4/10/11

Πως η χώρα μας πήρε διαζύγιο από τη λογική ...

Η αδειοδοτική "Οδύσσεια" της… Θίσβης
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Εάν ψάχνει κανείς κάποιες από τις θεμελιώδεις αδυναμίες του ελληνικού κράτους, που οδήγησαν στη σημερινή κρίση, μπορεί κάλλιστα να εντοπίσει ίσως τις πιο σημαντικές από αυτές, στην ιστορία μιας από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις που έλαβαν χώρα τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα: την ιστορία της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής της Elpedison στη Θίσβη Βοιωτίας.
Τι και αν η επένδυση αυτή των 300 εκατ. ευρώ, προερχόταν από τρία «δυνατά» ονόματα της εγχώριας επιχειρηματικότητας (όμιλοι Ελ.Πε., Ελλάκτωρ, Βιοχάλκο) καθώς και έναν ξένο επενδυτή (Edison);Τι και εάν η μονάδα αυτή κατασκευάστηκε μέσα στα όρια μιας βιομηχανικής περιοχής, από αυτές που υποτίθεται ότι έχουν σχεδιαστεί για να διευκολύνουν τις επενδύσεις και να μειώνουν το γραφειοκρατικό κόστος; Όλα αυτά δε… «μετράνε» μπροστά στο περίφημο τέρας της ελληνικής γραφειοκρατίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες στη διάρκεια των εγκαινίων της επένδυσης, ο πρόεδρος του ομίλου της Ελλάκτωρ Α. Καλλιτσάντσης, ξεκίνησε την ομιλία του από το αδειοδοτικό, προκειμένου -όπως είπε- να αντιληφθούμε τι είναι εύκολο και τι είναι δύσκολο στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, μια διαδικασία που ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2002, είδε το πρώτο «φως» πέντε χρόνια μετά με την έκδοση της άδειας εγκατάστασης το Δεκέμβριο του 2007. Ωστόσο η τελική οικοδομική άδεια εκδόθηκε συνολικά έξι χρόνια μετά την πρώτη αίτηση το 2008. Το έργο ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον Ιούνιο του 2008 και ολοκληρώθηκε μαζί με τις δοκιμές το Σεπτέμβριο του 2010 ενώ η άδεια λειτουργίας βγήκε το Δεκέμβριο του 2010.
Με απλά λόγια ένα έργο που για να αδειοδοτηθεί χρειάστηκε σχεδόν έξι χρόνια, κατασκευάστηκε σε λιγότερο από δύο. Μάλιστα το ενδιαφέρον στην αδειοδότηση της επένδυσης αυτής, είναι ότι η διαδικασία δεν ήταν γραμμική αλλά έτρεχαν παράλληλα διαδικασίες και εγκρίσεις που αφορούσαν στο σταθμό, τη γραμμή υψηλής τάσης, τα χωροταξικά θέματα, τα θέματα του φυσικού αερίου και τα θέματα χρήσεων γης της ΒΙΠΕ Θίσβης.
Ποιος είναι ο τελικός γραφειοκρατικός απολογισμός της επένδυσης; Χρειάστηκαν συνολικά 6 Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, 6 απλές Υπουργικές Αποφάσεις, περίπου 20 υπουργικές υπογραφές, 50 κύριες υπογραφές, 50 διαδικασίες επιμέρους αδειοδοτήσεων και συνολικά 250 υπογραφές φορέων.
«Μετά από όλα αυτά η κατασκευή του έργου ήταν ένας απλός περίπατος, πετυχημένος και ευχάριστος…» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καλλιτσάντσης, ο οποίος τόνισε ότι από τη στιγμή που βγήκαν οι οριστικές άδειες, το έργο κατασκευάστηκε εντός χρονοδιαγράμματος και εντός προϋπολογισμού.
Capital

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.