7/2/11

Περί εθνικισμού


Tου Θανου Βερεμη*

Ζούμε σε περίοδο δοκιμασίας των θεσμών. Το αντιπροσωπευτικό μας σύστημα, η Δικαιοσύνη και η εκπαίδευση έχουν τεθεί σε αμφισβήτηση. Ο φονταμενταλισμός  και ο εθνικισμός επιστρέφουν με δριμύτητα και μάλιστα σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, οι οποίες στη γένεσή τους αποτέλεσαν καύχημα του Διαφωτισμού.



Ο εθνικισμός που γνωρίζουμε σήμερα δεν έχει σχέση με εκείνον που δημιούργησε ο γαλλικός ορθολογισμός. Ο εθνικισμός της Γαλλικής Επανάστασης ήταν εδαφικός και πολιτικός. Συσπείρωσε τους πολίτες εναντίον των προνομίων του παλαιού καθεστώτος, ώστε το έθνος να αποτελέσει τη νέα νομιμοποιητική βάση της κρατικής εξουσίας, αντί της ελέω Θεού μοναρχίας.

Ομως, ο εθνικισμός σταδιακά μεταλλάχθηκε σε προϊόν του ρομαντισμού. Ετσι, οι Γάλλοι, που απέδιδαν στο έθνος πολιτικό περιεχόμενο, προσέδωσαν στην έννοια αυτή οργανικές ιδιότητες, ιδίως μετά την ταπεινωτική τους ήττα από τους Πρώσους το 1870-71. Οι Γάλλοι, οι οποίοι ήταν αποτέλεσμα προσμείξεων Γαλατών και Φράγκων (Γερμανών), θέλησαν να αποβάλουν από τη μνήμη τους το Γερμανικό στοιχείο και να αναδείξουν το Κέλτικο. Αντίστοιχα, οι Πρώσοι αναζήτησαν σε κάποιο ιδεατό παρελθόν τη γερμανική καθαρότητα έναντι του σύνοικου σλαβικού πληθυσμού στα ανατολικά εδάφη τους.

Ο ημέτερος Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος, αν και εγγράφεται στη ρομαντική σχολή της ιστοριογραφίας, υπήρξε ορθολογιστής στις παρατηρήσεις του για τις καταβολές του ελληνικού έθνους. Αντιμετωπίζοντας τις απόψεις του Αυστριακού ιστορικού Ιάκωβου Φίλιππου Φαλμεράγιερ ότι η εγκατάσταση σλαβικών και αλβανικών φύλων στην Ελλάδα εξαφάνισαν κάθε ίχνος ελληνικού αίματος από τις φλέβες των Ελλήνων, ο Παπαρρηγόπουλος απέρριψε την βιολογική αυτή ερμηνεία της ιστορίας και προέταξε τον πολιτισμό ως μοναδικό έγκυρο γνώρισμα κάθε έθνους. Ο ελληνικός εθνικισμός του 19ου αιώνα συνεπώς υπήρξε ανοιχτός στην εθελουσία προέλευση κάθε εθνότητας που επιθυμούσε να γίνει μέτοχος ενός πολιτισμού με την αρχαιότερη και πλουσιότερη γλωσσική παράδοση. Η ελληνική γλώσσα, άλλωστε, δεν ήταν μόνο φορέας της γραμματείας των αρχαίων, αλλά και η ιερή γλώσσα των γραφών, καθώς οι τρεις από τους τέσσερις Ευαγγελιστές έγραψαν τα ευαγγέλιά τους στα ελληνικά.

Ο ελληνικός εθνικισμός μεταλλάσσεται μέσα στον εικοστό αιώνα. Πρώτη αιτία της αλλαγής υπήρξε η εξαγγελία της Τρίτης Διεθνούς το 1924 ότι οι τρεις Μακεδονίες, του Βαρδάρη, του Αιγαίου και του Πιρίν, θα γίνονταν μελλοντικά ένα ενιαίο αυτόνομο κράτος υπό την κομμουνιστική Βουλγαρία. Η εξαγγελία αυτή προκάλεσε μεγάλες διχογνωμίες στο ΚΚΕ με αποτέλεσμα την παραίτηση των ιστορικών Γιάννη Κορδάτου και Σεραφείμ Μάξιμου από τους κόλπους του κόμματος. Οταν την ηγεσία ανέλαβε ο Νίκος Ζαχαριάδης, η άποψη της Τρίτης Διεθνούς επικράτησε. Οι διώξεις κατά του ΚΚΕ υπό το βενιζελικό «ιδιώνυμο αδίκημα» και οι φυλακίσεις μελών του κόμματος από το καθεστώς Μεταξά, ξεκίνησαν από το λάθος της υιοθέτησης ενός συνθήματος βλαπτικού για τα ελληνικά συμφέροντα.

Η έννοια του «από τριών χιλιάδων ετών» καθαρόαιμου Ελληνισμού, έγινε η βάση της αναθεωρημένης αντίληψης του ελληνικού εθνικισμού επί δικτατορίας Μεταξά και χάρη στον ελληνικό εμφύλιο, μακροημέρευσε.

Κατά τον εμφύλιο (1946-49), ο «Δημοκρατικός Στρατός» στρατολογούσε, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια από τις σλαβόφωνες περιοχές της δυτικής Μακεδονίας με αποτέλεσμα να εξαγγελθεί από το κόμμα η δημιουργία ανεξάρτητης Μακεδονίας και Θράκης με πρωτεύουσα την Θεσσαλονίκη. Η 5η Ολομέλεια του ΚΚΕ στις 30 - 31 Ιανουαρίου 1949 επανέλαβε το μοιραίο σφάλμα του Μεσοπολέμου, αναγνωρίζοντας το «δικαίωμα του μακεδονικού λαού για εθνική αυτοδιάθεση». Η απόφασή του κόστισε τόσο πολύ στο μετεμφυλιακό ΚΚΕ ώστε το ζήτημα να αποτελεί σήμερα άβατο στις κομματικές αποτιμήσεις του εμφυλίου.

Ο παλιός διεθνισμός της Αριστεράς έδωσε πλέον τη θέση του σε έναν ιδιότυπο εθνικισμό, ο οποίος απέκτησε τη σημασία αντίστασης κατά της παγκοσμιοποίησης και των πολυεθνικών εταιρειών. Η εμφυλιακή προθυμία του ΚΚΕ να συμπλεύσει με τις αντίπαλες μεγαλοϊδεατικές φιλοδοξίες μιας γειτονικής εθνογένεσης εκθέτει ακόμα το κόμμα σε εύκολη κριτική.

Ο παραδοσιακός εθνικισμός της Δεξιάς επιστρέφει σε οργανικές ερμηνείες της μεταξικής περιόδου και αποδύεται σήμερα σε κυνήγι μειοδοτικών μαγισσών που εντοπίζονται κυρίως στον φιλελεύθερο χώρο. Ετσι, το ανέστιο κέντρο του πολιτικού φάσματος βρίσκεται εγκλωβισμένο ανάμεσα σε δύο κατήγορους, τον δεξιό και τον αριστερό.

Η σύγχρονη κοινωνία αναζητάει όλο και πιο πολύ τη θαλπωρή της χαμένης παραδοσιακής κοινότητας στον εθνικισμό των συμβόλων, ενίοτε και στην θρησκευτική παραμυθία. Κατά πόσον κάποιοι απολεσθέντες παράδεισοι του παρελθόντος υπήρξαν πραγματικοί ή αποτελούν εμφυτεύματα εικονικής μνήμης, είναι θέμα μεγάλης συζήτησης μεταξύ διανοουμένων και ιστορικών.

Δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε το γεγονός ότι οι εθνικές μνήμες αποτελούν κοινό σημείο αναφοράς, ώστε να δημιουργείται ανάμεσα στους κατοίκους της χώρας αυτής η αλληλεγγύη, που είναι απαραίτητη σε περιόδους κρίσης σαν τη σημερινή. Ομως, καλό είναι να προσέχουμε το θυμικό(Ο θυμός η θυμικόν η θυμοειδές μέρος είναι η σφαίρα εκείνη της ψυχής που περικλείει το συναίσθημα και την βούληση.). Υπήρξε πηγή μεγάλων περιπετειών στο παρελθόν. Η υπερβολική του δόση βλάπτει.

*Ο κ. Θάνος Βερέμης είναι ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

26 σχόλια:

  1. Περί πέμπτης φάλαγγας πότε θα γίνει συζήτηση;
    Ο Σόρος πληρώνει καλά κ.Βερεμη; (απο το Μπαϊράμι βγαίνει;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΟ Μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Κύριος Καθηγητής είναι πως σήμερα στην Ελληνική Κοινωνία διαμορφώνεται ένας Κοινός Τόπος όπου συναντιούνται Ελληνες Πατριώτες (Δεξιοί, Κεντρώοι, Αριστεροί) των οποίων η αγάπη για την πατρίδα δεν ερμηνεύεται με όρους μειοδοσίας, ούτε με όρους αντίθεσης στην παγκοσμιοποίηση και στις πολυεθνικές.

    Ο κοινός τόπος είναι η αντίθεση μας στην συστηματική αποδόμηση του Εθνους μας, της εθνικής μας συνείδησης, της παράδοσης μας και της Ιστορίας μας.

    Τυχαία ο Κος Βερέμης συμμετέχει στην προσπάθεια αυτή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άλλος ένας κρατικοδίαιτός, μετριοπαθείς και χλιαρός δοσίλογος καταγράφεις τις κενου περιεχομένου αντιλήψεις του απλά και μόνο για να παρουσιάσει συγγραφικό έργο.

    Ο εθνικισμός και η στροφή στη παράδοση, ιστορία, μνήμη είναι η ΜΟΝΗ ελπιδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ενα απλο λογικο ερωτημα καποιου Ελληνα αδαη. - Αν ειχαμε Αλβανους στην Ελλαδα απο την Τουρκοκρατια γιατι ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΤΑΒΑΙΝΟΥΜΕ τους Αλβανους απο την μουρη???

    Δεν θα ειχαμε συνηθησει τα χαρακτηριστικα τους και θα τα θεωρουσαμε "Ελληνικα"??? Οποτε δεν θα μπορουσαμε να καταλαβουμε ποιος ειναι ποιος??!!!

    Οσο για τον ινφογνωμων, δεν εχουμε φαει αρκετη προπαγανδα πιστευετε απο τον "κυριο" Βερεμη στα Μεσα Μαζικης Εξαπατησης, πρεπει να τα βλεπουμε και εδω??? Αν απλα θελετε να τον καφτηριασετε ισως θα πρεπει να παρετε και θεση κατω απο το κειμενο του οποτε να δουμε και την δικη σας αναλυση για τον εν λογο "κυριο" καθε φορα που θα αναρτηται τα εμετικες του αρλουμπες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο θυμος φαινεται να μην του αρεσει! Φανταζεσθαι να θυμωσει ο λαος τι εχουν να παθουν οι προδοτες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το σενάριο των εκλογών στο επόμενο διάστημα κερδίζει συνεχώς έδαφος,το έχουν αντιληφθεί αρκετοί και πράτουν αναλόγως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1:41 Την άποψη μου την εξέφρασα καθαρά στο σχόλιο μου για τον Κο. Βερέμη και την προσπάθεια του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. μη ξεχναμε ποτε οτι το συριζα σε μετρησεις ειχε φτασει σε ποσοστα του 17.5 %, γιατι αραγε επεσε τοσο χαμηλα? και φυσικα παρα πολυ απο αυτους που Απομακρύνθηκαν ηταν αριστερη,η θεσεις του στα εθνικα θεματα ηταν καταλυτικες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο Σύριζα ελάχιστες φορές στάθηκε απέναντι στα εθνικά θέματα ως έπρεπε.

    Αποτελεί δομικό πρόβλημα της Αριστεράς η αδυναμία της να εκφέρει πολιτικό λόγο συνεπή διαχρονικά επί των εθνικών θεμάτων.

    Μια μικρή γεύση απο τον Αντιφωνητή
    Τί Μέτε, τί Μουσταφά, τί ΣΥΡΙΖΑ…
    http://antifonitis.gr/online/?p=1426

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλο ειναι να μην στεκομαστε σε προπαγανδιστες ,σαχλαμαρες αντιγραφακηδες τυπους απαυτους που θελουν να "νικουν παση θυσια".
    Γιατι σαυτους πατουν τα ξενα κεφαλαια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οσο κι αν προσπαθεις ρουφιανε Βερεμη, υπαρχει αρκετη μαγια στην Ελλαδα για να αντισταθει στα νεοταξικα σχεδια που σε εχουν βαλει να υπηρετησεις.
    Τιποτενιο φασιστικο υποκειμενο, παρε μαθηματα πλοηγησης ελικοπτερου. Θα σου χρειαστει συντομα. Οσο για την αγορα του, ε ξοδεψε και κατι απο τα χρηματα που σου εδωσε ο Γιωργακης (ο Σορος ντεεε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ 7 Φεβρουαρίου 2011 1:57 μ.μ.

    Όχι, διότι ο λαός αυτός δεν θυμώνει σχεδόν ποτέ. Θυμώνει αν χάσει η ομάδα του στο ποδόσφαιρο, ή αν του γρατζουνίσουν το αυτοκίνητο, αλλά μέχρις εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτο που εμμεσως ομολογει ο κος Βερεμης ειναι οτι ο εθνικισμος που περιγραφει δεν ηταν προιον ορμεμφυτης αντιδρασης των επι χιλιαδες χρονια γονιδιακων αυτοχθονων κατοικων αυτης της γωνιας της γης αλλα προιον της πολιτικης καποιων κεντρων εκτος Ελλαδος που εκμεταλευομενοι ενα απο τα μειονεκτηματα των Ελληνων,τους επηρεασσαν εντασοντας τους σε κομματικα μαντρια που δημιουργησαν,μαλιστα σε περιοδους πολεμων ωστε να επωφεληθουν σε επερχομενη ειρηνη και να δημιουργησουν βασεις για την πολιτικη τους.Αυτο ομως Κε Βερεμη δεν μπορει να χαρακτηρισθει εθνικισμος αλλα τυχοδιωκτικη εκμεταλλευση για ιδιον οφελος.Αλλωστε ακομα και σημερα ολοι βλεπουμε τι πρεσβευουν τα κομματικα μαντρια,[μερικα ακομα και την ιδια σημαια επισειουν].Προτεινω λοιπον να μας ξεκαθαρισει τους ορισμους αυτους οπως ομως εκεινος τους αποδεχεται για να μπορουμε να τον καταλαβαινουμε οταν λεει για την γεννηση ενος εθνους.Συμφωνω κατα το ημισυ με τον ΙΑΠΕΤΟ,ας το γραφει στα Ελληνικα,οτι δεξιοι,αριστεροι,κεντρωοι συστοιχιζονται στον εθνικισμο για την διατηρηση αυτης της πατριδος.Θα ημουν πληρως συμφωνος ομως εαν αντεστρεφε την σειρα και ελεγε οτι πρεπει ολοι πρωτιστως να ειμαστε εθνικιστες και μετα ας ακολουθουσαμε οποιο κομμα μας ταιριαζε περισσοτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μόνο ο ελληνικός εθνικισμός ενοχλεί τά γιουσουφάκια. Ενας εθνικισμός ο οποίος είναι αμυντικός καί απελευθερωτικός.

    Μπροστά στόν οθωμανικό εθνικισμό τρέχουν ποιός θά πρωτοσκύψει. Ούτε μία πορεία δέν έχουν κάνει οι αντιρατσιστές στήν τουρκική πρεσβεία. Αλλά επειδή τούς αρέσει τό οθωμανικό σκύβουν μπροστά καί στούς σκοπιανούς εθνικιστές καί στούς αλβανούς εθνικιστές.

    Καί μία ερώτηση ρητορική. Καλά οι έλληνες πού θέλουν ελληνική τήν Κύπρο είναι εθνικιστές. Οι εγγλέζοι πού έχουν καί αυτοί κομμάτι από τήν Κύπρο ή οι αμερικάνοι πού έχουν κομμάτια από ολόκληρη τήν υφήλιο τί είναι; Δέν είναι υπερ-εθνικιστές; Καί γιατί νά υποταχτούμε σέ αυτούς κύριε ΕΛΙΑΜΕΠ;

    * Στήν σελίδα του τό ΕΛΙΑΜΕΠ έχει πρώτη είδηση μία ομιλία του Fischer, τ. Υπουργού Εξωτερικών της Γερμανίας. Τόν θυμόσαστε; Είναι αυτός πού καθύβριζε τόν Μιλόσεβιτς καί πρωταγωνιστούσε στούς βομβαρδισμούς του αμαχου πληθυσμού της Σερβίας από τά F16. Είναι αυτός πού υποστήριζε τούς εθνικιστές καί εγκλήματίες κοσσοβάρους. Aραγε θά κάνουν ποτέ ομιλία γιά τούς 1619 δολοφονηθέντες από τούς ...ανεκτικούς Τούρκους;

    Α ρε θά μας κάνουν όλους χρυσαυγίτες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τουλάχιστο πληρώνεται καλά για όσα (προσπαθεί ματάιως να) μας πείσει; ...
    Ή είναι απλώς ΗΛΙΘΙΟΣ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Όλη αυτή την «ἁντικειμενική» ιστοριογραφία περί ΚΚΕ και της παράδοσης της Μακεδονίας μας στους Σλάβους, Βουλγάρους κομισάριους της Κομιντερν θα ήθελα πολύ να την πιστέψω μαζί με τα θεωρήματα σκοπιμότητας του άξιου καθηγητή εάν δεν υπήρχε ένα αλλά… Το 1944 ήλεγχε το ΚΚΕ διά του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ την συγκεκριμένη περιοχή και είχε και έναν κόκκινο κομισάριο στο πρόσωπο του Στρατάρχη Τολμπούχιν ( οποίος εξανάγκασε τα γερμανικά στρατεύματα σε γρήγορη εκκένωση της Ελλάδας και των Βαλκανίων ) ακριβώς δίπλα στα σύνορα με στρατό που δεν σήκωνε αντίσταση. Εάν ήταν ορθό αυτό που υποστηρίζει ο κ. καθηγητής (και όχι μόνον αυτός) όλη η υπόθεση θα ολοκληρωνότανε σε μερικές ώρες…
    Για να είμαστε ιστορικά δίκαιοι πρέπει να αναφερθούμε ότι μια ουδόλως σλαβική πρεσβεία αναζητεί στην Μακεδονία μας Σλάβους και τους καταγράφει κυριολεκτικά έναν-έναν. Υπάρχει και ένας πασίγνωστος σπόνσορας της κάθε λογής δημοκρατίας που ασχολείται σχετικά και τον γνωρίζει και ο καθηγητής και το ερευνητικό ινστιτούτο του…
    Καλό για κάθε επιστήμονα θα ήταν να μην μπερδεύει τον πατριωτισμό και εθνοκεντρισμό με την έννοια εθνικισμός και όλα αυτά να τα βάλει αντιμέτωπα με την Τρίτη Διεθνή και της αποφάσεις της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ο Βερέμης είναι πρώτα απ' όλα αμόρφωτος. Το πτυχίο τού Πανεπιστημίου δεν σού δίνει απαραίτητα και μόρφωση, σού δίνει κατάρτιση (που είναι κάτι διαφορετικό). Ούτε το ανώτατο πτυχίο, το διδακτορικό, σού δίνει απαραίτητα μόρφωση, σού δίνει εξειδίκευση (που είναι επίσης κάτι διαφορετικό και πολλές φορές αντιστρατεύεται την ευρύτερη μόρφωση). Όταν λοιπόν είσαι ένας αμόρφωτος μπαγλαμάς, τότε δέχεσαι να αναπαράγεις ακόμα και κουφά ιδεολογήματα που σού έχουν ετοιμάσει κάποιοι άλλοι για δικούς τους ιδιοτελείς λόγους (έχει αναφερθεί παραστατικά σε αυτό το φαινόμενο ο Ήφαιστος), αρκεί να σού εξασφαλίζουν την κοινωνική και "ακαδημαϊκή" άνοδο και βέβαια και το απαραίτητο καθηγητηλίκι. Και τότε γίνεσαι ο κύριος "καθηγητάς" (και όχι ο κύριος καθηγητής, ως θα ώφειλες).

    Ιδιαίτερα σε ότι έχει να κάνει με το έθνος (ως αμόρφωτος), εύκολα υιοθετεί (ως προς την έννοια τού εθνικισμού) και μηρυκάζει τη μασημένη τροφή που τού έχουν ξεράσει μέσα στο στόμα τα διάφορα thinktanks από την άλλη μεριά τού Ατλαντικού. Τουλάχιστον αυτοί οι τελευταίοι έχουν το ελαφρυντικό ότι είναι προϊόντα ενός πολυφυλετικού και πολυπολιτισμικού αχταρμά και δεν μπορούν να νοιώσουν τι σημαίνει έθνος.

    Αυτός όμως δεν έχει καμμία δικαιολογία. Θα ώφειλε να γνωρίζει ότι το έθνος είναι σε θέση να παράγει πολιτισμό, ενώ ο πολυφυλετικός πολτός απλά συντονίζεται στον χαμηλότερο κοινό παρονομαστή τών συστατικών του (και άρα ισοπεδώνει). Ακόμα, θα καταλάβαινε ότι και υποομάδες τού έθνους μπορούν να παραγάγουν πολιτισμό (Μινωϊκός, Μυκηναϊκός, κλπ). Κι ακόμα πιο πρωταρχικά, ότι και η ευρύτερη οικογένεια (το γένος) παράγει ήθος και δεν είναι καθόλου τυχαία η ετυμολογία τής λέξης "ευγενής". Αλλά στου κουφού την πόρτα...

    Το "ομογενές", το "όμαιμο", και το "ομότροπο" είναι έννοιες ταμπού για τη συνομοταξία τών Βερέμηδων. Οι χειρότεροι δε εχθροί τους είναι οι θετικές επιστήμες τής Ανθρωπολογίας και τής Βιολογίας. Απλά γιατί επιβεβαιώνουν ότι τα σύγχρονα έθνη αντιπροσωπεύουν συγκεκριμένες τοπικά και χρονικά βιολογικές οντότητες. Ιδιαίτερα δε για τούς Έλληνες, όχι μόνο αποδεικνύουν τη συνεκτικότητά τους και τη διάκρισή τους από γειτονικά μη ελληνικά φύλλα, αλλά αποδεικνύουν επίσης και τη βιολογική και ιστορική συνέχειά τους σε βάθος πολλών χιλιετιών.

    Τέλος, ο Βερέμης θα έπρεπε να γνωρίζει ότι άλλο πράγμα ο εθνικισμός και άλλο πράγμα ο επεκτατισμός. Έτσι, αντί να συκοφαντεί την έννοια τού ελληνικού εθνικισμού, θα έπρεπε πρώτα απ' όλα να καυτηριάζει τον τουρκικό επεκτατισμό. Αλλά βέβαια, αν το έκανε αυτό, τότε η μετριότητά του δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει καθηγητής (ούτε αντιπρόεδρος του ΕΛΙΑΜΕΠ, ούτε συνδαιτημόνας τής Bilderberg, ούτε μέλος τού Δ.Σ. τής ALPHABANK, ούτε... ούτε... ούτε...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν υπάρχει Δεξιά V Αριστερά,
    δεν υπάρχει Εθνικισμός V Φονταμελισμός,
    αυτά είναι ξεπερασμένες έννοιες.

    Σήμερα είναι ο Πολυπολιτιστικός Μηδενισμός V Δυτικού Πολιτισμού,
    είναι ο Μεταμοντερνσιμός V Σκεπτικισμού
    είναι ο Εξτρεμισμός V Δημοκρατίας,
    είναι ο Εθνομηδενισμός V Ελληνισμού,
    αυτά είναι τα σύγχρονα αντιμαχόμενα ρεύματα.

    Όσοι μιλούν δε για τον εθνικισμό και τον δαιμονοποιούν ή τον εξισώνουν με τον φονταμελισμό, κάτι θέλουν να κρύψουν. Υπάρχουν πολλοί εθνικισμοί, αλλά ο φονταμελισμός είναι ένας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το κακό είναι ότι αυτός ο Κύριος ο οποίος ημέρα με την ημέρα αρχίζει να εμφανίζεται όλο και περισσότερο στο ...προσκήνιο μέσω του ιδρύματός του (ΕΛΜΙΑΜΕΠ) και επιπρόσθετα εκμεταλευόμενος/συνεργαζόμενος με μία άλλη τραγική "επιστημονική" μειοψηφία , αυτή των "αναθεωρητικών" της Ελληνικής Ιστορίας έχουν λάβει σημαντικές θέσεις στον Ελληνικό Δημόσιο Βίο με αποτέλεσμα να επηρεάζουν επικίνδυνα θα έλεγα πρόσωπα , εκπαιδευτικά προγράμματα και μέσα Ενημέρωσης σε μία τραγική, ετερόκλητη και επικίνδυνη συμμαχία για το Εθνος. Οι οπαδοί του άκρατου Διεθνισμού, των Ρομπάυ, Φίσερ και λοιπών άλλων λαμπρών εκπρόσωπων αυτού του ρεύματος έχουν παρεισφήσει για τα καλά στην Ελληνική κοινωνία και αντιπαλεύουν με το γλυκό ,μειλίχιο τρόπο του φιδιού ότιδήποτε έχει το χαρακτήρα του Εθνικού στοιχείου. Η προσωρινή "απαλλαγή" από την Κυρία Δραγώνα και από το "θεάρεστο" έργο που "επιτελούσε" με θέρμη περίσση εκεί, καθόλου σίγουρο δεν είναι ότι θα έχει ...συνέχεια δεδομένου ότι ο άλλος ακραιφνής οπαδός του Νεοοθωμανισμου η Κυρία Ρεπούση παραμένει στας ...επάλξεις ....πλήρως "ενεργή" και καθόλου επίσης σίγουρό δεν είναι ότι στο μέσο Έλληνα έχει γίνει πλήρως "κατανοητό" το περίτεχνο αυτό εγχείρημα της ..."προοδευτικής αναθεώρησης" των όσων μας χαρακτήριζαν ως Έλληνες. Η αποδόμηση των βασικών και θεμελιωδών συστατικών στοιχείων του Έθνους βρίσκεται από την συγκεκριμένη ....εν εξελίξει. Απαιτεί εγρήγορση και την ενεργοποίηση των αντίρροπων τάσεων της επιστημονικής κοινότητας που παρεπιπτόντως φαίνεται να ευρίσκεται ...εν υπνώσει προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή η "λαίλαπα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Προς όλους όσους δηλώνουν "εθνικιστές"...
    Ο όρος "πατριώτης", δεν σας καλύπτει;;;
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ισως να μην ειναι και πολυ ευπρεπες να ασκησω κριτικη σε εναν ακσδημαικο καθηγητη αλλα απο την αλλη Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ οπως την εννομε σημερα ειναι αποτοκος του Διαφωτισμου ενα απο χαρακτηριστικα του οποιυ ειναι η αποριψη καθε αυθεντιας (π.χ. "καθετωτικοι" ακαδημαικοι)η οπως ελεγε και ο μεγαλος Σταγειρητης φιλοσοφος "μου ειναι προσφιλης ο Πλατων αλλα πιο προσφιλης μου ειναι η αληθεια".
    Μετα θλιψεως διαπιστωνω οτι ενας καθηγητης και οι ομοιοι του υπερμαχοι του αποδομησμου-πολυπολιτισμου εχουν "καταφερει" να προσωποποησουν το βασικο προβλημα` της Δυσης:Ελειωη πιστης στον ευατο μας.Εξαλλου απο οτι θυμαμαι αυτος και η παρεα του (και αν κανω λαθος ας με διορθωσει καποιος) δεν εψουν διαμαρτυρηθει ποτε για τον εθνικισμο των τουρκων ,αλβανων, σκοπιανων κτλ. μονο για τον δικο μας "εθνικισμο"!Μηπως εδω βλεπουμε μια κλασικη λογικη δυο μετρων και δυο σταθμων;
    Παντως ακομα και σε αυτο κανει λαθος γιατι ενω οι προαναφερομενοι θελουν εδαφη απο αλλους "κατα συμπτωση" κυριως απο εμας εμεις απλως θελουμε να υπερασπιστουμε τα ΕΔΑΦΗ ΜΑΣ οπως εχουμε καθε δικαωμα αλλωστε!Κια απο την στιγμη που αυτο ειναι το νοημα του δικου μας "εθνικισμου" συν το γεγονος οτι θελουμε να προστατευσουμε την ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ και τις παραδοσεις μας μας γιατι ειναι τοσο κακο να τον πιστυεουμε;Εξαλλου αν η Ιστορια των 20ου και του 21ου αιωνα μεχρι στιγμης αιωνα εχει διδαξει κατι ειναι οτι οι διεθνικστικες κοσμικες ιδεολογιες η "κοσμικες θρησκειες" συμφωνα με τον Χομπσμαουμ δεν μπορεσαν αν ανταπεξελθουν στις δοκιμασιες της Ιστοριας.Ο αστκος φιλελευθερισμος-θετικισμος κατερευσε το 1914, ο φασισμος-ναζισμος την περιοδο 1943-45 ο κομουνισμος το 1991 και ο νεοφιλελευθερισμος το 2008 για τον σοσιαλισμο και την σοσιαδημοκρατια ας μην μιλησω καλητερα`γιατι οριασμενα "ανεκδοτα' ξεπερνουν κατα πολυ τα ορια του χυδαιου και του γελοιου συναμα ειδικα τετοια ωρα....
    Επισης οφειλω να παραδεχθω οτι ο συγραφεας ακολουθει "εξυπνη" τακτικη με το να βαζει στο ιδιο τσουβαλι τον φονταμενταλισμο ο οποιος ειναι κατασικαστεος οτι θρησκευτικο προσημο και να`εχει για τον οποιο "ξεχνα" να αναφερθι στο αρθρο του παραμονο στην αρχη και τον "εθνικισμο" που οπως αναφερθηκα παραπανω ειναι κατι το θετικο και θα κρατησει ενωμενους εναντιον οσων θελουν να παιξουν τους μαθητευομενους μαγους με το μελλον μας και το μελλον της ΓΛΥΚΙΑΣ ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ.Τακτικες τετιου ειδους μου θυμιζουν την Γαλλικη Τρομοκρατια του 1793 οταν επιτηδες ο Ροβεσπιερος δικαζε μαζι με τους πολιτικους του αντιπαλους και κοινους εγληματιες.(Οποιος ενδιαφερεται μπορει να` δει τον "Δαντων" του Βαιντα με τον Ζεραρ Ντεπαρντιε , η συγκεκριμενη σκηνη του δικαστηριου ειναι κατα την ταπεινη μου αποψη η πιο "ισχυρη" του εργου)
    Τελιωνοντας ας μου επιτραπει να επισημανω οτι και οπο επιστημονικης αποψεως το ενχειρημα του αποδομησμου ειναι επειηκως "εωλο" και οι επομενες γενιες Ιστορικων σςιγουρα θα απορουν με την τουλαχιστον ανοησια των υπστηρικτων του....
    ΥΣ`Ζητω συγνωμμη για το μεγεθος του σχολιουμου οπως και για την σιγουρα ακαταλληλη ωρα που το στελνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Iapetos Συμφωνω με το αρχικο σχολιο σου οτι διαμορφώνεται ένας Κοινός Τόπος όπου συναντιούνται Ελληνες Πατριώτες (Δεξιοί, Κεντρώοι, Αριστεροί) των οποίων η αγάπη για την πατρίδα δεν ερμηνεύεται με όρους μειοδοσίας, ούτε με όρους αντίθεσης στην παγκοσμιοποίηση και στις πολυεθνικές. και νομιζω οτι αυτο ειναι πραγματικα παρηγορο ,και φυσικα δημιουργει μεγαλο προβλημα σε ολους αυτους που κατηγορουν ευκολα οποιον μιλησει για εθνικα θεματα ως ακροδεξιο η φασιστα ,ποιος θα το τολμουσε αυτο για τον μικη θεοδωρακη που τα τελευταια χρονια ολες οι παρεμβασεις του ειναι για τα εθνικα θεματα ( ελληνοτουρκικες σχεσεις κυπριακο μακεδονικο )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. //ΥΣ`Ζητω συγνωμμη για το μεγεθος του σχολιουμου οπως και για την σιγουρα ακαταλληλη ωρα που το στελνω... (Βούλγαρης)
    8 Φεβρουαρίου 2011 4:18 π.μ.//
    ----------------
    Ναι, έκανε ...θόρυβο πολύ και μας ξύπνησες μέσα στα άγρια χαράματα!!!
    Καλά, εσύ έχεις ξεφύγει τελείως...
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Εγώ στέκομαι πιό πολύ στην τελευταία φράση του άρθρου "περί θυμικού..συναισθήματος και βουλήσεως" που "υπήρξαν πηγές μεγάλων περιπετειών στο παρελθόν.."
    Μήπως υπήρξαν ταυτόχρονα και πηγές ενδόξων ημερών;
    Μια κοινωνία ανθρώπων χωρίς βούληση και συναίσθημα βέβαια, παραδέχομαι ότι καθίσταται πιό "εύχρηστη" (δεν λέω χειραγωγίσιμη για να μη με πούνε και μένα φασίστρια!!)
    Αλλά απ΄ότι ακούω, και ο πρωθυπουργός μας συνηθίζει να επαναλαμβάνει "έχουμε την βούληση, έχουμε την βούληση...". Τι να πεί κανείς...
    Περιπέτειες πάντως δεν μας λείπουν και τώρα. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ομαιμον, ομότροπον, ομόγλωσσον, ομόθρησκον. Τά ξεχνούμε. Τά υπόλοιπα είναι ευγενείς ακαδημαϊκές ανοησίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ναι, έκανε ...θόρυβο πολύ και μας ξύπνησες μέσα στα άγρια χαράματα!!!
    Καλά, εσύ έχεις ξεφύγει τελείως...
    τζιμης
    Ταδε εφη ο "μεγαλος" ο "φιλος του Αχμι" ντε το παγκοσμιου ημηςε ψωνιο-βλακομετρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.