11/7/11

Η κρίση, η Δημοκρατία, οι πολίτες και η βία

Του Σάββα Καλεντερίδη
Μετά το πέρας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και ενώ οι υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, νικητές και ηττημένοι, προσπαθούσαν να γιατρέψουν τις πληγές του καταστροφικού πολέμου και να ανορθώσουν τις κοινωνίες και τις οικονομίες τους, εμείς στην Ελλάδα, ως αποτέλεσμα άφρονων επιλογών των πολιτικών μας ταγών, με τον τραγικό Εμφύλιο γκρεμίζαμε ό,τι έμεινε όρθιο από τον πόλεμο.
Τότε, στις αρχές του 1950, όταν άρχισε η καταγραφή των αναπήρων και θυμάτων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αποπειράθηκαν τα παιδιά ενός Πόντιου από κάποιο χωριό της Κατερίνης,. που έχασε το ένα πόδι του πάνω από το μηρό στο Μέτωπο της Αλβανίας, να τον δηλώσουν ως ανάπηρο, για να επωφεληθεί των ευεργετημάτων που θέσπισε η πολιτεία και να λάβει τη σύνταξη του αναπήρου πολέμου. Τότε ο υπερήφανος αυτός Έλληνας, που είχε πολεμήσει και στα βουνά του Πόντου ως αντάρτης, προσβλήθηκε βαθύτατα από την απόπειρα των παιδιών του, τους οποίους επιτίμησε λέγοντας: «Απορώ τι παιδιά μεγάλωσα. Πώς είναι δυνατόν να διανοηθείτε ότι εγώ, που υπηρέτησα το Έθνος και την Πατρίδα στον Πόντο και εδώ στην Ελλάδα, που ήμουν έτοιμος ανά πάσα στιγμή να δώσω τη ζωή μου γι’ αυτήν, θα καταδεχτώ να πάρω σύνταξη από την καθημαγμένη μας Πατρίδα. Η Πατρίδα μας τώρα χρειάζεται τη βοήθειά μας και αντί να μου πείτε να τη βοηθήσουμε, μου προτείνετε να πάρουμε απ’ αυτήν;» Και φυσικά αρνήθηκε να πάρει τη σύνταξη που εδικαιούτο.
Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν χιλιάδες, αφού ο ελληνικός λαός από το 1821 και εντεύθεν, σε αλλεπάλληλους αγώνες, πρόσφερε με αυτοθυσία ακόμα και τη ζωή του για τη δημιουργία της σύγχρονης Ελλάδας, που σήμερα βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής.
Αυτός ο λαός, δεξιοί και αριστεροί, που ήταν έτοιμος ανά πάσα στιγμή να προσφέρει και όχι να πάρει από το κράτος και την πατρίδα, σταδιακά, μετά τη Μεταπολίτευση, εκμαυλίστηκε από τους πολιτικούς και άλλαξε εντελώς νοοτροπία, βλέποντας το κράτος ως λύση για όλα του τα προβλήματα, ενώ οι ίδιοι οι πολιτικοί φρόντισαν να βγάλουν από το λεξιλόγιό του τη λέξη «Πατρίδα», που αποτελούσε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της κοινωνικής και πολιτικής ηθικής στην Ελλάδα. Η κατάσταση επιδεινώθηκε από το 1981 και εντεύθεν, όταν με το κίβδηλο επιχείρημα της ιστορικής δικαίωσης και με το σκεπτικό ότι μετά την Κατοχή νέμονταν το κράτος οι δοσίλογοι, οι μαυραγορίτες και οι δεξιοί, άνοιξαν οι πύλες του κράτους και των ασφαλιστικών ταμείων για τους επί δεκαετίες αποκλεισμένους αριστερούς, για να κάνουν κι αυτοί ό,τι έκαναν οι άλλοι που κατηγορούσαν και μάλιστα με την ορμή του ηττημένου που διψάει για εκδίκηση. Όμως το ένα λάθος δεν αντιμετωπίζεται και δεν λύνεται με ένα άλλο. Τα αποτελέσματα γνωστά -αρκεί να δει κανείς τα ποσοστά στην ΑΔΕΔΥ- με μοιραίο συνεπακόλουθο τη διάλυση της ιεραρχίας, της Δημόσιας Διοίκησης και του κράτους, τη σταδιακή επιβάρυνση του προϋπολογισμού, μια επιβάρυνση που καλυπτόταν από εξωτερικό δανεισμό, για να καταλήξουμε στη σημερινή τραγική κατάσταση.
Έτσι φθάσαμε στο «μαζί τα φάγαμε», μια φράση που δεν ειπώθηκε τυχαία, αφού είχε ως στόχο τη δημιουργία αισθήματος συλλογικής ευθύνης και ενοχής στους πολίτες και την κοινωνία, για να δεχτούν στη συνέχεια αδιαμαρτύρητα τα όποια δυσβάστακτα μέτρα επιβάλλουν οι δανειστές μας. Όμως, απ’ ό,τι φαίνεται, η φράση και το σκεπτικό που την προκάλεσε δεν έφερε το απαιτούμενο αποτέλεσμα, κυρίως για δυο λόγους.
Ο πρώτος είναι ότι μέσα σ’ αυτήν κρύβεται η μισή αλήθεια, αφού ναι μεν οι πολίτες με τη συμμετοχή τους στο παιχνίδι των προσλήψεων και των παροχών του κράτους συμμετείχαν στην κατασπατάληση των δημόσιων πόρων και του εθνικού πλούτου, πλην όμως τους όρους του παιχνιδιού τους καθόρισαν οι πολιτικοί, οι οποίοι μάλιστα, ως κυρίαρχοι στην Εκτελεστική και τη Νομοθετική εξουσία, καπέλωσαν και τη Δικαστική εξουσία, αλλοιώνοντας και το χαρακτήρα του πολιτεύματος και βγάζοντας από τη μέση έναν παράγοντα ο οποίος θα μπορούσε να βάλει φρένο στον ηθικό και πολιτικό κατήφορο των πολιτικών.
Ο δεύτερος λόγος είναι το γεγονός ότι η συγκεκριμένη φράση και γενικότερα η τακτική και οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να εφαρμόσει τις πολιτικές της και να πείσει τους πολίτες να συμμετέχουν στις προσπάθειες για την ανόρθωση της χώρας, είναι εκβιαστικές και προσβάλλουν την υπερηφάνεια και το φιλότιμο των Ελλήνων πολιτών.
Αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι που προκαλούν την κοινωνική οργή και τροφοδοτούν τα φαινόμενα βίας, χωρίς να αποκλείεται φυσικά η συμμετοχή των μηχανισμών της άρνησης και του μηδενισμού, που πολύ απλά επωφελούνται από μια κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην ελληνική κοινωνία, για αντικειμενικούς λόγους, που αδρομερώς προαναφέρθηκαν.
Η κατάσταση στην ελληνική κοινωνία δεν είναι καλή και τα φαινόμενα προπηλακισμού και άσκησης βίας εναντίον βουλευτών του Ελληνικού Κοινοβουλίου ορθώς ανησυχούν και πανικοβάλλουν τα κόμματα. Η λύση της καταστολής είναι πυροσβεστική και δεν λύνει το πρόβλημα της οργής και της βίας, για να μην πούμε ότι υπό προϋποθέσεις το επιτείνει, όπως επίσης δεν είναι λύση η ανάληψη πρωτοβουλιών όπως η αναγγελθείσα από τον κ. πρωθυπουργό για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας.
Η Ελλάδα, η Πατρίδα μας, αντιμετωπίζει ένα σοβαρότατο πρόβλημα, που δημιουργήθηκε με κύρια ευθύνη των πολιτικών. Μόνο που για να επιλυθεί το πρόβλημα αυτό δεν αρκεί η συμμετοχή και η συναίνεση των πολιτικών και των κομμάτων, αλλά απαιτείται η εθελούσια μαζική συμμετοχή των ίδιων των πολιτών και της κοινωνίας. Και για να γίνει αυτό, για να ξαναβρούμε εμείς οι Έλληνες τα χαρακτηριστικά της αυταπάρνησης και της φιλοπατρίας του Πόντιου που αρνήθηκε τη σύνταξη, θα πρέπει οι πολιτικοί να κάνουν την αυτοκριτική τους και να δώσουν ξεκάθαρα δείγματα των προθέσεών τους για τη στάση που θα ακολουθήσουν από τούδε και στο εξής. Με άλλα λόγια, πρέπει να μιλήσουν με ειλικρίνεια στον ελληνικό λαό και να του χτυπήσουν στο φιλότιμο, για να συμμετέχει σύσσωμος και με αυταπάρνηση στο δύσκολο έργο της ανασυγκρότησης της χώρας. Τότε θα έχει απαλειφθεί αυτόματα και το πρόβλημα των προπηλακισμών και της βίας εναντίον των πολιτικών.
Το ερώτημα είναι αν μπορούν, αν έχουν το πολιτικό, το ηθικό και το εθνικό ανάστημα να το πράξουν πολιτικοί που έχουν βεβαρημένο παρελθόν, που περιτριγυρίζονται από στρατιές ξένων περίεργων συμβούλων, εκείνοι που δεν χάνουν την ευκαιρία να δηλώνουν ανερυθρίαστα ότι είναι γνήσια και πειθαρχημένα τέκνα της παγκόσμιας διακυβέρνησης και που μέχρι χθες αντιμετώπιζαν με ένα είδος απέχθειας τις λέξεις Έλληνας, Έθνος και Πατρίδα.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, την Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2011

11 σχόλια:

  1. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ Κ. ΚΑΛΕΝΤΕΡΙΔΗ.
    ΛΟΓΟΣ ΚΑΘΑΡΟΣ, ΜΕΣΤΟΣ, ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΟΣ.
    ΕΙΘΕ ΝΑ ΕΙΣΑΚΟΥΣΘΗΤΕ.
    ΙΩΑΝΝΗΣ Ε. ΛΑΜΠΡΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. " Η λύση της καταστολής είναι πυροσβεστική "

    Ουτε με το πυροσβεστικο κανονι δεν προκειται να κατορθωσουν οι υπαιτιοι να βγουνε με τα τσολια τους για να φανε αστακοκαραβιδα.
    Θα ζουνε με τον φοβο και απομονωμενοι μεχρι να παρουνε δρομο μαζι με τον γαπ και τα ...αδελφια του που νομισαν οτι η Ελλαδα προσφερεται για μπισνες για δημιουργια περουσιακων στοιχειων στα γρηγορα.Θυμιζουν πλατσικολογους και σαλταδορους γρυλακιδες που μετα απο ενα σεισμο και ενα τσουναμι και ενω αλλοι ψαχνουν τους αγαπημενους τους στα ερειπια αυτοι αρπαζουν ο,τι βρουνε μπροστα τους.Εκφυλισμενη οικογενεια
    ασημαντων και οχι μονο...μη βγαλουμε ξανα και τα προσωπικα τους βιτσια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κυριε Σαββα,

    Αν τοτε πισω στο 1944, οι Χριστοφορακος και Παγκαλος ειχαν εκτελεσθει ως συνεργατες του εχθρού, ισως να μην ειχαμε φτασει εδω. Δηλαδη, στη νεα κατοχή. Πρεπει παντα να υπαρχει τιμωρια στην προδοσια, αλλιως...

    ΑΖ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομιζω οτι ο πατριωτικος εκφυλισμος ηρθε σταδιακα στην μεταπολεμικη περιοδο απο τον Καραμανλη το ΄55 -εχω την εντυπωση και με προτοπη των Αμερικανων-που πονταρε στην οικονομικη αναπτυξη (και ορθως) της χωρας,αδιαφορωντας ομως παντελως και για την αμυντικη αναπτυξη της.
    Ετσι στα μετεμφυλιακα χρονια η εννοια της πατριδας αντικατασταθηκε με την ιδεα του αντικομμουνισμου και ως οπλο σαυτον τον αγωνα χρησιμοποιηθηκε η αναπτυξη και η "καλοπερασια"...
    Η τραγωδια δε της Κυπρου το ΄74, αλλαξε εντελως την τρεχουσα κατευθυνση της χωρας με αφομοιωση του προσφατου εχθρου (του κομμουνισμου) και επαναπροσδιορισμο του εχθρου ως προερχομενου εξ ανατολων...
    Σαυτην την νεα εποχη λοιπον πλατσουριζουμε αναμεσα στην αναπτυξη της πολεμικης βιομηχανιας αρχικα και την ενταξη μας σενα κατεξοχην ειρηνικο σχηματισμο -την Ε.Ε.- διαλυοντας καθε ουσιαστικα αναπτυξιακη και επιθετικη ικανοτητα(αρα και ουσιαστικα αμυντικη δυνατοτητα) περιοριζομενοι σε μια ακρως αμυντικη σταση που παραλληλα υμνει απο το πρωι εως το αλλο πρωι την ειρηνη.
    Ετσι λοιπον γιναμε κηρυκες της ΕΙΡΗΝΗΣ με τροπο αυτοκτονικο, καταληγοντες εν μεσω ιαχων ολυμπιακων τε και πολυπολιτισμικων, στην πλατεια Συνταγματος των πολυχρωμων μπαλονιων και στις ανατιναξεις ολοκληρων ναυτικων βασεων αναρωτωμενοι για το τι ακομη θα παθουμε και θα δουμε...
    Ειναι αραγε τοσο δυσκολο να το δουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Α-
    Ο Ερνέστο Τσε Γκεβάρα είχε πει ότι για να γίνει μια επανάσταση πρέπει να υπάρχουν επαναστάτες. Αλλιώς πως, με τι υλικά ; Με τι προσόντα ; Πότε θα δημιουργηθεί η κρίσιμη μάζα επαναστατών με αξιοπρέπεια και υπέρβαση του μικρο-ατομικισμού όπως ο Έλληνας πολεμιστής του Πόντου, εδώ στην Ελλάδα, στην γη του Φωτός αλλά και της Φωτιάς και των ανατροπών ; Έτσι κι αλλιώς πάντα οι λίγοι άνοιγαν τον Δρόμο φέροντας στην πλάτη τους την ωραία κοιμωμένη πλειοψηφία. Του Έθνους. Νομίζουμε ότι περνάμε άλλη μια φάση παρακμής και πολέμου, οικονομικού, πολιτικού, ηθικού, αόρατου, αλλά και πάλι πολέμου, το ξέρουμε πια καλά αυτό. Νομίζουμε ότι είναι πιο light, αφού δεν τρώμε σφαίρες. Ότι θα επιστρέψουν οι ψευδαισθήσεις ειρήνης και προόδου και ανόδου της ανθρωπότητας σε σφαίρες νέες, με υποσχέσεις ατελείωτων επιτευγμάτων και θα ζήσουμε εμείς καλά και αυτοί καλύτερα. Σίγουρα έτσι είναι. Αυτοί θα ζήσουν καλύτερα, για εμάς έχω πλέον σοβαρές αμφιβολίες. Και ποιοι είναι αυτοί, είναι οι φανατικοί ισλαμιστές, είναι οι εβραίοι τραπεζίτες πίσω από τα παγκόσμια χρηματοπιστωτικά καρτέλ, είναι οι ντόπιοι απάτριδες προδότες και ξεπουλημένοι, είναι οι ερπετοειδείς (σύμφωνα με τον David Aicke), μην είναι οι νεφελίμ, οι κακοί δράκοι του παραμυθιού, ο μαύρος Πητ, ο κακός ο λύκος (σύμφωνα με την κοκκινοσκουφίτσα), οι αδερφοί Ντάλτον, οι αδερφοί Κατσάμπα, ή όποιοι άλλοι ;

    Υποπτεύομαι ότι τίποτα από όσα και κανείς από όσους είναι ορατοί ως υπεύθυνοι, δεν είναι οι κύριοι πρωταγωνιστές της καταστροφής της δικής μας, αλλά και του υπόλοιπου κόσμου. Αν και οι πραγματικά υπεύθυνοι είμαστε Εμείς, η ιστορική άγνοιά μας, ο ηθικός αφοπλισμός και η ανευθυνότητά μας. Η άρνηση της Δύναμής μας, και της Ευθύνης μας. Σίγουρα έχουμε πολλά να δούμε ακόμη. Είδαμε το σόου πως αρχίζει και για την Πορτογαλία, την Ιταλία, ακόμα και τις ΗΠΑ, είδαμε τι έγινε στην Ιαπωνία, και κυρίως το μεγάλο κακό που έγινε στην Κύπρο σήμερα. 11-7ου, κάποιος ή κάποιοι αγαπούν αυτήν την ημερομηνία και άλλες παρεμφερείς, το φετίχ με τα σύμβολα και τους αριθμούς πολλές φορές προδίδει καταστάσεις, σαν τους ευφυέστατους ληστές που άφηναν την βρύση ανοιχτή ως logo τους, και έτσι μπόρεσαν οι αρχές μετά την σύλληψή τους να τους συνδέσουν με τις υπόλοιπες ληστείες τους.

    Καθώς φαίνεται, ο Ιούλιος είναι για την Κύπρο, ο Μάης για εμάς, και ο Δεκέμβρης ίσως. Μαζί πάμε εμείς έτσι κι αλλιώς, ως Έλληνες, κι ας μιλάει το κάθε τούβλο για «Έλληνες» σώους στην Κύπρο. Ούτε να προσποιηθούν δεν μπορούν, οι άχρηστοι. Ούτε καν σε τέτοιες στιγμές. Μια μέρα θα ενωθεί η Ελλάδα με την Κύπρο. Αφού σβήσει η μουτζούρα του Βορρά. Έτσι πρέπει να γίνει. Αν στο μεταξύ δεν μας τελειώσει ο Κόσμος όλος, έτσι όπως περιφέρεται σήμερα σε μόνιμη κατάσταση παράνοιας. Πώς να τον καταλάβουμε, αν δεν παλέψουμε να εισχωρήσουμε στην σκέψη του, όπως αυτή εκφράζεται, αν δεν αναγνωρίσουμε αυτά που χορεύουν μπροστά στα μάτια μας. Δεν μπορεί να είναι όλα τυχαία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Β-
    Πιστεύω ότι πρέπει κάθε ώρα και στιγμή να έχουμε το βλέμμα μας στην όλη εικόνα της κατάστασης, και όχι σε μεμονωμένα κομμάτια του παζλ, προκειμένου να την αποκωδικοποιούμε σωστά και κυρίως, να μπορούμε να την πολεμήσουμε. Με τα σωστά όπλα. Η Ελλάδα πιστεύω είναι, ανέκαθεν ήταν, το τελευταίο κομμάτι του παζλ, last but not least, πως λέμε save the best for last, αυτό που δίνει νόημα στην όλη εικόνα, αλλά και αυτό η απουσία του οποίου ακυρώνει τις λοιπές αναπαραστάσεις του Κόσμου. Τυχαίο είναι που επέλεξαν να αρχίσουν να ξηλώνουν από εδώ το πουλόβερ της παγκόσμιας οικονομίας ; Να’ ναι «καλά» και τα ξέφτια που έκαναν το έργο αυτό πανεύκολο. Η ΓΑΠοσυμμορία και ο αχόρταγος κομματικός στρατός που αναφέρεται στο άρθρο.

    Αναρωτιέμαι για πολλά πράγματα, χωρίς απαντήσεις : Άραγε πόσοι από τους βολεμένους των κομματικών στρατών, κυρίως του πράσινου είναι πραγματικά άχρηστοι ; Έστω πόσοι είχαν δυναμικό αλλά το απώλεσαν επιλέγοντας την τεμπελιά και την σκυφτή θέση του προσκυνημένου απέναντι στους άχρηστους του συστήματος ; Ως γνωστό, use it or lose it. Ότι δεν χρησιμοποιείται, ότι δεν αναπτύσσεται, φθίνει. Πόσοι είναι αμετανόητοι, πόσοι είναι πραγματικοί κλέφτες ; Εκ των μελλοντικών εξελίξεων μάλλον θα απαντηθεί αυτό το ερώτημα.

    Άλλη ερώτηση : γιατί χτυπιέται μόνος του ο Πάνος Καμμένος για τα CDS και την εμπλοκή της γυπο-οικογένειας, σε κάποιο κόμμα δεν ανήκει ; Πως εκτοξεύει τέτοιες κατηγορίες, που θα γκρέμιζαν λογικά όχι μια παραπαίουσα κυβέρνηση σαν την σημερινή, αλλά τον Πύργο του Άϊφελ, και οι μπλε παριστάνουν τους κουφούς ; Είναι τρελός, ή η Ν.Δ. πουλάει τρέλα σε εμάς ; Ένα από τα δύο συμβαίνει, σίγουρα. Απορώ, δεν θα έπρεπε τα αρμόδια επιτελεία της Ν.Δ. να το μελετήσουν το θέμα ; Τι σόι αντιπολίτευση είναι αυτή ; Τόσος καπνός στα μάτια μας, ψάχνουμε την φωτιά, αλλά η Ν.Δ. τίποτα. Και ποια Ν.Δ., αυτή του Σαμαρά, η άλλη των απολιθωμένων ντιντήδων, η Ν.Δ. του Καμμένου ή τελικά ποιου άλλου ; Αληθεύει ότι συμφώνησαν Ν.Δ. και Πασόκ για την θέση του αρχιερέα του ξεπουλήματος ; Αληθεύει ότι η Ν.Δ. ψήφισε το νομοσχέδιο περί μεταμοσχεύσεων ; Να μην μας ανήκουμε ζωντανοί (λέμε τώρα, ζωντανοί), να μην μας ανήκουμε και πεθαμένοι ; Να λένε κι ευχαριστώ οι οικείοι μας αν βρουν έστω ένα αφτί να θάψουν ; Ερήμην μας ; Κι αυτό πιθανότατα κουφό, όπως στο ανέκδοτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γ-
    Αναρωτιέμαι και για το ειδύλλιο με το Ισραήλ. Εννοείται δεν θα μας βγει σε καλό, εννοώ ημών των μελών του Λαού των Ελλήνων. Απλός είναι ο λόγος. Από την μια μεριά μια ξεπουλημένη και ξεπουλήτρα κυβέρνηση, από την άλλη οι σκληροί διαπραγματευτές του Ισραήλ. Αυτό δεν είναι συνεργασία με όρους διαπραγμάτευσης αμοιβαίων κερδών, αυτό είναι ότι πείτε σύμμαχοι. Από εμάς. Και δεν (θα) φταίνε εκείνοι. Αλλά εμείς, έστω αυτοί που μας εκπροσωπούν. Οι Εφιάλτες μας. Και με τα στρουμφάκια να κάναμε συμμαχία, πάλι χαμένοι θα βγαίναμε. Με την αδαή πολιτική μου σκέψη επιπλέον πιστεύω ότι είναι θέμα χρόνου το Ισραήλ να τα ξαναφτιάξει με τους Τούρκους, πέρα από τα αμοιβαία νάζια. Πες μου συγγνώμη, λέει ο Ερντογάν. Όχι, δεν σου λέμε, λέει ο Λίμπερμαν. Θα μου πεις, δεν σου λέω, δεν θα μου πεις, ίσως σου πω, και τα λοιπά, κι εμείς στην μέση να κοιτάμε σαν χάνοι, ακίνητοι στόχοι, που τα χαρίζουμε όλα, αρκεί να μην μας «πυροβολήσουν». Φοβάμαι πως άμα τα ξαναβρουν αυτοί οι δύο, και λέγοντας άμα, εννοώ όταν, όχι αν, εμείς θα μείνουμε με τα κουβαδάκια στο χέρι να αναρωτιόμαστε τι απέγινε η παραλία μας.

    «Ωραία» τα πράγματα, και αλλοίμονο σε όποιον αναρωτιέται τι πραγματικά συμβαίνει αλλά και τι έρχεται. Έχουμε όμως επιλογή ; Αυτό το κουβάρι όσο ξετυλίγεται τόσο μας εκπλήσσει. Αρνητικά. Μια κουκίδα είμαστε στον παγκόσμιο χάρτη, κι όμως όλοι έχουν πέσει πάνω μας. Γιατί άραγε ; Πιστεύω όταν το απαντήσουμε αυτό με βεβαιότητες, και όχι υποψίες, ή έστω εικασίες, τότε ή θα μπορέσουμε να διασώσουμε την Ελλάδα, την Ελληνική Ιδέα, την κληρονομιά μας, ή θα αποφασίσουμε ίσως να το κάψουμε το χωράφι μας. Δικό μας δεν είναι έτσι κι αλλιώς ; Αυτό τουλάχιστον το ξέρουμε. Το μάθαμε, το νιώσαμε, τώρα που κινδυνεύουμε να το χάσουμε. Ωραία ήταν όσο είχαμε το μπουζούκι, φοβάμαι όμως ότι το μπαζούκας είναι καλύτερη ιδέα. Ο Animal το λέει, όχι εγώ.
    Εγώ λέω, αφού θέλουν να τους χορέψουμε, ας τους χορέψουμε, μέχρι το τέλος :

    http://www.youtube.com/watch?v=XRdkRaKgIsY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μπράβο ρε skal, σε λίγες παραγράφους περιγράφεις όλο το μεταπολιτευτικό δράμα! Τι να σχολιάσεις και τι να αφήσεις εδώ πέρα; Κανονικά θέλεις τόμους ολόκληρους, αλλά για λόγους οικονομίας θα το κάνω εντελώς τηλεγραφικά:

    "Αυτός ο λαός, δεξιοί και αριστεροί, …εκμαυλίστηκε από τους πολιτικούς και άλλαξε εντελώς νοοτροπία, …ενώ οι ίδιοι οι πολιτικοί φρόντισαν να βγάλουν από το λεξιλόγιό του τη λέξη «Πατρίδα», που αποτελούσε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της κοινωνικής και πολιτικής ηθικής στην Ελλάδα."

    Χούντα: Εντελώς Νατοϊκή – τοξική. Κατέρρευσε μέσα στην προδοσία. Πήρε μαζί της στον πάτο και τις έννοιες πατρίδα – έθνος που επί 7 χρόνια τις είχε οικειοποιηθεί. Σαν τοξικά απόνερα εμφανίστηκαν καπάκι κάποιοι "προοδευτικοί" (του κwλου) με συγκεκριμένη αποστολή: «γμήστε τα όλα, βάλτε τώρα που γυρίζει». Στόχος: οι σταθερές του Έλληνα να αντικατασταθούν από ένα νέο πακέτο "αξιών": καταναλωτισμός, εύκολη ανέλιξη, λαμογιά, εθνομηδενισμός (ενιαίο πακέτο όλα αυτά). Για να μετατραπεί ο λαός από άθροισμα προσώπων σε μάζα απρόσωπων καταναλωτών – χειροκροτητών.
    ----------

    "Τα αποτελέσματα γνωστά -αρκεί να δει κανείς τα ποσοστά στην ΑΔΕΔΥ - με μοιραίο συνεπακόλουθο τη διάλυση της ιεραρχίας, της Δημόσιας Διοίκησης και του κράτους..."

    Η κορύφωση αυτής της διαδικασίας ήταν στα πανεπιστήμια (φυτώρια αυριανών πνευματικών ανθρώπων). Μια μαγική νύχτα του ’82: Όλοι, κουτσοί – στραβοί (ακόμα και οι καθαρίστριες που λέει ο λόγος), γίνανε καθηγητές διαφόρων βαθμίδων. Ισοπέδωση των πάντων και δημιουργία σκληρού κομματικού – καθεστωτικού στρατού. Αποθέωση του κρατικού συνδικαλισμού (ΑΓΠ: «Αυτό είναι κάτι που δεν θα μπορέσουν να μας το πάρουν ποτέ»). Τότε μπήκαν τα θεμέλια της διάβρωσης των Α.Ε.Ι. από τον εθνομηδενισμό και της παραγωγής στελεχών για το κάθε ΕΛΙΑΜΕΠ.
    ----------
    (συνέχεια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. (συνέχεια)

    "Έτσι φθάσαμε στο «μαζί τα φάγαμε», μια φράση που δεν ειπώθηκε τυχαία, αφού είχε ως στόχο τη δημιουργία αισθήματος συλλογικής ευθύνης και ενοχής στους πολίτες και την κοινωνία..."

    Η απάτη της στατιστικής και ο φασισμός της συλλογικής ευθύνης. Πόσους διορίσατε ρε χοντρέ; 200.000; 300.000; Επί 3 άτομα κατά μέσο όρο οι οικογένειές τους (που έμμεσα ευνοήθηκαν) πόσοι βγαίνουν; Σκάρτο 1 εκατομμύριο. Μέχρι τα 11 εκατομμύρια λείπουν άλλα 10. Αυτά τα 10 εκατομμύρια σε τι φταίνε βρε μλκα;
    ----------

    "Το ερώτημα είναι αν μπορούν, αν έχουν το πολιτικό, το ηθικό και το εθνικό ανάστημα..."

    Τι να έχουν ρε φίλε; Αφού οι περισσότεροι, ακόμα κι αν δεν φάγανε, παίξανε τις αλληλοεξυπηρετήσεις με αυτούς που φάγανε. Πώς να τους "δώσουνε" μετά; Δεν είδες με τη Siemens; Στείλανε μόνο τέσσερις ενώ είχαν εμπλακεί εκατόν τέσσερις. Αλήθεια, ο Τσουκάτος γιατί λείπει από το κάδρο; Και ποιό ηθικό ανάστημα; Όταν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας παίρνει 30.000 Ευρώ το μήνα τη στιγμή που πάρα πολλοί μισθοί και συντάξεις πέφτουν κάτω από τα 500; Τι θα τα κάνεις όλα αυτά ρε Κάρολε; Οέο; Μπας και χρειαστεί να ξαναδανείσεις κανένα κwλόσπιτο;
    ----------

    Τίποτα skal, ξέχασέ το. Το μόνο θετικό είναι ότι περνάει πλέον στον κόσμο ότι ο καταναλωτισμός, η λαμογιά, και ο εθνομηδενισμός – ενδοτισμός είναι ένα ενιαίο πακέτο που μας οδήγησε εδώ ακριβώς που είμαστε. Με την ελπίδα ότι μετά τη θύελλα (που ακόμα δεν έχει έρθει) θα μπορέσουμε να χτίσουμε κάτι καλύτερο…
    Και συγγνώμη για το ύφος, αλλά τα έχω πάρει στο κρανίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. * Ston SKAL

    Savva, Bravo, to arthro xaraktirizei tin katastasi apolyta.

    Ekeino to "mazi ta fagame" tha prepei omos na aporrifthei teleios, giati den ta fagame mazi!!

    Den mporei na efthynetai, esto kai syllogika, opoios proselifthei sto Dimosio, eno isos den ypirxe anagni proslipseos tou apo afto.

    Gia tis yperbolikes proslipseis efthynontai monon oi politikoi kai oxi oi proslifthentes, giati aftoi den eitan se thesi na gnorizoun ean ontos ypirxan kenes theseis sto Dimosio h oxi.

    Afto to gnorizan oi politikoi, pou yposxontan, gia katharos psifothirikous logous, ton diorismo tous.

    Oute kan meriki efthyni den tha prepei na katalogizetai saftous pou dexontan mia tetoia thesi ergasias, ektos apo orismena kommatoskyla, pou eksypiretousan kai synexizoun akomi na eksypiretoun kommatikes ananges kai oxi to Dimosio...

    Alla i systimatiki plisi engefalou mas ekane na pistepsoume oti oloi mas labame meros sto fagopoti kai epomenos oloi ftaime. Den ftaime oloi.....

    Xenokrates apo Bienni

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η τελευταία παράγραφος είναι η πιό ουσιαστική. Αυτό πρέπει να έχουμε κατά νού κυρίως.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.