
Σύμφωνα, μάλιστα, με δημοσίευμα της εφημερίδας «Παρί», ο πρόεδρος της ρωσικής Τransneft, Νικολάι Τοκάρεφ, επικεφαλής της κοινοπραξίας του ελληνικού ενδιαφέροντος αγωγού, έχει προτείνει οι εταιρείες των δύο αγωγών να συγχωνευθούν σε μια κοινοπραξία. Η πρόταση αυτή κρίνεται ως μη ρεαλιστική, από τη στιγμή που διαφέρουν οι επενδυτές των δύο σχεδίων και μάλιστα αφορούν δύο διαφορετικές χώρες. Το γεγονός όμως ότι έχει υποβληθεί τέτοια πρόταση, δείχνει πως η Μόσχα θεωρεί τα δύο έργα ίσης σημασίας, υποστηρίζει η εφημερίδα.
Ωστόσο, κύκλοι της ελληνικής ενεργειακής αγοράς υποστηρίζουν πως απλώς η Μόσχα θέλει να «τρίξει τα δόντια» στη Σόφια, ώστε η τελευταία να πάψει να προτάσσει συνεχώς εμπόδια. Άλλωστε, όπως επισημαίνει και το δημοσίευμα, η Ρωσία διαθέτει μερίδιο 51% στον Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης και κανένα μερίδιο στον Σαμψούντα- Τσεϊχάν μέχρι στιγμής.
Είναι πιθανό ότι η ρωσική πλευρά προσπαθεί να ανταποδώσει τη χειρονομία στην Τουρκία, η οποία συμφώνησε να περάσει ο South Stream από τα ύδατά της. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τους αναλυτές, πως η πιθανότητα συγχώνευσης των δύο σχεδίων παρουσιάζει τεράστιες δυσκολίες λόγω της φαινομενικής αδυναμίας δημιουργίας ενός ενιαίου κοινοπρακτικού σχήματος.
ΝΕΑ
Ελλάδα και Βουλγαρία, όχι μόνο πρέπει να προωθήσουν τους Ρωσικούς αγωγούς που παρακάμπτουν την Τουρκία, αλλά και να κατασκευάσουν με την βοήθεια Ρωσίας(και Κίνας) διώρυγα που να συνδέει Αιγαίο με Μαύρη θάλασσα, έργο πανάκριβο, αλλά έργο για την επόμενη χιλετία που υποβαθμίζει για ΠΑΝΤΑ κάθε πλεονέκτημα γεωγραφικό που είχε η Τουρκία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉδη η Ρωσία φτιάχνει νέα διώρυγα στην Νικαράγουα (η Νικαράγουα έχει αντιΔυτική κυβέρνηση και ήταν η πρώτη χώρα που αναγνώρισε Αμπχαζία-Οσετία), ακυρώνοντας το πλεονέκτημα της Δύσης που ελέγχει τον Παναμά.