7/9/09

EKΘEΣH - BΟMBA του βετεράνου πιλότου A. Tσολάκη προειδοποιούσε για το Φάλκον: «Aθεράπευτα σοβαρές βλάβες»

Και όμως, τους είχε προειδοποιήσει! Απόρρητη έκθεση του βετεράνου πιλότου της Ο.A. Ακριβού Τσολάκη για το μοιραίο Φάλκον, η πτήση του οποίου στοίχισε τη ζωή σε έξι ανθρώπους, μεταξύ των οποίων και ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, είχε σημάνει καμπανάκι κινδύνου για την ασφάλεια των επιβατών του συγκεκριμένου αεροσκάφους. Η έκθεση φέρει ημερομηνία 7-9-1998 και είχε συνταχθεί από τον κ. Τσολάκη ύστερα από τριήμερη λεπτομερή έρευνα στο αεροπλάνο, την οποίαν είχε διενεργήσει με εντολή τού τότε διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Διονύση Καλόφωνου.

EKΘEΣH - BΟMBA του βετεράνου πιλότου A. Tσολάκη προειδοποιούσε για το Φάλκον: «Aθεράπευτα σοβαρές βλάβες»+


Mε «κομμένα φτερά» από τις 7-9-1998

Των ΓΙΑΝΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ- ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΛΙΝΑΡΔΟΥ

Και όμως, τους είχε προειδοποιήσει! Απόρρητη έκθεση του βετεράνου πιλότου της Ο.A. Ακριβού Τσολάκη για το μοιραίο Φάλκον, η πτήση του οποίου στοίχισε τη ζωή σε έξι ανθρώπους, μεταξύ των οποίων και ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, είχε σημάνει καμπανάκι κινδύνου για την ασφάλεια των επιβατών του συγκεκριμένου αεροσκάφους. Η έκθεση φέρει ημερομηνία 7-9-1998 και είχε συνταχθεί από τον κ. Τσολάκη ύστερα από τριήμερη λεπτομερή έρευνα στο αεροπλάνο, την οποίαν είχε διενεργήσει με εντολή τού τότε διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Διονύση Καλόφωνου. Η τετρασέλιδη γραπτή έκθεση την οποία αποκαλύπτουμε σήμερα πρότεινε για το μοιραίο αεροπλάνο επί λέξει τα εξής:

«Παρά την επιθεώρηση προ μηνών του αεροσκάφους από την κατασκευάστρια εταιρεία θα πρέπει να αντιμετωπισθούν σε βάθος οι πρόσφατα παρατηρηθείσες βλάβες, ακόμη και αν πρέπει το αεροσκάφος να αποσταλεί στην κατασκευάστρια εταιρεία».

Απευθυνθήκαμε στον ίδιο τον κ. Τσολάκη προκειμένου να μας επιβεβαιώσει την ύπαρξή της, αλλά εκείνος αρνήθηκε να μας σχολιάσει το θέμα.

Στοιχεία - φωτιά


Στην έκθεση περιέχονται και άλλα στοιχεία - φωτιά όχι μόνο για την ασφάλεια πτήσεων, αλλά και για την ασφάλεια φρούρησης και την εκπαίδευση των χειριστών και του προσωπικού του συγκεκριμένου αεροσκάφους. Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι το Φάλκον παρουσίαζε «αθεράπευτα σοβαρές βλάβες, κυρίως στην αντιστάθμιση του ουραίου πτερώματος». Δεν μπορούσε δηλαδή να ισορροπήσει εύκολα το πίσω μέρος του αεροπλάνου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η έκθεση διαβιβάσθηκε αμέσως στον τότε διοικητή της ΥΠΑ Δ. Καλόφωνο, αλλά και τον υπουργό Μεταφορών, Τάσο Μαντέλη, για να καταλήξει στο γενικό διευθυντή Πτητικής Eκμετάλλευσης της Ολυμπιακής κ. Τσαγκαράκη. Λέγεται ότι ο υπουργός επέστρεψε την έκθεση στην Ολυμπιακή με την εντολή οι τεχνικοί να πράξουν τα δέοντα. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Στην Kίνα

Τον περασμένο Αύγουστο ήρθαν πληροφορίες στην ΥΠΑ ότι κατά το ταξίδι του Γιάννου Κρανιδιώτη στην Κίνα παρουσιάστηκαν «πολλές και σοβαρές τεχνικές ανωμαλίες». Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, τα προβλήματα εκδηλώθηκαν λίγο πριν από την προσγείωση και ήταν συνεχείς ταλαντώσεις, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να κάνουν συνεχείς εμετούς.

Σύμφωνα με εμπειρογνώμονα στον οποίο απευθυνθήκαμε, αυτό σήμαινε ότι οι κινήσεις του αεροσκάφους δεν συμφωνούσαν με τις κινήσεις του οργανισμού και ξεπερνούσαν τα όριά του. Αμέσως ο κ. Τσολάκης πήρε εντολή να διενεργήσει έρευνα. Κατά τη γνώμη του -όπως λένε πηγές- η κατάσταση ήταν «μεσαιωνική», τόσο από πλευράς τεχνικής αρτιότητας όσο και πτητικής εκμετάλλευσης, όπως λένε στη γλώσσα των πιλότων (εκπαίδευση χειριστών κ.λπ.).

Eπισκευή

Yστερα από την έρευνα ο κ. Τσολάκης, σύμβουλος τότε της ΥΠΑ για την ασφάλεια πτήσεων, συνέταξε τετρασέλιδη έκθεση-βόμβα, με την οποία συνιστούσε την αποστολή του αεροσκάφους για επισκευή στην κατασκευάστρια εταιρεία. Η έκθεση αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Περιέχει στοιχεία για τον πτητικό τομέα, τον τομέα τεχνικής συντήρησης, την ασφάλεια (security) και την εξωτερική ασφάλεια του αεροσκάφους.

Eλλείψεις

Αναφέρεται επί λέξει στο σημείο 3 της έκθεσης, και συγκεκριμένα στη δεύτερη σελίδα της: «Πρόσφατα παρατηρήθηκαν τεχνικές βλάβες που δεν κατέστη δυνατόν να επισκευασθούν έγκαιρα και έγιναν αιτία σοβαρών ανωμαλιών στην ολοκλήρωση των υποχρεώσεων που είχε αναλάβει το αεροσκάφος». Σε άλλο σημείο σημειώνεται άλλη σοβαρή αδυναμία. «Το αεροσκάφος δεν είναι εφοδιασμένο με GPWS (σύστημα προειδοποίησης γειτνίασης εδάφους)».

Εκτός όμως από τα τεχνικά προβλήματα που είχε εντοπίσει στο Φάλκον, παρατήρησε και προβλήματα φύλαξής του. Στην έκθεση αναφέρεται ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος φρουρείται από έναν αστυνομικό και δεν απαιτείται ειδική άδεια για εκείνους που το πλησιάζουν, με αποτέλεσμα να μην τηρούνται οι στοιχειώδεις όροι ασφαλείας, ενώ με αυτό ταξιδεύουν υψηλά ιστάμενα πρόσωπα και ο ίδιος ο πρωθυπουργός.

H ουρά
Υπάρχουν όμως και άλλες λεπτομέρειες, οι οποίες δεν αναγράφονται στην έκθεση. Μαθαίνουμε λοιπόν ότι το πρόβλημα εντοπίσθηκε στην εξομάλυνση των κινήσεων της ουράς του αεροπλάνου, κάτι που παρουσιαζόταν στα ταξίδια συχνά. Εικάζεται ότι αυτό θα πρέπει να έχει καταγραφεί και από τους τεχνικούς, αλλά και τους χειριστές του αεροσκάφους στο βιβλίο πτήσεων.

Είναι άγνωστη η τύχη της έκθεσης μετά τα γραφεία των υπευθύνων της Ολυμπιακής. Δεν γνωρίζουμε επίσης αν έγιναν και επισκευές στο αεροπλάνο και αν επεστράφη στην κατασκευάστρια γαλλική εταιρεία. Αυτά πάντως θα αποτελέσουν σίγουρα το αντικείμενο της εισαγγελικής έρευνας που έχει ήδη διαταχθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Η Λήθη είναι αρετή, Η Μνήμη είναι χρέος

4 σχόλια:

  1. Σηκώνετε μεγάλο θέμα πάντως και μετά το πέρας τον εκλογών μπορεί να κάνει μπαμ

    Μπράβο σας πάντως …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εχω βαρεθεί και έχω σιχαθεί όλους εκείνους τους δημοσιογράφους, που γράφουν για πράγματα που δεν καταλαβαίνουν. Και δεν καταλαβαίνουν οχι γιατί δεν μπορούν, αλλά γιατί απλά απαξιώνουν το ίδιο τους το λειτούργημα που αφορά στην ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ και ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ της αλήθειάς.
    Τους είναι πολύ ευκολότερο να διανθούν τα απαράδεκτα τους κείμενα με ευφάνταστες λέξεις όπως ΒΟΜΒΑ, ΦΩΤΙΑ, και άλλες παρόμοιες, παρά να εντρυφήσουν λίγο περισσότερο.
    Να ρωτήσουν, να διαβάσουν να μάθουν και μετά να γράψουν.

    Και το θέμα είναι σοβαρό, πολύ σοβαρό, για τέτοιες ανακρίβειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ με gregoire.
    Οι συντάκτριες του κειμένου πρέπει να βρίσκονται
    ακόμα σε φάση ...ανθυποδοκίμου δημοσιογράφου.
    Και ενώ υποτίθεται ότι θα αναφέρουν συνταρακτικά
    στοιχεία από την έκθεση Τσολάκη, γράφουν κείμενο
    του είδους
    ...// H ουρά (του πουλιού;;;!!!)
    Υπάρχουν όμως και άλλες λεπτομέρειες, οι οποίες
    δεν αναγράφονται στην έκθεση....// και επομένως τις
    βγάζουν από το μυαλό τους.
    Και αφού δεν αναγράφονται στην έκθεση, πώς είναι
    λεπτομέρειες;;;
    Τι να πει κανείς γιά την ποιότητα πολλών ΜΜΕ;;;
    --------------------------------
    Το αεροπλάνο αντιμετώπισε πρόβλημα επειδή
    η ταχύτητά του ήταν πολύ μεγάλη σε χαμηλό ύψος
    όπου η ατμόσφαιρα είναι πυκνή.
    Ανθρώπινο σφάλμα!!!
    Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους είναι πολύ
    αξιόπιστος και αποδεικνύεται από το γεγονός
    ότι καίτι έκανε απότομη βουτιά και μερικά
    από τα έπιπλα καρφώθηκαν στην οροφή και
    ...προεξείχαν, αυτό δεν έπεσε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν οι επιβάτες ήταν στις θέσεις τους και φορούσαν τις ζώνες ασφαλείας τους... μεταξύ των οποίων και ο Γ.Κρανιδιώτης ..... ... θα ήταν εν ζωή σήμερα;;;; Ναι !!! θα ήταν.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.