5/2/17

Πώς να φτιάξεις μια Παιδεία που δεν φτιάχνεται

Η ελληνική παιδεία έχει πολλά προβλήματα. Συγκεκριμένα, έχει ολόκληρες κατηγορίες προβλημάτων, διακριτές παρτίδες δυσλειτουργιών, ισάριθμες των βαθμίδων εκπαίδευσης. Τεράστια προβλήματα έχουν τα πανεπιστήμια, που αξιολογούνται ως μέτρια (στην καλύτερη περίπτωση) σε σχέση με τα πανεπιστήμια άλλων χωρών, γιγάντια προβλήματα έχουν η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χάλια τα πηγαίνουν οι Έλληνες μαθητές στην PISA, χάλια τα πηγαίνουν και οι ενήλικες (που είναι τα προϊόντα του εκπαιδευτικού συστήματος) στα μαθηματικά, στην κατανόηση κειμένου, σε όλες τις σχετικές μετρήσεις. Υπάρχει, όμως, ένα βασικό, πρωταρχικό, δομικό πρόβλημα που εμποδίζει την επίλυση όλων αυτών των προβλημάτων: Οι Έλληνες πολίτες δεν την επιθυμούν. Την επίλυση. Αυτό είναι όλο, βασικά.
Όλοι γνωρίζουμε γιατί δεν γίνονται μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα. Αυτό που αποκαλούμε “μεταρρυθμίσεις” είναι αυτές οι πολιτικές που ευνοούν πολλούς από λίγο, πλήττοντας λίγους πολύ. Κόβεις προνόμια από ειδικές ομάδες που τα κατέχουν, και αποδίδεις το κέρδος σε όλη την κοινωνία. Έτσι από μια χούφτα πρώην προνομιούχων χάνει ο καθένας 10, για να κερδίσουμε όλοι μας από 0,01. Προφανώς οι προνομιούχοι που έχουν πολλά να χάσουν κάνουν χαμό. Κάνουν σαματά. Διαδηλώνουν, φωνάζουν, γυρνάν το σύμπαν ανάποδα. Οι υπόλοιποι της πλειοψηφίας, δε, κάθε ένας εκ των οποίων έχει να κερδίσει ελάχιστα, δεν ασχολούνται. Μα τι φωνάζουν όλοι αυτοί, αναρωτιούνται. Πώς κάνουν έτσι;

Για τη συνέχεια Kathimerini

4 σχόλια:

  1. Κλασσικό κατά παραγγελία προπαγανδιστικό κείμενο. Ξεκινά από μερικά ανευ αμφισβήτησης δεδομένα όπως η παθογένεια στην Παιδεία, σαν πρόφαση για να πεί αυτά που θέλει να περάσει έτσι κι αλλιώς. Αλήθεια οι διευθυντές εφημερίδων τι θα έγραφαν στον PISA; Αλλά ξέχασα, όποιος έχει φράγγα δε χρειάζεται αξιολόγηση γιατί τον αξιολογεί η ίδια η ζωή! Και σε ένα κόσμο που μια χούφτα ανθρώπων έχει περισσότερη περιουσία από τους πιο φτωχούς 3.500.000.000 πως μπορεί αυτός ο αρθρογράφος να μιλάει για αξιοκρατία; Κι αν πια η Ελλάδα μόνο εχει το πρόβλημα γιατι όλη η Ευρώπη ιδίως ο Νοτος είναι σε άθλια κατάσταση; Κι ένα τελευταίο : ο PISA δεν είναι του OOΣΑ ;Που μας τον κάτσανε στο σβέρκο για να μας δωσουν κανένα ευρώ; Επειδή φαίνεται να τον έχει πολυ σε υποληψη ο αρθρογράφος. Κλπ Κλπ Κλπ βαριέμαι να πω άλλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Αυτό που αποκαλούμε “μεταρρυθμίσεις” είναι αυτές οι πολιτικές που ευνοούν πολλούς από λίγο, πλήττοντας λίγους πολύ."
    ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ !!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΑΙΔΕΙΑ δεν φτιαχνετε με μετασοβιετικους κομμισαριους της πλακας και αντιστασιακους της δεκαρας. τελεια και παυλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η έλλειψη παιδεία; μας έφερε εδω που μας έφερε και εξαφανίζει πλέον τον ίδιος τον Ελληνισμό ως ύπαρξη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.