25/5/11

Πρόταση ανταλλαγής εδαφών αντί διαίρεσης του Κοσόβου

Στις ανεπίσημες προτάσεις που φτάνουν από τη Σερβία για διαίρεση του Κοσόβου, ο αλβανικής εθνότητας δήμαρχος της πόλης Πρέσεβο, Μουσταφά Ράγκμι, αντιπροτείνει την ανταλλαγή εδαφών.

Σε συνέντευξη του στο σερβικό πρακτορείο ειδήσεων Μπέτα (BETA), ο κ. Ράγκμι επισημαίνει ότι, εάν τεθεί ζήτημα παραχώρησης τμήματος του Κοσόβου στη Σερβία, τότε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων θα βρεθεί και η κοιλάδα του Πρέσεβο, στη νότια Σερβία, όπου ο αλβανικός πληθυσμός αποτελεί πλειοψηφία.


«Οι Σέρβοι ηγέτες δικαιολογούν την πρόταση για διαίρεση του Κοσόβου ως έκφραση ρεαλισμού, αλλά, εάν θέλουν να είναι 100% ρεαλιστές, θα πρέπει να σκεφτούν και τη διαίρεση της Σερβίας, διότι τα εδάφη, όπου ζουν οι Αλβανοί στους δήμους Πρέσεβο, Μπουγιάνοβατς και Μέντβετζε, αυτόματα θα προσαρτηθούν στο Κόσοβο», επισημαίνει στη συνέντευξή του στο «Μπέτα» ο Μουσταφά Ράγκμι.

Ο ηγέτης των Αλβανών της νότιας Σερβίας υπενθυμίζει ότι τον Ιανουάριο του 2006 οι Αλβανοί δημοτικοί σύμβουλοι από τους τρεις αυτούς δήμους, σε κοινή συνέλευση αποφάσισαν την προσάρτηση της κοιλάδας του Πρέσεβο στο Κόσοβο, σε αντάλλαγμα για τα εδάφη που θα λάβει η Σερβία.

Ο Μουσταφά Ράγκμι εκτιμά ότι «η ανταλλαγή εδαφών δεν αποκλείεται να αποτελέσει στο άμεσο μέλλον αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ Βελιγραδίου και Πρίστινας» και διατυπώνει την απαίτηση των Αλβανών της νότιας Σερβίας να συμμετάσχουν σε μια τέτοια διαδικασία.

Εκφράζει δε τη βεβαιότητα ότι η επίλυση των ζητημάτων αυτών δεν θα οδηγήσει σε ένοπλες συγκρούσεις, όπως στο άμεσο παρελθόν, και ότι «ο διάλογος αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να δοθεί μια για πάντα τέλος στη σερβοαλβανική διένεξη» .

Το ζήτημα της διαίρεσης του Κοσόβου επανήλθε στην επικαιρότητα, μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του αντιπροέδρου της σερβικής κυβέρνησης, Ίβιτσα Ντάτσιτς, ο οποίος ανοιχτά υποστήριξε μια τέτοια εκδοχή.

Η ιδέα αυτή δεν είναι, ωστόσο, καινούρια και χρονικά πρωτοεμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του '70 από ομάδα Σέρβων ακαδημαϊκών, με επικεφαλής τον πρώην πρόεδρο τη Γιουγκοσλαβίας, Ντόμπριτσα Τσόσιτς.

Αργότερα, τη δεκαετία του '90 η ιδέα αυτή εγκαταλείφθηκε, αφού δεν εξυπηρετούσε τα εθνικιστικά σχέδια του Βελιγραδίου, αλλά κυρίως επειδή η αβεβαιότητα στην περιοχή, η μόνιμη απειλή «του εχθρού που καραδοκεί», συσπείρωνε το σερβικό λαό και βοηθούσε το καθεστώς Μιλόσεβιτς να διατηρείται στην εξουσία.

Το θέμα της διαίρεσης επανέθεσε ο πρώην πρωθυπουργός Ζόραν Τζίντζιτς το 2001, διαβλέποντας ότι η επανένταξη του Κοσόβου στη σύνθεση της Σερβίας είναι αδύνατη, ενώ όπως υποστήριζε, η διαιώνιση του προβλήματος δεν εξυπηρετεί τα σερβικά συμφέροντα.

Οι επικρίσεις που δέχθηκε τότε από τους πολιτικούς του συμμάχους, του κόμματος του Βόισλαβ Κοστούνιτσα και αργότερα η δολοφονία του, σταμάτησαν κάθε εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση.

Μετά τη μονομερή ανακήρυξη της ανεξαρτησίας του Κοσόβου το 2008 άρχισε να γίνεται συναίσθηση ότι η περιοχή δεν πρόκειται να υπαχθεί στην κυριαρχία της Σερβίας.

Τελευταία, η έναρξη του διαλόγου μεταξύ Βελιγραδίου και Πρίστινας για τεχνικά ζητήματα, που ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επαναφέρει το θέμα στο προσκήνιο. Το ενδεχόμενο να στραφεί η συζήτηση και προς αυτήν την κατεύθυνση δεν αποκλείεται, αλλά όπως επισημαίνουν πολιτικοί αναλυτές, αυτό μπορεί να συμβεί παρασκηνιακά, σε κατ' ιδίαν συναντήσεις των δύο πλευρών, αφού στους κόλπους της ΕΕ υπερτερεί η άποψη ότι διαίρεση του Κοσόβου θα ανοίξει νέες πληγές στην ΠΓΔΜ και τη Βοσνία Ερζεγοβίνη.


www.kathimerini.grμε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

1 σχόλιο:

  1. Το Κόσσοβο ανήκει στον Ελληνισμό.

    Οι "Αλβανοί" είναι εξισλαμισμένοι Αρβανιτόφωνοι Ρωμιοί.

    Οι Αρβανιτόφωνοι προέρχονται από μίξη Ελληνόφωνων και Βλαχόφωνων(=Λατινόφωνων) Ρωμιών.

    Τα αρβανίτικα, που έως πρόσφατα δεν ήταν καν γραπτή γλώσσα και που αποτελούν την επίσημη γλώσσα των "Αλβανών", είναι 50% Λατινικά 30% Αρχαία Ελληνικά και 20% άλλες προσμίξεις.

    Οι Αρβανιτόφωνοι είναι συστατικό στοιχείο του Ελληνισμού, και τα Αρβανίτικα είναι Ελληνική διάλεκτος.

    Το ίδιο ισχύει και για τους λατινόφωνους και τα λατινικά. Tα λατινικά είναι Αρχαία Ελληνική διάλεκτος και η Ρώμη ήταν Ελληνική πόλη και ζωντανό παράδειγμα Ελλήνων Λατινόφωνων είναι οι Βλάχοι.

    Το "Αλβανικό" έθνος είναι τεχνητό δημιούργημα των Δυτικών για να διασπάσουν την Ρωμιοσύνη.

    Τεχνητό δημιούργημα που τώρα καταρρέει διότι οι "Αλβανοί" ξαναγίνονται Ορθόδοξοι και Έλληνες.

    Η Ελλάδα πρέπει να επανελληνοποιήσει μαζικά τους Αλβανούς, διαδίδοντας την Ορθοδοξία, και χορηγώντας υπηκοότητα σε όποιον Ορθόδοξο Αρβανιτόφωνο της Αλβανίας του Κοσόβου και όλων των Βαλκανίων θέλει να ξαναγίνει Έλληνας.

    Τα ίδια ισχύουν και για τους Βλαχόφωνους, για τους Τσιγγάνους-ΡΟΜ(Ρωμιοί), και για τους Σερβόφωνους(Ρωμαίικη καταγωγή).

    Η Ελλάδα δεν πρέπει να δίνει υπηκοότητα στους Μουσουλμάνους Αλβανούς, αλλά μόνο στους Ορθόδοξους που θέλουν να ξαναγίνουν Έλληνες(Οι Μουσουλμάνοι Αλβανοί είναι ευπρόσδεκτοι για εργασία-τουρισμό-σπουδές-οικονομική συνεργασία). Και δεν πρέπει να δίνει μόνο υπηκοότητα, αλλά και ιθαγένεια, ώστε να αφομοιωθούν πλήρως και να μην αισθάνονται ως μειονότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.