13/7/11

Η Στοχευση της Μειονοτητας

Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία "Τούρκων" Δυτικής Θράκης ΕΟΤΔΘ
Άσκηση Βίας στη μειονότητα
Η μέθοδος που προτιμείται για την καταπίεση και την απομόνωση της μειονότητας είναι η γραφειοκρατία και οι ψυχολογικές και οικονομικές καταπιέσεις. Αυτές έχουν μια συνέχεια. Όμως που και που απευθύνονται σε βία και σε ασκήσεις πογκρόμ. Εδώ δεν υπολογίζουμε τα περιστατικά βίας που έχουν πάθει οι ορισμένοι άνθρωποι. Εννοούμε τα μαζικά.

Όταν λέμε μαζικά περιστατικά βίας, δεν εννοούμε ούτε τις λίγο ή πολύ αυθόρμητες επιθέσεις των μελών της πλειοψηφίας εναντίων των μελών της μειονότητας ως συνέπεια του φρενιάσματος. Σε συνθήκες της Θράκης τέτοια περιστατικά χαρακτηρίζονται κανονικά. Τα σοβαρότερα είναι αυτά που ασκούν οι οργανώσεις εξαρτημένες από το κράτος και που προκαλούν μεγάλες αντηχήσεις και άσχημες συνέπειες στη μειονότητα. Τέτοια περιστατικά είναι σχεδιασμένα, οργανωμένα και ελεγχόμενα και σταματούν μόνο όταν φτάσουν στο στόχο που αποφασίζεται. Επειδή αυτά τα περιστατικά είναι ελεγχόμενα σε υψηλό επίπεδο, για παράδειγμα έχει επιτραπεί μέχρι σήμερα να φτάσουν στα όρια σκοτωμού καθώς και να μετατραπούν σε μακελειό.

Το πιο σημαντικό από τα αναφερόμενα περιστατικά είναι το πογκρόμ που είχε ασκηθεί στη Τούρκικη μειονότητα στην πόλη Κομοτηνής στις 29 Ιανουαρίου 1990. Εκείνη τη «νύχτα των κρυστάλλων» ζημιώθηκαν περίπου 400 μαγαζιά της μειονότητας και μερικά από αυτά λεηλατήθηκαν. Είναι εντυπωσιακό η κατάκριση του πογκρόμ της 29 Ιανουαρίου από την Κυβέρνηση και από τις τοπικές αυτοδιοικήσεις αλλά και μη αποζημίωση των πολιτών που έχουν πάθει ζημιά. Μια παρόμοια «νύχτα κρυστάλλων» έχει γίνει πάλι στη Κομοτηνή στις 16 Αυγούστου 1996. Επειδή αυτή τη φορά δεν ήταν οργανωμένοι όπως στο πογκρόμ της 29ης Ιανουαρίου ήταν περιορισμένη η ζημιά που προκάλεσαν οι μάζες ανθρώπων στη μειονότητα μετά το βανδαλισμό στο Τουρκικό Προξενείο της Κομοτηνής. Τα συγκεκριμένα περιστατικά έχουν κατακριθεί από τις τοπικές αρχές και ο Μητροπολίτης ο Δαμασκηνός και οι δυνάμεις ασφάλειας έχουν κατηγορηθεί. Και τα δύο περιστατικά έχουν εξελιχθεί ως αποτέλεσμα των διαδηλώσεων που είχαν οργανωθεί από τον Μητροπολίτη τον Δαμασκηνό, τον επικεφαλή της περιφερειακής Ορθόδοξης εκκλησίας και των προκλήσεων του.

Ένα «παρακράτος» για τη μειονότητα
Δεν είναι πολύ εύκολο να παρακολουθούμε πώς έχει εξελιχθεί ο παρακρατικός μηχανισμός επειδή δεν πρόκειται για μια διαφανής διαδικασία και μια νόμιμη οργάνωση. Το παρακράτος το οποίο αντιμετωπίζει τη μειονότητα της Θράκης αναμφίβολα έχει δημιουργηθεί και αναπτυχθεί από το ίδιο το κράτος, δηλαδή με την υποστήριξη και τη χρηματοδότησή του. Δεν ήταν δυνατόν να ασκηθεί επίσημα και φανερά κάθε μορφή βίας. Αυτή η ανάγκη είχε ήδη διαπιστωθεί και γι’ αυτό τον λόγο είχαν ιδρυθεί ειδικές υπηρεσίες εξωτερικών στη Θράκη.

Οι αντιφάσεις δεν έπρεπε να μείνουν στο επίπεδο μειονότητας και της διοίκησης, αλλά έπρεπε να απλουστευτεί και στο επίπεδο στοιχείων πλειοψηφίας και μειονότητας. Αυτό ήταν η ιεραποστολή του παρακράτους. Φυσικά το παρακράτος δεν θα μπορούσε να πάρει δύναμη μόνο από το σοβινισμό και την εχθρότητα κατά της μειονότητας. Μπήκαν μέσα στο παρακράτος και τα οικονομικά συμφέροντα κι έτσι αυτός ο μηχανισμός έχει δυναμώσει και άρχισε σιγά σιγά να αυτονομηθεί και σε μια στιγμή ήταν δύσκολο πια ο έλεγχος του.

Τα καθήκοντα του παρακράτους αποτελούσαν η άσκηση προπαγάνδας, προβοκάτσιας εις βάρος της μειονότητας, η διοργάνωση του πλειοψηφικού στοιχείου, η τρομοκρατία και οι ασκήσεις πογκρόμ όποτε ήταν ανάγκη. Το παρακράτος το οποίο είχε αρχίσει να αυτονομείται θεωρούταν υπεύθυνο γα τον καθορισμό πολιτικής και είχε λόγο για τη μειονότητα. Μετά το 1991 άρχισαν να εμφανίζονται προβλήματα και αντιφάσεις στις σχέσεις του παρακράτους και του κράτους οι οποίες ασκούνταν με συναρμολόγηση μέχρι το συγκεκριμένο χρόνο. Το παρακράτος έκανε κάποιες πρωτοβουλίες δίχως την έγκριση του κράτους, ενώ το κράτος έκανε κάποιες αλλαγές τις οποίες δεν ενέκρινε το παρακράτος. Μεταξύ τέτοιων περιστατικών περιλαμβάνεται η δοκιμασία πογκρόμ που είχε επιχειρηθεί έναντι των Τούρκων της μειονότητας της Κομοτηνής με την πρόκληση του μητροπολίτη Δαμασκηνού το 1996, η προαναφερόμενη απόφαση του Υπουργού Άμυνας, του Αρσένη και οι προηγούμενες δηλώσεις του υφυπουργού εξωτερικών του Γεώργιου Παπανδρέου για το άρθρο 19.

Ο Αντι-Μειονοτικος Ρατσισμος του Πλειοψηφικου Στοιχειου
Αυτό που προσδιορίζει το μειονοτικό ζήτημα είναι η μειονοτική πολιτική των Κυβερνήσεων. Οι σχέσεις με το πλειοψηφικό στοιχείο, δηλαδή με τους Χριστιανούς Έλληνες δεν είχαν καθοριστικό ρόλο μέχρι τα τελευταία χρόνια. Αυτό είχε μερικούς λόγους.

Μια αιτία ήταν η ιστορία. Στην εποχή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας δεν είχε σημαδευτεί με κανένα σημαντικό αρνητικό γεγονός η αιώνια δοκιμασία συμβίωσης των Τούρκων της Θράκης με τους Έλληνες. Επειδή απέτυχαν οι Τούρκοι της Δυτικής Θράκης στην προσπάθεια σύστασης ενός απελευθερωμένου κράτους στην περίοδο διάλυσης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας εμφανίστηκε μια υπόθεση προτίμησης μεταξύ της Βουλγαρικής και της Ελληνικής κυριαρχίας και η Τούρκοι προτιμούσαν την Ελληνική.

Ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων της Δυτικής Θράκης είχαν έρθει από την Τουρκία με ανταλλαγή πληθυσμών και γενικά ήταν θετικές οι δοκιμασίες συμβίωσης τους αντίθετα της προπαγάνδας που γινόταν. Γνώριζαν καλά τους Τούρκους, κι οι περισσότεροι μιλούσαν καλά τα Ελληνικά. Αυτοί οι παράγοντες εμπόδιζαν ή καθυστερούσαν την ανάπτυξη των προκαταλήψεων, της εχθρότητας και του Ρατσισμού έναντι της μειονότητας. Επιπλέον η μειονότητα ήταν μια κοινωνία ικανοποιητική, συμβιβαστική, πειθαρχική, σεβαστή σε νόμους και μη προκλητική κι ούτε εκδικούταν κανένα δικαίωμα.

Μια άλλη αιτία είναι ότι από το 1965 άρχισε μια αυστηρή «πολιτική διωγμού» και οι Κυβερνήσεις λάμβαναν τέτοια ανελέητα διοικητικά μέτρα εις βάρος της μειονότητας που δεν χρειαζόταν να αναλάβει ρόλο το πλειοψηφικό στοιχείο για το σοβινισμό και το ρατσισμό. Όλα είχε αναλάβει η Κυβέρνηση και οι επίσημες υπηρεσίες.

Τα εχθρικά συναισθήματα και ο ρατσισμός της πλειοψηφίας έναντι της μειονότητας έχει δυναμώσει με αργούς ρυθμούς. Ο επιθετικός τρόπος άρχισε να σχηματίζεται μετά την πολιτική αλλαγή του 1974. Γιατί προηγουμένως το καθεστώς της Χούντας δεν άφηνε τον λαό να κάνει τέτοιες και άλλες ανάλογες πρωτοβουλίες. Ο ρατσισμός έχει δυναμωθεί στο πλειοψηφικό στοιχείο, έχει σχηματιστεί ο επιθετικός τρόπος κι γι’ αυτό καταλαμβανόταν μεγάλη προσπάθεια, γίνονταν κατευθύνσεις και παρακινήσεις.

Πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι αυτό το έργο διοργάνωναν οι υπάλληλοι που έρχονταν έξω από τη Θράκη, οι νομάρχες, οι διοικητές και οι κλήροι. Φυσικά κι η ένταση μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας βοηθούσε αυτή την κατάσταση. Κι έτσι έχει δημιουργηθεί ένα πλειοψηφικό στοιχείο στη Θράκη το οποίο ζητά συνεχώς την άσκηση περισσότερης καταπίεσης στη μειονότητα το οποίο είναι έτοιμο με κάθε ευκαιρία να επιτεθεί και να ασκεί πογκρόμ στη μειονότητα. Η ίδια πλειοψηφία επίσης ξεσηκώνεται σε περίπτωση κατάργησης ή ελάφρυνσης ενός διακριτικού μέτρου.

Το πλειοψηφικό στοιχείο της Θράκης εκμεταλλευόταν από πολλές πλευρές την καταπίεση που ασκούταν στη μειονότητα. Πρώτα απ’ όλα, οι περιουσίες των μελών της μειονότητας απαλλοτριώνονταν στα μέλη της πλειοψηφίας. Δίνονταν αποκλείστηκα δάνεια και γίνονταν χρηματοδοτήσεις μόνο με σκοπό αυτό.

Η μειονότητα στους νομούς Ροδόπης και της Ξάνθης αποτελούσε το μισό του πληθυσμού και η απομόνωση της μειονότητας και η απαγόρευσή της από πολλές οικονομικές και επαγγελματικές δραστηριότητες διευκόλυνε την αντιπαλότητα του άλλου μισού του πληθυσμού και αύξανε το κέρδος του. Για παράδειγμα όταν άρχισαν να βγαίνουν γιατροί, οδοντίατροι, φαρμακοποιοί κτλ. από τη μειονότητα εκείνοι που έχουν καταβάλλει την περισσότερη προσπάθεια για να μην τους δοθεί άδεια εργασίας ήταν οι σχετικοί επαγγελματικοί φορείς της Θράκης. Αυτοί πού πήραν την άδεια εργασίας αργότερα από όλους ήταν οι φαρμακοποιοί. Σε όλη τη μειονότητα 6 φαρμακοποιοί το πολύ μπορούν να εργάζονται. Για πρώτη φορά μόλις πριν από 3 χρόνια οι φαρμακοποιοί της μειονότητας πήραν την άδεια εργασίας. Η ένωση φαρμακοποιών μπορούσε να το εμποδίσει χρόνια ή έτσι το εμφάνιζαν. Τρία χρόνια τώρα οι φαρμακοποιοί της μειονότητας αρνούνται να καταγραφούν στην ένωση.

Κάθε δραστηριότητα και κάθε έργο που γινόταν στη Θράκη είχε έναν αντι-μειονοτικό χαρακτήρα. Έπρεπε να υποστηριχθεί, να δυναμωθεί και να αυξηθεί το πλειοψηφικό στοιχείο εναντίων της μειονότητας. Γινόταν λόγο να αφανιστεί η μειονοτική απειλή αναπτύσσοντας το πλειοψηφικό στοιχείο. Εντεινόταν όλο και πιο πολύ η προπαγάνδα σχετικά με τη μειονοτική απειλή και προωθούταν με κάθε ευκαιρία. Όσο επισήμαιναν τη μειονοτική απειλή επισήμαιναν παράλληλα και την ανάγκη για την υποστήριξη του πλειοψηφικού στοιχείου. Έχουν ετοιμαστεί τα σχέδια ανάπτυξης της Θράκης και με τέτοιο τρόπο σκόπευαν να αναπτυχθεί η πλειοψηφία σε σύγκριση με τη μειονότητα. Παρέχονταν εξαιρετικές οικονομικές βοήθειες-επιδοτήσεις σ’ εκείνους πού επένδυαν στη Θράκη.

Το 1996 ένας επαγγελματίας έκανε μια εντυπωσιακή παρατήρηση: «Οι επιδοτήσεις που διανέμονται 35 χρόνια τώρα στα πλαίσια διαφόρων σχεδίων ανάπτυξης της Θράκης είναι γύρω στο 1 δισεκατομμύριο Δραχμές. Ούτε μια Δραχμή δεν έχει ωφελήσει στη μειονότητα.» Συμβαίνει το ίδιο και σήμερα. Καθώς και τα χρήματα που εξασφαλίζονται από τους πόρους της ΕΕ, κατευθύνονται μόνο στη πλειοψηφία της Θράκης.

Η καταπίεση της μειονότητας και η εκμετάλλευσή της πλειοψηφίας από την κατάσταση αυτή, άρχισε να καθιερώνεται σιγά σιγά σαν «μια φυσική κατάσταση» και «το κεκτημένο δικαίωμα» από το πλειοψηφικό στοιχείο της Θράκης. Δεν παραξενευόταν αυτή η κατάσταση κι ούτε θεωρούταν αλλιώς. Τέτοια μηνύματα μεταφέρονταν από τη μειονοτική πολιτική και τη γενική στάση της Κυβέρνησης και από την εθνική προπαγάνδα που ασκούταν. Με τέτοιο τρόπο έχει ριζωθεί και έχει εξαπλωθεί στο πλειοψηφικό στοιχείο ο ρατσισμός εις βάρος της μειονότητας.

Κάποια μέλη της πλειοψηφίας που επιχειρούσαν να κατακρίνουν τις αδικίες που ασκούνται στη μειονότητα, πάθαιναν επιθέσεις και προσβολές, απομονώνονταν και φιμώνονταν. Μερικοί από τους πολιτικούς και τους διανοούμενους είχαν αποδοκιμαστεί κι είχαν διωχθεί από την Θράκη.

Στη Θράκη έχει οργανωθεί κι έχει στερεωθεί ένα κατεστημένο κατά το οποίο η μειονότητα καταπιεζόταν και παρουσιαζόταν σαν εθνική απειλή και αυτό εκμεταλλευόταν η πλειοψηφία και κυρίως ορισμένοι κύκλοι και οι σχέσεις οργανώνονταν ανάλογα μ’ αυτό το κατεστημένο.

Το Μάιο του 1995 Ο Γεράσιμος Αρσένης που είχε έρθει στη Θράκη για να ελευθερώσει την κυκλοφορία στην ορεινή περιοχή όπου ζει το μειονοτικό στοιχείο και να ανοίξει εν μέρει τα περίφημα «εσωτερικά σύνορα» στη Ξάνθη, έχει αντιμετωπιστεί με μια αντίδραση του συγκεκριμένου κατεστημένου κάτι που δεν υπολόγιζε. Εκείνοι δεν άφηναν να καταργηθεί το «σύνορο» που περικύκλωνε την μειονοτική περιοχή. Οι Πομάκοι Τούρκοι της περιοχής έπρεπε να είναι απομονωμένοι για εθνικούς λόγους. Ύστερα από τη σύγκρουση αυτή ο Υπουργός Άμυνας έχει αποκαλύψει ένα πράγμα που ξέρανε όλοι αλλά φοβούνταν να το ονομάσουν: «Στη Θράκη υπάρχει και δραστηριοποιείται ένας παρακρατικός μηχανισμός».

Αυτό το παρακράτος ήθελε τη μειονότητα να ζήσει μεμονωμένη και εμπόδιζε την ενσωμάτωση της στην Ελληνική πραγματικότητα. Ο παρακρατικός μηχανισμός είχε διεισδύσει σε ειδικούς φορείς και συλλόγους αλλά και σ’ όλες τις κρατικές υπηρεσίες της Θράκης και είχε δημιουργήσει ένα δυνατό δίκτυο κι έναν κύκλο συμφερόντων και λειτουργούσε σαν ένα κράτος εν κράτη. Αυτό έκανε παίρνοντας αποφάσεις όσον αφορά τη μειονότητα, επιβάλλοντας πολιτικές και εφαρμόζοντας αυτές. Ο επικεφαλής του ονομαζόμενου από τον Αρσένη μηχανισμού ήταν η περιφερειακή Ορθόδοξη Εκκλησία.

Η Εκκλησία και οι μητροπολίτες είχαν μια ειδική ασυλία. Αυτοί εμφανίζονταν μπροστά και τα άλλα στοιχεία του μηχανισμού προτιμούσαν να μείνουν στο παρασκήνιο. Δηλαδή σαν ένα είδος «Κου Κλουξ Κλαν».

Υπό τις συνθήκες αυτές, φυσικά δεν υπήρχε περιθώριο για φιλικές σχέσεις μεταξύ της μειονότητας και της πλειοψηφίας. Έχουν χαλάσει επιπλέον οι παλιές φιλικές σχέσεις. Οι Χριστιανοί που είχαν σχέσεις και φιλία με τους Τούρκους της μειονότητας στριμώχνονταν. Μέσα σε μια τέτοια εχθρότητα και πόλωση, η μειονότητα καταπιεζόταν και γκετοποιούταν. Στις αρχές της δεκαετίας ’90 αποκορυφώθηκε η ένταση μεταξύ των 2 στοιχείων. Εάν πάρουμε θετικά όλα όσα έγιναν τα διαδοχικά χρόνια μπορεί να διαπιστωθεί ότι έχουν γίνει κάποια βήματα για την καλή προσέγγισή μεταξύ δύο στοιχείων. Κι οι προσεγγίσεις αυτές έχουν



Το Ζητημα Ποντιων Μεταναστων στη Θρακη
Ύστερα από το 1989 άρχισαν να έρχονται στην Ελλάδα οι Πόντιοι μετανάστες Ελληνικής καταγωγής από τις χώρες της Πρώην Σοβιετικής Δημοκρατίας. Η αντι-μειονοτική νοοτροπία στην Ελλάδα θεώρησε αυτή την κατάσταση σαν μια ευκαιρία που μπορεί να εκμεταλλευτεί εις της Τουρκικής μειονότητας της Θράκης: Αντί να σχεδιάσουν να τοποθετήσουν τους μετανάστες σε διάφορες περιοχές της χώρας και φυσικά και στη Θράκη ισορροπημένα, αποφάσισαν να τους συγκεντρώσουν όλους στη Θράκη. Γι’ αυτό το σκοπό οι μετανάστες υπογράφουν ένα συμβόλαιο-έγγραφο σε εξωτερικά αντιπροσωπεία της Ελλάδας πριν να ξεκινήσουν για να εγκατασταθούν στην Ελλάδα με το οποίο δέχονται την εγκατάστασή τους στη Θράκη κι ότι εάν δεν το προσαρμοστούν τότε θα αναγκαστούν να γυρίσουν πίσω.

Ο αριθμός μεταναστών που μέχρι σήμερα έχουν εγκατασταθεί μόνιμα στη Θράκη ξεπερνά τις 20.000. Ο αριθμός Πόντιων μεταναστών που έχουν στα χέρια τους την άδεια παραμονής αλλά δεν έχουν εγκατασταθεί ακόμη στην περιοχή Θράκης είναι γύρω στις 90 χιλιάδες. Κι ο αριθμός εκείνων που δουλεύουν στην Ελλάδα με τουριστική βίζα που παίρνουν από τις χώρες της Πρώην Σοβιετικής Ένωσης είναι γύρω στις 120 χιλιάδες. Το σχέδιο για τη Θράκη προβλέπει για την ώρα την εγκατάσταση 100 χιλιάδων μεταναστών στην περιοχή. Εξάλλου, σύμφωνα με τις απογραφές του 1991 ο πληθυσμός της Θράκης είναι 340 χιλιάδες.

100 χιλιάδες μετανάστες θα εγκατασταθούν μέσα σε ντόπιο πληθυσμό που αποτελείται από 340 χιλιάδες ανθρώπους.

Υπάρχει ένας φορέας εγκατάστασης μεταναστών στη Θράκη που μ’ αυτό το σκοπό λειτουργεί εδώ και επτά χρόνια. Ο φορέας δραστηριοποιείται υπό τις συνθήκες μισο-μυστικότητας και μαθαίνουμε τους στόχους και τη ιεραποστολή τους από τα αποσπάσματα της δήλωσης -που δημοσιεύτηκαν στο τύπο- του Ιακώβου (Ο πρώην υπουργός Εξωτερικών της Κύπρου και υποψήφιος για την Προεδρία της Δημοκρατίας της Κύπρου στις προεδρικές εκλογές του 1998) στην επιτροπή του κοινοβουλίου.

Οι Πόντιοι μετανάστες που έχουν εγκατασταθεί στη Θράκη έχουν πολλά προνόμια τα οποία εξασφαλίζονται από το κράτος σε σύγκριση με τους άλλους μετανάστες που έχουν εγκατασταθεί σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Παίρνουν μηνιαία οικονομική βοήθεια, βρίσκουν πιο εύκολα δουλειά, πληρώνεται το ενοίκιο τους από τον φορέα και εγκαθίστανται στα καινούρια και συγχρονισμένα συνεισφερόμενα διαμερίσματα κτλ. Μαθαίνουν καλά σε τι οφείλουν αυτά τα προνόμια που τους έχουν εξασφαλιστεί και οδηγούνται προς τη μειονότητα. Έτσι από την αρχή οι μετανάστες αναλαμβάνουν ένα εθνικό καθήκον και μια αντι-μειονοτική στάση.

Ριζώνεται η εθνικιστική αντίθεση εις βάρος της μειονότητας. θα εκμεταλλευτούν αυτό στο μέλλον. Έχουν ήδη αρχίσει να εκμεταλλεύονται τους Πόντιους μετανάστες σε ορισμένα περιστατικά εναντίων της μειονότητας. Το 1997 έπαιρναν μέρος οι μετανάστες σε δύο οργανωμένες επιθέσεις. Το τελευταίο από τις επιθέσεις αυτές έγινε σε ένα καφενείο ενός Τούρκου στην πόλη Ξάνθη.
https://www.abttf.org

22 σχόλια:

  1. Στα πλαίσια της προβολής της Θράκης και του προβλήματός της, νομίζω πως η καταγραφή της τουρκικής προπαγάνδας θα πρέπει να σημειώνεται με κεφαλαία γράμματα. Λυπάμαι πολύ, που σε ένα Ελληνικό δικτυακό τόπο διαβάζω έναν οχετό προπαγάνδας, σαφέστατα γραμμένο από άνθρωπο/ανθρώπους που όχι μόνο δεν γνωρίζουν την Θρακική σύγχρονη ιστορία και την πραγματικότητα, αλλά τείνουν να προπαγανδίζουν υλικό που διαμοιράζεται εδώ και χρόνια από τους υποπρακτορίσκους της Άγκυρας. Πραγματικά, λυπάμαι πολύ που διάβασα το συγκεκριμένο εμετικό άρθρο σε αυτόν ακριβώς τον χώρο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φυσικό να λυπάσαι καθώς τα όσα άρθρα περιλαμβάνονται στην Θεματική Ενότητα Θράκη στο παρόν Ιστολόγιο ίσως σου είναι άγνωστα.Ισως αν την κοιτάξεις καλύτερα να αλλάξεις άποψη και να είσαι πιο δίκαιος.

    Φυσικό να λυπάσαι γιατί δεν πρόσεξες ότι καταχωρήθηκε και στην θεματική ενότητα Ποντιακό Ζήτημα κάτι που αποτελεί δείγμα του μένους των τούρκων παρακρατατικών.

    Δεν είναι το ιστολόγιο κλαδί που κάποιος πιάνεται και κραυγάζει, δεν απευθύνομαι σε αγέλες αλλά σε νοήμονες Ελληνες Πολίτες.

    Το σήμα λοιπόν της ΕΟΤΔΘ και η υποσημείωση "Τούρκων" Αρκούν για μένα.

    Δεν χαρίστηκα ποτέ και σε τίποτα απέναντι στην τουρκική προπαγάνδα
    όπως και σε κάθε προπαγάνδα κράτους που επιβουλεύεται την πατρίδα μου, μια πατρίδα που έχει μέσα της καρτερικά Ελληνικά Ονόματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΖΩ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ,ΖΩ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ,ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΕΤΕ.ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εννοείς ότι κραυγάζω και δεν είμαι νοήμων; Προτιμώ να κραυγάζω όταν βλέπω την τουρκική προπαγάνδα να στήνεται χωρίς ούτε μία καταγγελτική πρόταση. Και αν δεν είμαι νοήμων επειδή κραυγάζω γι αυτό, σε ευχαριστώ που η νοημοσύνη μου απέχει από αυτό που εσύ χαρακτηρίζεις νοημοσύνη.
    Επειδή εμπεριέχει το μένος κατά των Ποντίων, τί δικαιολογεί; Εν πάσει περιπτώσει, εμμένω στη θέση μου και φυσικά δεν μπορώ να αποδεχθώ τα υπονοούμενά σου περί αγέλης και μη Έλληνα πολίτη. Και σε δείγμα περιφρόνησης δεν τα επιστρέφω καν. Τα αφήνω να πέσουν ως βρωμιά που προτιμώ να μην πλησιάζω καν. Α, και κάτι ακόμη. Το ιστολόγιο αυτό το παρακολουθώ ιδιαίτερα στα γραφόμενά του για τη Θράκη, πολύ πριν εσύ γίνεις διαχειριστής του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το μένος σου δείχνει πως τα κίνητρα σου ειναι άλλα, ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΌ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τελικά ή δεν ξέρεις Ελληνικά ή απλά είσαι ένας ακόμη άσχετος. Γιατί μόνο άσχετος θα έβαζε χωρίς πρόλογο τούρκικη προπαγάνδα. Σε αφήνω στην κρίση των συνδιαχειριστών σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αλλά θα ήθελα να μου πεις και τα κίνητρά μου. Θα είχε μεγάλο, τρομερά μεγάλο ενδιαφέρον να μου τα πεις εσύ. Ιδιαίτερα εσύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η Ελλάδα είναι παντού μέσα μας οπου κιαν ζούμε.Υπηρέτησα εκεί και εχω αφησει κομμάτι της ζωής μου και το πάθος μου και η αγάπη μου για την γωνιά αυτη της πατρίδας μου είναι οφθαλμοφανέστατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Άσε τα συναισθηματικά και τα υπηρέτησα στη Θράκη. Εγώ ζω εδώ από τότε που γεννήθηκα. Δεν περιμένω από κανέναν να μου πει πως είναι εδώ η κατάσταση. Και προπάντων, δεν περιμένων κανέναν με κοινή λογική να με αποκαλέσει και τραμπούκο, επειδή το ισχυρίζεται η προπαγάνδα της Άγκυρας. Κατάλαβες; Αν εσύ έμαθες για γεγονότα, εγώ τα έζησα. Η διαφορά είναι τεράστια, αλλά η διάκριση είναι δύσκολη όταν υπάρχουν παρωπίδες. Επαναλαμβάνω, πως σε αφήνω στην κρίση των συνδιαχειριστών σου και φυσικά των αναγνωστών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Mην ταράζεσαι δεν θα τα γράψω.

    Βλέπεις πολλούς ανάγουμε σε προπαγανδιστές της Αγκυρας,άλλοι είναι αυτοί που υιοθετούν τις μεθόδους του τουρκικού φασιστικού παρακράτους και ω του θαύματος εναντίον Ελλήνων.

    Πρόσεξε λοιπόν σε ποιό μύλο κουβαλάς νερό γιατί αλλο νομίζεις ότι πράττεις και άλλα αποτελεσματα παράγει η προσπάθεια σου

    Να θυμάσαι ότι οι κραυγές δεν παράγουν γνώση αντίθετα η απουσία επιχειρημάτων, το μένος, οι ύβρεις δείχνουν την ποιότητα του κάθε ανθρώπου .Να θυμάσαι πάντα τι σημαίνει Ελληνική παιδεία και ποιές οι αρχές της.Να αφήσεις τον κομπασμό και την υπεροψία στην άκρια.

    Δεν σε αφήνω σε καμιά κρίση στην ζωή ότι αξίζεις λαβαίνεις πάντα
    και φυσικά ο λόγος σε χαρακτηρίζει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 'Άκου να σου πω. Τα επιχειρήματά μου, με γεγονότα, τα έχω καταθέσει διαδικτυακά και τα καταθέτω εδώ και χρόνια. Σε ευχαριστώ που με λες φασίστα. Από εσένα αποτελεί τιμή. Εξακολουθείς να μην ζητάς ούτε ένα συγνώμη για την εμετική προπαγάνδα της Άγκυρας που ανέβηκε (προφανώς δια χειρός σου). Και τελικά, να σου πω, έχεις πολύ μεγάλη πλάκα ή πολύ μεγάλη ανικανότητα. Η γνώση μου, είναι τα βιώματά μου, γι αυτό άλλαξε πλευρό, να δεις άλλο όνειρο, βρες άλλη δικαιολογία. Όσο για την Ελληνική Παιδεία την γνωρίζω και την διδάσκω. Πράγμα που μάλλον εσύ γνωρίζεις και πάλι εξ αποστάσεως. Πέρα από τα λογάκια που αναμασάς πέρνα και σε κανένα επιχείρημα (χωρίς ειρωνείες) για την προπαγάνδα που συνεχίζεις να υποστηρίζεις. Επιχείρημα... μεγάλη και σπουδαία λέξη. Την γνωρίζεις φαντάζομαι. Άσε τις εκθεσούλες και πέρνα στο δια ταύτα. Με χαρακτήρισες μήπως υποχείριο της Άγκυρας; Καλός είσαι! Κοίτεζες στον καθρέφτη όταν το έγραφες; Λοιπόν, κλείνω, γράψε ό,τι θέλεις. Έτσι κι αλλιώς είσαι εκτός γηπέδου. Είσαι σε άλλη διάσταση... Συνέχισε ελεύθερα, δεν θα σου ξαναπαντήσω. Την απάντηση θα την πάρεις από τους συνδιαχειριστές σου. Όχι από εμένα. Εγώ είμαι... πως το είπες;... α ναι, κάποιος που υιοθετεί το φασιστικό παρακράτος... Έγραψες μεγάλε. Φέρε μου τον έλεγχο να σου βάλω άριστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Άκου ρε γιε της καλογριάς,
    ο φίλος σου είμαι ο πανουργιάς
    και το δεξί σου χέρι
    κι εκείνος που καλύτερα
    απ' ολουνούς σε ξέρει.

    Λένε πως παίζεις με χανουμάκια,
    με τουρκοπούλες και καλογριές
    και σ' αραδιάζουνε βρισιές.

    Πως μπαινοβγαίνεις στους μαχαλάδες,
    με ντερβησάδες στήνεις χορό
    και με ρωτάν και τι να πω;
    Λένε πως έχεις αλισβερίσι,
    μ' Αλή Πασάδες κάνεις χωριό
    και σε ρωτάω τι να τους πω.

    Πες τους ρε φίλε πανουργιά,

    (ορέ) έχω εις στον πούτσον μου βιολιά,

    έχω και τουμπερλέκια

    κι όπως γουστάρω τα βαρώ
    και σπάω τα ζεμπερέκια.

    Όταν γυρίσω θα τους γαμήσω
    και αν αργήσω δώσ' τους κι αυτό,
    είναι τ' αρχίδια μου τα δυο.

    ΙΠΠΕΙΣ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ

    Κάθε ομοιότητα με πρόσωπα,πράγματα και καταστάσεις είναι τελείως συμπτωματική και όποιος θέλει το πιστεύει

    Εχει τύχει κάποιος να ξεπεζέψει και τότε να αντιληφθεί ότι δεν ήταν σε άλογο αλλά σε καλάμι, αν μου φέρεις λοιπόν το καλάμι σου καλαμοκαβαληκεμένε θα σου πώ τι να το κάνεις το ίδιο θα έλεγα στον Μετέ και τον Σάρνιτς και εδώ η όποια ομοιότητα συμπτωματική

    Προσεξε μέγα διδάσκαλε του γένους γιατί αυτό που διδασκεις δεν σημαινει ότι είναι παιδεία επειδή τελειώνει σε -ια

    Την απάντηση την παίρνεις απο μένα γιατί στο τόπο μου δεν έχουμε σπασμένα τηλέφωνα ούτε απειλούμε ότι είανι το λέμε στα ίσια , ίσως το νταραβέρι σου με τα μογγολάκια άλλαξαν τις δικές σου συνήθειες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το σύνολο της γραφής σου δείχνει την μικρότητά σου. Δεν ασχολούμαι. Αλλά, να σου πω κάτι; Πήρα μία συνήθεια από τα μογγολάκια. Πέρασε από εδώ να σου την δείξω. Ίσως και να σου αρέσει. Αυτοί είτε ρε. 'Αθλιοι, ένα περαγεμισμένο τίποτε με μπόλικο καθόλου. Ποιός είσαι ρε άθλιε, που θα με εξομοιώσεις με τα μογγολάκια; Η φραστική σου αλητεία, να παρομοιάζεις Έλληνες ως μογγόλους, δείχνει τελικά τι τενεκές ξεγάνωτος είσαι. Λυπάμαι μόνο που ένας ιστότοπος όπως του Σάββα σε έχει για διαχειριστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κι επειδή στα μέρη μου ο άμεσος ή έμμεσος χαρακτηρισμός "μογγόλου" ή "τούρκου" θεωρείται προσβολή της υπόληψης, λίαν συντόμως θα έχεις και τα χαμπέρια μου μέσω του δικηγόρου μου. Λίαν συντόμως, πίστεψέ με

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πρόσεξε γιατί και οι δικοί σου χαρακτηρισμοί στα μέρη μου δεν σηκώνουν μόνο νομικές διαδικασίες

    Να ντρέπεσαι για τα μούτρα σου στο επιτρέπω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Επίσης και για τον ιστότοπο σου και για εκείνον σου επιτρέπω να ντρέπεσαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Eυχαριστώ απο τα βάθη της καρδιάς μου το Ιστολόγιο που επιτρέπει στον κάθε έναν να τιμά την πολύχρονη προσπάθεια μου με αυτό τον τρόπο.

    Είναι η πλέον θλιβερή στιγμή στα 3 χρόνια που ειμαι εδω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κωνσταντίνος

    Ειλικρινά,δεν μπορώ να καταλάβω πώς σου ήρθε να κατηγορήσεις το συγκεκριμένο ιστολόγιο και τον Ακρίτα για αναπαραγωγή Τουρκικής προπαγάνδας,το τελευταίο πράγμα που μπορείς να του καταλογίσεις είναι αυτή η ανοησία.

    Υποτίθεται ότι παρακολουθείς και χρόνια το ιστολόγιο,έλεος δηλαδή.

    Ακρίτα είναι φανερό ότι ορισμένοι σε έχουν στη μπούκα,μη τους κάνεις τη χάρη και τους απαντάς σε ανόητα υπονοούμενα,δεν αξίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κωνσταντίνε
    το ιστολόγιο δημοσιεύει την πηγή του κειμένου, πράγμα που δίνει τη δυνατότητα στον αναγνώστη να ενημερωθεί και να βγάλει συμπεράσματα για τις θέσεις που υποστηρίζουν και προβάλουν οι μειονοτικοί στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
    Τα όσα αναφέρονται στο κείμενο είναι εξόχως διδακτικά για όλους μας και νομίζω ότι δεν χρειάζεται καμία επεξήγηση στην ανάρτηση.
    Η παρέμβασή σου δίκην εισαγγελέα, δημιούργησε πρόβλημα σε ένα ιστολόγιο που δεν οφείλει να αποδείξει σε κανέναν τίποτα.
    Θα μπορούσα να πω και γω πολλά για άλλα ιστολόγια, μεταξύ των οποίων και το δικό σου, και δεν το έκανα ποτέ.
    Γιατί πιστεύω ότι αυτό επιβάλλουν οι κανόνες της ευγένειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η παρέμβασή μου είχε σκοπό να καταγράψει αυτό που δεν γράφτηκε ως εισαγωγή. Παρ' όλα αυτά η δική σας παρέμβαση κύριε Καλεντερίδη μου ξεκαθάρισε πολλά. Και κυρίως μου ξεκαθάρισε την οπτική γωνία για εμάς που ζούμε στην Θράκη. Όσο για την πηγή του σχετικού κειμένου (που διακόπτεται αιφνιδίως) νομίζω πως επίσης λέει πολλά. Και ακόμη περισσότερα η αναμετάδοση σκληρής προπαγάνδας. Σας συγχαίρω για την στήριξη στις ύβρεις του Ακρίτα... επιφυλάσσομαι όμως να καταφύγω δικαστικά για τα όσα εσείς τον προτρέπετε να "μην μασάει"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Απαιτώ μάλιστα να μου δοθούν τα στοιχεία του προκειμένου να μην ζητήσω εισαγγελική μέριμνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Κωσταντίνε
    θεωρώ ότι άρχισες μια ιστορία χωρίς να υπάρχει λόγος και με ύφος που μπορεί να θεωρηθεί και αγενές.
    Η υπόθεση τελειώνει εδώ, σε παρακαλώ να μην επανέλθεις με σχόλιο για κανέναν λόγο.
    Από κει και πέρα, φυσικά μπορείς να πράξεις ό,τι θέλεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.