22/5/10

Η οικονομική κρίση επηρεάζει και τους εξοπλισμούς

ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Η οικονομική κρίση «παγώνει» τα εξοπλιστικά προγράμματα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, στην προσπάθεια που κάνει να συμμαζέψει το χάος των εξοπλιστικών προμηθειών, αλλά και να καλύψει τις άμεσες ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, φαίνεται ότι έχει αποφασίσει να μην προχωρήσει εντός του 2010 σε αποφάσεις και υπογραφές για τις γαλλικές φρεγάτες FRΕΜΜ, για το νέο μαχητικό αεροσκάφος, αλλά και για τα ρωσικά τεθωρακισμένα οχήματα μάχης (ΒΜΡ- 3).

Αντιθέτως, η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας προχωρά το ταχύτερο δυνατόν στην προμήθεια ανταλλακτικών για τα μαχητικά αεροσκάφη F-16, αλλά και στην προμήθεια της πρώτης παρτίδας πυρομαχικών για τα άρματα μάχης Leopard 2ΗΕL. Ο συγκεκριμένος φάκελος αναμένεται μάλιστα να έλθει σύντομα στην αρμόδια υποεπιτροπή της Βουλής.

Σκοπός είναι ο Στρατός Ξηράς να προμηθευτεί το συντομότερο 15.000 βλήματα των 120 mm, γερμανικής προέλευσης, για τα Leopard. Τα γερμανικά τεθωρακισμένα αγοράστηκαν «άσφαιρα» και από την ημέρα άφιξής τους στην Ελλάδα χρησιμοποιούνταν κυρίως για... παρελάσεις. Συνολικά, η Ελλάδα επιθυμεί να προμηθευτεί 84.000 βλήματα. Το κόστος των 15.000 βλημάτων υπολογίζεται σε περίπου 63.000.0000 ευρώ.

Οσον αφορά τα ανταλλακτικά των F-16 η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην προμήθειά τους μέσω του προγράμματος FΜS (Foreign Μilitary Sales). Το συνολικό ύψος της προμήθειας αναμένεται να προσεγγίσει τα 150.000.000 ευρώ και η παραλαβή των ανταλλακτικών (κυρίως κινητήρες) θα γίνει σε έξι ως 18 μήνες.

Ωστόσο, τα μεγάλα συμβόλαια των εξοπλιστικών προγραμμάτων φαίνεται ότι παραπέμπονται στις ελληνικές καλένδες. Η Αθήνα εμφανίζεται αποφασισμένη να τηρήσει τη δέσμευσή της προς τη Γαλλία για την προμήθεια έξι φρεγατών FRΕΜΜ, συνολικού κόστους περίπου 2,5 δισ. ευρώ. Ωστόσο, οι υπογραφές για την οριστικοποίηση της διακρατικής συμφωνίας δεν αναμένεται να πέσουν εντός του έτους. Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Π.Μπεγλίτης δήλωσε άλλωστε πρόσφατα στη γαλλική εφημερίδα «Le Μonde» ότι οι συνομιλίες με τη γαλλική πλευρά για τις FRΕΜΜ συνεχίζονται αλλά αυτό «δεν σημαίνει ότι θα επιτευχθεί συμφωνία. Δεν θα ληφθεί απόφαση το 2010».

Την ίδια στιγμή, η προμήθεια των ρωσικών ΤΟΜΑ ΒΜΡ-3 επίσης παγώνει. Η ρωσική πλευρά εμφανίζεται σύμφωνα με πληροφορίες να πιέζει για σεβασμό της υπάρχουσας συμφωνίας, αλλά αυτό δύσκολα θα μεταβάλει τις προτεραιότητες της Αθήνας.

Οσο για την προμήθεια μαχητικών αεροσκαφών, παρά τις παλαιότερες δηλώσεις του κ. Ευ. Βενιζέλου ότι ίσως ληφθούν αποφάσεις μέχρι το τέλος του έτους, κάτι τέτοιο δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης. Η Πολεμική Αεροπορία έχει ζητήσει την αγορά τουλάχιστον 40 σύγχρονων μαχητικών, με Αμερικανούς, Γερμανούς και Γάλλους να ερίζουν για την προμήθεια-«φιλέτο».
ΒΗΜΑ

7 σχόλια:

  1. Ακομα και μεσα στην κριση υπαρχει τροπος να βρεθουν λεφτα!!Τα ρωσικα μαχητικα και ελικοπτερα ειναι και καλα και φτηνα! AKULA K-52 ΚΟΣΤΙΖΕΙ 4ΕΩς 6000000 ΔΟΛΛΑΡΙΑ, ΤΑ SUCHOI EΙΝΑΙ ΠΙΟ ΦΤΗΝΑ ΑΠΟ ΤΑ F16 KAI ΠΑΕΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ!! ΝΑ ΚΟΨΟΥΝ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ,ΜΚΟ ΜΙΣΘΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕΚΟ,ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΤ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΟΠΛΙΣΟΥΝ ΤΟ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://www.youtube.com/watch?v=WHkxt00x-84

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να αφήσουν κατα μέρος τις μπιππππ....
    και να προχωρήσουν στις αγορές, είμαστε το μοναδικό ευρωπαικό κράτος που έχει έξωθεν απειλές.
    Με τι θα αμυνθούμε... με τους υπαλλήλους της Βουλής, τους δημοσιοκάφρους, ή με τους τραπεζοκαναλάρχες !!!
    Άμε στο διάολο απο δώωωωωωωω !!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για τα πυρομαχικά των Leopard διάβασα μια ανάλυση του κ. Μάνου Ηλιάδη πολύ ενδιαφέρουσα.

    Τεράστιο σκάνδαλο...!

    Επίσης του ιδίου (κ. Μ.Η.) άλλη μια πολύ ενημερωτική ανάλυση για την προμήθεια των ρωσικών ΤΟΜΑ ΒΜΡ-3, η οποία κατά την ανάλυση και οικονομικά αλλά και λειτουργικά/επιχειρησιακά είναι ασύμφορη.

    Ο κ. Ηλιάδης προτείνει δύο λυσεις, είτε την αγορά και άμεση προμήθεια μεταχειρισμένων αλλά πλήρως επιχειρησιακών Γερμανικών overhauled Marder των οποίων τα ναταλλακτικά και η συντήρηση συμπίπτουν αναλογικά με τα Leopard, είτε την κατασκευή στο εργοστάσιο της ΕΒΟ Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Reinmetal του ΤΟΜΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ, και οι δύο λύσεις με πολύ ταχύτερες παραδόσεις στον Ε.Σ. απ' ότι τα Ρωσικά ΤΟΜΑ ΒΜΡ-3 και απείρως οικονομικώτερες!


    ΠΑΝΤΩΣ, ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ !!!
    Ένας άσχετος ως προς την "οικονομικήν διπλωματίαν" !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΡΩΣΙΚΑ S400 ISKANDER SUKHOI!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ...συνέχεια...
    Το πρόγραμμα των 420 ρωσικών ΤΟΜΑ πρέπει να συνοδευτεί από την κατασκευή περίπου 400 Κένταυρος της ΕΛΒΟ(οι εμπειρότεροι αξιωματικοί πρέπει να συμβάλλουν με την εμπειρία τους στη βελτίωση της σχεδίασης) καθώς και σε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης κάποιων ΤΟΜΠ(Τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς πεζικού) Λεωνίδας και Μ113 σε επίπεδο ΤΟΜΑ. Υπάρχουν πολλά πακέτα αναβάθμισης στη διεθνή αγορά που όλα αποσκοπούν σε τρεις βασικούς τομείς:
    1) Μηχανολογική ενίσχυση(το συγκρότημα ισχύος του τεθωρακισμένου οχήματος). Με την αναβάθμιση το όχημα μπορεί να ακολουθεί άνετα τα σύγχρονα άρματα μάχης.
    2) Ενίσχυση θωράκισης με σπονδυλωτή σύνθετη θωράκιση. Να αναφέρω εδώ ότι πάνω από τη συγκεκριμένη στα Μ113 μπορούν προσθέσουν ειδική φτηνή σχετικά, "πλεκτή" θωράκιση για πλήγματα από ρουκέτες τύπου RPG.
    3) Προσθήκη πύργου με πυροβόλο 25-30mm. Στα Λεωνίδας θα ήταν ιδανικό διότι ήδη από τη δεκαετία του 90 υπάρχουν τέτοια πακέτα αναβάθμισης για το συγκεκριμένο ΤΟΜΠ μετατρέποντας το στην πράξη σε ένα αξιόμαχο ΤΟΜΑ.
    Μπορούμε με σωστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος να πετύχουμε πάρα πολλά για την άμυνα της χώρας. Αν γίνουν τα ανωτέρω η Ελληνική αμυντική βιομηχανία θα αποκτήσει και έργο για τα επόμενα 15 χρόνια αλλά και τεχνογνωσία(το κυριότερο). Το θέμα είναι ότι κανένας δεν τολμά να σφίξει τα ζωνάρια σε κάποιους καρεκλοκένταυρους πολιτικούς και δημόσιους υπαλλήλους καθώς και σε κάποιους αξιωματικούς του στρατόύ ξηράς οι οποίοι κακά τα ψεματα χάνουν λάδια..δεν είναι όλοι ενημερωμένοι, ούτε όλοι έχουν την ίδια όρεξη να προσφέρουν. Χρειάζεται ένας άνθρωπος με πυγμή και μυαλό να τους στρώσει. Οι τουρίστες από τον στρατό να φύγουν..να πάτε αλλού κύριοι.

    Φιλικά,
    Γιώργος, φοιτητής Γεωπονίας, Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμε 22 Μαΐου 2010 12:22 μ.μ.

    Στα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης(ΤΟΜΑ) του πεζικού έχουμε τρομερές, ανεπίτρεπτες ελλείψεις για έναν σύγχρονο στρατό όπως ο Ελληνικός(με τις όποιες αδυναμίες του φυσικά). Το Μarder που αναφέρεις είναι παλαιά σχεδίαση που αν την προμηθευτούμε, όσο περνάνε τα χρόνια η τεχνική υποστήριξη του θα ναι δύσκολη και τα ανταλλακτικά που θα αγοράζουμε δεν θα είναι νέας παραγωγής με ότι αυτό συνεπάγεται στην διαθεσιμότητα.
    Επιπλέον, ο κύριος οπλισμός του αποτελείται από ένα πυροβόλο διαμετρήματος 20mm που για ΤΟΜΑ στο σύγχρονο πεδίο μάχης είναι ανεπαρκές. Με το συγκεκριμένο πυροβόλο τα τουρκικά ΤΟΜΑ θα είναι άτρωτα στο μετωπικό τόξο ενώ παράλληλα με το πυροβόλο των 25mm που έχουν θα "ανοίγουν" τα Marder μας (ακόμα και στο μετωπικό τόξο)για την πλάκα. Αντίθετα το BMP 3 έχει ισχυρότατο οπλισμό αποτελούμενο από ένα πυροβόλο των 100mm(μια βολή του σκοτώνει στρατιώτες σε έκταση αντίστοιχη ενός γηπέδου τέννις) ενώ με το πυροβόλο των 30mm θα δώσει σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των τουρκικών ΤΟΜΑ. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε τα 3 πυροβόλα των 7,62mm που φέρει + τις θυρίδες από τις οποίες μπορούν να βάλουν με τον ατομικό οπλισμό τους οι στρατιώτες της ομάδας πεζικού που μεταφέρει αντιλαμβανόμαστε ότι μιλάμε για μια πολεμική μηχανή με ισχυρότατη δύναμη πυρός. Τέλος, τα συγκεκριμένα με φτηνές συλλογές μπορούν να μετατραπούν σε πλήρως αμφίβια αποτελώντας έτσι μαζί με τα πιο σύγχρονα άρματα μάχης του ΕΣ το πρώτο κύμα μιας χερσαίας αντεπίθεσης στην Ανατολική Θράκη με υποστήριξη από βομβαρδιστικά αεροσκάφη Α7, εκπαιδευτικά με ρουκέτες, απάτσι ελικόπτερα καθώς και κάποια πιο σύγχρονα μαχητικά. Το BMP 3 θα μας ξεκολήσει από τον Μεσαίωνα στο οποίο βρίσκεται δυστυχώς το Ελληνικό πεζικό στον τομέα των ΤΟΜΑ. Τα ΤΟΜΑ είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ αρμάτων μάχης και πεζικού. Ήδη από την δεκαετία του 80 θα έπρεπε το πεζικό να έχει αναπτύξει ένα σωστό σύγχρονο δόγμα χρήσης ΤΟΜΑ με σύγχρονα ΤΟΜΑ δίπλα στα άρματα μάχης.Δυστυχώς μέχρι σήμερα είμαστε ακόμα κολλημένοι στο απλό "ταξί" μάχης Μ113 το οποίο υπό κάποιες προυποθέσεις μπορεί στο πλαινό του μέρος να δεχθεί πλήγματα (μοιραία για τα παιδιά που μεταφέρει) ακόμα και από πυροβόλο 0,50(12,7mm) Το πεζικό και τα άρματα μάχης πάνε πακέτο..ο ένας χωρίς τον άλλο δεν επιβιώνει. Τα πρώτα γαλλικά ΤΟΜΑ που είχαμε στη δεκαετία του 70 είχαν άδοξο σύντομο τέλος εχπιειρησιακής χρήσης ενώ και τα ρωσικά BMP 1 ποτέ στα σχέδια, σε ασκήσεις δεν χρησιμοποιήθηκαν ως αυτό που πραγματικά ήταν. Και τα γαλλικά και τα ρώσικα χρησιμοποιήθηκαν ως μόνο ως "ταξί" μάχης και όχι ως "ταξί" μάχης αλλά και ένα μικρό άρμα ταυτόχρονα. Είχαν τον οπλισμό αλλά οι τότε αξιωματικοί ίσως δεν είχαν αντιληφθεί ακόμα την νέα τάση...περιορίζονταν σε αυτά που μαθαίνανε της δεκαετία του 50 και του 60. Ήταν άλλα χρόνια τότε. Οι αξιωματικοί πλέον έχουν πολλές πηγές και αυτός που θέλει ενημερώνεται διαρκώς και βελτιώνεται ως μικρός ηγήτορας. Η προμήθεια των 420 περίπου ρωσικών ΤΟΜΑ είναι προς την σωστή κατεύθυνση διότι:
    1) Έχουν ισχυρή δύναμη πυρός.
    2) Έχουν χαμηλό προφίλ(που συμβάλει στην επιβιωσιμότητα)
    3) Είναι γρήγορα ώστε να μπορούν να ακολουθούν άνετα τα σύγχρονα άρματα μάχης τύπου Leopard 2 A4 και Α6.
    4) Είναι πλήρως αμφίβια με προσθήκη εύχρηστων και φτηνών συλλογών.
    5) Ως προς τη θωράκιση είναι ικανοποιητική αλλά θα μπορούσε να ναι και καλύτερη...συνεχίζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.