13/5/10

ΣΧΕΔΙΟ "ΒΑΡΙΟΠΟΥΛΑ".Εισαγωγική Ομιλία ΔΙΟΙΚΗΤΗ 1ης ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΤΣΕΤΙΝ ΝΤΟΓΑΝ

... δηλαδή, είναι περίπου αδύνατον. Κι αυτό επειδή οι προϋποθέσεις και οι δυνατότητες μιας ενοποιημένης με την Ε.Ε. Τουρκίας για κάτι τέτοιο είναι καθορισμένες. Οι υποχρεώσεις και οι δεσμεύσεις της χώρας επίσης. Σε μια τέτοια κατάσταση, το να σκεφθεί (υπολογίσει) κανείς έναν ελληνοτουρκικό πόλεμο δεν είναι και πολύ πιθανό. Και μιλάμε για έναν κανονικό πόλεμο σε όλα τα μέτωπα.

Η πιθανότητα για κάτι τέτοιο είναι πολύ μικρή. Το ότι όμως είναι μικρή, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να προκύψει. Άλλωστε, γι' αυτό υπάρχουμε κι εμείς. (Αν δεν υπήρχε τέτοια πιθανότητα) Γιατί διατηρούμε και ταΐζουμε το στρατό; Γιατί διατηρούμε τόσο πολυάριθμες ένοπλες δυνάμεις; Γύρω μας δεν έμεινε κάποιος εχθρός, ούτε η Ρωσία, δηλαδή η Σοβιετική Ένωση, ούτε κανείς άλλος! Γιατί να κρατάει κανείς μια (ένοπλη) δύναμη; Στην πραγματικότητα, οι Ένοπλες Δυνάμεις υπάρχουν κυρίως για να διαφυλάττουν την εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας.

Επειδή, όμως, το ζήτημα της εσωτερικής ασφάλειας έχει έλθει στο προσκήνιο το διάστημα αυτό, δώσαμε πρώτη προτεραιότητα στην εσωτερική ασφάλεια. Όμως, στην πραγματικότητα ο στρατός ιδρύθηκε και υπάρχει για να αντιμετωπίζει τις εξωτερικές απειλές. Από αυτήν την άποψη, αν και στα σενάριά μας ήταν η πιο κακή πιθανότητα, επειδή κυρίως αυτήν την ιδιαίτερη περίοδο το ζήτημα της εσωτερικής ασφάλειας είναι στο προσκήνιο και υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να ενταθεί, ειδικά αυτήν την περίοδο, κάνουμε αυτές τις εργασίες (σεμινάριο σχεδίων) για να εξετάσουμε την ανάγκη σύνταξης νέων σχεδίων επιχειρήσεων, να εντοπίσουμε τι δυνατότητες έχουμε και τι όχι, και να καθορίσουμε τα σημεία στα οποία πρέπει να δώσουμε βαρύτητα. Κυρίως σε ό,τι αφορά την εσωτερική απειλή και την εσωτερική ασφάλεια. Τι πρέπει να προσέξουμε σε αυτά τα νέα σχέδια, ποιες είναι οι διάφορες παράμετροι, να καθορίσουμε το επιχειρησιακό πλαίσιο. Δεν συζητάμε ένα σχέδιο. Δεν έχουμε (υφίσταται) κάποιο σχέδιο. Οι συνάδελφοι να μη θεωρήσουν ότι έχουμε σχέδια έκτακτης ανάγκης. Δεν πρόκειται για Σχέδια Εκτάκτου Ανάγκης. Εμείς εδώ προετοιμαζόμαστε με βάση κάποιες πιθανές δυσάρεστες εξελίξεις, που είναι δυνατόν να μας προκύψουν, και με βάση αυτές συντάσσουμε κάποια προσχέδια.
Η ομιλία με την οποία έκλεισε τις εργασίες του Σεμιναρίου Σχεδίων 2003

Ο Διοικητής 1ης Τουρκικής Στρατιάς, Στρατηγός Τσετίν Ντογάν
Πράγματι, όλοι οι πολίτες παρακολουθούν με ανησυχία την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η πατρίδα μας.

Από τη μια πλευρά υπάρχουν πολύ σοβαρές εξελίξεις στο εξωτερικό, στο Βόρειο Ιράκ και στο Ιράκ. Από την άλλη πλευρά, έχουμε ένα συγκεκριμένο κόμμα, το οποίο επεκτείνει βήμα-βήμα την ισλαμιστική επιρροή και εξαπλώνει το δίκτυο των οργανωμένων οπαδών του απ’ άκρου εις άκρον σε όλη την επικράτεια. Και για να το πετύχει αυτό, πότε-πότε κάνει ένα βήμα πίσω και όταν βρει την ευκαιρία, κάνει δυο βήματα μπροστά προωθώντας έτσι τους στόχους του. Γι’ αυτό οι ένοπλες δυνάμεις μας πρέπει να συμπεριφερθούν με μεγάλη προσοχή. Είναι υποχρεωμένες να κάνουν κάποια πολύ προσεκτικά βήματα.

Κάθε λέξη που θα πούμε, κάθε βήμα που θα κάνουμε, θα πρέπει να γίνει με στόχο την προστασία και τη θωράκιση της κοσμικής δημοκρατίας. Στην κατάσταση που βρισκόμαστε δεν υπάρχει καμία άλλη μεγαλύτερη απειλή για την κοσμική μας δημοκρατία. Αν συγκρίνουμε αυτήν την απειλή (εσωτερική) με ορισμένες εξελίξεις που συμβαίνουν στο εξωτερικό, και τα προβάλουμε όλα αυτά στο μέλλον, θα αντιληφθούμε ότι η εσωτερική απειλή είναι πιο επικίνδυνη από όλες. Ακόμη και αν δεν το αντιλαμβανόμαστε αυτό σήμερα, θα διαπιστώσουμε στο μέλλον ότι ακριβώς επειδή δεν προστατεύσαμε τις βασικές δομές της κοσμικής μας δημοκρατίας, το κράτος που θα παραδώσουμε στα παιδιά μας δεν θα είναι ένα κράτος-έθνος, αλλά ένα ισλαμικό κράτος που θα βυθίζεται σταδιακά στο σκοτάδι του Μεσαίωνα.

Πριν από λίγο καιρό σας έστειλα μια αφίσα με θέμα τα κέρδη από την κοσμική δημοκρατία. Την έστειλα για να την δείξετε-διδάξετε στους στρατιώτες σας. Νομίζω ότι την πήραν όλες οι μονάδες. Στη μια πλευρά υπάρχουν εικόνες από τη δικαιοσύνη, την καθημερινή ζωή, το ελεύθερο ντύσιμο κ.λπ., δηλαδή εικόνες της σύγχρονης Τουρκίας και στην άλλη εικόνες από την απονομή δικαιοσύνης, την ενδυμασία και την καθημερινή ζωή μιας χώρας που δεν έχει καθεστώς κοσμικής δημοκρατίας.

Με το περιεχόμενο και την αποστολή της αφίσας αποσκοπούμε στο να συνειδητοποιήσουν οι νέοι μας τους κινδύνους που επέρχονται.

Όπως ανέφερα και στις εργασίες που κάναμε εδώ, ευθύνη και αποστολή των ενόπλων δυνάμεων, που πρέπει να ακολουθούν το δρόμο που χάραξε και να εμφορούνται από τις αρχές και την υπευθυνότητα που είχε ο πνευματικός αρχηγός και ιδρυτής του κράτους μας, Ατατούρκ, είναι η πάση θυσία προστασία και στήριξη της Τουρκικής Δημοκρατίας και του καθεστώτος που καθόρισε με το σύνταγμα. Και για να γίνει αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να λάβουμε κάθε μέτρο που θα μας επιτρέψει να εξουδετερώσουμε τις απειλές που σχετίζονται με τον εσωτερικό ισλαμικό κίνδυνο.

Κανένας κίνδυνος, είτε αυτός προέλθει από το Βόρειο Ιράκ, είτε από την Ελλάδα, είτε από οποιαδήποτε κατεύθυνση πέραν των συνόρων μας, δεν είναι δυνατόν να είναι μεγαλύτερος και πιο σοβαρός από την απειλή που θα προκαλέσει στο εσωτερικό ο ισλαμικός κίνδυνος και η ισλαμική επανάσταση.

Για να εξουδετερωθεί αυτή η απειλή, καθώς και οποιοδήποτε άλλο εμπόδιο ή απειλή, που είναι πιθανόν να διατρέξει το τουρκικό έθνος, είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός ισχυρού κεμαλιστικού στρατού. Αρκεί να έχουμε εξασφαλισμένο το εσωτερικό μας μέτωπο. Άλλωστε, αρκετές από τις ρήσεις του Ατατούρκ, μας δείχνουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε και σήμερα.

Και ποτέ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το εξής: η περιοχή της Κωνσταντινούπολης και οι γειτονικές περιοχές του Κοτζαελί (Νικομήδεια) και Ανταπαζαρί (Σαγγάριου) είναι πολύ σημαντικές και εδώ (οι ισλαμιστές) έχουν δημιουργήσει απελευθερωμένες περιοχές. Όπως η διαμελιστική οργάνωση είχε δημιουργήσει απελευθερωμένες περιοχές στη ΝΑ Τουρκία την περίοδο της παντοδυναμίας της, έτσι και τώρα οι ισλαμιστές έχουν δημιουργήσει απελευθερωμένες περιοχές, όπου λειτουργούν κοινόβια (τεκέδες) και πραγματοποιούνται νυχτερινές, ακόμη και ημερήσιες συγκεντρώσεις ισλαμιστών, που θυμίζουν το σκοτάδι του Μεσαίωνα. Και όλα αυτά τα φαινόμενα μεγαλώνουν σαν χιονοστιβάδα.

Και δυστυχώς, παρόλο που εμείς έχουμε στα χέρια μας τις δυνατότητες που μας παρέχουν οι επιστήμες -η εκσυγχρονιστική σκέψη, η σκέψη του Ατατούρκ, η σκέψη του διαφωτισμού- δεν μπορούμε να επηρεάσουμε τη νεολαία μας, την οποία αφήνουμε έρμαιο των δικών τους αναχρονιστικών απόψεων και ιδεών.

Ακόμη και στα δικά μας (στρατιωτικά) σχολεία μερικές φορές γίνεται αυτό. Πότε-πότε διώχνουμε στελέχη από το στρατό επειδή ανακατεύονται με το Ισλάμ. Πώς γίνεται αυτό, άτομα που βρίσκονται μέσα σε έναν οργανισμό εκσυγχρονιστών (όπως είναι ο στρατός) να παρασύρονται από τους φετβάδες και από τις οπισθοδρομικές ιδέες των ισλαμιστών; Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να διατηρήσουμε την καθαρότητα του στρατεύματος.

Αν δείξουμε αναποφασιστικότητα σε τέτοιες περιπτώσεις και δεν απομακρύνουμε από τις τάξεις του στρατεύματος εκείνους που παραστρατούν, το κόστος για μας στο μέλλον θα είναι πολύ μεγαλύτερο. Διότι κάποια στιγμή θα αναγκαστούμε να πολεμήσουμε αναμεταξύ μας. Και για να αποτραπεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο, πρώτα απ’ όλα ο στρατός θα πρέπει να προστατεύσει τον εαυτό του.

Σκεφθείτε ότι σε περίπτωση που εμφανιστεί μια εξωτερική απειλή, ο στρατός, εκτός του ότι θα πρέπει να διαθέσει δυνάμεις για να διασφαλίσει την προστασία των συνόρων και την ακεραιότητα της πατρίδος, θα πρέπει ταυτόχρονα να διαθέσει και τις απαραίτητες δυνάμεις για να αντιμετωπίσει και την εσωτερική απειλή.

Επιπλέον, θα πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν μας ότι σε περίπτωση που χρειαστεί να προβούμε σε επιχείρηση εκτός συνόρων και ηττηθούμε ή δεν πετύχουμε τα αποτελέσματα που επιδιώκουμε, αυτό θα προκαλέσει την κατάρρευσή μας στο εσωτερικό. Γι’ αυτό, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποφύγουμε κάτι τέτοιο, όταν αποφασίσουμε να κάνουμε κάποια βήματα εκτός των συνόρων. Επειδή σε περίπτωση που αποφασίσουμε να κάνουμε βήματα εκτός συνόρων δεν θα είναι εξασφαλισμένη η ενότητα των προσπαθειών, λόγω έλλειψης εσωτερικής συνοχής, πέρα από την αποτυχία των προσπαθειών μας εκτός των συνόρων, θα προκληθούν και εσωτερικές αναταραχές που θα προκαλέσουν τη διάλυση και το γκρέμισμα των θεμελιακών δομών των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, που είναι ο θεμέλιος λίθος του τουρκικού κράτους. Αυτό δεν θα πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ.

Για το λόγο αυτόν, οι στρατοπεδάρχες μας, οι διοικητές ανεξάρτητων σχηματισμών και μονάδων και οι διοικητές των σχηματισμών εσωτερικής ασφάλειας (EMASYA) θα συνεχίσουν να συλλέγουν στοιχεία και πληροφορίες για τις εσωτερικές εξελίξεις. Επίσης, στα πλαίσια της συνεργασίας μας με τις τοπικές αρχές για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων και φυσικών καταστροφών, ακριβώς επειδή οι ένοπλες δυνάμεις θα αναλάβουν το συντονιστικό ρόλο για την αντιμετώπισή τους, μας δίδεται η ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα στελέχη του κρατικού μηχανισμού και της τοπικής αυτοδιοίκησης και έτσι, σε περίπτωση που χρειαστεί, θα ξέρουμε με ποιους να συνεργαστούμε και ποιους να εξουδετερώσουμε.

Μια επιχείρηση ασφαλείας που θα διεξαχθεί στο εσωτερικό, δεν θα είναι μια κλασική επιχείρηση EMASYA (συνεργασία στρατού-κρατικού μηχανισμού για αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών, σ.τ.μ.), όπως έδειξαν και οι συνάδελφοι εδώ στο σεμινάριο με τις παρουσιάσεις τους. Σίγουρα θα είναι μια επιχείρηση που θα βγει μέσα από το πνεύμα μια κλασικής επιχείρησης EMASYA, στην οποία θα αποφύγουμε να χρησιμοποιήσουμε άσκοπη βία εναντίον του λαού και να επηρεάσουμε αρνητικά την καθημερινή ζωή του. Τουναντίον, εμείς, οι ένοπλες δυνάμεις, θα πάρουμε μαζί μας το λαό και, όπως ανέφερα και προηγουμένως, θα γίνουμε ένα με τις μαζικές οργανώσεις, τους φοιτητές και τα πανεπιστήμια. Αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να το πετύχουμε.

Θα πρέπει επίσης να περιορίσουμε τις αστοχίες και τις παραλείψεις της τοπικής αυτοδιοίκησης που επηρεάζουν την καθημερινή ζωή των πολιτών. Το πιο σημαντικό σημείο, που θα πρέπει να προσέξουμε όταν εργαζόμαστε σε αυτόν τον τομέα, είναι οι αρμοδιότητες που θα δώσουμε στους κατωτέρους μας και οι πρωτοβουλίες που θα αναπτύξουν οι βαθμοφόροι, από τους διοικητές και τους υπαξιωματικούς, μέχρι τον υποδεκανέα και τον απλό στρατιώτη…

…Ο πληθυσμός της Κωνσταντινούπολης έχει ξεπεράσει τα δέκα εκατομμύρια, ίσως είναι ήδη δεκατρία εκατομμύρια. Μέσα στην Κωνσταντινούπολη κατοικούν εκατό χιλιάδες Ιρανοί. Μάλιστα, εκατό χιλιάδες. Κανείς δεν μπορεί να τους καταμετρήσει. Έχουμε εκατό χιλιάδες νόμιμες εισόδους και καμία έξοδο. Ποιος ξέρει πόσοι άλλοι υπάρχουν από άλλες χώρες; Βλέπεις κάθε μέρα συλλαμβάνονται άτομα που θέλουν να περάσουν τον Έβρο και τα βουλγαρικά σύνορα. Όλοι αυτοί ζουν εδώ, στην Κωνσταντινούπολη. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να μπεις σε κάθε σπίτι και να εξασφαλίσεις την τάξη. Σε περιπτώσεις που αυτό επιχειρήθηκε, στο παρελθόν, δεν μπορούμε να πούμε ότι είχαμε χειροπιαστά αποτελέσματα. Όπως είπε και ο Μάο, όταν ήθελε να επιβάλλει το κομουνιστικό καθεστώς «ο λαός είναι θάλασσα κι εμείς τα ψάρια». Έτσι, θα πρέπει να σκεφτόμαστε κι εμείς. Εμείς είμαστε οι ιδιοκτήτες και οι φύλακες της δημοκρατίας μας και είμαστε τα ψάρια και ο λαός η θάλασσα. Και για να επιβιώσουμε στη θάλασσα έχουμε ανάγκη την πλήρη υποστήριξη του λαού μας. Αυτό δεν θα πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ. Αυτήν τη στιγμή η υποστήριξη του λαού στο πρόσωπό μας βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να πέσει. Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να γίνουν βήματα που θα μειώσουν τη στήριξη του λαού και θα αποτρέψουμε να βγουν διαφορετικές φωνές από τις τάξεις μας προς τα έξω.

Για όλους τους παραπάνω λόγους θα πρέπει να αναθεωρήσουμε εκ βάθρων τα Σχέδια Εκτάκτου Ανάγκης και να εξασφαλίσουμε την παρουσία ικανών δυνάμεων όχι για να τις χρησιμοποιήσουμε στο σύνολό τους, αλλά για να λειτουργούν ως δυνάμεις αποτροπής. Δεν είναι ανάγκη ντε και καλά να χρησιμοποιήσουμε τις δυνάμεις. Το ανέφερα πέρυσι, το πρότεινα στη Διοίκηση Στρατού Ξηράς. Στέλνετε τις μονάδες μας εκεί (στο Κουρδιστάν, σ.τ.μ.), μην το κάνετε. Η τρομοκρατία τελείωσε, έτσι φαίνεται. Το ελέγχετε το πράγμα. Όμως, από τη μια οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, από την άλλη η ανάγκη υποστήριξης της δύναμής μας στο Βόρειο Ιράκ, μας έχουν υποχρεώσει να μειώσουμε τις δυνάμεις μας εδώ.Nα περάσω τώρα στο Βόρειο Ιράκ.

Αντιστράτηγος Εργκίν Σαϊγκούν
Στη διαφάνεια βλέπετε τη δομή των ισλαμιστικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στην τουρκική επικράτεια. Οι ΜΚΟ των ΗΠΑ και της Γερμανίας θεωρούν ότι οι διάφορες ισλαμιστικές οργανώσεις είναι μαζικές-λαϊκές οργανώσεις και έτσι προσπαθούν να τις παρουσιάσουν προς τα έξω. Οπότε, μας δίνεται η εντύπωση ότι οι οργανώσεις αυτές των ξένων χωρών προσπαθούν να μετατρέψουν την Τουρκία από ένα κοσμικό κράτος που είναι τώρα, σε ένα μετριοπαθές ισλαμικό κράτος. Οι ισλαμιστικές οργανώσεις συνεχίζουν τη δράση τους στις περιοχές που βρίσκονται στη διαφάνεια. Οι δράσεις αυτές υποστηρίζονται με ισλαμικά κεφάλαια που ξεπερνούν τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι ισλαμιστικές οργανώσεις, χρησιμοποιώντας τα μέσα και τις δυνατότητες που προαναφέρθηκαν, με τη μέθοδο της προβολής και της προπαγάνδας προσπαθούν να επηρεάσουν το λαό. Μέσα στα πλαίσια των προσπαθειών τους αυτών έχουν αποκτήσει 1.500.000 συμπαθούντες και 3.000 μέλη. Με τη δύναμη αυτή, η οποία είναι δυνατόν να αυξηθεί, και με τις προσπάθειες που κάνουν εναντίον του κοσμικού καθεστώτος στο σύνολο της χώρας, εκτιμάται ότι θα επιχειρήσουν να ιδρύσουν ένα ισλαμικό κράτος στον ταχύτερο για τους ίδιους χρόνο.

Είναι γνωστό σε όλους μας ότι ο κοινός στόχος των ομάδων που απειλούν την εσωτερική μας ασφάλεια είναι η αποδυνάμωση και ο διαμελισμός της Τουρκικής Δημοκρατίας και η ανατροπή του καθεστώτος μέσω της αλλαγής του συντάγματος. Οι ομάδες αυτές, επωφελούμενες από το εσωτερικό δίκαιο και το καθεστώς των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που ισχύει σε ορισμένες χώρες της Δύσης, με πρώτη και κύρια τη Γερμανία, εξασφαλίζουν με ευκολία πολιτική και οικονομική υποστήριξη, την οποία χρησιμοποιούν, και καταφέρνουν να συνεχίζουν τη δράση και τις δραστηριότητές τους στο εσωτερικό της χώρας.

Αν και παρατηρείται κάποιος περιορισμός της δράσης των τρομοκρατικών οργανώσεων στις προαναφερθείσες χώρες μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 και μια μείωση της υλικής υποστήριξης, εκτιμάται ότι η υποστήριξη αυτή, έστω και περιορισμένα, συνεχίζεται. Όσον αφορά την πολιτική υποστήριξη, η Ε.Ε., που θέτει τους γνωστούς όρους για την πλήρη ένταξη της Τουρκίας, δεν έχει συμπεριλάβει το KADEK, που αποτελεί φυσική συνέχεια του ΡΚΚ στις λίστες των τρομοκρατικών οργανώσεων, γεγονός που δίνει δύναμη σε τέτοιου είδους οργανώσεις.

Η Ε.Ε., επικαλούμενη τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα κριτήρια που έχει θέσει για την πλήρη ένταξη της Τουρκίας, απαιτεί από την Τουρκία να προβεί σε παραχωρήσεις προς τις μειονότητες, προτάσσοντας το δικαίωμα της εκπαίδευσης στη μητρική γλώσσα, δικαίωμα που ούτε οι χώρες που είναι ήδη μέλη της έχουν παραχωρήσει στις δικές τους μειονότητες, με σκοπό να αλλάξουν το υφιστάμενο καθεστώς στην Τουρκία.

Για παράδειγμα, μία από τις απαιτήσεις της Ε.Ε. ήταν και η αύξηση των πολιτικών και η μείωση του αριθμού των στρατιωτικών μελών στο ΣΕΑ, απαίτηση που ικανοποιήθηκε με νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα, στα πλαίσια της προσαρμογής μας με τους όρους που θέτει η Ε.Ε.

Όμως, μετά από την ικανοποίηση ενός αιτήματος, έρχονται στο προσκήνιο άλλα αιτήματα. Με βάση την κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει σήμερα, εκτιμούμε ότι τέτοιου είδους απαιτήσεις θα συνεχιστούν και σε περίπτωση που ικανοποιηθούν θα προκληθεί ζημιά στην κυριαρχία, την ενότητα και το αδιάσπαστο της Τουρκίας.

Κύριε διοικητά, με βάση την κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει, είναι απαραίτητη η λήψη ειδικών μέτρων πολύ πέραν των σχεδίων που προβλέπονται στα πλαίσια της EMASYA. Με βάση τα παραπάνω, εκτιμάται ότι οι ομάδες της εσωτερικής απειλής, επωφελούμενες από την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα, θα συνεχίσουν τη μεταξύ τους συνεργασία και τη δράση τους σε ολόκληρη τη χώρα, και επικαλούμενες-καλυπτόμενες από την ομπρέλα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, θα προσπαθήσουν να εξασφαλίσουν τη συνέχιση της υποστήριξης που έχουν από το εξωτερικό.

ΣΧΕΔΙΟ ΒΑΡΙΟΠΟΥΛΑ,Ομιλία Αντιστράτηγου Σιουκρού Σαρίισικ (ŞÜKRÜ SARIŞIK)
ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ 5ου ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥ

Στο σημείο αυτό, κύριε διοικητά μου, θα πρέπει να πάρουμε μια απόφαση. Έχουμε στο προσκήνιο μια πολύ σημαντική απειλή. Μια επιτυχία τους εδώ, στην Κωνσταντινούπολη, δεν περιορίζεται στη δική μας περιοχή. Με βάση την περιοχή μας, τα γεγονότα θα επεκταθούν ταχύτατα στην Κεντρική Ανατολία, ενώ θα ξεσπάσουν ανάλογα γεγονότα και σε άλλες περιοχές της τουρκικής επικράτειας. Τα γεγονότα αυτά είναι δυνατόν να κλιμακωθούν.

Ο αντιστράτηγος Σιουκρού Σαρίισικ ενώ προσέρχεται στον εισαγγελέα που διευρενά την υπόθεση. Για το λόγο αυτόν είναι βασική αρχή και προϋπόθεση τα γεγονότα αυτά να ελεγχθούν και να καταπνιγούν εδώ ταχύτατα. Για το λόγο αυτόν εγώ και το 5ο και το 2ο Σώμα Στρατού έχουμε την αντιμετώπιση εξωτερικής απειλής σε δεύτερη προτεραιότητα. Εγώ είμαι αναγκασμένος να εξουδετερώσω πρώτα την εσωτερική απειλή. Για να γίνει αυτό, όμως, δεν αρκούν οι μονάδες που θα σχηματιστούν την περίοδο της επιστράτευσης., αυτό είναι αδύνατον.

Για το λόγο αυτόν, εγώ θα αναθέσω αποστολές σε όλες τις μονάδες του 2ου και του 5ου Σώματος Στρατού, που είναι σε θέση να πάρουν μέτρα εσωτερικής ασφάλειας. Εκτός από αυτές θα φέρω και όλες τις άλλες εδώ. Θα τις ρίξω πάνω στην Κωνσταντινούπολη. Είτε πρόκειται για δήμαρχο, είτε για εισαγγελέα, δικαστή, έπαρχο, όποιον μας βλέπει αρνητικά, τον κάνουμε στην άκρη και βάζουμε στη θέση του δικούς μας διοικητές. Έτσι, μπορούμε να ασκήσουμε βίαια πίεση, φυσικά, όπως είπε πριν από λίγο ο συνάδελφός μου, χωρίς να βάλουμε απέναντι το λαό. Η πίεση θα ασκηθεί σε εκείνους που έχουν πάρει τις αποφάσεις τους και επιδιώκουν το διαμελισμό της χώρας και την αλλαγή του κοσμικού καθεστώτος. Απέναντι σε έναν λαό που έχει λάβει τέτοιες αποφάσεις, είναι αποστολή μας να κινηθούμε χωρίς κανένα έλεος.

Γι’ αυτό, πρώτα θα μεταφέρω εδώ όλες τις δυνάμεις μου, θα εκκαθαρίσω το τοπίο ταχύτατα και από κει και πέρα, με βάση την εκτίμηση της διοίκησης και τις εντολές του ανώτερου κλιμακίου, σε δεύτερη φάση σκέφτομαι να στρέψω τις δυνάμεις μου προς τα έξω. Θέλω να πω το εξής. Με μικρές μονάδες σε μια τόσο εκτεταμένη περιοχή -όλοι μας ζούμε την Κωνσταντινούπολη- με τα σημεία ελέγχου που θα στήσουμε, είναι αδύνατον να ελέγξουμε την κατάσταση σε περίπτωση που ξεσηκωθεί ο λαός. Σε μια περιοχή υπάρχουν 50 στενά, μπαίνει εκεί ο κόσμος και χάνεται. Πρέπει να δράσουμε ταχύτατα και αποτελεσματικά.

Συνταγματάρχης Αλαατίν (ALAATTİN), Επιτελάρχης 52ας Τεθωρακισμένης Μεραρχίας
Όπως σας είναι γνωστό, κύριε Διοικητά, έχουμε τα στρατιωτικά δίκτυα επικοινωνίας και τις κινητές ομάδες διαβιβάσεων του σώματός μας, 12 τον αριθμό. Σε περίπτωση που τα μεταφέρουμε εδώ και τα δώσουμε στις ταξιαρχίες μας, εξασφαλίζουμε τις επικοινωνίες μας. Όσον αφορά την επάρκεια δυνάμεων για την εφαρμογή των σχεδίων, στην Κωνσταντινούπολη υπάρχουν 30.000 αστυνομικοί, 5.346 στρατοχωροφύλακες (Jandarma) και 12.200 άτομα ως προσωπικό ειδικής ασφάλειας, συνολικά 47.546 άτομα. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, εκτιμάται ότι ο πιθανός αριθμός των ομάδων της εσωτερικής απειλής ανέρχεται στις 200.000 άτομα. Αν προσθέσουμε και το στρατιωτικό προσωπικό που θα χρησιμοποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη, η δύναμή μας θα ανέλθει στις 52.800 άτομα. Αν κάνουμε το συσχετισμό δυνάμεων, βλέπουμε ότι οι εχθρικές δυνάμεις υπερτερούν ως προς τις φίλιες σε σχέση τέσσερα προς ένα (4/1).
Παρόλα αυτά, και λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι ο τουρκικός λαός, που κατά παράδοση τρέφει αισθήματα εκτίμησης προς τις ΤΕΔ, θα λάβει το δικό μας μέρος, με την κήρυξη της επιστράτευσης οι υφιστάμενες δυνάμεις ασφαλείας, με την υπεροχή σε εκπαίδευση, οπλισμό και μέσα, εκτιμάται ότι θα κατορθώσουν:

- να επιβάλουν την απαγόρευση της κυκλοφορίας,
- να εφαρμόσουν το σχέδιο λογοκρισίας και ελέγχου των εκπομπών και δημοσιεύσεων,
- να εξουδετερώσουν τα ηγετικά πρόσωπα που κινητοποιούν και κατευθύνουν τις εχθρικές δυνάμεις,
- να ελέγξουν εξονυχιστικά τα διαμερίσματα και τα γραφεία-κτήρια πολιτιστικών συλλόγων και πολιτικών κομμάτων, και
- να εφαρμόσουν εν γένει το Σχέδιο Επιβολής Κατάστασης Εκτάκτου Ανάγκης και να επαναφέρουν την κρατική κυριαρχία στο σύνολο της περιοχής ευθύνης μας.

Αντιστράτηγος Αϋχάν Τας (AYHAN TAŞ), Διοικητής 15ου Σώματος Στρατού
Υπό το πρίσμα των ανωτέρω διαπιστώσεων-εκτιμήσεων:
Ως πρωτεύουσα απειλή για τη χώρα θεωρείται η δράση ισλαμιστικών οργανώσεων, που θέτει σε κίνδυνο τον χαρακτήρα του κοσμικού, κοινωνικού κράτους δικαίου, που εξασφαλίζεται με την εφαρμογή του υφιστάμενου συντάγματος, μια απειλή που αν δεν ελεγχθεί και καταπνιγεί άμεσα και με χρήση βίας, είναι δυνατόν να επεκταθεί ταχύτατα στο σύνολο της χώρας και να ενθαρρύνει την εξάπλωση και άλλων απειλών (ΡΚΚ, σ.τ.μ.).
Ως δευτερεύουσα απειλή θεωρείται η ίδρυση κουρδικού κράτους στο Βόρειο Ιράκ, αφού μια τέτοια εξέλιξη θα απειλήσει την παραμονή των δυνάμεών μας που βρίσκονται στην περιοχή και θα επηρεάσει, θα ενθαρρύνει και θα υποστηρίξει τη δράση των ισλαμιστικών και διαμελιστικών ομάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.
Ως τριτεύουσα απειλή θεωρούνται οι εξελίξεις στην Κύπρο και το Αιγαίο, που βασίζονται σε οργανωμένο σχέδιο, σε μια ευαίσθητη για τη χώρα μας περίοδο.

Κύριε διοικητά, ως αποτέλεσμα των παραπάνω εκτιμήσεων καταλήξαμε στους παρακάτω δυο τρόπους ενεργείας:
Ο πρώτος τρόπος ενεργείας προβλέπει την άμεση και βίαιη κατατρόπωση και εξουδετέρωση των ισλαμιστικών και διαμελιστικών δραστηριοτήτων, που συνιστούν εσωτερική απειλή για τη χώρα, και την εγκαθίδρυση της ασφάλειας και της τάξης στο σύνολο της χώρας. Ταυτόχρονα, τη διεξαγωγή της επιχείρησης εκείνης που θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα στο Βόρειο Ιράκ.

Ο δεύτερος τρόπος ενεργείας προβλέπει τη λήψη μέτρων εναντίον εξωτερικών απειλών, μετά την άμεση βίαιη αντιμετώπιση των ισλαμιστικών και διαμελιστικών δραστηριοτήτων σε όλη την επικράτεια μέχρι την εξασφάλιση της γενικής τάξης και της ασφάλειας στο σύνολο της χώρας και τη λήψη των απαραίτητων μέτρων για την ασφάλεια της χώρας απέναντι σε εξωτερικές απειλές, συμπεριλαμβανομένων και των εξελίξεων στο Βόρειο Ιράκ, καθώς και την αποκατάσταση της πληγείσας λειτουργίας του κράτους.


Αντιστράτηγος Σιουκρού Σαρίισικ (ŞÜKRÜ SARIŞIK), Διοικητής 5ου Σώματος Στρατού

Οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις που έχουν κατανείμει τις δυνάμεις τους έτσι ούτως ώστε να είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν νικηφόρα σε έναν πόλεμο ενός και ημίσεως μετώπου, αυτό μπορούν να το πετύχουν. Από τις απειλές ενάντια στο καθεστώς και τη διαιώνιση του κράτους, η πιο σημαντική είναι αυτή που απειλεί τη διαιώνισή του, επειδή δεν είναι δυνατόν να ζήσει ένα κράτος αν δεν εξασφαλιστεί η διαιώνισή του. Η στρατηγική που θα ακολουθηθεί στην περίπτωσή μας, είναι η στρατηγική που εφάρμοσε στον πόλεμο της Ανεξαρτησίας ο αναντικατάστατος αρχηγός μας, ο Ατατούρκ. Όπως είπε ο πελώριος αρχηγός μας πριν τον πόλεμο της Ανεξαρτησίας, αυτό που έχει σημασία είναι το εσωτερικό μέτωπο.

Κινούμενοι με βάση την αρχή ότι τίποτε δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί αν δεν είναι ασφαλές το εσωτερικό μέτωπο, θα πρέπει:
- Να καταστραφούν με τον πιο σκληρό και ανελέητο τρόπο και το ταχύτερο δυνατόν οι δυνάμεις της διαμελιστικής οργάνωσης που βρίσκονται στο έδαφός μας και στο Βόρειο Ιράκ, καθώς και οι δυνάμεις των ισλαμιστικών οργανώσεων που απειλούν το καθεστώς και τη φυσιογνωμία της χώρας και να τεθούν ταχύτατα υπό έλεγχο οι συμπαθούντες τις ισλαμιστικές οργανώσεις.

Συνταγματάρχης Μπεσλέρ Γκιουζέλ (BEŞLER GÜZEL), Διοικητής του 6ου Αυτοκινούμενου Συντάγματος Πεζικού
Μετά την εξουδετέρωση της ισλαμικής απειλής εναντίον του καθεστώτος και της διαμελιστικής απειλής εναντίον της ενότητας της χώρας, που εδρεύει στη χώρα και στο Βόρειο Ιράκ, με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να επιλυθούν τα προβλήματα με την Ελλάδα και τη Διοίκηση της Ρωμαίικης Διοίκησης της Κύπρου, που απειλούν τη διαιώνιση της χώρας. Όταν επιλυθεί και αυτό το πρόβλημα, για να εξαλειφθεί εξ ολοκλήρου το ζήτημα της ισλαμικής απειλής, θα ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την αφομοίωση των συμπαθούντων τις ισλαμικές οργανώσεις, όπως έγινε μετά τον πόλεμο της Ανεξαρτησίας.

Κύριε διοικητά, όπως προαναφέρθηκε στο σχέδιο του σώματος στρατού, το 6ο Σύνταγμα Πεζικού έχει τομέα ευθύνης την περιοχή που περικλείεται από τη Γέφυρα Ατατούρκ (βόρειο όριο), τον αυτοκινητόδρομο ΤΕΜ, και τις συνοικίες EYÜP –KÂĞITHANE-ŞİŞLİ-BEŞİKTAŞ και BEYOĞLU, στις οποίες έχει αποστολή να εξασφαλίσει την ύπαρξη και τη λειτουργία του κράτους καθώς και τη δημόσια τάξη και ασφάλεια.

Η προαναφερθείσα περιοχή αποτελεί μέρος της περιοχής ευθύνης του συντάγματος με βάση το σχέδιο EMASYA. Στις περιοχές αυτές, σήμερα, όπως συνέβαινε και στο παρελθόν, η διαμελιστική οργάνωση (ΡΚΚ, σ.τ.μ.) και οι ισλαμιστικές δυνάμεις έχουν ισχυρή λαϊκή βάση. Η πλατεία Ταξίμ και η οδός Ιστικλάλ, η πλατεία ABİDE-İ HÜRRİYET στο ÇAĞLAYAN και η πλατεία EYÜP, που βρίσκονται στον τομέα ευθύνης μας, αποτελούν περιοχές όπου οι ισλαμιστικές ή οι άλλες οργανώσεις διοργανώνουν ευθέως ή μετατρέπουν αθώες συγκεντρώσεις σε διαδηλώσεις εναντίον του καθεστώτος.

Οι περιοχές στην οδό Ιστικλάλ, το ŞİŞLİ, το OSMANBEY, το κέντρο του MECİDİYEKÖY και η αγορά στο RAMİ (KURU GIDA TOPTANCI HALİ) είναι εμπορικά κέντρα και προσφέρονται για λεηλασίες από το πλήθος.

Όπως προαναφέρθηκε, η συνοικία GÜLTEPE SANAYİ MAHALLESİ, τα ανατολικά της λεωφόρου SOKULLU και οι συνοικίες GÜZELTEPE MAHALLESİ, KARADOLAP MAHALLESİ, YEŞİLPINAR MAHALLESİ και EMNİYET EVLER, που αποτελούνται κυρίως από αυθαίρετα σπίτια, αποτελούν περιοχές όπου δραστηριοποιείται το Επαναστατικό Κόμμα Απελευθέρωσης του Λαού με 2.500-3.000 μέλη.

Η τρομοκρατική οργάνωση KADEK έχει εξαπλωθεί στις συνοικίες EYÜP, ÇIRÇIR και CENGİZ TOPEL, καθώς και στις συνοικίες KÂĞITHANE, NURTEPE και SANAYİ MAHALLESİ, όπου κατοικούν κυρίως κάτοικοι που κατάγονται από τις περιοχές της ΝΑ Τουρκίας. Τις παραμονές των εκλογών της 3ης Νοεμβρίου 2002, στην πλατεία που είναι γύρω από το τέμενος VEYSEL KARANİ CAMİ, στη συνοικία EYÜP, σε προεκλογική συγκέντρωση που έκανε, το κόμμα HADEP συγκέντρωσε 35.000 άτομα.

diplomatia.gr
http://infognomonpolitics.blogspot.com

3 σχόλια:

  1. Διαβάζω με πολύ ενδιαφέρον και αξιολογώ τα πάντα. Όμως, παρακαλώ αν μπορείτε, λύστε μου την εξής απορία: στη φωτογραφία που συνοδεύει την παραπάνω ανάρτηση, απεικονίζεται ο Τούρκος στρατηγός Τσετίν Ντογάν, να εκτελεί - από όσο καταλαβαίνω - επιθεώρηση σε... τουαλέτες;;;;;;; Πραγματικά κ. Καλεντερίδη, καλύτερη φωτογραφία από αυτή δεν θα μπορούσατε να βρείτε για να συνοδεύσετε το κείμενο.... Καταπληκτική! Γελάω ακόμα με τον φουκαρά τον Τσετίν...

    Κωνσταντίνος Ν. (Πάτρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κωνσταντίνος Ν. (Πάτρα)
    H φωτογραφία είναι απο το diplomatia.gr και ισχύει το ρητό Έκαστος εφ' ω ετάχθη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.