25/3/11

Η Τουρκία ακυρώνει την παραγγελία των 100 F-35 για λόγους μείζονος εθνικής σημασίας. Επειδή δεν της δίδονται οι κωδικοί του λογισμικού!

Τελικά η Τουρκία έχει φθάσει σε σημείο να κοντράρει ανοιχτά ακόμα και τις ίδιες τις ΗΠΑ και μάλιστα το σκληρό πυρήνα της Αμερικής, που είναι οι πολεμικές της βιομηχανίες.
 
Έγινε γνωστό ότι στη σύσκεψη της Εκτελεστικής Επιτροπής της Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSİK), που έγινε προχθες, ο πρωθυπουργος Ερντογάν και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Κοσανέρ, διατύπωσαν την άποψη ότι είναι απαράδεκτο το να παραγγελθούν πολεμικά αεροσκάφη, χωρίς να δοθούν από τις ΗΠΑ στην Τουρκία οι πηγαίοι κωδικοί του λογισμικού του αεροσκάφους. 'Ετσι γίνεται γνωστή και η αιτία της υπαναχώρησης της Τουρκίας από την παραγγελία των 100 F-35.

Ο Τούρκος πρωθυπουργός και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ έθεσαν ως προϋπόθεση για την εκτέλεση της παραγγελίας την παραχώρηση και των πηγαίων κωδικών, κάτι που δεν έγινε με τα F-16 που προμηθεύτηκε η Τουρκία τη δεκαετία του '80.
Η Τουρκία δήλωσε πλέον ξεκάθαρα ότι αν δεν της δοθούν οι πηγαίοι κωδικοί δεν πρόκειται να προχωρήσει την παραγγελία των F-35, αφού χωρίς του πηγαίους κωδικούς η τουρκική πολεμική αεροπορία δεν θα έχει τον πλήρη έλεγχο των αεροσκαφών.
Συγκεκριμένα, ανώτερος Τούρκος αξιωματούχος δήλωσε για το θέμα:
"Δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς τί κρύβεται μέσα στο λογισμικό. Αν άυριο-μεθάριο η Τουκρία μπει σε έναν πόλεμο με μια χώρα με την οποία οι ΗΠΑ έχουν συμμαχική σχέση, τότε δεν θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα αεροσκάφη. Θα μας είναι άχρηστα. Ένας πύραυλος που θα εκτοξευθεί από ένα εχθρικό αεροσκάφος, είναι δυνατόν να μη θεωρηθεί από το δικό μας αεροσκάφος ως 'εχθρικό'".
Όταν προετοιμάζονται τα λογισμικά των αεροσκαφών, εκ των προτέρων προσδιορίζονται οι βασικές παράμετροι απειλής. Όλα αυτά κατατάσσονται στη 'βιβλιοθήκη απειλών' στη συνέχεια, με βάση αυτά  εξελίσσεται το λογισμικό.
Στη σύσκεψη της SSİK εξετάστηκε από κάθε άποψη το ζήτημα της προμήθειας των αεροσκαφών F-35, που ανέρχεται στο πόσό των 16 δις δολαρίων και αποφασίστηκε να μην προχωρήσει η Τουρκία στην προμήθεια, αν δεν της παραχωρηθεί από τις ΗΠΑ ο πλήρης έλεγχος του λογισμικού του αεροσκάφους.
Τον προηγούμενο Δεκέμβριο η Τουρκία έλαβε την άδεια από τις ΗΠΑ να κατασκευάζει η ίδια τον Η/Υ των αεροσκαφών F-16 που καθορίζουν όλες τις παραμέτρους πτήσεως και λειτουργίας του.
Έτσι η Τουρκία σκοπεύει να απαλλαγεί από την ηλεκτρονική εξάρτηση από τις ΗΠΑ στα F-16 που παράγονται στην Τουρκία.
Πηγή: www.internethaber.com

12 σχόλια:

  1. Ανατολίτικα παζάρια...

    Φαντάζομαι ακόμα και οι αφελείς Γιανκεις τους έχουν καταλάβει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εντάξει, ήταν αναμενόμενο πως για να υπαναχωρήσουν θα έπρεπε να βρουν κάποια δικαιολογία.
    Αυτό όμως που θα έπρεπε να μας γίνει εμάς παράδειγμα είναι το σκέλος που αφορά την άδεια που πήραν για τον υπολογιστή του F-16.
    Εμείς γιατί είμαστε έρμαια στις ορέξεις των Αμερικανών και δεν έχουμε ακολουθήσει το παράδειγμα των Τούρκων;
    Ας αναρωτηθούμε τι θα γίνει αύριο-μεθαύριο όταν λ.χ. επιχειρούν τα δικά μας F-16 σε περιπτώσεις που δεν έχουν την "έγκριση" των ΗΠΑ.
    Αυτό δεν μας συγκινεί καθόλου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Αν αύριο-μεθαύριο η Τουρκία μπεί σε έναν πόλεμο με μια χώρα με την οποία οι ΗΠΑ έχουν συμμαχική σχέση"...όπως λέμε Ισραήλ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προτειναν πρωτα στον "Μεγα" ανδρεα παπανδρεου την δεκαετια του ΄80 οι ελληνοαμερικανοι να γινει η γραμμη παραγωγης του F-16 στην ελλαδα.
    Αλλα ο "Μεγας" αρνηθηκε.
    Οποτε την πηραν οι τουρκοι.
    Τι "τουρκοφαγος" κιαυτος!
    Σα τον giorgos...
    Aντιαμερικανος...τι ψαχνεις...
    αντιαμερικανος για το συμφερον των τουρκων...ο "Μεγας"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Panost

    Όπως βλέπεις, προφανώς όχι: οι προδότες κοιτάνε μόνο την τσέπη τους.

    Το κακό του τέλος είναι ante portas.

    Ο Φρουρός της Πρεσβείας

    ΥΓ. Η Τουρκία καλά κάνει: παζαρεύει να πάρει τόσα πολλά, που, αν ποτέ τα πάρει, θα είναι σαν να τα πήρε τζάμπα... Αν δεν τα πάρει, απλά θα γλυτώσει το κόστος και θα στραφεί στο Eurofighter 2020 ή αλλού, ακόμα πιο επικίνδυνα... Αλλά να μην ξεχνάμε ότι η Τουρκία είναι ηλίθια που έχει τεράστια και πολύ οργανωμένη μονάδα στρατηγικής υποστήριξης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γιατι θα τους δωσουν αραγε οι Ρωσοι τον κωδικα σε δικα τους πολεμικα αεροπλανα (μπορει μονο σε περασμενης γενιας), αν τυχον παραγγειλουν απο εκει? Δεν τους εχω για τοσο αφελεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. νομίζω οτι είναι σαφές ποιοι ελέγχουν το ΑΙΓΑΙΟ
    αν δεν μπορουμε να χειριστούμε τα αεροπλάνα μας τη κρίσιμη ώρα
    φαντάζομαι ότι την ίδια τύχη θα έχουν και τα πυραυλικά συστήματα

    μαύρες σκέψεις , μέρα που είναι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΑ ΕΙΧΑΜΕ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΠΑΙΡΝΑΜΕ ΓΟΥΡΟΥΝΙ ΣΤΟ ΣΑΚΙ.
    ΕΧΟΥΜΕ ΔΩΣΕΙ ΔΕΚΑΔΕΣ ΔΙΣ € ΓΙΑ ΟΠΛΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ.
    ΓΙΑΤΙ;
    MA ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΟΙ ΜΙΖΕΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.
    Η ΤΑ ΟΦΕΛΗ Η΄ ΟΙ ΜΙΖΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Εμείς γιατί είμαστε έρμαια στις ορέξεις των Αμερικανών και δεν έχουμε ακολουθήσει το παράδειγμα των Τούρκων;
    Ας αναρωτηθούμε τι θα γίνει αύριο-μεθαύριο όταν λ.χ. επιχειρούν τα δικά μας F-16 σε περιπτώσεις που δεν έχουν την "έγκριση" των ΗΠΑ."

    ΔΛΔ εσύ πιστεύεις ότι πρέπει να γίνουμε έρμαια των Τούρκων και τί εγκρίνει η Πύλη
    Α ρε π@@στη Θοδωρή λαό που λευτέρωσες !!!!!!!!!


    Θα είναι όμορφα σου λέω όταν χαράζει στο Αιγαίο
    Πέτρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χρόνια Πολλά σε όλους τους/τις συναναγνώστες και συμπατριώτες για την σημερινή επέτειο. Μερικές γρήγορες παρατηρήσεις:
    1. Κατ’ αρχάς είναι ΛΙΑΝ αμφίβολο άν η Τουρκία κατ’ αρχάς εγείρει θέμα μεταβίβασης λογισμικού των μαχητικών Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter (JSF). Η Τουρκία ήδη έχει την προτέρα εμπειρία ΜΗ μεταβίβασης Αμερικανικών λογισμικών πακέτων για τους ΗΥ μαχητικών ελικοπτέρων (Ε/Π) στην δεκαετία του ’90 κι αρχές δεκαετίας 2000, με αποτέλεσμα την γνωστή Τουρκική παραγγελία των Ευρωπαϊκών μαχητικών Ε/Π Α/Τ-129 Mangusta, και τον αποκλεισμό μαχητικών Ε/Π όπως τα Αμερικανικά Boeing ΑΗ-64A/D Apache και Bell AH-1W/Z Cobra από τους σχετικούς Τουρκικούς διαγωνισμούς. Το αποτέλεσμα είναι ότι η Τουρκική Αεροπορία Στρατού έχει «μείνει» ακόμα και από Ε/Π ΑΗ-1 Cobra λόγω απωλειών (Πέ-Κά-Κά) κι ατυχημάτων και οι παραλαβές των καινούργιων Α/Τ-129 δεν έχουν αρχίσει ακόμη.
    2. Η Τουρκία είναι τριτοβάθμιος εταίρος στο πρόγραμμα συμπαραγωγής του F-35 JSF με συμμετοχή της TUSAS και πιθανώς άλλων Τουρκικών εταιρειών αμυντικού υλικού. Η TUSAS παράγει εξαρτήματα για το F-35. Πολλές Τουρκικές εταιρείες αμυντικού υλικού είναι υπό την αιγίδα του επικουρικού συνταξιοδοτικού ταμείου των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) του γνωστού ΟΥΑΚ το οποίον και είναι σημαντικός πόλος εντός της Τουρκικής οικονομίας. Μήπως μπορεί κάποιος να μας εξηγήση γιατί οι Τουρκικές ΕΔ θα είχαν οποιονδήποτε λόγο να φέρουν προσκόμματα στην αγορά και συμπαραγωγή των Τουρκικών F-35 όταν αυτό το τεράστιο πρόγραμμα στην ουσία ΕΠΩΦΕΛΕΙ τις ίδιες τους τις συντάξεις μέσω του ΟΥΑΚ παρά το μεγάλο, άχρηστο, και ζημιογόνο για τον Τούρκο φορολογούμενο κόστος των F-35 (τουλάχιστον 114-130 εκατομ. δολάρια ανά Α/Φ);
    3. Ίσως ο Κος. Ερντογκάν να προσπαθεί κάποια χαλιναγώγηση των Τουρκικών αμυντικών προγραμμάτων παρά το γεγονός ότι η καλή υγεία της Τουρκικής οικονομίας έχει κατεβάσει τις αμυντικές δαπάνες της ως ποσοστό του ΑΕΠ κάτω από 3% ετησίως. (Οι Ελληνικές αμυντικές δαπάνες παρά τις περικοπές έχουν ανεβεί ως ποσοστό του ΑΕΠ στο 4,3% δεδομένου ότι το ολικό Ελληνικό ΑΕΠ έχει συρρικνωθεί – το επόμενο μεγαλύτερο επίπεδο αμυντικών δαπανών χωρών-μελών του ΝΑΤΟ ως ποσοστό ΑΕΠ είναι αυτό των Η.Π.Α. στο 4,7%.) Ο Κος. Ερντογκάν είχε κάνει μία ανάλογη προσπάθεια όταν είχε πρωτοαναλάβει ως πρωθυπουργός στοχοποιώντας το Τουρκικό πρόγραμμα PEACE EAGLE των ΑΣΕΠΕ (AWACS) με Α/Φ Boeing 737 και ραντάρ της Αμερικανικής Grumman. Οι προσπάθειες του Κου. Ερντογκάν να σταματήσει το σχετικό πρόγραμμα απέτυχαν παταγωδώς.
    4. Ο συναναγνώστης της 25/3/2011 – 1:46 μ.μ. μας γράφει ελαφρά καρδία την πληροφορία ότι εκείνος ο «εθνοπροδότης» Ανδρέας Παπανδρέου – υποτίθεται – ότι «δεν δέχθηκε» πρόταση Ελληνοαμερικανών για την συμπαραγωγή των μαχητικών Α/Φ Lockheed Martin (General Dynamics παληότερα) F-16... στην Ελλάδα. Κατ’ αρχάς άς επισημάνουμε την μικρή λεπτομέρεια ότι ορισμένοι προύχοντες της Ελληνοαμερικανικής κοινότητας όταν συζητούνταν η Ελληνική αγορά των F-16 στην δεκαετία του ’80 είχαν φθάσει σε ένα καινούργιο επίπεδο γενιτσαρισμού παροτρύνοντας ακόμη και την... διακοπή της Αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας προς την Ελλάδα δεδομένου ότι την κυβερνούσε αυτός ο «κομμουνιστής» Ανδρέας Παπανδρέου. Η αντίθεση που επικρατούσε τότε μεταξύ κυβ. Α. Παπανδρεόυ και Προέδρου Η.Π.Α. Ronald Reagan ουδέποτε θα επέτρεπε μια τέτοια ενέργεια, αλλά ούτε και οι Ελληνικές κυβ. (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) είχαν ποτέ το όραμα και την αποφασιστικότητα να μετατρέψουν την ΕΑΒ σε κάτι ανάλογο της Τουρκικής TUSAS ή των Ισραηλινών Αεροδιαστημικών Βιομηχανιών, έστω και με ορισμένες αρχικές οικονομικές ζημιές. Απλώς σκεφθήκανε ότι η ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ των F-16 (και άλλων συστημάτων) στην Ελλάδα είναι πιό ακριβή από το να αγοράζεται αυτός ο αμυντικός εξοπλισμός κατευθείαν «απ’ έξω». Άλλωστε, το ν’ αγοράζει κάποιος αμυντικό εξοπλισμό «άπ’ έξω» «στο πατρίδα» εξασφαλίζει και καλλίτερες μίζες, ενώ η συμπαραγωγή θέλει δουλειά, σκέψη και σχεδιασμό.

    ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ!!
    Λάμπρος Ε.Π. – εν Η.Π.Α. μετανάστης
    25/3/2011 – τοπική ώρα 18:10 – ώρα Ελλάδος 00:10, 26-3-2011

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. το θέμα είναι ότι οι Τούρκοι πάνε κόντρα στην Αμερική και δε τους την μπαίνει κανείς, έχουν εξωτερική πολιτική με αρχίδια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. << Ο/Η Ανώνυμος είπε...

    το θέμα είναι ότι οι Τούρκοι πάνε κόντρα στην Αμερική και δε τους την μπαίνει κανείς, έχουν εξωτερική πολιτική με αρχίδια...

    26 Μαρτίου 2011 7:22 π.μ. >>

    Αγαπητε φιλε δεν ειναι ετσι , δεν μπορεις να πεις τον νταη Τουρκο σπουδαιο αντρα . Ολα αυτα τα κλαματα και ψεμματα και πισωγυρισματα , τι ειναι ? αντριλικια ?

    Μαλλον αυτο που εννοεις ειναι που σκατα πηγαν τα δικα μας αρχιδια και εχουμε γινει ενα πολιτικο και κοινωνικο ( και τωρα με την κριση οικονομικο ) χρεοκοπημα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.