τραπεζούντος Χρύσανθο λέγοντάς του: "Από Ελληνας παρελάβομεν τήν Τραπεζούντα εις τούς Ελληνας καί τήν παραδίδομεν". Κατόπιν τόν παρακάλεσε νά προστατεύσει τούς μουσουλμανικούς πληθυσμούς από τήν οργή των Ρωμιών καί των Αρμενίων που είχαν υποστεί τά πάνδεινα. Ο Χρύσανθος φυσικά έκανε ότι ήταν δυνάτόν νά προστατεύσει τούς μουσουλμανικούς πληθυσμούς. Η Ελληνική Εκκλησία ήταν καί είναι θεματοφύλακας τους Ελληνικού Εθνους γιαυτό οι νεοταξίτες της Αριστεράς καί της Δεξιάς προσπαθούν νά τήν αφανίσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.