3/6/09

Περί νεοοθωμανισμού


Συνέντευξη του Σάββα Καλεντερίδη στη Μαρία Σταματιάδου (Περιοδικό ΑΒΑΤΟΝ, Μάιος 2009)

Ερώτηση: Αρκετοί θεωρούν ότι σήμερα ο Νέο-Οθωμανισμός είναι ένα «ισλαμοκεμαλικό» μόρφωμα, όσο παράδοξο και αν ακούγεται, με σκοπό την συνοχή της Τουρκίας. Συμφωνείτε μ’ αυτό; Πώς το σχολιάζετε;
Απάντηση: Από το 1923 μέχρι τη δεκαετία του 1950 η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας χαρακτηριζόταν από εσωστρέφεια ή πιο σωστά από έναν ιδιότυπο απομονωτισμό, που αποσκοπούσε στην κατοχύρωση των «κεκτημένων» της Συνθήκης της Λοζάνης. Δηλαδή, η Τουρκία προσπαθούσε να αφομοιώσει δια της βίας εθνικά και θρησκευτικά όλους τους πληθυσμούς που κατοικούσαν στην επικράτειά της. Ο απομονωτισμός τερματίστηκε με την είσοδο της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ, το 1952.
Το διάστημα από το 1952 μέχρι το 1990 η Τουρκία αντάλλαξε τη χρησιμότητα που είχε για τη Δύση με ανοχή για την εθνοκάθαρση των Ελλήνων της Πόλης της Ίμβρου και της Τενέδου, την εισβολή και κατοχή της Κύπρου και την εθνοκάθαρση των Κούρδων.
Από το 1990, την περίοδο Οζάλ, η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας άρχισε να κάνει μια στροφή, η οποία τείνει να ολοκληρωθεί την περίοδο Ερντογάν. Η στροφή αυτή συνίσταται στο εξής:
Η Τουρκία, που είχε από ουδέτερες μέχρι πολύ κακές σχέσεις με τις γειτονικές της χώρες και με τις χώρες που προέκυψαν από τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, με βάση τη νέα αυτή πολιτική, θα έπρεπε να εξομαλύνει τις σχέσεις της και να δημιουργήσει τέτοιους δεσμούς με τις χώρες αυτές, που θα προσομοιάζουν, θα έχουν ως μοντέλο, τη Βρετανική Κοινοπολιτεία. Αυτό το πλαίσιο πολιτικής της Τουρκίας, αποκαλείται Νεοοθωμανισμός.
Παρεμπιπτόντως, αυτό, απαιτεί και τη «διόρθωση της ιστορίας», για να αλλάξει η εικόνα που έχουν οι πρώην υπόδουλοι λαοί για τους Οθωμανούς, την Τουρκία και τους Τούρκους. Γι’ αυτό και η μεθοδευμένη επιχείρηση αλλαγής των βιβλίων ιστορίας σε Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Βουλγαρία κλπ.

Ερώτηση: Υπάρχει η άποψη ότι ο Νέο-οθωμανισμός μπορεί να καταστήσει την Τουρκία περιφερειακή δύναμη, ένα ισχυρό κράτος. Μάλιστα και οι ΗΠΑ (βλ. ταξίδι Ομπάμα) φαίνονται να ενισχύουν την προοπτική αυτή της γείτονας.
Υπάρχει λοιπόν η τάση ένα μέρος της ελληνικής επιχειρηματικής (και όχι μόνο) ελίτ, βλέποντας την απαξίωση του ελληνικού κράτους, τον νεοελληνικό μηδενισμό, να υιοθετεί την άποψη της συνεργασίας ακόμη και της υποταγής σε μια ισχυρή Τουρκία, πράγμα που θα ωφελούσε τις επιχειρηματικές δραστηριότητες. Ήδη ελληνικές επιχειρήσεις μεταφέρουν κεφάλαια και προχωρούν σε επενδύσεις στην Τουρκία, καθώς την θεωρούν πιο αξιόπιστη, ως κρατική οντότητα. Εσείς πώς το σχολιάζετε αυτό και τι πληροφορίες σχετικά έχετε (αν έχετε);
Απάντηση: Στην προηγούμενη παράγραφο αναφέρθηκα στην πολιτική επιδίωξη της Τουρκίας, δεν αναφέρθηκα στις επιδιώξεις του διεθνή παράγοντα, πάντα σε σχέση με την πολιτική αυτή. Είναι πιθανό η Δύση και η Ευρωπαϊκή Ένωση να επιδιώκουν την επέκταση της δικής τους επιρροής. Στην περίπτωση, λοιπόν, που οι επιδιώξεις της Δύσης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η επέκταση της γεωπολιτικής τους επιρροής στην Ανατολία και ο απόλυτος έλεγχος αυτού που ονομάζεται Τουρκία, τότε αυτό σημαίνει ότι κάποιοι παίκτες θα είναι αυτοί που θα μοιραστούν αυτή την επιρροή.
Αν, λοιπόν, υπάρχει ένα σχέδιο για να διεκδικήσεις και να πάρει μερίδιο αυτής της επιρροής η Ελλάδα και ο Ελληνισμός, τότε ναι, υπάρχει κάποια λογική στις κινήσεις που γίνονται, υπό τον όρο ότι λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διασφάλιση των συμφερόντων μας, αφού στην Τουρκία, όσο και να αλλάξει, θα ελλοχεύουν πάντα κίνδυνοι για τους Έλληνες. Φυσικά, χρειάζεται μέγιστη προσοχή στη βάση πάνω στην οποία θα οικοδομηθούν οι σχέσεις Ελλήνων και Τούρκων, αυτή τη νέα περίοδο, που ίσως εξελιχθεί στην κατεύθυνση που προαναφέρθηκε είτε εμείς το θέλουμε είτε όχι. Αν δεν λάβουμε μέτρα, υπάρχει κίνδυνος οι σχέσεις αυτές να οικοδομηθούν στη λογική του αφέντη και του ραγιά, ένας νεοραγιαδισμός ας πούμε.

Ερώτηση: Πόσο «κοντά» στο παντουρκικό όραμα με την ευρωπαϊκή προοπτική του Ζιγιά Γκιοκάλπ βρίσκεται η σημερινή ανάδυση του νέο-οθωμανισμού;
Απάντηση: Αυτή τη νέα περίοδο δεν θα είναι όλα ρόδινα για την Τουρκία. Πρώτα απ’ όλα καταρρέει το περίφημο δόγμα «ένα κράτος, ένα έθνος, μια γλώσσα, μια θρησκεία», πάνω στο οποίο στηρίχτηκε η περίφημη ενότητα της Τουρκίας μετά το 1923, ενώ, σε ότι αφορά το Κουρδικό, η Τουρκία θα υποχρεωθεί να αναγνωρίσει το κουρδικό έθνος, εξέλιξη μείζονος σημασίας για το μέλλον του ίδιου του τουρκισμού στην Ανατολία.
Θα έλεγα, λοιπόν, ότι η νέα αυτή περίοδος, που επαναλαμβάνω ίσως εξελιχθεί στη συγκεκριμένη κατεύθυνση είτε το επικροτούμε είτε όχι, είναι μια περίοδος προκλήσεων για όλους και για τον ίδιο τον Ελληνισμό, που αποτελεί σημαντική ιστορική συνιστώσα της περιοχής. Αντί, λοιπόν, να αντιμετωπίζουμε φοβικά τις εξελίξεις, ας σχεδιάσουμε προσεκτικά τις κινήσεις μας, για να διεκδικήσουμε το ρόλο και το «μερίδιο» που μας ανήκει.

20 σχόλια:

  1. Μερίδιο...............
    Θέλω Κωσταντινούπολη , παράλια , Πόντο , Καπαδοκία και Γλιέπουμε .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tη Βυθηνια και τον Ολυμπο με τα μοναστηρια του,το πρωτο Αγιο Ορος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε
    αυτά που αναφέρεις δεν πρέπει να τα λέμε ούτε ως αστείο.
    Στο άρθρο μου μιλάω για επέκταση της επιρροής της Δύσης στην Ανατολή και για "μερίδιο" αυτής της επιρροής μιλώ, ως ελληνική συνιστώσα της ευρωπαϊκής πολιτικής.
    Έχουμε ακούσει πολλές αθλιότητες από διάφορα κέντρα, δεν θέλω να ακούσω κι' άλλα.
    Να ξέρουμε τί διαβάζουμε, τί γράφουμε, τί σχολιάζουμε και τί αστεία κάνουμε.
    Να ξέρεις ότι οι "ύαινες" που έχουν αναγορεύσει τους εαυτούς τους σε θεματοφύλακες του εκσυγχρονισμού και του καθωσπρεπισμού περιμένουν στη γωνία.

    Σάββας Καλεντερίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. την απαντηση στη δευτερη ερωτηση δεν το πολυκαταλαβα και θα ηθελα αν υπαρχει περιπτωση να την διευκρινησετε,

    "Αν, λοιπόν, υπάρχει ένα σχέδιο για να διεκδικήσεις και να πάρει μερίδιο αυτής της επιρροής η Ελλάδα και ο Ελληνισμός, τότε ναι, υπάρχει κάποια λογική στις κινήσεις που γίνονται, υπό τον όρο ότι λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διασφάλιση των συμφερόντων μας, αφού στην Τουρκία, όσο και να αλλάξει, θα ελλοχεύουν πάντα κίνδυνοι για τους Έλληνες"

    ειδικα το παραπανω σημειο

    ενω στο σημειο

    "Πρώτα απ’ όλα καταρρέει το περίφημο δόγμα «ένα κράτος, ένα έθνος, μια γλώσσα, μια θρησκεία»,"

    γνωμη μου ειναι οτι δεν προκειται για καταρευση,

    αλλα ,

    εφαρμοζοντας το παραπανω δογμα οι τουρκοι εχουν χτισει γερες βασεις στο οικοδομημα της πολιτικης τους,
    εχουν εξασφαλισει τα εσωτερικα τους
    οποτε το παραπανω δογμα εφτασε στα ορια του εξαντλωντας ολας τα πλεονεκτηματα που μπορουσε να δωσει
    πανε τωρα ενα βημα πιο περα,

    γνωριζουν οτι
    'πολεμοες ειναι η επεκταση της πολιτικης με αλλα μεσα'

    στις μερες μας και περισσοτερο στο μελλον οι πολεμοι θα ειναι ολο και πιο δυσκολοι σαν επιλογη

    αυτο το ξερουν και αυτο που κανουν ειναι,

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    εισβαλλουν με καθε τροπο στις γειτονικες τους περιοχες διαβρωνοντας την πολιτικη ή αποδεχονται οικονομικους δεσμους με τους γειτονες,
    θα κανουν ολους να εξαρτωνται απο την οικονομια τους και κατα συνεπεια μπορουν να παιξουν μετα και το εκβιαστικο στρατιωτικο παιγχνιδι

    και ξερουν οτι κερδιζουν

    οσον αφορα τα βαλκανια που μας αφορουν αμμεσα ,
    κοιταξτε πως δενουν ενα ενα στο αρμα τους,

    οι επιχειρηματες ειναι οι καλυτεροι διπλωματες τους,
    ενω το ισλαμ ο καλυτερος πολεμιστης τους

    δεν χρειαζεται να κανουν πολεμο

    (εχει δικιο ο δρουγος που λεει δεν χρειαζομαστε στρατο)

    οταν οι πολιτικοι μας χορευουν στο ρυθμο τους ,
    αυτοι εξασφαλιζουν τα τοπικα πλεονεκτηματα ,
    και ανεβαινουν στη διεθνη σκηνη,

    σιγα σιγα ολα θα πανε στη θεση τους

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΡΟΣΟΧΗ
    Η ιδεολογία του «ενός κράτους, ενός έθνους, μιας γλώσσας και μιας θρησκείας» δεν ισχύει αποκλειστικά για την Τουρκία, άλλα για όλα τα βαλκάνια έθνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. h
    Το δόγμα "ένα κράτος, ένα έθνος, μια γλώσσα, μια θρησκεία" κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος υπό το βάρος της ήττας του τουρκικού στρατού από τις δυνάμεις των ανταρτών του ΡΚΚ, το 2007-2008.
    Υπό το βάρος αυτής της ταπεινωτικής ήττας και των πιέσεων των ΗΠΑ, η Τουρκία υποχρεώνεται να αλλάξει την πολιτική της στο Κουρδικό και να πάει σε πολιτική λύση.
    Γι' αυτό άρχισε να τρέχει από προχθές το κουρδικό πετρέλαιο στον αγωγό Κιρκούκ-Γιουμουρταλίκ Αδάνων.
    Αφού λοιπόν η Τουρκία αναγκάζεται να αναγνωρίσει 20 εκατομμύρια Κούρδους, πώς δεν κατέρρευσε το δόγμα;
    Καλό είναι ξέρουμε τί λέμε, όταν μάλιστα πρόκειται για ζητήματα τεράστιας εθνικής σημασίας.
    Τώρα, αν οι Τούρκοι παρ' όλα αυτά συνεχίζουν τη μεγαλεπήβολη πολιτική τους, αν τροποποιούν το δόγμα τους και το κάνουν νεοοθωμανικό, είναι άλλο θέμα. Άλλωστε αυτό λέω στη συνέντευξη.
    Όσον αφορά την οικονομική και πολιτική δραστηριοποίηση των Τούρκων στη ΝΑ Ευρώπη, ίσως δεν υπάρχει άλλος τρόπος να την αντιμετωπίσεις, παρά να εκμεταλλευτείς το κενό επιροής στην Τουρκίας και να το καλύψεις εσύ.

    Ανώνυμε 1:33
    δεν ξέρω αν ισχύει αυτό το δόγμα σε άλλες βαλκανικές χώρες, όπως γράφεις, όμως στη Βουλγαρία οι μουσουλμάνοι απολαμβάνουν κάθε ελευθερίας, όπως και στην Ελλάδα. Μόνο στην Τουρκία υπέστησαν και συνεχίζουν να υφίστανται οι χριστιανοί εθνοκάθαρση.
    Ειλικρινά, δεν αντιλαμβάνομαι τί θέλεις να πεις!

    Σάββας Καλεντερίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Αφού λοιπόν η Τουρκία αναγκάζεται να αναγνωρίσει 20 εκατομμύρια Κούρδους, πώς δεν κατέρρευσε το δόγμα;"

    σιγουρα μπορει να κανω και λαθος μιας και δεν εχω αμμεση εικονα και πολλες γνωσεις,
    αλλα περισσοτερο θα ηθελα να δω το κοστος αυτης της αναγνωρισης ή αλλιως τι κερδιζουν οι κουρδοι ,

    π.χ δεν θυμαμαι αλλα καποια σφαγη αναγνωρισαν οι τουρκοι , εμεις πως την αξιοποιησαμε ?

    μηπως οι τουρκοι εχουν δεσει αλλιως το αλογο τους ?

    αναγνωριζουν του κουρδους , σταματουν οι στρατιωτικες επιχειρησεις που εχει κοστος σε δυμναμικο και πορους ενω απο την αλλη εχουν εξασφαλισει με το μερος τους την πολιτικη εκπροσωπηση των κουρδων

    καπως ετσι δεν εγινε ας πουμε μετον ΙRA ?
    οι αγγλοι εκφυλισαν τον ενοπλο αγωνα τον ιρλανδων σε πολιτικη αντιπαραθεση οπου θελει κονυλια για προεκλογικους αγωνες κτλ

    με αυτο το σκεπτικο το λεω

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. h
    Γράφω στην απάντησή μου ότι η Τουρκία αναγκάζεται να αναγωνρίσει τους Κούρδους, μετά την ταπεινωτική ήττα που υπέστη από τους ένοπλους αντάρτες του ΡΚΚ το 2007-2008.
    Οι Άγγλοι δεν υπεστησαν καμία στρατιωτική ήττα από τον ΙΡΑ.
    Φυσικά αξίζει να δούμε τί είδους συμβιβασμό και συμμαχία θα έχουμε μεταξύ Τούρκων και Κούρδων.
    Αυτό όντως είναι ένα θέμα, που αφορά μάλιστα άμεσα την Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. παρολο που οι αγγλοι δεν υπεστησαν ηττα ενθαρυναν αυτη τη κινηση γιατι με αυτο τον τροπο αποκτουσαν τον ουσιαστικο ελεγχο της καταστασης και μεγιστοποιουσαν τα οφελη τους,

    οι αγγλοι μη ξεχναμε δασκαλευουν την τουρκια στην περιπτωση που δεν αντιλαμβανονται οι ιδιοι

    και αφου φυσικα ειναι ενα θεμα που ενδιαφερει αμμεσα την Ελλαδα καλο θα ηταν να μην αφηνει να δει που θα 'κατσει' το νομισμα ...
    θα επρεπε να ενεργει αυτη ειδικα τη στιγμη που οι κουρδοι εχουν το πλεονεκτημα

    ελπιιζω μονο να μην εχει χασει την αξιοπιστια της στη περιοχη ειδικα μετα το γνωστο περιστατικο

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Αντί, λοιπόν, να αντιμετωπίζουμε φοβικά τις εξελίξεις, ας σχεδιάσουμε προσεκτικά τις κινήσεις μας, για να διεκδικήσουμε το ρόλο και το «μερίδιο» που μας ανήκει."

    Με ποιές πολιτικές, θρησκευτικές και πολιτιστικές ηγεσίες θα σχεδιάσουμε και θα διεκδικήσουμε οτιδήποτε, αγαπητέ Σάββα;

    Ο Συνήγορος του Διαβόλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. O λαός δεν πρέπει να παρακολουθεί απαθής τις εξελίξεις.
    Ας γράφουμε, ας διαλογιζόμαστες, ας μιλάμε, ας λέμε δυνατά τις σκέψεις μας και τότε ίσως κάποιοι μας ακούσουν.
    Αρκεί να μην είμαστε παραδομένοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αξιότιμε κε Καλεντερίδη,
    εάν πράγματι πιστεύεται, ότι η σχετική νηνεμία της τελευταίας δεκαετίας στις σχέσεις χωρών όπως η Βουλγαρία και η Ελλάδα με τους μουσουλμανικούς τους πληθυσμούς, αν και στο κείμενο μου δεν αναφέρομαι αποκλειστικά σε μουσουλμάνους, αρκεί για να λύσει τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και συνεχίζουν να υπάρχουν μετά την κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στα Βαλκάνια, είναι πολύ φυσιολογικό να μην μπορείτε να κατανοήσετε το κείμενο μου.
    Λυπάμαι.
    Ανώνυμος 1:33

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. εγω να καταλαβω οτι αυτος που δε μιλαει θελει να διοριστει , θελει μεταθεση, θελει ξερω και εγω τι,

    αυτος ομως που ειναι δημοσιος υπαλληλος , που ειναι επαγγελματιας, που ειναι αποκατεστημενος,

    ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΙ και δεν μιλαει?

    γιατι δεν περνει θεση ?

    γαιτι διαβαζει αδιαφορα ?

    γιατι εξακολουθει και ανεχεται ?

    o δημσιος υπαλληλος θελει και προαγωγη?

    προδομενοι δεν θελουμε να ειμαστε

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Για την διαχείριση ζητημάτων όπως οι σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας, αυτό που χρειάζεται είναι να κατανοήσει καλά ο ελληνικός λαός, όλες τις παραμέτρους του θέματος (θετικές και αρνητικές). Σ΄αυτήν την περίπτωση, δεν βοηθάνε ούτε οι οξύτητες, ούτε οι ηττοπάθειες και εφησυχασμοί. Αυτό που βοηθάει είναι μια σαφής και ορθολογική περιγραφή του ζητήματος όπως περίπου δίνεται στην συνέντευξη αυτή. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Διορθώστε με αν κάνω λάθος πως από τη στιγμή που βγήκε ο Ερντογάν στο προσκήνιο,όλοι οι πολιτικοί διαχειριστές τον ποντάρουν και τον προωθούν ,τον βγάζουν απ' τη δύσκολη και τον καθιστούν μάγκα παντοιοτρόπως.
    Στο εσωτερικό του κράτους του είχε να αντιμετωπίσει κάποιες αντιδράσεις αλλά κατ'ουσίαν δεν κοντραρίστηκε με το κατεστημένο του στρατού.Ποτέ μετωπικά.Είναι το αγαπημένο παιδί όλων και οι στρατηγοί που μουγκρίζουν κάποτε δεν ξέρω αν το κάνουν από αγανάκτηση ή έτσι για βαβούρα.Ουσιώδη αντίδραση,το ξαναλέω δεν βρήκε.
    Μόνο κάποιοι της παλιάς φρουράς μαζεμένοι σε ένα μαγαζί την ΕΡΓΕΝΕΚΟΝ άρχισαν φαίνεται το αντάρτικο,πιθανώς τις δολοφονίες (Χρανκ Ντινκ),τις βομβίτσες που κάνουν μπαμ και θορυβούν μαγαζάτορες και ξενοδόχους κλπ. Δεν έλαβαν το μήνυμα και βρέθηκαν μόνοι γιατί ακόμη και το ΡΚΚ έκανε από μόνο του κίνηση εκεχειρίας,διευκολυντική προς την κυβέρνηση.
    Τους άδειασαν λοιπόν στο άψε σβήσε με σειρά συλλήψεων που σε παλιότερες εποχές θα έκαναν τον πρωθυπουργό να κοιμάται σε διαφορετικό μέρος κάθε βράδυ.Τι στρατηγοί,τι αστυνομικοί,τι αξι/κοί των ειδικών δυνάμεων ( αυτές που μπαίνουν στα χωριά του Κουρδιστάν και κάνουν εκκαθαρίσεις ),τι πρώην νομάρχες ,όλος ο καλός κόσμος μέσα.
    Και η Δύση δώστου χειροκρότημα,δώστου η Ελλάς αγκαλιές και κουμπαριλίκια.
    Και ξάφνου ο Έρντο αρχίζει και τις δηλώσεις ,ως μη ώφειλε.Ναι αλλά αυτός κοντράρεται με τα ιερά και τα όσια του κράτους,αμφισβητεί αρχές και λέγοντας ότι το κράτος έκανε φασιστικές ενέργειες κατά των μειονοτήτων λέει περίπου φανερά ότι ο Κεμάλ δεν ήταν ο ιδανικός πατερούλης όπως τον είχαν ως τώρα και στήριζαν σε αυτό το πρόσωπο-σύμβολο όλο το κρατικό ιδεολόγημα.
    Όλα αυτά κάπου βγάζουν και νομίζω ότι οι προλαλήσαντες έκαναν ενδιαφέρουσες αναλύσεις για τις οποίες δεν έχω κάτι να εμπλουτίσω.Ποιά η θέση του Ελληνικού κράτους απέναντι σ'αυτές τις εξελίξεις;Mα ήδη αυτό που κάνει: διευκολύνει με το να μην φέρνει προσκόμματα στον Έρντο.
    Η Ελλάδα όμως δεν τελειώνει στο κράτος.Ίσα ίσα μάλιστα και ίσως να μην είναι και τόσο κακό ειδικά στην περίπτωση αυτή που Ελλάδα σημαίνει απόδημοι,Κωνσταντινουπολίτες του '55,διωχθέντες παντοιοτρόπως και ποικιλοτρόπως ( και στις διώξεις οι Τούρκοι είχαν φαντασία απεριόριστη ) .Να μην τα πολυλογώ γιατί θα υποβαθμίσω το θέμα ,μου φαίνεται πως ο καθένας μας ,αν ψάξει θα έχει κάποιο λόγο να διεκδικήσει και κάτι από τη μάνα Τουρκία.
    Δεν ξέρω αν ο συμπαθέστατος καθηγητής Δαβούτογλου λέγοντας ότι τίποτε δεν θα γίνεται στην ευρασία που να μην αφορά και να μην λαμβάνει γνώση η Τουρκία εννοούσε ακριβώς ότι κάθε χώρα,σύλλογος ,ΝΠΙΔ,ΝΠΔΔ,κοινωνία,κοινόβιο κλπ θα ενδιαφέρεται για την υγεία της συμμάχου αφού θα έχει κάποια διεκδίκηση από αυτήν την ευρωλοξοκοιτούσα εύθυμη χώρα του τσιφτετελιού.Σας διασκέδασα;
    Ήθελα μ'αυτόν τον τρόπο να πω ότι ο Ερντογάν μετά από 556 χρόνια ξανανοίγει κερκόπορτες μόνο που είναι αυτός από μέσα.
    οκ κάπου το πάει και κάπου το πάμε.
    Να θυμόμαστε όμως πως στην Ελλάδα το κράτος έχει περιορισμένο ρόλο και σιγά σιγά έρχεται η σειρά ημών των μελωδούντων να αρχίσουμε το ευλογητός στη σύμμαχο,αλλά σοβαρά αυτή τη φορά.Η εκκλησία της Κύπρου έκανε την αρχή.
    Λέτε ο χρόνος που οι γέροντες ετοίμασαν τις αγωγές να είναι τυχαίος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμε 1:33
    ειλικρινά δεν κατάλαβα τί εννοείς με το
    "ΠΡΟΣΟΧΗ
    Η ιδεολογία του «ενός κράτους, ενός έθνους, μιας γλώσσας και μιας θρησκείας» δεν ισχύει αποκλειστικά για την Τουρκία, άλλα για όλα τα βαλκάνια έθνη."
    Εξήγησέ μας τί εννοείς.
    Αυτό που κατάλαβα είναι ότι όλα τα βαλκανικά κράτη δημιουργήθηκαν με βάση την ίδια ιδεολογία του «ενός κράτους, ενός έθνους, μιας γλώσσας και μιας θρησκείας» και άρα δεν δικαιολογούμαστε να κάνουμε κριτική στην Τουρκία.
    Αυτό βγαίνει από το κείμενό σου.
    Διευρκίνισε τί θέλεις να πεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ είπε (με αφορμή συνέντευξη κ. Καλεντερίδη και σχόλια):Αν μας χρειάζεται στρατός φάνηκε το 74 στην Κύπρο. Τώρα φαίνεται από τό ότι αυτοί που λένε ότι δεν χρειάζεταιείναι σχεδόν αποκλειστικά όσοι υποστηριζουν (φωναχτά ή μουλωχτά)την άνευ όρων "φιλία" με την ΤΟυρκία (όπου φιλιά ισοδυναμεί με παράδοση στις απαιτήσεις της πχ αναγνω΄ριση ζωτικών τουρκικών συμφερόντων στο Αιγαίο, συμφωνία Μαδρίτης με υπογραφή Σημίτη).
    Για την ιδεολογία "ένα κράτος κλπ". Είναι αντικειμενικό γεγονός ότι (με εξαίρεση τους μουσουλμάνους στη Θράκη)την Ελλάδα κατοικούν Έλληνες Ορθόδοξοι. Αυτό ακριβώς αμφισβητούν διάφοροι(όπως ο Τρεμόπουλος αλλά όχι μόνο αυτός) για να δημιουργήσουν π΄ροβλημα ανάλογο με αυτό που έχει αντικειμενικά η Τουρκία-καιόχι μόνο από τους Κούρδους. ΟΙ ηγεσίες παρέρχονται αλλά τα προβληματα και οι διαφορες (εθνικές, θρησκευτικές κλπ)παραμένουν. Αν οι Κουρδοι σήμερα αποκτήσουν έστω σχετική αυτονομία, αύριο, σε άλλη συγκυρία, δεν ξέρεις τι θα προκύψει. Αγάλι-αγάλι...
    Κι εγώ θα ήθελα να έχω φτερά ή να διακτινίζομαι αλλά αν πέσω από το μπαλκόνι θα σκοτωθώ. Τα "θα πάρουμε την Πόλη κλπ" (συμφωνώ ΄με τον κ. Καλεντερίδη)ούτε για αστείο για΄τι οδηγούν σε τραγωδίες ή απλώς προκαλούν φόβο χωρίς λόγο.
    Η σημερινή ελληνική ελίτ είναι διαποτισμένη από νοοτροπία "αρπαχτής" και τίποτα πέραν αυτού. Ούτε ΄πολιτική ούτε προοπτική έχει, ούτε καν την ενδιαφέρει. Γι΄αυτό η παρότρυνση του κ.Καλεντερίδη "να μιλάμε και ίσω ςμας ακούσουν" είναι μεν η μόνη που έχει απομείνει αλλά βεβαίως δεν σώζει.
    Τέλος, η Τουρκία (και όλος ο γειτονικός χώρος)είναι διεκδικούμενη περιοχή από πολλές Δυνάμεις (Ανατολικο Ζήτημα), ο κ Καλ. το λέει,ευγενικά,"επ'έκταση της Δύσης στην Ανατολή . Η Τουρκία προσπαθεί(νεοθωμανισμός)να ανακτήσει ισχύ και επιρροή ώστε να πάψει να είναι υποτελής διεκδικούμενος χώρος. Διακινδυνέυει αλλά ενερεγεί. Για την ελληνική ελίτ αυτά δεν υπάρχουν, τα είπαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η Ελληνική ελίτ δεν προβληματίζεται. Μεταπρατική, σαράφικη, συμπληρωματική, παραπληρωματική του εκάστοτε δυνατού στην περιοχή έχει κάνει το απόλυτα φυσιολογικό για την κατηγορία της. ΄Εχει αφεθεί στην πνοή του ανέμου, όπου λάχει, περιμένει ποιος θα βγει νικητής/αφεντικό στην περιοχή και θα αφεθεί στην αγκάλη του, όποιος νά ΄ναι. Αυτό κάνει εδώ και 800 περίπου χρόνια και τα πάει μια χαρά, γιατί να αλλάξει συνταγή...
    ΙοΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλημέρα κύριε Σάββα,
    Διάβασα το άρθρο σας εδώ και ειλικρινά οι πληροφορίες που παραθέτετε είναι αφενός αφοπλιστηκές ως προς τις ανταπαντήσεις αφετέρου διευκρινιστικές σε ότι αφορά τις διεκδικήσεις έμμεσες και άμεσες και τους τρόπους που γίνονται , εννοώ απο μεριάς των Τούρκων.Πέραν τούτου πιστεύω πως ότι και αν κάνει ένας λαός ο οποίος βασίζει την φιλοσοφία του κατα πλειοψηφία στην θρησκεία και τα όρια της αφενός και εφέτερου η θρησκεία που έχει η πλειοψηφία είναι καθαρά επεκτατικού χαρακτήρα και παράλληλα εκβιαστικού σε σχέση με τις άλλες π.χ. ''σκοτώστε τους άπιστους'' ...ότι και αν κάνει λοιπόν αυτός ο λαός πάντα θα υπάρχει στο υποσυνείδητο του η κατάκτηση. Δεν φοβάμαι πάντως τους Τούρκους του Ελληνες περισσότερο, άλλωστε η ρήση λέει ''Θέε μου φύλαγε με από τους φίλους μου τους εχθρούς μου τους ξέρω''.
    Οι Τούρκοι θα είναι αυτοί που είναι και ο δρομος που θα χαράζουν θα έχει πάντα σημεία για διεκδικήσεις στο Αιγαία στην Ανατ. Θράκη αναγνώρισει των μειονοτήτων και πολλά πολλά άλλα.Το θέμα δεν είναι αυτοί τι κάνουν άλλωστε έχουν περισσότερο συντονισμένες , και λυπάμαι που το λέω, κινήσεις από εμάς, αλλά εμείς ....Κύριε Σάββα ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη αλλά αρκεί ένας λύκος για να φάει όλο το κοπάδι....
    Φιλικά Χριστίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.