4/12/09

Ομιλία Δημήτρη Μελισσανίδη στο Συνέδριο του Ε-Α Επιμελητηρίου «Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας»

Ο Δημήτρης Μελισσανίδης στο βήμα του συνεδρίου «Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας»

Κύριε υπουργέ, κυρίες και κύριοι Σύνεδροι
Αισθάνομαι τιμή που είμαι ομιλητής στο 20ό Συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου «Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας» και ευχαριστώ τους διοργανωτές, τον πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο, για την πρόσκληση.
Το φετινό συνέδριο είναι αφιερωμένο στην Πράσινη Επιχειρηματικότητα, με το ερωτηματικό αν είναι ο μόνος δρόμος προς την ανάπτυξη.
Εμείς, που από δεκαετίας έχουμε δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος, έχουμε δηλώσει επανειλημμένα ότι το περιβάλλον, εκτός του ότι έχει φθάσει στα όριά του και απαιτεί την άμεση παρέμβαση του ανθρώπου για να διασωθεί και να εξασφαλίσουμε ένα μίνιμουμ επίπεδο ποιότητας ζωής, αποτελεί και ένα πρώτης τάξεως πεδίο για επιχειρηματική δραστηριοποίηση και επενδύσεις.
Εμείς το κάναμε πράξη και οι προσδοκίες μας δεν διαψεύσθηκαν.
Τώρα, σε σχέση με το θέμα μας, που είναι «Τα μεγάλα έργα υποδομής και η συμβολή τους στην ενίσχυση των επενδύσεων», δεν θα μιλήσω ως πολιτικός, ούτε ως οικονομολόγος. Θα μιλήσω σαν Έλληνας επιχειρηματίας, άνθρωπος της αγοράς, και πολίτης αυτής της χώρας.
Σαν επιχειρηματίας πάντα πίστευα ότι η οικονομία κάθε χώρας και ιδιαίτερα της Ελλάδος στηρίζεται πάνω στις αγορές της Ναυτιλίας και της Ενέργειας.
Η Ελλάδα είναι μια χώρα που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εμπορική ναυτιλία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχει τις κατάλληλες υποδομές, για να εξυπηρετηθούν τα πλοία που μεταφέρουν εμπορεύματα από και προς την Ελλάδα.
Αν λάβουμε υπόψη μας ότι έχουμε τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, θα πρέπει να έχουμε αντίστοιχα και τα καλύτερα λιμάνια παγκοσμίως.
Αν με ρωτήσετε αν τα έχουμε, θα σας απαντήσω όχι, δεν τα έχουμε.
Αυτή η διαπίστωση μας δείχνει προς τα πού πρέπει να κινηθούμε. Θέλουμε λιμάνια που να εξυπηρετούν άμεσα και χωρίς προβλήματα τα πλοία που προσεγγίζουν, για να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερα πλοία. Όταν τα λιμάνια μας γίνουν ελκυστικά, τότε θα μας προτιμούν όλο και περισσότερα πλοία και η Ελλάδα θα γίνει το κέντρο των θαλασσίων μεταφορών της ΝΑ Ευρώπης.
Για να γίνουν τα λιμάνια μας ελκυστικά, θα πρέπει να γίνουν έργα υποδομής. Και επειδή η παγκόσμια τάση είναι να επενδύονται όλο και περισσότερα ιδιωτικά κεφάλαια στον τομέα των υποδομών, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτείται σύμπραξη του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, θεωρώ ότι πρέπει να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση.
Παρότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει βήματα προόδου στον τομέα των βασικών λιμενικών υποδομών, δηλαδή εκβαθύνσεις, αποβάθρες, σιδηρόδρομοι και αυτοκινητόδρομοι που συνδέονται μ’ αυτά, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει βήματα προόδου, υπάρχουν ακόμα σοβαρά προβλήματα στη λειτουργικότητα των λιμανιών, με αποτέλεσμα να χάνουμε καθημερινά πλοία, τα οποία κατευθύνονται σε λιμάνια άλλων χωρών.
Ο στόχος είναι αυτά τα πλοία που χάσαμε να τα φέρουμε πίσω και να προσελκύσουμε κι άλλα πολύ περισσότερα, γιατί η γεωγραφική θέση της χώρας μας είναι κατάλληλη γι’ αυτό.
Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι αν γίνει αυτό δεν θα ωφεληθεί μόνο η εμπορική μας ναυτιλία. Όταν ένα πλοίο προσεγγίζει σε ένα λιμάνι, επωφελείται ένας ολόκληρος κύκλος επαγγελμάτων, όπως ο τομέας ανεφοδιασμού καυσίμων, ο ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας, οι τροφοδοσίες πλοίων, οι μεταφορές, οι τράπεζες, τα πρακτορεία πληρωμάτων, τα ξενοδοχεία, οι αεροπορικές εταιρείες, η τοπική αγορά κλπ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εισάγεται πολύτιμο συνάλλαγμα στη χώρα μας.
Κυρίες και κύριοι
Ως χώρα έχουμε δυο βασικά πλεονεκτήματα. Το πρώτο είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός στόλος στον κόσμο. Το δεύτερο είναι η καλύτερη γεωγραφική θέση στην ευρύτερη περιοχή. Για να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματα αυτά, πρέπει να έχουμε λειτουργικά και ασφαλή λιμάνια και για να γίνει αυτό, χρειάζονται έργα υποδομών. Τί είδους υποδομές χρειάζονται, το γνωρίζουν πολύ καλά οι κατά τόπους Οργανισμοί Λιμένος και οι τεχνοκράτες.
Το θέμα είναι να συνεργαστούν οι εμπλεκόμενοι φορείς και να υπάρχει πολιτική βούληση.
Αν γίνει αυτό, η χώρα μας θα γίνει το μεγαλύτερο κέντρο θαλασσίων μεταφορών της περιοχής.
O κ. Μελισσανίδης, με τους κ.κ. Ρέππα και Λαυρεντιάδη
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφερθώ στο ζήτημα της Ενέργειας.

Τους τελευτάιους μήνες αφουγκραζόμαστε την ανάγκη του πλανήτη μας για την σημαντική μείωση της εκπομπής ρήπων. Συνειδητά πιστεύω ότι είναι πλέον ώρα να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο παράγουμε ηλεκτρική ενέργεια -αποφεύγοντας πλεον τις συμβατικές πηγές καυσίμων όπως άνθρακας, λιγντίτης, πετρέλαιο και να στρέψουμε το βλέμμα μας στην παραγωγή ηλεκτρισμού από αναννεώσιμες πηγές ενέργειας. Δεν είναι είναι λίγες οι φορές που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός δήλωσε τους τελευταίους μήνες οτι στόχος της κυβέρνησής του είναι μια πράσινη Ελλάδα, μια πράσινη πολιτική, μια χώρα που θα καταναλώνει πλεον ενέργεια παραγώμενη από πράσινες πηγές.
Ως Έλληνας και ως επιχειρηματίς του 21ου αιώνα στηρίζω απόλυτα την πολιτική αυτή. Πιστεύω ότι η ενίσχυση των επενδύσεων και τα μεγάλα έργα υποδομής πρέπει να στραφούν προς τις αναννεώσιμες πηγές ενέργειας-σε μια Έλλάδα πλέον ενεργειακό κόμβο, που θα ενώνει δύση με ανατολή.
Προσωπικά ως Πρόεδρος του ενεργειακού ομίλου Aegean δεσμεύομαι ότι θα επενδύσω στην ανάπτυξη των πράσινων υποδομών της χώρας.
Οφείλουμε όλοι μας ως επιχειρηματίες και ως πολίτες να συνταχθούμε στην πράσινη ανάπτυξη της χώρας, στην πράσινη επιχειρηματικότητα, στην πράσινη πολιτική για μια Ελλάδα με μέλλον, για μια Ελλάδα με υποδομές, ανάπτυξη και όραμα εκσυχρονισμού για τους πολίτες και τις γενιές που θα ακολουθήσουν.


Σας ευχαριστώ.


6 σχόλια:

  1. Γιά ρωτήστε τούς Ἑβραίους τούς Ἁμερικάνους καί τήν ὑπόλοιπη ἀληταρία ἄν μᾶς τό ἐπιτρέπουν.
    ῾῾νά μήν ἀναπτυχθεῖ καί νά μήν κυριαρχήσει στήν Μεσόγειο᾽᾽ δέν εἶπε ὁ Κίσσιγκερ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάθαμε να είμαστε μεμψίμοιροι και πάντα λέμε για την "Ψωροκώστενα". Δεν αναλογιστήκαμε ποτέ ότι είμαστε μια παγόσμια υπερδύναμη, τουλάχιστον στον εμπορικό στόλο. Δεν αξιοποιήσαμε αυτή την δυνατότητα στο έπακρο. Πολλές φορές με την ανεγκεφαλιά μας σύρωμε τα μύρια όσα στους Έλληνες εφοπλιστές, ποιοι εμείς που ξέρουμε μόνον να κάνουμε κριτική ανέξοδη.
    Ο Δημήτρης Μελισσανίδης είναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας και απασχολεί αν δεν κάνω λάθος πάνω απο 2500 εργαζομένους. Κάποιοι σχολιαστές σε προηγούμενη ανάρτηση, έρριξαν τις μπηχτές τους π.χ που βρήκε τόσα λεφτά, ότι εκμεταλλεύτηκε καταστάσεις και άλλες ανοησίες. Όλοι ενδόμυχα ζηλεύουν την αξιοσύνη του και την επιχειρηματικότητά του. Δεν είδα όμως αυτά τα "καλόπαιδα" να λένε για τους πολιτικούς που ψηφίζουν, πως σε μια τετραετία γίνονται μάγκες με περιουσίες. Δεν είδα κανένα να θέτει ως προϋπόθεση για όλους τους πολιτικούς το πόθεν έσχες. Δεν είδα να φυλακίζεται κανείς για μίζες, για νόμους εξυπηρέτησης ημετέρων και κουμπάρων. Δεν είδα να τιμωρούνται οι Τρεμόπουλοι, ο Ηρακλείδης, η Ρεπούση, η Δραγώνα κ.λ.π Αντίθετα όμως είδα να αναδεικνύονται όλοι οι ανιστόρητοι σε καίρια πόστα.

    Είδα όμως αυστηρή κριτική για τον Μελισσανίδη, ίσως γιατί δεν ευεργετήθηκαν οι ίδιοι, ίσως πάλι επειδή είναι...Αεκτσής και αυτοί συμπαθούν άλλη ομάδα. Τι να πω. Διαβάστε με προσοχή την παραπάνω ομιλία και πείτε σε τι είναι λάθος. Επί της ουσίας και όχι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Ούτε να τα σέρνετε στον Σάββα ανώνυμα, επειδή εργάζεται κι εκεί. Και πριν απ΄ όλα κάντε την αυτοκριτική σας και μετά κατηγορείστε άλλους.

    Αργικέραυνος

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΑΒΒΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΣΟΥ ΕΟΡΤΗ.
    Απο το ακριτικό Αιγαίο, με πολλή εκτίμηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλά, δέν ντρέπεσαι ρε Καλεντερίδη, να διαφημίζεις τον χρηματοδότη σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμε είσαι αγενής και ανάγωγος.
    Ο Μελισσανίδης μίλησε σε ένα συνέδριο, μαζί με τον υπουργό ανάπτυξης και έναν άλλο μεγάλο επιχειρηματία.
    Αναρτώ την ομιλία του, γιατί θεωρώ ότι το περιεχόμενό της είναι σημαντικό.
    Γιατί θα πρέπει να ντρέπομαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σάββα, μην ασχολείσαι με τον ανώνυμο. Νομίζει ότι είναι παληκάρι και το λέει η καρδιά του, όμως κρύβεται πίσω απο την ανωνυμία και αποδεικνύει την δειλία του. Οι άντρες δεν κρύβονται και αυτός αποδεικνύει την ασημαντότητά του.
    Το "ρε" που χρησιμοποιεί, εκφράζει άνθρωπο ψευτοβαρύμαγκα και επιπέδου καφενείου.

    Αντιστρέφοντας τα λογια του :

    "Καλά δεν ντρέπεσαι ρε ανώνυμη κότα, να διαφημίζεις την ρηχή άποψή σου ;

    Αργικέραυνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Xponia polla apo gia ton aksiotimo kurio Sava kalderidi epi ti eukaipia tis onomastikis tou eortis! euxomai to site na yparxeri gia polla xronia kai na exei panta tin idia poiotita enimerosis!
    Christos Voulgaris apo to (pagomeno) Londino (Eutixos eppsistrefo stin Ellada se merikes meres kai afaino tous valakoAgglous na fane to kruo pou tous aksizei!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.