22/5/10

Η ελληνοτουρκική φιλία και η "διόρθωση" των βιβλίων Ιστορίας


της Ελίνας Γαληνού
Ας μη θεωρηθούμε μισαλλόδοξοι και γραφικοί...Η συμφωνία για την επανεξέταση των σχολικών μας βιβλίων Ιστορίας, που προωθήθηκε ΄"μέσα στα πλαίσια αμοιβαίας συνεργασίας για την εκπαίδευση", μας εγείρει ανησυχίες όχι αβάσιμες. Και μας εκπλήσσει που είχε αποσιωπηθεί ως τις παραμονές της επίσκεψης του Τούρκου πρωθυπουργού στη χώρα μας, ενώ συμπεριλαμβανόταν από καιρό στην ατζέντα συζητήσεων...Τόσο πολύ φοβήθηκαν οι αρμόδιοι τις αντιδράσεις του ελληνικού λαού, ώστε να διακινδυνεύσουν ένα τέτοιο ολίσθημα που ναρκοθετεί ακόμα και τις υγιείς βάσεις μιας πιθανής ελληνοτουρκικής προσέγγισης;
Ισως βέβαια θυμούνται ακόμα πόσο δυσάρεστο κλίμα είχε δημιουργηθεί όταν προ 3ετίας είχε κυκλοφορήσει το "περιβόητο" εκείνο βιβλίο Ιστορίας της Στ΄Δημοτικού. Η αντίδραση της ελληνικής κοινής γνώμης τότε, είχε αποδείξει ότι δεν το ανέχεται και ζητήθηκε να αποσυρθεί από τα σχολεία. Ενα τέτοιο βιβλίο όπου στις σελίδες του εμφανιζόταν η Μικρασιατική καταστροφή σαν ένας "απλός συνωστισμός" Ελλήνων στο λιμάνι της Σμύρνης, οι γενοκτονίες της Μ. Ασίας και του Πόντου σαν υπερβολές υπό αμφισβήτηση και οι βαρβαρότητες των Τούρκων προς τον λαό μας σαν αβάσιμα μυθεύματα ακραίων εθνικιστών, δεν το άντεχε η συνείδηση των Ελλήνων. Φαίνεται όμως ότι το βιβλίο εκείνο δεν ήταν τυχαία κίνηση. Ηταν η προεισαγωγή μιας "νέας εποχής" και για την γραφή της Ιστορίας μας, όπου υπό το πρόσχημα ενός προοδευτισμού μας ζητείται να καταργήσουμε μέρος της ιστορικής αλήθειας! Διότι αυτό -μας λένε-θα λειτουργήσει ενισχυτικά στην προσέγγιση λαών...
Και τώρα, το τοπίο ξεκαθαρίζει. Οι Τούρκοι έρχονται και μας ζητούν ευθαρσώς να διορθώσουμε την Ιστορία μας και να απαλείψουμε τις αναφορές εκείνες που εκτρέφουν δυσπιστίες και προκαταλήψεις μεταξύ των δύο λαών. Και οι εκπρόσωποι των αρχών της χώρας μας, το αποδέχονται παθητικά ξεχνώντας ότι η υπερφαλάγγιση δυσπιστιών μεταξύ λαών είναι θέμα διπλωματικής διαχείρισης κατά πρώτον. Αν όμως για κάποιους λόγους αισθάνονται οι αρμόδιοι άρχοντές μας αδύναμοι διπλωματικά έναντι της Τουρκίας, ας κάνουν την αυτοκριτική τους και ας φροντίσουν να βελτιωθούν. Αντί αυτού όμως, προτιμούν να πετάξουν το μπαλάκι στον ευαίσθητο τομέα της Παιδείας που έχει την ευθύνη διαμόρφωσης συνειδήσεων. Οπότε δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε αν δούμε να ξανακυκλοφορεί ένα τέτοιο βιβλίο στα σχολεία, ίσως και άλλα χειρότερα.
Θα μας επιτρέψουν να σταθούμε όμως στο επιχείρημα με το οποίο η συγγραφέας εκείνου του βιβλίου είχε προσπαθήσει να υποστηρίξει το περιεχόμενο του έργου της. "Τα ιστορικά γεγονότα δεν είναι τελεσίδικα, ο χρόνος επιτρέπει πολλές αναθεωρήσεις..." μας είχε πεί. Ποιά λογική μπορεί να το στηρίξει αυτό; Τα γεγονότα είναι πάντα γεγονότα, όταν μάλιστα έχουν καταγραφεί μέσα στις μνήμες ζώντων μαρτύρων, όταν έχουν σημαδευτεί με αίμα στα ρούχα ενός προγόνου, ή έχουν ποτίσει με δάκρια το τελευταίο χώμα που πήραν διωγμένοι από την πατρώα γή τους. Ισως οι ιστορικές αναθεωρήσεις να αφορούν τη σημασία των γεγονότων και τα αίτιά τους, αλλά όχι τα ίδια τα γεγονότα. Αυτά θα ειναι πάντα εκεί και θα φωνάζουν την αλήθεια. Μια αλήθεια αμείλικτη που δεν ωφελεί κανέναν απολύτως να παρακάμπτει, ούτε τα θύματα αλλά ούτε και τους θύτες. Η Τουρκία σήμερα προσπαθεί να κάνει ασθμαίνοντας κάποια βήματα στον δρόμο του εκπολιτισμού, το αναγνωρίζουμε. Οπως αναγνωρίζουμε και το δικαίωμα του λαού της να οραματίζεται τον εξευρωπαισμό του, το άνοιγμα νέων οριζόντων μέσα από τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα. Ο εκπολιτισμός του κάθε λαού όμως, πρέπει να περνάει μέσα από την αυτοκριτική του την οποία θα ολοκληρώσει μονάχα όταν αντικρύσει κατάματα την αλήθεια. Διότι μέσα από αυτήν την αλήθεια θα δεί τα σφάλματα και τις αδυναμίες που τον κράτησαν χρόνια και χρόνια όμηρο ενός σκότους που παλεύει τώρα να ξεπεράσει. Δεν θα τους βοηθήσει λοιπόν καθόλου να διορθώσουμε εμείς την Ιστορία μας, εμείς που όσο καμαρώσαμε για τους ήρωές μας, άλλο τόσο δεν δειλιάσαμε να καταδείξουμε τους όποιους "Εφιάλτες", προσκυνημένους ή σφαλερούς που γέννησε τούτη η φυλή.
Οι υγιείς βάσεις της προσέγγισης μεταξύ λαών, χτίζονται πάνω στην ειλικρίνεια. Αντί λοιπόν οι Τούρκοι να μας ζητούν να σκεπάσουμε εμείς πρώτοι την αλήθεια, ας σταθούν παλληκαρίσια απέναντί της για να γνωρίσουν επακριβώς τις ευθύνες που τους αναλογούν προς εμάς και τους άλλους λαούς που αδίκησαν. Θα τους ωφελήσει πολύ αυτό στην πρόοδό τους.

10 σχόλια:

  1. Αγαπητή κυρία Γαληνού,

    Εκ μέρους των Τούρκων, πρόκειται για μια ακόμη "ΕΠΙΘΕΣΗ ΦΙΛΙΑΣ".

    Στην προσφιλή τακτική των Τούρκων αναφέρεται ο εκλιπών θείος Σας Ιστορικός Ιωάννης Πικρός στο βιβλίο του "Τουρκικός Επεκτατισμός"!

    Εκεί υπάρχουν πολύ χαρακτηριστικές αναφορές για την τουρκική τακτική!

    Νομίζω ότι δεν επιθυμούν τις αντιστάσεις ενήμερων ως προς τις τουρκικές βάρβαρες τακτικές Ελλήνων στρατιωτών, ούτε και φρονιματισμένους ηθικά αντιπάλους, ώρα τους Κούρδους του PKK οι οποίοι τους έχουν γονατίσει.

    Έτσι τα γκιαούρικα ..... κουτορνίθια ...... να σφαγούν ευκολώτερα και να δεχθούν, αν σφίξουν πολύ τα πράγματα, να παραδοθούν αντί να πολεμήσουν ακόμη πιο λυσσαλέα, διότι όπως γνωρίζουμε όλοι πια, είναι καλλίτερος ο πολεμικός Θάνατος από τον αργό φρικτό και βασανιστικό , ελεεινό ως προς την διαδικασία του Θάνατο εις την τουρκική αιχμαλωσία!

    Ευμένης ο Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οπωσδήποτε κύριε Καρδιάνε. Και με την ευκαιρία, σας ευχαριστώ για τις συχνές αναφορές σας στον θείο μου και τις μελέτες του για τον τουρκικό επεκτατισμό. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η απάντηση του Ελληνικού λαού πρέπει να είναι διά των διανοουμένων του που θα συντάξουν βιβλία και θα οργανώσουν πηγές απ΄οπου θα πρέπει να γίνεται το μάθημα στα σχολεία αφήνοντας κατά μέρος τα επίσημα βιβλία του Π.Ι.
    Οι δάσκαλοι έχουν μεγάλη ευθύνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΖΑΚΡΗ ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ
    Δεν αμφισβητώ ούτε ίχνος από το πνεύμα που εκπέμπει το άρθροτης Ελίνας. Αμφισβητώ όμως πολλούς από τους όρους που χρησιμοποιεί. Πχ τι ακριβώς σημαίνει "εκπολιτισμός"; Τι σημαίνει "σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα" Υπάρχουν ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ δικαιώματα; Εξηγώ: Ο "εκπολιτισμός" προϋποθέτει ένα προτυπο το οποίο πρέπει να προσεγγίσουμε. Ποιο είναι το π΄ροτυπο; Ο δυτικός κόσμος; Ωραίο να σου πετύχει.
    Τα ανθρωπινα δικαιώματα. Υπάρχουν; Ο Π.Κονδύλης λέει ότι μπορούμε να μιλάμε για πολιτικά δικαιώματα, όχι για ανθρώπινα. Διότι πουθενά και κανεις δεν κρίνεται υπό την ανθρώπινη ιδιότητά του, αλλά μόνο υπό την πολιτική του ιδιότητα, ως πολιτης. Τουτο σημαίνει ότι ο όρος ανθρώπινα δικαιώμτα είναι απατηλός, είναι απάτη. Πολύ περισσότερο όταν στο όνομά τους έχουν διαπραχθεί ανοσιουργήματα όπως εισβολές, Ιράκ Αφγανιστάν κλπ όπου καταπατώνται ανενδοιαστα.
    Γενικότερα η κυρίαρχη (διεθ΄νώς)ορολογία (ιδεολογία)επιβάλλει τη γλώσσσα της και τη σκέψη της. Οι απολυσεις και η κατάργηση του 8ωρου γίνονται ευέλικτη εργασία. Οι αυξήσεις τιμών γίνονται αναπροσαρμογές τιμών κλπ κλπ.Σημέρα η πτώση του κόστους εργασίας και η άγρια προς τούτο φορολογία έγινε "σωτηρία της πατρίδας". Και η υποταγή στην Τουρκία έγινε αναπροσαρμογή της Ιστορίας χάριν της φιλίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τό βιβλίο Ιστορίας Ε' Δημοτικού αναφέρει γιά τούς χριστιανούς πού έκαψαν αρχαίους ναούς, γιά τούς Ρωμαίους πού λεηλάτησαν καί έκαψαν χωριά όταν εισέβαλλαν στήν Ελλάδα γιά τούς Φράγκους πού μπήκαν στήν Πόλη το 1204 καί βίασαν, λεηλάτησαν, έκαψαν. Οταν φτάνει στούς Τούρκους δέν γράφει τίποτα αρνητικό εναντίον τους. Αυτοί κατέκτησαν τά εδάφη μας μέ λουλούδια.......


    Δέν συζητάμε βέβαια γιά τά εγκλήματα καί τίς θηριωδίες των Γερμανών τίς οποίες τίς προβάλλουν όλα μέ έμφαση όλα τα βιβλία καί μάλιστα βιβλίο Γυμνασίου είχε σε φωτογραφία Γερμανό στρατιώτη να πυροβολεί μάνα μέ τό παιδί της.

    Ο Τούρκος δέν θίγεται πλέον στά σχολικά βιβλία καί προκαλώ κάποιον να μου απαντήσει στό ερώτημα:

    Γιατί όσοι τιμούν τόν Χίτλερ είναι φασίστες καί όσοι τιμούν τόν εμπνευστή του Χίτλερ Κεμάλ είναι δημοκράτες;;;;; Γιατί όσοι αρνούνται τήν γενοκτονία των Εβραίων διώκονται καί όσοι αρνούνται τή γενοκτονία των χριστιανών της Μικράς Ασίας παίρνουν αξιώματα στό Υπουργείο Παιδείας;;;; Γιατί η Ελληνική Αριστερά σιωπά γιά τόν Κεμάλ, τιμα τόν Στάλιν καί καθυβρίζει τόν Χίτλερ;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "...και να απαλείψουμε τις αναφορές εκείνες που εκτρέφουν δυσπιστίες και προκαταλήψεις μεταξύ των δύο λαών".

    Κάποιος θα πρέπει να τούς δώσει να καταλάβουν (με τον ένα ή τον άλλο τρόπο) ότι οι παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου και οι εικονικοί βομβαρδισμοί νησιών είναι που "εκτρέφουν δυσπιστίες και προκαταλήψεις μεταξύ των δύο λαών"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πιστευει η συγγραφεας οτι ενα κρατος πειρατης απο ωμοφαγους καννιβαλους της στεππας προσεγγιζεται μεσα απο ενα συστημα αναπτυξης ανθρωπινων αξιων και πολιτισμου;
    Επειδη ο υποτυπωδης φλοιος του κτηνους στερειται τετοιων δυνατοτητων θα προσφυγω κατα παραφραση στα παροιμιωδη λογια του Δρ Γιοζεφ.."Οταν ακουω τη φραση Ελληνοτουρκικη φιλια λυνω την ασφαλεια του περιστροφου μου".

    Perseas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟ.
    Η αναφορά μου στον όρο "ανθρώπινα δικαιώματα" έχει να κάνει με το ζητούμενο της ΕΕ προς την Τουρκία. Και η Τουρκία, αφού δηλώνει ενδιαφερόμενη για μέλος της ΕΕ, θα πρέπει να παίξει το παιχνίδι με τους κανόνες του.
    Για τον όρο "εκπολιτισμός" δεν αναφέρομαι σε κάποιο πρότυπο, γιατί εδώ που τα λέμε, δεν είδαμε καμιά πρόταση πολιτισμού τώρα τελευταία.
    Γενικότερα πιστεύω ότι ο εκπολιτισμός ενός λαού περνάει από την παιδεία και την διαμόρφωση συνειδήσεων χρηστών πολιτών. Αυτό το "παιχνίδι" όμως απαιτεί αυτογνωσία αλληλοσεβασμό και απαλλαγή ενστίκτων βαρβαρότητας. Και φαίνεται ότι είναι δύσκολο για την Τουρκία, γι΄αυτό καταφεύγει μονίμως στην τακτική του καιροσκοπισμού και του "τσαμπουκά".
    Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.