11/11/10

Από τη μια "πτωχεύουμε" κι απ΄την άλλη συζητάμε για...φρεγάτες!

ΤΟΥ ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ

Για Παρίσι ταξιδεύει την ερχόμενη Δευτέρα ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου και χθες είχε σύσκεψη με τον υπουργό Επικρατείας και Επενδύσεων Χάρη Παμπούκη και τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο. Οι τρεις τους,εν όψει του πρωθυπουργικού ταξιδιού στη Γαλλία και της συνάντησης που θα έχει ο κ.Παπανδρέου με το Νικολά Σαρκοζί,λέγεται ότι (ξανα)συζήτησαν το πρόγραμμα ναυπήγησης τεσσάρων έως έξι φρεγατών από τους Γάλλους,για το οποίο πιέζει ο Νικολά Σαρκοζί.


Είναι δυνατόν θα αναρωτηθείτε την ίδια στιγμή που νέα σκληρά μέτρα κατά των νοικοκυριών είναι όπως όλα δείχνουν έτοιμα να ανακοινωθούν,την ίδια ώρα που όλοι πλέον συζητούν ανοιχτά της «αναδιάρθρωση του χρέους» μας ,συζητάμε για την προώθηση ενός εξοπλιστικού προγράμματος μαμούθ που όπως λένε οι εκτιμήσεις θα μας κοστίσει από 4 έως 6 δις ευρώ!!!

Αν πρέπει οπωσδήποτε να συζητηθεί η προμήθεια οπλικών συστημάτων που πραγματικά είναι απαραίτητα για την επιχειρησιακή λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων,ασφαλώς και πρέπει να γίνει σοβαρή συζήτηση και αν χρειαστεί να ληφθούν αποφάσεις. Όμως την ώρα που τα Γενικά Επιτελεία «εκλιπαρούν» για την αγορά ανταλλακτικών ώστε να δουλέψουν τα οπλικά συστήματα που ήδη έχουμε αγοράσει σε πολύ υψηλές τιμές σε κάποιες περιπτώσεις,είναι λογικό να γίνονται έστω θεωρητικές συζητήσεις για εξοπλιστικά προγράμματα τόσων δις και μάλιστα αμφιβόλου αναγκαιότητας και χρησιμότητας; Δεν παριστάνουμε τους ναυάρχους και τους ειδικούς.

Μεταφέρουμε τους προβληματισμούς ανθρώπων που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις ανάγκες του ΠΝ και έχουν εκφράσει δημοσίως τον προβληματισμό τους για την αναγκαιότητα της ναυπήγης των συγκεκριμένων φρεγατών.

Πρώτος απ΄ όλους ο ναύαρχος Νίκος Παππάς. Εμβληματική φυσιογνωμία του ΠΝ,ο ναύαρχος με επιστολές του έχει εκφράσει τον έντονο προβληματισμό του.Γράφει ο επίτιμος Α/ΓΕΝ:
Με αφορμή πρόσφατες ανακοινώσεις περί προσκτήσεως για το Πολεμικό μας Ναυτικό (Π.Ν.) 6 νέων φρεγατών τύπου Fremm, εκτοπίσματος καθεμιάς 6.000 τόνων, που ήδη ναυπηγούνται από και για το γαλλικό και ιταλικό ναυτικό, έναντι αρχικής δαπάνης 2,4 δισ. ευρώ, η οποία μέχρι την παράδοση των πλοίων θα αυξηθεί σημαντικά, θα είναι ίσως χρήσιμη η ακόλουθη παρουσίαση ορισμένων συναφών εμπειριών, που απέκτησα κατά τη σχεδόν σαραντάχρονη υπηρεσία μου σε καίριες θέσεις στο Π.Ν.
Είναι γνωστό ότι η ολική τιμή για την πρόσκτηση ενός μάχιμου πλοίου είναι περίπου ανάλογη προς το εκτόπισμά του. Ετσι τα πλοία που επιλέγονται, δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερα από ό,τι επιβάλλουν οι συνθήκες των θαλασσών όπου κυρίως θα επιχειρούν και τα οπλικά συστήματα που θα φέρουν.

Είναι επίσης προφανές ότι το κόστος για τη λειτουργία και συντήρηση του μεγάλου πλοίου είναι ανάλογα πολύ υψηλότερο. Είναι ακόμη καταφανές ότι ένα μεγάλο πολεμικό πλοίο αποτελεί στόχο μεγάλης αξίας (high value target) και η κατά προτεραιότητα στοχοποίησή του και η πιθανή απώλειά του θα αποτελέσει βαρύτατο πλήγμα για το Π.Ν., του οποίου το θέατρο επιχειρήσεων είναι κυρίως η περιορισμένη, αλλά άκρως επικίνδυνη περιοχή του Αιγαίου.

Στο Π.Ν. παρά το ότι η κυρίαρχη περιοχή άμυνας είναι το Αιγαίο, επικρατεί από παλαιά, κακώς κατά την κρίση και εμπειρία μου, η προτίμηση σε μεγάλα πλοία, που έχουν και μεγάλες απαιτήσεις και επιβαρύνσεις κάθε είδους. Ενδεικτική είναι η μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο απόκτηση του εκτοπίσματος 10.000 τόνων καταδρομικού «Ελλη», που πήραμε στο πλαίσιο ιταλικών επανορθώσεων, το οποίο χρηματοδοτήθηκε μόνο για μεταφορές αρχηγών κρατών, που επισκέπτονται επίσημα την Ελλάδα.

Στα τέλη του 1970, η ηγεσία του Π.Ν. επιθυμούσε την πρόσκτηση φρεγατών εκτοπίσματος 3.600 τόνων που κατασκευάζοντο στην Ολλανδία για το ολλανδικό ναυτικό, το οποίο είχε οικονομικά συμφέροντα μέχρι τον Ειρηνικό Ωκεανό και ήθελε να τα διασφαλίσει. Τότε, ως διοικητής αντιτορπιλικών που ήμουν, κλήθηκα από τον ΥΠΕΘΑ, αείμνηστο Ευάγγελο Αβέρωφ, μαζί με τους ανώτερους αξιωματικούς διοικητές των άλλων στολίσκων του Π.Ν., για να παρουσιάσουμε τις απόψεις μας, παρουσία του Α/ΓΕΝ και επιτελών του. Ως αρχαιότερος διοικητής μίλησα εκ μέρους και των άλλων διοικητών και ανέπτυξα πολλά βάσιμα επιχειρήματα για τα πλεονεκτήματα των μικρότερου εκτοπίσματος φρεγατών, κατάλληλων για το Αιγαίο, αλλά δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε.

Το 1983, όταν ήμουν Α/ΓΕΝ ανατέθηκε στη Ναυπηγηκή Σχολή του ΕΜΠ η συγκριτική μελέτη συμπεριφοράς στο Αιγαίο τής τότε νεότευκτης ολλανδικής κατασκευής φρεγάτας «Λήμνος», εκτοπίσματος 3.600 τόνων και ενός παλαιού αντιτορπιλικού συνοδείας τύπου «Αετός», αμερικανικής κατασκευής του 1944, που είχε το περίπου μισό εκτόπισμα. Συμπέρασμα της μελέτης ήταν η διπλάσιου εκτοπίσματος φρεγάτα «Λήμνος», ήταν επιχειρησιακά μόλις 7,5% πιο αξιοποιήσιμη υπό τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, που συνήθως επικρατούν στο Αιγαίο, από το περίπου μισού εκτοπίσματος αντιτορπιλικό «Αετός».

Συμπερασματικά και για πολλούς ακόμη σοβαρούς λόγους, που δεν συνιστάται να αναλύσω και να επεκταθώ εδώ, το Π.Ν. πρέπει να προτιμάει φρεγάτες κατάλληλες κυρίως για το Αιγαίο, εκτοπίσματος περίπου 1.800 τόνων, που να διαθέτουν πλήρη, σύγχρονη αντιαεροπορική και αντιβληματική αυτοάμυνα”.

Ο επίτιμος Α/ΓΕΝ δεν είναι μόνος του. Και δεύτερος ναύαρχος θέτει τα ίδια ερωτήματα. Ο Γ.Ντουνιαδάκης επισημαίνει ότι τέτοιου είδους πλοία μπορεί να εξυπηρετούν νατοϊκές ανάγκες,όχι όμως το ελληνικό ΠΝ:

«Ο Ναύαρχος παραθέτει την εμπειρία του από την περίοδο, που σχεδιαζόταν η πρόσκτηση των ολλανδικών φρεγατών (τύπου S) που, ας σημειωθεί, ήδη αποτελούν τον κορμό του ελληνικού στόλου. Με βάση μελέτη του ΕΜΠ εκείνης της εποχής, γράφει ο Ναύαρχος Παπάς, οι φρεγάτες αυτές των 3500 τόνων ήταν μόλις κατά 7,5% περισσότερο αξιοποιήσιμες στο Αιγαίο από σκάφη του μισού περίπου εκτοπίσματος 1800 τόνων. Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό, ότι και άλλες φορές προ 20ετίας «φίλοι και σύμμαχοι» προσπάθησαν να μας «χορηγήσουν» άλλα μεγαθήρια, που με την σοβαρή αντίδραση φωτισμένων αξιωματικών του ΠΝ αποκλείστηκαν. Στην επιστολή ακόμη τονίζεται το προφανές, ότι μαζί με το εκτόπισμα των σκαφών πάει και το κόστος απόκτησης και διατήρησης τους.

Επίσης ο Ναύαρχος παραθέτει και την πολύ σημαντική γνώμη του, σχετικά με την επιχειρησιακή αξιοποίηση πλοίων τέτοιου μεγέθους, σημειώνοντας για τις ολλανδικές φρεγάτες, ότι η χώρα που τις κατασκεύασε είχε κτίσεις μακρινές στους ωκεανούς, τις οποίες ήθελε να διασφαλίσει και ότι σε μια ενδεχόμενη σύρραξη στο Αιγαίο η χώρα θα διακινδυνεύσει πολλά παρατάσσοντας «στόχους υψηλής αξίας» (6000 τόνων), που πλην όμως δεν θα έχουν πλήρως αξιοποιηθεί!

Τα λέει πολύ καλά ο κος Αρχηγός! Εμείς τι άλλο να πούμε; Να πούμε ότι τα σκάφη αυτά θα τα έχομε αποκτήσει, στελεχώσει, συντηρήσει, μόνο και μόνο για να καλύψουν τις ανάγκες του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και τα συμφέροντα των κυρίαρχων χωρών στις λυκοσυμμαχίες αυτές;»

Το άλλοθι της «πολιτικής-διπλωματικής» αναγκαιότητας για αγορές εξοπλισμών μπορεί σε άλλες εποχές –και πρόσφατες- να «πέρναγε» ως επιχείρημα. Όχι όμως σήμερα. Πολύ περισσότερο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει δεκτό το επιχείρημα ότι πρέπει να «αγοράσουμε φρεγάτες για να είμαστε ...ευπαρουσίαστοι στις νατοϊκές αποστολές». Όχι δεν κάνουμε μαύρο χιούρορ. Έχει ακουστεί στα σοβαρά αυτό το «επιχείρημα»!

27 σχόλια:

  1. Πριν από λίγο καιρό δεν ήμουν τόσο σίγουρος για την αναγκαιότητα απόκτησης των FREMM,αλλά βλέποντας τον λυσσαλέο αγώνα που κάνουν ορισμένοι για να ματαιώσουν την προμήθειά τους και την δυνατότητα που αυτές θα παρέχουν στο ΠΝ να αξιοποιήσει ένα πολύ καλό και άγνωστο στους απέναντι στρατηγικό όπλο (scalp naval)και να υπερασπιστεί ,πλην των άλλων και την ελληνική ΑΟΖ,είμαι πεπεισμένος πως πρέπει η αγορά τους να προχωρήσει ΑΜΕΣΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι απορίας άξιο, το πόσο έντονα αποδέχεται την άποψη του καθ΄ όλα σεβαστού κου Επίτιμου Α/ΓΕΝ, ο συγγραφέας του άρθρου.Και αυτό γιατί οι απόψεις ενός ανθρώπου είναι σεβαστές αλλά πρέπει να κοιτάμε και την επιχειρηματολογία που αναπτύσσει, στηρίζοντας τις απόψεις αυτές. Η επιχειρηματολογία αυτή πηγάζει από εμπειρίες που ανάγονται στη δεκαετία του ΄60, του ΄70 και ελάχιστα του ΄80.Θεωρώ ότι οι επιχειρισιακές ανάγκες , οι τακτικές και η φύση των απειλών έχουν αλλάξει...Απόλυτα σεβαστή, το τονίζω, η άποψη του κου Επίτιμου Α/ΓΕΝ, αλλά η ανάγκη για ορθή διαχείριση του στρατηγικού και επιχειρισιακού ελέγχου της Νοτιοανατολικής λεκάνης της Μεσογείου (την Κύπρο την ξεγράψαμε;) επιβάλλει διαφορετικά πράγματα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. απο πότε μας έγινε εμβληματική φυσιογνωμία ο εν λόγω "ναύαρχος"...??????
    Μάλλον κάποιο θέλουν οπωσδήποτε να ακυρώσουν την προμηθεια των FREMM...!!!έχουν τους λόγους τους να θέλουν ναυτικό πυραυλακάτων...!!!καλή ώρα όπως ήταν το Ιρακινό...!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για την ταμπακέρα κανείς ;

    Μεγάλο εκτόπισμα στο Αιγαίο ή μικρό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Ναύαρχος Παππάς παραθέτει τις εκτιμήσεις του απο τις εμπειρίες που είχε στο ΠΝ της δεκαετίας του 70 και του 80.Απο τότε τα δεδομένα στις ναυτικές επιχειρήσεις έχουν αλλάξει τόσο πολύ που καθιστούν τις συγκεκριμένες θέσεις πλήρως παρωχημένες και εκτός τόπου και χρόνου.Σήμερα οι ναυτικές μονάδες που προορίζονται για αντιαεροπορική άμυνα περιοχής (κάλυψη ζωτικού θαλάσσιου χώρου για εξασφάλιση μεταφορών)πρέπει να διαθέτουν εξαιρετικές εντοπιστικές συσκευές αέρος,επιφανείας και υποβρυχίως όπως και τα αντίστοιχα όπλα που θα αξιοποιήσουν στο έπακρο τις μεγάλες εντοπιστικές δυνατότητες των σύγχρονων αυτών συσκευών.Για να εγκατασταθούν λοιπόν όλα αυτά τα εντοπιστικά και οπλικά συστήματα χρειάζεται και αντίστοιχου εκτοπίσματος πλατφόρμα όπως γίνεται με όλα τα σύγχρονα ναυτικά χωρών αναλόγων με την Ελλάδα (Ισπανία,Ολλανδία,Δανία,Τουρκία κλπ).Πάντως χωρίς να υπερασπίζομαστε τις FREMM νομίζω ότι είναι απορίας άξιο το πόσο γρήγορα και εύκολα υιοθετούνται απο τον αρθρογράφο τέτοιες παλαιομοδίτικες απόψεις που δεν έχουν έχουν καμμία σχέση με την σύγχρονη πραγματικότητα των ναυτικών επιχειρήσεων.
    Υ.Γ Αν ο αρθρογράφος εννοεί τα Α/Τ τ.KIDD να τον πληροφορήσω ότι δυνατότητες σαν των πλοίων αυτών δεν υπήρχαν το 1998 στο σύνολο των Ευρωπαικών ναυτικών.Όσο για τους ''φωτισμένους αξιωματικούς'' που ακύρωσαν την προμήθεια των πλοίων μέσω FMS ας γίνει γνωστό ότι το κόστος των 6 Φ/Γ τ.ΕΛΛΗ που αγοράστηκαν απο την Ολλανδία απο το 93 έως το 2002 με μόνο οπλισμό ένα παλαιό ΟΤΟ ΜΕΛΑΡΑ των 76 ήταν μεγαλύτερο κατα 20% απο το αντίστοιχο των 4 KIDD τα οποία ήταν οπλισμένα σαν αστακοί με 2 5/54,2 PHALLANX και 2 εκτοξευτήρες ΜΚ 41 με 64 ΚΒ SM2 εμβέλειας 90 νμ.Ο μόνος λόγος της ακύρωσης δεν ήταν άλλος απο τον φθόνο των συμμαθητών του για τον αρχιπλοίαρχο ΛΑΔΑ καθώς οι 4 εναπομείναντες συμμαθητές του αισθανόντουσαν την απειλή του εν όψει των μελλοντικών κρίσεων και προαγωγών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτο που δεν μας λεει ο Ναυαρχος ειναι οτι και το μεγαλο εκτοπισμα εχει πλεονεκτηματα. Μπορει να ειναι λιγοτερο ευελικτο και με περισσοτερες απαιτησεις επανδρωσης αλλα
    1. Εχει μεγαλυτερη ακτινα δρασης (βλεπε Κυπρος)
    2. Εχει περισσοτερο χωρο για βληματα διαφορων τυπων και μεγαλυτερα (ικανοτερα) ρανταρ. (βλεπε SCALP, δυνατοτητες αντιμετωπισης επιθεσεων κορεσμου με πολλαπλες ταυτοχρονες εκτοξευσεις, δυνατοτητα πλοιου διοικησης)
    Το επιχειρημα οτι δινει στοχο ειναι γελοιο. Ας μην παρουμε κανενα μεγαλης αξιας συστημα μη δινουμε στοχο τοτε!!!
    Η επιλογη εξαρταται τελικα απο τι ικανοτητες προβολης ισχυως θεωρεις οτι πρεπει/δυναται να εχει η χωρα σου. Και ο Ναυαρχος μας εχει ξεγραψει απο τωρα... Ελπιζω να μην ξερει κατι παραπανω...
    Γιαννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το μεγάλο εκτόπισμα δεν έχει σημασία εάν το σκάφος είναι στελθ.

    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στο άρθρο παρουσιάζεται η μισή αλήθεια. Γιατί είναι μάλλον αναμφισβήτητο ότι σε κλειστά περιβάλλοντα όπως αυτό του Αιγαίου ασφαλώς και δεν χρειάζονται μεγάλα σκάφη (υψηλών δυνατοτήτων), καθότι δύναται να παρέχεται αεροπορική κάλυψη από την ΠΑ, τα δε νησιά μας μπορούν να καταστούν πλατφόρμες για πλήθος επιθετικών όπλων (αποτροπής).

    Σωστά τίθεται το ερώτημα, γιατί όχι κορβέτες στην θέση των φρεγατών (τουλάχιστον αριθμού αυτών), όπου και οι δυνατότητες είναι συγκρίσιμες αλλά και το κόστος (απόκτησης και χρήσης) είναι μικρότερο.

    Ελλάδα όμως δεν (θα έπρεπε να) είναι μόνο το Αιγαίο. Ο χώρος μας είναι όλη η ανατολική Μεσόγειος και αναμφίβολα περιλαμβάνει την Κύπρο. Για να επιχειρήσει λοιπόν κανείς εκτός Αιγαίου χρειάζεται μεγαλύτερα σκάφη, με δυνατότητες αντιαεροπορικής κάλυψης περιοχής, αντι-επιφανειακού και αντι-υποβρυχιακού αγώνα.

    Αυτά τα σκάφη βέβαια, δεν είναι οι φρεγάτες Fremm, όσο και να θέλουν κάποιοι να τις παρουσιάζουν ως τέτοια. Αρκεί να δει κανείς τον ρόλο που τους επιφυλάσσουν οι Γάλλοι (ως συνοδευτικά των Horizon, και για δευτερεύουσες αποστολές) για να πειστεί. Όταν δε προσθέσουμε σε αυτά το γεγονός ότι τα σκάφη θα μας κοστίσουν περί τα 900 εκ. ευρώ έκαστο (ένα LCS ή μία φρεγάτα Meko έρχονται στην μισή περίπου τιμή), τότε η οποιαδήποτε συζήτηση για Fremm αποδεικνύεται τουλάχιστον σκανδαλώδης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εμενα με ενδιαφερει κ η προοπτικη συμπαραγωγης τους ουτως ωστε να μεταφερθει κ η αναγκαια τεχνογνωσια στην Ελλαδα. Ας μην ξεχναμε το εξης: η Ελλας εχει ακομα καποια συγκριτικα πλεονεκτηματα στην αμυντικη της βιομηχανια, παρα το γεγονος οτι εχει αφεθει επιτηδες να μαραζωσει. Σπυρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ερωτησις- ποσα δισεκατομυρια ξοδευτηκαν για τους Ολυμπιακους αγωνες? 8-12 δισεκατομυρια? Ναι καλοι οι αγωνες, αλλα σε τελικη αναλυση τι εχει τωρα η Ελλας αλλο απο μια αναμνηση και χρεος, και χρημα που πηγε σε ξενες μυστικες υπηρεσιες? Ποσα δυσεκατομυρια φευγουν για παραγωγης απλου 'αερα' αφηνοντας μονον χρεος στην πατριδα? Αν λοιπον οι FREMM στοιχισουν 4-6 δισ, παρουσιαζουν ενα οπλοστασιο αποτρεπικης και επιθετικης δυνατοτητας με εμβελεια να κτυπηθη βαθια οποιοδηποτε κρατος συν την καλυψη εναεριου χωρου μαγαλων διαστασεων συν ανθυποβριχιακου πολεμου και με την δυνατοτητα συνπαραγωγης της Ελλαδος. 7.5% διαφορα operation σε καλυψη κακοκαιριας καιρδιζει πολεμους. Η μηπως εξεχαστηκαν τα ΙΜΙΑ και σε τι καιρο επρεπε να κανουν την δοθλεια τους οι γενναιοι? Οι FREMM ειναι μια επενδυσις η οποια θα ειναι παρων για 25-30 χρονια, Θεου θελοντος.. τετοιο οπλο εχει ηδη καθηστερησει..επρεπε να ειναι ηδη εν λειτουργια, καθως επισης Α+ αεροπορια και Στρατος. Διοτι....οχι πλεον ο γαρ καιρος εγγυς, αλλα...
    Ο ΚΑΙΡΟς ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το να συγκρίνει κανείς ένα LCS (προορισμένο για παράκτειες επιχειρήσεις) ή μια Φ/Γ MEKO(που στην ελληνική εκδοχή της έχει στοιχειώδεις δυνατοτητες αντιμετώπισης Α/Α απειλών) με μια FREMM(που στην προτεινόμενη έκδοση εξασφλίζει αεράμυνα περιοχής και όχι σημείου οπως οι MEKO ή S) είναι τελείως άστοχο.Τα δε HORIZON που αναφέρεις χρησιμοποιούν,οπως και οι FREMM το ASTER 30 για αεράμυνα περιοχής.Το απαγορευτικό τους κόστος (2 μονάδες σε υπηρεσία) οδήγησε την Γαλλία στην ανάπτυξη των FREMM ως σκάφη με παραλήσιες δυνατότητες αλλά χαμηλότερο κόστος.Το κόστος ενός πλόιου δέν είναι μόνο η λαμαρίνα και οι μηχανές αλλά κυρίως τα οπλικά και οι αισθητήρες που φέρει.Μία κορβέτα για να έχει αντίστοιχες ικανότητες με μία FREMM θα έχει πολύ υψηλότερο κόστος απο όσο φαντάζεσαι.Πάρε μια MEKO και βάλε της σύστημα AEGIS(με SM2 και λοιπά) και δές πόσο θα κοστήσει.Τα σκάφη που ανέφερες ώς φθηνότερα είναι σαφέστατα υποβαθμισμένων δυνατοτήτων.Οσο για το αδιαμφισβήτητο γεγονός οτι δεν χρειάζονται πλοία υψηλών δυνατοτήτων στο Αιγαίο,το επιχείρημα σου περι κάλυψης απο την αεροπορία είναι κωμικό.Η αεροπορία δεν μπορεί να προσφέρει 24ωρη κάληψη σε μια Φ/Γ.Είναι επιφορτισμένη με αποστολές όπως αεράμυνα,στρατηγική κρούση,καταστολή αεράμυνας,εγκύς αεροπορική υποστήριξη,ναυτική κρούση κλπ που τα αεροσκάφη δεν επαρκούν.Η αεροπορία έχει ηδη τεράστιο έργο σε περίοδο πολέμου και σίγουρα δεν τους κακοφαίνεται, όχι μόνο να μην χρειάζεται να προστατέυουν το ναυτικό,αλλά να προστατέυονται και απο αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Να αναφέρω μόνο ότι πλέον και ο ΟΑΕΔ έχει αρχίσει να μη καταβάλει εγκαίρως ακόμη και τα επιδόματα ανεργείας,αυτά είναι σημάδια και μάλιστα άσχημα,πολύ άσχημα.

    Όσο για τις φρεγάτες είναι σίγουρο ότι είναι απαραίτητες,επείσης είναι σίγουρο ότι τους Γάλλους τους χρειαζόμαστε,πρέπει όμως να γνωρίζουμε ότι για να αποκτηθούν αυτά θα ματώσουμε οικονομικά.

    Έχω ένα θείο ο οποίος έχει στην κατοχή του κουπόνι απο τον έρανο που διοργάνωσε η Φρειδερίκη,το Ταμείο Εθνικού Στόλου,με τα χρήματα του εράνου και αρκετών ευεργετών της εποχής αγοράσαμε το θρυλικό Αβέρωφ,ας κάνουμε και πάλι το ίδιο.

    Τόσους εφοπλιστές έχουμε,είμαστε η πρώτη ναυτική δύναμη στον κόσμο,ας τους γίνει πρόσκληση απο μεριάς πολιτείας να συμετάσχουν στην αγορά του κρίσιμου αυτού οπλικού συστήματος,όσοι δεν δεχτούν να είμαστε καλά να τους θυμόμαστε,αν και πιστεύω ότι οι περισότεροι θα ανταποκριθούν,άλωστε και αυτοί δεν ευεργετήθηκαν και λίγο απο το Ελληνικό κράτος.


    Τώρα το Ελληνικό κράτος τους χρειάζεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εγω προτεινω να καταργησουμε το Π.Ν. και να αφησουμε το Λιμενικο Σωμα να αντιμετωπισει το Τουρκικο Ναυτικό. Με αυτον τον τροπο.....ακουστε σατανικο σχεδιο...δεν θα προσφερουμε στοχους υψηλης αξιας στους Τουρκους στρατηγους και ετσι οι φρεγατες τους, τα αποβατικά τους, η στρατια Αιγιου και το καλομελετα κ ερχεται ελικοπτεροφορο τους ΔΕΝ θα εχουν τιποτε να πυροβολησουν!!!Οποτε τι θα κανουν???Θα γυρισουν στα λιμανια τους απογοητυεμενοι!!! Καλα ε??Ο συγγραφεας του κειμενου και ο Ναυαρχος ειναι πολυ μπροστα.....Μονο εμεις ειμαστε κολλημενοι.....και θελουμε οπλα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. σιγουρα χρειαζομαστε δυνατο ναυτικο και αεροπορια ωστε σε περιπτοση που χρειαστει να πληξει αμεσα και σφοδρα τον εχθρο.αλλα με τον στρατο τι γινεται?ακομη με τα Μ60,Μ 48,STEYER ,G3,σκηνες και εξαρτησεις καναβινες και αρβυλα που γινονται σαν του Σαρλο δεν γινεται.πρεπει και ο στρατος να αλλαξει.θυμαμαι οταν πηγα (δεν ειμαι και τοσο γερος)βρηκα σε μια αποθηκη καραβανα που ελεγε 1945 Kalcuta.ειναι δυνατον?πρεπει να αλλαξουν,νεα αρματα μαχης,νεα οχηματα και οχι σαπιλα τυπου τζιπ mersedes και steyer ,νεο οπλο 5.56 mm υλικο-σκηνες και ατομικος εξοπλισμος πλαστικοποιημενα τυπου αμερικανου στρατιωτη και νεα αρβυλακια ρε παιδια.βλεπω πολους στρατιωτικους με αγορασμενα αρβυλα ξενου τυπου.εχουν γινει και καποιες καλες κινησεις αλλα μονο σε ειδικες δυναμεις οπως.......

    http://news247.gr/ellada/amyna/dokimazontai_apo_tis_eidikes_dynameis_-_prosarmozontai_sto_perivallon.629654.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΣΑΝ ΤΗΝ ΓΙΟΥΡΟΒΙΖΙΟΝ Κ.Λ.Π.ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΤΕ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΤΑΙ ΑΠ ΟΠΛΑ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΦΤΑΝΕΙ ΚΑΙ Η ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ ΑΝ ΔΕ ΗΤΑΝ ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΕ Ο ΠΟΥΣΤΙΝ ΠΛΟΙΑ ΑΠ ΤΟ ΣΑΡΚΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Συγνωμη αγαπητοι φιλοι του Blog αλλα η ειδηση δεν ειναι αν ο τυπος του πλοιου ειναι σωστος η οχι, αλλα οτι οποιος και αν ειναι, φαινεται οτι θα χρησιμοποιηθει πολυ συντομα μαλιστα.
    Ερωτησεις λοιπον απλου αδαη και χαζου πολιτη σαν και εμενα...
    Αφου Κε Σαρκοζι μεσω των μυστικων υπηρεσιων σας εχετε διαπιστωσει ενα τετοιο μεγα ζητημα εμπλοκης για την Ελλαδα στο αμεσο μελλον (οι γαλλικές υπηρεσίες πληροφοριών έχουν συγκεντρώσει ιδιαίτερα ανησυχητικά στοιχεία για τις δραστηριότητες και τις προετοιμασίες στην «άλλη πλευρά του λόφου»… defencenet.gr)γιατι δεν κανετε απλα μια δηλωση οτι αν η Ελλαδα "ενοχληθει" απο Τουρκικες στρατιωτικες δυναμεις απλα θα σας βρουν μπροστα τους; Γιατι δεν "κατεβαζετε" ενα μικρο κομματι του πολυαρθμου στολου σας στο Αιγαιο στα πλαισια της Frontex; Μια κοινη Ελληνογαλικη ασκηση στο αιγαιο δεν νομιζετε οτι θα εδινε το σωστο μηνυμα εκει που πρεπει;
    Γιατι λοιπον Κε Σαρκοζι προσπαθειτε να βαλετε την θηλια των 3,5 δις ευρώ στο λαιμο της ηδη χρεοκοπημενης Ελλαδας με νεα δανεια αν τοσο πολυ κοπτεστε για την ασφαλεια των Ελληνων;
    Αγαπητοι φιλοι θα ηθελα και τις δικες σας αποψεις.

    Man

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Man

    Ούτε εβδομάδα δεν πέρασε απο τότε που έστειλαν το Charles de Gaulle για να συνασκηθούμε και η δική μας πλευρά τους το ακύρωσε τελευταία στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. MAN,η απάντηση στην ερώτηση είναι απλή.Η προστασία στοιχίζει,όμως η Γαλλία είναι από τις εγγυήτριες δυνάμεις τις χώρας μας και ευτυχώς είναι σταθερή σύμμαχος χώρα,όμως δεν είναι τόσο απλό να έρθει σε ρήξη για χάρη μας με την τουρκια,δεν έχει αυτή την τουρκια γείτονα άρα και τα προβλήματα μας,απλά είναι και θέμα πολιτικής,μην ξεχνάμε τις μεγάλες αλλαγές που ακόμα γίνονται στους στρατούς των ευρωπαϊκών χωρών λόγο της δημιουργίας του ευρωστρατού όπου οι χώρες πια προσαρμόζονται στην νέα ευρωπαϊκή τάξη πραγμάτων,το πρώτο βήμα είναι με την frontex που ενεργοποιήθηκε δυστυχώς στα σύνορα μας και είναι η βάση για την μελλοντική δημιουργία του ευρωστρατού,άρα ξεφεύγουμε από κάποια ελληνόγαλλική άσκηση η στρατιωτική αναμέτρηση με την τουρκια και μπαίνουμε στο μονοπάτι τις ευρωπαϊκής εξωτερικής πολιτικής που είναι ακόμα νωρίς να πούμε κάτι,για την ώρα η τουρκια έτσι βρίσκει έτσι κάνει αλλά από μόνη της δεν κάνει τίποτα,ακόμα.stef

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Χρήστος Χ

    Αλλο το "δειγμα δωρεαν" και αλλο η εμπρακτη στρατιωτικη στηριξη!
    Και να σου πω και το αλλο αντε και τα παραγγειλαμε θα προλαβουνε να ερθουν...;; Δεν νομιζω... δεν ειναι χαζοι οι απεναντι.

    Man

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @Χρήστος Χ

    Αλλο το "δειγμα δωρεαν" και αλλο η εμπρακτη στρατιωτικη στηριξη!
    Και να σου πω και το αλλο αντε και τα παραγγειλαμε θα προλαβουνε να ερθουν...;; Δεν νομιζω... δεν ειναι χαζοι οι απεναντι.

    Man

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Man... να τα κάνουν όλα αυτά οι Γάλοι; Κι εμείς.... τι θα κάνουμε;;; Η Γαλία έχει τεράστιες επενδύσεις στην Τουρκία, όπως και πολλές άλλες χώρες. Ακόμα κι εμείς πήγαμε και τα χώσαμε στην Φινανσμπανκ. Τι θέλεις; Να βάλεις τους Γάλους να διακυβεύσουν τα συμφέροντά τους για μας; Πάλι καλά που ασχολούνται και μαζί μας. Εμείς λοιπόν θα χορεύουμε τα τσιφτετέλια μας θα φωνάζουμε ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩΜΕΝ και να παν οι κουτόφραγκοι να βγάλουν τα μάτια τους για μας!!! Έ; Πώς ακούγεται; Είμαστε μάγκες, ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ 3:52 μ.μ. η Ολυμπιάδα κόστισε τουλάχιστον 30 δισ. και κάπου άκουσα ότι το συνολικό ποσό με όλα τα ψαλτικά μέσα, μπορεί να αγγίζει τα 50 δισ.

    Με ένα τέτοιο ποσό, όχι μόνο θα είχαμε καβάτζα για τις δύσκολες όπως τώρα, αλλά και οι εξοπλισμοί μας θα ήσαν τέτοιοι ώστε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο γιά τα επόμενα 30 χρόνια!!!
    Μας έφαγε η φιγούρα !!!

    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Όσοι ήμασταν κατά της Ολυμπιάδας μας έλεγαν γραφικούς. Ήταν φανερό ότι δεν ήταν παραγωγική επένδυση αλλά ευκαιρία για αφάνταστο φαγοπότι. Πώς ήταν δυνατόν μια χώρα με μηδέν παραγωγή αλλά και με προβληματικό τον τομέα των υπηρεσιών να κάνει Ολυμπιακούς; Μόνο τρελλοί ή προδότες μπορούσαν να σκεφτούν κάτι τέτοιο. Και το έκαναν!!! Παινεύονταν ότι τα κατάφεραν όλα στο παραπέντε ενώ ήταν γνωστη η ανάληψη των αγώνων 10 χρόνια πριν. Το κόλπο ήτανε, να φτάσουνε στο αμίν για να πληρώσουν τριπλά ώστε να γίνουν γρήγορα τα έργα. Έτσι, με 3πλάσιο και 4πλάσιο και πολλές φορές 5πλάσιο κόστος και η γάτα μου κάνει επιτυχημένους Ολυμπιακούς. Ήταν ευκαιρία λέει να αποκτήσει υποδομές η Αθήνα!! Τι λέτε μωρέ!! Δηλαδή άμα θέλεις να φτιάξεις υποδομές δεν γίνεται; Πρέπει να περιμένεις την επόμενη Ολυμπιάδα σε 300 χρόνια; Ένα κάρο σαχλαμάρες κάτσαμε φάγαμε και χωνέψαμε... και τώρα μας τις βγάζουν απ' το στόμα με το ζόρι. Δεν ήταν μόνο τα Ίμια ή η παράδοση του Οτσαλάν προδοσία. Ήταν και η ανάληψη Ολυμπιακών αγώνων από μια χώρα που στην ουσία χωρίς να παράγει τίποτα ξόδεψε την εξωτερική βοήθεια και όλη την ικμάδα της σε γλέντια και μίζες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τους Τουρκομογγόλους Κε Καρβουνόπουλε με ψαροκάικα θα τους αντιμετωπίσουμε;
    Πριν λίγους μήνες έκαναν βόλτες στο Σούνιο,Καστελόριζο,Σαμοθράκη κλπ.Δεν γνωρίζουμε ότι μέχρι τη Κύπρο το γήπεδο που θα παίξουμε μπάλα είναι ένα;
    φυσικά και Κορβέτες χρειαζόμαστε εάν θέλουμε να βγάλουμε το αέριο και τα Πετρέλαια,εκτός εαν είστε της άποψης επειδή είναι πολλά να τα μοιράσουμε με τους Μογγόλους και τους Σερίφηδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Δηλαδή όποιος πτωχεύει δεν ξεπτωχεύει; Δεν έχει ανάγκη και μάλιστα περισσότερη, να αμυνθεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.