2/10/08

Με αφορμή τη δράση των εγκάθετων και των θερμοκέφαλων στη Φλώρινα


Μερικές σκέψεις, απόψεις και ...συμβουλές, με αφορμή τη δράση μερικών εγκάθετων και θερμοκέφαλων στη Φλώρινα (σχετικές αναρτήσεις εδώ και εδώ κι εδώ).

Του Σάββα Καλεντερίδη
Στην Ελλάδα ζουν μερικές χιλιάδες ή το πολύ 2-3 δεκάδς χιλιάδες σλαβόφωνοι, οι περισσότεροι από τους οποίους θεωρούν ότι έχουν ελληνική, κάποιοι βουλγαρική και μερικοί "μακεδονική" καταγωγή.
Η άποψή μου, που στηρίζεται σε προσωπικές επαφές που είχα και συνεχίζω να έχω με ανθρώπους από τους νομούς της Μακεδονίας, είναι ότι η πλειοψηφεία των σλαβόφωνων κατοίκων της ελληνικής επικράτειας είναι από κάθε άποψη ενσωματωμένοι στην ελληνική ιστορική, πολιτισμική, κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα.
Από τους υπόλοιπους, που είναι μειοψηφεία, κάποιοι φλερτάρουν με την ιδέα της σλαβικής τους (βουλγαρικής ή "μακεδονικής") καταγωγής, ενώ υπάρχουν και μερικές δεκάδες ή το πολύ εκατοντάδες άτομα, που είναι στρατευμένα στον βουλγαρικό ή τον νεο"μακεδονικό" εθνικισμό.
Αυτοί που πρωταγωνίστησαν στο επεισόδιο στους Φανούς της Φλώρινας είναι το δεύτερο.
Η κατάσταση αυτή, λόγω μεγέθους, δεν συνιστά σοβαρό πρόβλημα για τη χώρα. Μπορεί όμως να καταστεί σοβαρό πρόβλημα, σε περίπτωση που ο χειρισμός του θέματος ξεφύγει από τις αρχές του κράτους δικαίου.
Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει καθόλου ότι πρέπει να πάμε στην άλλη πλευρά και να επιτραπεί η κατάλυση του κράτους δικαίου και η ασυδοσία (όπως έγινε και συνεχίζει να γίνεται στην Θράκη, όπου το τουρκικό προξενείο κάνει εξαγωγή φασισμού και παρακρατικής δράσης στην ελληνική επικράτεια, τρομοκρατώντας τους Πομάκους και τους Ρομά που δεν υπακούουν στο φασιστικό ρατσισμό του Γενικού Προξενείου Κομοτηνής).
Η Ελλάδα, ως κράτος και όλοι εμείς, ως κοινωνία και ως απλοί πολίτες, ο καθένας στο βαθμό που του αναλογεί, πρέπει να χειριστούμε με πολιτική και γραφειοκρατική δεξιοτεχνία το όλο θέμα.
Λάθος χειρισμοί θα συσπειρώσουν γύρω από τις δεκάδες ή εκατοντάδες θερμοκέφαλους ή προβοκάτορες πολλούς και τότε όντως το πρόβλημα θα αφορά χιλιάδες άτομα και θα γίνει μεγάλο.
Η πραγματικότητα αυτή θα πρέπει να μας απασχολεί και να την λαμβάνουμε ύπ' όψιν και όταν κάνουμε πολιτική και απέναντι στα Σκόπια.
Φράσεις και ενέργειες προσβλητικές προς τους ομόγλωσσους κατοίκους των Σκοπίων, δίνουν επιχειρήματα στους εγκάθετους για να συσπειρώνουν τους εδώ σλαβόφωνους με τους εκείθεν των συνόρων.
Χρειάζεται συγκατάβαση, κατανόηση, μαεστρία και προσοχή.

8 σχόλια:

  1. Δεν είμαι θρήσκος, αλλά επικαλούμαι τον λεγόμενο "χρυσούν κανόνα του Ευαγγελίου", γιά τον τρόπο αντιμετώπισης των μη εγκαθέτων σλαβόφωνων συμπολιτών μας: Να μην κάνεις στόν άλλον αυτό πού δεν θέλεις να κάνουν σε σένα. Τι θέλει να μην του κάνουν οι Τούρκοι, ο συμπατριώτης μας Κωνσταντινουπολίτης, Ιμβριος, ή Τενέδιος; Θέλει να ζήσει μία ήσυχη ζωή, ισότιμη με τους άλλους πολίτες του Τουρκικού κράτους, με τις ίδιες ευκαιρίες γιά ατομική καί οικογενειακή πρόοδο, έχοντας το κράτος αρωγό καί όχι αντίπαλο, καί αισθανόμενος ότι οι συμπολίτες του δεν τον μισουν ή απλά τον ανέχονται με το ζόρι
    αλλά ακριβώς επειδή είναι διαφορετικός, προσπαθούν έμπρακτα να του δείξουν αγάπη καί αποδοχή. Να αγκαλιάσουμε λοιπόν με συμπάθεια τον διαφορετικό. Οσο γιά τους πράκτορες, αυτοί να αντιμετωπισθουν νιφάλια, αλλά άτεγκτα καί αποφασιστικά όπως ορίζει η δημοκρατική νομιμότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως τα γράφεις, vripol και αυτό για το εξής απλούστατο λόγο: Γράφεις "τι θέλει να μην..." και όχι "τι ΘΑ ΗΘΕΛΕ να μην του ΕΧΟΥΝ κάνει". Έχει διαφορά το πράγμα. Και οι ρήσεις και διδαχές του Ευαγγελίου είναι καλές, όταν εφαρμόζονται από όλους. Αλλά δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίσω εγώ τον Τούρκο, που κρατά γιαταγάνι, με τον Σταυρό στο χέρι. Οι Τούρκοι κατέσφαξαν τους Έλληνες της Μ. Ασίας και του Πόντου και εξεδίωξαν (όχι αναίμακτα) του Πολίτες, Ιμβρίους και Τενέδιους. Πώς μπορώ εγώ να μιλώ για ανοχή και αγάπη στον "άλλο", επειδή είναι διαφορετικός; Τι πάει να πει "διαφορετικός"; Και ο Ιταλός διαφορετικός είναι. Έπρεπε να τον αντιμετωπίσω με κατανόηση και ... αγάπη το '40 και να του ανοίξω την αγκαλιά μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σ.Καλ. δεν έχει ήδη ξεφύγει το θέμα;Η συμμορία της Φλώρινας δίνει την εντύπωση στον μέσο Έλληνα ότι κάνει ότι γουστάρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμε
    Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες.
    Όταν λέμε ότι έχει ξεφύγει το θέμα, ενοούμε ότι δεν μπορεί να το ελέγξει η ελληνική πολιτεία.
    Κάτι τέτοιο ίσως συμβαίνει σε ένα χωριό.
    Αν λοιπόν υπάρχουν περιπτώσεις ατόμων που δρουν καθ' υπόδειξιν ξένων χωρών ή παραγόντων, τότε οι υπηρεσίες της χώρας δεν έχουν παρά να στοιχειοθετήσουν τις παράνομες πράξεις των εγκάθετων και να εφαρμοστεί ο νόμος.
    Αν για παράδειγμα αποδειχτεί με αδιάσειστα στοιχεία ότι ορισμένοι "μπροστάρηδες" είναι όργανα ξένων δυνάμεων και ό,τι κάνουν γίνεται επί τη βάσει υλικών ανταλλαγμάτων, τότε η τοπική κοινωνία θα είναι αυτή πρώτη που θα τους γυρίσει την πλάτη.
    Σε κάθε περίπτωση, αν σε όλα τα άλλα θέματα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σε ό,τι λέμε, γράφουμε και πράττουμε, στο θέμα αυτό πρέπει να είμαστε δέκα φορές προσεκτικοί.

    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Axiotime kyrie Kalenderidi,

    katalaveno ti enoite ke symfono apolita mazi sas! Katagome apo ena mikto chorio ton Serron. Peripou 50% tou plithismou ine Pontioi ke 50% Slavophonoi. Orismeni progoni ton slavophonon synchorianon mou ichan ston parelthon ondos ampfilegoumeni ethniki sinidisi. Symera omos - ke logou oikogeniakon desmon - ine stin pliopsifia tous ensomatomenoi ston ethniko kormo. Opos omos se oles tis anthopines shechis, ke se oles tis kinonies iparchoun pou ke pou trives gia kathimerinous ke poles fores asimatous logous stis opies omos oi Pontioi chorianoi den paraliptoun pote na anaferthoun me ivristiko tropo sto voulgariko politistiko stichio aftou tou plithismou dichos profanos na antilamvanonte distichos to megethos tou svalmatos pou pratoun.

    Chairetismata apo tin Germania
    Jorgos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νηφάλια και σοφή η προσέγγισή σου skal.
    Ο σοβαρότερος κίνδυνος για τα συμφέροντα και τα δίκαια θα ήταν η πραγματικά επικίνδυνη αναβίωση ενός επιθετικού εθνικισμού ή το ξύπνημα ενός εξτρεμιστικού εθνικισμού που θα κατορθώσει κάποια στιγμή να μετασχηματιστεί και σε πολιτικό σχηματισμό.
    Ιστορικά, η κύρια αιτία -ο καθοριστικός παράγοντας- δημιουργίας μιάς τέτοιας πραγματικότητας, ήταν η αδυναμία, η ανικανότητα, η ανεπάρκεια και η εν γένει δυσλειτουργία ενός πολιτικού συστήματος. Θα γινόμουν κουραστικός και ίσως υπερβολικός αν παρέθετα παραδείγματα -π.χ.Ευρώπη μεσοπολέμου-.
    Η πολιτική μπορεί να μην έχει καμία σχέση με τα μαθηματικά -η στατιστική "πολιτική μηχανική" είναι- αλλά έχει τα δικά της μαθηματικά και την δική της φυσική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιώργο και Πολύτωνα καλημέρα
    όσον αφορά αυτά που έγραψες Γιώργο, και 'γω από τις Σέρρες είμαι και ε΄χω αντίστοιχες εμπειρίες.
    Δυστυχώς, όταν οι άνθρωποι δεν έχουν επιχειρήματα, ακόμα και για μικρά ασήμαντα πράγματα, προσπαθούν να καλύψουν αυτή την αδυναμία επικαλούμενοι πολλές φορές άσχετα, επώδυνα και επικίνδυνα πράγματα για τους άλλους και για το κοινό συμφέρον.
    Αυτό συμβαίνει και στο χωριό σου, αλλά και σε άλλες κοινωνίες.
    Στο παρλεθόν, όταν δεν μπορούσαμε να αντιμεπωπίσουμε κάποιον, τον λέγαμε "κουμουνιστή", "τουρκόσπορο", "βούλγαρο" κλπ.
    Να σου θυμίσω μήπως τί γινόταν με τον ΠΑΟΚ. Είχε καλή ομάδα, κατέβαινε στην Αθήνα και νικούσε τους πάντες και οι φίλαθλοι των τριών γνωστών ομάδων, για να καλύψουν την αδυναμία της ομάδας τους, τους φώναζαν "Βούλγαρους".
    όσον αφορά τους εθνικισμούς Πλούτωνα, είναι σαν συγκοινωνούντα δοχεία. Για παράδειγμα, αν αναπτυχθεί αλβανικός εθνικισμός και στραφεί εναντίον των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου, τότε εκ των πραγμάτων αναπτύσσεται αντανακλαστικά και ο ελληνικός εθνικισμός κλπ.
    Φυσικά αυτό δεν συμβαίνει με την περίπτωση της Τουρκίας, που είναι μια άλλη περίπτωση και σηκώνει συζήτηση.
    Το θέμα είναι ότι όπως αναπτύσσονται και όπως αναμένεται να αναπτυχθούν τα συμφέροντα του ελληνιμσού στην περιοχή των Βαλκανίων και της Τουρκίας τις επόμενες δεκαετίες, η μεγαλύτερη απειλή μπορεί να προέλθει από τους τοπικούς εθνικισμούς.
    Αν θέλεις, η Ελλάδα και ο ελληνισμό θα πρέπει να αναπτύξουμε ένα νέο εθνικό δόγμα σε αυτή τη βάση, για να προστατευθούν μελλοντικά των συμφέροντα του έξω ελληνισμού, για να μην ξαναζήσουμε τραγωδίες στο μέλλον.
    Είναι μεγάλο θέμα.

    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λάβαμε στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@infognomon.gr το ακόλουθο μήνυμα-σχόλιο του κ. Δημητρούλα.

    «Χρειάζεται συγκατάβαση, κατανόηση, μαεστρία και προσοχή». Κι’ ομως τιποτα απο αυτα δεν εγιναν κατα τα πρωτα χρονια της απελευθερωσεως της Μακεδονιας απο τους Τουρκους προς τους Σλαυοφωνους Ελληνες. Οι αξεστοι Ελληνες δασκαλοι εκ νοτιου Ελλαδος διορισμενοι απο το Ελληνικο κρατος να μαθουν (διδαξουν) στα Σλαυοφωνα Ελληνοπουλα την Ελληνικην, χρησιμοποιησαν βια, αντι των ανωτερω, με το να τους τραβανε τα αυτια μεχρι ξεριζωμου επειδη τα παιδακια ηξεραν (μονο) να λενε οτι ειναι Μακεδονες...ΟΟΟΧΙΙΙ... ουρλιαζαν οι δασκαλοι ΕΛΛΗΝΕΣ!!!!! εισαστε και τραβηγμα τα αυτια. Εκαναν εξασκηση εξωτερικης πολιτικης οι εν λογω αγραμματοι σε μια ευαισθητη περιοχη της Ελλαδος για την οποια ειχαν αγνοια (απο τα ανωτερω) ακομα και οι κυβερνωντες, κι’ ετσι φτασαμε εδω που φτασαμε...... να δημιουργησουμε, ή τουλαχιστον να συμβαλουμε στο Μακεδονικο προβλημα σημερα.
    «ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ» Ν. Ι. Μερτζος. Ιωαννης Δημητρουλας, Μελβουρνη Αυστραλιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.