26/5/10

Στρατηγική προσβολή με βλήμα cruise SCALP-EG

Πριν λίγα λεπτά σε ένα Αιγαίο γεμάτο από ελληνικά και ισραηλινά, F-16, F-15 και Μirage 2000-5, που ασκούνταν σε διάφορα σενάρια εναέριας μάχης, ολοκληρώθηκε μια, «διαφορετική» από τις συνηθισμένες, επιχείρηση προσβολής στρατηγικού στόχου υψηλής αξίας, στην εχθρική ενδοχώρα με βλήματα cruise SCALP-EG τα οποία εβλήθησαν από μαχητικά Mirage 2000-5 Mk2 της 331Μ από την 114 Π.Μ.

Στην πίσω θέση του Mirag 2000-5 με τo SCALP καθόταν ένας από τους ανθρώπους του defencenet.gr, το οποίο είναι το πρώτο ελληνικό μέσο ενημέρωσης που συμμετείχε σε «εκτόξευση» ελληνικού βλήματος cruise κατά εχθρικών στόχων με συνδυασμένη χρήση δορυφόρων τόσο ως προς την ανίχνευση, όσο και προς την κατεύθυνση προς τον στόχο.

Έχοντας αποκτήσει πολύ πρόσφατα δυνατότητα εκτόξευσης SCALP-EG με την ενσωμάτωση του λογισμικού SEG 52, πετώντας λίγα μέτρα πάνω από την θάλασσα, μέσα στον εχθρικό εναέριο χώρο, το Mirage 2000-5 που βρισκόμασταν, με το πρώτο φως της ημέρας, μακριά από τα βλήματα της εχθρικής αεράμυνας, άφησε «γλυκά» τον πυλώνα άφεσης, με την ταυτόχρονη πυροδότηση του στροβιλοκινητήρα ΤRI 60-30.

Για ένα ταξίδι «πάνω από 250 χλμ μακριά» σε υψόμετρο πρακτικά “tree top level” με στόχο της κεφαλής BROACH των 450 κιλών έναν κρίσιμο στόχο στο εσωτερικό της εχθρικής ενδοχώρας.

Η πρώτη «εκτόξευση» ελληνικού βλήματος cruise με την live κάλυψη και «συμμετοχή» ενός μέσου ενημέρωσης είναι γεγονός. Περισσότερες λεπτομέρειες και αποκλειστικές φωτό αύριο στο defencenet.gr

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

14 σχόλια:

  1. Μπράβο παιδιά, ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ!! Ελπίζω μόνο η επόμενη εκτόξευση SCALP να βρει τον στόχο που της αξίζει, την κόκκινη μηλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όλα καλά και όλα ωραία !!!
    Αυτό όμως που με προβληματίζει είναι πόσο αποτελεσματικό είναι ένα όπλο το οποίο χρησιμοποιεί το αμερικανικό σύστημα πλοήγησης (GPS) που ανά πάσα στιγμή μπορεί να κλείσει ή να αλλάξει στοιχεία κατά το δοκούν έτσι που αλλού να στέλνεις το βλήμα και αλλού αυτό να βρίσκεται;
    Εκτός και εάν υπάρχει άλλη πρόνοια την οποία εάν ξέρει κάποιος υπεύθυνα να μας πληροφορήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Bλέπετε; Αυτά κάνουμε. Φέραμε Ισραηλινούς στο Αιγαίο και θύμωσαν οι Τούρκοι τόσο, που δεν μας "επισκέπτονται" πια! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για αυτόν που έχει ανασφάλειες για το GPS ας έχει υπόψη του τρεις λέξεις «αδρανιακό σύστημα πλοήγησης». Μπορεί να μην έχει την ακρίβεια του GPS αλλά την κάνει την δουλειά του ειδικά σε μεγάλους στόχους όπως π.χ. γέφυρες ή εισόδους και εξόδους τούνελ.

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΡΟΣ: 26 Μαΐου 2010 6:34 μ.μ.

    ΤΟ ΒΛΗΜΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ INS/GPS ΣΤΗΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ ΤΟΥ...ΕΑΝ ΚΛΕΙΣΕΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣ ΤΟ GPS Ή ΤΟ ΠΑΡΕΜΒΑΛΛΕΙΣ (ΔΥΣΚΟΛΟ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΠΙΘΑΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΔΟΡΥΦΟΡΟΥΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ),ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΔΙΟΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ INS ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ TERRAIN MATCHING ΚΑΙ ΡΑΔΙΟ-ΥΨΟΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΤΗΣΗΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ. ΣΤΗΝ ΤΕΡΜΑΤΙΚΗ ΦΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ''ΜΑΤΙ'' ΤΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ''ΒΛΕΠΕΙ'' ΜΕ ΕΙΔΙΚΟ ΤΡΟΠΟ (ΜΑΛΛΟΝ ΤΡΟΠΟΥΣ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ) ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΣΕ ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟΥ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΕΠΑΝΩ ΤΟΥ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΥΠΟΗΧΗΤΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ...ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΦΤΙΑΧΝΑΝ ΕΝΑ ΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΕΙ 1,5 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ (ΤΟ ΕΝΑ) ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΝΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ GPS, ΠΙΣΤΕΨΕ ΜΕ!
    -ΑΡΜΕΛ-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. To σύστημα δουλεύει και χωρίς το GPS μην ανησυχείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κοιτάξτε μήν βρεθοῦμε νά πολεμᾶμε τούς Πέρσες γιά λογαριασμό τῶν Ἐβραίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. O Ελευθέριος Β ώς συνήθως δεν έχει ιδέα για το τι μιλάει και απλά ρίχνει ένα πυροτέχνημα στο περίπου
    για να ψαρώσει τους αδαείς.

    Λοιπόν, πρώτον το onboard GPS του Σκάλπ είναι DGPS (differential) και δεύτερον φυσικά ο Σκάλπ δεν έχει...INS (lol), INS έχουν τα αεροπλάνα.

    Ο Σκάλπ έχει σύστημα ΤΜPTS (Terrain Mapping Precision Targeting System) στο οποίο φορτώνονται τα δεδομένα του στόχου πρίν την αποστολή. Κατά την διάρκεια της πτήσης πρός τον στόχο, η καθοδήγηση μέσω ΤΜPTS μπορεί να ρυθμιστεί να υπερισχύει (override) των σημάτων DGPS για τον λόγο που ανέφερε ο φίλος ανώνυμος πάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για το SCALP-EG:
    - Mόνο το Mirage-2000-5Mk2 είναι πιστοποιημένο να φέρει 1 σύστημα στο κεντρικό κοιλιακό φορέα. Και ταυτόχρονα να φέρει 4+2 αέρος-αέρος MICA
    - Επίσιμη εμβέλεια 250+ χλμ. Πραγματική 650 χλμ υπό προϋποθέσεις
    - Οι στόχοι φορτώνονται πριν την πτήση, αλλά μπορούν να αλλάξουν και κατά τη διάρκεια
    - Ύψος πτήσης: 30-40 μέτρα
    - Ταχύτητα 1000 χλμ/ώρα (0,8 Μαχ)
    - καθοδήγηση μέσω INS, GPS και διορθώσεις μέσω TERPROM. Η τελική προσβολή γίνεται μέσω αισθητήρα υπέρυθρων ATR και ταυτοποίηση στόχου από βιβλιοθήκη.
    - Ύπαρξη λειτουργίας ακύρωσης (abort)
    - 90 συστήματα στο ελληνικό οπλοστάσιο που αξιοποιούνται από 25 Mirage-2000-5Mk2
    - Τα Rafale μπορούν να φέρουν 2 συστήματα. Ενώ και τα Eurofighter μπορούν να φέρουν το σύστημα (Storm Shadow) καθώς και τα Tornado GR4, Mirage-200D, Gripen, Nimrod MRA4. Αλλά και από τα F-35!
    - Το SCALP EG/Storm Shadow έχει πολεμική δράση στο Αφγανιστάν και στο Ιράκ από την Γαλλική και Βρετανική αεροπορία.
    - Άλλες χώρες που είναι χρήστες ή έχουν παραγγείλει το σύστημα: Ιταλία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Black Shaheen), Σ. Αραβία (Storm Shadow)
    - Η έκδοση Naval Scalp () θα εξοπλίζει τις φρεγάτες FREMM - που έχει ανακοινώσει ότι θα αγοράσει η Ελλάδα - και τα γαλλικά υποβρύχια Barracuda.

    Και όπως είδατε πιο πάνω και τα τουρκικά F-35 θα έχουν τη δυνατότητα να φέρουν SCALP EG!!!
    Άρα για λίγο καιρό θα χαρούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πραγματικα ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ,η μονη γλωσσα που καταλαβαινουν τα τουρκικα και ισλαμικα πιθηκοειδη αποβρασματα!!!
    In vivo κιολας θα ειναι εξαιρετικα ενδιαφερον.

    Perseas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Παιδιά μπορεί να κάνω και λάθος,αλλα νομίζω ότι το SCALP δεν χρησιμοποιεί το Αμερικανικο GPS αλλα το Γαλλικό.Παρα `ταύτα ως δευτερεύον σύστημα έχει και INS.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σύστημα GPS αναπτύσει και η Ευρώπη δικό της με σημαντική συμμετοχή της Γαλλίας (κατασκευάστριας χώρας των βλημάτων SCALP) αλλά και η Ρωσσία άλλο δικό της. Και τα δύο από όσο ξέρω είναι σχεδόν έτοιμα και σύντομα οι Αμερικάνοι δεν θα έχουν το μονοπώλιο στην παροχή στίγματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και ακόμα περισσότερο από το αδρανειακό σύστημα (το οποίο έχει σχετικά μεγάλο CEP), ποιό σημαντικό για την καθοδήγηση του συγκεκριμένου πυράυλου είναι το συστημα TERPROM (http://en.wikipedia.org/wiki/TERPROM) το οποίο εκτελεί αλγοριθμική σύγκριση/ταύτιση του αναγλύφου του στόχου με δορυφορικές κατάλληλα επεξεργασμένες φωτό(βλέπε δορυφορικό σύστημα HELIOS).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @9:22 μ.μ.
    ΧΑΧΑ..ΚΑΛΟ!!
    Αυτό όμως φίλε μου άλλοι θα το κάνουν....

    ΕΥ,ΑΓΓΕΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.