3/5/11

Η «Διώρυγα Ερντογάν» είναι… «Διώρυγα Ετσεβίτ»!

Δεν πρόλαβε καλά-καλά να παρουσιάσει το μεγαλεπήβολο σχέδιό του ο Τούρκος πρωθυπουργός, ύψους πενήντα δις ευρώ, για την διώρυγα που θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τον Μαρμαρά και άρχισαν οι αποκαλύψεις.
Ο τουρκικός Τύπος έσπευσε να αποδείξει πως πρόκειται για ένα παλιό σχέδιο, αναδημοσιεύοντας ανάλογα ρεπορτάζ που ανάγονται στην… 18η Ιανουαρίου 1994! Από αυτά προκύπτει ότι το συγκεκριμένο σχέδιο είχε ανακοινωθεί τότε για πρώτη φορά από τον Μπουλέντ Ετσεβίτ – άλλον «οραματιστή» και σφαγέα της Κύπρου.

Μπροστά στον ορυμαγδό των δημοσιευμάτων και των ειρωνικών σχολίων ο κ. Ερντογάν αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι το σχέδιο βρέθηκε στα οθωμανικά αρχεία και το είχε εμπνευστεί , όπως χαρακτηριστικά είπε, «ο παππούς μας ο Αμπτουλμετζίτ»!

Από ιστορικές πηγές προκύπτει ότι η ιδέα αυτή ανήκει στον σουλτάνο Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή, ο οποίος ανέθεσε τον σχεδιασμό της διώρυγας στον μεγάλο αρχιτέκτονα της εποχής Σινάν,ο οποίος λέγεται ότι ήταν ελληνικής ή αρμενικής καταγωγής.

 Έκτοτε επτά σουλτάνοι προσπάθησαν να υλοποιήσουν το σχέδιο, το οποίος όμως προσέκρουε κάθε φορά σε καινούργια εμπόδια.  Ίσως ο νεοθωμανός  κ. Ερντογάν να είναι ο όγδοος και τυχερός σουλτάνος που θα το υλοποιήσει!

Η πρώτη αντίδραση για το σχέδιο εκφράστηκε ήδη από τον Πρέσβη της Ρωσίας στην Άγκυρα κ. Βλαντιμίρ Ιβανόφσκι, ο οποίος δήλωσε στον συνεργάτη της εφημερίδας Ραντικάλ κ. Μουράτ Γετκίν, ότι η διώρυγα μπορεί να γίνει υπό την προϋπόθεση του σεβασμού της Συνθήκης του Μοντρέ, που προβλέπει την ελεύθερη διέλευση των εμπορικών πλοίων από τα Στενά και απαγορεύει την έξοδο των πολεμικών στη Μαύρη Θάλασσα, κάτι που συνέβη πρόσφατα όταν οι ΗΠΑ θέλησαν να στείλουν πολεμικά σκάφη τους στην περιοχή κατά τη διάρκεια του πολέμου  Ρωσίας - Γεωργίας. Ο Πρέσβης διέψευσε επίσης κατηγορηματικά ότι ρωσικές εταιρίες θα αναλάβουν το κόστος κατασκευής της διώρυγας.

Ανησυχίες για το  θέμα εξέφρασαν αρκετοί Τούρκοι διπλωμάτες. Ένας εξ αυτών ο κ. Ονούρ Οϊμέν, τόνισε ότι ο κ. Ερντογάν αναφέρθηκε μόνο στα οικολογικά και οικονομικά ζητήματα και παρέλειψε να μιλήσει για τα νομικά και πολιτικά που είναι και τα πιο σημαντικά.
 
Εάν επεκταθεί η Συνθήκη του Μοντρέ και στη νέα διώρυγα η Τουρκία δεν θα εισπράττει χρήματα , οπότε δεν θα έχει κανένα οικονομικό όφελος. Το ερώτημα λοιπόν που πλανάται είναι μήπως τη διώρυγα τη ζήτησαν οι ΗΠΑ, για να περνούν ανενόχλητα τα πολεμικά πλοία τους στη Μαύρη Θάλασσα;
 http://www.elzoni.gr

3 σχόλια:

  1. Ας μου εξηγήσει κάποιος αν ξέρει, τι νόημα έχει η διώρυγα; Η Μ.θάλασσα δεν ενώνεται με τον Μαρμαρά μέσω του Βοσπόρου; Τι θα προσθέσει σ'αυτό μια διώρυγα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το μεγαλύτερο άγχος της Τουρκίας είναι η Κωνσταντινούπολη.

    Γνωρίζουν ότι την κατέχουν, και επίσης βρίσκεται πλέον στο άκρο της Τουρκίας, κι όχι στο κέντρο(όπως ήταν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία). Η Πόλη ανήκει στο Ευρωπαϊκό τμήμα της Τουρκίας, και μάλιστα χωρίζεται από την θάλασσα, από την υπόλοιπη Τουρκία.

    Με την διώρυγα αυτή, δημιουργείται δεύτερο χώρισμα, που χωρίζει την Κωσταντινούπολη από την Ευρωπαϊκή Toυρκία δια θαλάσσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. >άλλον «οραματιστή» και σφαγέα της Κύπρου<

    Άσχετο με το θέμα.

    >ο κ. Ερντογάν αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι το σχέδιο βρέθηκε στα οθωμανικά αρχεία<

    Και την διώρυγα του Σουέζ, από την Αρχαιότητα την οραματίστηκαν, αλλά πριν 140 χρόνια έγινε.

    @ akomaedw

    Ίσως την θέλουν για αποσυμφόρηση, ίσως συντρέχουν άλλοι λόγοι (διάβασε το άρθρο).

    _________________________________

    Αυτό που ενδιαφέρει εμένα είναι ότι η Τουρκία κάνει έργα, άσχετα με τον αν τελικά γίνει και τούτο, ενώ εμείς αξιωθήκαμε μία γέφυρα όλη κι όλη (Ρίο-Αντίριο) και ένα-δύο αυτοκινητοδρόμους, κάτι εντελώς φυσικό για οποιοδήποτε στοιχειωδώς προηγμένο κράτος. Κι όμως, αυτή η γέφυρα παρουσιάστηκε σαν επίτευγμα σχεδόν εξωγήινο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.