10/5/10

Η δημοκρατία δεν είναι αναρχία

Η δημοκρατία εκλαμβάνεται ως αναρχία, η λασπολογία κρίνεται ως δικαίωμα ελεύθερης άποψης, η αδικαιολόγητη αστυνομική παρέμβαση, ως καθήκον. Όλα διαστρεβλώνονται και παραποιούνται. Και ανοίγει ο δρόμος για την εμφάνιση επικίνδυνων καταστάσεων...

ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ-ΚΩΣΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Θα πάω ενάντια στο ρεύμα και σε αυτό το λαϊκίστικο πανηγύρι που στήθηκε γύρω από τις ενέργειες της Αστυνομίας, με αφορμή ένα κείμενο που γράφτηκε σε μια ιστοσελίδα. Και θα εκφράσω ανησυχία για τη μιζέρια του πολιτικού λόγου και το κατάντημα πολιτικών κομμάτων, και πολιτικών παραγόντων, που έσπευσαν να υπερασπιστούν την κατάχρηση της δημοκρατίας και του πολιτισμένου δημοκρατικού λόγου. Γιατί είναι κατάντημα να υπερασπίζεσαι ανώνυμες λασπολογίες, ύβρεις και απειλές, εν ονόματι δήθεν της ελεύθερης έκφρασης άποψης. Η διατύπωση της ελεύθερης άποψης προϋποθέτει λεβεντιά, κότσια, και διαφάνεια. Να βγαίνεις μπροστά στο φως, να καταθέτεις το όνομα και την υπογραφή σου, και να διατυπώνεις προς τον οποιοδήποτε το λόγο σου, τα επιχειρήματά σου, τις θέσεις σου. Αυτό είναι δημοκρατία, διαφάνεια και πολιτικός διάλογος.

Το να κρύβεσαι, όμως, πίσω από ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή, να κρύβεσαι πίσω από ένα ψευδώνυμο, και να λασπολογείς και να απειλείς εκείνον με τον οποίο διαφωνείς, αυτό δεν είναι δημοκρατία. Είναι σκοταδισμός. Είναι ένα νοσηρό και επικίνδυνο φαινόμενο, που παραπέμπει σε αναρχία και σε βαβυλωνία. Και η δημοκρατία δεν είναι αναρχία. Έχει τους κανόνες της. Και ο πρώτος κανόνας για εκείνον που θέλει να εκφραστεί είναι η κατάθεση του ονόματος και της ταυτότητάς του. Όχι η μάσκα του ψευδωνύμου. Και ο δεύτερος κανόνας είναι, αυτά που έχει να καταθέσει, να τα τεκμηριώνει με επιχειρήματα και ηπιότητα λόγου. Όχι με λασπολογίες και απειλές.

Απορρίπτω και τη μάσκα του ψευδωνύμου και την τρομοκρατία του λόγου. Αυτές είναι πρακτικές που αποδοκιμάζει και απορρίπτει η δημοκρατία. Και ας μη μου πουν και πάλιν ότι τέτοιες πρακτικές συνάδουν, δήθεν, με την ελευθερία της έκφρασης και μπορεί να τις συναντήσει ένας σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη. Αυτά τα ακραία που συμβαίνουν σε ευρωπαϊκές κοινωνίες, δεν αποτελούν, κατ’ ανάγκην, πρότυπα. Και κατά δεύτερο, ο ευρωπαϊκός εκσυγχρονισμός δεν σημαίνει ότι πρέπει να μεταφέρουμε στο πολιτικό μας σύστημα και στην κοινωνία μας, όλα τα κακά που κουβαλούν εκείνοι για να αποδείξουμε, δήθεν, ότι είμαστε Ευρωπαίοι.

Επανερχόμενος στο όλο θέμα που έχει δημιουργηθεί, επαναλαμβάνω ότι οι αντιδράσεις σχεδόν ολόκληρου του πολιτικού κόσμου αποδεικνύoυν το λαϊκισμό, αλλά και την υπεράσπιση ακραίων φαινομένων, που ενδεχομένως να οδηγήσουν σε καταστάσεις μη αναστρέψιμες, όπως τις βλέπουμε να εκδηλώνονται σε άλλες κοινωνίες. Είναι θλιβερό το φαινόμενο. Πολιτικοί ηγέτες και πολιτικά κόμματα, να θεωρούν ελευθερία λόγου την ύβρη, την ανωνυμία και την απειλή! Θα ερωτούσαμε: Άραγε, θα είχαν την ίδια αντίληψη, εάν η δική τους αξιοπρέπεια υπεβάλλετο στην ίδια δοκιμασία; Διότι σήμερα γιορτή του ενός, παραμονή εκείνων. Πού θα καταλήξουμε;

Την ίδια στιγμή, θεωρούμε αψυχολόγητη, βιαστική και υπερβάλλουσα την αντίδραση της Αστυνομίας. Δεν νοείται αστυνομική παρέμβαση σε αυτού του είδους τα φαινόμενα. Έδωσε την ευκαιρία η Αστυνομία σε λαϊκιστές να επικεντρώσουν το θέμα αλλού. Αλλά και να ταλαιπωρηθούν και να εκτεθούν άνθρωποι που πιθανώς να μην είχαν καμιά ευθύνη και ανάμειξη. H συμπάθεια και η συμπαράσταση προς τον Ξενή Ξενοφώντος είναι απόλυτη.

Δυστυχώς, σε αυτόν τον τόπο, απεδήμησε η σοβαρότητα, η ευθύνη και η αυτοσυγκράτηση. Πάει να κυριαρχήσει ο λαϊκισμός, η ανευθυνότητα, η επένδυση σε παλαμάκια και ψήφους, η μισαλλοδοξία και ο παραλογισμός. Ισοπεδώνονται τα πάντα και συγχύζονται οι έννοιες. Ερμηνεύεται το καθετί ανάλογα με την πολιτική και κομματική σκοπιμότητα. Η δημοκρατία εκλαμβάνεται ως αναρχία, η λασπολογία κρίνεται ως δικαίωμα ελεύθερης άποψης, η αδικαιολόγητη αστυνομική παρέμβαση, ως καθήκον. Όλα διαστρεβλώνονται και παραποιούνται. Και ανοίγει ο δρόμος για την εμφάνιση επικίνδυνων καταστάσεων...

antoniouc@simerini.com
ΣΗΜΕΡΙΝΗ

12 σχόλια:

  1. Η δημοκρατία (και η αστική και η λαϊκή) συνεπάγεται κρατικές δομές ενώ η αναρχία αντιτίθεται στο κράτος. Γι'αυτό όταν συγκρίνεται η δημοκρατία (που προτείνει η αριστερά) με την αστική δημοκρατία (που προτείνει η δεξιά και η σοσιαλδημοκρατία) και την αναρχία επικρατεί σύγχυση στον κόσμο για το κατά πόσο είναι απαραίτητη η αντίδραση σε αυτά που συμβαίνουν. Το να αντιδράσεις δε σημαίνει ότι προκρίνεις την αναρχία αλλά μια δημοκρατικότερη μορφή κράτους.

    Σημείωση: Όταν λέμε αστική δημοκρατία, το "αστική" δεν αναφέρεται στο άστυ (πόλη) αλλά στους αστούς (κεφαλαιούχους:τραπεζίτες, εφοπλιστές,επιχειρηματίες κτλ.). Όταν λέμε λαϊκή δημοκρατία δεν εννοούμε απαραίτητα κρατικές δομές σαν τη Σοβιετική Ένωση, αλλά κράτος που να προωθεί τα συμφέροντα των εργαζομένων και των μικρομεσαίων αυτοαπασχολουμένων (λαός). Όταν λέμε αναρχία, δεν εννοούμε απαραίτητα κουκουλοφόρους με μολότωφ. Ούτως ή άλλως κάτω από την κουκούλα ή την ανωνυμία (π.χ. του γράφοντος) πολλοί μπορεί να κρύβονται. Από το παιδί του μεγαλοαστού, μέχρι τον άνεργο του ΟΑΕΔ και από το χείριστο εγκληματία μέχρι τον παρακρατικό που είναι σε εντεταλμένη υπηρεσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1:40 Η Ουσία είναι εδώ:

    Το να κρύβεσαι, όμως, πίσω από ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή, να κρύβεσαι πίσω από ένα ψευδώνυμο, και να λασπολογείς και να απειλείς εκείνον με τον οποίο διαφωνείς, αυτό δεν είναι δημοκρατία. Είναι σκοταδισμός. Είναι ένα νοσηρό και επικίνδυνο φαινόμενο, που παραπέμπει σε αναρχία και σε βαβυλωνία.

    Και η δημοκρατία δεν είναι αναρχία. Έχει τους κανόνες της. Και ο πρώτος κανόνας για εκείνον που θέλει να εκφραστεί είναι η κατάθεση του ονόματος και της ταυτότητάς του. Όχι η μάσκα του ψευδωνύμου. Και ο δεύτερος κανόνας είναι, αυτά που έχει να καταθέσει, να τα τεκμηριώνει με επιχειρήματα και ηπιότητα λόγου. Όχι με λασπολογίες και απειλές.

    Τι απαντάμε σε αυτό;;;;

    Και μιλώ καθαρά επειδή με τους συναδέλφους του Cristophias
    προσωπικά έχω μια πολύ καλή συνεργασία και σέβομαι την προσπάθεια τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δημοκρατία, ανάπτυξη, πατρίδα.
    Λέξεις που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται απο τους πολιτικούς, τους δημοσιογράφους και τους συνδικαλιστές.
    Ολους εκείνους δηλαδή που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μας βιάζουν κάθε μέρα κι απο λίγο.Ειναι κοινό μυστικό ένα μάτσο κοπρίτες κάθονται στα έδρανα της βουλής. Οπως επίσης ότι μοιράζουν τα κλεμένα με τους 5-6 καναλάρχες που συγχρόνως είναι και κολητοί μεγαλοεπιχειρματίες της κυβέρνησης της αντιπολίτευσης του ΚΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ του ΛΑΟΣ
    του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ και του ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΥ
    Μαζί με όλους αυτούς είναι και οι συνδικαλιστές οι οποίοι''αγωνιούν'
    για τις τύχες της ένδοξης εργατικής τάξης και που συντονίζουν πότε και ποιές επιχειρήσεις θα καταστραφούν απο τους πατριώτες κουκουλοφόρους.
    Ειναι κατάντια για τον πολιτισμό μας και την κουλτούρα μας να νοσταλγούμε τον Πατακό και τον Παπαδόπουλο.Οι άνθρωποι που έκλεισαν στην φυλακή τους πρωτεργάτες της δικτατορίας αυτοί οι ίδιοι δημοκράτες-σύντροφοι κατασκεύασαν τη χειρότερη μεταπολιτευτική αναρχοδικτατορία
    βασιζόμενοι στις νεοταξικές ιδέες τους.
    Κατέστησαν τον μέσο Ελληνα πολίτη έρμαιο του δημοσίου και της καφετέριας που σαν απώτερο σκοπό στη ζωή του έχει να πίνει τον φραπέ δίπλα στήν αστραφτερή BMB του. Απόλυτη πνευματική εξαθλίωση που δεν αρμόζει ούτε σε Αγγλους.
    Τα καταφέραμε μια χαρά το μέσο επίπεδό μας είναι πια χειρότερο κι απο τω Αγγλων των χειρότερων του πλανήτη.
    Ζητω η Δημοκρατία μας !!!!!
    Ζήτω ο Ολυμπιακός!!!!!

    ευχαριστω για τη φιλοξενία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα ήθελα τη γνώμη του αρθρογράφου για τον τρόπο με τον οποίο πέρασε τροπολογία με σκοπό να παρακάμπτεται η Βουλή των Ελλήνων για την οικονομία.

    Θα ήθελα επείσης να μου πεί εάν και κατα πόσο προστατεύονται οι πολίτες απο ΤΥΧΩΝ κακοήθεις οι οποίοι σκιαγραφούν προφίλ πολιτών που σχολιάζουν-καταθέτουν άποψη,φακελώνουν και άλλα πολά ωραία τέτοια πράγματα......

    Το κάθε ιστολόγιο φροντίζει για την ποιότητα των σχολιαστών και των σχολίων τους που επιθυμούν να φιλοξενούν και αναλόγως αναλαμβάνουν και τις ευθύνες τους.

    Ας αναλογιστεί επείσης μήπως αυτό είναι αποτέλεσμα της μή έκφρασης και ορθής πληροφόρησης του ίδιου του λαού απο αυτούς που έχουν υποχρέωση να το κάνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ζούμε σε εποχή γενικής κρίσης. Κάποιους θα τους αφανίσει, τους υπόλοιπους θα τους τελειώσει ο φόβος και το άγχος. Η φθίνουσα ψυχολογία των Ελλήνων είναι το χειρότερο. Άλλωστε φαίνεται και στα σχόλια όλων (και εμού προσωπικά), η φόρτιση να μας κάνει ευερέθιστους, νευρικούς. Είμαστε έτοιμοι να τσακωθούμε με τον γνωστό μας, με τον φίλο μας και να παίξουμε μπουνιές με τον άγνωστο
    συνσχολιαστή μας. Ψυχραιμία αδέλφια στις δύσκολες στιγμές που περνάμε. Τώρα χρειάζεται ομόνοια και ομοψυχία. Αν ξεπεράσουμε τον κάβο...μπορούμε να ξαναμαλώσουμε για εκτόνωση !

    Αργικέραυνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η δικτατορία εγκαθιδρύεται σιγά σιγά. Το επόμενο βήμα τους είναι να προσπαθήσουν να χρηματοδοτήσουν (χρηματίσουν) τους Blogers για να γράφουν αυτά που θέλουν εκείνοι και όσους δεν υπακούσουν να τους κλείνουν άμεσα την ιστοσελίδα ή και αυτούς τους ίδιους στην φυλακή. Νεοταξική δημοκρατία τύπου NSA (θεωρείσαι τρομοκράτης μ αυτά που έγραψες και γράφεις ή κάνεις κίνηση εναντίον του δημοκρατικού πολιτεύματος γι αυτό αγνοούνται τα ίχνη σου). Αν ο φίλος πιο πάνω θεωρεί έλλειψη δημοκρατίας το να μην προσυπογράφεις τα κείμενά σου αυτό είναι δικό του αυθαίρετο συμπέρασμα . Η δικτατορία νέας δημοκρατικής μορφής και δομής έρχεται με υφέρπον τρόπο, θα δείτε….

    Υ.Γ
    Ένας ανώνυμος επώνυμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ 1:40 μ.μ.

    Eίναι μεγάλο λάθος να διακρίνει κανείς την δημοκρατία σε αστική, λαϊκή και ... υπεραστική.

    ΔΗΜΟ-ΚΡΑΤΙΑ είναι το πολίτευμα, στο οποίο ΚΡΑΤΕΙ ο ΔΗΜΟΣ (άρχει ο λαός). Όλες οι άλλες διακρίσεις είναι εξ ορισμού λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και επειδή Δημοκρατία δεν είναι να σε ψηφίζει ο λαός για να δώσεις αυξήσεις στα όρια του πληθωρισμού και σύ μόλις εκλεγείς να τον παραδίδεις (δηλ να τον προδίδεις) στα κοφτερἀ νύχια της παγκόσμιας τοκογλυφίας, γιαυτό χθές είσασταν "Αυριανή" τώρα είσαστε "Σημερινή"και πολύ σύντομα θα είστε "χθεσινοί" όχι μόνο στην εξουσία αλλά και στην ιστορία αυτού του ταλαίπωρου τόπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απαντω μονο για την τελευταια παραγραφο που λες "Δυστυχώς, σε αυτόν τον τόπο, απεδήμησε η σοβαρότητα, η ευθύνη και η αυτοσυγκράτηση."

    Η σοβαροτητα ειναι το τελευταιο καταφυγιο του ρηχου. Οσκαρ Ουαιλντ

    Ευθυνη εχουν μονο οι μικροι για τους μεγαλους υπαρχει ο νομος περι ευθυνης υπουργων και δεν μπορει να τους ακουμπησει κανεις ως γνωστο.
    Κλεφτες δηλαδη αλλα νομιμοι. Και θα μου πεις τι ειναι νομιμοτητα?
    Νομιμοτητα ειναι ενα ακομη ιδεολογικο κατασκευασμα που σαν στοχο εχει να προστατευει την εξουσια απο την μια και να απαγορευει στους ηπηκοους της απο το να σταματησουν να υπηρετουν την εξουσια.

    Δεν υπαρχει αυτοσυγρατηση στην εξουσια καθοτι δεν υπαρχει κατι που να τους απαγορευει τι να κανουν και τι οχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καμμία σχέσιν δέν έχει η Δημοκρατία μέ τήν Αναρχία στίς δομές καί λειτουργίες.Συγκλίνουν μόνον ΠΑΝΤΑ στό τελικόν στάδιον μιάς ΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ Δημοκρατίας:στήν Δειμοκρατία-Δημιοκρατία. Επιτέλους,μέ ποιά λογική ένας 'Δήμος' κυβερνά καί όχι οι Άριστοι τού Δήμου αυτού;Α ρε Πυθαγόρα κανείς δέν άκουσε το 'απέχσθε τών κυάμων' πού άφησες.Αλλά τί ήξερες καί εσύ καί οι άλλοι 'χαζοί' θεμελιωτές τού ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ...Οι απόγονοί σας προτιμούν νά τούς τρώνε τήν ζωή,νά τούς κλέβουν,νά τούς βιάζουν,νά τούς αφαιρούν ό,τι ΕΙΝΑΙ καί όσα πρεσβεύουν...αλλά...η εμμονή εμμονή!τό...πολίτευμα ΠΑΝΩ από τήν ΛΟΓΙΚΗ,τήν ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ,τήν ΕΠΙΒΙΩΣΙΝ,τούς ίδιους τούς ΠΟΛΙΤΕΣ;είπα πολίτες;σιγά μήν είναι πολίτες!κάτι σαλτιμπάγκοι υπήκοοι είναι τής πλάκας καί μάλιστα αλλογενών αφεντάδων(δίς καί τρίς χειρότερα δηλαδή).Μή χειρότερα...Καλά εγερτήρια είς ΑΠΑΝΤΕΣ.

    γραφικός.

    Υ.Γ.Η ΕΛΛΑΣ θά ζήσει!διότι ώς ΙΔΕΑ μηδέποτε αποθνήσκει.Αι ΙΔΕΕΣ προέρχονται εκ Θεού τού ΟΝΤΟΣ.Βάλτε τα λίγο ακόμη μέ Αυτόν μωροί εχθροί μας.Σέ λίγο θά μετανιώνετε μά θά είναι πάρα μά πάρα πολύ αργά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γραφικέ,

    >Επιτέλους,μέ ποιά λογική ένας 'Δήμος' κυβερνά καί όχι οι Άριστοι τού Δήμου αυτού<

    Δεν είναι θέμα λογικής, αλλά ορισμού. Αν θέλεις να σου εξηγήσουν το "με ποια λογική", πρέπει να ρωτήσεις τον Σόλωνα και τους άλλους που εφάρμοσαν το πολίτευμα.

    Ο Πυθαγόρας, ο Πλάτων κ.ά. δεν ήσαν δημοκρατικοί, αλλά οπαδοί της αριστοκρατίας. Όλα τα άλλα είναι άσχετα με το θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. καθόλου
    'άσχετα' μέ τό θέμα δέν είναι αγαπητέ φίλε.Η Δημοκρατία είναι τό σύστημα εκείνο μέσω τού οποίου γιγαντώνονται τά ενδογενή ελαττώματα τής Φυλής τών Ελλήνων.Άν εσύ δέν μπορείς ή δέν θέλεις νά τό δείς δέν δύναμαι νά σέ βοηθήσω.Επίσης,ειδικώς η νέου τύπου Δημοκρατία επεβλήθη έξωθεν πολλάκις από τόν 'διεθνή παράγοντα' καί τά φερέφωνά του ώστε νά φτάσουμε στήν απολύτως αναμενόμενη σημερινή κατάστασιν.Μάλλον θέλεις κι άλλο κατήφορο γι'αυτό αντιδράς όταν σού θίγουν τή Δημοκρατία.Όσο γιά τόν Σόλωνα καί τήν πρώτη Αθηναϊκή Δημοκρατία λειτούργησε μέ τόν ορθόν τρόπον μόλις 30 έτη!!!30 έτη ορθής λειτουργίας τού Δημοκρατικού πολιτεύματος είς τούς αιώνας!!!Θρίαμβος!Θρίαμβος!Γιά νά έχεις Δημοκρατία πρέπει νά έχεις πρώτα ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑ γιά πάααααααρα πολλά έτη ώστε αι βελτιώσεις νά εντυπωθούν στό γεννετικό σου υλικόν καί νά μήν ρέπεις πρός τό κακόν ό,τι καί νά γίνει.Άν δέν ξεριζωθεί η απληστεία από τούς ανθρώπους καμμιά Δημοκρατία καί ποτέ δέν γίνεται νά δουλέψει.Γιά μένα είναι απλούστατα τά πράγματα. Δέν θά επανέλθω διότι δέν θέλω προσωπικές αντιπαραθέσεις.Νά είστε όλοι/ες καλά καί σύν Θεώ.

    γραφικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.