25/2/16

"Η ιδέα αυτή καθ’ αυτή για μια κλειστή περιφερειακή ένωση αντιβαίνει την ιστορική ευρωπαϊκή ιδέα. Όσο περισσότερο θα απομακρύνεται από τα καταναλωτικά ζητήματα, τόσο περισσότερο θα αποδεικνύεται ο επίπλαστος χαρακτήρας της."

Παναγίωτης Ήφαιστος
Παραθέτουμε εδώ ρεπορτάζ του Tvxs για το προσφυγικό / μεταναστευτικό. Διαβάζοντάς το θυμηθήκαμε τον David Mitrany και αυτά που διδάσκονται οι δευτεροετείς φοιτητές μας για τις «σχολές σκέψης» της θεωρίας ολοκλήρωσης. Ο λειτουργισμός ;oπως διατυπώνεται στα κείμενα του David Mitrany εμπίπτει αναμφίβολα στα πεδία των γραμμικών θεωρήσεων του μοντερνισμού για την σημασία των οικονομικών συναλλαγών και για την πιθανότητα μέσα από ωφελιμιστικά κριτήρια να προκύψει μια υλιστική πολιτική ανθρωπολογία.

Οι νεολειτουργιστές που πήραν την σκυτάλη «τολμηρά» έσπευσαν να γράψουν και να προβλέψουν ότι «θα μετατοπιστεί πίστη νομιμοφροσύνη, εξουσία και προσδοκίες στο υπερεθνικό επίπεδο» για να δημιουργηθεί έτσι μια ωφελιμιστική πολιτική ανθρωπολογία. Ακόμη πιο σημαντικό με την «θεωρία της εξωτερίκευσης» έσπευσαν να προβλέψουν ότι αυτό θα εκχυλιστεί και προς την Υψηλή Πολιτική.
Τις συζητήσεις αυτές –κατά τα άλλα βαθύτατων προεκτάσεων καθότι επηρέασαν την εξέλιξη της ΕΕ και το άλμα στο κενό της ΟΝΕ το 1992– τις αναλύσαμε συγκριτικά σε πολλές μονογραφίες, δοκίμια και άρθρα, μεταξύ άλλων και στο «Θεωρία διεθνούς και ευρωπαϊκής πολιτικής» και στο «Κοσμοθεωρία των Εθνών».
Εδώ, αξίζει ίσως να παραθέσουμε αυτούσια την θέση του David Mitrany ο οποίος προειδοποίησε τι θα σήμαινε ένα άλμα προς την υψηλή πολιτική εάν δεν υπάρχουν οι κοινωνικές προϋποθέσεις, μια δηλαδή υπερεθνική ανθρωπολογία.
David Mitrany: (Aπορρίπτει ενδιάμεσα σχήματα που ψαλιδίζουν τα δημοκρατικά δικαιώματα και φέρνουν ανορθολογισμό. Η εκτελεστική εξουσία δεν μπορεί να είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από μια κοινή κυβέρνηση, αφού αυτή είναι η ουσία της πολιτικής ένωσης…) «[είναι περίεργα επιχειρήματα] λόγω της θλιβερής ιστορίας των ευρωπαϊκών θρησκευτικών και πολιτικών διαιρέσεων, που προκάλεσαν πολύ πιο σφοδρές συγκρούσεις απ’ ό,τι οι συγκρούσεις στην Ασία και την Αμερική, και που τώρα εισβάλλουν ξανά με ιδεολογικά μισόλογα. Εάν υπάρχει μια ευρωπαϊκή μοναδικότητα του ευρωπαϊκού πολιτισμού είναι, σε αντίθεση με ανατολικούς και άλλους πολιτισμούς, ότι πρόκειται για ανοικτό πολιτισμό (…) Η ιδέα αυτή καθ’ αυτή για μια κλειστή περιφερειακή ένωση αντιβαίνει την ιστορική ευρωπαϊκή ιδέα. Όσο περισσότερο θα απομακρύνεται από τα καταναλωτικά ζητήματα, τόσο περισσότερο θα αποδεικνύεται ο επίπλαστος χαρακτήρας της. Αλλά, ακόμη και αν αυτές οι διασταυρωμένες επινοήσεις και τεχνάσματα –κλειστός οικονομικός προγραμματισμός, πολιτικοί θεσμοί και καλλιέργεια ενός περιφερειακού πατριωτισμού– εξυπηρετούν την εκπλήρωση μιας ευρωπαϊκής ένωσης δύσκολα μπορεί να ειπωθεί ως επιχείρημα που διανοίγει λεωφόρους προς μια διεθνή ενότητα. (…) Από τη φύση της και τις τάσεις που αναπτύσσονται η πολιτική ένωση είναι εθνικιστική και ως τέτοια αντιμάχεται, αν όχι εμποδίζει, τη μεγάλη ιστορική αναζήτηση ενός ευρύτερου ειρηνικού και αναπτυσσόμενου διεθνούς συστήματος».
Τέλος, πρέπει να πούμε ότι το νεολειτουργικό θεώρημα –εξόχως διαδεδομένο στην Ελλάδα και αίτιο πολλών συμφορών μας–, συμπεριλαμβανομένων και αποχρώσεων όπως οι «θεσμικές “θεωρίες”», υποστηρίζουν την ιδεολογικά εκπορευμένη θέση ότι θα μπορούσαν δήθεν να κατασκευάσουν μια υλιστική υπερεθνική ανθρωπολογία.
Το αποτέλεσμα το βλέπουμε και δεν χρειάζεται να επεκταθούμε εδώ. Μπορούμε όμως να πούμε ότι μαζί με τα στρατηγικά προβλήματα για τα οποία κανείς δεν μιλάει, τα συντρέχοντα γεγονότα δημιουργούν μια πολύ δύσκολη κατάσταση όσον αφορά την επιβίωση της ΕΕ, όπως τουλάχιστον την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Σε άλλες παρεμβάσεις και κυρίως στα προαναφερθέντα βιβλία αναπτύξαμε συγκριτικά τα ρεύματα σκέψης και εξηγήσαμε γιατί η κοσμοθεώρηση του Προέδρου Ντε Γκολ για μια "Ευρώπη των Πατρίδων" είναι το μόνο μη εξισωτικό και μη εξομοιωτικό σχήμα που θα επέτρεπε προσεκτικά βήματα συνεργασίας χωρίς ισοπεδώσεις, άλματα στο κενό και καταστροφικές αποφάσεις.

Το ρεπορτάζ του TVXs:
Tο πραξικόπημα της… ουμανιστικής Ευρώπης
Με, απροκάλυπτη πλέον, ηγέτιδα την Αυστρία και με μια συντονισμένη στρατιά «προθύμων» στα Βαλκάνια, η Ευρώπη του πάλαι ποτέ ουμανισμού κλείνει τα σύνορά της και θέτει σε πλήρη εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής της Ελλάδας σε «αποθήκη προσφύγων».
Το πραξικόπημα,όπως το χαρακτήρισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής ΠολιτικήςΓιάννης Μουζάλας, τουσφραγίσματος των συνόρωνκλιμακώνεται σταθερά και τα επόμενα βήματα του σχεδίου – έξω και κόντρα σε κάθε συνθήκη και απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – χαράσσονται σήμερα στη Βιέννη.
Η διάσκεψη της Βιέννης
Παρά το διάβημα της Αθήνας, η Αυστρία συγκαλεί τηνπερίφημη διάσκεψη του «Βαλκανικού Διαδρόμου», χωρίς την Ελλάδα και με τη συμμετοχή των υπουργών Εσωτερικών και Εξωτερικών της Αλβανίας, της Βοσνίας, της Βουλγαρίας, του Κοσόβου, της Κροατίας, του Μαυροβουνίου, της ΠΓΔΜ, της Σερβίας και της Σλοβενίας.
Αντικείμενο της διάσκεψης, που ο Γιάννης Μουζάλας χαρακτήρισε «μη φιλική» και «βαθιά αντιευρωπαϊκή ενέργεια» είναι η περαιτέρω ανάσχεση τωνπροσφυγικών ροών, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για επικείμενο μπλόκο όχι μόνον στους Αφγανούς αλλά και στους ιρακινούς και, εν τέλει, και στους Σύρους πρόσφυγες.
Ήδη, Σερβία, Κροατία και Σκόπια έχουν κλείσει τα σύνορά τους για τους Αφγανούς πρόσφυγες πουεγκλωβίζονται πια στην Ελλάδα, η Σλοβενία στέλνει στρατό στα σύνορά της με την Κροατία, η Σλοβακία δηλώνει έτοιμη να κλείσει εντελώς τα σύνορα με την Αυστρία και την Ουγγαρία, ενώ τα νέα ευρωπαϊκά τείχη προς βορρά πλέον έρχεται να ενισχύσει και η απόφαση του Βελγίου να αναστείλει τη Σένγκεν και να κλείσει τα σύνορά του με τη Γαλλία, εν όψει της εκκένωσης της «Ζούγκλας» του Καλαί.

Ο εφιάλτης του Καλαί
Η γαλλική κυβέρνηση, η οποία παραμένει απολύτως αποστασιοποιημένη από τις διπλωματικές προσπάθειες διαχείρισης του προσφυγικού και διαφύλαξης των ανοιχτών συνόρων, είχε δώσει διορία μέχρι χθες τη νύχτα στους πρόσφυγες που βρίσκονται στο Καλαί να εγκαταλείψουν τον καταυλισμό, ανακοινώνοντας ότι αμέσως μετά θα προχωρήσει σε αναγκαστική εκκένωσή του.
Ο γενικευμένος – και εμφανώς πλέον συντονισμένος – αυτός αποκλεισμός απειλεί να φέρει προ μη αναστρέψιμων τετελεσμένων τη νέα σύνοδο κορυφής της Ε.Ε. για το προσφυγικό στις 6 Μαρτίου, πόσο μάλλον μετά και τον τορπιλισμό από την Τουρκία του σχεδίου εμπλοκής του ΝΑΤΟ στις περιπολίες στο Αιγαίο.
Η συγκράτηση των προσφυγικών ροών στην Τουρκία είναι η τελευταία διέξοδος και εφεδρεία της Γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ για να ανακόψει χωρίς φράχτες και τείχη το ακροδεξιό και ρατσιστικό κύμα που σαρώνει τη Γερμανία και την Ευρώπη, όμως ο Ερντογάν και ο Νταβούτογλου δείχνουν με κάθε τρόπο ότι το οποιοδήποτε deal με την Τουρκία είναι, τουλάχιστον, επισφαλές.
Χθεσινοβραδινές πληροφορίες από τις Βρυξέλλες ανέφεραν ότι, μετά το ντόμινο των μονομερών ενεργειών στον «Βαλκανικό Διάδρομο» είναι πιθανή νέα, ηχηρή παρέμβαση του Βερολίνου, η Άνγκελα Μέρκελ όμως δείχνει πια εξαιρετικά αποδυναμωμένη και, κυρίως, απομονωμένη σε μια προσφυγική κρίση που απειλεί να διαλύσει ντε φάκτο την Ευρώπη.
Οι κινήσεις Τσίπρα
Μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα, και με τους πρόσφυγες να εγκλωβίζονται πλέον κατά χιλιάδες στην Ελλάδα, η Αθήνα σχεδιάζει να εξαντλήσει όλα τα διπλωματικά και πολιτικά όπλα, γνωρίζοντας ωστόσο ότι τα περιθώρια κινήσεων και οι διέξοδοι είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
Ο Αλέξης Τσίπρας είχε ήδη χθες τηλεφωνική επικοινωνίαμε τον Ολλανδό πρωθυπουργό, Μαρκ Ρούτε, η χώρα του οποίου έχει την προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στον οποίο εξέφρασε την έντονη ελληνική δυσαρέσκεια για την κατάλυση των αποφάσεων της συνόδου κορυφής και για τη διάσκεψη της Βιέννης, ενώ σήμερα συναντάται με τον με τον Ύπατο Αρμοστή του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) Φιλίππο Γκράντι.
Οι διπλωματικές πρωτοβουλίες θα συνεχιστούν σε όλα τα επίπεδα, ωστόσο οι προσδοκίες είναι χαμηλές και οι προσπάθειες στρέφονται ταυτόχρονα και στην εσωτερική διαχείριση της κρίσης που προκαλεί ο εγκλωβισμός χιλιάδων προσφύγων.
Στο πλαίσιο αυτό προωθείται η δημιουργία και δύο νέων προσφυγικών καταυλισμών, ενώ σε πολιτικό επίπεδο ο πρωθυπουργός δεν αποκλείει και τη σύγκληση σύσκεψης των πολιτικών αρχηγών, όχι τώρα αλλά κοντά στη σύνοδο κορυφής της 6ης Μαρτίου.
Το μήνυμα αυτό έδωσε ο Αλέξης Τσίπρας κατά τηντηλεφωνική επικοινωνία που είχε με την πρόεδρο τουΠΑΣΟΚ Φώφη Γεννηματά – έως τις 6 Μαρτίου ωστόσο, οι εξελίξεις στην Ευρώπη μπορεί να είναι ραγδαίες.

Πηγή Tvxs




https://www.facebook.com/groups/TholoVasileioEU/permalink/999190666822433/

13 σχόλια:

  1. Ποια ιστορική ευρωπαϊκή ιδέα; Κύριε Ήφαιστο η φωτογραφία σας στο αρθρο δεν μοιάζει με αυτή καποιου δεκάχρονου. Ή είναι λάθος φωτογραφία ή εχετε νοητική στέρηση. Δεν διάβασα πέρα από τον τίτλο. Πως ειναι δυνατόν να γραφει ο οποιοσδήποτε και ακόμα χειρότερα να αναπαράγονται τα γραφόμανα του ως άξια ανάγνωσης...



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θεέ μου, ζούμε πραγματικά στην εποχή του τέλους του ανθρώπου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀπὸ τοὺς ἡδονιστές - ἐθνομηδενιστές. Αὐτοὶ ἐξευτελίζουν τὴν προσωπικότητα τοῦ ἀνθρώπου ἀνάγοντας τὴν ἰδιωτικὴ σφαῖρα σὲ κάτι τὸ ὁποῖον δὲν ἐπηρεάζει τὴν δημόσια σφαῖρα, ἰσοπεδώνοντας τὶς προσωπικότητες.

      Διαγραφή
  3. Εισερχόμαστε στην εποχή των λυκανθρώπων. Οποιαδήποτε ιδιοτροπία, κακία, βλακεία και ασυναρτησία μπορεί να εκτοξευθεί πίσω από ψευδώνυμα. Να παραγνωρίζει την ουσία, να παραλείπει κάθε επιχείρημα και να ρίχνει δηλητήριο. Πρέπει να βρεθεί κάποιος τρόπος τα ψευδώνυμα να απαγορευτούν. Είναι χυδαιότητα και αθλιότητα να κρύβεται κάποιος πίσω από ψευδώνυμα και να δολοφονεί χαρακτήρες και επιστημονικές θέσεις. Το ότι απάντησα, βέβαια, είναι σίγουρα λάθος. Γιατί εάν μη τι άλλο, στο διαδίκτυο, συχνά κάποια ανώνυμα σχόλια είναι και υπόθεση ψυχιάτρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ὄχι τὰ ψευδώνυμα παίζουν σημαντικὸ ρόλο στὴν ἐλευθερία τῆς ἐκφράσεως, ὑπάρχει ὡς γνωστὸν ἀστυνομία τῆς σκέψεως καὶ χωρὶς ψευδώνυμο κάποιοι δὲν θὰ τολμοῦσαν νὰ ποῦν οὔτε τὸ ὄνομά τους, δημόσια διαπόμπευσις γάρ.
      Ἐδῶ μπορεῖ ἡ χρῆσις ψευδωνύμου νὰ μὴν γίνεται γιὰ καλὸ σκοπό, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν σημαίνει ὅτι, πονάει χέρι, κόβει χέρι.

      Διαγραφή
    2. Konion. κατανοώ το επιχείρημα. Ενδέχεται όμως η κατάργηση του ψευδωνύμου να είναι μια σωστή απόφαση, ιδιαίτερα εάν σταδιακά καθιερωθεί από τους ίδιους τους χρήστες και δημιουργούς-ιδιοκτήτες διαδικτυακούς τόπους (ως είδος, ας πούμε, αυτορύθμισης). Για τρεις τουλάχιστον λόγους.

      Πρώτον, απαλλάσσεται ο διαχειριστής ή μειώνεται η ευθύνη του όποτε και όταν δολοφόνοι χαρακτήρων βυσσοδομούν, χυδαιολογούν και εξυβρίζουν. Η ηλίθιοι είναι αήττητοι και εάν είναι και τρελοί ή διεστραμμένοι ή βαλτοί δολοφόνοι χαρακτήρων ρυπαίνουν και διαφθείρουν το (πολύτιμο) διαδίκτυο.

      Δεύτερον, προάγεται η έννοια του Δήμου. Ο καθείς είναι αυτεξούσιος, ισότιμος και ελεύθερος να διατυπώνει επιχειρήματα και να κρίνεται από αυτά (εάν δεν υπάρχει ψευδώνυμο, ενώ το αντίθετο δεν ισχύει). Πολλοί μάλιστα έχουμε γράψει και κείμενα με τα οποία υποστηρίζουμε ότι ο σύγχρονος Δήμος είναι το διαδίκτυο εφόσον και όταν ο πολίτης έχει ελεύθερη πρόσβαση, μιλά επωνύμως και υπεύθυνα και απορρίπτει κάθε λογοκρισία. Φανταστείτε, για παράδειγμα, στον Δήμο της δημοκρατίας της κλασικής εποχής να προσέρχονταν με μάσκες.

      Τρίτον και συναφές με αμφότερα τα προαναφερθέντα, όποιος αξιώνει ελευθερία έκφρασης θα πρέπει να είναι έτοιμος και να αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεών του.

      Τέλος, ας πούμε και κάτι άλλο. πως κανείς προστατεύεται από καραγκιόζηδες, ηλίθιους, δολοφόνους χαρακτήρων και υβριστές! Γνωρίζουμε ότι αυτά τα αξιοθρήνητα φαινόμενα είναι πλέον πολύ διαδεδομένα οπότε είτε θα υπάρξει αυτορύθμιση των χρηστών του διαδικτύου είτε οι ενδιαφερόμενοι θα μεριμνήσουν για κανονιστικές ρυθμίσεις δημοκρατικά αποφασισμένες.

      Για την δημοκρατία του διαδικτύου βλ.
      http://www.ifestosedu.gr/110Wikileaks.htm
      http://www.ifestosedu.gr/81%CE%9C%CF%80%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%99%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%83%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%82.htm
      http://www.ifestosedu.gr/110Wikileaks.htm

      Διαγραφή
  4. Η Επιστήμη (και άρα όσοι - δίκαια ή αυτοδίκαια- την επικαλούνται) δεν πιστεύω ότι κινδυνεύει από την..ανωνυμία έστω κι αν αυτή μας είναι πολλές φορές δυσάρεστη. Για να γίνω σαφέστερος, σας υπενθυμίζω ότι το χρηματοπιστωτικό σύστημα στο οποίο κατά βάσιν εδράζεται ο Δυτικός πολιτισμός (και οι εκφάνσεις του τις οποίες και βιώνουμε με τις απίστευτα προπαγανδιστικές του μεθόδους) όχι μόνο ενθαρρύνει την ανωνυμία αλλά "τρέφεται" από αυτήν (ανωνυμία μετόχων, υπεράκτιες εταιρίες κλπ).
    Επιπλέον, ο επιστήμων δεν έχει χρείαν..θυματοποίησης για να αναδείξει το έργο και την προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο (εκτός κι αν δεν απευθύνεται σ' αυτό, αλλά σε μιά κλειστή "κάστα" παντογνωστών και επαϊόντων που αυτοθαυμάζονται για τις ανα-λύσεις τους). Γιατί -πιστεύω σε αυτό συμφωνούμε- το ερώτημα "Επιστήμη για την Επιστήμη" ή "Επιστήμη για την Κοινωνία" αξίζει καλύτερης απάντησης από αυτήν που της επιφύλαξε η (πάντα κρατικοδίαιτη) εγχώρια "προοδευτική" νομενκλατούρα της Τέχνης...
    Κοντολογίς, η Επιστήμη και όσοι την προασπίζονται ή/και την επικαλούνται όταν αποφασίζουν να εκτεθούν σε δημόσια ανάγνωση και κριτική ΠΡΕΠΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΟΥΝ, ΜΕ Ε Π Ι Χ Ε Ι Ρ Η Μ Α Τ Α ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΕ ΟΡΟΥΣ ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΟ ΘΥΜΙΚΟ (ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ) ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θίγετε πολλά ζητήματα αλλά δυστυχώς θα πρέπει να αποχωρήσω. Μια άλλη φορά. Τηλεσκοπικά μόνο τα εξής.

      Πρώτον, τυγχάνει να υποστηρίζω ότι ανωνυμίες και αδιαφανείς διαδρομές του λεγόμενου δυτικού πολιτισμού (υπάρχουν διακρίσεις εντός της Νεοτερικότητας αλλά δεν είναι του παρόντος) τον καθιστούν εξαιρετικά ελλειμματικό. Σε συμμορίες εξελίσσονται τελικά όλοι αυτοί μαζί και τα κόμματα των ολιγαρχών τους.

      Δεύτερον, κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να γίνεται στόχος των Γκαίμπελς οι οποίοι εκτοξεύουν την ύβρη και το ψέμα και ένα ποσοστό από τους αποδέκτες δεν έχουν την δυνατότητα να ακούσουν αντίλογο. Γι’ αυτό σε όλες τις πολιτικά οργανωμένες κοινωνίες γίνεται προσπάθεια να θεσπίζονται κανονιστικοί έλεγχοι όταν θίγεται η προσωπικότητα κάποιου με ύβρεις, δολοφονικά υπονοούμενα και συκοφαντίες.

      Τρίτον, εάν είναι κάποιος επώνυμος θα μπορούσα να απαντήσω: Κύριε Τυφλέ δες ότι στην ανάρτησή μου δεν υιοθετώ την θέση του Μιτράνι παρά μόνο την αντιπαραθέτω με τους λιγότερο προσεκτικούς ομοϊδεάτες του. Ότι επίσης Κύριε Αλήτη του Διαδικτύου αντί να βυσσοδομείς διάβασε μερικές χιλιάδες σελίδες από τα βιβλία μου για να καταλάβεις, αν και βλάκας και τυφλός και σίγουρα κακόπιστος, ότι είμαι από τους λίγους που κάνω κριτική στους ωφελιμιστές έχοντας μάλιστα προβλέψει τον κατήφορο. Ή δες το διαδίκτυο και θα διαπιστώσεις ότι στις αναρτήσεις υπάρχουν δεκάδες φωτογραφίες μου και ο καθείς επιλέγει αυτή που θέλει για μια ανάρτηση. Κτλ. Ερωτώ, γράφοντας τις γραμμές που μόλις έγραψα εδώ στην τρίτη επισήμανση, τι κάνω; Είναι «ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΕ ΟΡΟΥΣ ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΟ ΘΥΜΙΚΟ και ποτέ στην λογική των αναγνωστών»; Όχι ασφαλώς! Γιατί τυγχάνει να μην έχω την παραμικρή ανάγκη ή επιθυμία να το κάνω. Απλά σέβομαι τους αποδέκτες των ασυναρτησιών τους οποίους είμαι υποχρεωμένος (αφού παρεμβαίνω δημόσια) να ευαισθητοποιήσω. Ούτε βέβαια είναι κάποιος υποχρεωμένος όταν εκφράζεται δημόσια να υπόκειται την βάσανο έκθεσής τους σε δολοφονίες χαρακτήρα και να σιωπά. Για να το πω διαφορετικά η ελευθερία έκφρασης, εν τέλει, χρήζει να διασφαλίζεται με θέσπιση κανόνων και κυρώσεων όταν εξόφθαλμα γίνεται στόχος αναίτιων κα μειωτικών επιθέσεων. Μια τέτοια θέση δεν θεωρώ πως σχετίζεται με τις αντοχές μου σε κριτική. Ούτε απευθύνεται στο θυμικό. Μια τέτοια θέση απευθύνεται στην λογική και στον ορθολογισμό όσων θέλουν όχι να επιδίδονται σε ανώνυμες αλητείες αλλά να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους στηριζόμενοι σε αληθή επιχειρήματα. Πολλά ζητώ, όμως, σε μια χώρα όπου πολλοί αντί ελευθερίας ελευθεριάζουν και όλοι υβρίζουν όλους. Συνήθιζαν και «το αντέχουν». Τρόπος ζωής είναι τελικά, Γι’ αυτό και όλοι μαζί έφθασαν στο χείλος της Αβύσσου.

      Διαγραφή
  5. Η Επιστήμη (και άρα όσοι - δίκαια ή αυτοδίκαια- την επικαλούνται) δεν πιστεύω ότι κινδυνεύει από την..ανωνυμία έστω κι αν αυτή μας είναι πολλές φορές δυσάρεστη. Για να γίνω σαφέστερος, σας υπενθυμίζω ότι το χρηματοπιστωτικό σύστημα στο οποίο κατά βάσιν εδράζεται ο Δυτικός πολιτισμός (και οι εκφάνσεις του τις οποίες και βιώνουμε με τις απίστευτα προπαγανδιστικές του μεθόδους) όχι μόνο ενθαρρύνει την ανωνυμία αλλά "τρέφεται" από αυτήν (ανωνυμία μετόχων, υπεράκτιες εταιρίες κλπ).
    Επιπλέον, ο επιστήμων δεν έχει χρείαν..θυματοποίησης για να αναδείξει το έργο και την προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο (εκτός κι αν δεν απευθύνεται σ' αυτό, αλλά σε μιά κλειστή "κάστα" παντογνωστών και επαϊόντων που αυτοθαυμάζονται για τις ανα-λύσεις τους). Γιατί -πιστεύω σε αυτό συμφωνούμε- το ερώτημα "Επιστήμη για την Επιστήμη" ή "Επιστήμη για την Κοινωνία" αξίζει καλύτερης απάντησης από αυτήν που της επιφύλαξε η (πάντα κρατικοδίαιτη) εγχώρια "προοδευτική" νομενκλατούρα της Τέχνης...
    Κοντολογίς, η Επιστήμη και όσοι την προασπίζονται ή/και την επικαλούνται όταν αποφασίζουν να εκτεθούν σε δημόσια ανάγνωση και κριτική ΠΡΕΠΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΟΥΝ, ΜΕ Ε Π Ι Χ Ε Ι Ρ Η Μ Α Τ Α ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΕ ΟΡΟΥΣ ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΟ ΘΥΜΙΚΟ (ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ) ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θίγετε πολλά ζητήματα αλλά δυστυχώς θα πρέπει να αποχωρήσω. Μια άλλη φορά. Τηλεσκοπικά μόνο τα εξής.

    Πρώτον, τυγχάνει να υποστηρίζω ότι ανωνυμίες και αδιαφανείς διαδρομές του λεγόμενου δυτικού πολιτισμού (υπάρχουν διακρίσεις εντός της Νεοτερικότητας αλλά δεν είναι του παρόντος) τον καθιστούν εξαιρετικά ελλειμματικό. Σε συμμορίες εξελίσσονται τελικά όλοι αυτοί μαζί και τα κόμματα των ολιγαρχών τους.

    Δεύτερον, κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να γίνεται στόχος των Γκαίμπελς οι οποίοι εκτοξεύουν την ύβρη και το ψέμα και ένα ποσοστό από τους αποδέκτες δεν έχουν την δυνατότητα να ακούσουν αντίλογο. Γι’ αυτό σε όλες τις πολιτικά οργανωμένες κοινωνίες γίνεται προσπάθεια να θεσπίζονται κανονιστικοί έλεγχοι όταν θίγεται η προσωπικότητα κάποιου με ύβρεις, δολοφονικά υπονοούμενα και συκοφαντίες.

    Τρίτον, εάν είναι κάποιος επώνυμος θα μπορούσα να απαντήσω: Κύριε Τυφλέ δες ότι στην ανάρτησή μου δεν υιοθετώ την θέση του Μιτράνι παρά μόνο την αντιπαραθέτω με τους λιγότερο προσεκτικούς ομοϊδεάτες του. Ότι επίσης Κύριε Αλήτη του Διαδικτύου αντί να βυσσοδομείς διάβασε μερικές χιλιάδες σελίδες από τα βιβλία μου για να καταλάβεις, αν και βλάκας και τυφλός και σίγουρα κακόπιστος, ότι είμαι από τους λίγους που κάνω κριτική στους ωφελιμιστές έχοντας μάλιστα προβλέψει τον κατήφορο. Ή δες το διαδίκτυο και θα διαπιστώσεις ότι στις αναρτήσεις υπάρχουν δεκάδες φωτογραφίες μου και ο καθείς επιλέγει αυτή που θέλει για μια ανάρτηση. Κτλ. Ερωτώ, γράφοντας τις γραμμές που μόλις έγραψα εδώ στην τρίτη επισήμανση, τι κάνω; Είναι «ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΕ ΟΡΟΥΣ ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΟ ΘΥΜΙΚΟ και ποτέ στην λογική των αναγνωστών»; Όχι ασφαλώς! Γιατί τυγχάνει να μην έχω την παραμικρή ανάγκη ή επιθυμία να το κάνω. Απλά σέβομαι τους αποδέκτες των ασυναρτησιών τους οποίους είμαι υποχρεωμένος (αφού παρεμβαίνω δημόσια) να ευαισθητοποιήσω. Ούτε βέβαια είναι κάποιος υποχρεωμένος όταν εκφράζεται δημόσια να υπόκειται την βάσανο έκθεσής τους σε δολοφονίες χαρακτήρα και να σιωπά. Για να το πω διαφορετικά η ελευθερία έκφρασης, εν τέλει, χρήζει να διασφαλίζεται με θέσπιση κανόνων και κυρώσεων όταν εξόφθαλμα γίνεται στόχος αναίτιων κα μειωτικών επιθέσεων. Μια τέτοια θέση δεν θεωρώ πως σχετίζεται με τις αντοχές μου σε κριτική. Ούτε απευθύνεται στο θυμικό. Μια τέτοια θέση απευθύνεται στην λογική και στον ορθολογισμό όσων θέλουν όχι να επιδίδονται σε ανώνυμες αλητείες αλλά να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους στηριζόμενοι σε αληθή επιχειρήματα. Πολλά ζητώ, όμως, σε μια χώρα όπου πολλοί αντί ελευθερίας ελευθεριάζουν και όλοι υβρίζουν όλους. Συνήθιζαν και «το αντέχουν». Τρόπος ζωής είναι τελικά, Γι’ αυτό και όλοι μαζί έφθασαν στο χείλος της Αβύσσου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός είναι ο Ηφαιστος που έχουμε ανάγκη...
      Συμφωνώ 100% με τα γραφόμενά σας με μικρές παρατηρήσεις που οφείλω να παραθέσω..
      1. Ορθώς το θάρρος της γνώμης αντιπαλεύει τις συνέπειες των γραφομένων ενός εκάστου, επειδή όμως απαντήσατε με ιστορικούς όρους (παραπομπές ας πούμε), σας θυμίζω ότι στον Δήμο, τον οποίο επικαλεστήκατε, ο εξοστρακισμός ήταν ΑΝΩΝΥΜΟΣ..γιατί άραγε;;; δεν είχαν το θάρρος της γνώμης, κατανοούσαν οι ρυθμιστές της Πολιτείας την χρονικά στοχευμένη σημασία της ανωνυμίας ή γιατί αυτό εξυπηρετούσε το τότε "Σύστημα";;;
      2. Προφανώς ο "επιτιθέμενος" ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ αλλά το χειρότερο είναι ότι ενώ διάβασε τον τίτλο, ΔΕΝ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕ...έτσι προέβη σε "επίθεση" (δεν είναι δα και δολοφονία της προσωπικότητας - για να είμαι ειλικρινής αυτό μου ακούγεται πολύ "Αμερικανιά"- προσομοιάζει περισσότερο σε ανοησία εκ μέρους του..) διαφωνώντας ουσιαστικά με κάτι το οποίο αποδέχεται. Εδώ έγκειται ακριβώς το θέμα για τον γνώστη της διαλεκτικής, το πώς θα τον χειριστεί ώστε όχι μόνο να τον αντικρούσει ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕ "ΟΠΛΟ" ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ αλλά να τον "αναγκάσει" να ανοίξει τα μάτια του, ν' ανέβει πιο πάνω..Σ΄αυτήν την βάση είμαι πεπεισμένος ότι είστε σε θέση να "κερδίσετε" ένα μυαλό, έναν Έλληνα (βλέπεται πολύ καλά που μας έχουν καταντήσει αλλά κυρίως ΠΟΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ...).Σας υπενθυμίζω ότι ο Καραϊσκάκης ΔΕΝ ξεκίνησε με τους Έλληνες στην Επανάσταση του '21 αλλά με την κουβέντα και την νουθεσία ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΩΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ προσχώρησε και έκανε ό,τι έκανε.Και παρ' ότι αθυρόστομος είναι ο ένας απ΄τους δύο Αγωνιστές που είναι θαμμένοι μέσα σε Εκκλησία (αυτό λέει πολλά για μας που ακόμη πιστεύουμε ορισμένες "οπισθοδρομικές" ιδέες).
      3.Επιμένω στο σημείο "Επιστήμη για την Κοινωνία" και όχι "Επιστήμη για την Επιστήμη". Έχετε αντιληφθεί πρό καιρού την προσπάθεια από τους ταγούς μας σχετικά με την πνευματική τύφλωση και την αποκοπή από την Ιστορική Μνήμη του Ελληνικού λαού. Απ' αυτούς ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ..από εσάς όμως ΑΠΑΙΤΩ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, έχετε ευθύνη να μας ξυπνήσετε, οφείλετε να μας ταρακουνήσετε, με τρόπο Ελληνικό!!! δεν έχετε ανάγκη να δίνεται επιχειρήματα σ' αυτούς που με νύχια και δόντια λυσσάξανε να μας καθυποτάξουν σε όλα τα επίπεδα, σε όλους τους τρόπους έκφρασης...
      4. Επειδή το πρόβλημά σας (ας το πούμε έτσι..που δεν είναι) φαίνεται να είναι η ανωνυμία και επειδή ταυτόχρονα είμαι πεπεισμένος για τις αγαθές προθέσεις και το τίμιο της συλλογιστικής σας, σας παραθέτω το εξής ερώτημα:
      το θέμα είναι η ανωνυμία ή η ευθύνη που ο καθένας μας νιώθει (ή όχι) απέναντι στον συνάνθρωπό του, στο Έθνος του, στα Ιδανικά του; φαινομενικά άσχετο ερώτημα αλλά -όπως εσείς καλύτερα γνωρίζετε-ήδη έχουμε φθάσει στο σημείο ποινικοποίησης της αντίθετης προς το "πολιτικά ορθόν" που επιβάλλεται , σατανικά μεθοδικά ειν' η αλήθεια, από τις συμμορίες και τους ολιγάρχες που αναφέρετε ανωτέρω...Στα πολιτικά οργανωμένα κράτη και κοινωνίες που επικαλείσθε (με τον ευγενή ρομαντισμό του ιδεαλιστή) ΜΕ ΤΟ ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ έχουν επιβληθεί νόμοι που σε φυλακίζουν αν π.χ τολμήσεις να..σκεφτείς ότι "ο σοδομισμός είναι διαστροφή της φύσης", αν σαν πολιτικός υπάλληλος αρνηθείς να "υπανδρέυσεις" σοδομιστές...

      Διαγραφή
    2. 5.Ξέρετε πολύ καλά ότι ακόμη και ο πλέον κακόβουλος, ο πλέον ανήθικος χρειάζεται ένα ηθικό έρεισμα ώστε να επιβάλει τον σκοπό του όταν τίθεται θέμα έκθεσης στην κοινή γνώμη (όχι την λογική, αυτή παρακάμπεται). Όλες οι ενέργειες των συμμοριών και των εντολοδόχων τους συντείνουν στην ποινικοποίηση της αντίθετης γνώμης στην αποχαύνωση, στον πανσεξουαλισμό, στην πανθρησκεία, εν τέλει για την παγκόσμια κυβέρνηση...και μη μου πείτε ότι είναι συνωμοσιολογία, ΤΑ ΖΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ..
      Εσείς λοιπόν ΜΗΝ ΠΑΙΖΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥΣ, απαντήστε στον κόσμο, βοηθήστε τον, έστω κι αν ο τρόπος που σας απευθύνονται δεν σας αξίζει..
      6. η λέξη ΥΒΡΙΣ ξέρετε πολύ καλά ότι έχει απίστευτο βάθος, απίστευτη βαρύτητα για να την "απονείμουμε" στον εκάστοτε αντίπαλό μας (έστω και χωρίς να τον προκαλούμε).Αν ο απρόσεκτος σχολιαστής είναι ΥΒΡΙΣΤΗΣ τότε αυτή η πολιτική αλητεία που μας κυβερνά δεκαετίες τώρα, τί είναι άραγε;; γιατί αν τα εξομοιώσουμε δύο τινά συμβαίνουν: ή ο απρόσεκτος τα' χει βάλει με το Θεό ή οι πολιτικοί αλήτες απλώς μας αδικούν και μας συκοφαντούν..
      7. Δεν είναι κανείς υποχρεωμένος να διαβάσει χιλιάδες σελίδες για να κατανοήσει τις ιδέες, την κοσμοθεωρία και εν ολίγοις το "γίγνεσθαι" και "πράττειν" του καθενός μας.Όμως το "λακωνίζειν" πάντα θα υπερκαλύπτει όσους τόννους χαρτιού και να αντιπαραθέσουμε.
      Εν κατακλείδι..μην πυροβολείτε (υπερβολικό αλλά εντελώς σχηματικό) τον κόσμο που ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΕΧΕΙ ΑΓΝΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ αλλά συγχρόνως ΑΓΝΟΙΑ και τελεί ΥΠΟ ΣΎΓΧΥΣΗ...
      ΕΙΣΤΕ ΤΑΓΟΣ, ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ με τρόπο και λόγο απλό, πατριωτικό και Ελληνικό..

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.