10/5/11

Κίνα: Κορυφαία στις ναυπηγήσεις

Contrepoints
Το «Ville de Bordeaux» (Πόλη της Μπορντώ)  είναι πλοίο σχεδιασμένο
 να μεταφέρει τα κατασκευαστικά στοιχεία του Airbus A380.

Χτίστηκε στο Nanjing της Κίνας το 2004 στο ναυπηγείο Jinling
Αν κρίνουμε από τον αριθμό των πλοίων που ναυπηγούνται και τον αριθμό των παραγγελιών, η Κίνα είναι η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη στον κόσμο.


Η Κίνα που προσπέρασε τη Νότια Κορέα έχει γίνει η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη στον κόσμο το 2010, και φιλοδοξεί να γίνει ο κατασκευαστής των πλέον συγχρόνων πλοίων από το 2015.  




Το 2010, η Κίνα ναυπήγησε πλοία χωρητικότητας 65,6 εκατ. τόννων DWT** (νεκρό βάρος**), ή 43% του DWT των πλοίων που ναυπηγούνται σε όλο τον κόσμο. 

Την ίδια χρονιά, η Κίνα έλαβε παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων για την συνολική χωρητικότητα των 195,9 εκατ. τόννων DWT, δηλαδή το 41% ​​των παραγγελιών πλοίων σε όλο τον κόσμο.

Η τάση αυτή θα συνεχιστεί μάλλον, καθώς η ναυπηγική βιομηχανία στην Κίνα είναι πλέον σε καλό δρόμο για να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης της ναυπηγικής βιομηχανίας ποσοτικά, ενώ συνεχίζει επίσης να κάνει εντυπωσιακή πρόοδο όσον αφορά την ποιότητα. 


Στα πλαίσια του 12ου Πενταετούς Σχεδίου της, η Κίνα στοχεύει να περάσει από το καθεστώς  της «μεγάλης ναυτικής δύναμης στη ναυπηγική βιομηχανία» σε «υπερδύναμη της ναυπηγικής βιομηχανίας». 
Ωστόσο, εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με άλλες μεγάλες χώρες της ναυπηγικής βιομηχανίας όσον αφορά τις καινοτομίες και για την βελτίωση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται στα πλοία.

Αν η Κίνα εξακολουθεί να είναι πίσω από χώρες όπως την Ιαπωνία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Νότια Κορέα στο τομέα της ναυπήγησης πλοίων υψηλής τεχνολογίας, διαθέτει όμως ορισμένα πλεονεκτήματα. 

Η Shanghai Jiangnan Changxing Heavy Industry Co Ltd, που συνδέεται με τα πολύ παλιά ναυπηγεία Jiangnan Shipyard, που μετράνε ήδη 146 χρόνια ιστορίας, έλαβε πρόσφατα μια παραγγελία για την κατασκευή έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το καθένα με χωρητικότητα 9.000 εμπορευματοκιβωτίων 20’, (ισοδύναμα είκοσι-ποδιών), από Γερμανό πλοιοκτήτη. 
Θα είναι τα μεγαλύτερα πλοία αυτού του είδους που έχουν ποτέ σχεδιαστεί στην Κίνα. Η παραγγελία αυτή αποδεικνύει την ικανότητα των κινεζικών ναυπηγείων για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
.** Το «νεκρό βάρος» η  «Χωρητικότητα εκτοπίσματος» (deadweight tonnage - dwt): Υπολογίζεται σε μετρικούς τόννους "νεκρού βάρους", προσδιορίζει το μέγιστο συνολικό βάρος που μπορεί να μεταφέρει ασφαλώς το πλοίο σε φορτίο, εφόδια κ.ά. εφόσον διατηρεί το βύθισμα (γραμμή φόρτωσης) που προβλέπεται από τους ισχύοντες κανονισμούς
 Contrepoints.org                    9.5.2011

1 σχόλιο:

  1. Το κράτος πρέπει να αναλάβει τις ναυτιλιακές συγκοινωνίες και το διακρατικό θαλάσσιο εμπόριο, και τα ναυπηγεία πρέπει να κρατικοποιηθούν και ενοποιηθούν σε 1 εταιρία.

    Aυτές οι κρατικές εταιρίες πρέπει να χρησιμοποιήσουν και αλλοδαπούς ως φθηνό χειρωνακτικό εργατικό δυναμικό για τις βαριές εργασίες, να διοικούνται απευθείας από το κράτος(και όχι από σωματεία εργαζομένων), και να αναλάβουν επιχειρήσεις και σε φτωχότερες χώρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.